Lediga jobb i Hedemora

Sök totalt 46 lediga jobb i Hedemora

Senior Resource Geologist to Boliden

Do you want to make a difference in our operations and contribute by estimating our mineral resources and developing the lifecycle of our mines? Then we want to know more about you, apply now!  Description  Working as a Senior Resource Geologist within the Mineral Resources and Project Evaluation team, you will help facilitate development across our mines and projects. You will work with a variety of Boliden’s operations and projects performing tasks independently or as part of a project team.  We aim to prioritise a good work-life balance with the means to grow together and we will always assist each other when needed. You will be based in Boliden or in Garpenberg and on occasion be required to travel. The department acts as specialists in project evaluation, modelling and resource estimation to support business critical decisions in exploration and mining. The department also ensures compliance to the PERC Standard.  Qualifications  We look forward to working with a person who can take initiative, work efficiently and mentor and support coworkers to drive change. We see that you have a BSc or higher within a Geoscientific field. You also have minimum 5 years of experience in resource estimation and additional experience in the mining industry is beneficial. You are willing to work towards being a Competent Person for Boliden. You have experience in the use of relevant mining software packages (e.g. Leapfrog, Datamine, Deswik) but it is more important that you are willing to learn and develop the knowledge. Furthermore, you are fluent in spoken and written English, Swedish is a merit. A category B driving license is required. Key responsibilities:  Data verification Resource estimation and geological modelling Collaborate with mine geology, exploration and technical teams Lead and implement work processes and continuous improvement tasks Provide data to and take part in technical studies Technical report writing Present results to both management and coworkers Assist in annual compilation of resources and reserves Apply now  We are happy to get your application up until Friday 14 June 2024, but applications are continuously evaluated during the application period. Every journey in Boliden is different, what will yours look like?   Offer Boliden is an established employer with collective agreement and occupational pension. We have benefits like flexible working conditions, trainings, career opportunities and health care. Join us in an innovative environment with a lot of competence and a company culture characterized by care, courage and responsibility. We are happy to help and welcome you here!   Contact us Please contact me, Sofia Höglund, Manager Mineral Resources and Project Evaluation for further information: +46 970 72 90 47, [email protected]  Your interest is much appreciated! Questions regarding your application are answered by Talent Acquisition Partner, Adam Martinez, [email protected]. Trade union information is available from Ditte Möller Lasskogen, SACO, +46 910 70 42 40, Andreas Mårtensson, Unionen, +46 70 541 83 93 and Peter Markström, Ledarna, +46 910 77 40 09.  Read more about working at Boliden here: Career - Boliden, Exploration - Boliden  If you are a representative of a recruiting firm, please refrain from contacting us about this posting. We appreciate your consideration.  Additional keywords: job, open position, vacancy, Resource geologist, Resource estimation, geostatistics, Leapfrog, Deswik, Boliden

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Almia söker specialist inom kirurgi till kirurgen Mora

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom kirurgi med erfarenhet från Kirurgen. Finner du tjänsten som Specialist inom kirurgi till Hedemora intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Tidningsdistributör Hedemora, Sommarvikariat

