Lediga jobb i Karlshamn

Sök totalt 106 lediga jobb i Karlshamn

Specialist i allmänmedicin till Samaritens vårdcentral

Om oss I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt. Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.  Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av. Primärvården omfattar Region Blekinges vårdcentraler, rehabiliteringsverksamhet, ungdomsmottagningar och sårcentrum. Blekingebor som blir sjuka vänder sig direkt till vårdcentralerna och får tillgång till hälso- och sjukvård som inte kräver sjukhusresurser. Vården ges i länets samtliga städer, på flera mindre orter och ibland i hemmen. Vårt mål är att vara en modern öppenvård där lagarbete och patienternas behov står i centrum. Samaritens vårdcentral har cirka 17 000 listade patienter och ingår i Hälsoval, Vi är cirka 60 medarbetare i olika professioner som arbetar tillsammans. Vi är en miljöcertifierad vårdcentral. Vi erbjuder dig ett stimulerande och betydelsefullt arbete med många personliga möten och stort eget ansvar. Hos oss har du förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag, tillgång till gym och möjlighet till flexibel arbetstid. Om jobbet Som allmänspecialist vid Samaritens vårdcentral kommer du att arbeta brett inom det allmänmedicinska området med både akut och planerad mottagning. Samaritens vårdcentral befinner sig just nu i en utvecklingsfas där vi ser över hur vi kan förbättra våra arbetssätt. Vi vill ha en modern vårdcentral där vi arbetar i team för att möta medborgarnas behov. Vi vill skapa en bra arbetsmiljö där vi skall trivas och vara nöjda med det arbete vi gör tillsammans. Vill du vara med och vara delaktig i att skapa en arbetsplats som skall möta framtidens vård.      Vi arbetar utifrån RAK, "rätt använd kompetens".  Vi planerar även framåt att arbeta i team för en bättre kontinuitet och trygghet för patient och övrig personal. Det är då möjligt att vara med och planera och utarbeta ett välfungerande och hållbart mottagningsarbete med varierande arbetsuppgifter. Vi har även för avsikt att utveckla våra digitala vårdmöten. Om du har handledarutbildning kommer du även att ha möjlighet att handleda studenter och utbildningsläkare inom vår verksamhet och du kommer att erbjudas utvecklingsmöjligheter kring allmänmedicinens framtida uppdrag och verksamhet. Möjlighet finns att delta i fortbildningsaktiviteter, gemensam för hela länet, cirka en gång per månad. Även annan fortbildning inom professionen prioriteras på vår arbetsplats samt internutbildningar i olika former. Vi har olika sköterskebaserade specialistmottagningar BHV, diabetessköterskor, astma/KOL sköterskor inkontinenssköterskor, äldremottagning, livsstilsmottagning  och såransvariga sköterskor. Samariten har även en rehabkoordinator. Vårdcentralen har en filial med läkare i Mörrum samt en filial med barnhälsovård i Asarum. Om dig Vi söker dig som vill arbeta inom primärvården och vill vara en del av vårt härliga gäng. Vi söker dig som har svensk läkarlegitimation med specialistkompetens inom allmänmedicin. Du är trygg i din yrkesroll och är en positiv kollega som bidrar till vårt goda klimat. Har du erfarenhet av att arbetat på vårdcentral är det en god merit.  Du har ett genuint intresse för att hjälpa människor och av att arbeta med patienten i fokus. Du är trygg i din yrkesroll och är en positiv kollega som bidrar till vårt goda arbetsklimat. Vidare har du lätt för att samarbeta och har god initiativ- och organisationsförmåga. Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Sökande som är aktuell för anställning ska uppvisa utdrag från Polismyndighetens belastningsregister före anställning (blankett 442.9). Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585).  Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Blekinge Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Personlig assistent till en 30-årig kille, 93 %

