Lediga jobb i Bengtsfors

Sök totalt 24 lediga jobb i Bengtsfors

Kiosk/gatuköksbiträde

Skåpakiosken är en kiosk/gatukök som ligger utanför Skåpafors samhälle och som har säsongsöppet. I år beräknar vi ha öppet från maj till oktober, eventuellt längre. Vi söker dig som vill arbeta i våran kiosk/gatukök. Är du serviceinriktad, har social kompetens och förmåga att samarbeta med andra under stressiga förhållanden? Då kan detta vara något för dig. Vi säljer mat (från våran grill), godis, dricka, glass, kaffe, tidningar mm. I arbetsuppgifterna ingår allt ifrån att förbereda till att servera kunden i kassan, fylla på varor, hålla ordning i hyllorna till att städa. Eftersom vi tillreder och serverar mat så är hygien A och O. Du bör också ha ett gott sinne för "siffror". Kassavana är ett plus. Eftersom vi har en del utländska turister på sommaren så är det bra om du kan engelska. Tempot blir periodvis mycket högt hos oss så det är viktigt att du trivs under sådana förhållanden. Vi söker dig som bor i närområdet och inte dig som bara söker för arbetsförmedlingens skull. Du skall även kunna jobba kortare pass. Då arbetstiderna varierar måste du kunna ta dig till arbetsplatsen, då det inte fungerar att åka kollektivt. Våra öppettider kommer att vara 11-19 till att börja med. Arbetstiden är både dag- och kvällstid, och även helger (varannan). Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsomfattningen under upplärningstiden kan variera. Under sommaren finns det möjlighet att jobba 100%. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Vi undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Sommarjobb

Vi söker dig som vill sommarjobba i våran kiosk/gatukök samt är intresserad av helgjobb både före och efter sommaren. Skåpakiosken är en kiosk/gatukök som ligger utanför Skåpafors samhälle och som har säsongsöppet. I år beräknar vi ha öppet från maj till oktober, eventuellt längre. Är du serviceinriktad, har social kompetens och förmåga att samarbeta med andra under stressiga förhållanden? Då kan detta vara något för dig. Vi säljer mat (från våran grill), godis, dricka, glass, kaffe, tidningar mm. I arbetsuppgifterna ingår allt ifrån att förbereda till att servera kunden i kassan, fylla på varor, hålla ordning i hyllorna till att städa. Eftersom vi tillreder och serverar mat så är hygien A och O. Du bör också ha ett gott sinne för "siffror". Kassavana är ett plus. Eftersom vi har en del utländska turister på sommaren så är det bra om du kan engelska. Då arbetstiderna varierar måste du kunna ta dig till arbetsplatsen, då det inte fungerar att åka kollektivt. Våra öppettider kommer att vara 11-19 till att börja med. Arbetstiden är både dag- och kvällstid, och även helger (varannan). Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas före ansökningstidens utgång. Vi undanber oss kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Enhetschef inom VOI, Granåsgården

