Lediga deltidsjobb i Botkyrka

Det finns totalt 47 lediga deltidsjobb att söka i Botkyrka

Förare till Stockholms glassigaste sommarjobb!

Vi rekryterar löpande förare som kan jobba heltid eller deltid. Som chaufför är din huvudsakliga uppgift att sköta leveransen till våra kunder. Arbetsdagen startar på vårt lager i Årsta där du hämtar ut bilen som du ska köra under dagen samt lastar bilen. Dagarna kan se olika ut och du byter hela tiden miljö. Du kommer köra både inne i city och mindre tätbebyggda områden samt landsväg. Du kommer ha en ruttlista att följa under dagen som visar vart och när du ska leverera. Du behöver känna dig trygg som förare och ha ett stort säkerhetstänk. Vikten att hålla tider vara ansvarstagande, självgående, stresstålig, flexibel och serviceminded. Vi söker både personal dagtid från 07:00 till 15:00 samt personal som kan köra kvällstid 16:00 till 21:00. För rollen krävs: Inneha B-körkort (minst 6 månader) Körvana av större fordon. Bekväm i kundbemötanden God fysik då det innebär en del lyft. Omfattning: Deltid 15h-30h i veckan Tillträde: Vi rekryterar fortlöpande. Lön: Fast timlön enligt kollektivavtal (lager och E handel) Kontakt: Nice Company Sweden AB Albert Elvingsson 0733-409441 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Cafébiträde som kan baka sökes till Weindels Konditori - Stockholm

Vi söker ett Kafébiträde som även är utbildad bagare/konditor. Din huvudsakliga uppgift är att vara Kafébiträde men du skall kunna arbeta i bageriet när våran ordinarie bagare är ledig, minst ca 5-6 dagar i månaden. De som arbetar här är mellan 18-22år. Den som vi söker är en person som kan arbeta själv och självständigt, stresstålig och driven. Du är punktlig, kan klockan och sköter dina arbetstider. Man arbetar på schema som både är vardagar och helg, morgon och eftermiddag. Kan ej kombineras med studier. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom cafe, konditori & bageri Kan prata och skiva svenska obehindrat Kan sköta både bageri & Konditori när våran bagare är ledig Baristaerfarenhet Kassavana Arbetsuppgifter: Ta hand om våra cafégäster Tillaga luncher, smörgåsar och beställningar Beställa och ta emot varor Städa, så det är rent och prydligt Sköta egenkontroll Arbeta i bageri när ordinarie bagare är ledig Som person är du strukturerad och har en förmåga att ta egna beslut. Vidare är du flexibel med bland annat arbetsuppgifter, arbetstider och i samarbete med dina arbetskamrater. Att sätta kunden i fokus är en självklarhet för dig. Tillträde omgående, urval kommer ske löpande var vid tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 3 juni.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Sommarvikarier

Rahms söker sommarvikarier under juni-augusti, eventuellt längre anställning Du är serviceinriktad, trevlig och flexibel för att representera Rahms hos våra kunder. Om du har erfarenhet från städyrket eller annat serviceyrke så är det en stor fördel. Vi tycker det är viktigt att kommunikationen fungerar mellan oss, så att du behärskar svenska språket är ett krav. Tjänsterna är i omfattningen 10-30 timmar per vecka. Våra anställningsvillkor följer kollektivavtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Undersköterska till Villa Riksten

