Lediga jobb i Karlstad

Utforska våra aktuella lediga jobb i Karlstad och anslut till blomstrande arbetsmarknad. Sök nu och ta steg mot din framtida framgång!

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Massageterapeut sökes

Vi på HälsoCentrum i Karlstad AB söker en medarbetare! Våra massörer är idag fullbokade och vi söker därför dig som är utbildad massör inom klassisk massage. Dina arbetsuppgifter är de sedvanliga som kan förväntas av en massör. Kvalifikationer: Det är ett krav att du som söker är utbildad massör inom klassisk massage. Meriterande är om du är certifierad av Branschrådet Svensk Massage. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Utöver din goda kompetens inom massage önskar vi att du är serviceinriktad, social, självgående, flexibel och ansvarstagande. Goda kunskaper i svenska krävs då vi har mycket kundkontakter. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi söker någon som kan börja omgående, för vi har fler patienter än vi klarar av!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Enhetschef kart och GIS

Beskrivning Tycker du det är spännande med samhällsbyggnad och vill vara en del av den? Som enhetschef för vår kart och GIS-verksamhet inom Karlstad kommun får du arbeta i en växande stad med fantastiska miljöer, unik stadskärna och en levande landsbygd. Tjänsten är placerad på stadsbyggnadsförvaltningen. Vi är i en förändringsprocess där lantmäteriavdelningen verksamheter ska delas upp i fler enheter/avdelningar. Därför söker vi nu en enhetschef till denna nyupprättade enhet med befintliga kompetenser.  Enheten för kart och GIS består idag av nio medarbetare som arbetar med att utveckla Karlstad. Just nu befinner vi oss i ett spännande skede med ökad efterfrågan kring digitalisering samtidigt som vi har ett ökat tryck kring att förvalta och utveckla redan befintlig information och digitala lösningar. Ambitionen är att denna verksamhet ska växa framöver för att möta den tekniska utvecklingen vi ser framåt. Vi kan erbjuda dig en spännande arbetsplats där tekniska lösningar och utveckling är i fokus. Arbetsuppgifter Som enhetschef för kart och GIS ansvarar du för verksamheten på enheten. Du kommer leda dina medarbetare i en stimulerande GIS-miljö där du bidrar genom att utveckla verksamheten framåt med engagemang för medarbetare och leverans av digitala lösningar. Enhetens arbete är central i samhällsbyggnadsprocessen där vi bland annat bidrar med geografisk information och kartor som skapar nytta för flera olika aktörer och användare i samhället. Arbete innebär även att sprida användningen av GIS i kommunens olika verksamheter och utveckla innovativa arbetssätt i vardagen. Du ingår i koncerngemensamma nätverk för digital utveckling och innovation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och utveckla arbetet inom kart och GIS-verksamheten, inspirera medarbetare samt genomföra digitala lösningar framåt. En förutsättning är ett fortsatt nära samarbete med den kommunala lantmäterimyndigheten och mätgruppen.  I rollen har du ett ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personalfrågor och ekonomi för enheten. Som enhetschef ingår du i förvaltningens ledningsgrupp där du tillsammans med chefskollegorna tar ett övergripande ansvar för förvaltningens mål och långsiktiga utveckling. Du rapporterar till förvaltningschefen. Kvalifikationer Du har en akademisk utbildning med inriktning inom GIS, lantmäteri eller annan relevant utbildning inom samhällsbyggnad. Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med kart och GIS-frågor. Du har ett stort teknisk intresse där utveckling och digitala lösningar är i fokus. Du har en stor förståelse och kunskap om geografisk information. Du är en van ledare som drivs av att inspirera och engagera dina medarbetare. Du är kommunikativ och som ledare är du lyhörd men tydlig och fattar beslut utifrån helheten. Du förväntas vara initiativtagande, självgående och resultatinriktad. Om Karlstads kommun Karlstad växer och stadsutvecklingen behöver möta framtidens behov. Stadsbyggnadsförvaltningens cirka 50 medarbetare har hand om detaljplaner, bygglov och stadsmiljöfrågor för att göra den utvecklingen möjlig. Vi är också kommunens lantmäterimyndighet och arbetar med kartor, mätning och GIS– geografiska informationssystem. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Maskinoperatör till Löfbergs!