Det här är vi Mellerud och Bengtsfors vågar tänka nytt och slår in på nya banor för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete! Mellerud och Bengtsfors har en gemensam styrning och ledning av det sociala området. Sociala området för Mellerud och Bengtsfors leds av socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service samt stab och administration. Du kommer ingå i ledningsgrupp vård och omsorg boende. Vi arbetar enligt devisen "Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum" Granåsgårdens särskilda boende ligger i Bengtsfors, på gångavstånd från centrum. Boendet har plats för 59 hyresgäster med olika behov av vård och omsorg. Vi som arbetar här är vård- och omsorgspersonal med stor erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och hälso- och sjukvård. Vi arbetar i team med arbetsterapeuter, fysioterapeuter och sjuksköterskor för att vården och omsorgen för de som bor här ska bli så bra som möjligt. Ditt jobb är viktigt Som enhetschef på Granåsgården ansvarar du för att utveckla och driva frågor inom vård och omsorgsområdet och att säkerställa personalens kompetens. Du har ansvar för verksamheten vad gäller kvalitet, ekonomi och medarbetare. Du följer och implementerar gällande riktlinjer, rutiner och lokala instruktioner. Det innebär att du är chef för en verksamhet med krav på hög kvalitet och gott bemötande. Medarbetarna i verksamheten arbetar med aktivt medarbetarskap och har en hög grad av delaktighet. Det är därför fortsatt viktigt att du arbetar med ett närvarande ledarskap och en god förmåga att skapa delaktighet för utveckling i verksamheten och en god arbetsmiljö. Granåsgården har gjort mycket senaste året för att medarbetarnas arbetsmiljö ska bli bättre. Vi vill fortsätta arbeta för att det aktiva medarbetarskapet sätts i första rum för att alla våra kompetenta medarbetares idéer och kunskaper ska tillvaratas. Vi tror att kraften till förbättring finns i våra arbetslag och arbetar för att stötta deras utveckling till effektiva, välmående team. Att fortsätta och ta ansvar för den resan är en stor del av det ansvar du som söker dig till oss behöver motiveras av och vi vill att du berättar om när vi får träffa dig. Fokusområden i år är att öka insatsen sociala aktiviteter för hyresgästerna, både individuella och i grupp samt utevistelse. Samverkan är en stor del i uppdraget genom att övriga professioner i kommunen verkar i många verksamheter inom det sociala området. Till exempel den kommunala primärvården, biståndsenheten med flera. Du samverkar även med närstående till målgruppen då anhöriga är en viktig resurs i omvårdnaden av hyresgästen. Du kommer att arbeta i delat ledarskap med Annica. Du får en kollega som har stor erfarenhet av vård och omsorg och som är en trygg och kunnig person att ha vid sin sida. Hon finns fortsatt med i det arbete som kommit att få så positiv utveckling under de senaste två åren. Då hon arbetat i delat ledarskap under några år vet hon vikten av ett nära samarbete med sin kollega. Du arbetar med verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. Det finns verksamhetsassistent på plats på 50%. Det finns ett verksamhetsnära stöd på plats på 100% Några veckor per år är du Chef i beredskap för verksamheterna inom vård och omsorg och stöd och service. Det här är du Vi söker dig som har förmågan att leda personal samt driva och utveckla vår verksamhet. Du har personlig kompetens som samarbetsförmåga, ärlighet, nyfikenhet och ett tydligt ledarskap. Du kommunicerar tydligt och förklarar orsakerna till ett beslut med fakta. Du lyssnar, samtalar och är bra på att skapa en öppen dialog. Du vågar prova nya arbetsmetoder som utvecklar verksamheten och ser möjligheter och lösningar. Du har förmåga att leda i förändring och genom ett närvarande ledarskap. Du delegerar, ger handlingsutrymme och uppmuntrar till individuell utveckling för att skapa motivation. Du har ett genuint intresse för verksamhetsområdet. Vad dina medarbetare berättar är det viktigaste att du som chef gör! Handlar lösningsfokuserat och främst hittar lösningar tillsammans med personalen. Skapar trygghet och lägger kraft på att lyssna in oss medarbetare och våra företrädare. Värdesätter och möjliggör vår delaktighet som medarbetare, i det som vi ska genomföra. Kan se verksamheten i ett bottom-up perspektiv som klarar av att balansera schyssthet och när foten behöver sättas ner. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanning och schemaläggning och kan leda medarbetarna i det arbetet. Vi ser det som en merit om du har tidigare erfarenhet som chef/ledare i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha datavana från olika system. Kompetenskrav Högskoleutbildning som är relevant för jobbet Erfarenhet från liknande arbete Kunskaper om gällande lagstiftning inom området och arbetsrättsliga lagar. Körkort klass B är ett krav Vi gillar olika! Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande. Anställningsvillkor Anställningsvillkor: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100 procent Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan. Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Offentlig handling Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Fysioterapeut, Hemsjukvården

