Kvinna i Fåker trakten söker vikarier

Vi söker nu vikarier som vill bli en del av kvinnans guldlag. Perfekt för dig som är flexibel och kan hoppa in vid kort varsel. Vi söker dig som är serviceinriktad, gillar att skratta på jobbet och har viss erfarenhet inom vårdyrket Arbetet är med en härlig kvinna som bor i ett hus på landet med sin sambo & hund. Kvinnan sitter i rullstol och behöver en hjälpande hand i sin vardag, på arbetet eller när hon hittar på olika aktiviteter på sin fritid. Har du själv ett intresse för tex skoteråkning/trädgårdsarbete och gillar att vara ute mycket så är det ett stort plus. Det vi söker hos dig som personlig assistent är att du bör vara social & att du kan hålla en professionell roll samtidigt som du kan skratta och bjuda på dig själv. Vi ser gärna att du är strukturerad, gillar ordning och reda samtidigt som det ska vara lättsamt och roligt. Att vara anpassningsbar och inte ha några problem med nya rutiner är också en stark merit då kvinnans dagar kan se väldigt olika ut och planeras om snabbt. Låter detta intressant så är du välkommen skicka in din ansökan.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Lärare i engelska och textilslöjd 

Välkommen till Bergs kommun. Här hittar du både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Närheten till fjällen, Storsjön och Östersund är attraktiv för många. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Om du är nyfiken på vilken bergsliv som passar dig så får du snabb vägledning via vårt quiz. Välkommen att hitta ditt drömliv i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Berg - en erkänt bra utbildningskommun! Inom förskola och skola i Bergs kommun arbetar välutbildad och engagerad personal för att ge kommunens barn och ungdomar de bästa förutsättningarna till ett livslångt lärande. Vi söker nu en ny kollega till oss på Svenstavik skola!  Arbetsuppgifter Svenstaviks skola är centralt belägen i Svenstavik med närhet till både skog, skidspår, friluftsområde, Storsjön, sporthall, badhus, ishall och fjäll. Vi har 270 elever från förskoleklass till årskurs 9.  I rollen som lärare hos oss på Svenstaviks skola arbetar du med övrig personal på skolan för att nå och stärka varje enskild elev i sin kunskapsutveckling. Ditt uppdrag är att planera, genomföra och följa upp undervisning i dom ämnen du undervisar i. Tillsammans arbetar du för alla våra elevers utveckling, lärande och inflytande i undervisningen. Våra elever ska ha roligt, känna trygghet och kunna utvecklas efter sina egna förutsättningar. Respekt, ansvar, glädje, gemenskap och allas lika värde är ledord i verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare i engelska och textilslöjd för åk 4-9, eller som har annan pedagogisk utbildning som bedöms vara likvärdig. Behörighet i andra ämnen är meriterande, och det kan finnas möjlighet att kombinera tjänsten beroende på behörighet. Vi ser att du är väl förtrogen med de nationella styrdokumenten för grundskolans verksamhet. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet i yrket och av systematiskt utvecklingsarbete. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur. Personliga egenskaper Vi söker en skicklig, drivande och engagerad lärare som brinner för att göra positiv skillnad för alla elever – både de som är i behov av särskilt stöd och de som behöver extra utmaningar. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt gentemot både barn, föräldrar och kollegor samt ett tydligt ledarskap. Alla människors lika värde har en tydlig innebörd för dig och du ser mångfald som berikande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper. Vi erbjuder Att arbeta inom Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse. Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi har en förmånsportal med en rad olika erbjudanden, friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme. Urval och kallelse till intervju kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så vänta inte med din ansökan. Utdrag ur belastningsregister uppvisas vid intervju. Tillträde 2024-08-13 eller enligt överenskommelse.   Varmt välkommen till oss på Svenstaviks skola! Kontaktinformation Jerry Prestberg, Rektor , +46 0687-16494, [email protected] Marie Glavhammar, Rektor, 0687-16296, [email protected] Fackliga representanter, Kommunväxeln, 088716100 Arbetsplats Skolvägen 4 845 31 Svenstavik

