Lediga deltidsjobb i Danderyd

Det finns totalt 33 lediga deltidsjobb att söka i Danderyd

Säker Sushikock Danderyd

Vi behöver nu komplettera vårt toppengäng på Vendevägen 89 i Danderyd ytterligare. Denna gång söker vi dig som är en duktig och säker sushikock och som kan det asiatiska köket. Vi har gjort en fin sushihörna inne i vår restaurang för att kunna tillgodose det ökade gästernas önskemål. Här behöver du kunna jobba självständigt med tempo och struktur du behöver gilla när det är fart och fläkt och tycker det är kul att hugga i med nya uppgifter i köket däremellan. Vi lägger särskild vikt vid personliga egenskaper såsom att du är energisk, pålitlig, ansvarsfull, kvalitetsmedveten och fungerar bra i grupp. Hos oss är det service, god mat och renlighet som gäller. Vi kommer att introducera dig och visa dig vidare i vårt sätt att jobba. Vi är ett familjeföretag som funnits i 22 år och som bedriver catering och kök och restauranger i Stockholmsområdet. Vi älskar god vällagad mat från grunden i stort som smått.. Företagets vision är att ha de nöjdaste kunderna och med det målet i sikte vet vi att det ständigt finns saker att förbättra oss i. Vår personal är vår största tillgång och nyckeln till vår framgång. Vår övertygelse är att det största och bästa resultatet nås genom ett fint lagarbete. Vi erbjuder härliga, duktiga och roliga arbetskamrater, och våra ljusa och moderna kök och restauranger ligger bra och centralt till med goda kommunikationer.Vi har en rökfri policy på vårt företag. Du kan läsa mer om vår verksamhet på www.bramat89.se Om dig: Vi söker en trevlig person som gillar att ge service till våra gäster och ha flera bollar i luften samtidigt. Du behöver ha ett gott humör Varmt välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
myNanny barnvakt Danderyd, nanny / barnpassning - dagtid

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 2-4 gånger i veckan Tider: Oftast dagtid från 08:00 och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Medarbetare färskvaror mellan 8-14h/veckan (F7-F14)

Butiksmedarbetare färskvaror inriktning manuell försäljning Vi söker nu dig som vill vara med att skapa Sveriges bästa mataffär. Vill du vara med på denna resa så är det dags att ansöka nu. Om tjänsten Som butiksmedarbetare på ICA Kvantum Danderyd vill vi att du tycker det är roligt att arbeta i livsmedelsbutik. Du kommer att jobba huvudsakligen med försäljning i manuella disken och packade färskvaror men förväntas att utföra alla förekommande arbetsuppgifter i butiken. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande i världsklass. Vidare är det viktigt för oss på ICA Kvantum Danderyd att du bidrar till att butiken ständigt utvecklas tillsammans med dina medarbetare. Tjänsten innebär att du kommer arbeta med olika saker i butiken där du behöver vara van vid att arbeta i högt tempo. Som person Du tycker om att sprida glädje på din arbetsplats och du har egenskaper som ödmjukhet och driftighet. Vi uppskattar om du har en lokal kännedom och är öppen för att kunna arbeta alla tidpunkter som butiken är öppen. Detta innebär helg och vardag samt morgon och kväll. Som person tycker du också om samarbete med dina medarbetare. Du är minst 18år gammal och har en mycket god känsla för service, eftersom våra kunder alltid kommer i första hand. Du har tidigare arbetat inom dagligvaruhandeln och det är meriterande om du har kassavana samt arbetat i ICA-butik tidigare. Egenskaper som vi värdesätter är ärlighet, lojalitet och ansvarstagande. Är du intresserad av att jobba tillsammans med oss? Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen då vi gör löpande urval. Vi söker dig som: - Är nyfiken, öppen och gillar att träffa nya människor - Strävar efter att alltid ge det lilla extra i mötet med kunden - Intresse och kunskap om mat och sortiment i butik - Trivs med att arbeta i en fartfylld miljö, är noggrann och har god samarbetsförmåga - Är kommunikativ, engagerad och har en positiv utstrålning Du ansöker genom att svara på några frågor och därefter får du svara på tre korta frågor på video.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Barnvakt/Nanny Extrajobb Djursholm 3em/v - Kollektivavtal

Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Djursholm med ett barn (2,5 år) önskar hjälp med barnpassning 3 eftermiddagar i veckan, tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan kl. 15:00-17:30. Start september. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Här kan du läsa mer om oss och vår kravprofil https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: – Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet – Kurs i barn-HLR – Försäkring till, från och under arbetet – Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 127.38 - 159.48 kr/timme inkl. semesterersättning. – Ob-tillägg samt storhelgstillägg – Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar – Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan. Skicka gärna in den på https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Musiklärare till Kevinge anpassad grundskola och grundskola, Danderyds kom

