Lediga deltidsjobb i Jokkmokk

Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Jokkmokk

Personlig assistent sökes till kvinna i Porjus

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en kvinna som är bosatt i Porjus. Kunden är född i Thailand och har lättare att förstå sitt modersmål än svenska, även om hon förstår svenska väl.Denna kund är mån om sitt utseende, tycker om att få håret och naglarnafixade och att sminkas.Hon tycker också om att titta på TV samt att träna.Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta personlig hygien och promenader. Tjänsten är en timanställning för att kunna täcka upp vid behov. Arbetstiderna är i första hand fördelade på dagtid under vardagar. Kvällstid kan däremot förekomma vid behov.Arbetstiderna ser oftast ut som följande: 09:00-16:00 under vardagar.Omfattning:Timanställning.Antal tjänster:1.Tillträde: Enligt överenskommelse.Urvalet sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Dettakan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är meriterande om du: Erfarenhet inom vård och omsorg eller personlig assistans. Det är krav på att du: Har B-körkort Tillgång till egen bil Behärskar det svenska och thailändska språket väl Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kundmåste du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Personlig assistent sökes

Vår kvinnliga kundsom ärbosatt i Jokkmokk är i behov av vikarier. Hon är flerfunktionshindrad med svår epilepsi och har hjälp dygnet runt.Arbetet bedrivs mestadels i hennes hem. Dagliga promenader och iblandutflykter samtbassängträning 1-2 gånger/vecka. Tydlig arbetsbeskrivning finns på arbetsplatsen. Vi söker dig som vill haett extra jobb eller kanske ettsommarjobb. Du är rökfri, lyhörd och engagerad!Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbete men det är inget krav. Personkemi är viktigt och den mest avgörande. Arbetet innebär ensamarbete som är schemalagt dag, kväll,natt veckans alla dagar! Vi ser fram emot din ansökan och kommer så klart att ge mer detaljer vid en eventuell anställningsintervju.För mer information kontakta:Kundansvarig Madeleine [email protected] Krav:-Kvinnliga sökande prioriteras.-Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Personlig assistent sökes

Vår kvinnliga kundsom ärbosatt i Jokkmokk är i behov av vikarier. Hon är flerfunktionshindrad med svår epilepsi och har hjälp dygnet runt.Arbetet bedrivs mestadels i hennes hem. Dagliga promenader och iblandutflykter samtbassängträning 1-2 gånger/vecka. Tydlig arbetsbeskrivning finns på arbetsplatsen. Vi söker dig som vill haett extra jobb eller kanske ettsommarjobb. Du är rökfri, lyhörd och engagerad!Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbete men det är inget krav. Personkemi är viktigt och den mest avgörande. Arbetet innebär ensamarbete som är schemalagt dag, kväll,natt veckans alla dagar! Vi ser fram emot din ansökan och kommer så klart att ge mer detaljer vid en eventuell anställningsintervju.För mer information kontakta:Kundansvarig Madeleine [email protected] Krav:-Kvinnliga sökande prioriteras.-Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
1 st 50% Läromedelskoordinator

Sameskolstyrelsen (SamS) är styrelse för sameskolorna och för verksamheter som hör till dem. Sameskolan är en skolform likvärdig med grundskolan och förskoleklass som är utformad och profilerad med de samiska språken och den samiska kulturen. Till SamS uppgifter hör också att stödja utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. SamS får efter avtal med en kommun fullgöra kommunens uppgifter inom förskoleverksamheten för samiska barn. De fem sameskolorna finns i Gárasavvon, Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Vi bedriver har samisk förskoleverksamhet i Giron, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Luspie kommuner. Sameskolstyrelsen har även ett uppdrag att anordna fjärrundervisning i de samiska språken och ge möjligheter för elever i hela Sverige att få undervisning i samiska. ARBETSUPPGIFTER Sameskolstyrelsen har tidigare, i samarbete med Skolverket gett ut ett läromedel i nordsamiska som Sameskolstyrelsens lärare nu reviderar och digitaliserar. I rollen som läromedelskoordinator 50 % kommer du att arbeta med att färdigställa det digitala läromedlet Ságás 3. Du ska se till att läromedlet översätts från nordsamiska till lulesamiska och sydsamiska och att dialoger och sånger spelas in. Samordna arbetet mellan Sameskolstyrelsen och externa aktörer som programmerare, musiker och inläsare av texter. Kontakt med externa aktörer såsom leverantörer som medverkar i arbetet Ságas 3. Övriga arbetsuppgifter såsom administration, avtalsskrivning mm KVALIFIKATIONER Du har en lärarutbildning och goda kunskaper i samiska och samisk kultur. Du har en god samarbetsförmåga och genom ett nära samarbete med såväl interna funktioner och externa aktörer samordnar du arbetet för att säkerställa bästa möjliga kvalité och resultat. Har erfarenhet av att jobba med läromedel, Har goda kunskaper inom IT ÖVRIGT Tjänsten är från heltid till deltidstjänst finns också vid överenskommelse. Vi har lediga kontorsplatser i Gällivare, Jokkmokk och Tärnaby men du kan även ha din kontorsplats hemma. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en god dokumenterad god samarbetsförmåga. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan per post eller genom att kontakta myndighetens Personalhandläggare på tel 0971-442 08.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Ekonomibiträde

