Lediga deltidsjobb i Kristianstad

Det finns totalt 106 lediga deltidsjobb att söka i Kristianstad

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Sommarjobba som personlig assistent till man i Kristianstad

OM JOBBET Nu söker vi en personlig assistent till en pigg 41-årig man i Kristianstad. Kunden har en CP-skada,använder rullstoloch har behov av stöd med samtliga moment i sin vardag. Mannen har personlig assistans dygnet runt med dubbelbemanning vid vissa tidpunkter av dagen. Han har ett stort intresse för film och ser gärna att ni delar detta intresse. Det är dock inget krav. Du behöver vara flexibel och kunna arbeta dygnspass. Vanligt förekommande arbetsuppgifter Av- och påklädning Toalettbesök/Dusch Matlagning Handräckning Hushållssysslor Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaper Har ett genuint intresse av att hjälpa andra Har erfarenhet av vård och omsorg Kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll och natt Är rökfri Talar flytande svenska Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Timanställning Omfattning: Deltid Arbetstid: Dag, kväll och natt både vardag som helg Tillträde: Enligt överenskommelse/omgående Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-06-09 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Paola Ceder, Verksamhetschef [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Extrajobb I Kristianstads krogliv

Vi söker dig som vill vara en del av utelivet i stan och arbeta i en rolig och positiv miljö. Du är utåtriktad och tycker om att arbeta direkt mot gästerna för att skapa en trevlig stämning. Vill du ha ett socialt utvecklande extrajobb där ingen kväll är den andra lik? Då har vi jobbet för dig. Cherry Spelglädje söker blivande dealers i Hässleholm och Kristianstad. Vi erbjuder casino på barer, nattklubbar och restauranger. Att arbeta som dealer är ett väldigt roligt och spännande jobb som lämpar sig bra för dig som studerar, behöver ett arbete till eller helt enkelt vill ha väldigt roligt på jobbet. Ett arbete hos oss är flexibelt då Cherry Spelglädje bedriver casino runt om i hela Sverige från Kiruna till Ystad. Så du kan med fördel ta med dig jobbet om du flyttar till annan ort. Vi erbjuder minst fyra helgkvällar i månaden vilket motsvarar ca 20 timmar. Möjlighet att arbeta mer vardagar och helger utöver detta finns. Ingen tidigare erfarenhet krävs, då vi lägger större vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal samt möjlighet till provision. Känner du att detta är ett arbete som passar dig lämna du enkelt din ansökan på www.cherry.se/jobba/ Om du har frågor kan du vända dig till Sebastian Sadowki på [email protected]. Kolla gärna in vår Instagram @cherryspelgladje

15 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Personlig assistent till kvinna i Kristianstad, timanställning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana. Vi på Humana söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i Kristianstad. Tjänsten är en timanställning med möjlighet att arbeta vid vakanser. Arbetstiderna är förlagda kl. 07:00-17:00 samt kl. 21:00-09:00 med väntetid kl. 00.30-06.00 på både vardagar och helger. Vår kund är en kvinna som bor tillsammans med sin make i Kristianstad. Hon har en fysisk funktionsvariation med smärta och sitter i rullstol. Det finns förflyttningshjälpmedel i hemmet. Hon har även ADHD och det är viktigt med rutiner samt tydlig kommunikation i arbetet. Vidare tycker hon om kreativt skapande samt pyssel i hemmet.  Om tjänsten I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - Vara behjälplig med personlig omvårdnad.  - Hjälpa till med vardagssysslor såsom matlagning och övriga hushållssysslor.  - Vara behjälplig vid förflyttningar.  Arbetstid: Kl. 07:00-17:00 samt kl. 21:00-09:00 med väntetid kl. 00.30-06.00 på både vardagar och helger. Tjänstgöringsgrad: Timanställning.  Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående enligt överenskommelse  Vem är du? Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad, lyhörd samt har en god kommunikationsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Krav  - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.  - Du är rökfri. Meriterande - Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg  - Utbildning inom vård och omsorg En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Manlig personlig assistent sökes till Kristianstad