Fixa Assistans har mer än 20 års erfarenhet av personlig assistans. Med kompetens och erfarenhet förenklar vi vardagen för både barn och vuxna. Med själ och hjärta ger vi glädje och gemenskap. Vi är ett familjärt assistansbolag med huvudkontoret i Karlshamn och är verksamma i södra Sverige. Ett koncentrerat upptagningsområde gör att vi enkelt kan skapa möten, träffpunkter och trevliga aktivitetsdagar för brukare, anhöriga och assistenter. Omtanke om varje människa är viktigt för oss. Därför matchar vi alltid brukare och assistenter efter önskvärd utbildning samt personkemi, i de kombinationer som ger mest trivsel och som känns bäst för varje brukare Vi söker en personlig assistent till en vuxen rörelsehindrad kille på 30 år. Tjänsten är på ca 93 % och man jobbar blandat dagtid och kväll enligt fast grundschema. Kan också vara någon vaken natt. Man arbetar tre av sex helger. Du arbetar i killens hem samt är med honom på daglig verksamhet. Man är ett team på fyra personer kring killen och man täcker upp för varandra vid t ex sjukfrånvaro. Du ska vara intresserad av att lära dig allt som rör sig kring brukaren där omsorg och personlig hygien är viktigt. Det är meriterande om du har en utbildning inom vård- och omsorg eller annan liknande utbildning men vi lägger också stor vikt vid personkemin så tveka inte att söka även om du inte har rätt utbildning. Du får inte ha några fysiska problem eftersom arbetet innebär hjälp med förflyttningar. Du måste också ha körkort eftersom du kör bil i arbetet. Då det finns hund i hemmet så du får inte vara allergisk mot djur. Som person måste du vara ansvarsfull, lyhörd, flexibel, ha ett gott tålamod samt kunna ta egna initiativ och anpassa ditt arbete efter brukarens behov. Du måste ha en bra förmåga att avläsa behov och önskemål även om dessa inte uttrycks verbalt. Du måste vara lugn, stabil och trygg i dig själv. Du får inte vara rädd för att bjuda på dig själv som person och ha humor. Förutom att vara på sin dagliga verksamhet tycker killen om att sitta vid sin dator och musik är en stor del av hans liv. Arbetstempot är blandat. Arbetets karaktär kräver att du är flytande i att tala och förstå det svenska språket t ex att kunna förstå och läsa olika instruktions- och checklistor. För att få arbeta som personlig assistent måste du ha fyllt 18 år. I din ansökan vill vi att du beskriver dig själv som person, vilka egenskaper och fritidsintressen du har samt skickar med cv och referenser. Urval och intervju kommer att ske löpande, varför vi gärna ser att du söker så snart som möjligt, dock senast 2024-0531. Ange B10 i din ansökan. Fixa Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Fixa Assistans värnar sina kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor, beställ därför ditt registerutdrag så snart som möjligt. #jobbjustnu

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljare Karlshamn

Vi söker nu en resultatorienterad butikssäljare med känsla för service till vår butik i Karlshamn. Tar initiativ, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Vara nyfikna, pålästa men aldrig fullärda. Att med ödmjukhet våga bjuda på oss själva, vara ärliga, tillåtande och våga göra misstag ibland. Vara lyhörda, intresserade och generöst dela med oss av våra kunskaper för att stärka varandra och vårt engagemang. Det är vi på Hemtex. Vi erbjuder en kreativ och trivsam arbetsplats där du tillsammans med dina kollegor säkerställer en inspirerande och säljande butiksmiljö. Som säljare på Hemtex arbetar du utifrån våra värderingar och kundlöften mot uppsatta försäljningsmål. Genom att vara kunnig, kreativ och generös levererar du service av bästa kvalitet i varje kundmöte. Din profil Vi tror att du, precis som vi, alltid sätter kunden i fokus och vill ge ett generöst kundmöte med en fantastisk köpupplevelse. Vi söker dig som: • Har ett brinnande intresse för sälj och service • Drivs av att nå resultat genom teamwork • Är idérik och bra på att hitta lösningar • Är nyfiken och vill ständigt lära nytt • Är ansvarstagande och gillar att ta egna initiativ • Är prestigelös och en god lyssnare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personlig service och försäljning, helst inom detaljhandeln. Det är även meriterande om du talar fler språk än svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi mångfald och jämställdhet på alla Hemtex arbetsplatser. Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och omfattningen är i genomsnitt 1,5 timme per vecka. Arbetstiden är förlagd till helger, men vi ser gärna att du som söker kan hoppa in vid behov. Tillträde: 2024-05-27 Har du frågor om tjänsten kontaktar du Butikschef Emelie Eriksson, tel: 0454-17986. Välkommen med din ansökan snarast, men senast den 21 maj.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Fritidsledare till Fritidsgårdarna

