Lediga deltidsjobb i Örebro

Det finns totalt 162 lediga deltidsjobb att söka i Örebro

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Amanuens i psykologi

Vi söker en amanuens för en tidsbegränsad anställning vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap under höstterminen 2024. Bakgrund Vid Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap (BSR) erbjuds utbildning på grund- och avancerad nivå inom kriminologi, psykologi, rättsvetenskap och socialt arbete. Vid BSR bedrivs även framstående forskning och forskarutbildning. Vi söker nu en amanuens till ett pågående forskningsprojekt i psykologi. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår att ansvara för och samordna datainsamlingen inom ett projekt som har målet att utveckla en allsidig förståelse om diskriminering och fördomsfulla fientliga beteenden. Amanuensen kommer att tillsammans med projektledaren arbeta med att organisera projektet, kontakta skolor och deltagare, samordna fältarbetet. Som amanuens arbetar du också med datainsamling och ansvarar för att insamlade data håller god kvalitet. Arbetsuppgifterna består i att koordinera och genomföra studiens datainsamling, databashantering samt eventuell databearbetning. Kvalifikationer Det är önskvärt att du som sökande har läst minst två år på universitetet inom ett för projektet relevant ämne och att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Kunskap om ungdomsforskning samt erfarenhet av att arbeta i forskningsprojekt är meriterande. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt, en mycket god organisatorisk förmåga och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Information Anställningen är 20%, under 4 månader. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av forskningsledare Sevgi Bayram Özdemir, [email protected] eller enhetschef Sammyh Khan, [email protected].  Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-30. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Timvikarier teckenspråkstolk till SPSM

Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver specialskolor. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi fördelar också statsbidrag och utvecklar läromedel. Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Just nu fokuserar vi på att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden på myndigheten. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Du kan läsa mer om vad vi erbjuder på vår webbplats https://www.spsm.se/jobb. Alla elever har rätt till en skola som ger dem möjlighet att utvecklas utifrån egna förutsättningar. SPSM driver skolor på uppdrag av staten. Vi erbjuder eleverna en lärmiljö som ger dem möjlighet till delaktighet, lärande och utveckling. Vi erbjuder ett meningsfullt, stimulerande och viktigt pedagogiskt arbete på våra skolor. I verksamhetsområde Specialskola arbetar drygt 600 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet. Våra skolor är tvåspråkiga specialskolor där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskolan/grundsärskolan, enligt specialskolans läroplan. Våra skolor är mångkulturella med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar vars föräldrar är döva eller har en hörselnedsättning. Skolstödsenheten har för närvarande ca 65 medarbetare som ger verksamhetsområdet stöd i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler, ekonomi-, inköp- och personalhandläggning samt skolnära administration. Hela SPSM får stöd i teckenspråkstolkning och hörselteknik. Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans. ARBETSUPPGIFTER Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är Du en praktiker med teoretisk förankring? Är Du trygg i din yrkesroll? Då kanske Du tilltalas av och passar som timvikarie på någon av SPSM:s skolor! Vi söker timvikarierande teckenspråkstolkar med placering på Manillaskolan i Stockholm, Birgittaskolan i Örebro, Vänerskolan i Vänersborg eller Östervångsskolan i Lund samt vid distansmöten. Du kommer att tillfrågas när det uppstår behov med kort eller långt varsel. Att stå till förfogande på detta sätt innebär att ett nytt anställningsförhållande inträder vid varje enskilt tillfälle du tas i anspråk för arbete. Erbjudande om sådan tidsbegränsad anställning sker vanligen muntligt. Du har givetvis rätt att tacka nej till uppdrag som erbjuds dig. I arbetet som timvikarierande teckenspråkstolk på SPSM ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer, på plats i SPSM:s lokaler eller på distans i digitala möten. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet. Utbildning och erfarenhet som dövblindtolk Minst 6 månaders erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk och dövblindtolk. Det är meriterande om du har: Vidareutbildning inom tolkområdet Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar Erfarenhet av pedagogiskt språk Erfarenhet av ett formellt språkbruk Erfarenhet av att samordna tolkuppdrag Personliga egenskaper: Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov samt initiativrik och lösningsfokuserad. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i team. ÖVRIGT Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning. I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 november 2024
Administratör till Engelbrektsskolan