Nu söker vi på Villa Rikstenen undersköterska till plan 3 (somatik). Vi erbjuder utbildning och flera förmåner. Det här får du hos oss:• Utbildning som gör ditt arbete enklare, till exempel vårdhygien, bemötande vid demenssjukdom och ergonomi.• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden. Till exempel kan du köpa biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra pris.• En coachande och stöttande chef som jobbar tillsammans med dig i vardagen.• Tydliga arbetssätt och rutiner som förenklar ditt jobb.• Karriär- och utvecklingsmöjligheter. Till exempel kan du bli gruppchef med personalansvar eller få ett specifikt ämnesansvar som demensansvarig eller hygienombud.• Självklart har vi även friskvårdsbidrag, skobidrag, arbetskläder och kollektivavtal. Om Villa Riksten• Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via VardagasDemensakademi. • Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du som medarbetare har möjlighet att påverka din egen arbetstid, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. • Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg.Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter för att sätta guldkant på tillvaron för våra boende. • Du har en gruppchef som större delen av sin tid arbetar nära dig i verksamheten. Att bli gruppchef kan även vara en karriärmöjlighet för dig som undersköterska.• Här arbetar vi med djur i vården och har regelbundet besök av terapihundar. Som undersköterska är du oerhört viktig!Din uppgift är att ge livskvalitet. Med hjälp av dig kan våra boende behålla sitt levnadssätt och sina vanor. Du ser varje person och tolkar vad de behöver. Samtidigt lär du dig mycket om omvårdnad, åldrande och hur man bemöter människor. ”Det handlar framför allt om möten med människor, att kunna anpassa och läsa vad människor behöver. Du får kollegor och lär dig mycket om samarbete! Det händer ofta mycket roliga saker, aktiviteter och utflykter. Det är ett jobb med mycket skratt.” Jirapinya MuangsiriDu står närmast den boende och har därmed en nyckelroll i teamet med sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du medverkar också vid vårdplanering och skriver social dokumentation. Med hjärtat på rätta ställetHos oss får du arbeta i en stark kultur där vi drivs av vår vision: Vi gör världen lite bättre, en människa i taget. Det är oerhört viktigt att du delar vår vision och våra fyra värderingar: Respekt: Hos oss har alla rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar: Hos oss har vi medarbetare som vågar och vill och chefer som lyssnar och leder.Enkelhet: Hos oss är det enkelt att påverka och att vara medarbetare eller kund.Kunskap: Hos oss reflekterar vi, lär av varandra och tar tillvara allas kompetensTillsammans jobbar vi kontinuerligt med att säkra att värdegrunden genomsyrar vårt bemötande, både till varandra och alla som bor hos oss. ”Här finns bra och tydliga värderingar och mål som har guidat mig hela vägen för att kunna utföra mitt arbete på bästa sätt.” Raquel CastanedaDin erfarenhet och kunskapVi ser gärna att du är utbildad undersköterska och har arbetat några år inom äldreomsorgen. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är också meriterande.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav, men i övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du delar våra värderingar och har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vi tror att du:- lockas av ett varierat arbete och tycker om att möta människor i olika situationer. - är en kreativ person som vågar tänka själv och ta ansvar. - trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor. ”Jag har alltid blivit trodd och satsad på. Det har varit mycket interna utbildningar, och när man kommer med idéer så lyssnar arbetsgivaren.” Mårten Hedberg ÖvrigtLön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: flexibelSista ansökningsdag: 31.7.2024Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: Lizette Werme Gruppchef plan 3 072 854 78 63 Observera att det inte går att ansöka via E-post.Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.Facklig kontakt: Kommunal, kommunal.se AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Förskolan kotten söker barnskötare