Vi söker en ny medarbetare till fritidsgårdarna   Visstidsanställning, heltid med tillträde 2024-09-15 eller enligt överenskommelse dock längst t o m 2024-12-31. Tjänsten kan komma att förlängas.    Fritidsgårdsverksamheten är en del av kultur- och fritidsavdelningen som tillhör kommunstyrelseförvaltningen. I avdelningen ingår också Biblioteks- och kulturverksamhet, Karlshamns Musikskola samt Fritid/evenemang.    Vi söker nu en medarbetare till ett föräldravikariat. Är du engagerad, grym på coaching och bemötande och alltid har ungas bästa i åtanke kan det vara just dig vi söker.     Verksamheten är i en spännande utvecklingsprocess där vi ställer om vårt arbetssätt för att höja kvaliteten och bättre rusta oss för att möta såväl nuvarande som framtida behov hos kommunens unga.     Arbetsuppgifter  Du och dina kollegor arbetar med att skapa en attraktiv ungdomsverksamhet i kommunen. Som fritidsledare ska du stimulera till och stödja aktiviteter som bygger på och förutsätter ungas aktiva engagemang och ansvarstagande. Allt för att Karlshamns unga ska ges så goda förutsättningar som möjligt till en meningsfull fritid.    I olika ungdomsmiljöer coachar och inspirerar du ungdomar till delaktighet och aktivitet. Merparten av arbetet utgår från våra fritidsgårdar i centrala Karlshamn och i Asarum och tillhörande skolor i upptagningsområdet. Som fritidsledare hos oss arbetar du i olika verksamhetsformer där drop-in, kurser, grupper och, projekt kompletterar varandra. I tjänsten ingår även att utveckla samarbeten med skola, näringsliv, föreningar och idéburen sektor. En viktig del i arbetet är att följa det nationella kunskapsläget inom ungdomsområdet och vara med och bidra till att det lokala arbetet sker på ett kunskapsbaserat sätt. Karlshamns kommun är en av drygt 70 svenska och europeiska kommuner som är ansluta till KEKS-nätverket och jobbar efter de Europeiska riktlinjerna för öppen ungdomsverksamhet vilket ger goda möjligheter till inspirerande samarbeten och kompetensutveckling.    Kvalifikationer  Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning (tex fritidsledare, socialpedagog, beteendevetare, folkhälsovetare) eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.    För att vara framgångsrik i arbetet behöver du drivas av viljan att stödja unga i deras personliga och sociala utveckling. Du har ett genuint intresse för ungdomar och ungdomsfrågor, och ser unga som kompetenta och som viktiga resurser i samhället. Du är utåtriktad, engagerad och nyfiken och har en god förmåga att bygga relationer med människor i alla åldrar. Du är strukturerad och tycker om att arbeta självständigt, samtidigt som du trivs bra i samarbete då du kommer att ingå i olika nätverk och arbetsgrupper. Flexibilitet och tålamod krävs för att stötta ungas delaktighetsprocesser och skapa en känsla av trygghet och tillit hos våra unga. Vi ser det som meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med ungas delaktighet och inflytande i olika former.  Vi förutsätter att du delar vår övertygelse om alla människors lika värde och att det inkluderande och normkritiska förhållningssättet är det självklara. Vi lägger största vikt vid personlig lämplighet.    Övrigt  Tjänsten innefattar både dag- och kvällsarbete samt helg. Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan.   Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/    Välkommen med din ansökan, tillsammans med CV och examensbevis.    För mer information kontakta  Enhetschef Malin Weinholtz, tfn 0454-57 44 75  Kommunals exp, tfn 0454-811 91  Vision, mailadress: [email protected]     Sista ansökningsdag  2024-06-02