Det här är vi I Bengtsfors Kommunala Primärvård arbetar vi med äldre och personer med funktionsnedsättningar – alla som behöver vård i hemmet. Ramen för vår verksamhet styrs av lagstiftning, bland annat hälso- och sjukvårdslagen, därutöver drivs vi av att tillgodose de behov våra vårdtagare har och tar ansvar för att de får ett gott bemötande. Våra vårdtagare är spridda över hela kommunen, från Gustavsfors i norr till Bäckefors i söder. Att arbeta i Bengtsfors kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Som anställd hos oss får du en trygg anställning, en god arbetsmiljö och möjlighet att utvecklas i en bred organisation. Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag. Ditt jobb är viktigt Som fysioterapeut i Bengtsfors Kommunala Primärvård arbetar du med rehabilitering/habilitering av människor som på grund av en skada eller sjukdom har nedsatt förmåga att utföra sina dagliga aktiviteter. Du gör en bedömning/utredning av varje individ och beslutar om behandling, träningsprogram, förskriver eventuella tekniska hjälpmedel samt gör uppföljningar för att se om insatserna gett förväntade resultat. Målet är att, tillsammans med patienter/brukare, hitta lösningar att klara av sina vardagliga aktiviteter och öka förutsättningarna för ett aktivt och självständigt liv. Träningen ska leda till att bibehålla, förbättra eller återfå de fysiska funktioner som behövs i vardagen. Du verkar för ett rehabiliterande och förbyggande arbetssätt som genomsyrar verksamheten med stark betoning på teamarbete. I ditt arbete ingår också att utbilda och handleda vår övriga omvårdpersonal i frågor om att stärka sin fysiska eller psykiska förmåga i vardagen samt vara aktiv i vårt utvecklingsarbete. Rehabteamet i Bengtsfors kommunal primärvård består av fysioterapeuter, arbetsterapeuter, hjälpmedelstekniker och rehab-undersköterska. Rehabteamet i kommunen är en del av den kommunala primärvården, som innebär gemensam chef med sjuksköterskorna. Tillsammans med sjuksköterskorna arbetar vi i team kring patienterna för att ge en god personcentrerad vård med patienten/brukaren i fokus. Det här är du I jobbet som fysioterapeut har du många kontaktytor, både med dina patienter/brukare och med andra personalgrupper och vårdinrättningar. Det är därför viktigt att du är tycker om att samarbeta med andra och att du har en hög social kompetens. Mycket av det arbete du utför är självständigt vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och är kunnig i din yrkesroll. Att kunna inspirera och vägleda annan personal är en del i arbetet som kräver en pedagogisk förmåga. Vi ser gärna att du har vana vid att använda datorer och i synnerhet dokumentationssystemet Life Care HSL. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Om du har tidigare erfarenhet av arbete inom rehabilitering/habilitering är det meriterande. Välkommen med din ansökan! Kompetenskrav Högskoleutbildning som är relevant för jobbet Legitimerad fysioterapeut Körkort klass B är ett krav Vi gillar olika! Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande. Anställningsvillkor Anställningsvillkor: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100 procent Tillträde: Efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Offentlig handling Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

15 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Åmål: IT-tekniker till Resolutor

Är du en driven IT-tekniker?   Du har mycket goda kunskaper från flera av nedanstående områden:  Windows Server Windows Terminal Server Microsoft SQL Server VMwares olika virtualiserings produkter Ciscos produktsortiment  För rätt person erbjuder vi ett mycket stimulerande arbete. Möjligheten till personlig utveckling är stor och din roll är att aktivt påverka vår utveckling.  Följande egenskaper anser vi vara meriterande:  En entreprenörsanda där du gillar att vara med och påverka och ta ansvar samt arbeta i ett framgångsrikt team. Som person drivs du av problemlösning och tilltalas av att hjälpa andra med deras problem.  Resolutor AB tillhandahåller:  Lösningar kring affärssystemet PengVin Försäljning och installation av hård/mjukvara Molntjänster i egen regi  Tjänsten innebär uppdrag hos kund varför körkort är ett krav. Placeringsort: Åmål