Är du en kreativ och engagerad person som är intresserad av att ge ett effektivt och gott administrativt stöd? Nu finns det möjlighet att gå in i rollen som administratör på Engelbrektsskolan. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Vi söker nu en administratör på 50% vars ansvarsområde främst fokuserar på löpande vikarieanskaffning samt administrativa arbetsuppgifter i ett flertal digitala system. Arbetet som administratör är varierande och du kommer utöver dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara behjälplig till skolans personal tillsammans med din administratörskollega. Hos oss arbetar du mot hela verksamheten där du är ett viktigt stöd för skolledning och personal.  Exempel på arbetsuppgifter: • hantering av vikarieanskaffning • elev- och personaladministrativa uppgifter • samarbeta med ledning och administrativ personal • kontakt med interna och externa aktörer • arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns Om arbetsplatsen Engelbrektsskolan ligger nära Örebros stadskärna och vår vackra stadspark, närmare bestämt vid Svartån (Slussen). Här finns elever från skolår 4 till skolår 9, totalt ca 700 elever och ca 100 anställda. I skolan finns också anpassad grundskola 4-9 samt fritidshem för skolår 4-6. Skolans profil är dans och fotboll. Engelbrektsskolan drivs sedan några år som kommunal intraprenad.  Du kan läsa mer om vår skola på: orebro.se/engelbrektsskolan  Här kan du se mer om vårt Engelbrektslyft: orebro.se/engelbrektslyftet Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.     Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa. Kvalifikationer För att passa i rollen som administratör hos oss ser vi att du är en person som har intresse och förmåga att hjälpa andra samt är tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar och organiserar ditt arbete samt tar initiativ för att uppnå resultat. Vi ser även att du är en trygg och stabil person som värdesätter samarbete samt har lätt att ställa om utifrån ändrade förutsättningar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och andra parter, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • adekvat gymnasieutbildning alt YH-utbildning (adekvat gymnasieutbildning med inriktning inom administration alt YH-utbildning inom administration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig) • erfarenhet av liknande arbete inom administration  Meriterande: • erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet  • erfarenhet av att arbeta i digitala system, exempelvis itsLearning, Adela och Personec Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 50% Arbetstider: 7.00-11.00 Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Övrig information Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 23 maj. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
LOKALVÅRDARE ÖREBRO DELTID

Exiso AB startade 1990 och har växt organiskt sedan dess och omsätter idag ca 110 miljoner. Under de senaste tre åren har Exiso expanderat kraftigt i många olika städer från Borlänge till Stockholm till Malmö. Vi har delat in Sverige i fyra olika distrikt och söker nu lokalvårdare/städare med inriktning butikstäd, golvvårdsmaskin städ mm. till ÖREBRO. Vi efterfrågar erfarenhet av städ och erfarenhet av att arbetat med kombi städmaskin. Tjänst är en deltidstjänst ca 80%, som kan utökas i omfattning. Arbetstider är schemalagda med början klockan 04.30 på morgonen och tänk på att du måste kunna ta dig till arbetsplatsen på morgonen. Arbetsschema är fördelad på 6 dagar i veckan och det är delad tur, dvs städ morgon och eftermiddag kväll. Ansökan per e-post: [email protected] Märk ansökan: ÖREBRO Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
LOKALVÅRDARE ÖREBRO DELTID

Exiso AB startade 1990 och har växt organiskt sedan dess och omsätter idag ca 110 miljoner. Under de senaste tre åren har Exiso expanderat kraftigt i många olika städer från Borlänge till Stockholm till Malmö. Vi har delat in Sverige i fyra olika distrikt och söker nu lokalvårdare/städare med inriktning butikstäd, golvvårdsmaskin städ mm. till ÖREBRO. Vi efterfrågar erfarenhet av städ och erfarenhet av att arbetat med kombi städmaskin. Tjänst är en deltidstjänst ca 80%, som kan utökas i omfattning. Arbetstider är schemalagda med början klockan 04.30 på morgonen och tänk på att du måste kunna ta dig till arbetsplatsen på morgonen. Arbetsschema är fördelad på 6 dagar i veckan och det är delad tur, dvs städ morgon och eftermiddag kväll. Ansökan per e-post: [email protected] Märk ansökan: ÖREBRO Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vi söker en Engagerad Assistent till kund med autism