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. Kevingeskolan är en kommunal grundskola centralt belägen nära Mörby centrum och Kevinge golfbana. Skolan har drygt 300 elever i år F-6. Här finns också en grundsärskola med inriktning mot träningsskola. Vi erbjuder skolbarnsomsorg från 6-12 år. Vi bygger tillsammans en god arbetsplats och är stolta över vår verksamhet. Hos oss ska både elever och vuxna trivas och få lust att utvecklas. Nu som söker vi efter en ny kollega - En musiklärare på vikariat till Kevinge anpassad grundskola och grundskola. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Din huvudsakliga roll är att vara musiklärare för årskurs 1-6 i en väl fungerande skolmiljö där samarbete och kollegialt lärande är centrala. Du planerar och utvärderar undervisningen i samarbete med erfarna kollegor och bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö. Mentorsskap och samarbete med andra pedagoger är en del av din roll. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med: • Lärarlegitimation med behörighet i musik. • Erfarenhet av att planera och genomföra musikundervisning utifrån styrdokument. • Har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att undervisa alla elevgrupper med anpassning utifrån elevernas behov. Vi söker dig som har en pedagogisk förmåga och arbetar strukturerat. Du är kommunikativ samt är samarbetsorienterad. Det är viktigt för dig att skapa goda och förtroendeingivande relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande situation. Du är en stabil person som har ett lågaffektivt bemötande, är konstruktiv och agerar professionellt vid pressade situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Med hänvisning till skollagen måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Handläggare, bostadsanpassning till en kommun i Stockholms län!

Vi söker En självständig handläggare för bostadsanpassningsbidrag till en kommun i Stockholms län. Uppdraget ligger i en kommun strax norr om Stockholm. Du ska vara utbildad arbetsterapeut eller fysioterapeut och ha flerårig arbetserfarenhet av att ha arbetat med utredningar och/eller rehabilitering av personer med funktionsnedsättning. Uppdraget startar så snart som möjligt. Omfattning; deltid. Du ska ha god erfarenhet av myndighetsutövning samt handläggning av bidrag för bostadsanpassning. Du ska kunna göra sakliga bedömningar och fatta beslut. Som person ska du vara flexibel, självständig i arbetet och ha ett professionellt bemötande gentemot klienter. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. B-körkort är ett krav i tjänsten.  Är du inom området och tillgänglig inom kort? Ansök uppdraget eller ta kontakt med oss redan idag! Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för handläggare för bostadsanpassningar. Du kommer att utreda och handlägga ansökningar om bidrag till bostadsanpassningar. Du kommer även att bistå sökande med information och rådgivning. Arbetet innebär hembesök.  Anställning Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Som konsult hos oss erbjuds du: • Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter • Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning • Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider • Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort • Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll • En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde • Inbjudningar till seminarier och konsultträffar Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar. Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Säljare 90% till Synoptik Mörby centrum

Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Mörby centrum! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. För oss är det viktigt att du som medarbetare hos oss även känner igen dig i dom: ❤ Vi vinner tillsammans ⭐ Vi brinner för service ↗ Vi äger vår framgång ♻ Vi gör hållbara affärer Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin  Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 90% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid, kvällar och helger. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Ana Valencia på 08-4465290. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Network Specialist/Infrastructure Lead (Temporary)

Join Piab Group: A Leader in Industrial Automation At Piab Group, we are dedicated to improving our customers' productivity, sustainability, and safety through innovative industrial automation solutions. Since 1951, we have been at the forefront of technological advancements, helping industries evolve with our cutting-edge vacuum technology and robotic solutions. With a presence in over 100 countries and a commitment to growth and excellence, Piab Group is not just a workplace—it's a hub where passionate professionals gather to influence the future of automation. About the Role: As a Network Specialist/Infrastructure Lead at Piab Group, you will play a pivotal role in shaping the infrastructure that supports our global operations. Your expertise will ensure the robustness, security, and efficiency of our network systems, directly contributing to our operational excellence and innovation. Responsibilities: Network Infrastructure Management: Design and implement strategies for the maintenance and expansion of our network infrastructure to ensure optimal performance and reliability. Server Management: Lead initiatives for server installation, maintenance, and troubleshooting, guaranteeing secure and smooth operations. Security and Connectivity: Manage network security protocols, server connectivity, and internet domain oversight. Performance Analysis: Conduct regular tests and analyses on network performance, making strategic adjustments as necessary. Team Leadership: Provide mentorship and training to junior network staff, fostering a collaborative environment with the IT team on various projects. Issue Resolution: Proactively resolve complex network issues, recommend system upgrades, and evaluate new technologies for potential integration. Technology Research: Stay abreast of emerging technologies in network infrastructure and security, assessing their applicability to meet our strategic goals. Requirements: Education: Master’s degree in Network Engineering, Computer Science, or related field. Certifications: CCIE Enterprise Infrastructure, Cisco Academy Trained Engineer; Zscaler Admin and other relevant certifications are preferred. Experience: At least 10 years of experience in network infrastructure leadership, with a strong emphasis on server management. Skills: Deep knowledge of network infrastructure, security, data communications, and server management. Proficiency in using advanced network diagnostic, monitoring, and analysis tools. Abilities: Exceptional problem-solving skills, with the ability to multitask effectively under pressure. Excellent communication, leadership, and team collaboration skills. You Are: Communicative: Adept in English and possess strong communication skills. Collaborative: A team player who excels in collaborative environments. Adaptable: Skilled in problem-solving, adaptability, and time management. Detail-Oriented: Attentive to details with a proactive approach to challenges. Technologically Savvy: Familiar with Zscaler, SASE, and other relevant network security technologies. At Piab, we value employees ready to roll up their sleeves and turn ideas into reality. We lead by example, committed to our customers' success as the world of automation continues to evolve. Here, you will not just be working on projects, you will be shaping the future of automation! We are committed to creating a more equitable, inclusive, and diverse company and we strongly encourage all qualified applicants of all genders, ages, ethnicities, cultures, abilities, sexual orientations, and life experiences to apply. Piab Group is an equal opportunity employer that believes diversity is crucial to our innovation and performance. We encourage applications from all qualified candidates.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Dietist sökes till Danderyds Rehab

