Lediga jobb i Bromölla

Sök totalt 23 lediga jobb i Bromölla

Spolbilschaufför med utgångsort Bromölla

Värends Miljö AB är ett växande miljöföretag inom renhållning- och avfallsbranschen. Vi jobbar med framförallt slamsugning, högtrycksspolning, rörinspektioner, torrsugning, relining, avloppsrelaterad entreprenad och betongarbete (betongpumpning med minipump). Vårt huvudkontor finns i Gemla utanför Växjö men är verksamma över hela Kronobergs län, Blekinge och Nordöstra Skåne. Dessutom har vi jourtjänstgöring och utför uppdrag dygnet runt år privatpersoner och företag över hela vårt verksamhetsområde. Läs mer om oss på www.varendsmiljo.se. I takt med att företaget växer behöver vi nu utöka vår personalstyrka för att kunna möta efterfrågan på våra tjänster. Vill du bli en del av vår tillväxtresa och bli en del av vårt härliga gäng? Då kanske det här är jobbet för dig! Vi söker nu en ny spolbilschaufför med utgångsort Bromölla. Arbetet kommer huvudsakligen att utföras i närområdet, men arbete kan även förekomma på övriga verksamhetsområdet. Som spolbilschaufför arbetar du ute på fältet med spolbilen och hjälper kunderna med olika problem som uppstår. Oftast är dessa problem kopplade till avlopps- eller dagvatten/dräneringsledningar. Men tjänsten kan även innefatta tömning av brunnar, fett- och oljeavskiljare samt viss rörinspektion. En del av tjänsten kan även innebära arbete på våran torrsug. Som person är det viktigt att du är en lagspelare, är serviceinriktad och har stort kundfokus. Kunderna ska alltid vara nöjda och arbetet ska ske smidigt, oavsett om du arbetar i team eller själv. Det är också därför viktigt att du som person trivs med att ta stort egenansvar och är självgående. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom branschen, men vi lägger stor vikt i att du är rätt person med god arbetsmoral och vilja att lära dig nya saker varje dag. Tjänsten vi söker är på heltid (100 %), med förekommande jourtjänstgöring. Arbetstiderna är vardagar 07.00-16.00. Övriga krav för att söka tjänsten är C-körkort och grundläggande YKB. Även tillgång till egen bil för resor till och från arbetet behövs. CE-körkort är meriterande men inget krav. Är du redo för nya utmaningar och känner att ovanstående låter intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan! För oss är rätt person viktigare än ett proffsigt CV, men skicka ändå gärna in detta eller några rader om dig själv till [email protected]. Lämna gärna referenser i ansökan också. Sista ansökningsdag är den 16 Juni, men skicka in Din ansökan snarast då vi intervjuar löpande. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Frågor om tjänsterna kan ställas till VD Thomas Karlsson på telefon 0766-10 76 80.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Konstruktör inom produktutveckling

Vi söker nu en Kontruktör till vår keramiska produktutvecklingsavdelning i Bromölla. Vill du utvecklas tillsammans med oss inom området av keramisk tillverkningsindustri och dess komplexa egenskaper? Här är din nästa möjlighet! Är du tekniskt intresserad, serviceinriktad och vill ha ett omväxlande, roligt jobb där du får vara med delaktig i att optimera våra produkter för en effektivare produktion - då ska du söka denna tjänst och utvecklas tillsammans med oss. Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter. Vi arbetar med en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, vilket ger ett unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumskeramik. Produktionsnätverket omfattar 26 produktionsanläggningar, varav 4 utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 12 000 anställda i cirka 50 länder genererade Geberit en försäljning av 3,5 miljarder CHF under 2021. Geberit är noterat på SIX Swiss Exchange och är en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012. VAD KAN VI ERBJUDA DIG? Geberit erbjuder dig en arbetsplats med goda möjligheter att utvecklas och utmanas i din yrkesroll. Du blir en del av ett globalt företag med stort fokus på hållbarhet kopplat till miljö, ekonomiska faktorer och sociala frågor. Framför oss väntar många spännande projekt, i en av Europas mest moderna produktionsenheter inom keramisk tillverkning. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder också personalförmåner som möjligheter till bonus, generöst friskvårdsbidrag, hälsoundersökningar mm. Stora utvecklingsmöjligheter finns för den som är lämplig och intresserad både nationellt och internationellt inom Geberit. DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER Att arbeta som konstruktör hos oss innebär att arbeta både enskilt och i projektform med arbetsuppgifter såsom produkt- och formkonstruktion, dokumentation och testning. Du kommer vara delaktig i utvecklingen och effektivisering av nya och befintliga produkter genom att optimera produkterna för produktionen för att bidra till en mer hållbar tillverkning. Du ansvarar för att skapa och underhålla produktdata samt processdokument. Du planerar/utför tester samt analyserar och dokumenterar resultatet. ÄR DET DIG VI SÖKER? Du besitter relevant akademisk utbildning, har ett stort tekniskt intresse och stark vilja att lära dig nya saker. Utöver det är du strukturerad, noggrann och har god analytisk förmåga. Du är en problemlösare och tar ansvar för att driva dina projekt framåt. Din sociala kompetens och ditt engagemang gör dig till en värdefull tillgång för teamet och dess framgång. För att lyckas i tjänsten behöver du vara en god administratör och bra på att kommunicera. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig tydligt i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av något CAD-system och gärna ytmodellering. KONTAKT Intresserad? Då ser vi fram emot din ansökan via vårt ansökningsformulär senast den 9 juni 2024. Urval kan komma att ske löpande. Observera att vi endast tar emot ansökningar via formuläret .Ansökningar via e-post mottages ej pga GDPR. Jennie Olsson, Utvecklingschef Geberit Service AB 0706-90 00 56