#jobbjustnu Är du en trygg, lekfull och låg affektiv person? Har du ett stort hjärta och en varm personlighet? Då kan du vara den vi letar efter. Vår kund är en ung kille med autism som behöver hjälp med sina vardagliga rutiner och aktiviteter. Vi söker en assistent med en lugn trygg personlighet som kan stötta inspirera och motivera vår kund att må bra och utöva sina intressen. Erfarenhet av yrket personlig assistent är ett plus, men stor vikt läggs vid din personlighet och förmåga att skapa en positiv atmosfär. För att trivas i rollen är det viktigt att du trivs med att arbeta med människor och att du kan anpassa dig till olika situationer. Arbetsplatsen ligger på landet strax utanför Örebro, så du behöver ha körkort och tillgång till bil. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll. (ej natt eller helg) Innan en anställning påbörjas krävs ett utdrag från belastningsregistret och referenser från tidigare arbetsplatser kontaktas. Vi kommer starta intervjuer omgående och tjänsten inleds med en introduktionsperiod. Poolarna Assistans har kollektivavtal i Almega och vi värnar om våra anställda. Din röst är viktig. Vi vill gärna ha med dig i vårt team. Välkommen att maila din ansökan redan idag till [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Amanuenser till kurser inom datateknik

Vi söker amanuenser för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik under höstterminen 2024. Bakgrund Vi söker amanuenser som kan handleda laborationer inom följande kurser under höstterminen. Läsperiod 1 (v. 36-44) • Introduktion till datavetenskap och diskret matematik (högskoleingenjör, år 1) • Introduktion till ingenjörsarbete inom datateknik (civilingenjör, år 1) Läsperiod 2 (v. 45-03) • Programmeringsteknik/Programmering, grundkurs (högskoleingenjör, år 1) • Databasteknik (högskoleingenjör, år 2) • Digitalteknik (högskoleingenjör, år 2) • Imperativ programmering för civilingenjörer (år 1) • Objektorienterad programmering för civilingenjörer (år 2) Arbetsuppgifter Som amanuens ska du handleda schemalagda laborationer, vilket innebär att ge studenterna hjälp att hantera relevanta verktyg och metoder, ge dem vägledning vid lösandet av laborationsuppgifterna samt rätta inlämnade laborationer och rapportera till kursansvarig. Schema för kurserna finns på kronox.oru.se. Kvalifikationer För att vara behörig till anställning som amanuens krävs att du är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå. Dessutom ser vi gärna att du har bedrivit studier i datateknik, och att du är godkänd på någon av ovanstående kurser eller motsvarande kurs inom ett annat program. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor. Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du kan arbeta självständigt, har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och kan prioritera bland arbetsuppgifter. Information Anställningen är 17–40% beroende på antalet grupper och schemalagda tillfällen, under 2-3 månader. Lön utgår i enlighet med lokalt kollektivavtal. Amanuenser får anställas för ett år i taget, den sammanlagda anställningstiden för en amanuens får omfatta högst tre år. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Lars Karlsson 0703663209, e-post: [email protected] eller Anna Wärn, 019–301478, e-post: [email protected]. Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Personligt brev med en kort motivering till varför du söker anställningen, vilka av kurserna du är intresserad av samt hur många grupper du kan tänka dig att ta. Kolla gärna förra årets schema på kronox.oru.se för att se omfattningen per grupp. • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Intyg som stärker din behörighet (exempelvis utdrag från Ladok) Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-06-14. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Sommarjobb på Marieberg Galleria

