Lediga jobb i Borlänge

Sök totalt 334 lediga jobb i Borlänge

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
2 tjänster på 80% juni - augusti hos man i centrala Borlänge

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Jag är en 60+ man som är rullstolsburen som behöver hjälp i vardagen med dom flesta vardags sysslorna men även all personlig hygien samt med mina intressen. Vem är du som söker? Om du har någon form av sjukvårds utbildning är det meriterande men ej något krav. Jag vill gärna att du har erfarenhet av att jobba som personlig assistent eller på annat vis inom omsorgen då jag har ett stort behov av stöd. Du bör ha vardagliga datakunskaper, då du måste hjälpa mig att surfa och med mail. Du bör vara flexibel då det handlar om att utgå ifrån mina behov. Om tjänsten Jag söker två personer som kan jobba ca 80% under juni - augusti med start i mitten av juni tom mitten av augusti.  Arbetstider Jag har ett stort behov av stöd och behöver assistans dygnet runt, på natten är det aktiv tid och på dagarna är det två assistenter som jobbar samtidigt.  Arbetspassen du kommer att få arbeta är följande:  09:00 - 16:00 09:00 -20:30 19:00 - 09:00 Om du tycker att det verkar intressant kan du maila mig direkt eller kontakta [email protected] / 026-222 05 93 på Särnmark Assistans. Hoppas vi hörs! Med vänlig hälsning, Jan Olov Riis Ringen, Borlänge email:[email protected] I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Näringslivsutvecklare

Kommunens näringslivsstöd finns organisatoriskt i verksamheten näringslivs- och kommunikationskontoret och ingår i kommundirektörens stab. Huvuduppdraget är att ge strategiskt och operativt stöd till hela den kommunala organisationen i frågor kring näringslivsarbete och kommunikation. I nära samarbete med kommunens ledning levererar verksamheten stöd till kommunens fem förvaltningar. Nu bygger vi ett nytt lag på kontoret och letar efter dig som vill bli vår nya näringslivsutvecklare. Vårt lag ska bestå av 12 personer och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill vara med och bidra till en positiv och långsiktig utveckling där vi möjliggör ett gott företagsklimat. För att möta morgondagens utmaningar och på bästa sätt verka för ett rikt näringsliv behöver vi vara kreativa och våga tänka nytt. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. I din roll kommer du att vara ett betydande stöd till kommunens förvaltningar och kommunledning, i de flesta fall ur ett långsiktigt perspektiv, men självklart också med inslag av att det verkligen brinner i knutarna. Du är aldrig ensam i din roll, men du behöver ha ordentligt med driv, kompetens och förmåga att snabbt och modigt möta uppkomna behov både i kommunen och i näringslivet. Tjänsten innefattar ett brett kontaktnät internt och externt där du har den viktiga uppgiften att bygga goda relationer. Förutom att dina arbetsdagar går fort, kommer du också märka att de är innehållsrika och fyllda av både högt och lågt. Det kan till exempel innebära att du i ena stunden stöttar en förvaltningschef i olika processer, för att därefter gå in i ett möte där du tillsammans med kommunledningen planerar för övergripande näringslivsinsatser. En annan del av din tid ägnar du bland annat åt utveckling av näringslivsklimatet, omvärldsbevakning, tar fram och verkställer våra planer och strategier. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: För att du ska passa in hos oss och trivas behöver du vara en klok och trygg person som sätter laget före jaget. Du bidrar till en god arbetsmiljö som är utvecklande och rolig. Genom ditt coachande förhållningssätt har du lätt att bygga relationer, samarbeta och nätverka. Du har god kännedom om och förståelse för näringslivets villkor och förutsättningar. Du är utvecklingsinriktad och handlingskraftig och kan arbeta både på en strategisk och operativ nivå. Erfarenhet: Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, nätverksarbete och/eller påverkansarbete. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom lämpligt område samt kunskap om hela utbildningssystemet. En god kännedom om näringslivet är en självklarhet. För tjänsten krävs att du har lätt för att kommunicera, mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket samt B-körkort. Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Frisör

Vi söker nu en frisör som kan jobba hos oss. vi söker någon som kan både herr och dam frisyrer. vi söker någon som är trevlig, glad och serviceinriktad. skicka in ditt cv till oss och ett personligtbrev Salong domnarvet [email protected] 024315530

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Vi söker en utvecklande och trygg kommunikationsstrateg

