Lediga jobb i Enköping

Sök totalt 313 lediga jobb i Enköping

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Arméstaben söker stabsofficer planering

Vill du arbeta med planering av materiel i ”hjärtat av” Försvarsmaktens största försvarsgren armén? Är du en problemlösande, uppgiftsfokuserad och kommunikativ person som trivs med att ta eget ansvar? Är du nyfiken och vill utvecklas inom Försvarsmakten? Då är rollen som Stabsofficer planering inom TVK Mark i Arméstaben en befattning för dig. Välkommen med din ansökan! Om enheten Arméstaben är en egen organisationsenhet inom Försvarsmakten där Teknik- och Vidmakthållandekontor Mark (TVK Mark) ingår som en sektion i Rustningsavdelningen. TVK Mark ansvarar för materielunderhåll, materielnyttjande/ planering och materielunderhållsekonomi för markmateriel inom armén så väl som inom övriga försvarsgrenar/ stridskrafter, samt för att säkerställa att materielen vidmakthålls i enlighet med systemmålsättningar. TVK Mark består av sju stycken systemdetaljer med ansvarsområden för Luftvärn, Soldatburna vapen, Fältarbetsmateriel, Indirekt eld, CBRN, Hjulfordon och Stridsfordon, samt tre detaljer som arbetar mer övergripande inom TVK organisationen. Dessa tre detaljer är Planeringsdetaljen, Stabsdetaljen och RPL (Regional Produktions Ledning). Planeringsdetaljen där du kommer vara placerad ansvarar för materielbehovsplanering (i GRO och KRO) samt ekonomisk planering och uppföljning. Befattningen Vid detaljen TVK Mark Plan har vi nu en ledig befattning som Stabsofficer planering med inriktning materielbehovsplanering. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete tillsammans med cirka tio kompetenta och trevliga kollegor inom planering och uppföljning avseende materielbehov och ekonomi. Befattningen som Stabsofficer planering ansvarar tillsammans med övriga vid detaljen för analys, planering och uppföljning inom Försvarsmaktens stödprocess materiel- och förnödenhetsförsörjning (MOF). Det innebär att säkerställa att information når fram, används korrekt och bidrar till ett effektivt nyttjande av resurser så att rätt materiel når rätt brukare i rätt tid. Arbetet handlar många gånger om att se helheten och prioritera och föreslå lösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utgöra arméstabens företrädare i dialoger, stabsarbete och funktionsledning avseende materielbehovsplanering inom armén, gentemot OrgE och övriga TVK/ TVA. • Utgöra arméstabens företrädare i dialoger och stabsarbete med Försvarsstaben avseende materielbehovsplanering på Försvarsmaktsnivå. • Utgöra TVK Marks företrädare, internt arméstaben, i diverse möten, beredningar och arbetsgrupper representerande materielbehovsplanering (både avseende GRO och KRO). • Funktionsledning och uppföljning inom TVK Mark avseende materielbehovsplanering. • Deltagande i utveckling av metoder och stödsystem inom funktionens ansvarsområde. Befattningen innebär både komplexa och rutinmässiga arbetsuppgifter och därmed möjlighet för dig att växa in i rollen tillsammans med oss. Vi sätter värde på ett ömsesidigt förtroende, och du får frihet under ansvar att driva ärenden mot fastställda mål. Krav • Yrkesofficer • Erfarenhet av arbete med materielbehovsplanering i FM (MFO/ LUKO), i stödsystemen PRIO och LIFT • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • God kunskap i Officepaketet • B-körkort Meriterande • Arbete med försvarslogistikplanering på regementsnivå eller i central stab • Arbete vid logistikenhet eller regementsstab (4-funktion) • Arbete med Teknisk tjänst eller MOF i Försvarsmaktens stödsystem LIFT och PRIO • Arbete med behovssättning/ materielbehovsplanering (MFO/ LUKO) • Tidigare arbete vid TVK, TeK eller FMV Personliga egenskaper  Som person har du en god förmåga att se helheter, planera och samspela med andra för att bygga nödvändiga bryggor mellan olika delar i verksamheten. Du är kreativ, problemlösande och uppgiftsfokuserad och har en god analytisk förmåga, är nyfiken och trivs med att utvecklas och utmanas. Kommunikativ, serviceinriktad och social är också egenskaper som stämmer väl in på dig.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.  För upplysningar om befattningen kontakta: Mj Henrik Claëson, Detaljchef, telefon: 0500-46 57 04, e-post: [email protected] Fackliga företrädare (nås via FM växel 0505-45 10 00) OFR/O – Tobias Brandt OFR/S – Claus Dehlin Saco-S – Karin Gällmo SEKO – Benny Augustsson Övrigt Befattning: OF2, innehar du en annan grad är du välkommen med din ansökan. Anställningsform: Tillsvidareanställning heltid (anställningen inleds med 6 månaders provanställning för dig som idag inte är anställd i Försvarsmakten) Arbetsort: Enköping. Tillträde: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Resor, är en naturlig del i tjänsten, främst inom Sverige men även utrikes kan förekomma. I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-14. Din ansökan ska innehålla CV samt personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Erfaren CE-chaufför sökes till Enköping!

Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! En av de saker som utmärker oss på Jobwise är tron på att motiverad personal skapar de bästa resultaten. Vår uppgift är därför enkel, vi ska förvalta och väcka motivation genom engagerade och inspirerande ledare.Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vad kan du förvänta dig på det här jobbet? Stödjande Team Omge dig med våra erfarna kollegor och chefer som ger dig allt stöd du behöver för att komma igång. Stabilt ÅkeriHär finnsen stark personalpolitik, efter många år av samarbete har vi på Jobwise haft många anställda som verkligen stortrivs på den arbetsplatsen. Konkurrenskraftig LönVi erbjuder givetvis marknadsmässiga löner ochförmåner. HeltidstjänstVi erbjuder heltidsanställning med bra villkor och kollektivavtal. Bra utrustning Vi som driver Jobwise har sammanlagt över 50 års erfarenhet inom transport, med den erfarenheten har vi valt ut riktigt bra kvalitetsarbetskläder till våra chaufförer. Erfaren LedningDin närmsta chef hos oss på Jobwise är inte bara omtänksam, han har dessutom över 20 års erfarenhet inom just dessa körningar. Krav Giltigt CE-körkort +Yrkeskompetensbevis (YKB). Truckkort och Förarkort. Erfarenhet som CE-chaufför med släp. Meriterande ADR Kunskap i livsmedelshantering, särskilt kylt och fryst. Erfarenhet av kylaggregatshantering. Är du den vi söker? Vill du testa något nytt eller utveckla dina redan befintliga kunskaper i sommar? Vi söker nu flexibla individer för heltidstjänster med varierande arbetstider som främst är förlagda dagtid. Kravprofilen varierar från kund till kund, så ju mer flexibel du är, desto enklare blir det att hitta rätt jobb för dig!Är du beredd att axla denna viktiga roll och göra skillnad varje dag? Vi ser fram emot din ansökan! Om Jobwise Vi har lång erfarenhet av transport och vitror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal.Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av ett företag som anstränger sig för sina anställda.Vi kommer attvara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Enhetschef Personlig assistans och LSS boende