Vill du vara med och jobba i ett positivt arbetslag med engagerade pedagoger? Vi söker en medarbetare på 80-100% med planerad start augusti 2024. Anställningen kommer till en början att vara visstid där möjligheten finns att det kan komma att övergå till ett längre vikariat. Vi ser gärna att du har en utbildning som barnskötare och erfarenhet av att arbeta i en barngrupp, vi lägger stor vikt vid lämplighet. Vi ser gärna att du är utbildad barnskötare med erfarenhet av arbete i barngrupp. Väl förtrogen med förskolans läroplan och har god kommunikationsförmåga i det svenska språket I ditt yrkesutövande bör du vara positivt, ansvarstagande och ha en god samarbetsförmåga. Vid anställning är utdrag från belastningsregistret obligatoriskt. Förskolan ligger i Uttran med goda kommunikationsmöjligheter. Välkommen med din ansökan till [email protected] Intervjuer hålls löpande. Hittar vi rätt person kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Se även www.bomo.nu Det ingår kostnadsfria pedagogiska måltider, friskvårdsbidrag och viss fortbildning i form av kurser/föreläsningar. Kotten ger möjlighet att vara delaktig i ett arbetslag som jobbar tätt tillsammans där du utvecklar utbildningen tillsammans med dina kollegor. Botkyrka intresseförening för montessoripedagogik, BoMo, (även kallad Kotten) är en liten förskola med två barngrupper anpassad för 30 barn, med många engagerade pedagoger och föräldrar. Förskolan drivs som ett föräldrakooperativ. Vi bedriver montessoriinspirerad förskoleverksamhet där vi utgår ifrån läroplanens intentioner och barnens intressen och önskemål, där vi erbjuder inspirerande och lustfyllt lärande. Samverkan mellan avdelningarna är en viktig del av utbildningen för att skapa en trygg och harmonisk vardag för barnen.

13 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Vi söker efter personliga assistenter och arbetsledare till Skärholmen!

Just nu letar vi efter personliga assistenter som också ska vara arbetsledare i flera assistanser i området Skärholmen! Du kommer att arbeta som personlig assistent och utöver det ha uppdraget som arbetsledare. I arbetsledaruppdraget ingår ansvar för kvalitet och kontinuitet i den assistansen. Därtill ingår även bemanningsansvar, schemaläggning och tidrapportering, arbetsmiljöansvar samt att leda och fördela arbete. Som assistansen personliga arbetsledare har du ett tätt samarbete med uppdragsgivaren. Tjänsterna som finns tillgängliga är både tim- och schemaanställningar. Meriterande är om du har erfarenhet av att jobba med barn. Sök redan idag! Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning” Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

13 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Studie- och yrkesvägledare

Vi söker en Studie- och yrkesvägledare inför läsåret 24/25. Tjänsten omfattar 10% med start i augusti. OM OSS Vi: -är en liten fristående förskola, grundskola och fritids med ca 50 barn i förskolan och ca 110 elever i grundskolan årskurs F-9. -är tvåspråkiga. Vår verksamhet präglas av de båda språken svenska och finska. -är centralt placerade i Tumba, nära pendeltåg och bussar. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter för studie- och yrkesvägledare, bl.a. att: -tillsammans med våra lärare planera och genomföra studie- och yrkesvägledande aktiviteter i alla årskurserna F-9. -planera, förbereda och följa upp PRAO och gymnasieval. -informera, samtala och stödja våra elever och vårdnadshavare inför PRAO och gymnasieval. -vara tillgänglig för rådgivning och stöd. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en studie- och yrkesvägledarutbildning. Du: -har god förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. -har god samarbetsförmåga. -är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. -har en förmåga och vilja att påverka och utveckla skolans verksamhet. -gillar att arbeta både enskilt och i team. -är bra på att föra motiverande samtal. -bör också vara noggrann, strukturerad och insatt i de lagar och regler som styr ditt arbete. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du känner igen dig i följande: -självgående -ansvarstagande -social och utåtriktad -flexibel -förtroendeingivande

13 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Personliga assistenter och Arbetsledare sökes i Tumba