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Diakon Karlshamn

Diakon Karlshamns församling Karlshamns församling har ca 9000 medlemmar inom Karlshamn stad och på landsbygden i orterna Hällaryd och Åryd, med en kyrka på varje ort. Arbetsplatsen innefattar medarbetare inom administration, utåtriktad verksamhet och begravningsverksamhet. Tillsammans är vi c:a 40 medarbetare, som tillsammans med förtroendevalda och ideella arbetar för visionen ”Genom glädje och sorg i livets alla skeenden” och verkar genom ledorden: öppenhet, gemenskap och omtanke. Dessa ord genomsyrar all vår verksamhet. Prioriterat mål för 2025-27 är Barn och unga. Karlshamns församling är en av tre församlingar inom Karlshamns kommun. Tillsammans har församlingarna fem diakoner som träffas regelbundet för att lyfta och driva gemensamma frågor. Diakonerna är även delaktiga i verksamheten MIKA (medmänniska i Karlshamn) – en ekumenisk diakonal mötesplats i regi av Svenska kyrkans församlingar i Karlshamn, Pingstkyrkan Karlshamn och Eqmeniaförsamlingen Kristofferkyrkan. Karlshamns församlings diakonala arbete präglas av mångfald, och både inre och yttre samverkan med kollegor, kommunen, regionen och olika föreningar. Arbetet innefattar tjänstgöring i gudstjänster, olika verksamheter och själavård/ rådgivning/samtalsstöd/ekonomiskt bistånd. Du kommer tillsammans med församlingens andra diakon att ansvara för underlaget/förarbetet kring utdelning av medel ur församlingens hjälpkassa Diakonihjälpen och Stiftelsen Karlshamns församlings sociala samfond. Kvalifikationer Vi söker dig som är vigd diakon i Svenska kyrkan med erfarenhet inom det diakonala fältet. Tidigare erfarenhet av arbete som diakon är önskvärt, liksom erfarenheter av fondmedelshantering. Du får gärna vara socionom eller ha annan karitativ utbildning med inslag av juridik. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll. I ditt arbete tar du ansvar för såväl planering som genomförande och drivs av att skapa engagemang och delaktighet. Du har lätt för att knyta kontakter och vill gärna samverka med andra aktörer för att vara ett barmhärtighetens tecken i både församlingen och samhället. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och god samarbetsförmåga. Du måste kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du har god datorvana. Fakta om tjänsten 100 % tillsvidare, tillträde snarast eller enligt överenskommelse. I samband med rekryteringen begär vi utdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan senast 20240613 till: [email protected] Upplysningar: Arbetsledande komminister Magnus Elmblad, 0454 30 22 05, mejl se ovan Fackliga företrädare: Vision Susanne Persson, 0454 30 22 13, [email protected] KyrkA Anders Knutsson, 0702 60 31 70, [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Operatör Coilproduktion

