Lediga jobb i Gotlands län

Sök totalt 351 lediga jobb i Gotlands län

Verksamhetsutvecklare med erfarenhet av EU-arbete och informationsutbyte

Nu söker vi en verksamhetsutvecklare som timanställd och på deltid i Visby kopplat till verksamhetsteam för arbete med externt informationsutbyte samt EU-relaterade frågor. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som har stort intresse för att utveckla tjänster och hjälpa oss nå vår vision. Du kommer att ha rollen som verksamhetsutvecklare i ett verksamhetsteam som arbetar med förmånsoberoende frågor och IT-tjänster. Som verksamhetsutvecklare driver du de områden som du äger framåt och ser till att mesta möjliga värde hela tiden levereras för våra kunder. Det kräver ett tätt samarbete med verksamheten och en vision om hur produkten ska utvecklas. Du sitter i ett utvecklingsteam där du har en central roll då du representerar verksamhetens behov gällande såväl förvaltnings- och utvecklingsaktiviteter. Det innebär att du prioriterar, organiserar och leder förädling av team-backloggen som administreras i Jira. Du hanterar de beroenden som finns till andra team, inom eller utanför ditt egna tåg, för att säkra att de aktiviteter som ditt team åtagit sig. Utbildning och Erfarenhet Vi söker dig som har: - mycket god insikt i, och erfarenhet från, det svenska pensionssystemet - relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - flerårig erfarenhet av arbete med externt informationsutbyte, nationellt och internationell - flerårig erfarenhet av samverkan inom EU-arbetet - god insikt i systemstöd inom aktuellt område - erfarenhet och goda kunskaper av att driva verksamhetsutveckling samt kravhantering - arbetat självständigt med utredningar och analyser Det är meriterande om du har kunskap om internationella pensionssystem. All dokumentation sker på svenska varför det är viktigt att du behärskar svenska språket väl.  Egenskaper  För att trivas hos oss krävs att du är självständig och trygg i dig själv. Du tycker om att driva förändringsarbete och har förmåga att ständigt arbeta med att förbättra verksamheten. En förutsättning för att lyckas med uppdraget är att du har ett konsultativt förhållningssätt och en vilja att ta till dig kunskap och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du är strukturerad och arbetar både mål- och resultatorienterat. Du har god analytisk förmåga, och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Vidare har du har lätt för att samarbeta och kan förankra idéer hos både projektmedlemmar, chefer och medarbetare. Det är viktigt att du har en god förmåga att visualisera och förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet för rollen. Vårt erbjudande Ett myndighetsuppdrag som är viktigt på riktigt! En arbetsplats där vi värnar om att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbete och fritid. Vi tillämpar hybridarbetssätt med möjlighet till distansarbete och på kontoret utifrån en överenskommelse med arbetsgivare. Som statligt anställd har du även goda anställningsvillkor och ett förmånspaket med friskvård, flexibel arbetstid, lediga klämdagar samt goda semester- och pensionsvillkor. Tjänsten är en timanställning på deltid. Placeringsort är Visby. Då myndighetens verksamhet bedrivs på åtta verksamhetskontor, lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm, kommer video- och telefonmöten samt resor förekomma i tjänsten. Tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass. Vi jobbar kompetensbaserat i hela processen och är måna om en inkluderande, rättvis, objektiv och kandidatvänlig process. Därför ber vi dig att besvara ett antal urvalsfrågor istället för att be om personligt brev, du ska därför inte bifoga det. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
2 Amanuenser i 2D respektive 3D grafik