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag. ARBETSUPPGIFTER I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område sedan flera år tillbaka. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att locka nya medarbetare och få befintliga att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utveckla bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. Vi tror också att lösningarna på våra utmaningar ligger i en utveckling som drivs av kompetenta ledares och medarbetares kreativitet, inre motivation och vilja att bidra till ständiga förbättringar. För att nå dit präglas vår styrning och ledning av ett förhållningssätt grundat på tillit. Vi söker en vikarierade enhetschef inom Personlig assistans till januari 2025. Tjänsten omfattar medarbetare, verksamhet, arbetsmiljö, ekonomiskt ansvar samt kvalitetssäkring. Du arbetar både strategiskt och operativt. Till din hjälp har du koordinatorer som bland annat ansvarar för den dagliga bemanningen. Som enhetschef i LSS verksamheten ingår du i ett ledningsteam bestående av resultatenhetschef, andra enhetschefer, sjuksköterskor, metodhandledare och administratörer. Du har stort självbestämmande över ditt arbete men har samtidigt ett nära samarbete med kollegor och resultatenhetschef i teamet. Du är en närvarande chef som leder och motiverar medarbetarna, har utvecklingssamtal, leder medarbetarmöten och sköter rekryteringar. Vi söker dig som ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du har ansvar för att kunden får det stöd denna har rätt till och arbetar för en god arbetsmiljö och stämning för såväl medarbetare som kund. Vi arbetar utifrån ett salutogent synsätt. Det innebär att vi strävar efter att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar för kunder och medarbetare. Vi förväntar oss att du bidrar till att enhetens visioner, mål och planer är kända och följs. Du kommer gå en utbildning i Utvecklande ledarskap som följs upp årligen. Du ingår också i ett lärande chefsnätverk. KVALIFIKATIONER Du har en akademisk examen som exempelvis socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget. Du behärskar svenska väl i tal och skrift, har B-körkort och relevant arbetslivserfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet inom Personlig assistans samt av ledarskap inom LSS eller annan liknande verksamhet, kunskaper om arbetsmiljö, arbetsrätt och LSS-lagen. Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du samarbetar väl med andra, är prestigelös och relaterar på ett lyhört sätt. Du leder, motiverar och stärker dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet. Du är flexibel i arbetssätt och tanke och kan ta beslut med hela verksamheten i åtanke. Du är en effektiv person som tycker om när det händer mycket och klarar att skifta fokus snabbt. Du är trygg som person och har god självkännedom. Du är uppdragsfokuserad, strukturerad och agerar utifrån aktuella lagar, mål och uppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har intresse av en organisation i förändring. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här: https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Bli mäklare i Enköping via uppdragsutbildning, start september 2024!

UPPDRAGSUTBILDNING:Nu öppnar ansökningsperioden för Svensk Fastighetsförmedlings uppdragsutbildning via Gävle Högskola höstterminen 2024. Vi erbjuder dig chansen att förverkliga din dröm om att bli Fastighetsmäklare genom 21 intensiva, berikande och minnesvärda månader. Parallellt med utbildningen genomför du praktik i vår bobutik i Enköping. Efter utbildningen kommer du att arbeta i bobutiken i Enköping. Utbildningen omfattar heltidsstudier om 120 poäng (fördelat på 21 månader) vid Gävle Högskola. Den ger de teoretiska kunskaper som gör att du efter examen kan ansöka hos FMI för registrering som fastighetsmäklare. Undervisningen följer ordinarie terminstider. Utbildningen är distansbaserad med inspelade föreläsningar och regelbundna Zoom-seminarier. Salstentamen äger rum på Gävle högskola, men det finns möjlighet att ansöka om att skriva tentamen närmare ens hemort.VEM SÖKER VI?Vi letar efter en passionerad individ som trivs i en dynamisk miljö och är redo att anta utmaningen som fastighetsmäklare. Du bör vara en relationsbyggare med förmåga att skapa och vårda kundkontakter. Rollen som mäklare är både givande och krävande och kräver ett stort ansvar och flexibilitet. Vi letar efter en lagspelare som är driven att prestera och samtidigt är en positiv kollega som strävar efter gemensam framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du: Bor i Enköping med omnejd Tidigare erfarenhet inom service eller kundkontakt Flytande i svenska, både i tal och skrift Uthållig, ambitiös och serviceinriktad Några års arbetslivserfarenhet Har B-körkort eller planerar att ta det innan utbildningen slutförts. Du är en organiserad person som trivs med strukturerat arbete inom givna ramar. Lösningar är din passion och du trivs med att bygga långsiktiga relationer med kunder, partners och kollegor. Som lagspelare har du förmågan att utföra arbetsuppgifter självständigt med precision och professionalism. OM UTBILDNINGENI samband med utbildningsstart 2 september 2024 kommer du att arbeta parallellt med studierna en dag i veckan i vår bobutik i Enköping. Efter avslutade studier kommer du arbeta i Enköping som finansierar din utbildning. Utbildningen är en uppdragsutbildning vilket innebär att den inte är CSN-berättigad. Utdrag ur belastningsregistret görs i samtliga rekryteringsprocesser. DIN ANSÖKANSvensk Fastighetsförmedlings Uppdragsutbildning är en utbildning som innebär en framtida anställning, därför genomförs rekryteringsprocessen på samma premisser som vid en traditionell anställning. Mer information om processens gång får du löpande under processen. Din ansökan behöver innehålla CV på svenska, bifoga även gärna personligt brev. Bifoga dina bilagor i PDF-format. Notera att du bör vara bosatt i Enköping med omnejd då du kommer att anställas i bobutiken på den orten du gör utbildningen hos. Nästa kursstart är 2 september 2024. Urval granskas löpande vilket innebär att platserna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Under tiden får du gärna spana in våra instagramkonton @livetpasvenskfast och @svenskfastlund där du får en större inblick om hur det är hos oss. Vid frågor om rollen vänligen kontakta TA-partner Sofia Lundberg på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Almia söker anestesisjuksköterska till akutsjukvård Enköping

