Industri-Matematik International AB jobb

Lediga jobb hos Industri-Matematik International AB

Affärsdriven konsultchef

Vi söker en affärsdriven konsultchef som är duktig på att prioritera, har en bra initiativförmåga och inte är rädd för att fatta beslut. Du gillar mötet med människor och ser problem som något som går att lösa. Om tjänsten Konsultorganisationen du ansvarar för består av projektledare och konsulter som implementerar, förvaltar och vidareutvecklar vårt lagerhanteringssystem Enterprise WMS för våra kunder. Teamet arbetar med stora projekt i mångmiljonklassen, såväl som korta uppdrag av mer spontan karaktär. Det är därför viktigt att du klarar av att arbeta strukturerat i en vardag som ofta är händelsestyrd. I rollen som konsultchef kommer du att ha personalansvar och du ansvarar för verksamhetens leverans och lönsamhet. Du leder och motiverar dina projektledare och konsulter till att växa i sina roller. Vi strävar efter att vara den bästa partnern till våra kunder och ditt ledarskap kommer att vara en viktig del i att uppnå detta. Det ligger i IMI´s kultur att brinna för och ha roligt på jobbet samt fira våra prestationer vilket du förespråkar. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: · Resultatansvar för enheten · Säkerställa önskad kvalitet i det din enhet levererar · Ansvara för prognos och planering · Personalansvar för projektledare och konsulter · Säkerställa att teamet är rätt bemannat · Säkerställa jämn och hög beläggning för teamet · Motivera, utveckla och stötta dina projektledare och konsulter · Följa upp dina projektledare och konsulter gällande resultat och mål Din profil Du har en bakgrund som konsultchef och har erfarenhet av att arbeta med projekt, företrädesvis avseende affärssystem eller andra IT-nära projekt. Du har flera års erfarenhet av verksamhetsansvar och personalansvar. I ditt arbetssätt är du affärsdriven. Du har en relevant högskoleutbildning och hanterar svenska och engelska obehindrat. Då en av de viktigaste delarna i denna roll är att arbeta med människor lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. I ditt ledarskap är du inspirerande och ser såväl teamet som individen. Du har en förmåga att skapa förutsättningar för ditt team att hela tiden vidareutvecklas. Du är tydlig i din kommunikation och kan förmedla både dina och företagets förväntningar. Våra medarbetare är till största del på plats på vårt kontor och det är därför naturligt att du arbetar från vårt kontor i Hässleholm. Resor förekommer i tjänsten. Om IMI IMI är en ledande mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order- och lagerhantering. Vi jobbar i tätt partnerskap med våra kunder och våra produkter återfinns i den absoluta kärnan av kundens verksamhet. Våra kunder ser effektiv logistik som en central konkurrensfaktor och är ofta ledande inom sina branscher. Några exempel är NorgesGruppen, Ahsell och Schenker Logistics. Vi är certifierade av Great Place to Work och vårt mål är att år 2025 vara i topp på listan över Sveriges bästa arbetsplatser. I det arbetet kommer du som konsultchef ha en stor möjlighet att påverka och vara en viktig del i vår resa att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår People and Culture Manager, Sandra Karlsson på [email protected] Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Redovisningsekonom

Vi utökar nu vårt team med en redovisningsekonom och söker dig som vill jobba på ett bolag i tillväxt! Hos oss kommer du att arbeta med redovisning och bokföring i en internationell koncern med dotterbolag i Sverige, Norge och Polen. Om tjänsten I rollen som redovisningsekonom har du ett nära samarbete med koncernens ledning och övriga i ekonomiteamet. Vårt ekonomiteam består idag av tre engagerade medarbetare, samtliga placerade i Linköping. I vårt team är atmosfären varm och vi har det högt i tak. För oss innebär det att det är mer än välkommet att fråga, tycka och tänka högt. Dina ansvarsområden inkluderar: - Löpande bokföring; hantera kund- och leverantörsreskontra och fakturering. - Moms- och skattedeklarationer. - Lönehantering. - Upprätta och analysera ekonomiska rapporter. - Agera administratör i ett eller flera system. Din profil Vi förväntar oss att du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom redovisning. Det är inte jätteviktigt att du redan kan allt, huvudsaken är att du har viljan. Vi tycker att det är toppen om du är noggrann, strukturerad och självgående men det allra viktigaste för oss är att du blir en i teamet. Vi letar efter dig som har: - Utbildning som redovisningsekonom eller motsvarande. - En passion för redovisning och en bra analytisk förmåga. - Viss erfarenhet av att arbeta med Fortnox och/eller Tripletex bokföringsprogram och kanske även rapportprogrammet Oxceed och/eller BrightAnalytics samt löneprogrammet HRM Flex. - Driven och god förmåga att ta eget ansvar. - En proaktiv inställning och förmågan att arbeta i en snabbrörlig miljö. - Färdigheter inom bokföring enligt K3. - Färdigheter inom IFRS är meriterande. I denna tjänst ser vi helst att du utgår från vårt kontor i Linköping. Vi erbjuder: - En plats i vårt ekonomiteam där det är högt i tak och en varm atmosfär med möjlighet till hybridarbete mellan vårt kontor och hemmet. - En spännande möjlighet att vara en del av ett växande företag med en kultur som värdesätter nytänkande och kreativitet. - Utmanande och varierande arbetsuppgifter där du har möjlighet att påverka och göra skillnad. - En miljö där din entusiasm och passion för bokföring och rapporter välkomnas och uppmuntras. Välkommen till IMI Vi är en snabbväxande, nordisk mjukvaruleverantör inom hållbar logistik, order, inköps- och lagerhantering. Med Priveq som ägare är vi i en spännande tillväxtresa och vi har under de senaste åren gjort förvärv både i Sverige, Norge och Polen. IMI strävar efter, att senast år 2025, bli rankade på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser. Vi är redan på god väg då vi under 3 års tid blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place to Work, genom deras medarbetarundersökning. Bli en del av vårt team och ta del av en arbetsmiljö som inte bara motiverar och inspirerar, utan också värdesätter varje individ. Ansökan Är du redo att bli en del av ett team där din passion för bokföring kan blomstra? Vi hanterar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår People and Culture Manager, Sandra Karlsson på [email protected] Välkommen med din ansökan!

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024