Institutionen för Speldesign finns placerad vid Campus Gotland ett internationellt campus mitt i världsarvsstaden Visby. Här finner du det bästa av två världar: det fullskaliga universitetets breda utbud och tyngd inom utbildning och forskning, samt den unika studiemiljön vid ett småskaligt campus. Institutionen för speldesign är en del av Historisk-filosofiska fakulteten vid Uppsala universitet. Här bedrivs både undervisning och forskning på hög nivå. Institutionen utbildar ca 450 helårsstudenter varav ca hälften är internationella studenter och har runt 45 anställda inom olika befattningskategorier. Institutionen erbjuder undervisning på grund- och avancerad nivå inom speldesign och spelutveckling med biområden i grafik, projektledning och programmering, all utbildning sker på engelska. Läs mer om institutionen verksamhet här. https://speldesign.uu.se/?languageId=3 Arbetsuppgifter Härmed utlyses 2 tidsbegränsade anställningar som amanuens på 10 % av en heltid i 2D respektive 3D grafik. Anställningarna ska stödja kandidatprogrammen i speldesign och grafik. Arbetsuppgifter: I anställningen som amanuens ingår undervisningsrelaterade och administrativa arbetsuppgifter inom speldesigns utbildningsprogram. Mer specifikt innebär detta att besvara frågor ifrån studenterna, assistans vid praktiska kursmoment, samt assisterande bedömningsinsatser av studentinlämningar. De administrativa uppgifterna innefattar att föra vidare studentfrågor, assistera med processandet av kursvärderingar samt hjälpa till att behandla studentuppgifter även andra arbetuppgifter kan förekomma. Kvalifikationskrav För att anställas som amanuens är det ett krav att du är antagen till utbildning på grund- eller avancerad nivå. Som sökande är du studerande vid speldesignprogrammen vid Uppsala universitet – campus Gotland på lägst kandidatnivå. Du bör ha god kännedom om speldesignprogrammens upplägg och pedagogiska idé. God datorvana samt goda språkkunskaper i engelska, i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom att du är initiativtagande och har god samarbetsförmåga. Du ska självständigt kunna driva och slutföra dina arbetsuppgifter inom givna tidsramar. Önskvärt/meriterande i övrigt Erfarenhet av 2D  och 2D animation och eller erfarenhet av 3D grafik för spel och Digital sculpting God kännedom om programvara såsom Unity, Unreal, Game Maker är meriterande. Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Omfattningen är 10 %. Tillträde 26 augusti 2024 eller enligt överenskommelse, dock längst till 31 januari 2025. Placeringsort: Visby Upplysningar om anställningen lämnas av: Olle Jansson, prefekt E-mail: [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 31 maj 2024, UFV-PA 2024/1622 Ansökningsförfarande: Ansökan ska innehålla ett personligt brev som beskriver dig själv och din erfarenhet samt förklarar varför du söker jobbet och vilken amanuensinriktning 2D eller 3D, du söker (max två sidor). Dessutom ska ansökan innehålla ett CV och en utskrift av dina studieresultat. Om Campus Gotland:  Campus Gotland utgör en knutpunkt för universitetets forskning och utbildning inom hållbarhet. Läs mer om Campus Gotland här. https://www.campusgotland.uu.se/ Se hur det är att leva och bo på Gotland. https://gotland.com/leva-bo/ Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Amanuenser till Universitetsbiblioteket Campus Gotland

Universitetsbiblioteket är en integrerad del av Uppsala universitet. Vi tillhandahåller informationsresurser för forskning, undervisning och lärande vid universitetet. Vi utvecklar och tillgängliggör våra samlingar på nya sätt, bland annat genom digital publicering och digitalisering. Vi vill vara ett internationellt föredöme i att erbjuda studie- och forskarmiljöer, såväl fysiska som digitala. Universitetsbiblioteket har ca 200 anställda med bred kompetens inom flera yrkeskategorier. Läs mer om Uppsala universitetsbibliotek: https://www.uu.se/bibliotek/om-biblioteket  Vill du jobba med engagerade kollegor på en intressant arbetsplats med bra förmåner och arbetsvillkor? Campusbiblioteket på Gotland söker nu ett antal studenter som vill jobba på Almedalsbiblioteket. Arbetsuppgifter Som amanuens på Uppsala universitetsbibliotek hjälper du studenter att hitta relevanta källor inom sina studier för att avlasta forskande och undervisande personal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är tjänstgöring i informationsdisk på Almedalsbiblioteket. Där möter du både studenter, forskare och allmänhet.  Du är bibliotekets och universitets ansikte utåt och hjälper användarna med bland annat lån och informationssökning.  Det ingår även administrativt arbete såsom bokuppsättning och andra biblioteksrelaterade uppgifter. Öppning och stängning av biblioteken kan förekomma. Arbetet är rörligt och tunga lyft kan förekomma. Du arbetar vid behov främst på kvällar och helger.  Kvalifikationskrav - Vara aktiv student vid ett svenskt universitet eller högskola på minst 50% - Ha erfarenhet från arbete som innefattar service och där du haft kontakt med användare eller kunder - Ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är serviceinriktad, gillar att möta människor och sätter användaren i fokus. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du har förmåga att självständigt ta initiativ. Önskvärt/meriterande i övrigt - Studerar biblioteks- och informationsvetenskap - Har tidigare erfarenhet av biblioteksarbete Om anställningen  Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Du anställs vid varje enskilt uppdrag och får ekonomisk ersättning per timme. Omfattningen är ca 10-30%. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef Kirsten Åkerman, [email protected], 070-281 64 47 I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen. Välkommen med din ansökan senast den 30 maj 2024, UFV-PA 2024/1649. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Vårdlokalutvecklare