Nu söker vi en manlig personlig assistent omgåendetill vår kund i Kristianstad. Kunden talar för sig själv och förklarar vad han behöver hjälp med och hur han önskar få hjälpen tillgodosedd. Han har ett stort intresse för dataspel och ser gärna att ni delar det intresset, det är dock inget krav.Kunden har begränsad rörlighet, använder elrullstoloch behöver få sina vardagliga hjälpbehov tillgodosedda med hjälp av sin assistent. Vi ser gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning vid sidan av, exempelvis studier eller annat arbetedå vi endast söker behovsanställda i nuläget som kan rycka in med kort varsel. Du behöver vara flexibel, samt kunna arbeta dygnspass (24h). Vanligt förekommandearbetsuppgifter Förflyttningar Hygiensituationer Av- och påklädning Handräckning Måltider Hushållssysslor Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Utbildning, erfarenhetoch personliga egenskaper Erfarenhet av att arbeta som personlig assistent (merit) Erfarenhet av taklift (merit) Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är enansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Behovsanställning Arbetstid: Dygnspass 09.10-09.19 (väntetid mellan 23.45-08.45) Krav: Endast manliga assistenter sökes! Tillträde: Enligt överenskommelse Vitillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-06-09 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta:Jennifer [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Medarbetare - C4

Du vill arbeta med ett glatt gäng, där fokus ligger på att göra kundens besök till en positiv upplevelse genom både smak och bemötande. Du brinner för kundservice och att skapa goda kundrelationer.Som person är du glad, social, ambitiös, noggrann och prestigelös. Du är stresstålig, besitter stor ansvarskänsla och sätter kunden i fokus.Vi söker nu medarbetare till vår butik på C4-Shoppingför en tjänst på 18h/v, så känner du dig som en sann yogiboostare så är du välkommen att skicka in din ansökan!Det tar bara några minuter att skapa en ansökan och du får möjlighet att visa vem du är, din energi och vad du tycker är viktigt när det gäller service!

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Personlig assistent till man i Åhus

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.  Om uppdraget Jag är en 56-årig man boende i Åhus sedan lång tid tillbaka. Jag letar efter en assistent som kan se till att min vardag fungerar smidigt och som även hjälper mig med att sätta guldkant på tillvaron. Du som assistent behöver hjälpa mig med min personliga omvårdnad, ADL, förflyttningshjälp och stöd. Erfarenhet av lift och rullstol är en merit men inget krav. Det är bra med lite styrka då du behöver kunna ta ett rejält tag i mig ibland. Jag är halvsidigt förlamad pga. stroke. Du kommer att vara mig behjälplig med det vardagliga i hemmet såsom matlagning, viss städning och tvätt men framför allt mig som person.  Jag är mycket intresserad av sport. Jag har inte långt från skrattet och gillar humor. Att åka ut med rullstolen på byn dag som kväll för att träffa människor är fantastiskt. Mötet med människorna ger livskvalitet.  Du följer med mig och tillsammans skapar vi min tillvaro.   Mina krav på dig är att du är punktlig, flexibel, lugn och stabil men med humor. Jag vill att du behärskar det svenska språket väl. Man eller kvinna spelar ingen roll. Egen livserfarenhet är viktig. Självklart behandlar du mig med respekt och pratar inte över mitt huvud. Tjänstgöringsgrad 60–70% Arbetstider 8.00-12.00 eller 14.30-20.30 (dubbelassistans), en fördel om du bor i Åhus med omnejd då det förekommer delade turer. Startdatum 1 juni. Bredvid gång med erfarna assistenter är en självklarhet.  Jag ser fram emot din ansökan att arbeta hos mig! Övrigt  Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans.