Shape Process Automation är en ledande aktör inom innovativ tillverkning och automatisering. Vi har precis flyttat in i nya fräscha lokaler i Stilleryd i Karlshamn och ingår i den globala koncernen Shape Technologies Group. Tillsammans är vi i Sverige ca 160 medarbetare inom ultrahögtrycksteknik och processautomation. Vårt fokus ligger på robotautomatisering och vi erbjuder skräddarsydda lösningar för så väl packning, plockning, palletering som materialbearbetningssystem med laser, vattenskärning, fräsning och mer. Vi tillverkar även reservdelar och serverar våra kunder i så väl Sverige som övriga världen. Våra Coiloperatörer Martin och Aime söker nu en kollega till coilproduktionen Att tillverka coiler är ett rent hantverk som kräver styrka, noggrannhet och teknisk förmåga. Ett coilrör för vattenskärningsmaskiner kan ha olika tjocklekar beroende på applikationen och det material som ska skäras. Rören böjs till fjäderformade spiraler så kallade coils. Coilrör kan ha olika design och konfiguration och används för att transportera högtrycksvattenstrålen från en pumpen till ett skärhuvud i en vattenskärningsmaskin. Omkretsen av ett coilrör beror på dess diameter. I produktionen behandlas rör som är mellan 4–13 meter långa. Om tjänsten Som en del i produktionskedjan till våra kunder är tjänsten en viktig kugge då vi levererar våra delar inom 24 timmar. Tjänsten innebär bland annat planering och tillverkning av rör mot direkt order och lager. Detta sker i nära samarbete med vår avdelning Aftermarket. Arbetet består av att skapa coil med hög precision, följa ritningar och arbetsmanualer, behandla rören i autofrettageen, samt gängning och koning. I uppdraget ingår mottagning och hantering av rörleveranser samt underhåll av maskinpark och produktionsyta. Är du den vi söker? Vi söker dig med teknisk kompetens som är noggrann och klarar av att följa ritningar och instruktioner. Du ska hantera olika slags maskiner i processen att hantera en coil. Vi ser gärna att du har något års erfarenhet av maskinarbete, arbete inom produktion, har och god generell förståelse för kvalitetskontroll, maskinövervakning och maskinomställningar. Du behöver vara i god fysikform för att klara uppdraget där du dels går, står, bär och böjer rör stora delar av arbetsdagen. Formell kompetens · Relevant utbildning eller erfarenhet som operatör · Har ett stort teknikintresse · Arbetar självständigt och är stresstålig · Kunna läsa instruktioner på svenska och engelska · Truckkort Vår arbetsplats Vi har nya fina lokaler, kollektivavtal, kaffe, frukt, friskvårdsbidrag, gym, möjlighet att ladda elbilen, arbetstidsförkortning och flextidsavtal för den som vill. Härliga kollegor från två bolag som tillsammans kommer att skapa en ny framtid och ett av Sveriges största automationsbolag. Är du rätt person för jobbet? Skicka in din ansökan redan idag Du ansöker genom att skicka CV och personligt brev till oss senast den 2 juni 2024. Vi kommer att hålla intervjuer löpande under hela ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort: Heltidsanställning med start omgående, fast lön Vi har i denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Driven och energisk projektledare från solcellsbranschen

Driven och energisk Projektledare med erfarenhet ifrån solcellsbranschen. Som projektledare inom solcellsbranschen spelar du en nyckelroll i att främja hållbarhet genom att erbjuda innovativa solenergilösningar till våra kunder. Är du en driven och självgående person med flerårig erfarenhet av projektledning samt har en passion för att driva förändring mot en grönare framtid? Då kan detta vara din nästa spännande utmaning! Ansvarsområden och arbetsuppgifter: Du är en driven person som motiveras av att arbeta med projektgenomförande. Som person är du flexibel, lösningsorienterad och kommunikativ med god förmåga att ha många bollar i luften. Du har en gedigen samarbets- och problemlösningsförmåga med stor drivkraft och ett systematiskt arbetssätt. Du är pådrivande i projekt och mån om att leverera kvalitet inom uppsatta tidsramar. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat med närhet till skratt och högt i tak. • Projektledare för installationer av solcellsprodukter och tjänster till företagets kunder. • I tjänsten har du som projektledare fullt ägandeskap för projektet efter överlämnande ifrån säljorganisation. • Du koordinerar projektet och ser till att alla parter i projektet jobbar mot samma mål, samtidigt som du säkerställer att vi uppfyller samtliga kvalitets- och miljökrav. • Utveckla och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer • Delta i platsbesök, kalkyl och försäljningsarbete. • Aktivt söka nya affärsmöjligheter och merförsäljning inom projektet. • Materialinköp och leveranser. • Ekonomiskt ansvar för projektet. Kravprofil: • Tidigare flerårig erfarenhet som Projektledare inom solcellsbranschen. • Erfarenhet av större projekt • God datorvana och kunskaper i Office • Körkort B • Flytande i svenska Meriterande: • Kalkyl och försäljningsarbete • El kunskap Högspänningskunskap • BAS P/U • BE-körkort Kontaktuppgifter och ansökan Vid frågor är du välkommen att kontakta Mikael Lind, Regionchef, Blekinge/Småland, på telefon 076 139 23 65 alt [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Provanställning 6 månader Placeringsort: Karlskrona / Karlshamn / Kalmar Arbetsområde: Småland / Blekinge men även projekt i övriga Sverige kan bli aktuellt Start: Omgående Sista ansökningsdag: 31 april 2024. Ansökning sker löpande, därför kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om EMG – Energimontagegruppen Vår vision är att montera framtidens energilösningar, på så sätt kan vi vara en del av utbyggnaden av den förnyelsebara energiproduktionen som bidrar till en bättre framtid. Vi sätter arbetsmiljön i högt fokus för att trygga de anställda. Därför ser vi till så att all vår personal har rätt kunskap och utbildning för varje arbetsmoment som ska utföras. I nuläget är vi ca 100 anställda. Vi har lokal representation i Karlshamn, Höör, Halmstad, Malmö, Hässleholm, Landskrona, Tomelilla, Tingsryd, Sölvesborg, Karlskrona och Kalmar vilket gör att vi täcker upp stora delar av södra Sverige.