Vill du bli en av oss? Vi söker nu en dietist till Danderyds Rehab som är en del av Danderyds Vårdcentral. En trevlig arbetsplats belägen mitt i Mörby Centrum, Danderyd, ca 15 min m T-bana från T-centralen. Danderyds Rehab bedriver primärvårdsrehabilitering och är en del av Danderyds vårdenhet. Hos oss finns även Husläkarmottagning och BVC. Detta ger oss en unik möjlighet att arbeta tillsammans med och omkring patienten tex så har vi många gemensamma teambesök mellan rehabs- och husläkarmottagningens personal. Alla enheter ligger på samma plan i lokaler inne i Mörby Centrum. Vi som arbetar här är ett glatt, kompetent och engagerat gäng. På rehab arbetar två dietister, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kiropraktor och en rehabassistent, totalt ca 20 personer och på hela vårdenheten är vi ca 60 personer. Du kan läsa mer om oss på Danderyd rehab (regionstockholm.se) Vi erbjuder: Inom SLSO finns goda möjligheter för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. På vårt intranät finns information för dig som nyanställd som stöd i din introduktion när du börjar hos oss. Vi har ett antal obligatoriska utbildningar och utöver detta finns ytterligare möjligheter till kompetensutveckling. Vi erbjuder också våra medarbetare förmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsersättning, fri öppen hälso- och sjukvård samt tjänstepension mm. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsbeskrivning: Arbetet innebär alla förekommande arbetsuppgifter för dietist på vårdcentral. Som dietist i primärvården träffar du patienter i alla åldrar med olika diagnoser och funktionsvariationer. Vi erbjuder behandlingsinsatser på mottagning och i patientens hem (hembesök) och via video och digitala tjänster. Nutritionsbehandling för patienter förekommande i primärvården. Hålla kostföreläsningar i patientskolor. Förskriva nutritionsprodukter genom landstingsbidrag eller livsmedelsanvisning. Möjlighet till att delvis jobba distans hemifrån finns enligt överenskommelse med enhetschef när verksamheten så tillåter. Till hembesöken tar du dig med bil, elcykel eller promenerar. Vi har är väl utvecklat samarbete med vårdcentralen, hemsjukvård och andra vårdgivare i närområdet vilket möjliggör till teambesök och samverkan i syfte att ge den mest ultimata vården för våra patienter. Dokumentation sker i TakeCare. Kvalifikationer: Legitimerad dietist med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Tidigare erfarenhet som dietist i öppenvård/primärvård är meriterande. Körkort är bra om du har. Anställningsform: Tillsvidareanställning. Heltid 100% eller deltid. Arbetstid måndag-fredag. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde efter överenskommelse. Personliga egenskaper: Du brinner för dietistyrket. Du ser resurser och möjligheter där andra ser problem. Du tycker om att vara flexibel och ställer snabbt om i nya förutsättningar. Du är nyfiken och driven i dietistfrågor. Du är social och har lätt att skapa kontakter. Ett gott och respektfullt bemötande av patienter, närstående och kollegor samt förmåga att dela med sig av kunskap och information är av yttersta vikt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar in i arbetsgruppen. Övrig information:  När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med pälsdjur och inte vara känslig för röklukt. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Hemstädare / Home cleaners - Hemfrid Danderyd

We are looking for new home cleaners to join our team in Danderyd. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Danderyd.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

13 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024