Lediga jobb i Älvkarleby

Sök totalt 25 lediga jobb i Älvkarleby

Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Autismgrupp elevassistent/resurs

Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. I kommunen bor drygt 9 500 invånare och här är det nära till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. Välkommen att bli en av oss! Här har du som tycker om att utveckla och driva utveckling en chans att vara med från start! Tillsammans med speciallärare/grundskollärare får du vara med och starta och utforma en undervisningsgrupp för elever med autism. Vi planerar att starta en liten grupp höstterminen 2024. Trolig placering på Sörgärdets skola. Arbetet sker i nära samverkan med Elevhälsan. Utbildningsförvaltningen i Älvkarleby kommun består av fyra grundskolor, särskola, nio förskolor, vuxenutbildning och kulturskola. Elevhälsan i Älvkarleby kommun är centralt organiserad med verksamhet som både arbetar lokalt på skolorna och centralt. Det finns en naturlig närhet inom Utbildningsförvaltningens verksamheter vilket skapar en ökad känsla av sammanhang och trivsel. Tillsammans arbetar vi för att våra barn och elever ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Inom elevhälsans organisation finns specialpedagoger, kuratorer, psykolog, logoped, skolsköterskor och skolläkare. Specialpedagoger, kuratorer och skolsköterskor är oftast placerade på av Älvkarlebys grundskolor med syfte att skapa kontinuitet för elever och personal. ARBETSUPPGIFTER I samarbete med ansvarig lärare och Elevhälsan och bidrar du till att bygga upp verksamheten, utveckla arbetssätt samt finnas som resurs för elever. Nära och kontinuerlig kontakt med vårdnadshavare är en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Goda kunskaper om autism och erfarenhet av att arbeta med elever med autism krävs för uppdraget. Vi ser gärna att du har utbildning inom området. Personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget är av stor vikt. Du har ett gott bemötande samt lätt för att skapa förtroende och relationer med andra människor samt har ett starkt engagemang för målgruppen. Du är duktig på att skapa motivation, delaktighet och förståelse hos både elever, vårdnadshavare och medarbetare. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du har en god förmåga att arbeta målinriktat på ett systematiskt och strukturerat sätt. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Autismgrupp Speciallärare, grundskollärare

Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. I kommunen bor drygt 9 500 invånare och här är det nära till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. Välkommen att bli en av oss! Här har du som tycker om att utveckla och driva utveckling en chans att vara med från start! Du får vara med och starta och utforma en undervisningsgrupp för elever med autism. Vi planerar att starta en liten grupp höstterminen 2024. Trolig placering på Sörgärdets skola. Arbetet sker i nära samverkan med Elevhälsan. Utbildningsförvaltningen i Älvkarleby kommun består av fyra grundskolor, särskola, nio förskolor, vuxenutbildning och kulturskola. Elevhälsan i Älvkarleby kommun är centralt organiserad med verksamhet som både arbetar lokalt på skolorna och centralt. Det finns en naturlig närhet inom Utbildningsförvaltningens verksamheter vilket skapar en ökad känsla av sammanhang och trivsel. Tillsammans arbetar vi för att våra barn och elever ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse. Inom elevhälsans organisation finns specialpedagoger, kuratorer, psykolog, logoped, skolsköterskor och skolläkare. Specialpedagoger, kuratorer och skolsköterskor är oftast placerade på av Älvkarlebys grundskolor med syfte att skapa kontinuitet för elever och personal. ARBETSUPPGIFTER I samarbete med Elevhälsan och tillsammans med elevassistent bygger du upp verksamheten, utvecklar arbetssätt samt undervisar elever. Nära och kontinuerlig kontakt med vårdnadshavare är en viktig del av arbetet. KVALIFIKATIONER Du har examen som speciallärare, specialpedagog eller grundskollärare. Goda kunskaper om autism och erfarenhet av att arbeta med elever med autism är mycket viktigt. Personliga egenskaper och lämplighet för uppdraget är av stor vikt. Du har ett gott bemötande samt lätt för att skapa förtroende och relationer med andra människor samt har ett starkt engagemang för målgruppen. Du är duktig på att skapa motivation, delaktighet och förståelse hos både elever, vårdnadshavare och medarbetare. Du har god förmåga att samarbeta och kommunicera. Du har en god förmåga att arbeta målinriktat på ett systematiskt och strukturerat sätt. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Tandläkare