Vi distribuerar mer än bara tidningar, vi distribuerar en bra start på dagen. Det finns en stark drivkraft och vilja att ta tidningen eller paketet ända fram. Vi är länken mellan journalist och människa, och har en ambition att genom vårt arbete ge läsaren den bästa stunden på dagen.  Som tidningsdistributör är du hjärtat i vår verksamhet. Som sista länk i leveranskedjan är du en del av ett lagarbete och sammanhang där glädje, stolthet och kvalité är vår kultur.  Den här tjänsten är ett sommarvikariat med sysselsättningsgrad från 40% upp till 70% beroende på vilket område du kör. Vi behöver personal från Juni - Augusti. Du kommer arbeta måndag-lördag mellan 01.00 - 07.30. Antalet timmar varierar något varje arbetspass. Det är viktigt att du är morgonpigg och noggrann. Vad du kommer att göra Dela ut morgontidningar, veckotidningar och paket med högerstyrd bil. Planera och genomföra din arbetsdag på bästa sätt utifrån fastställd rutt. Vem du är Självgående: Du vet vad du ska göra, och du gör det. Gillar att vara ute: Om väder och vind biter ifrån, så biter du ihop och tillbaka. Ordningsam och punktlig: Ordning och reda är viktigt för at säkerställa en god leverans i rätt tid. God kondition och rörlighet: Du är i rörelse under stora delar av arbetspasset.  Flexibel: Även om du följer en rutt så händer det ibland oplanerade saker som du behöver agera på. Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad du tar med dig Vana att arbeta självständigt och i team En god servicekänsla och högt kvalitétstänk Förstå svenska i tal och skrift Varför vi finns Tidningstjänst AB är det äldsta aktiebolaget inom PostNord och bildades 1969 för att organisera gemensam utdelning av dagstidningar. Våra viktigaste kunder är morgontidningsföretagen och deras prenumeranter. TAB har en stark regional förankring med huvudkontor i Stockholm. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenhet och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald.  Anställning sker enligt kollektivavtal.  https://www.transport.se/  Vad väntar du på? Du ansöker genom att klicka på "Ansök" här i annonsen och bifoga ditt CV. Om du har frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten, kontakta oss på: [email protected]   Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.  Rekrytering för denna tjänst sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Medicinsk sekreterare till Vårdcentral Hedemora

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Vårdcentral Hedemora är belägen i Hedemora kommun. Vi har på vårdcentralen ca 10 100 listade Hos oss arbetar knappt 50 medarbetare inom olika yrkeskategorier så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, samtalsterapeuter, medicinska sekreterare och fysioterapeuter/sjukgymnaster, SIP och vårdsamordnare, rehabassistent. Primärvården är navet i vården och ska bedriva en god, nära och säker vård för våra invånare, ett arbete som är viktigt, roligt och utmanande. Vill du arbeta tillsammans med kompetenta, erfarna och trevliga medarbetare i olika professioner, där patienten är i fokus och där du får bidra med kunskap? Då tycker vi att just du ska söka dig till oss! Medicinsk sekreterare till Vårdcentral Hedemora Arbetsuppgifter Tjänsten som medicinsk sekreterare hos oss på Hedemora vårdcentral innebär att du får arbeta med ett glatt gäng, där många yrkeskategorier möts och där den administrativa enheten har en nyckelroll. Som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig del av arbetet med våra patienter. Arbetet består bland annat av medicinsk dokumentation i journalsystemet Take Care, posthantering, scanning, telefonservice samt bokning i olika system mm. Du kommer att ta emot patienter i vår reception och blir därmed Vårdcentral Hedemoras ansikte utåt. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har något av följande: Medicinska sekreterarprogrammet 120 hp, Vårdadministrativa programmet 180 hp, Medicinska sekreterare YH 400 p eller 1-årig eftergymnasial vårddokumentationsutbildning. Att arbeta på vårdcentral är omväxlande därför ser vi att du som person är flexibel, lösningsfokuserad och stresstålig, serviceinriktad, positiv och gillar att ta eget ansvar. Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet Take Care. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Ansökan Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Region Dalarna - Jobba med oss Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

15 maj 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
Direktsäljare

Vi söker en extra direktsäljare under sommaren 2024. Arbetet innebär att leverera och sälja våra varumärkesprodukter Triumfglass & Dalkullaglass. Försäljning/ leverans med frysbil till bensinstationer, pressbyråer, livsmedelsbutiker, kiosker & campingplatser. Är du intresserad av ett utvecklande serviceinriktat sommararbete med spännande produkter under juni, juli, augusti... Start tjänsten runt 1 juni fram till slutet augusti. Sänd ditt CV till [email protected] så berättar vi gärna mer om tjänsten.