Nu bygger vi ett nytt lag på kommunikationsenheten i Borlänge kommun. Vi har precis blivit en egen enhet, vi rekryterar ny chef och nu letar vi efter dig som vill blir vår nya kommunikationspartner. Vårt lag ska bestå av 9 personer och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en skärpt och trygg kommunikationsstrateg, som är vansinnigt förtjust i både kommunikation och människor och som är extra nyfiken på förändringskommunikation. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som kommunikationsstrateg hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. I din roll kommer du att vara ett betydande stöd till kommunens förvaltningar och kommunledning, i de flesta fall ur ett långsiktigt perspektiv, men självklart också med inslag av att det verkligen brinner i knutarna. Du är aldrig ensam i din roll, men du behöver ha ordentligt med driv, kompetens och förmåga att snabbt och modigt möta uppkomna behov och vara en kreativ strateg i den kommunikation som ska stärka bilden av kommunen och Borlänge. Förutom att dina arbetsdagar går fort, kommer du också märka att de är innehållsrika och fyllda av både högt och lågt. Det kan till exempel innebära att du i ena stunden uppdaterar en sida på webben, för att därefter gå in i ett möte där du med kommunledningen planerar för övergripande kommunikationsinsatser. Du kommer också vara viktig i sammanhang där vi behöver ägna oss åt kriskommunikation och stötta chefer i skarpa lägen. En annan del av din tid ägnar du förstås åt kommunikationshantverket, det vill säga att göra verkstad av kommunikationsstrategierna tillsammans med oss andra. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: För att du ska passa in hos oss och trivas behöver du vara en klok och trygg person som sätter laget före jaget. Med dina kunskaper och personlighet bidrar du med effektivt och ändamålsenligt kommunikationsstöd till våra verksamheter. Du bidrar till en god arbetsmiljö som är utvecklande och rolig. I grunden är du en positiv och nyfiken person som har ett inlyssnande sätt. Genom ditt coachande förhållningssätt har du lätt att bygga relationer, samarbeta och nätverka. Eftersom dagens kommunikationsklimat är starkt präglat av förändring så behöver du vara extra flexibel och öppen för utveckling. Erfarenhet: Vi söker dig som redan är kommunikationsstrateg och har dokumenterad erfarenhet av arbete med strategisk kommunikation. Du har en relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som gett dig den kompetens du behöver. Det är meriterande om du har arbetat i en politisk styrd organisation, men vi ser också att det har sina fördelar om du kommer från näringslivet. Arbetet innefattar såväl muntlig som skriftlig kommunikation, vilket förutsätter att du har mycket goda kunskaper i svenska språket. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker en näringslivsutvecklare med fokus på kompetensförsörjning

Kommunens näringslivsstöd finns organisatoriskt i verksamheten näringslivs- och kommunikationskontoret och ingår i kommundirektörens stab. Huvuduppdraget är att ge strategiskt och operativt stöd till hela den kommunala organisationen i frågor kring näringslivsarbete och kommunikation. I nära samarbete med kommunens ledning levererar verksamheten stöd till kommunens fem förvaltningar. Nu bygger vi ett nytt lag på kontoret och letar efter dig som vill bli vår nya näringslivsutvecklare med fokus på kompetensförsörjning. Vårt lag ska bestå av 12 personer och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill vara med och bidra till en positiv och långsiktig utveckling där vi möjliggör ett gott företagsklimat. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag kommer att vara ett verksamhetsnära stöd för framförallt utbildningsförvaltningen och social- och arbetsmarknadsförvaltningen. Du ska bidra till kommunens och förvaltningarnas mål och utmaningar på kort och lång sikt och vara ett ledningsstöd i olika processer. Som näringslivsutvecklare kommer du att arbeta operativt och strategiskt för att främja ett gott företagsklimat och en hållbar tillväxt. Du kommer att: • knyta kontakter med företag och bidra med inspel och perspektiv utifrån näringslivets behov för att skapa bästa möjliga förutsättningar för att näringslivet ska må bra. • bidra till att utveckla samverkan mellan skola och arbetsliv/näringsliv i Borlänge kommun, från grundskola till gymnasiet, vuxenutbildning, yrkeshögskola och högskola. • stötta och utveckla arbetet med yrkesprogrammens program- och yrkesråd. • delta i forum och nätverk kopplade till kompetensförsörjning samt bidra med nätverk och näringslivskontakter. • identifiera nya möjligheter för näringsliv och företag att hitta kompetens. • påverka inriktningen av kompetensförsörjningen genom frekventa kontakter och långsiktiga relationer till näringsliv och utbildningssystem. • bidra till att skapa förutsättningar för att borlängebon ska komma i egen försörjning och etablera sig på arbetsmarknaden. • bidra till att utveckla utbildningar och arbetsmarknadsinsatser utifrån näringslivets behov. KVALIFIKATIONER Personliga egenskaper: För att du ska passa in hos oss och trivas behöver du vara en klok och trygg person som sätter laget före jaget. Du bidrar till en god arbetsmiljö som är utvecklande och rolig. Genom ditt coachande förhållningssätt har du lätt att bygga relationer, samarbeta och nätverka. Du har god kännedom om och förståelse för näringslivets villkor och förutsättningar. Du är utvecklingsinriktad och handlingskraftig och kan arbeta både på en strategisk och operativ nivå. Du ser dig själv som en lagspelare som vill bidra till hela gruppens utveckling och är inte rädd för att hugga i där det behövs! Erfarenhet: Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning, nätverksarbete och/eller påverkansarbete. Det är meriterande om du har en högskoleutbildning inom lämpligt område samt kunskap om hela utbildningssystemet. En god kännedom om näringslivet är en självklarhet. För tjänsten krävs att du har lätt för att kommunicera, mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i det svenska språket samt B-körkort. Som näringslivsutvecklare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas, få dagliga aha-upplevelser och känna att du är en viktig spelare i många olika sammanhang. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker en biträdande enhetschef till boendestödsteamen och Bostad först