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Matpolen söker ett ekonomibiträde 75 % med placering skolköket i Vuollerim. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi serverar mat till cirka 30 skolelever från förskoleklass till årskurs fem, samt till förskolan som består av 2 avdelningar med cirka 25 barn. Tillsvidareanställning på 75% med tillträde 2024-07-01. ARBETSUPPGIFTER Allehanda arbetsuppgifter i mottagningskök såsom planering, frukost och lunchservering samt mellanmålsberedning, service till våra kunder, diskning samt städning av matsal och kök. Vid vissa tillfällen kan det också förekomma annan städning. KVALIFIKATIONER Grundläggande krav är erfarenhet från arbete i kök, restaurangutbildning på gymnasienivå samt kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Utbildning inom livsmedelshygien är meriterande. B- körkort är önskvärt. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

13 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Väktare sökes till myndighetsuppdrag - Jokkmokk

Vill du arbeta tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan för att bidra till en rättssäker hantering av frihetsberövande personer och bevaka misstänkta brottsplatser? Securus är ett bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du är intresserad av att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor och växa i din roll som väktare i en myndighetsmiljö kan Securus vara rätt för dig.   Just nu söker vi dig som vill arbeta som väktare vid brottsplatsbevakningar i Jokkmokk. I maj 2023 kommer vi ta över ansvaret för arresterna och brottsplatsbevakning på flertalet orter i Sverige. Vi söker dig som är van att samarbeta med kollegor för att säkra kvaliteten i arbetet samt har förmåga att tempoväxla när situationen kräver det. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom kriminalvården, psykiatrin eller i annat liknande yrke där du har varit i kontakt med människor i utsatta situationer. Tjänsten innebär att du arbetar som arrestantvakt och tillsammans med dina kollegor sköter driften av arresten samt vid behov bevakar temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott. Tjänsten avser en tillsvidaretjänstgöring med inledande 6 månaders provanställning. Vi har behov av personal som kan jobba på behovsbasis. Se våra andra annonser om du söker heltids- eller deltidsanställning och kan jobba på annan ort. Anställningen kan inledas med en grundutbildning som gör att du får rätt verktyg och kunskaper för att utföra arbetet när så krävs. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som väktare eller arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.  För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver även kunna tala och förstå engelska. Vi vill att du som väktare har god fysik till den grad att du klarar av de krävande situationer som emellanåt uppstår i tjänsten. Övrig information Arbetsgivare: Securus Säkerhet i Sverige AB Start: Enligt överenskommelse efter godkänd säkerhetsprövning Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet   Till din ansökan vill vi att du bifogar utbildningsbevis på VU1 och VU2. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via epost till [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utan endast via annonsen. Klicka på ”ansök här”. Securus har med mer än 20 år i branschen och nästan 300 medarbetare blivit ett av Sveriges mest spännande säkerhetsbolag. Vi arbetar främst tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan. På Securus arbetar vi med visionen att bidra till ett tryggare samhällsklimat. De kommande åren planerar vi att utveckla och växa Securus till en av de mest betydande aktörerna inom säkerhet och trygghet. Vill du vara mer än bara ett anställningsnummer? Ansök då redan idag! Vi bygger samarbeten för ett tryggare samhälle.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ämneslärare-moderna språk och modersmål -Lulesamiska