14 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Biståndshandläggare

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 86 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Tillsammans med fokus på medborgarens behov! En av våra biståndshandläggare skall vara föräldraledig och vi söker en ny kollega för vikariat i cirka 1 år. Vi erbjuder individuell introduktion med mentorskap. I Hemgångsstödsteamet är vi totalt 29 medarbetare och teamet består biståndshandläggare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och undersköterskor. Teamet ansvarar för hela kundprocessen från planering på sjukhuset till att hemgångsstödstiden är slut efter cirka tre veckor. Syfte är att säkerställa att kunden känner sig trygg under övergången från sjukhus/korttidsboende till hemmet och kan återgå till en fungerande vardag. Återhämtning, träning och rehabilitering kommer att ske i hemmiljön. Teamet har ett nära samarbete med Region Skåne. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som biståndshandläggare har du självständigt ansvar för handläggning, uppföljning och utvärdering av insatser enligt SoL inom omsorgsförvaltningen. Du samarbetar med flera i teamet och är underställd enhetschefen som du kommer att ha närhet till. Dina arbetsuppgifter innebär att utreda enskild människas rätt till stöd och hjälp utifrån sina behov och förutsättningar. Huvudsakligen innebär det att utreda, besluta och följa upp insatser enligt SoL. Det dagliga arbetet innefattar vårdplaneringar, dokumentation, individuella möten och samverkan med övrig personal, anhöriga och andra externa myndigheter. Dokumentation sker i Life Care. Som biståndshandläggare förväntas du bidra till att verksamheten håller en hög kvalitet med nöjda kunder. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och teamkänsla utifrån ledorden: trygghet, självständighet och delaktighet. Vi har fin arbetsgemenskap och har ett utvecklande yrke med en mångfald av möten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har goda kunskaper i för området gällande lagstiftningar och gärna erfarenhet av handläggning enligt SoL. Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete behöver du datorvana samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du erfarenhet av handläggning i verksamhetssystemet Life Care är det meriterande liksom erfarenhet av handläggning inom målgruppen äldre. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Som person är du självständig och utvecklingsinriktad med förmåga att ta ansvar. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera i tal och skrift. Du ska även ha beslutsförmåga samt förmåga att omsätta mål och visioner till praktisk handling. ÖVRIGT Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid. Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00. Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

14 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Hemrex söker säsongspersonal inom trädgårdsservice i Kristianstad

Trädgårdsservice i Kristianstad med omnejd Känslan av att vara efterlängtad när man kommer till sitt arbete och vetskapen om att man gjort något riktigt bra när man går hem, är oslagbar. Det är utifrån den värdegrunden vi på Hemrex, ett av de ledande företagen i branschen, bygger vår verksamhet. Vi gör skillnad i, och förenklar människors vardag genom att hjälpa till med hushållsnära tjänster såsom städning, fönsterputsning, trädgårdsarbete, seniorservice m.m. Och våra kunder gillar oss för att de vet att vi tar hand om vår personal och ger dem förmåner utöver gällande kollektivavtal. Nu söker vi säsong personal till September 2024, med kunskap och erfarenhet av trädgårdsskötsel för trädgårdssäsongen. Kvalifikationer Inför växtsäsongen 2024 söker vi dig som brinner för trädgårdsarbete och har ett stort intresse av trädgårdsskötsel. Utbildning inom trädgårdsnäringen är meriterande. Kan du även visa på intresse för och kunskap om växter, beskärning och grönyteskötsel är det meriterande. Har du behörigheter och certifikat som är användbara för arbetet, vill vi att du tydligt anger dessa i din ansökan. Särskilt meriterande är: motorsåg och röjsåg. Du trivs med att arbeta utomhus samt både vill och kan hantera ett fysiskt krävande arbete. Du är ansvarsfull och initiativrik, ser till helheten, kan planera och genomföra ett arbete självständigt såväl som i samarbete med andra. Du är intresserad av arbetsområdet och bemöter medmänniskor och kunder på ett vänligt och serviceinriktat sätt. Arbetet kräver även att du har B-körkort. Hemrex erbjuder - Omväxlande arbetsuppgifter - Kollektivavtal - Arbetskläder - Friskvårdsbidrag Välkommen med din ansökan Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Kristianstad.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024