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Avtal och Försörjning Som vårdlokalutvecklare är du anställd vid enheten avtal och försörjning i hälso- och sjukvårdsförvaltningen vid Region Gotland. Enhetens uppdrag omfattar att stödja hälso- och sjukvården genom affärsmässighet, samordning och expertkunskap inom försörjning av varor, tjänster, investeringar, vårdlokaler, konkurrensutsatta verksamheter samt miljö- och säkerhetsfrågor. Verksamhetsansvaret för helikopterflygplatsen ingår i enhetens uppdrag. Arbetet sker både i projektform och i löpande drift. Här arbetar du verksamhetsnära med hälso- och sjukvårdens verksamheter, andra förvaltningar inom Region Gotland och tillsammans med Region Stockholm. Den gotländska sjukvården står inför flertalet omfattande lokalutvecklingsprojekt. Visby lasarett byggdes till stor del om i början av 90-talet och är nu i stort behov av både utökade och anpassade lokalytor för att möta medicinsk-, teknisk- och verksamhetsutveckling. Primärvården har omfattande behov av lokaler där kapacitet och ändamålsenlighet behöver mötas. Således kommer lokal-/planering och utveckling vara i stort fokus under kommande år. Dina arbetsuppgifter Som vårdlokalutvecklare inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen arbetar du huvudsakligen med att utveckla och standardisera vårdens lokaler utifrån vårdprocesserna. Du samordnar, planerar arbetet och stödjer i övrigt verksamheten i diverse olika lokalfrågor. Du är även föredragande i möten med berörda verksamheter och i projektens olika grupperingar. Du bedriver ett nära samarbete med teknikförvaltningen och utgör därmed en länk mellan sjukvårdsverksamheten och den tekniska delen i projekten. Lokalförsörjningsplanen är en central del i ditt arbete och utifrån behov, evidens, planeringsprinciper, uppdrag och lagkrav säkerställer du att utformning sker i syfte att uppnå optimerade, ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler. Utifrån gällande förutsättningar utformar du tillsammans med verksamheten behovsanalyser, avdelningsfunktionsprogram, rumsfunktionsprogram och utredningar. För det arbetet använder du bland annat systemstödet Program för teknisk standard (PTS). Du är uppdaterad inom ditt kompetensområde och deltar i omvärldsbevakning för att sedan förmedla din kunskap om lokalernas och vårdmiljöns betydelse för verksamheterna i dess utvecklingsarbeten. Du ansvarar för att dokumentation kopplat till projekten upprättas och registreras och för att återkommande informera berörda verksamheter och vårdgrannar. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för uppdraget och som har erfarenhet av att leda förändringsarbeten i projektform och/eller arbetsledning. Det är meriterande med tidigare kunskap i PTS och att du kan behärska enklare CAD-program såsom Bluebeam Revu. Vi ser det meriterande med erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av arbete inom vården och gärna med erfarenhet av arbete med lokalplanering alternativt är du arkitekt med erfarenhet av arbete med vårdlokalprojekt eller har du intresse för vårdlokaler. Förståelse för lokalernas betydelse för en verksamhetsutveckling är en förutsättning för tjänsten. Du ska ha god analytisk förmåga, vana av att arbeta målinriktat med utvecklingsfrågor samt en god samarbetsförmåga. Då administration, dokumentation och information är en viktig del i ditt arbete behöver du vara en van administratör och ha en god kommunikativ förmåga genom att utrycka dig väl i både tal och skrift. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Assisten till dygnsrad i Visby, 84%