Folktandvården Skutskär Nu söker vi dig som är tandläkare eller ni som idag är ett team och vill prova på något nytt? Kliniken ligger i centrala Skutskär med goda tågförbindelser till både Uppsala och Gävle. Skutskär ligger i Älvkarleby kommun med mycket vacker natur kring hav och älv och inbjuder till ett rikt friluftsliv för dig som är intresserad av det. Vår verksamhet På kliniken finns en bred kompetens och brett uppdrag. Vi arbetar bland annat med protetik, tandvårdsrädsla, uppsökande verksamhet och har endomikroskop. Som anställd tandläkare i Skutskär omfattas du av ett förmånligt ortstillägg. Ortstillägget är på 6000 kronor per månad för dig som har 1 års erfarenhet och 3000 kronor per månad för dig som arbetar ditt första år inom yrket. Dina kvalifikationer och din kompetens Utöver tandläkarexamen och rätt att utöva yrket i Sverige ser vi att du är engagerad i ditt arbete och arbetar med hög kvalitet i bemötande och vård samt har god förmåga att kommunicera med patienter och arbetskamrater. Det är viktigt att du är positiv, flexibel, noggrann och arbetar kvalitetsmedvetet med en hög servicenivå med patienten i fokus. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Oavsett tidigare yrkeserfarenhet kommer du som ny tandläkare på vår klinik finna goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer få möjligheter att bredda din kompetens som allmäntandläkare tillsammans med erfarna kollegor på kliniken, fördjupa dig inom ett specifikt område genom auskultation och externa/interna kurser, eller kunna nischutbilda dig om detta är aktuellt. Vi erbjuder Vi vill skapa förutsättningar för våra medarbetare att må bra, därför erbjuds ett friskvårdsbidrag om 3000 kr per år. För denna tjänst utgår även ett ortstillägg samt möjlighet till löneväxling gällande UL-kort. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder en arbetsplats där kompetensutveckling och karriärmöjligheter värdesätts högt. Region Uppsala har ett av Sveriges bästa kollektivavtal och vi tar hand om dig som medarbetare och skapar förutsättningar för ekonomisk trygghet. I vårt kollektivavtal ingår bland annat - Tjänstepension - Ett starkt försäkringsskydd - Extra semesterdagar till dig över 40 år - Tillägg vid föräldraledighet och sjukskrivning Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Michael Cavini 018-611 06 24 Arbetsledare Johanna Hedlund, 018-611 09 22 För TT Isabel Brundin, 070 508 13 10 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan senast 4 juni 2024. Vi vill att din ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning samt kopia på yrkeslegitimation. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Folktandvården i Uppsala län har god tillströmning av patienter, bra ekonomi och intressanta utvecklingsprojekt. Vi är en organisation där alla känner sig behövda och delaktiga, där alla kan tillföra värden och egenskaper som för vår verksamhet framåt. Vårt driv sitter i medarbetarna! Låter det intressant? Kom och dela vårt driv! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Beredskapssamordnare