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som anestesisjuksköterska är du en viktig del av operationsteamet. Du behöver ha omfattande medicinsk kunskap om anestesi och förmågan att hantera medicinska instrument. Dina personliga egenskaper är förstås också viktiga. Både för att kunna ge stöd åt patienter i stressiga situationer och för att du ska trivas tillsammans med oss – en social kollega och medmänniska, ödmjuk, lyhörd och trygg i dig själv. Finner du tjänsten som Anestesisjuksköterska till Enköping intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Remote: Älskar du TypeScript & React? Ansök via SSH!

Vill du jobba med TypeScript och React? Älskar du open source? Då vill vi gärna jobba med dig. Ansök direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se! Från vårt kontor i Stockholm och från våra distanskontor (remote!) tar vi fram storskaliga digitala tjänster åt våra kunder. Vi har utvecklat några av Sveriges allra största digitala tjänster med Python/Django-baserad backend och TypeScript/React-baserad frontend. Genom att all utveckling sker tillsammans i team kan vi upprätthålla en mycket hög gemensam kunskaps- och kvalitetsnivå där vi lär oss av varandra. Vi gillar modern testdriven utveckling med byggstenar såsom Docker, CI-verktyg och hög coverage. Vi bidrar aktivt till flera open source-projekt. Du hittar några av våra projekt på GitHub: https://github.com/5monkeys PS. Är du student så finns motsvarande tjänst även att söka som sommarjobb, extrajobb, exjobb eller på deltid. För rätt person hittar vi en lösning som passar. Hör av dig! Du ansöker direkt i terminalen genom att SSH:a till join.5monkeys.se. Välkommen!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Virkesköpare till Mälardalen, Stora Enso Skog

