Restaurangmedarbetare till Båstad hamn

Båstad seafood ska under sommaren öppna en skaldjursbod nere vid hamnen i gamla Tavernas bodar. Vi kommer att servera nykokta skaldjur och enklare varma rätter såsom fisksoppa, fish n' chips och dylika rätter. Det kommer även att erbjudas en kyldisk med färska skaldjur för kunder att köpa och ta med sig. Därför söker vi efter duktiga kollegor som kan hjälpa oss under sommaren och som kan göra lite av varje. Arbetsmomenten är varierande: alltifrån expediera kunder vid kyldisken, servera skaldjur i korgar, tillaga fish n' chips, hålla ordning på borden, gå med sopor, städning. Vi söker efter glada, stresståliga, pigga och alerta kollegor som inte är rädda för att hugga tag. Vi laddar såklart för en succésommar med galet bra väder varenda dag. Vi tillämpar restaurangavtal gällande lön och ob-tillägg. Arbetstiderna är varierande men schemalagd arbetstid är mellan måndag-söndag 10-22,30. Säsongen kickar igång vid midsommar och fortsätter till och med vecka 32. Vi ser helst att man jobbar mellan 30-40 timmar i veckan. Ta chansen och var med om en härlig sommar med världens finaste utsikt i Båstad hamn tillsammans med goa roliga kollegor!

5 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
MF Entreprenad söker Grävmaskinist med GPS-vana

MF Entreprenad i Båstad AB grundades av Maskintjänst i Båstad AB och Finsbo Entreprenad AB år 2019. Dessa två bolag har en gedigen erfarenhet och kunskap av markarbeten som överförts till det nya bolaget. Vi utför alla slags markarbeten åt offentliga sektorn samt byggbolag och åt privatpersoner. Har du jobbat några år som grävmaskinist? Vill du jobba i ett bolag med anrika rötter tillsammans med ett mycket kompetent gäng? Då kan du vara den vi söker!Utöver att du är erfaren maskinist så ser vi också gärna att du är van vid skötsel och reparationer av maskinen. Du behöver också vara bekväm med GPS:en. Som anställd i företaget ingår firmabil. Kontaktpersoner Lena Brantberg, Rekryterare, BraPersonal Sverige [email protected], 0703-50 89 09 Välkommen med din ansökan! Eftersom vi tillämpar löpande urval vill vi gärna ha din ansökan snarast! I rekryteringen samarbetar MF Entreprenad ABmed BraPersonal Sverige AB. Anställning sker direkt på MF Entreprenad AB. Vi kommer att löpande rekrytera och tillsätta tjänsten så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Timmis och sommarvikarie dygnspass

Pigg och glad assistent sökes för DYGNSPASS till en superhärlig kille i 30 års åldern. Vår härliga medlem söker nu en personlig assistent som kan arbeta när någon av de ordinarie assistenterna har förhinder. I sommar behöver vi någon som kan täcka semesterperioden, även det dygnspass. Vår kille bor i eget boende utanför Ängelholm. För att arbeta hos honom behöver du ha körkort och tåla pälsdjur eftersom han rider. Du behöver inte ha en lång erfarenhet inom yrket men det krävs att du är pålitlig, kan passa tider, har humor och ett glatt humör, härlig energi, tålamod och ett lågaffektivt bemötande. Gillar du shopping, hitta på aktiviteter, långa promenader och har ett intresse för hästar så vore det toppen. Vi ser gärna att du har fyllt 30 år. Det här är en medlem som har en trogen assistentkår som trivs och tycker mycket om sin brukare. Vi välkomnar dig till en härlig arbetsplats! Vi behöver dig ganska så omgående så vänta inte, utan skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev så fort du har möjlighet. Varmt välkommen! Övrigt: Lön, ersättning och förmåner. Kollektivavtal finns mellan Fremia och kommunal. Ansökan ska innehålla: -personligt brev -meritförteckning -referenser -eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning önskas att ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Skicka din ansökan till [email protected] och ange refnr: 218/ 2024 i din ansökan.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Trädgårdsarbte

vi söker en kunnig trädgårdsarbetare för att utöka vår personalstyrka. du behöver maskin vana inom gräs och andra verktyg provanställning på 6 månader och därefter över till fastanställning. måste kunna svenska i tal och skrift

25 april 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Servicesnickare i Båstad med omnejd