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Vårt största fokus är att utveckla undervisningen och öka elevernas kunskaper. Vi har börjat med det, vill du vara med? Vi arbetar aktivt med målområdet jämställdhet vilket innebär tydlighet i undervisningen, fokus på studieteknik samt att skapa en trygg och god studiemiljö. Vi söker dig som vill arbeta som lärare på Östra skolan i Jokkmokk. Tillsvidaretjänst på 50% med tillträde den 2024-08-14. ARBETSUPPGIFTER På Östra skolan finns från hösten drygt 200 elever i årskurserna 4-9. Som pedagog vid skolan ansvarar du för att utveckla det pedagogiska arbetet i samarbetet med kollegor, allt enligt läroplanen för grundskolan och BUNs verksamhetsplan. Du arbetar i arbetslag och är ansvarig för ett antal elever. Du kommer att arbeta i åk 4-9 där du sätter eleverna och deras kunskapsutveckling i centrum. KVALIFIKATIONER Du är legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i Lulesamiska Du är en naturlig ledare i klassrummet och har en god pedagogisk förmåga samt goda ämneskunskaper. Naturligtvis har du ett relationsskapande förhållningssätt i mötet elever, vårdnadshavare och kollegor. Du ansvarar för att planera och genomföra den dagliga undervisningen. Dokumentation, bedömning av elevernas kunskapsutveckling och kontakt med vårdnadshavare är en del i ditt arbete. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

29 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Studie och yrkesvägledare

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare. Är du dessutom strukturerad? Ser du möjligheter istället för hinder och har ett positivt förhållningssätt? Tveka inte att skicka in din ansökan om beskrivningen stämmer in på dig! Vi erbjuder dig - En spännande tjänst där du träffar personal och elever från olika delar av världen. - Du får samarbeta med fantastiska pedagoger samt kompetent personal inom elevhälsan, ledning och administration. Tillsvidareanställning på 50% med ev provanställning. ARBETSUPPGIFTER På Östra skolan finns från hösten drygt 200 elever i årskurserna 4-9. Dina arbetsuppgifter: Som studie- och yrkesvägledare på Östra skolan kommer du att vara en betydelsefull del i att ge förutsättning för elevernas kommande yrkesliv. Du är med och utvecklar elevernas förmåga att analysera sitt eget lärande i förhållande till sina framtida studie- och yrkesval. Du förmedlar kunskap om arbetsmarknad och utbudet av utbildningar och arbetar tillsammans med såväl elevhälsa som övrig skolpersonal i dialog med elever, enskilt och i grupp. Du samarbetar med skolans pedagogiska personal när det gäller olika studie- och yrkesorienterade insatser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare och helst har tidigare erfarenhet av yrket. Du bör vara en studie- och yrkesvägledare som arbetar i ett F-9-perspektiv. Du har god förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar, samt vara bra på att skapa relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. Du är van att dokumentera ditt arbete och samverka med olika instanser utanför skolan. Du initierar möten och tar många kontakter för att få fram det bästa för eleverna. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För den som erbjuds anställning inom skolan krävs enligt Lag om registerkontroll utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

24 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Sjuksköterska/Distriktssköterska