Har du en passion för att möta människor, skapa affärer och samtidigt dela din skogliga expertis? Trivs du med tanken att till stor del ha naturen och skogen som arbetsplats? Då kan denna tjänst vara den perfekta matchningen för dig! Vi bjuder in dig till att bli en del av vårt arbete för en hållbar framtid i rollen som virkesköpare. Här får du möjlighet att inte bara utveckla långsiktiga affärsrelationer utan också dela din skogliga kompetens med våra skogsägare! Med oss växer skogen, människorna och affärerna. Vi söker nu två virkesköpare som vill bli en del av vårt team på funktionen Lokala köp. Som virkesköpare kommer du att ha en central roll i att främja aktivt, lönsamt och miljöriktigt skogsbruk hos privata skogsägare. I rollen är du en pålitlig partner som delar värdefulla råd och innovativa lösningar som inte bara gör det enklare för markägarna, utan också skapar en rolig och framgångsrik skogsägarupplevelse. Du kommer att bli en värdefull medlem i vårt team där vi jobbar tillsammans för att nå en hög kvalité på den service vi utför hos våra kunder. Samtidigt kommer rollen att kräva självständigt arbete som innefattar arbete ute i fält, möten med skogsägare och kontorsarbete. Du kommer att verka inom en väletablerad geografi med en stabil och upparbetad kundbas som är väl bekant med vår service. Jobbet erbjuder en hög grad av flexibilitet, där du har möjlighet att själv planera och styra din arbetsdag. Ditt vardagliga arbete innebär aktiv kontakt och dialog med privata skogsägare. Genom att lyssna och förstå deras behov kommer du att kunna erbjuda våra mångsidiga tjänster inom områden så som avverkning och skogsvård. Du är även en viktig kugge i den interna processen som säkerställer att våra åtaganden gentemot kunderna utförs enligt överenskommelse. Du blir därmed länken mellan vårt företag och skogsägarna, vilket gör din roll både givande och betydelsefull. Du kommer att ha ditt arbetsområde Arboga/Lindesberg alternativt Uppsala. Kontorsplacering för tjänsten är Enköping och du rapporterar till Marknadsområdeschefen för Lokala köp. Vem söker vi? Vi söker dig som har en solid förankring inom skogsområdet och du motiveras av och känner dig trygg och bekväm med att göra affärer. Du trivs med att ta kontakt med nya människor och har förmågan att skapa tillit och förtroende. Ditt intresse för service och att bygga långsiktiga relationer värderar vi högt! Färdigheter och kvalifikationer som vi tror att du har: Skoglig utbildning och/eller yrkeserfarenhet inom området Säljerfarenhet Lätt för att fungera i sociala sammanhang med en god kommunikativ förmåga Ett driv i att uppnå mål och resultat God datorvana och administrativ förmåga Du hanterar svenska språket obehindrat i tal och i skrift B- körkort Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del i vår mångfaldsfrämjande arbetskultur som hjälper dig att utforska nya perspektiv och att utvecklas professionellt. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till en mer hållbar värld, eftersom vi tror att allt som görs av fossilbaserade material idag kan göras av ett träd imorgon. För att hålla dig säker på arbetet stöttar vi ditt fysiska och psykiska välbefinnande. Hur kan du ansöka till denna tjänst? Du kan endast skicka in din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Då vi går igenom ansökningar löpande hoppas vi höra ifrån dig så snart som möjligt, men senast den 6 juni. Beroende av tjänst kan det hända att vi bjuder in dig till vårt videointervjuverktyg och/eller ber dig göra tester. Vår rekryteringsprocess kan också innefatta andra aktiviteter inför anställning, såsom bakgrundkontroll, referenstagning och hälsotest såväl som drogtest. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till vår Talent Acquisition Partner Linda Andersson på tel. 073 – 845 41 49 eller mejl: [email protected]. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Nils Lindberg på tel. 070 – 262 08 23 eller mejl: [email protected] Kom och jobba i The renewable materials company! Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial och träprodukter och med detta en del av bioekonomin. Stora Enso är även en av världens största privata skogsägare. Vi skapar värde genom våra koldioxidsnåla och återvinningsbara fiberbaserade produkter, som hjälper våra kunder att tillgodose behovet av förnybara och hållbara produkter. Stora Enso har cirka 20 000 medarbetare, och 2023 uppgick omsättningen till 9,4 miljarder euro. Vi tror att mångfald stärker vår konkurrenskraft och bidrar till bättre beslutsfattande. Olika arbetsgrupper med olika bakgrund hjälper oss att utforska olika perspektiv och utmanar vårt sätt att tänka. Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden på arbetsplatsen och välkomnar sökande med olika bakgrund. Stora Enso är en arbetsgivare för lika möjligheter som följer icke-diskriminerande metoder. Se gärna vår film och ta även del av information på vår hemsida för att få veta lite mer om hur det är att jobba hos oss: https://www.youtube.com/watch?v=g8JhLm6mDJ0 https://forest.storaenso.com/sv-se/stora-enso-skog/jobba-med-oss/jobba-i-skogen

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Sjuksköterska till medicinavdelning 2