14 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Undersköterska till Korttidsenheten - Vinstragården

ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen söker en undersköterska till Korttidsenheten på Vinstragården i Hedemora. På Korttidsenheten ska brukaren få vård och omsorg som utformas efter sina behov. Målet är att ge brukaren en ökad livskvalitet. På korttidsverksamheten bedriver kommunen korttidsverksamhet, växelvård vardagsrehabilitering och vård i livets slutskede. På korttidsenheten ska det finnas kompetens och resurser för att kunna ge stöd till brukaren som behöver återfå så mycket som möjligt av tidigare förmåga och självständighet. Den största delen av rehabiliteringen sker i vardagssituationer tillsammans med omsorgspersonal till exempel hygien och påklädning. Arbetsuppgifter: Hjälper till med personlig hygien, toalettbesök, måltider, städning, tvätt, känna empati, kommunicera med brukare och övrig personal, delta i möten med sjuksköterskor och rehabiliteringspersonal, rapporter, skriver genomförandeplaner och dokumentera i våra journalsystem. För att få anställning måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten. Från och med den 1 juli 2023 blev befattningen undersköterska en skyddad titel. För att få vara anställd som undersköterska krävs därför ett bevis från Socialstyrelsen. Du som jobbsökande behöver själv ansöka om beviset via Socialtjänstens e-tjänst. När du visar upp beviset om skyddat titel får du befattningen undersköterska, fram till dess anställs du som vårdbiträde. Du kan läsa mer om reglerna på www.socialstyrelsen.se KVALIFIKATIONER - Undersköterska, gärna med några års erfarenhet. - Hög arbetsmoral. - Kunna samarbete i en arbetsgrupp. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Personlig assistent åt kvinna i Hedemora

Jag söker en personlig assistent som kan arbeta när min ordinarie assistent har semester eller annan frånvaro. Jag är en aktiv kvinna med många olika intressen som bor i Långshyttan. Som min personliga assistent kommer du att ha en viktig roll i mitt liv och bidra till att jag kan fortsätta leva mitt liv fullt ut trots min fysiska funktionsnedsättning. Eftersom jobbet kräver stora personliga egenskaper, ställer jag inga krav på utbildning eller tidigare erfarenhet. Det viktigaste är att du som söker är praktisk, flexibel och noggrann, samtidigt som du har en god känsla för service och god fysik. Dessutom behöver du kunna anpassa dig till olika situationer och respektera både min och min omgivnings personliga integritet. På grund av arbetets karaktär söker jag bara kvinnliga assistenter och att du pratar fullgod svenska är ett krav. Som personlig assistent kommer du att ha varierande arbetstider och arbetet kan ske både hemma hos mig, på min arbetsplats eller på andra platser. Därför behöver du ha körkort och tillgång till bil. Ansökan görs genom ett personligt brev där du berättar om dig själv utifrån det som står i annonsen. Jag ser fram emot att träffa dig och rekrytering sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Till en början söker jag dig som inhoppare vid behov men framöver finns det möjlighet till en deltidstjänst på ett rullande schema. Jag blir din arbetsledare och STIL - Stiftarna av Independent Living i Sverige – blir din arbetsgivare. Timlön enligt gällande kollektivavtal, Fremia/Kommunal. Anställningsform ”anställning per arbetad timme”  STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

14 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Stödassistent - Daglig verksamhet LSS

ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen söker en stödassistent till Daglig verksamhet LSS i Hedemora kommun. Vi söker dig som vill arbeta med att ge stöd åt personer som har en anpassad sysselsättning. Du arbetar med brukare som kan ha intellektuell funktionsnedsättning, flerfunktionsnedsättning och/eller autismliknande tillstånd. Ditt jobb blir att tillse personer en meningsfull dagverksamhet. Dina arbetsuppgifter består av att utifrån aktivitetsförmåga och funktionsnivå stötta, motivera och vägleda brukarna i deras arbete. Utöver arbetet med våra brukare ingår att sköta gemensamhetsutrymmen, planera och upprätthålla kontakter med andra samverkansaktörer, hantering av tekniska hjälpmedel, dokumentation samt upprätta genomförandeplaner. Arbetet kan vara både psykiskt och fysiskt påfrestande. Vi vill därmed att du har en god fysisk stabilitet och rörlighet, god grundkondition, mental styrka och i övrigt god hälsa. KVALIFIKATIONER Arbetet kräver att du är en ansvarstagande, trygg och lyhörd person med ett gott bemötande som alltid sätter brukarens behov i centrum. Som person är du positiv, engagerad och delar med dig av din kunskap och dina erfarenheter. Det är viktigt att du är lyhörd och har en självklar respekt för andra människor och allas lika värde. Det är även viktigt att du är flexibel, lösningsfokuserad och har en positiv inställning inför brukarens individuella önskemål samt behov. Du måste kunna sätta tydliga gränser och motivera personer i olika situationer. Vi ser att du är utbildad stödpedagog eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet inom LSS är ett krav. God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift är ett krav. Kunskaper inom AKK är meriterande. B-körkort är ett krav. Utdrag ur belastningsregistret krävs för anställning. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Arbetsledare till Peab i Hedemora!