10 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lärare - fritidshem, Franserudsskolan

Det här är vi Franserudsskolan, som ligger i centralorten Bengtsfors, är en av fyra grundskolor i Bengtsfors kommun. På Franserudsskolan går cirka 350 elever, från förskoleklass till och med årskurs sex. På skolan finns även AGS(Anpassad grundskola) samt fritidshem. Totalt arbetar drygt 60 lärare och annan personal på skolan. Våra lokaler är ändamålsenliga, ljusa och rymliga samt väl anpassade för pedagogisk verksamhet med god tillgång till undervisning i grupprum. Viss undervisning sker i moduler då elevantalet ökat kraftigt den senaste tiden. På Franserudsskolan arbetar vi i arbetslag och undervisningen sker med en blandning av klasslärare/mentorer och ämneslärare. Från och med årskurs tre eller fyra har vi ämneslärare i de praktiska ämnena och här finns arbetslag som ansvarar för vissa delar av det praktiska arbetet (PA) kopplat till undervisningen. Vi har ett nära samarbete med elevvård/elevhälsa, ledning och andra gemensamma resurser. På Franserudsskolan arbetar vi med konceptet one-to-one i vår lärandemiljö. Ditt jobb är viktigt Som lärare i fritidshem arbetar du oftast med barn i åldrarna sex till tolv år. Du organiserar och ansvarar för aktiviteter före, under och efter skolan för att utveckla barnens sociala förmågor och tillföra kunskaper i exempelvis matematik, språk och samhällskunskap. I arbetet stödjer du eleverna att utveckla sina intressen, att ta egna initiativ och att ta ansvar för sig själv och andra. Som lärare i fritidshem arbetar du både inom fritidshemsverksamheten och i skolklass. Du arbetar i arbetslag med både förskollärare och grundskollärare. Kontakt med föräldrar är en viktig del i arbetet. Det här är du Du trivs med att samarbeta med kollegorna som finns på vår enhet. Med bra kommunikativ förmåga och lyhördhet anpassar du verksamheten och bygger upp relationer med individer och grupp. Du är noggrann, ansvarstagande och kunnig i din yrkesroll och trygg som person. Välkommen med din ansökan! Kompetenskrav Högskoleutbildning som är relevant för jobbet Grundlärarexamen med inriktning mot fritidshem alternativt fritidspedagogexamen Vi gillar olika! Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande. Anställningsvillkor Anställningsvillkor: Visstidsanställning dock längst till och med 2025-07-30 Sysselsättningsgrad: 100 procent Tillträde: Efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan. Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Offentlig handling Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

10 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Elevassistent + fritidshem, Franserudsskolan