Älvkarleby kommun är en organisation med nära till chef, kollegor och politik. Här är vi drygt 700 engagerade medarbetare som har ledorden ”Mod, Vilja, Respekt och Helhetssyn” som värdegrund i allt vårt arbete. Älvkarleby kommun, med Skutskär som centralort, ligger strax söder om Gävle, precis där Dalälven möter havet. I kommunen bor drygt 9 500 invånare och här är det nära till, från och mellan det mesta. Täta bussturer, tre tågstationer och närheten till E4 gör oss till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för människor med olika erfarenheter och kompetenser. Välkommen att bli en av oss! Vi söker nu en Beredskapssamordnare till Kansliavdelningen för att arbeta med krisberedskap, civilt försvar, säkerhetsskydd och samhällstrygghet. Anställningen är en projektanställning t.o.m. 2024-12-31, med möjlighet till förlängning. Kansliavdelningen, som är en del av kommunstyrelsens förvaltning, är placerad i kommunhuset i centrala Skutskär och inom avdelningen arbetar i dagsläget 12 personer. ARBETSUPPGIFTER Som beredskapssamordnare ansvarar du för att leda och samordna kommunens arbete med krisberedskap och civilt försvar på en övergripande operativ nivå genom att arbeta med identifiering av samhällsviktig verksamhet, risk- och sårbarhetsanalyser samt utvecklar krisorganisationen och tar fram beredskapsplaner. Allt med syftet att stärka kommunens förmåga att hantera samhällsstörningar. Du arbetar nära kommunens förvaltningar och bolag, och genomför utbildning och kunskapshöjande insatser inom verksamhetsområdet. Du deltar i regionala möten med samverkande parter och i övningar med både interna och externa aktörer. I tjänsten ingår även arbete med trygghetsfrämjande, brottsförebyggande åtgärder och arbete inom Lagen om skydd mot olyckor (LSO). Tjänsten innebär en variation av arbetsuppgifter med målet att göra Älvkarleby kommun till en säker plats att bo och verka i. I denna tjänst kommer du främst att arbeta mot Omsorgsförvaltningen. I arbetet som Beredskapssamordnare utvecklar du rutiner och styrning inom trygghet och säkerhet på myndighetsnivå genom att ge råd och stöd till chefer och medarbetare i säkerhetsfrågor. Rollen är varierande och du kommer att röra dig mellan strategiskt arbete och att operativt utföra uppgifter inom ditt ansvarsområde. I tjänsten ingår att ha rollen som biträdande Säkerhetsskyddschef inom kommunen. Du förväntas arbeta aktivt med omvärldsbevakning och ha samlad och aktuell kunskap inom området, och vara väl förtrogen med gällande lagstiftning. I din roll ska du utveckla en medvetenhet och kunskap inom området i kommunen som helhet genom att arbeta med utredning, analys, planering och uppföljning inom området. Du kommer att ha i uppgift att utveckla styrdokument, processer och rutiner som säkerställer politisk vilja och ändamålsenliga arbetssätt. Uppdragen genomförs med bred samverkan, både inom kommunstyrelseförvaltningen och med andra förvaltningar och myndigheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har kunskap om och stort intresse för frågor kring krisberedskap, civilt försvar och samhällstrygghet. Du har även kunskap om säkerhetsskyddslagstiftningen och följer såväl nationella som internationella frågor som påverkar arbetsområdet. Vi ser det som meriterande om du har kännedom om hur vård- och omsorgsverksamhet och individ- och familjeomsorgsverksamhet fungerar. Du känner dig även bekväm med att arbeta självständigt och som person förväntas du ha goda ledaregenskaper och vara drivande, resultatinriktad och flexibel. Du behärskar att utifrån ett strukturerat arbetssätt arbeta både strategiskt och operativt/praktiskt. Du har en förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du är lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker samt har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Kunskaper om hur en kommun styrs och fungerar samt goda kunskaper i Office är en förutsättning för tjänsten. Du uttrycker dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift, och är tydlig i din kommunikation. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och säkerhetsprövning görs i samband med tillsättning av tjänsten. ÖVRIGT Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Älvkarleby kommun strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald och jämställdhet bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. För att främja hälsa har Älvkarleby kommun rökfri arbetstid samt att vi erbjuder friskvårdbidrag eller en friskvårdstimme på arbetstid varje vecka. Därutöver erbjuder vi: • flexibel arbetstid • semesterväxling • föräldrapenningtillägg • avtalsförsäkringar • löneväxling Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Säljare på resande fot - Snittlön 35.000 kr

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Stora Enso Skutskär söker Mekaniker