Assistans på Gotland AB Vi är ett litet gotländsk företag som tillhör Humana Assistans, vårt kontor hittar du i Visby på Herkulesvägen. På vårt mysiga kontor hittar du 6 anställda, 4 som tillhör Assistans på Gotland och 2 som tillhör Humana Assistans. Vi har förmånen att ha vår egen jurist som arbetar 100% på vårt kontor. Hon heter Ida och hjälper dig som önskar hjälpa att söka assistans men är även behjälplig för de kunder som redan har assistans. För oss är assistenterna vår största resurs och enormt betydelsefulla. Har du ett stort hjärta, praktiskt handlag och lust att göra skillnad för en medmänniska? Är du bra på att läsa av vad andra behöver och kan ”verka utan att synas”? Då kan det vara dig vi vill anställa! Vi på Assistans på Gotland har kollektivavtal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Nu söker jag en person till mitt arbetslag. Jag är en härlig kille i 35 årsåldern , bosatt i Visby. För mig är det viktigt att du är lyhörd, har humor och är noggrann som person. Jag har ryggsmärgsbrock vilket påverkar min vardag. Lift finns i mitt hem eftersom jag är rullstolsburen. Jag kommunicerar med vissa ord och stödtecken. På vardagar arbetar jag på daglig verksamhet, där följer du som assistent med och är ett stöd igenom arbetsdagen. Min fritid består bland annat av bowling, lyssna på musik, spela spel, umgänge med familj och vänner. Jag ser gärna kvinnliga och manliga sökande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Museisamordnare

Riksantikvarieämbetet är den nationella kulturarvsmyndigheten. Vi gör kulturarvet till en del av samhällsutvecklingen genom att ge förutsättningar till att kulturarvet bevaras, används och utvecklas. Våra verksamheter finns i Visby, Stockholm och Tumba och vi bedriver även publik verksamhet vid besöksmålet Glimmingehus. Vi är cirka 250 anställda.  Museiavdelningen består av 6 enheter som främjar utveckling och samverkan på museiområdet och agerar pådrivande och stödjande i frågor som rör kulturföremål och museers arbete med att bevara, använda och utveckla kulturarv. Avdelningen ansvarar även för driften av Glimmingehus och Svensk museitjänst. Enheten för museerna i samhället ansvarar för att sammanställa, förmedla och bygga kunskap till stöd för museerna som resurs för en hållbar samhällsutveckling. Enheten driver också frågor som rör museernas tvärsektoriella samverkan och ger stöd för utveckling genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys. Vi söker nu en museisamordnare som driver myndighetens dialog med museernas olika branschorganisationer och som medverkar i arbetet med att stärka museernas arbete inom ramen för kultursamverkansmodellen. Det är därför viktigt att förstå betydelsen av tvärsektoriell samverkan på museiområdet. Som samordnare kommer du att, i samarbete med andra medarbetare med olika kompetenser, kartlägga, analysera, föreslå och driva utveckling i museiangelägna frågor.  Dina arbetsuppgifter Din uppgift är att underlätta museernas kontakt och dialog med Riksantikvarieämbetet. De verksamhetsnära kontakterna sker med berörda enheter men som samordnare är du ett stöd och kontaktpunkt. Du kommer att ha en viktig roll att tillsammans med enhetschefen driva samverkansfrågor på strategisk och taktisk nivå. Du bidrar aktivt till att myndighetens kunskap om målgruppernas behov och perspektiv stärks. Du förväntas delta i enhetens hela verksamhet genom utredningar, analyser och underlag till ledningen. Projektledning kan ingå i uppgifterna. Din kompetens Du har en, för tjänsten, relevant akademisk utbildning. Museologisk utbildning är meriterande. Om du dessutom har utbildning som projekt- eller processledare så är det meriterande. Du har mångårig erfarenhet av strategiskt arbete inom museiområdet. Du har god kunskap om museernas verksamhet och förutsättningar samt om kulturmiljöarbetets möjligheter och utmaningar. Arbete inom statlig myndighet, och förståelse för statstjänstemannarollen, är meriterande. Du bör ha erfarenhet av att leda samordning. Vi ser gärna att du har kunskap om metoder för behovsinsamling samt för omvärldsanalyser. Vi söker dig som samarbetar brett, skapar nätverk och hållbara relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har förmågan att snabbt sätta dig in i ett sammanhang och analyserar komplexa problem. Du kan förklara och förenkla för att skapa förståelse med andra. Du agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultatet. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning - som inleds med en provanställning på 6 mån. - med möjlig placering i Stockholm eller Visby. För de flesta tjänster finns det möjlighet att jobba upp till 50% på distans. Välkommen att skicka in din ansökan senast den 3/6 2024.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Helgarbete Cafébiträde Själsö Bageri