Vill du ha ett varierande sommarjobb och samtidigt få meriterande administrativ erfarenhet? På Marieberg Galleria finns nu chansen att arbeta i en bred och social roll över sommarperioden. Vi arbetar med löpande urval så sök redan idag! OM TJÄNSTEN Nu söker vi dig som är intresserad av att börja arbeta ett par dagar i veckan, men gärna mer om möjligt, vid sidan av dina studier under maj, för att sedan jobba heltid över sommarperioden i en roll på Marieberg Galleria i Örebro. Tjänsten inkluderar både administration och service gentemot butiker och besökare, samt även marknadsföring. Den administrativa delen inkluderar varierat administrationsarbete, till största delen i Officepaketet. Du kommer även att ta emot inkommande samtal från hyresgäster, besökare och leverantörer. Tjänsten innehåller vidare till exempel delvis hantering av sociala medier, lojalitetsklubb, arbete med gallerians dekor, samarbete med butikerna i gemensamma event och kampanjer. Rollen innebär mycket kontakt och ett nära samarbete med gallerians butiker. Det är därför viktigt att du är kreativ, social och gillar att ta egna initiativ, samtidigt som du har ett stort intresse för detaljhandel, mode och sociala medier. Arbetet sker i tät dialog med Marknadsansvarig. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, vardagar. Du förväntas vara tillgänglig för arbete under hela sommarperioden, eventuell kortare ledighet kan diskuteras i samråd med oss. Till hösten finns eventuellt möjlighet att fortsätta ta arbetspass vid sidan av dina studier. Du erbjuds * Ett roligt och varierande sommarjobb * En dedikerad konsultchef och karriärspartner på Academic Work ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Svara i telefon samt ge service till butiker och besökare i gallerian * Fota i butikerna och uppdatera med inlägg på sociala medier * Kontrollera att gallerian är i fint skick * Utföra övriga administrativa arbetsuppgifter VI SÖKER DIG SOM - Studerar vid en eftergymnasial utbildning på minst 50 % och med examen tidigast 2025 - Har mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift då det krävs i kommunikationen med besökare - Har goda kunskaper i engelska, i tal och skrift då det krävs i kommunikationen med besökare - Har goda kunskaper i Officepaketet - Har ett stort intresse för marknadsföring, sociala medier och mode - Har erfarenhet av arbete med kundbemötande Det är meriterande om du - Har erfarenhet av foto och bildredigering Som person är du * Självgående * Serviceinriktad * Samarbetsinriktad Övrig information * Start: Omgående * Omfattning: Deltid vid sidan av dina studier i maj, därefter heltid över sommarperioden * Placering: Marieberg Galleria i Örebro Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Marieberg Galleria här.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Personlig assistent sökes till kvinna i Vretstorp (50%)

Gillar du nya utmaningar? Då kanske världens viktigaste jobb är något för dig! Jag är en kvinna i 50-års åldern som bor tillsammans med min man i ett hus på landet i Hallsbergs kommun. Till familjen hör också våran hund. Jag är en glad, positiv person som tycker mycket om min familj och mitt hem. Jag är förlamad efter en bilolycka och är i stort sett ständigt beroende av personlig assistans. Jag är beroende av någon vid min sida för att hjälpa mig i det mesta jag gör, förutom att tänka själv, för det kan jag. Det kan vara att gå på toaletten, duscha, klä på mig, förflytta mig, fixa håret (för fåfängan hänger kvar), shoppa och laga mat. Ett helt vanlig liv alltså, men med lite andra förutsättningar och det är där du kommer in! Jag söker just nu en ny personlig assistent, du kommer vara motorn i mitt liv, den som hjälper mig att leva mitt liv till fullo. För livsglädje finns det mycket av!   KÄNNER DU IGEN DIG? Är du strukturerad, social, glad och positiv? Då kan du vara min nya assistent.   Du är fokuserad, lyhörd och noggrann och ger inte upp i första taget. Du kommer att veta hur jag vill ha det runt omkring mig och du kommer höra på mitt tonfall när jag är stressad, glad, irriterad på min man, trött eller bara vill vara för mig själv.   Du har förståelse för din egen betydelse för att jag ska kunna bevara mina sociala roller -vara mamma, fru, kompis, syster och dotter.   Du behöver inte ha erfarenhet från andra arbeten inom vården. Jag behöver ingen medicinsk vård, däremot är arbetet i vissa moment fysiskt krävande.   Du har körkort, det ger en frihet då jag tycker om att vara spontan.   Rökfri är ett plus.     ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer att vara anställd av Vivida Assistans som är mitt assistansbolag, men själva jobbet utför du där jag befinner mig. Tjänsten är en dagtidstjänst på 50%.     NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver ha en ny assistent omgående.     ATT VARA ANSTÄLLD PÅ VIVIDA Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!     DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.     VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!     UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024