Vill du ha trevliga kollegor och ett viktigt och givande uppdrag som biträdande enhetschef? Vi söker nu en effektiv, coachande och lösningsinriktad biträdande enhetschef med ansvar för olika delar av det som faller inom socialpsykiatriområdet. Där kommer du ha en operativ och utmanande roll i en ständigt föränderlig verksamhet. Socialpsykiatrienheten ligger i Social och arbetsmarknadsförvaltningen, och där är vi en del av individ och familjeomsorgen/IFO. Socialpsykiatrienheten består av en enhetschef, och snart tre biträdande enhetschefer som kommer ha ett tätt samarbete. Vi utför insatser för personer med psykisk funktionsnedsättning och samsjuklighet. Våra insatser är bostad med särskild service, boendestöd i ordinärt boende, ledsagning, och bostad först. Alla insatser sker enligt socialtjänstlagen. Vi har förnärvarande tre boenden mot området socialpsykiatri, ett team som arbetar med Bostad först, och tre boendestödsteam (där även ledsagning ingår). Vi kommer även utöka vår verksamhet under kommande år, och står därmed i ett ständigt förändringsarbete. När du söker tjänsten kommer du till en enhet där du finner en engagerad enhetschef samt duktiga och kompetenta medarbetare som inte bara arbetar sida vid sida, utan också ser och bryr sig om varandra. Här råder en samarbetsinriktad anda som skapar en positiv arbetsmiljö. Glädje är en integrerad del av vardagen, och varje medarbetares positiva energi bidrar till den gemensamma trivseln. Målgruppen vi möter är komplex, och därför ställs krav på flexibilitet och ett tätt samarbete. Individ- och familjeomsorgen (IFO) består av fyra enheter; mottagnings- och förebyggandeenheten, barn- och familjeenheten, socialpsykiatrienheten samt enheten för sociala insatser. IFO:s ledningsstruktur består idag av en strategisk och operativ ledningsgrupp med olika ansvarsområden. Som biträdande enhetschef kommer du vara en del av det operativa ledningsteamet inom IFO. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet Utöver värdegrunden så har kommunen en inarbetat ledarfilosofi där det tydligt framgår att man som chef och ledare förväntas i sitt ledarskap vara: - Tydlig - Modig - Kommunikativ - Långsiktig - Coachande ARBETSUPPGIFTER Som biträdande enhetschef arbetar du operativt inom enheten till skillnad från enhetschefen som har ett mer strategiskt ansvar. Dina arbetsuppgifter består i att utifrån uppsatta mål, planera, leda, utveckla och följa upp arbetet på verksamheten. Du rapporterar direkt till enhetschefen och ingår i den operativa ledningsgruppen. Till din hjälp har du samordnare och ett gäng härliga medarbetare. Du har personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för ca 25 medarbetare och arbetar i enlighet med rådande lagstiftning, riktlinjer och andra styrdokument. Du arbetar i samverkan med andra organisationer och verksamheter då de flesta av våra klienter även har insatser genom andra huvudmän, andra förvaltningar inom kommunen, samt civilsamhället. Som biträdande enhetschef förväntas du bidra till en god samverkan både internt och externt för att hitta goda lösningar framåt där Borlängebornas behov alltid står i fokus. KVALIFIKATIONER Krav: • Socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet, eller annan relevant högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig • Krav på att ha arbetat i arbetsledande funktion/chefstjänst tidigare • Du har en pågående/avslutad ledarskapsutbildning • Goda datakunskaper och erfarenhet av olika digitala system • Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket, muntligt som skriftlig • Körkort Meriterande är: • God kunskap och förståelse för socialtjänstens uppdrag • Genom gått en arbetsmiljöutbildning • Utbildning inom samtalsmetodik • Projektledarutbildning • God kännedom om verksamhetsområdet socialpsykiatri och de insatser vi utför • Utbildning inom psykiatri/samsjuklighet och erfarenhet av samverkan mellan olika organisationer • Kännedom om bostad först och dess grundstenar Som person söker vi dig som är kommunikativ och du förmedlar information enkelt och tydligt. Du är en problemlösare som utvecklar effektiva och genomförbara lösningar på de utmaningar som du ställs inför. Du tror på samarbete genom att dela på ansvar och vara de övriga behjälplig när det behövs för att uppnå måluppfyllelse. Planering är något som kommer naturligt för dig och du kan planera både på kort- och lång sikt samt följer och fördelar resurser utifrån det. Vidare är du en person som arbetar konstruktivt under, press, stress och utmanande situationer. Slutligen behöver du också vara en initiativtagare som driver ditt eget och enhetens arbete framåt. Du bör ha kunskap och intresse för vår målgrupp, som faller inom psykiatri och samsjuklighet. Den målgrupp vi möter är komplex, och det krävs flexibilitet hos både dig som biträdande enhetschef samt hos våra medarbetare. ÖVRIGT För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastnings och misstankeregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Specialpedagog