Jag är kvinna, 52 år, som precis flyttat till ny egen lägenhet. Jag söker flera assistenter som tillsammans kan bli ett team och mina bästa vänner. Jag gillar att promenera i naturen, lyssna på musik och åka bil, gärna till McDonalds ibland. Jag söker assistenter som är nyfikna, engagerade, lösningsorienterade, har tålamod och men också skinn på näsan. Du behöver ha erfarenhet av personer med autism och intellektuell funktionsnedsättning. Jag går själv och rör mig obehindrat men behöver stöd att tolka omvärlden för att undvika faror stora som små. Jag kommunicerar med mina ansiktsuttryck, olika ljud och kroppsrörelser. Detta innebär att du behöver lära känna mig väl för att kunna vara mitt språkrör i kommunikationen med samhället. Dina arbetsuppgifter blir att assistera och stötta mig i min vardag, din arbetsplats blir där jag befinner mig. I arbetet ingår att forma min vardag med meningsfulla aktiviteter, följa med på daglig verksamhet, eller tex följa med till läkaren då det behövs. Städa hemmet, laga mat, stryka, tvätta, handla mat och liknande ingår också. Jag behöver hjälp med alla grundläggande behov såsom personlig hygien, påklädning, måltider etc. Arbetstiderna är enligt schema, och varierar dag och nattetid. Du behöver ha körkort och det är en fördel om du har bil. Som Arbetsledare är ditt främsta uppdrag att säkerställa att jag får min assistans formad utifrån mitt beslut, mina behov och önskemål. I uppdraget så finns det också ett bemanningsansvar, att se till att fylla akuta luckor så som sjukfrånvaro. Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll innan anställning. Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Kassaledare till ICA Maxi Botkyrka

Just nu söker vi en kassaledare Som kassaledare ansvarar du för den dagliga driften i kassalinjen. Du säkerställer att kassalinjen fungerar väl gentemot kunder, medarbetare och organisationen. I din roll ansvar du för resultatet och planeringen av driften tillsammans med kassachefen. Du är en förebild i din roll ska leda, inspirera och engagera medarbetarna i kassan. Som kassaledare ska du också bidrar till att ge ett kundbemötande som har hög servicekänsla, inspiration och merförsäljning. Du älskar mötet med kunden och kan leda samt organisera arbetet på ett effektivt och tydligt sätt. Som kassaledare är det viktigt att du är strukturerad, ansvarsfull och kan ta snabba beslut när tempot är högt. Du är van med att snabbt kunna flytta fokus mellan olika arbetsuppgifter och uppskattar utmaningen att aldrig riktigt veta hur dagen kommer att bli. Att arbeta hos oss innebär ett varierade arbetstider då butiken är öppen från klockan 07-22, alla dagar i veckan. Mediterande Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en större butik inom dagligvaruhandeln såsom ICA eller annan matbutik. Kunskaper om ICAs system såsom AoB, StoreOffice/MinButik Har kunskap om kassaredovisning Omfattning och tillträde Deltid, tillträde 2024-09-02 Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas Varierade arbetstider mellan klockan 06 - 22. Tjänsten innefattar även helgarbete. Om ICA Maxi Botkyrka Vi är personlig och barnvänlig butik, där du på ett enkelt sätt hittar det du söker under samma tak. Det stora sortimentet med låga priser är vårt främsta kännetecken. Vi är cirka 150 medarbetare som arbetar åt samma håll – att Maxa varje tillfälle genom att vara en trevlig butik där man trivs att handla och får prisvärda varor och utmärkt service av personalen. Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats med fantastiska kollegor där du får möjlighet att arbeta i en spännande miljö nära våra kunder. Ansökan För att kunna arbeta hos oss måste du ha fyllt 18 år. Du ansöker genom att svara på några frågor samt tre korta videofrågor. En fullständig ansökan och videosvar krävs för att gå vidare i processen. Rekryteringen sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, telefon eller i butiken, vi tar endast emot ansökningar via hemsidan då vi följer GDPR. Vi genomför bakgrundskontroller på samtliga nyanställda. Varmt välkommen in med din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Barnvakt/Nanny Grödinge 2-3 gånger per månad - Kollektivavtal

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Grödinge med ett barn (2,5 år) önskar hjälp med barnpassning sporadiskt, ca 2-3 gånger per månad. Tider kan variera, det kan vara dagtid t.ex. kl. 08:00-11:00 men även kvällstid kl. 18:00-22:00. Dagar kan variera mellan måndag-söndag. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Här kan du läsa mer om oss och vår kravprofil https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: – Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet – Kurs i barn-HLR – Försäkring till, från och under arbetet – Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 121.38 - 151.72 kr/timme inkl. semesterersättning. – Ob-tillägg samt storhelgstillägg – Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar – Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan. Skicka gärna in den på https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024