Nu gasar vi! Ska du med? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Nya innovationer gör att vi satsar för framtiden och söker dig som värderar att såväl få utvecklas i din roll som att varje dag mötas av kollegor som bryr sig och tar hand om varandra. Om detta är viktigt också för dig så ska du ta chansen att följa med oss på framgångståget inom Stora Enso Biomaterials och Skutskärs Bruk. Karriär för ett bättre klimat. Varje dag. Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Skutskärs Bruk är en massafabrik med 100-åriga anor. Idag är fabriken en modern högteknologisk arbetsplats med fokus på effektiv och resurssnål produktion där vi tar hänsyn till vår närmiljö. Skutskärs Bruk tillverkar 520 000 ton pappers- och fluffmassa som av våra kunder vidareförädlas till bl. a. grafiskt finpapper, kartonger, airlaid och hygienprodukter. Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som Mekaniker på Skutskärs Bruk spelar du en viktig roll i att säkerställa ett väl fungerande mekaniskt underhåll, tillsammans med dina duktiga kollegor. I dina dagliga arbetsuppgifter får du använda dig av din tekniska kunskap för att lösa problem. Du får lösa problem på detaljnivå, samtidigt som du har helheten med dig. Arbetsuppgifterna är av varierande art och omfattar till exempel diagnostisering och felsökning, utbyte av komponenter, översyn av system för att förbättra prestanda och tillgänglighet samt ett stort mått av samarbete med resurser inom både underhåll och produktion. Din profil: Formell kompetens och utbildning är viktigt men vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och för att lyckas i rollen som Mekaniker ser vi att du är lugn och trygg som person. Du tar ansvar för att bidra till välfungerande team och hittar lösningar på problem som uppstår genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. För detta krävs att du är lyhörd, resultatorienterad och har en god samarbetsförmåga. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och känner dig trygg i din roll med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, nyfiken, gillar att lära nytt och utveckla dina förmågor. Övriga kvalifikationer: Relevant utbildning inom hydraulik, mekanik, automation eller relaterat område alternativt besitter erfarenhet som anses likvärdig Erfarenhet av arbete med mekaniska system och komponenter, helst inom processindustri Erfarenhet av felsökning och reparation Analytisk förmåga och skicklighet i att tolka tekniska ritningar och dokumentation Goda kommunikationsfärdigheter i svenska och engelska samt förmåga att samarbeta med olika intressenter Förmåga att arbeta både självständigt och i team B-körkort Följande erfarenheter är meriterande: Kunskaper i CMMS-system Lean Manufacturing – principer / metoder Anställningsform: Tillsvidareanställning, dagtid. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 26 maj 2024. Din ansökan skall innehålla CV samt ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna tjänst. Vi accepterar endast ansökningar som lämnats in via vårt rekryteringssystem. Frågor kring rekryteringsprocessen ställs till rekryterande chef Magnus Lindblom, [email protected], +46 (0)70 – 206 73 65. Facklig representant: Pappers – Tommy Claesson, +46 (0)73-024 45 83 Baserat på geografiskt läge och nivå för positionen kan den normala rekryteringsprocessen dessutom innebära videointervju, lämplighetstester och övriga åtgärder inför anställning, såsom bakgrundskontroller, referenser, hälsokontroll och drogtest, som en del av slutskedet i processen. Kom och jobba i The renewable materials company! Divisionen Biomaterials tillgodoser de ökande kraven på att ersätta produkter tillverkade av fossilbaserade och farliga material med biobaserade alternativ. Vi använder alla delar av biomassan, som lignin och sockerarter, för att utveckla nya lösningar. Vi strävar efter att ersätta fossilbaserade material med innovationer som kol för energilagring, biobaserade bindemedel och biobaserad kolfiber. Divisionens erbjudande omfattar en mängd olika massakvaliteter för att tillgodose behoven hos tillverkare av pappers-, kartong-, tissue-, textil- och hygienprodukter, samt material från sidoströmmarna i våra processer, som tallolja och terpentin från biomassa. Stora Enso är del i den globala bioekonomin och en ledande leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter, samt en av världens största privata skogsägare. Vi är övertygade om att allt som tillverkas av fossilbaserade material i dag kan tillverkas av träd i morgon. Vi har cirka 20 000 medarbetare. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Säljare för miljövänliga produkter i Skutskär

Hej alla hungriga säljare där ute! Vi söker efter dig med egen drivkraft och en positiv inställning för att ansluta till vårt vinnande team. Vårt företag har funnits sedan 1992 och har alltid varit en ledande kraft på marknaden. Vi utbildar våra säljare från grunden, så ingen tidigare erfarenhet behövs. Vi tror att viljan att lyckas är allt du behöver för att bli en toppsäljare, och vi kommer att förse dig med alla verktyg och resurser som krävs för att du ska nå ditt fulla potential. Våra tävlingar är legendariska, med priser som sträcker sig från VIP-resor till extra bonusar. Vi drivs av att se våra säljare ta sig till nya höjder och vi belönar hårt arbete och framgång. Vi är också ett miljövänligt företag, och vi tar vår planet på allvar. Våra produkter är alla miljövänliga och vi strävar efter att minska vår påverkan på miljön. Vi söker personer som brinner för försäljning och som har den självsäkerhet och beslutsamhet som krävs för att bli en toppsäljare. Om du har drivet att nå framgång och om du inte är rädd för en utmaning, så är du precis den typen av person som vi söker. Så om du är redo att ta ditt säljande till nästa nivå och ansluta till vårt vinnande team, ansök nu! Vi letar efter dig. Lön, bonusar och förmåner Du har en ingångslön på 24 500 kr i månaden när du jobbar heltid. Utöver detta har du provision på allt du säljer. Provisionen ökar hela tiden beroende på prestation och det finns ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna på en månad, men du har alltid din grundtrygghet att falla tillbaka på. För att du som anställd ska känna extra trygghet omfattas du av både trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Du har körkort, tillgång till bil och kan börja omgående. Inom säljbranschen går ansökningsprocesserna snabbt. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, då det är en nödvändighet för det dagliga arbetet i tjänsten. Ett par röster om jobbet: "Jag har aldrig jobbat med försäljning tidigare och ändå har jag på bara några månader blivit företagets säljledare. Flexibiliteten i arbetstiderna gör att jag kan kombinera jobbet med mitt stora hästintresse.” – Minna, 21 år ”Det här är det bäst betalda jobb jag haft med mest fritid. Jag är inne på mitt femte år i företaget och trivs så bra att jag även rekryterat in min respektive. Jag har en mycket god lön och mitt enda fokus är att alltid vinna företagsresorna. – Robin, 43 år Om Produkten Produkten vi marknadsför tillverkas för hand i Tyskland med hög kvalitet och miljön i åtanke. Maskinen har lång livslängd, unika garantier, är 100% återvinningsbar och har en mängd olika funktioner och användningsområden. Produkten är designad av Christoph Böhler från B/F Design, Nürnberg, Tyskland. Mr Böhler är en berömd designer inom bilindustrin, där han bland annat designat för Audi och Bugatti. Han har även designat produkter åt Timberland, Zeiss, etc. Välkommen in med din ansökan! Säljare, flexibelt schema, grundlön, hög provision, tävlingar, miljövänligt