Verksamhetsområde medicin Lasarettet i Enköping är ett länsdelssjukhus med cirka 580 anställda. Vi är belägna i en region som expanderar och har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Västerås. Vårt patientunderlag är boende i Enköpings kommun, Håbo Kommun och i Södra Heby, tillsammans ca 72 000 invånare. Lasarettet har också ett länsuppdrag inom vissa områden med patienter från hela Uppsala län. Vår verksamhet Medicinavdelning 2 är en allmänmedicinsk vårdavdelning med inriktning stroke och allmän internmedicin med 16 vårdplatser. Avdelningen som består av ca 30 medarbetare är en strokeenhet där vi arbetar i multiprofessionella team och i enlighet med nationella riktlinjer för omhändertagande vid stroke. På avdelningen finns en seniorsjuksköterska som stöd för nyanställd personal men också för att samordna utbildningsinsatser. Vi har även en koordinator och en utskrivningssjuksköterska som stöd i det dagliga arbetet. Vi är ett glatt gäng som nu söker fler kollegor att tillsammans utveckla vården med. Vårt mål är att alla patienter känner sig delaktiga och nöjda med vården hos oss. Vi finns till för våra patienter. Vill du vara en del av detta, sök nu till oss! Ditt uppdrag Som sjuksköterska på medicinavdelning 2 passar du som är nyfiken på många olika medicinska diagnoser och vill skaffa dig en bred kunskapsbas. Arbetet hos oss är mycket varierande och kräver att du snabbt kan växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer som sjuksköterska hos oss var del av en god strokevård och en viktig del i teamet kring våra patienter. Som sjuksköterska leder du omvårdnadsarbetet och du kommer ha mycket nära samarbete med undersköterskorna i ditt team. Vi erbjuder alla som jobbar hos oss en strokekompetensutbildning via Umeå universitet (utbildningen hålls här på plats på lasarettet). Vi är även en del av sjuksköterskeutbildningen vid Uppsala universitet och tar emot studenter från termin 3-6 samt från andra professioner. Är du nyexaminerad sjuksköterska får du gå kliniskt utvecklingsår som en del av din introduktion. Detta ger fördjupade kunskaper och förutsättningar till en god start i din nya yrkesroll som sjuksköterska. Utbildningen utgör 20% av din arbetstid första året med bibehållen lön. Dina kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av slutenvård medicin är meriterande. Som person är du flexibel och duktig på att samarbeta, och givetvis har du ett stort intresse för att arbeta med människor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet kontakta: Avdelningschef Madeleine Berglind, 0171-41 73 64 Biträdande avdelningschef Helena Stenholm, 0171-41 82 73 Fackliga organisationer nås via växeln, 0171-41 80 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Rekonditionerare till Möller Bil Enköping

Vi söker en rekonditionerare till vår anläggning i Enköping. Hos oss i Enköping arbetar du tillsammans med trevliga kollegor som alla strävar efter att leverera med hög kvalitet. Arbetsuppgifter Som rekonditionerare arbetar du med allt från större poleringar och lackförseglingar till lättare tvätt med dammsugning. Du kommer också utföra en viss del reparationer av lättare stenskott i vindrutor.  Kvalifikationer Tjänsten kräver att du har B-körkort (med behörighet för manuellt växlad bil) och en slutförd gymnasieutbildning. Du behöver kunna uttrycka dig i svenska i så väl tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med rekond är det meriterande.   Som person har du ett stort eget driv och kan arbetar självständigt då du kommer arbeta med samtliga arbetsmoment inom bilrekond. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaperna och det är därför viktigt att du noggrann, social och inte rädd för att rycka in där det behövs.  Möller Bil erbjuder trygga anställningar och alla andra fördelar som ett kollektivavtal för med sig, friskvårdsbidrag och många andra personalförmåner. Hos oss får du kontinuerlig utbildning för att utvecklas i din roll och rätt person har även stora möjligheter att växa inom företaget. Vi är ett familjeägt företag med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Öppen och ärlig, Initiativrik, Omtänksam och Tydlig. Vårt mål är att bli en av nordens bästa arbetsplatser!  Mer om tjänsten: Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning.   Är du intresserad eller känner du någon som passar in på beskrivningen? För mer information, kontakta Lisette Hägg, servicechef. Du är varmt välkommen med din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök", senast 2024-06-16. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att ansöka! Möller Bil Enköping ingår i Möller Bil Sverige som är återförsäljare med fullserviceanläggningar för Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda och VW Transportbilar. Vi har idag verksamhet på 13 orter i Mälardalsområdet samt Göteborg och ca 700 medarbetare. Möller Bil ägs av norska Møller Mobility Group, ett familjeägt företag och ett av nordens största bilföretag. Företaget har verksamhet inom import, återförsäljning och finansiering. MMG har ca 4300 medarbetare i Norge, Sverige och Baltikum. Under 2023 omsatte Möller Bil Sverige drygt 4,9 miljarder SEK.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024