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Man Söker Assistent

Vi söker nu nya assistenter till en av våra kunder i Hallen. Som assistent hjälper du kunden med allt i vardagen och följer med på aktiviteter. Han har ett stort bil intresse och vill gärna åka på bilträffar. I jobbet kommer du arbeta med rullstol, tak lyft samt andra anpassningar. Kommunikationen sker med hjälp av ögon och bokstavering. Assistans dygnets alla timmar med sovande Jour. Körkort är meriterande men inget krav. I Hemmet finns hund och katt så du bör inte vara allergisk. Lön Timlön efter överenskommelse. Kollektivavtal finns enl. Fremia - Kommunal avtal för personlig assistans. Som anställd hos oss omfattas du av pensionsförsäkring, trygghetsförsäkring vid arbetsskada, grupplivförsäkring, gruppsjukförsäkring och även föräldrapenningtillägg. Om oss Storsjöbygdens Personliga Assistans AB är en privat assistansförmedling som grundades 2001. Vi grundar assistansverksamhetens policy på personlighet, erfarenhet, kunskap och tillgänglighet. Vårt mål är att ge bästa möjliga service och vi har kompetent personal med mångårig erfarenhet från assistansbranschen.

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare/administratör hos Ventana Hackås AB

Ventana Hackås AB är ett framstående aluminiumgjuteri som funnits i Jämtland sedan 1971. Vår produktionsmetod där vi precisionsgjuter aluminium i gips är unik i Europa. Vi levererar högkvalitativt gjutgods till olika branscher. Våra kunder har höga krav och de största finns inom fordonsindustri, medicinteknik och försvarsindustri. Läs gärna mer om oss på www.hpgab.se. Om tjänsten: Vi söker en engagerad och noggrann produktionsplanerare som kommer att ha en mängd varierande arbetsuppgifter, dagarna ser aldrig lika ut. Du kommer bland annat att planera och samordna produktion, inköp och ordermottagning. Arbetsuppgifter: - Ordermottagning - Planering och schemaläggning av produktionen - Löpande inköp - Attestering av leverantörsfakturor - Transportbokning - Kundfakturering - Registervård i vårt affärssystem Monitor G5 - Kontroll och attestering av personalens tidrapportering - Löpande kontakt med kunder och leverantörer - Inventering - Diverse övriga administrativa uppgifter Kvalifikationer: Du måste ha: - Erfarenhet av produktionsplanering eller liknande administrativt arbete - Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift - God förmåga att arbeta med olika datasystem och -program Det är meriterande om du har erfarenhet av: - Monitor G5 - Inköp - Ordermottagning - Industri Som person är du: - Lätt att samarbete med - Kommunikativ - Effektiv och strukturerad - Ansvarstagande och självgående - Nyfiken och uppskattar varierande arbetsuppgifter Om företagskulturen: Vi är ett litet företag med tolv anställda. Samarbete mellan de olika avdelningarna är en förutsättning för att verksamheten ska fungera. Vår organisation är helt platt så det är väldigt nära mellan ledning och produktion. Vi strävar efter att skapa en inkluderande och stödjande arbetsplats där alla oavsett roll, kön eller bakgrund kan trivas och utvecklas. Alla är lika viktiga. Anställningsform: Detta uppdrag är ett vikariat och anställningen sker direkt hos Ventana Hackås. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat. Om rekryteringsprocessen: Rekryteringen sköts av A-hub, ett företag specialiserat på att matcha talanger med företag inom olika branscher. Enligt kunds önskemål hanteras därför att alla frågor rörande tjänsten av A-hub. Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Grinde, [email protected]. Ventana Hackås och A-hub är stolta över att vara arbetsgivare som främjar lika möjligheter och välkomnar sökande oavsett kön, ålder, etnisk bakgrund, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Follingers söker servitör/servitris

Vi söker servitör/servitris som kan arbeta lunch och kvällsservering i vår restaurang eller arbeta i vårt café. På Follingers kommer du att arbeta i ett litet team och därför kommer personkemin vara viktig. Eftersom det är ett litet företag kommer dina arbetsuppgifter vara varierande och det är därför viktigt att du är flexibel. Du behöver inte ha servitris erfarenhet sen tidigare men du måste vara villig att lära dig. Krav - Prata flytande svenska och engelska - Över 18 år Meriterande - Prata flytande spanska, franska, italienska eller tyska