Det här är vi Franserudsskolan, som ligger i centralorten Bengtsfors, är en av fyra grundskolor i Bengtsfors kommun. På Franserudsskolan går cirka 350 elever, från förskoleklass till och med årskurs sex. På skolan finns även AGS (Anpassad grundskola) samt fritidshem. Totalt arbetar drygt 60 lärare och annan personal på skolan. Våra lokaler är ändamålsenliga, ljusa och rymliga samt väl anpassade för pedagogisk verksamhet med god tillgång till undervisning i grupprum. Viss undervisning sker i moduler då elevantalet ökat kraftigt den senaste tiden. På Franserudsskolan arbetar vi i arbetslag och undervisningen sker med en blandning av klasslärare/mentorer och ämneslärare. Från och med årskurs tre eller fyra har vi ämneslärare i de praktiska ämnena och här finns arbetslag som ansvarar för vissa delar av det praktiska arbetet (PA) kopplat till undervisningen. Vi har ett nära samarbete med elevvård/elevhälsa, ledning och andra gemensamma resurser. På Franserudsskolan arbetar vi med konceptet one-to-one i vår lärandemiljö. Ditt jobb är viktigt Som elevassistent hjälper du elever som behöver stöd för att kunna följa med i undervisningen i skolan. Dina arbetsuppgifter varierar beroende på vilken elev du arbetar med. Det kan handla om att hjälpa till att hantera läs- och skrivsvårigheter, koncentrationsproblem, psykosociala svårigheter och/eller olika typer av funktionsnedsättningar. Du hjälper eleven på ett sådant sätt att hen, trots sina eventuella svårigheter, ska få samma förutsättningar att klara av skolan som andra barn. Ibland arbetar du med tekniska hjälpmedel, exempelvis när eleven har dyslexi. Som elevassistent arbetar du i samråd med lärarna som har huvudansvaret för undervisningen. Du har även kontakt med övrig personal i skolan, som exempelvis fritidspedagoger, speciallärare, skolkökspersonal och skolledare. Tjänsten innebär även att du arbetar på fritidshem innan skolan eller efter. På fritidshemmet arbetar du tillsammans med en till två kollegor på en avdelning . Det här är du Som elevassistent behöver du vara bra på att samarbeta samt vara van vid att arbeta självständigt. Om du har utbildning eller kunskaper kring funktionsnedsättningar är det meriterande. Du ska vara ansvarsfull, lyhörd och trygg i dig själv. Välkommen med din ansökan! Kompetenskrav Gymnasieutbildning inom exempelvis barn- och fritidsprogrammet. Högskoleutbildning som är relevant för jobbet Vi gillar olika! Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande. Anställningsvillkor Anställningsvillkor: Visstidsanställning, dock längst till och med 2025-07-30 Sysselsättningsgrad: 100 procent Tillträde: Efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan. Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Offentlig handling Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

10 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Behovsanställda bussförare till  Bengtsfors och Åmål sökes 

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med en omsättning på cirka 15 miljarder NOK och omkring 10 500 anställda i Norge och Sverige. Koncernens affärsområden är persontrafik med tåg och buss samt mobilitet och turism. Vy satsar på att utveckla hållbara transportlösningar, förbättra kundupplevelsen och göra det enklare att resa kollektivt från dörr till dörr. Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige. Vy Buss kör 1000-tals resenärer varje dag som är med ombord för att utforska nya vyer eller åka till och från arbetet. Just nu har du chansen att vara med och bidra till ett bättre samhälle genom att arbeta extra hos oss. Vy Buss bedriver verksamhet dygnet runt och kör när samhället behöver oss som mest!  Vi söker dig som tycker om mötet med människor och har möjlighet att utgå från vår depå i Bengtsfors eller Åmål. Du uppskattar liv och rörelse och möjligheten att vara ute samtidigt som du sitter inne bakom ratten. Hur bra? Vill du vara med och förenkla människors vardagspussel bakom ratten? Skicka in din ansökan direkt! D-körkort ser vi som en självklarhet. Arbetsuppgifter Du arbetar dagligen med: .Ett kundbemötande som gör att fler tar bussen igen .Ett trafiksäkert körsätt, då vi tar ansvar över många människor .Ett hjälpsamt arbetssätt, där vi ställer upp för varandra .Ett pålitligt arbetssätt som säkerställer att bussen går .Ett arbetssätt som visar att vi har en högre ambition Kvalifikationer Vi söker dig som har: .D-körkort .Giltligt YKB  .God kommunikationsförmåga där du behärskar svenska i tal och skrift .God serviceförmåga .God samarbetsförmåga För att passa in hos oss ser vi även att du tycker om mötet med människor och respekterar allas olikheter. Du kan hantera stress på ett balanserat sätt , då många oförutsägbara händelser sker. Vid trafikstörningar har du god planeringsförmåga med ett helhetstänk där kommunikation med resenärer faller sig naturligt. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en behovsanställning och flexibelt arbete . Du får ta del av olika rabatter och personalförmåner och kommer till en trivsam arbetsplats där vi alla samspelar och hjälps åt som en familj.  Som en del av vårt säkerhetsarbete föregås anställningsförhållande av alkohol- och drogtest som utförs av anlitad företagshälsovård. Löpande under anställning förekommer det slumpvisa alkohol och drogtester. I samband med anställning kan vi komma att be dig visa upp ett utdrag från polisens belastningsregister. Skicka in din ansökan via systemet och tveka inte att höra av dig vid frågor. Ansökningar hanteras löpande. Kontaktinformation Fadi Dahwish, Platschef, Dalsland, [email protected] Arbetsplats Järngatan 22 666 31 Bengtsfors