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Elektriker

Elektriker till region Småland/Blekinge Vill du montera framtidens energilösningar i ett expansivt företag? Då har du kommit rätt! EMG Energimontagegruppen AB startades i januari 2020 och är idag 110 anställda. Vi verkar i hela södra Sverige. EMG är ett dotterbolag till E.on. Inom Eon gruppen finns även Solar Supply Sweden AB som är en av Sveriges ledande solcellsgrossister. Dina arbetsuppgifter I din roll som elektriker utgår du hemifrån och åker runt på projekt i varierande storlek för att bland annat montera växelriktare, batterier samt laddboxar. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor för att uppnå bästa resultat och för att leverera den bästa upplevelsen till våra kunder. Installationer kan ske så väl på villahus som på större anläggningar så som solcellsparker, ställverk och större fastighetsinstallationer. Exempel på arbetsuppgifter är: I samråd med områdeschef utföra kundbesök, planering och dokumentering inför solcellsinstallation. I samråd med vår auktoriserade elinstallatör utföra för- och färdiganmälan till elnätägare. Installation, mätning, kontroll och dokumentering. Felsökning, kontroll och besiktning av solcellsanläggningar. Deltaga i framtagandet av arbetsmiljöplaner och riskanalyser. Hantera interna datasystem samt våra olika leverantörers portaler för visualisering. Arbete på hög höjd förekommer, likväl som utomhusarbete i alla väder och årstider. Placeringsort Blekinge och Småland Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en varierad vardag inom en bransch som ständigt utvecklas och förändras. Därför ger vi löpande internutbildningar till våra medarbetare för att ni på bästa sätt ska följa med i utvecklingen. Du planerar ditt arbete självständigt på ett strukturerat sätt där det finns utrymme för egna initiativtagande. Du ingår i ett arbetslag med positivt arbetsklimat med närhet till skratt och högt i tak. Din bakgrund Vi söker dig som har grundläggande gymnasial eller motsvarande el-utbildning, samt genomgått din lärlingstid. Du ska vara självgående, serviceinriktad, ansvarstagande och har en känsla för kvalitet, med ett genuint intresse för framtidens energilösningar. Du kommunicerar med dina kollegor på svenska i tal och skrift. Du har goda datakunskaper och har lätt att lära dig nya system. B-körkort krävs, resor i tjänsten förekommer dagligen. Din personlighet Dina personliga egenskaper är av mycket stor vikt. Du kommer att vara en central del i företagets kontakt med våra kunder. Därför värdesätter vi hög social kompetens och förutsätter att du trivs med att träffa nya människor. Du tycker om korta beslutsvägar och värdesätter en enkel och rak dialog i nära samarbete med bolagets övriga medarbetare. Är du den vi söker? Vi ser fram emot din ansökan! Rekrytering sker löpande, skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten, kontakta Mikael Lind, Regionchef i Blekinge/Småland, på telefon 076 139 23 65.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Administratör till Klockebacksskolan