Vi söker en driven och erfaren arbetsledare inom drift och underhåll till Peab i Hedemora. Här får du möjlighet att bygga ett hållbart samhälle tillsammans med dina medarbetare samtidigt som du delar med dig av din kompetens och erfarenhet och bidrar till andras utveckling! Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas själv som ledare och medarbetare? Ta då chansen och var med i den positiva utvecklingen som sker inom drift- och underhåll av vägar. Varmt välkommen med din ansökan! OM TJÄNSTEN Peab är det lokala företaget med det stora bolagets resurser. Med deras fyra samverkande affärsområden och 14.000 medarbetare i Norden säkerställer de att vi så långt det är möjligt tar vara på lokala resurser. Till affärsområdet Anläggning söker vi för Peabs räkning en arbetsledare inom drift och underhåll. Som Arbetsledare bistår du platschefen, planerar, leder och fördelar arbetet. Du ansvarar för olika projekt, vilket bl.a. innefattar kvalitetssäkring, arbetsmiljö, kundkontakt, ekonomisk uppföljning, planering av personal och maskiner, fakturering samt delaktighet vid budgetarbete. Din roll i gruppen innebär också att du träffar kunder och beställare, upprättar offerter och lämnar förslag, vilket gör att du behöver ha ett intresse för ekonomi, affärer och kundrelationer. Rollen som arbetsledare innebär mycket frihet under ansvar och du kommer ingå i ett team i Hedemora som arbetar med drift och underhåll av vägar. Totalt är de 8 medarbetare i gruppen men i rollen som arbetsledare kan det vara upp mot 20 medarbetare du kommer arbetsleda i och med att även underentreprenörer ingår i gruppen. Arbetet har inriktningen på drift och underhåll och anläggning av mindre projekt, vilket innebär att arbeta och leda egen och inhyrd personal som exempelvis underentreprenörer inom plogarbete. Området består av 100 mil väg och sträcker sig från Avesta till Falun med omnejd. Exempel på arbeten som gruppen utför är: - Vinterväghållning - Väginspektioner - Vägräckesarbeten Rollen som arbetsledare innebär att du får känna dig som en bidragande del av samhällsnyttan. Peab-koncernen är även mån om alla sina anställda medarbetare och för dem är det viktigt att du känner dig som en del av gemenskapen i bolaget. Hos Peab får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom deras interna utbildningar riktat till alla anställda. VI SÖKER DIG SOM * Har arbetslivserfarenhet som arbetsledare inom branschen eller området för anläggning och gärna inom drift och underhåll * Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter som ingår i rollen * Goda IT-kunskaper är ett krav då all uppföljning och administration av arbeten sker via GPS och dator * Pratar och skriver obehindrat på svenska då kommunikationen i tjänsten sker på svenska * Har B-körkort Erfarenhet från anläggningsarbete samt arbete med drift- och underhåll av vägar och vinterväghållning är meriterande. Vi ser det också som meriterande om du har C-kort. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer har du en hög social kompetens och lätt för att samarbeta. Du inger ett professionellt intryck och har lätt för att skapa förtroende. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om hur Peab presenterar sig på deras hemsida.