Nygårdskolan är en mångkulturell F-6-skola i Borlänge med fokus på inkludering, goda lärmiljöer samt trygghet och studier för att gagna elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Skolan är tvåparallellig och vi har idag runt 300 elever och vi är ca 40 personer i personalgruppen. Skolan ligger vackert med närhet till naturen. Nygårdskolans vision är att vara en skola med fokus på arbetsro och kunskap där alla elever når sina mål och kan välja sin egen framtid. Det är viktigt för oss att våra elever varje dag mötas av personal som visar tilltro till deras förmåga att kunna nå så långt det bara är möjligt, både kunskapsmässigt och socialt. Vår vision går hand i hand med Borlänges värdegrund; jag finns här för Borlängebon, jag gillar utmaningar samt jag möter varje människa med öppenhet. Skolans ledningsgrupp består av rektor och biträdande rektorer. Personalen är fördelade i team, ett för varje årskurs. I teamen finns ett nära samarbete mellan lärare och resurser/fritidspersonal där vi tillsammans har våra elever och deras rätt till utbildning i fokus. På Nygårdskolan har vi också ett tvärprofessionellt Elevhälsoteam. I Elevhälsoteamet på skolan finns kurator, socialpedagog, skolsköterska och speciallärare. Centralt arbetar vi även tillsammans med skolpsykolog, logoped och skolläkare. Nygårdskolan är just nu inne i en spännande utvecklingsfas där du som specialpedagog har möjlighet att påverka hur vi ska arbeta för att säkerställa undervisningens kvalitet inom Ledning och Stimulans. Det är viktigt för oss att utveckla arbetssätt och att det finns former och förutsättningar för förebyggande informationsutbyte och dialog mellan undervisande lärare och elevhälsan, innan svårigheter för en elev uppstår. Självklart lockar vår värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Som specialpedagog på Nygårdskolan kommer du att bidra med betydelsefull kompetens och viktiga arbetsuppgifter i vårt Elevhälsoteam. Tillsammans med skolans biträdande rektor kommer du ha det övergripande ansvaret för att planera, följa upp, utvärdera och analysera skolans hälsofrämjande och förebyggande arbete tillsammans med skolans Elevhälsoteam samt lärare och övrig personal. Du kommer även att utveckla och säkerställa att våra rutiner fungerar och följs vid behov av åtgärdande insatser tillsammans med Elevhälsoteamet. Det är lika viktigt för oss att du vill vara delaktig i den dagliga driften tillsammans med Elevhälsan, lärare och övrig personal som att vara delaktig i det systematiska kvalitetsarbetet med uppföljning, analys och planering för att säkerställa att utveckling sker och inget faller mellan stolarna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad specialpedagog. Du behöver även förstå och kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska obehindrat. Det är meriterande om du i grunden är utbildad låg- eller mellanstadielärare samt har utbildning inom SVA. Har du även arbetat med både elever och kollegor med mångkulturell bakgrund så är det också meriterande. Som person söker vi dig som är lösningsfokuserad genom att du söker nya perspektiv och vågar utmana gamla värderingar på situationer vi hamnar i. Du ser alltid till helheten och har ett salutogent och positivt förhållningsätt. Eleverna och deras rätt till utbildning är i fokus. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Samarbeta kommer naturligt för dig då du kommer att driva hälsofrämjande och förebyggande elevhälsoarbete i nära dialog med all personal på skolan. Det är viktigt att du kan ta initiativ, kommunicera väl och skapa goda relationer. Du behöver ha god förmåga att följa upp och analysera, samt planera och vara delaktig i genomförandet. ÖVRIGT För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT! Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Vismas telefonsupport på tel 0771-693 693.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
SSAB - Metallograf