Vi söker en administratör med placering på Klockebacksskolan! Tjänsten är en visstidsanställning på 100 % Utbildningsförvaltningen har ca 1200 medarbetare och ansvarar för förskola, grundskola, anpassad skola, gymnasieskola, kommunal vuxenutbildning, uppdragsutbildning samt SFI. Klockebacksskolan och tillhörande Kyrkskolan  är en F-6 skola med ca 340 elever. Klockebacksskolan ligger vackert belägen uppe på klockebacken i Asarum. Gemenskap, trygghet och kunskap lägger grunden och är ledord för vår verksamhet. Med Vi-känsla, goda relationer och inspirerande arbetssätt är vår vision att tillsammans skapa en positiv lärandemiljö med kunskapen i fokus. Arbetsuppgifter Verksamheten som du huvudsakligen utgör stödfunktion för är grundskola årskurs F-6. Som administratör har du till uppgift att utföra de administrativa arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten. Du samarbetar i tvärgrupp med administratörer som har ett liknande uppdrag inom F-6. Dina arbetsområden kommer bland annat att vara inom administration, ekonomi, personal (ex vikarieanskaffning), IT och information. En viktig del i uppdraget är att koordinera och administrera betygssättning. Uppdraget kräver ett nära samarbete med skolans ledning och personal, övrig administration inom området samt med förvaltningskontor. Att dagligen hantera möten med personal, elever och föräldrar är en betydande del av arbetsuppgifterna och det läggs stor vikt vid att detta sker på ett för verksamheten gynnsamt sätt - det goda värdskapet. Kvalifikationer  För tjänsten krävs lägst administrativ gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, personaladministration och information eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Då de administrativa arbetsuppgifterna till största delen är databaserade ställer vi stort krav på att kunna använda och förstå olika IT- lösningar och system på bästa sätt. . Du ska ha intresse och engagemang för den verksamhet vi bedriver, vara utvecklingsinriktad och våga pröva nya arbetssätt. Ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt är avgörande för hög måluppfyllelse i arbetet. Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och behärska det svenska språket i tal och skrift. Du ska även kunna arbeta under stort eget ansvar samtidigt som du kan samarbeta med olika aktörer, såväl inom som utom den egna organisationen., vilket ställer stora krav på professionellt bemötande och flexibilitet. För att kunna hantera komplexiteten i uppdraget krävs att du har en stor förmåga att självständigt organisera, prioritera och strukturera arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt   Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Visstidsanställning 240805 - 241231 Som anställd i Karlshamns kommun erbjuds du semesterväxling, tillgång till kommunens personalklubb samt möjlighet till hälsopaus. Sista ansökningsdag 240610 Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ För mer information kontakta Ann-Louise Strömberg, rektor, 0454-30 73 22 Christina Gustafsson, Vision, 0454-811 15

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Ventilationsmontör

Om tjänstenVi är ett mindre företag grundat 2016med bas i Karlshamn - vi befinner oss nui en tillväxtfas och ser därför fram emot att välkomna en ny ventilationsmontör till vårt team! I rollenkommer duatt arbeta med ventliationsmontage ochvara ansvarig för att installera ventilationssystem från grunden. Utöver detta kommer du också att delta i industriservice, inklusive lagerbyten på elmotorer och fläktar samt byten av cirkulationspumpar. Arbetsområdet omfattar hela Blekinge samt närliggande län. Om digVi letar efter en person som är driftig, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta med både kollegor och kunder. Du bör vara självgående och kunna utföra arbetsuppgifter både individuellt och i team. För att trivas i rollen som ventilationsmontör är det viktigt att du är ordningsam och kan hantera varierande arbetsuppgifter. Krav: B-körkort Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Självgående Meriterande: Erfarenhet av lagerbyte Erfarenhet av service och mekaniska jobb Kunskap inom injustering av luft, styr och regler ÖvrigtOmfattning:Heltid.Provanställning på 6 månader, därefter tillsvidareanställningPlacering:Arbetsområde omfattar hela Blekinge samt närliggande län Vi ser fram emot din ansökan där du uppmanas ange löneanspråk. Vänligen bifoga ditt CV och ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas löpande fram tills tjänsten är tillsatt.

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024