Lediga jobb i Kalix

Sök totalt 100 lediga jobb i Kalix

Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33.Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det. Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande, har du det inte så får du lära dig det under introduktion. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
IT-Tekniker

STOCKHULT SÖKER EN IT -TEKNIKER AV DET RÄTTA VIRKET – ÄR DU EN AV DEM? Stockhult är en privatägd koncern inom träförädling. Kärnan i verksamheten är Sågverken i Glommersträsk och Kalix. Stockhult befinner sig just nu i en expansiv fas och behöver därför stärka upp verksamheten med en IT -Tekniker med operativt ansvar för IT i koncernen . Om rollen Idag är IT driften outsourcad till ett externt IT bolag men då koncernen växt finns ett behov att flytta denna funktion inhouse. Rollen innebär ett helhetsansvar över IT- miljön i koncernen, där din vardag består av en rad olika uppgifter från hårdvara till servrar och nätverk. Tjänsten är placerad i Kalix men med arbetsdagar även i Glommersträsk och Luleå. Vem är du ? Vi söker dig med som har en bred teknisk bakgrund inom IT, kanske arbetar du idag som IT tekniker men vill ha en mer självständig och bredare roll. Även viktigt med god förståelse och ett stort intresse för service och support. Som person är du lyhörd och serviceinriktad och vill genuint bidra och hjälpa slutanvändarna. Du har en flexibel inställning och kan hantera olika uppgifter parallellt samt prioritera mellan dem. Vidare kan du växla mellan ett operativt och strategiskt perspektiv. Du verkar i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar och är därför en person som gärna hugger i där det behövs, både högt och lågt. Vad kan vi erbjuda dig? Stockhult är en familjeägd koncern som består av ett flertal olika verksamheter . Hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Vi växer tillsammans där erforderlig kompetensutveckling erbjuds. Kontakt och ansökan Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande och notera att vi kommer påbörja urval omgående. För frågor kring tjänsten kan ni maila till [email protected] eller kontakta Anna Petersdotter på +46 70 456 75 04

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vacant Sverige söker sjuksköterskor till sommaruppdrag 2024!

Om jobbet Vill du jobba som konsult hos våra kunder under sommaren 2024? Vacant Vårdbemanning expanderar kraftigt i Sverige och söker fler flexibla och kompetenta sjuksköterskor för uppdrag hos våra kunder i hela landet. Vi söker erfarna sjuksköterskor till uppdrag på sjukhus, vårdcentral och/eller inom äldreomsorgen. Du blir anställd av oss i vårt svenska bolag, Vacant Vårdbemanning AB, och sedan uthyrd till våra kunder. Är du legitimerad sjuksköterska med specialistkompetens? Välkommen med din ansökan, vi matchar din kompetens med uppdrag efter dina önskemål! Möjligheter att arbeta i hela Skandinavien finns. Kvalifikationer Vi söker dig som: - är legitimerad sjuksköterska med minst 1 års erfarenhet - är van vid självständigt arbete - är flexibel - har god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, en positiv grundinställning samt god samarbetsförmåga Företagsbeskrivning Vacant Vårdbemanning AB är ett svenskt bemanningsföretag med huvudkontor i Stockholm. Vi levererar vårdpersonal till sjukhus, kommuner, regioner och privata vårdgivare i hela Sverige. Vi etablerades i Sverige 2019 och ingår i den norska koncernen Vacant Holdings AS som funnits i branschen i Norge sedan 2008. Företagets ledning har arbetat med bemanningslösningar till vårdbranschen sedan år 2000. Om företaget - Vi erbjuder dig spännande uppdrag över hela Sverige och vårt fokus ligger alltid på att matcha uppdrag med din kompetens. - Du har alltid en fast kontaktperson före, under och efter ditt uppdrag. Din kontaktperson har lång erfarenhet från bemanningsbranschen inom vård och omsorg och är själv vårdutbildad. - Vi är behjälpliga med boende och resor om du arbetar på annan ort. - Vi erbjuder dig en marknadsmässig ersättning för din insats. - För oss är hälsan viktig – generös friskvårdsersättning. Max 3000:-/år. - Vill du arbeta några enstaka pass, del- eller heltid? Du bestämmer!