13 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Behandlingsassistent till öppenvården, vuxenenheten

Vill du vara med på vår spännande utvecklingsresa av kommunens öppenvård Stinsen? - Då ska du söka det här jobbet! Omsorgsförvaltningen i Hedemora kommun söker en behandlingsassistent till vår öppenvård Stinsen. Vi erbjuder dig ett roligt och ansvarsfullt arbete tillsammans med en erfaren, engagerad och driven arbetsgrupp. Vi tycker att det finns ett ständigt behov av att utveckla verksamheten vilket gör att arbetet blir stimulerande och vi behöver din kompetens. Öppenvården i Hedemora består av två behandlingsassister och tre behandlare där arbetssättet utgår från KBT och 12-stegsmodellen. Öppenvården tillhör Vuxenenheten med gemensam enhetschef och 1:e socialsekreterare samt tre socialsekreterare som arbetar med myndighetsutövning i ett nära samarbete. ARBETSUPPGIFTER I rollen som behandlingsassistent är fokus att arbeta motivationsskapande med klienterna. Ditt uppdrag är att arbeta med stöd inom olika områden så som boende, riskbruk/missbruk, ekonomi och finna en meningsfull fritid. För att kunna vara ett stöd för våra klienter har du ett relationsskapande och professionellt förhållningssätt. För dig är det naturligt att se nya möjligheter i en komplex livssituation och vara beslutsam och tydlig när det krävs. Arbetet sker både på öppenvården, i klientens bostad samt uppsökande verksamhet i kommunen. Ett av nämndens mål är att vi ska kunna ge utökat stöd på hemmaplan för att minska våra externa placeringar där rollen som behandlingsassistent är av stor betydelse. Vuxenenheten har idag nio träningslägenheter för klienter med beroendeproblematik. Som behandlingsassistent kommer du bära ett huvudansvar för tillsyn av lägenheterna och att stödja klienterna i den dagliga livsföringen utifrån socialtjänstens uppdrag och den enskildes behov. Som medarbetare hos oss arbetar Du med en helhetssyn på både människor och verksamhet. Vi är en engagerad och kunnig arbetsgrupp som arbetar evidensbaserat. Vi har fokus på att bemöta varje individ med värdighet och respekt med utgångspunkt i att stärka den egna förmågan och motivera till förändring. I arbetet ingår samverkan med andra myndigheter och aktörer. I rollen ingår även att kunna utföra urinprov, ha motiverande samtal och tillsammans med dina kollegor utföra insatser på uppdrag av myndigheten men även genom vår öppna ingång med råd och stöd. Du ingår i vuxenenhetens ärendedragning där nära samarbete sker utifrån individens behov. Du kommer att ha ett tillämpningsbart schema vilket omfattar dag, kvälls- och helgtjänstgöring. Ensamarbete förekommer. Vi erbjuder bland annat flextidsavtal, extern handledning, semesterväxling samt friskvårdspeng. KVALIFIKATIONER Vi söker dig, en engagerad och kunnig behandlingsassistent som är utbildad behandlingsassistent/-pedagog eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig i vår verksamhet. Det är en fördel om du har arbetslivserfarenhet och är van vid att arbeta i den här typen av verksamhet. Du ska ha erfarenhet och kunskap inom området missbruk och beroende. Har du därtill kunskap gällande våld i nära relation, boendefrågor samt psykisk ohälsa är det extra meriterande. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat inom en kommun och är väl insatt i det uppdrag vi utför. Vi förväntar oss att du har ett gott bemötande, en positiv människosyn och ett genuint intresse för att arbeta med människor inom målgruppen. Som person är du tydlig, stabil och kan sätta gränser. Du är har god samarbetsförmåga och tålamod samt kan planera, organisera och prioritera ditt arbete tillsammans med din kollega på ett effektivt sätt. Du kan arbeta flexibelt och initiativrikt och vi värdesätter kunskap om lågaffektivt bemötande. Utbildning i MI är önskvärt. Du har goda datakunskaper och erfarenhet av dokumentation sedan tidigare. Då arbetet innebär mycket kommunikation och dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i såväl i tal som skrift. B-körkort är ett krav då det ingår resor i tjänsten. Utdrag ur belastningsregistret krävs för anställning. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid din personliga lämplighet. ÖVRIGT Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod. Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats. Vi erbjuder: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/ Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag. Välkommen med din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024