Vill du arbeta på ett företag som vill bidra till en mer hållbar framtid? Är du positiv, flexibel och initiativrik? Just nu söker vi tillsammans med vår samarbetspartner Löfbergs en maskinoperatör. Om tjänsten Som maskinoperatör kommer du att arbeta i produktionen och det innebär att du kommer att få arbeta vid flera olika maskiner med varierande arbetsuppgifter. Mycket av arbetet sköts av maskinerna och det är din uppgift att se till att allt flyter på utan problem och att produktionen håller rätt kvalité. Då Löfbergs tillämpar rotation i arbetsgruppen ges du möjlighet att lära dig flera olika moment. I din roll som maskinoperatör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Tillsyn av maskiner • Kvalitetskontroller • Rapportering i affärssystem • Arbete med livsmedelssäkerhet Tjänsten som Maskinoperatör är ett konsultuppdrag hos Adecco med start omgående. Vänta inte med din ansökan då rekryteringsprocessen börjar omgående och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om dig Vi söker dig som tidigare arbetat som maskinoperatör, är tekniskt intresserad och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. Du har en god förståelse för att din arbetsinsats har betydelse för en lyckad slutprodukt. Du gillar att arbeta med andra människor och sprider gärna positiv energi bland kollegor samt bidrar till ett gott samarbete. Din lösningsfokuserade och flexibla personlighet kommer att vara uppskattad då du har lätt för att byta arbetsuppgift, arbetsgrupp eller skift beroende på hur behovet förändras hos kunden. Vidare ser vi att du har en vilja att hålla ordning och reda på din arbetsplats och du har en bra medvetenhet kring god kvalité. Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och vill gärna visa framfötterna genom att bidra med det lilla extra samt se förbättringsmöjligheter. Krav för tjänsten: • Tidigare relevant arbetslivserfarenhet • Har ett intresse för teknik • Truckkort A + B • Behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift då det förekommer i tjänsten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Ansökan Rekryteringsarbetet till tjänsterna sker löpande. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en intervju. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mattias Olsson, 0736847297, [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Maskinoperatör, Teknik, Produktion, Löfbergs, Kaffe, IFS, Adecco, Karlstad, Värmland

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Specialisttandläkare inom Odontologisk radiologi

Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland. Vi driver allmäntandvårdskliniker i alla värmländska kommuner – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns specialistkliniker i Karlstad och Arvika som behandlar patienter på remiss. Vårt uppdrag är att stödja en god tandhälsoutveckling hos hela Värmlands befolkning samt en tandvård av hög kvalitet till alla patienter. Vill du bli en del av vårt engagerade och kompetenta team inom odontologisk radiologi? På vår arbetsplats får du möjlighet att arbeta med specialiserade radiologiska undersökningar, konsultationer och utvecklingsarbete inom tandvård. Vi söker nu en medarbetare med specialistkompetens i odontologisk radiologi som delar vår passion för säker vård och positiva patientupplevelser. Välkommen att ansöka och bli en viktig del av vår arbetsplats! Din arbetsplats Vårt team består av en specialisttandläkare, en assistenttandläkare samt tre röntgentandsköterskor och vi vill utöka med ytterligare en medarbetare. Du kommer att arbeta på avdelningen för odontologisk radiologi som är samlokaliserad med käkkirurgiska kliniken, orofacial medicin och bettfysiologi. Här finns närhet till kollegor, medicinsk teknik och sjukhusfysiker vilket gör ditt arbete brett och varierande. Vi värderar arbetsglädje, respekt och ärlighet högt både inom teamet och även gentemot våra remittenter och patienter. Vårt motto är att alltid ge våra patienter säker vård och en positiv upplevelse. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara specialiserade radiologiska undersökningar av tänder, käkar och munhåla samt konsultationer, strålsäkerhetsarbete och utvecklingsarbete. Du kommer också att arbeta med röntgenronder, undervisning och planering av utbildningar. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med specialistkompetens i odontologisk radiologi. Du har vilja och engagemang att hjälpa andra, har lätt för att samarbeta, stimuleras av nya utmaningar och kan anpassa dig till rådande situation.  Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Städare kontor & lokaler / Cleaner office, spa and gym i Karlstad - Hemfrid