16 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Svensk & Finsktalande Kundservicemedarbetare

Svensk och finsktalande serviceinriktad medarbetare sökes! Älskar du att hjälpa människor och kan du tala både svenska och finska flytande? Då kan du vara den vi söker! Gå in på Responda Group för att upptäcka mer om oss och vår företagskultur. Vårt erbjudande till dig Hos Responda Group kommer du bli en del av ett härligt team som sätter kunden i första hand. Vi är stolta över vår företagskultur som uppmuntrar glädje och utveckling. Bli en del av vårt team och bidra till att leverera godkundservice på både svenska och finska.Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö med trevliga kollegor och luftiga lokaler Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling En stöttande chef som värderar ditt arbete och utveckling Teamaktiviteter och möjligheten att vara en del av en stark gemenskap Om tjänsten Du blir en del av vårt kundserviceteam och utgår från vårt fina kontor i Haparanda. Tjänsten erbjuder möjligheten att använda dina språkkunskaper genom att hjälpa svenska och finsktalande kunder att lösa olika problem. Arbetstiderna är varierande måndag - söndag både dagtid, kväll och helg. Vi ser fram emot din start hos oss i maj 2024. Dina arbetsuppgifter: Du kommer hantera inkommande samtal och förfrågningar på både svenska och finska, erbjuda stöd och lösningar till våra kunder samt representera företaget med professionalism och engagemang. Att arbeta mot uppsatta mål samt med effektivitet bemöta kunder blir en del av din vardag. Din profilFör att passa i rollen ser vi att du: Har passion för kundservice och att lösa problem Är en lagspelare med stark samarbetsförmåga Är punktlig, pålitlig och kan hantera ditt arbete effektivt Är noggrann i ditt arbete med fokus på kvalitet Talar och skriver flytande på både svenska och finska Har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning Har en gymnasieexamen Vi erbjuder en flexibel anställningsform med ambitionen om en långsiktig utveckling hos oss. Skicka in din ansökan snarast via vår karriärsida. Vi ser fram emot att välkomna dig till Responda Group – där vi tillsammans strävar efter att erbjuda bästa möjliga service. Om Responda GroupResponda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Maskinsnickare hos Snêk

Om oss Snêk har sedan 2019 producerat måttanpassade och massiva träkök till våra kunder. Vi verkar på landsbygden och tror på att skapa tillväxt där vi verkar. Vi planerar nu för att börja bygga en ny fabrik - Vi växer! Vid skapandet av ett kök hanterar vi hela processen, från råvara till färdig produkt. Längs vägen fram till ett färdigt kök arbetar vi både kreativt och effektivt genom att moderna metoder synkroniserar med det traditionella trähantverket. Under tillverkningsprocessen tillförs en mängd detaljer och lösningar, var och en med sin egen unika prägel. Det är med små detaljer och smarta lösningar som vi ger våra produkter en känsla av äkthet och skapar en genuin hantverkskänsla. Vi väljer den bästa miljövänliga råvaran och håller en hög kvalitet i vår produktion. Våra kunder har möjlighet att själva avväga hur mycket dom vill göra själv, vilket ger kunderna förutsättningar att kunna välja oss beroende på tillgången av resurser i tid eller förkunskap. Vi är idag 15 personer som jobbar på Snêk och vi vill välkomna nya kollegor som vill växa med oss. "Det är ett spännande företag och arbetsplats, det händer mycket och vi är i en rolig fas där vi växer och vi har roligt på jobbet. Vi är med och skapar hemmets hjärta ute hos våra kunder".Nathalie, vice VD hos SnêkSom maskinsnickareSom maskinsnickare är du med i produktionen från råvara till färdig produkt. Under en arbetsdag jobbar du ofta vid flera olika stationer, vi tillämpar arbetsrotation i så hög grad vi kan. En stor del av vår styrka ligger i att du som snickare hos oss lär dig att arbeta i hela produktionen. Du kommer vara med på alla stationer längs produktionslinan, från kapning och fräsning samt till att du sätter de sista detaljerna som skapar hantverket i våra kök som putsning & montering. Du är en del av ett starkt sammansvetsat team, vi är ett lagbygge. Du ärVi tror att du har en fallenhet för att bli maskinsnickare hos oss om du gillar att jobba med dina händer. Tycker du om att dona på hemma, så är det tillsammans med viljan och nyfikenheten, en god grund att lära dig till att bli en av oss. Med noggrannhet, intresse för skapande och din fingerfärdighet bidrar du till att skapa produkter av högsta kvalitet. Du är en del av en produktion som med målvetenhet och effektivitet skapar affärer. Du har ett sinne och känsla för att det är detaljerna som gör skillnad. Vi söker främst dig med drivet och passionen för att skapa hållbara kök av kvalitet tillsammans med oss! KvalifikationerGymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser lämpligt. Du har körkort och hanterar det svenska och engelska språket i tal och skift MeriterandeDu får gärna ha hantverksmässig bakgrund. Trä/finsnickeri -utbildning AnställningsformTillsvidare ArbetstiderMåndag – Fredag, dagtid TillträdeEnligt överenskommelse Sista ansökningsdag16 juni Rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan 16 juni som är sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan snarast! Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Sandra Senbom, HR-specialist på ByHart, via [email protected] eller på 079-104 45 65. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jula Haparanda söker Varuhuschef - Nytt varuhus