Servicesnickare Vi söker Servicesnickare för att förstärka vårt team på FastBygg. Fastbygg arbetar med varierande projekt så som ny, om och tillbyggnationer för både privat personer, företag, kommun och statliga verksamheter. Det innebär att din arbetsdag kommer vara varierad och alltid erbjuda nya utmaningar. Vår personal är vår viktigaste tillgång och vårt ansikte utåt, vilket innebär att vi ställer höga krav på våra anställda. Din profil Tjänsten är tillsvidare med provanställning på 6 månader. Kraven Vi har är att sökande har kunskaper med hur och varför, vilket Vi ser vi som en självklarhet. Vi rekryterar bara proffs. Därtill… · Minst 5 års erfarenhet · Kan planera och är strukturerad · Har B-körkort · Förstår och behärskar svenska i tal och skrift För att trivas i denna tjänst är din arbetsplats är alltid ren och organiserad. Du har ett professionellt bemötande, positivitet och hög arbetsmoral och förstår att du är vårt ansikte ut mot våra kunder. Du förstår innebörden av ”work smarter not harder” och tänker alltid steget längre för att laget och slutkund alltid skall få det miljövänligaste, mest ekonomiska och byggtekniskt riktiga resultatet som möjligt. Om oss FastBygg har varit verksamma i över 30 år och tillhandahålla projektering-, bygg- och installationstjänster inom om-, till-, nybyggnation av bostäder, affärs, kontors och industribyggnader. Vi är i största delen verksamma i Nordvästra Skåne och södra Halland. Vi erbjuder ett utmanande arbetstempo, ständig problemlösning och möjlighet till ersättning utöver avtal där prestationen överstiger förväntningarna. Många är kallade men få utvalda. Tror du att du har vad som krävs och hade klarat att vara en del av ett komplett lag är du välkommen att skicka din ansökan till [email protected]. Rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 juni 2024
Läkemedelsansvarig

Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som läkemedelsansvarig farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som värderar kvalitet, patientsäkerhet och omtankes-försäljning. Till vårt teamsöker vi dig som vill ta ansvar för att vi på bästa sätt möter varje individs egen upplevelse av hälsa och välbefinnande - vår dörr är öppen! Om rollenSom läkemedelsansvarig på vårt apotek Entré i Båstadkommer du arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå våra mål inom kvalitet, patientsäkerhet och försäljning.Som LMA förväntas du agera med engagemang och trovärdighetoch hjälpa våra kunder utifrån din farmaceutiska kompetens och expertis. För oss är det viktigt att vi som apotek fortsätter att utvecklas och vi vill ha med dig på den resan. I rollen förväntas du därför även bidra med idéer och initiativ för att utveckla just vår verksamhet till ett apotek som blir ett självklart val för våra kunder. Till dig som LMA på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan växa och utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra detsamma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex regional läkemedelsansvarig, farmaciledare, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta kontinuerligt med förbättring av rutiner och processer Genomföra egeninspektion och ge stöd vid genomförande av riskanalys och händelseanalys Vägleda dina kollegor genom att ge stöd vid frågor samt göra säkra farmaceutiska bedömningar Arbeta aktivt med kundmöten och skapa mervärde för våra kunder Hålla dig uppdaterad och påläst om våra kampanjer och nytt sortiment och ge våra kunder professionell service Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie ellerapotekare och har arbetat i minst två år på ett öppenvårdsapotek. Du förstår vikten av det goda kundmötet och har erfarenhet av rådgivande försäljning. För att vara framgångsrik irollen somLMA ser vi att du är lösningsorienteradvilket innebär att du agerar på utmaningar som uppstår i din roll men också i verksamheten.Du är noggrann vilket innebär att inga vikta och avgörande detaljer missas. Som LMA har dugodsamarbetsförmåga där du aktivt bidrar till att skapa ett välfungerande team och hjälper dina kollegor i gemensamma arbetsuppgifter. Det är även viktigt att du har förmåganatt hålla dig uppdateradpå omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor och kan förmedla din kunskap vidare till dina kollegor. Utöver det har du arbetat minst ettår med: Avvikelsehantering med orsaksutredning samt planering och uppföljning av åtgärder Upprättande och revidering av instruktioner i egenkontrollsprogrammet Genomförande av egeninspektion samt planering och uppföljning av åtgärder När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu!Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramen för det lokala apotekets öppettider: måndag-fredag10-18 samt lördag 10-15. Välkommen till Apoteket!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
HR Digital Manager - Lindab