Att det är människor som skapar Själsö Bageri framgång är ingen hemlighet. Brödet är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till dom vi är. Själsö Bageri öppnade midsommarhelgen 2014. Vi är ett modernt hantverksbageri som bakar stenugnsbakat surdegsbröd i vår stenugn. Alla våra bröd och bullar bakas på ekologiskt mjöl, på plats i Själsö Bageri strax norr om Visby. Nu söker vi fler som vill arbeta i sommar juni-augusti i våra brödbilar samt i Cafét. Vi ser gärna att du har körkort för manuell bil(ej ett måste men prioriterade) för att kunna variera mellan arbete i Brödbil och cafét. När det kommer till service & bullar ger vi dig den utbildning du behöver för att känna dig trygg i rollen hos oss. Tillsammans vill vi ge våra gäster en familjär känsla där du som möter våra gäster har en viktig roll. Vi vill bygga ett team som brinner för de vi gör, för det är när vi älskar det vi gör vi också kan ge äkta omtanke och glädje till våra gäster. Vi värnar om vår miljö och våra medmänniskor. Vi känner stolthet för våra produkter vi levererar och brinner för att utvecklas och fortsätta utmana oss själva och den Svenska matkulturen. Boende kan ordnas. Din ansökan skickar du till [email protected] Vi ser fram emot din ansökan Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Bagare till Själsö bageri

Vi söker bagare till vårt team i Visby! Det är människorna som skapar Själsö Bageris framgång är ingen hemlighet. Brödet är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till dom vi är. Själsö Bageri öppnade midsommarhelgen 2014. Vi är ett modernt hantverksbageri som bakar stenugnsbakat surdegsbröd i vår stenugn. Alla våra bröd och bullar bakas på ekologiskt mjöl, på plats i Själsö Bageri strax norr om Visby. Vi har en stor servering som har öppet alla dagar under sommaren som är mycket uppskattad och välbesökt. Vi har ännu en plats att fylla i vårt team av bagare. Teamet till sommaren kommer att bestå av 8 bagare som arbetar på rullande schema, alla dagar i veckan och varierande tider mellan dag och natt. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet men inget krav, utan kan även komma direkt från bageriskolan och vara ny som bagare på marknaden. Arbetstiderna varierar med både dag och nattarbete. Vi vill bygga ett team som brinner för de vi gör, för det är när vi älskar det vi gör vi också kan ge äkta omtanke och glädje till våra gäster. Vi bakar året runt, vi har flera brödbilar runt om på ön och ett café i bageriet, vi är öppet året runt där sommaren är vår högsäsong. Vi ligger strax norr om Visby Flygplats beläget intill Själsö Hamn. Från bageriet har vi en fantastisk utsikt ut över havet och Själsö hamn. Vi kan erbjuda personalboende i anslutning till bageriet. Vi värnar om vår miljö och våra medmänniskor. Vi känner stolthet för våra produkter vi levererar och brinner för att utvecklas och fortsätta utmana oss själva och den Svenska matkulturen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan snarast. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Serviceledare el