We are looking for new home cleaners to join our team in Karlstad.Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 05.30 – 14.30 and sometimes weekends. Have a valid B driving license. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Give the customer’s place that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Karlstad.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 05.30 – 14.30. Ibland helger Ha ett giltigt B-körkort. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Ge det där lilla extra till kunden. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Handläggare för resultatstyrning och uppföljning

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega! Som handläggare för resultatstyrning och uppföljning kommer du att vara en del av teamet på enheten för  resiliensinsatser som arbetar med internationella kapacitetsutvecklande och resiliensstärkande insatser utanför Sverige. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som handläggare för resultatstyrning och uppföljning på enheten för resiliensinsatser kommer du att vara en av enhetens rådgivare, övriga är rådgivare inom miljö och jämställdhet. I tjänsten ingår att stödja projektledning i pågående projekt i metodfrågor avseende uppföljning och utvärdering och resultatstyrning, bidra i utveckling av nya projekt med metodkunskap, samt driva intern utveckling och kompetensutveckling avseende uppföljning, utvärdering och resultatstyrning.  Du kommer arbeta som sakkunnig rådgivare mot ett antal större kapacitetsutvecklingsprojekt. En betydande del av tjänsten ligger i att stödja dessa projekt i uppföljningsrelaterade frågor. Du kommer också att tillsammans med andra medarbetare på enheten arbeta med utveckling av nya projekt där ditt främsta ansvar ligger i stöd till utvecklandet av förändringsteori och resultatramverk och val av uppföljningssystem och -metoder. Därtill kan du komma att ansvara för del av den enhetsinterna utvecklingen inom området. Stöd till enheterna för humanitära och fredsfrämjande insatser kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.  Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer inkludera att stödja projektledare för kapacitetsutvecklande projekt i metodval, utveckling av system och planer för uppföljning och att stödja projektledare i att utveckla verktyg för datainsamling (i form av t.ex. enkäter, intervjuguide, observationsprotokoll och motsvarande), samt i genomförandet av datainsamling. Det ingår även att facilitera workshops, reflektionsövningar, erfarenhetsseminarier och motsvarande samt att stödja dels utveckling av nya projekt, dels  enhetens interna utveckling och kompetensutveckling i resultatuppföljning och erfarenhetsåterföring. Därtill ingår att stärka kapaciteten inom resultatuppföljning och utvärdering hos medarbetare på enheten, utifrån de olika projektens skiftande behov. Tvärgående frågor såsom miljö och jämställdhet är integrerade i alla MSB:s projekt och ska också följas upp och mätas. Det kan även ingå att stödja enheterna för humanitära och fredsfrämjande insatser, inom övergripande M&E-frågor utifrån planerade behov.  Projektspecifika arbetsuppgifter kan innebära att du utöver projektledare arbetar gentemot andra personer och grupper, såsom insatspersonal och enhetens samarbetspartners i genomförande av projekt. Anställningen kan innebära resor till insatsländer.  Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning. - kunskap och erfarenhet av uppföljning och resultatstyrning.  - kunskap om såväl kvantitativa som kvalitativa metoder för resultatuppföljning. - mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.  - erfarenhet av att utveckla uppföljningssystem och -planer. - erfarenhet av arbete inom internationellt utvecklingssamarbete. - erfarenhet av projektutveckling och/eller projektarbete. - erfarenhet av erfarenhetsåterföring, pedagogiskt arbete, planera, förbereda och genomföra läraktiviteter, erfarenhetsseminarier, workshops eller motsvarande. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har även ett strukturerat arbetssätt och förhållningssätt samt en förmåga att bibehålla lugn och stabilitet också i pressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning under cirka ett år, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB har fyra insatsenheter och i genomsnitt hanterar MSB genom sin insatsverksamhet cirka 60 pågående insatser i runt 20 länder. På enheten för resiliensinsatser är vi cirka 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten arbetar med planering, hantering och uppföljning av insatser som syftar till att vidareutveckla kapaciteten hos myndighetens partners att förebygga katastrofsituationer, stärka beredskapen för katastrofhantering, samt säkerställa återuppbyggnad och återhämtning efter katastrofsituationer. Insatserna är ofta fleråriga, och består ofta av betydande utbildnings- och organisationsutvecklingskomponenter i linje med insatsernas kapacitetsutvecklande mål. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Miriam Malmqvist. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni 2024