We are looking for a passionate and committed, as well as experienced Digital HR Manager within the Group HR team at Lindab. Lindab is a leading ventilation company in Europe, with development, manufacturing and distribution of products and systems for energy-efficient ventilation and healthy indoor climate. As Digital HR Manager you will have the responsibility for leading the digital HR transformation across all of Lindab Groups subsidiaries in Sweden and abroad, working closely with Group HR aswell distributed HR-team across the entire group. You will be spearheading the evaluation and implementation of a group-wide HCM-system, evaluating business needs, leading and developing people and working methods but also securing compliance and aligning with Group goals. This is a long-term project that requires a skilled business mindset as well as an experienced change leader. In this role, you will bring experience, knowledge and vision to transform the HR Digital landscape, aligning all HR-processes under a common HCM-system. As Digital HR Manager, you have a broad knowledge within the HR-area and the processes involved. In addition to this you feel comfortable in translating business needs into a digital HR-strategy and defining a clear roadmap. You have excellent communication skills and the ability to develop relationships with valuable stakeholders within the organisation to drive change. This is a fantastic opportunity to be part of an interesting journey with great influence on the future HR landscape for Lindab Group. You will report to the Group HR Manager for Lindab Group. Read more about Lindab HERE Main responsibilities Sourcing: Responsible for scoping the need within the organisation and sourcing a suitable HCM-system. Understanding and translating business needs into system functionality and anchoring this to HR-strategy. Implementation: Managing the project of implementing a group wide HCM-system, working closely with process groups, manager and employee reference groups to ensure good user experience and anchoring. Actively interact with relevant stakeholders within different parts of the organisation to ensure cross-functional alignment and securing the best employee and manager experience. Roadmap and strategy: Establish and develop a well anchored digital HR-strategy as well as roadmap, continuously developing HCM-system, tools and services. Compliance: Leverage our system-support for HR-processes to comply with GDPR and other industry-specific regulatory requirements. Previous experience and competence 10+ years of experience within HR whereof at least 3 years in HRIT/Digital HR area. If you have experience as a manager this is beneficial. Excellent project management skills, preferable in implementing system support and tools within the HR area. Excellent change management skills, aligning business needs with strategy and roadmap. Excellent knowledge in Swedish and English. To be successful in this position we believe that you have the following skills Ability to present your ideas with enthusiasm and determination, influencing your environment. Possesses great planning skills and can structure your work for goal fulfillment and have the ability to anticipate problems. Creates an environment where ideas are welcome and appreciated.Shares information and knowledge. Focus on reaching established goals and expectations. Handles and solves problems with high complexity independently and efficiently. Actively seeks insights both from within the organisation and from outside the organisation. We hope that we have caught your curiosity and look forward to your application. Additional information Start: Per agreement Location: Malmö or Grevie, Sweden This recruitment process is handled by A-hub and at Lindabs request, all inquiries regarding this position will be handled by A-hub and Carl Andersson Other:We apply ongoing selection for this recruitment process, we therefore recommend you to submit your application as soon as possible.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Sommarjobba som städare i Båstad

Vi söker sommarpersonal till hemstäd Just nu söker vi sommarpersonal till vårt team i Båstad. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: - Dammsuga och damma - Moppa golv och rengöra ytor - Flyttstäda - Piffa och ge kunden det där lilla extra med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor - självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen - bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… - Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska - Har körkort och tillgång till egen bil - Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: - Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering: Båstad Anställning: 50-70% eller timanställning Tillträde: Intervjuer sker löpande Lön: Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
KOCK TILL SOMMARSÄSONG

#jobbjustnu Moby's Shack i Torekov söker kockar till sommarsäsongen! Vi söker dig som vill jobba hela säsongen med oss, boende finns att erbjuda. Vi söker både dig som vill ha en roll som kökschef, med mycket ansvar och möjligheten att skapa din egen arbetsplats, samt övrig kökspersonal. Moby's Shack har genom åren främst haft fokus på egenrökt kött och hamburgare, men även haft säsonger med sushi och annan asiatisk touch- vilket vi mer än gärna tar tillbaka i år! Hör av dig med CV till [email protected]

27 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Restaurang Sand söker kockar och kallskänkor

Hotel Skansens restaurang Sand är en livfull mötesplats som bjuder på storslagen havsutsikt och modern matlagning, med fokus på råvaror efter säsong och gärna från våra lokala leverantörer.   Vi har nyligen flyttat in i vårt helt nya kök och nu söker vi fler medarbetare.   Vi söker dig som:   • Har minst 6 års erfarenhet inom kök • Pratar svenska och/eller engelska flytande • Kan erbjuda goda referenser • Gillar fantastiska råvaror och miljö • Kan arbeta självständigt och drivet för att nå såväl egna som företagets mål • Är en social, glad, energigivande och öppen person • Brinner för kvalitet och service precis som vi   Vi erbjuder dig:   • En fantastisk arbetsplats • Generösa förmåner på hotellen och restaurangerna inom GRAM Group • Kollektivavtal med HRF • Goda utvecklingsmöjligheter inom service, mat och dryck • Möjlighet till personalboende   Tjänstens omfattning: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) Arbetstid: Heltid med fokus på kvällstid, helgarbete ingår. Lön: Enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. Tillträde: Enligt överenskommelse   Ansök nu Välkommen att ansöka via knappen nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! Mitt emellan strand och hamn ligger Hotel Skansen i Båstad. Händelsernas centrum på sommaren, återhämtningens tillhåll på vintern. Med panoramafönster åt havet och Bjäresmaker i köket vilar här en särskild atmosfär som får dig att lätta en aning. Som Båstadkungen i början av 1900-talet, Ludvig Nobel, skulle säga – i Båstad handlar livet om rekreation. Hotellet är en del av GRAM Group och självklart är hela hotellet Svanenmärkt. www.hotelskansen.se | www.gramgroup.se

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024