Varuhuschef Jula Haparanda   Väx med oss och följ med på vår resa när Jula öppnar nytt varuhus i Haparanda! Öppning beräknas ske vecka 47.    Jula Sverige har idag 68 varuhus. Vi fortsätter expandera och söker därför dig som vill växa och utvecklas med företaget. Till Julas varuhus i Haparanda söker vi nu en Varuhuschef. Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål!  Det här gör man som Varuhuschef Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp. Rollen innebär att: • Du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. • Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. • Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. • Du kommer ha personalansvar för varuhusets 15-20 medarbetare och rapporterar till Regionchef.   Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment. Det här är du som ledare och person Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet. Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering Haparanda. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så här söker du  Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.   I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment med ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.  Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

15 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33.Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det. Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande, har du det inte så får du lära dig det under introduktion. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Pre Sales Agent

ÄR DU DRIVEN OCH BRINNER FÖR KUNDKONTAKT? DÅ KAN DU VARA SOOLARS NYA PRE SALES AGENT. Som Pre Sales Agent är du den första kontakten med våra kunder och hjälper säljavdelningen att generera nya leads. Om du är en fena på att skapa trygghet och intresse via samtal är du perfekt för rollen som Pre Sales Agent. Om tjänsten: Leadsgenerering Bearbetning av samtalslistor och boka upp till projektör Behovsanalys med kund Informera kund om produktutbud och Soolar som företag Som Pre Sales Agent kommer du vara med och starta upp vår säljavdelning i Kalix. Tjänsten innebär främst att bearbeta kundlistor tillsammans med en behovsanalys, för att generera kvalitativa leads till våra projektörer. För att passa som Pre Sales Agent tror vi du behöver vara utåtriktad och motiveras av målgenerering. Lönemodellen är baserad på fast lön + provision, möjliggör en god lön vid prestation. Meriterande: Mötesbokarerfarenhet/Försäljning Erfarenhet av bearbetning av kundlistor till leadsgenerering samt försäljning över telefon är meriterande. Om Soolar Soolar är ett växande solcellsbolag som år 2023 omsatte nästan 145 miljoner. Vårt fokus är att vara en trygg och kompetent helhetsleverantör av solcellslösningar i en expansiv och föränderlig bransch. Vi erbjuder dig en utvecklande arbetsmiljö, med möjlighet att växa med bolaget. Bolaget har en familjär och energisk stämning, som bidrar till trivsel och teamkänsla. Säljavdelningen har erfarna ledare inom försäljning som arbetar med ständig coachning och utveckling av våra medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning och utgår från vårt kontor i centrala Kalix. Arbetstider Vardagar 8-17 Ansökan Ansök senast 2024-05-31. Löpande urval tillämpas, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Svenska och engelska lärare åk. 7-9 ref.nr. 55/24

Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, anpassade skolformer, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustade för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö. Manhemsskolan är en kommunal skola med cirka 430 elever i åk. 7-9. Skolan ligger belägen centralt intill lasarett och kommunens sporthall, Sport City. Vår målsättning är att skolan ska vara känd för att ge de allra bästa förutsättningar för att varje elev ska lyckas i sitt skolarbete och känna trygghet, trivsel och gemenskap i skolan. Arbetsuppgifter Undervisning i engelska och svenska samt tillhörande arbetsuppgifter i samarbete med ämnes- och arbetslag. Om möjligt kan undervisning i annat behörigt ämne komma att ske. Kompetenser Vi söker dig som är legitimerad lärare i engelska och svenska. Extra meriterande är att du även har behörighet och/eller erfarenhet av undervisning i annat ämne. Du som har relevant utbildning och goda ämneskunskaper är välkommen att skicka in din ansökan. Du är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt pedagogiska arbete så en trygg och inkluderande lärmiljö skapas. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Med utgångspunkt i elevernas resultat följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar varje elev optimalt i att nå sin fulla potential. Du har förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket, du har goda kunskaper och erfarenheter av digitala verktyg.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tillsvidareanställning på heltid 100% med tillträdesdag 2024-08-12. Urval sker löpande.  Ansökningar tas emot t.o.m. 2024-05-24 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef, Ingegerd Dahlgren, tel. 070-6766466 Fackliga företrädare Sveriges lärare, Dirk Fischer, tel. 073-072 26 31 Sveriges lärare, Nina Huuva. tel. 070-595 24 13 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Lärare åk. 7-9 SO och finska ref.nr. 57/24

Utbildningsförvaltningen ansvarar, på uppdrag av utbildningsnämnden och utifrån gällande lagstiftning, för verksamheten inom förskola, grundskola, anpassade skolformer, gymnasium, kulturskola samt vuxenutbildning i kommunen. Utbildningsförvaltningens vision är ”landets bästa förskola och skola” där elever utbildas för att vara väl rustade för vidare studier och kommande arbetsliv. Fokus ligger på lärande i ett livslångt perspektiv och målet är en förskola och skola där varje barn och elev ges möjlighet att lyckas i en lugn och trygg miljö. Manhemsskolan är en kommunal 7-9 skola med cirka 430 elever i åk. 7-9. Skolan ligger belägen centralt intill lasarett och kommunens sporthall, Sport City. Vår målsättning är att skolan ska vara känd för att ge de allra bästa förutsättningar för att varje elev ska lyckas i sitt skolarbete och känna trygghet, trivsel och gemenskap i skolan. Arbetsuppgifter Arbetet innefattar 50% undervisning i SO samt 50% vikariat i första hand i finska, därutöver vid behov vikariat i andra ämnen samt resursstöd. Kompetenser Vi söker dig som har relevant utbildning och goda ämneskunskaper i so och finska. Extra meriterande är att du har erfarenhet av att undervisa även i andra ämnen. Du är trygg och tydlig i din yrkesroll gentemot elever, vårdnadshavare och kollegor. Du kan leda och organisera ditt pedagogiska arbete så en trygg och inkluderande lärmiljö skapas. Du ser det positiva i varje enskild elev och är övertygad om att alla har möjlighet att lära sig med rätt förutsättningar. Med utgångspunkt i elevernas resultat följer du upp undervisningens kvalitet, reflekterar och utvärderar i syfte att utveckla undervisningen. Du ger framåtsyftande återkoppling till eleverna med syfte till utveckling och stöttar varje elev optimalt i att nå sin fulla potential. Du har förmågan att uttrycka dig väl i det svenska språket, du har goda kunskaper och erfarenheter av digitala verktyg.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tiillsvidare anställning på heltid 100% med företräde enligt överrenskommelse.  Urval sker löpande  Ansökningar tas emot t.o.m. 2020-05-24 Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontaktpersoner Rekryterande chef, Ingegerd Dahlgren, tel. 070-6766466 Fackliga företrädare Sveriges lärare, Dirk Fischer, tel. 073-072 26 31 Sveriges lärare, Nina Huuva, tel. 070-595 24 13 Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024