10 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sommarpersonal till Skutskär

Gillar du att möta människor och ha ett arbete där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss i sommar!   Till butiken i Skutskär söker vi nu dig som vill ge våra kunder bästa tänkbara service. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är 20-25 timmar i veckan.     Vad du kommer att göra    Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget.   Vi söker dig som     • har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte.    • gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål.   • har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss.   • kan arbeta varierande arbetstider där både morgonpass och kvällspass förekommer i juni, juli och augusti.   Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke.   Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Talar du fler språk än svenska, är det en tillgång.    I urvalet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.     Du utvecklas tillsammans med oss   Systembolaget utvecklas ständigt och det kommer du också att göra. I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Du hjälper oss att utvecklas som företag. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet.   Vad vi står för och hur vi arbetar   Systembolaget finns till för alla i Sverige – även de som inte handlar hos oss. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag att göra skillnad för människor och miljö.   Kontakt    Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Swati Patel, tillförordnad butikschef, på telefonnummer: 072-077 48 45.    Känns rollen rätt för dig   Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt, senast den 2024-05-24, och flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag!   I ansökningsformuläret laddar du upp din ansökan och svarar på ett antal frågor som ligger till grund för det första urvalet vi gör. Webbaserade tester är en del av rekryteringsprocessen i nästa steg. Vi gör urval och intervjuer löpande.    Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass!   -------   Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.

10 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Fordonstekniker sökes till Transdev i Gävle!

Vill du vara med och bidra till utvecklingen inom Transdevs verkstadsorganisation och busstrafik? Vi söker nu fordonstekniker till Transdev i Gävle. Du kan vara erfaren, nyutbildad eller ha annan dokumenterad erfarenhet inom fordonsteknik. Största vikt lägger de på vilja och förmåga. Hos Transdev kan du utvecklas vidare och kontinuerligt då de erbjuder både grundläggande utbildningar samt utbildningar för specifika busstyper. Om Tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är service, underhåll och reparation av affärens bussar. Med varierade arbetsuppgifter på vår kunds verkstad kommer du att arbeta i ett positivt team bestående av en servicechef som du rapporterar till, en produktionsledare som leder det dagliga arbetet och andra duktiga busstekniker. För Transdev är det viktigt med gott samarbete, det är därför är viktigt att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö. Det finns goda möjligheter till utveckling då de under 2023 kommer att skifta hela fordonsflottan från HVO till el bussar och det innebär nya utvecklingsmöjligheter. Din bakgrund och kompetens -Du ska ha en fordonsutbildning /alt yrkeserfarenhet/färdigheter inom fordon och teknik eller erfarenhet av liknande arbete. -Datakunskaper -Goda kunskaper i svenska språket -B-Körkort -Dokumenterade kunskaper inom EL är meriterande Som busstekniker/mekaniker på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller rollen en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Transdevs värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel styr deras vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.   Mer om tjänsten och ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och personligt brev, ansök direkt på länken ovan. Sök gärna snarast då vår rekrytering pågår löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan snarast. Kontakt Har du frågor om tjänsten så kontakta: Filip Sörensen på: 073 525 10 64 eller [email protected]

10 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024