6 mars 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Medarbetare butik

Är du nyfiken av dig? Älskar du att träffa andra människor och ge service? Vill du jobba deltid i en av Sveriges vackraste fjällmiljöer? Då är denna annons skräddarsydd för dig! Vi söker dig som bor i eller i närheten av Storhogna och som söker en deltidstjänst. Det är en timanställning och arbetet planeras i samförstånd med delägarna och den som är ansvarig för butiken. För rätt person finns möjligheten att växa och få mer ansvar i bolaget. Arbetsuppgifter I jobbet ingår det att enligt schemalagda dagar sköta om butiken på plats och ta emot leveranser. I arbetsuppgifterna ingår att hålla rent och snyggt, fronta varor, ha koll på sortimentet, lägga beställningar, räkna fram priser, ha koll på utgående datum och ta emot varor och packa upp varor. Det innebär att i arbetet ingår en del tunga lyft. I arbetet ingår även att sköta en del av administrationen i butiken. Allt i samarbete och dialog med några av ägarna. Har du kunskap inom ekonomi så är detta meriterande. Att vara social och kunna prata med kunder och förmedla positiva budskap ser vi som en självklarhet. Då arbetet är säsongsvarierande så kan det vara tal om färre timmar under sommarhalvåret och flera timmar på vinterhalvåret. Om Storhogna Livs AB Storhogna Livs är en obemannad servicebutik i M-huset, Storhogna, mellan restaurangen och Skistar vid Storhogna Torg. Storhogna ligger i en del av den vackra Vemdalsfjällen. Butiken är tillgänglig dygnet om, sju dagar i veckan årets alla dagar, sommar som vinter! Storhogna Livs är franchisetagare till 24-sju kedjan med ett 80-tal butiker i Sverige.

2 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Räddningstjänstpersonal i beredskap

Om du är intresserad av att hjälpa människor och vill arbeta för ett tryggare samhälle kanske uppdraget som räddningstjänstpersonal i beredskap (RiB) är något för dig. Som RiB:are vet man aldrig vad som väntar och det är ett mycket omväxlande och spännande yrke. Du hjälper till vid bränder, trafikolyckor, vattenlivräddning, djurlivräddning, hjärtstopp och andra sjukvårdsfall. Du behöver bo och arbeta nära stationen Din tjänst som räddningstjänstpersonal i beredskap kombinerar du med ditt ordinarie arbete. När du har beredskap, var 3e eller 4e vecka, och larmet går rycker du ut och måste då kunna lämna hem eller jobb en tid. Du behöver bo och arbeta i närheten av en station så du kan ta dig dit på bara några minuter. Personliga egenskaper och mångfald I rekryteringen ser vi efter olika kvalitéer och personliga egenskaper som är viktiga i det komplexa arbetet som brandman. Vi värdesätter social kompetens högt. Bra samarbetsförmåga, förmåga att sätta dig in i andras situationer och att ha en naturlig fallenhet för ett serviceinriktat och respektfullt bemötande är viktigt för oss. Det är även mycket värdefullt att ha en god problemlösningsförmåga och att vara lugn och stabil även i stressade situationer. Det är också nyttigt att ha kunskaper inom hälso- och sjukvård eller praktisk teknik, som exempelvis olika hantverksyrken, bilmekaniker eller fastighetsskötare. Vi värdesätter också den kompetens som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Utbildningen står vi för och du behöver vara minst 18 år, simkunnig, frisk och ha en god kondition. Samt vara läs- och skrivkunnig och behärska svenska språket väl då tydlig kommunikation är mycket viktigt under insatserna. Lägst B-körkort, BC är meriterande. Gör en intresseanmälan Om du är intresserad och vill veta mer om uppdraget, gör en intresseanmälan så kontaktar vi dig. Du kan läsa mer om uppdraget, utbildning och ersättning via hemsidan som är länkad nedan. Om du har frågor kan du kontakta stationsansvarig eller områdesansvarig, kontaktuppgifterna hittar du nedan.

20 februari 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024