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Servicesamordnare, IFO ekonomiskt bistånd, arbetsmarknad, integration

Det här är vi Bengtsfors och Melleruds kommuner har en gemensam styrning och ledning av det sociala området för att lösa framtidens kompetensförsörjning och säkra socialtjänstens utvecklingsarbete. Området leds av en socialchef och delas in i fem verksamhetsområden; individ och familjeomsorg inklusive socialpsykiatri, vård och omsorg boende, vård och omsorg, stöd och service (LSS) samt stab och administration. Genom samarbetet skapas möjligheter att dela både chefstjänster och specialistkompetenser på ett sätt som blir fördelaktigt för båda kommunerna. Det finns en stor nytta med samarbetet då många frågor kopplade till kvalitetsutveckling och kvalitetsledningssystem är liknande i kommunerna, särskilt på en övergripande nivå. Vi arbetar enligt devisen ”Vi är i framkant och har en unik samverkan där individen alltid är i centrum”. Varmt välkommen att bli en del av vårt lag! Den gemensamma individ- och familjeomsorgen består av enheterna; vuxenenheten, enheten för barn och unga, öppenvårdsenheten, ekonomiskt bistånd inklusive arbetsmarknad och integration samt enheten för bistånd äldre. Inom individ- och familjeomsorgen sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö och chans att påverka och göra skillnad. På enheten för ekonomiskt bistånd arbetsmarknad och integration utreder vi rätten till ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen och leder och samordnar insatser mot arbetslöshet. Vi hjälper även personer som har permanent eller tillfälligt uppehållstillstånd med etablering och integrering. I vårt arbete samverkar vi med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, vuxenutbildningen, kommunens näringslivsfunktion, övrig socialtjänst med flera. Ditt jobb är viktigt Arbete- och integrationsenheten har sedan årsskiftet uppdraget att utföra serviceinsatserna tvätt och städ åt personer som har beviljats bistånd. För personer som beviljats städ utförs städningen i det egna hemmet. För de personer som har beviljats tvätt hanterar vi tvätten inom enheten. Samverkan internt och externt inom sociala området och övriga verksamheter är centralt i vårt uppdrag. Vi söker nu 1 servicesamordnare som kan samordna våra serviceinsatser och vara med och kvalitetsutveckla vårt uppdrag. Det här är du Vi söker dig som har erfarenhet och utbildning inom serviceyrket, tvätt och städ. I din roll som servicesamordnare ingår du i ett städlag och städar hos personer som har beviljats städhjälp. Du kommer också att vara ett stöd för dem som arbetar med tvätt. Du behärskar det svenska språket och ansvarar för att arbeta med genomförandeplaner, dokumentation och övriga administrativa uppgifter som är relevanta för tjänsten. Det är viktigt att du har förmåga att planera ditt och lagets arbete utifrån uppdraget. Du är självgående och ser vad som behöver göras även om arbetsuppgifterna ligger utanför ditt ansvarsområde. Du är pålitlig, arbetsam och har ett gott bemötande. Du är lyhörd och har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har erfarenhet av Phoniro/LMO, Lifecare mobil omsorg och verksamhetssystemet Life Care. Körkort klass B (för manuell växellåda) är ett krav Kompetenskrav Gymnasieutbildning Erfarenhet från liknande arbete Körkort klass B är ett krav Vi gillar olika! Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande. Anställningsvillkor Anställningsvillkor: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: 100 procent Tillträde: Snarast efter överenskommelse Lön: Individuell lönesättning tillämpas Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas. OBS! Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Om ansökan Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Offentlig handling Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024