Är hög livskvalitet med närheten till kust, stränder och en säregen natur lika viktigt som ett stimulerande och utmanande arbete? Är du dessutom redo för nästa utmaning och vill arbeta på ett företag med stora utvecklingsmöjligheter? Bravida Visby fortsätter att växa och söker nu en Serviceledare inom el som vill medverka till vår fortsatta utveckling. Välkommen med din ansökan! Ditt nya jobb Som serviceledare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva och högkvalitativa tekniska lösningar för våra kunder. Du kommer att ansvara för att leda, stödja och utveckla ett team av skickliga tekniker, samt planera och organisera underhålls- och serviceinsatser. Med ditt starka ledarskap kommer du att bidra till att skapa en positiv arbetsmiljö och säkerställa att våra kunder får en förstklassig serviceupplevelse. Du ansvarar för serviceuppdrag i alla storlekar, från planering till avslutat uppdrag. Du rapporterar till Servicechef och har kontaktytor internt såväl som med myndigheter, leverantörer, underentreprenörer och konsulter. Arbetsuppgifterna är bland annat: • leda, engagera och utveckla medarbetare • ansvara för resultat, utförande av projekt och uppföljning • ansvara för resursplanering och inköp • utveckla och bevara kundrelationer • kvalitets- och arbetsmiljöarbete • vara delaktig i Bravidas förbättringsarbeten Som serviceledare får du frihet under ansvar. Uppdragen varierar både vad gäller storlek och innehåll och kan vara alltifrån löpande arbetsuppgifter hos fasta kunder till mindre uppdrag hos sällankunder. Platsbesök hos våra kunder är vanligt förekommande och vi vill även att du lägger vikt vid att diskutera lösningar med dina medarbetare ute på fält. Vi tror på din förmåga att möta - och gärna överträffa - kundernas förväntningar genom din kunskap, ditt driv och ditt engagemang. Din bakgrund Vi söker dig som med ditt driv och engagemang kan göra skillnad i vår grupp och bidra till vår utveckling. Du som söker ska: • ha som lägst en gymnasial utbildning med teknisk inriktning • ha flerårig arbetslivserfarenhet inom el och teknik, gärna i vår bransch • inneha B-körkort • har god datorvana • kunna tala och skriver svenska flytande, så att du kan tillgodogöra dig rollen och allt material på bästa sätt • kunna göra dig förstådd på engelska då vi ibland har kunder eller medarbetare som du behöver kunna föra en dialog med Kanske arbetar du idag som serviceelektriker? Har du också erfarenhet från en position som ledande montör, projektledare, serviceledare eller liknande är det meriterande. Även om du har förhandlingsvana och/eller erfarenhet av upphandling. Som person är du service- och resultatinriktad och du har ett strukturerat arbetssätt som gör att uppdragen utförs effektivt samt tas i mål. Vidare är du van vid att ta stort ansvar och ser samarbete som en självklarhet. Din affärsmässighet genomsyrar i hur du hanterar ditt uppdrag och dialog med kunder såväl som kollegor. Du tar ditt arbetslag mot gemensamma mål och med din sociala kompetens upprätthåller du viktiga kontakter. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla goda affärsrelationer och arbetar engagerat med att hålla ihop projekt och alla dess delar. Du tycker även om att ha många bollar i luften och är fortsatt effektiv under stress. Du gillar att utvecklas och vill lära dig tekniken! Ditt nya team Här på Bravida Visby jobbar ett gäng kompetenta och serviceinriktade kollegor med kompetens inom Ventilation, VS, plåt, fastighetsdrift, el och säkerhet. Hos oss är det högt i tak och vi tar vårt uppdrag på stort allvar men vi glömmer inte bort att ha kul på jobbet. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.  Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! Hur söker jag jobbet? Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 16 juni. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
AdatoCare söker sjuksköterskor för sommaren

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Gotland har uppdrag inom bla stroke/ger/kir/ort/HIA/aku/mava Om uppdraget: Tjänsten är på visstid Period: Från v24 - v35, Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska och har erfarenhet. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter inom stroke/ger/kir/ort/HIA/aku/mava Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024