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Pizzabagare

Hej,nu söker vi på Valje Strandkrog efter en pizzabagare med erfarenhet heltid eller deltid,b körkort är ett plus i kanten..

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Projektledare och inköpare

Om företaget Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har lackeringsanläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom flera olika branscher Våra stösta kunder finns inom bilindustrin men vi återfinner även kunder inom konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Ytab-koncernen har totalt ca 100 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv lackeringspartner som kan göra underverk. I den svenska fabriken i Näsum är vi certifierade enligt ISO 14001och IATF. Ytabs fabrik i Sverige omsatte 77 mkr räkenskapsåret 2022/2023 med 72 anställda. Koncernen har de senaste fem åren investerat ca 70 MSEK i maskiner, utrustning och anläggningar. Vi söker vår nästa medarbetare till en kombinerad tjänst av projektledning och inköp. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Denna roll är för dig som gillar att driva och ansvara för projekt i kombination med inköpsarbete! I rollen har du ett ansvar för att driva och leda våra olika projekt, både internt och externt, på ett målmedvetet och strukturerat sätt. Du jobbar i nära samarbete med dina kollegor inom marknad, kvalitet och produktion, men även nära våra kunder där du ser till att kundförväntningarna uppfylls. Som projektledare identifierar, organiserar och leder du resurser som behövs för att driva projekt i mål tex genom projektmöten och kontraktsgenomgångar, samt överlämning till produktion. Du kommer att arbeta med projekt av varierande storlek där du även har ekonomiskt ansvar för projektbudgeten. Tillsammans med Marknad driver projektledaren beräkning av offerter och uppföljning av projekt genom efterkalkyler. I nära samarbete med marknad och produktion kommer du även deltaga i kund- och leverantörsbesök och offerthantering.. I projekten säkerställer du kvaliteten genom att bl.a. kontrollera arbetsrutiner, kontrollera kemikalier och göra riskbedömningar. I tjänsten ingår även inköpsarbete såsom förhandlingar, avrop, leverantörsbedömningar och uppdatering av prislistor. Du rapporterar direkt till vår VD. Din bakgrund/Dina egenskaper Du som söker denna tjänst har erfarenhet av en självständig tjänst inom projektledning och inköp i ett producerande bolag. Du trivs av att leda människor, är en van problemlösare och drivs av ett arbetssätt som präglas av kommunikation och samspel. Vi ser gärna att du är van att arbeta i en verksamhet med tidsbestämda projekt, planering och kvalitet i fokus. Meriterande är om du arbetet med ständiga förbättringar och försäljning. Som person är du öppen och social, samt har lätt för att samarbeta och bygga nätverk inom och utanför organisationen. Du är strukturerad, stresstålig och duktig på att ha många bollar i luften, samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till förändringar för att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Du är en flexibel person som inte ser resor i tjänsten som ett hinder. Det är viktigt att du är en van datoranvändare och har erfarenhet av att arbeta med affärssystem. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är även meriterande om du har erfarenhet av fordonsindustrin. Information och kontakt Tjänsten är placerad på vår produktionsanläggning i Näsum. Tjänsten är 100 % av en heltid och en tillsvidareanställning hos Ytab. Vi tillämpar löpande uttagning, så ansök om tjänsten snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 31 maj. Vi är ett litet företag där alla arbetar nära varandra. Vi har också högt i tak och mycket glädje, det skall vara kul att gå till jobbet! Håller du med så är du välkommen med din ansökan via Wikans hemsida, www.wikan.se. För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044-590 65 12. Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Grundskolelärare åk 4-6 eller 1-7, Alvikenskolan

Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med att forma och utveckla Alvikenskolan som är en F-6 skola med ca 400 elever. Vi söker en lärare som har behörighet att undervisa i årskurserna 4-6. Du kommer att ha ett nära samarbete med ditt arbetslag och vi tror på det kollegiala lärandet. Du har ett stort engagemang och är väl medveten om skolans uppdrag. I tjänsten ingår mentorskap och du kommer att samarbetar på en skola som har som mål att ge elever trygghet och goda kunskaper genom ett tydligt ledarskap i klassrummet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är legitimerad grundskollärare med behörighet i åk 4-6 eller 1-7 • leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas • gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära • reflekterar över det praktiska arbetet på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med kollegor • tillägnar dig resultatet av aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete • ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap Som person är du trygg och stabil samt har ett tydligt ledarskap. Du samarbetar bra, lyssnar och har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, kan fatta snabba beslut och visar gott omdöme i uppkomna situationer. Du har även god förmåga att bedöma och anpassa undervisningen utifrån effekten av olika undervisningsstrategier samt erfarenhet av att arbeta med formativ bedömning och att ta ansvar för den egna kompetensutvecklingen . Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Grundskolelärare åk 1-3 eller 1-7, Alvikenskolan

Bromölla kommun i nordöstra Skåne, vid gränsen mot Blekinge, har närmare 13 000 invånare. Vi har den lilla kommunens fördelar med närhet och korta avstånd både geografiskt och mellan människorna. Här finns goda kommunikationer, ett prisat företagsklimat och levande kultur- och fritidsliv. Kommunen omges av vacker och omväxlande natur med närhet till både insjöar och hav. Bromölla är nära och överraskande bra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill vara med att forma och utveckla Alvikenskolan som är en F-6 skola med ca 400 elever. Vi söker en lärare som har behörighet att undervisa i årskurserna 1-3. Du kommer att ha ett tätt samarbete med ditt arbetslag och vi tror på det kollegiala lärandet. Du har ett stort engagemang och är väl medveten om skolans uppdrag. I tjänsten ingår mentorskap och du kommer att samarbeta på en skola som har som mål att ge elever trygghet och goda kunskaper genom ett tydligt ledarskap i klassrummet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • är legitimerad grundskollärare med behörighet i åk 1-3 eller 1-7 • leder och organiserar arbetet så att en trygg lärandemiljö skapas • gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära • reflekterar över det praktiska arbetet på ett systematiskt sätt, både enskilt och tillsammans med kollegor • tillägnar dig resultatet av aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete • ser det kollegiala lärandet som en självklar utgångspunkt för att skapa ny kunskap Som person är du trygg och stabil samt har ett tydligt ledarskap. Du samarbetar bra, lyssnar och har god förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, kan fatta snabba beslut och visar gott omdöme i uppkomna situationer. Du har även god förmåga att bedöma och anpassa undervisningen utifrån effekten av olika undervisningsstrategier samt erfarenhet av att arbeta med formativ bedömning och att ta ansvar för den egna kompetensutvecklingen . Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryterings hjälp i samband med denna annons.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Industrielektriker

Geberit fortsätter att satsa stort på sin fabrik i Bromölla och erbjuder många spännande projekt där underhållsavdelningen med sitt team inom el och automation har en viktig roll! Vi söker nu en Industrielektriker som lockas av en bred och varierande tjänst i en modern verkstad. Varmt välkommen med din ansökan! DINA ARBETSUPPGIFTER Som Industrielektriker blir en del av ett team på fyra personer inom el och automation. Tillsammans utgör ni en viktig del av Geberits underhållsavdelningen som ansvarar för service och reparation av maskiner och fastigheter. Som Industrielektriker arbetar du till stor del med felsökning för att lösa och förebygga störningar i produktionen. Du kommer även att vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av processer för att öka effektiviteten och minska driftstörningar. Som Industrielektriker på Geberit får du arbeta i en modern verkstad. De uppgraderar kontinuerligt din befintliga anläggning och sedan 2015 används endast Siemens styrsystem. Andra fabrikat finns fortfarande men fasas ut successivt. Tjänsten är förlagd till dagtid, 7.00-15.30, med flexmöjligheter. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning inom el och/eller automation Det är meriterande om du har kunskaper inom PLC-felsökning Har du även ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom industri, maskinpark eller liknande ser vi detta som ett stort plus! Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi söker dig som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter med god förmåga att planera och strukturera din arbetsdag. Du arbetar lösningsfokuserat och tar egna initiativ. Som person delar du med dig av din kompetens och idéer för att bidra till förbättringsarbete. Som kollega är engagerad och har lätt för att samarbeta. MER OM OSS Geberit Group är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter. Vi arbetar med en stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, vilket ger ett unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumskeramik. Produktionsnätverket omfattar 26 produktionsanläggningar, varav 4 utanför Europa. Koncernen har sitt huvudkontor i Rapperswil-Jona, Schweiz. Med cirka 12 000 anställda i cirka 50 länder genererade Geberit en försäljning av 3,4 miljarder CHF under 2022. Geberit är noterat på SIX Swiss Exchange och är en del av SMI (Swiss Market Index) sedan 2012