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher. Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling. På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö. Hälso- och sjukvårdsenheten är en del av socialtjänstens verksamheter riktad mot vård- och omsorgsboende, hemsjukvård och funktionshinder. Enheten består av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, sjukgymnaster samt undersköterska som utför kvalificerad sjukvård med patienten i fokus. Hos oss inom hälso- och sjukvårdsenheten är arbetsglädje och stolthet kärnan i vårt arbete och vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kompetenta och erfarna kollegor. Vill du vara med och utveckla framtidens hälso- och sjukvård inom Socialtjänsten i Jokkmokk? Du får ett spännande och utmanande arbete som levererar vård och omsorg av hög kvalitet. Vi är stolta över att ha ett av Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Välkommen att göra skillnad i människors vardag, varje dag! Stanna-kvar-försäkring: Som nyanställd, tillsvidareanställd i Jokkmokks kommun på denna tjänst har vi möjlighet att erbjuda dig en Stanna-kvar-försäkring om du uppfyller följande kriterier: Du ska inte tidigare haft en tillsvidareanställning med samma befattning. Du är folkbokförd, alternativt folkbokför dig i samband med anställningen. Du ska inte tagit del av kommunens stipendium för eftergymnasiala studier. Friskvårdsbidrag årligen: Syftet med friskvård är att bibehålla god hälsa, förebygga sjukdom, minska arbetsskaderisken och fysiskt stärka sig i sin arbetsutövning. Klädbidrag: Riktar sig till tillsvidareanställda inom Socialförvaltningen som arbetar delar av sin dag utomhus eller som färdas mellan olika enheter i sitt arbete. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Ansökan: För denna tjänst gör vi urval och intervjuar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi önskar därför din ansökan snarast. Ansökan med meritförteckning, referenser och löneanspråk skall ha inkommit senast 2024-06-14 Intresserad? Läs mer om oss på https://jokkmokk.se/kommun-samhalle/jobba-hos-oss/. Ansökan sker via www.offentligajobb.se ARBETSUPPGIFTER Som sjuksköterska erbjuds ett spännande och utmanande arbete där du arbetar med hemsjukvård i vård- och omsorgsboenden samt ordinärt boende. Du kommer att arbeta självständigt och i team med övriga leg. professioner, i nära samarbete med vård- och omsorgspersonalen, stödfunktioner och chefer. I arbetet ingår sedvanliga sjuksköterskeuppgifter där du ska kunna utföra medicinska bedömningar, behandlingar, läkemedelshantering samt stöd och handledning till vård- och omsorgspersonal. Journal förs i dagsläget i vårt verksamhetssystem Procapita, byte till Pulsen Combine kommer att ske under Maj 2024. Vi är inne en spännande, utmanande och utvecklande tid i och med omställningen till ?God och Nära Vård? som bedrivs i hela landet i samverkan mellan kommun och region, där du kommer ha en betydande roll i vårt team. Där syftet är att fokusera på patientens hälsa och att vården ska bygga på delaktighet och kontinuitet samt ett förebyggande och hälsofrämjande arbete där en personcentrerad, samordnad och samskapad vård stärker hälsan Vi ser att just du är intresserad av förändringsarbete i syfte att utveckla den kommunala primärvården i team och stärka den proaktiva vården för våra äldre. Vi erbjuder flexibelt schemalagd arbetstid förlagd till natt samt möjlighet till kombination av dag/kväll om du önskar. Viss beredskap kan ingå efter överenskommelse. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som Leg. Sjuksköterska, du är positiv, kreativ, kompetent och ansvarstagande som tycker om att arbeta med främst äldre och funktionshindrade personer. Meriterande är specialistutbildning med inriktningen vård av äldre eller distriktssjuksköterska. Även erfarenhet som sjuksköterska i kommunal hälso- och sjukvård är meriterande. Du bör ha förmågan att arbeta strukturerat, ha lätt för att handleda och vara kreativ i din vardag, vi välkomnar alltid nya idéer och förbättringsförslag i vår verksamhet. Du är flexibel och bidrar till en god arbetsmiljö till medarbetare på alla nivåer samt tar ansvar för ditt uppdrag. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

22 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Personlig assistent sökes

Vår kvinnliga kundsom ärbosatt i Jokkmokk är i behov av vikarier. Hon är flerfunktionshindrad med svår epilepsi och har hjälp dygnet runt.Arbetet bedrivs mestadels i hennes hem. Dagliga promenader och iblandutflykter samtbassängträning 1-2 gånger/vecka. Tydlig arbetsbeskrivning finns på arbetsplatsen. Vi söker dig som vill haett extra jobb eller kanske ettsommarjobb. Du är rökfri, lyhörd och engagerad!Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbete men det är inget krav. Personkemi är viktigt och den mest avgörande. Arbetet innebär ensamarbete som är schemalagt dag, kväll,natt veckans alla dagar! Vi ser fram emot din ansökan och kommer så klart att ge mer detaljer vid en eventuell anställningsintervju.För mer information kontakta:Kundansvarig Madeleine [email protected] Krav:-Kvinnliga sökande prioriteras.-Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024