SSAB står inför ett historiskt skifte inom ståltillverkningen och övergången till fossilfritt stål skapar såväl nya möjligheter som utmaningar. Metallografilaboratoriet i Borlänge söker en medarbetare som vill bli en aktiv deltagare på den resan. Arbetsuppgifterna omfattar metallografiska undersökningar och utredningar för bland annat produktutveckling, reklamationshantering och kundservice liksom löpande kunskapsuppbyggnad inom teknikområdet metallografi. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten På Metallografilaboratoriet arbetar idag 8 personer och vårt uppdrag är att stödja enheterna för produktutveckling, reklamationshantering, kundservice och produktion med metallografiska undersökningar och utredningar. Omställningen av det nordiska produktionssystemet kräver ökade insatser rörande undersökningar hos metallografilaboratoriet varvid vi nu önskar utöka personalstyrkan med en metallograf (tekniker) i Borlänge. I arbetet ingår även kontinuerlig kvalitets- och metodutveckling. Laboratoriet har ett väletablerat samarbete med externa forum såsom SWERIM, SIS och Jernkontoret. Som medarbetare på metallografilaboratoriet kommer du initialt att ha en roll som tekniker inom metallografi. Långsiktigt finns målet att du växer i rollen och kanske utvecklas mot att handha kompletta reklamationsutredningar eller utföra mera avancerade uppdrag åt produktutveckling. I arbetet ingår allt från provberedning, hårdhetsmätning och mikroskopering med initialt fokus rörande inneslutningsbedömningar och svetsundersökningar. Du kommer att föra en löpande dialog med våra uppdragsgivare, däribland produktutvecklare, reklamationsutredare och kundserviceingenjörer och i samarbete med dessa finna lösningar och svar på problem och frågeställningar som kan ha uppstått. Dina huvudsakliga ansvarsområden Provberedning. Manuell och automatiserad inneslutningsbedömning. Metallografisk analys m.h.a. ljusmikroskop och tillhörande bildanalysprogram. Hårdhetsmätning. Rapportskrivning Om dig Vi söker dig som är en öppen, nyfiken och positiv person med initiativförmåga och gott praktiskt handlag. Du har en hög servicegrad mot laboratoriets kunder, med förmåga att skapa kontakt och förtroende. Du har eftergymnasial utbildning inom material alternativt har du genom annan dokumenterad erfarenhet förvärvat motsvarande kunskaper. Vi ämnar utöka avdelningens kapacitet inom inneslutningsbedömningar så erfarenhet från detta område är extra meriterande. Rapportskrivning och presentationer är en integrerad del i arbetet varför du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska. Eftergymnasialutbildning med inriktning material eller motsvarande. Förmåga att arbeta systematiskt vid mikroskop. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på http://rekryteringslots.se/medflyttarservice/ Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Nils Stavlid, chef Metallografilaboratioret, tfn 0243 - 709 14. Kontakta gärna Helena Ekström, chef Analys och Provning, tfn 0243 - 715 61. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef "Du är varmt välkommen att söka dig till oss på metallografilaboratoriet i Borlänge. Idag står SSAB inför omfattande förändringar och jag hoppas att just du vill vara med på den resan när vi nu utökar metallografilaboratoriets kapacitet." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024