Team Manager

Hem/Kundtjänstchef/Team Manager
Publicerad: 14 maj
Sista ansökan: 16 oktober
heltid

Arbetsbeskrivning

Hundratusentals människor skadas varje år, men väldigt få gör anspråk på, och får sina personliga försäkringsersättningar, eftersom det är komplicerat att gå igenom en försäkringsprocess då det kräver tid, kunskap och tålamod. Vi på Insurello har utvecklat den första digitala lösningen som hjälper människor att få ut rätt ersättning från sina olycksfallsförsäkringar. Vi har redan hjälpt våra kunder att få 700 MSEK i ersättningar och antalet användare växer för varje timme.

Om rollen:

Bakom vår innovativa digitala lösning finns ett fantastiskt team med handläggare som ser till att alla kunder som kontaktar Insurello får den bästa hjälpen och råden samt garanterar en fantastisk kundupplevelse. Som Team Manager kommer du att skapa förutsättningar för det här teamet att leverera bästa möjliga resultat och säkerställa en god arbetsmiljö.

Det här gör du som Team Manager på Insurello:
  • Arbeta kontinuerligt för en trygg arbetsmiljö och se till att teamet är motiverat.
  • Engagera teamet och ge dem rätt förutsättningar att lyckas i sina respektive yrkesroller (1-1s, hjälpa till att etablera personlig utveckling, samt skapa utvecklingsplaner för framtiden).
  • Tillsammans med teamet sätta upp och anpassa mål och KPI:er samt säkerställa att teamet presterar i enlighet med dem.
  • Analysera arbetssätt inom teamet och strukturera samt förbättra hur vi kan hantera ärenden på ett kvalitativt sätt och erbjuda kundservice på hög nivå.
Det här besitter du:
  • Ett par års erfarenhet som teamledare eller motsvarande, där du framgångsrikt hanterat fullt personalansvaroch drivit teamet mot höga resultat.
  • En passion för att skapa strukturerade arbetsflöden som harmoniserar perfekt med din iver att lösa problem. Genom att sammanföra rutiner och processer förenklar du uppgifter för andra på ett smidigt sätt.
  • Proaktiv inställning till lärande och är ivrig att kontinuerligt utvecklas och växa både professionellt och personligt.
  • Du talar flytande svenska och engelska.
Det är fantastiskt om du också har:
  • Ett datadrivet mindset och använder data för att fatta informerade beslut och optimera teamets arbete.
  • Starka ledaregenskaper som inspirerar och stärker andra i deras professionella utveckling.
  • Jobbat inom kundtjänst eller försäkringsindustrin och har erfarenhet med försäkringsbolagspolicyer eller är villig att lära dig rutinerna.
    Vad erbjuder vi?
    • Frihet och självständighet i ditt dagliga arbete, vilket medför stort ansvar.
    • En möjlighet att snabbt implementera förändringar och se omedelbara resultat - perfekt för ledare som gillar att se snabba framsteg.
    • En möjlighet att ansluta till ett innovativt startup-företag med en lysande framtid, genom att utmana en gammalmodig industri.
    Vi erbjuder även:

    30 dagars årlig betald semester

    Tjänstepensionsplan i Avanza

    5000 SEK i friskvårdsbidrag

    Flexibla hybridarbetsmöjligheter med teamet baserat i Stockholm

    Personliga terapi-sessioner

    Föräldralön