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Vi söker bemanningssjuksköterskor till flera kommuner i Skåne

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Även om en specifik kommun kan vara angiven i annonsen, kan andra kommuner vara aktuella för uppdrag. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård, särskilt boende och LSS. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Vi rekryterar löpande för behov under våren och sommaren. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag som har lång erfarenhet inom socionombemanning och som sedan ett år tillbaka även riktat in sig på sjuksköterskebemanning. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

6 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Nymölla bruk söker IT-chef

Sylvamo Nymölla bruk ligger två mil öster om Kristianstad i Bromölla kommun. Bruket tillverkar pappersmassa med magnefitmetoden och obestruket finpapper. Multicopy är vår mest kända produkt. Produktionskapaciteten är 340 000 ton massa och 475 000 ton finpapper. Vad erbjuder vi dig?Vi söker nu en operativ, driven och lyhörd chef till vår IT-avdelning! Med ca 6 500 anställda världen över och ca 540 anställda på Nymölla bruk erbjuder Sylvamo den familjära känslan i det globala företaget. Bland våra 540 anställda på Nymölla bruk verkar vi inom olika områden, både inom produktion och stödfunktioner, så som bland annat HR, ekonomi, inköp och IT. IT-avdelningen består av en IT-chef och fem medarbetare med bred kompetens som sträcker sig från infra till hård- och mjukvara. Här ges du en unik möjlighet att arbeta på ett globalt företag samtidigt som du har en lokal tillhörighet i Nymöllafamiljen. Om tjänstenI rollen som IT-chef på Nymölla bruk kommer du ansvara för att implementera koncerninitierade projekt i den lokala verksamheten, koordinera och prioritera arbete samt vara närvarande och aktivt leda och supportera den operativa verksamheten utifrån brukets behov. Arbetet innebär bland annat samverkan mellan lokala och internationella avdelningar, ansvara för budgetering på IT-avdelningen, kompetenskartläggning och IT-utveckling för att säkerställa att Nymöllas teknik hålls uppdaterad gentemot aktuell standard. Samtliga punkter förväntas hanteras med IT-säkerhet i främsta rummet. Parallellt kommer du ha personalansvar för fem skickliga medarbetare och säkerställa rätt kompetens inom ansvarsområdet. Vem är du?För att lyckas i rollen bör du vara driven och framåtblickande samt ha goda ledaregenskaper och ett coachande förhållningssätt. Dessutom behöver du ha viljan och förmågan att utveckla dig själv och verksamheten i en dynamisk och föränderlig miljö med högt tempo. Du är en utmärkt lagspelare men är också van att arbeta självständigt. För att trivas hos oss bör du också vara intresserad och nyfiken på att arbeta både i en större internationell kontext och lokalt på bruket hos oss i Nymölla.Vi lägger stor vikt vid god kommunikationsförmåga och viljan att verka operativt. Dina kunskaper och erfarenheter Minst 3-årig eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna med IT-inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Minst 8 års relevant yrkeserfarenhet inom IT. Kunskap och erfarenhet gällande IT infrastruktur, tjänster och applikationer. Ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av budgetansvar. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. ÖvrigtArbetstiden är förlagd till dagtid och tjänsten är på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Beredskap förekommer i tjänsten. Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta fabrikschef Fabrice Jacqueroux, på telefon 010-464 40 11 eller HR-chef Jeanette Johansson-Lundin på telefon 073-839 01 56. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Linnéa Wittink på telefon 0761-47 04 14. Sista ansökningsdag är 2024-05-26 men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu. Tillsättning kan komma att ske under pågående annonsering.På Sylvamo värdesätter vi att spegla samhället och anser att kvalitéer som jämn könsfördelning och mångfald är en tillgång för verksamheten. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Välkommen med din ansökan!

6 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024