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Lärare i fritidshem till Färjestadsskolan

Om arbetsplatsen Söker du ett jobb där du får se barn utvecklas, bygga relationer, hitta vägar för alla barns lärande och lämna ett avtryck i barnens liv? Vad bra, då är det kanske dig vi söker! Nu söker vi en lärare i fritidshem till skolans Färjestadsskolan. På Färjestadsskolan går cirka 560 elever, från förskoleklass till årskurs 6. Skolan ligger mitt emellan Färjestad och Rud med närhet till olika rekreationsområden.  Skolan är nybyggd med satsning på trygghet för eleverna och med den senaste digitala tekniken som stöd och hjälp i undervisningen för såväl pedagoger som elever. Vår fantastiska skolgård erbjuder stora möjligheter till undervisning och vistelse utomhus. På Färjestadsskolan vill vi att du och alla andra elever ska vara nyfikna och få lust att lära. Alla ska nå upp till de kunskapskrav som finns i alla ämnen eller långt där utöver. Behöver du stöd så ska du få det. Vi tror att vi lär för livet. Alla på skolan, både elever och personal, är delaktiga i ett livslångt lärande. Arbetsuppgifter Som lärare i fritidshem ingår du i ett arbetslag som består av grundskollärare, fritidspedagoger och elevassistenter som regelbundet träffas för att planera och utveckla verksamheten. Du utför ditt arbete i såväl fritidshemmet som i skolan. Tillsammans med dina kollegor bedriver du pedagogisk och meningsfull undervisning som utmanar och stimulerar elever till lärande både inomhus och utomhus. I tjänsten ingår viss undervisning i idrott åk 4-6. Arbetet som lärare i fritidshem är kreativt, omväxlande och ställer krav på ett lösningsinriktat förhållningssätt. Kvalifikationer Legitimerad lärare med inriktning mot fritidshem och idrott.  Vi söker dig som är en förebild för barnen och har hög tilltro till deras kompetens. Som person ser vi att du inspireras av att skapa lärande och utveckling för alla elever. Utifrån ditt tydliga och medvetna ledarskap och erfarenhet utformar du en öppen och trygg miljö där alla känner sig inkluderade. Du har hög social kompetens och en tydlig vilja att tillsammans med kollegor och ledning utveckla både dig själv och verksamheten som du arbetar i.  Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Projektledare till enheten för resiliensinsatser

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld. Det är vi som stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till ett land där människor är beredda: Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Vill du åstadkomma något stort tillsammans med andra? Då kanske du är vår nästa kollega! Som projektledare kommer du att vara en del av teamet på enheten för resiliensinsatser som arbetar med internationella kapacitetsutvecklande och resiliensstärkande insatser utanför Sverige. Hos oss får du möjligheten att göra andra beredda.  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som projektledare på enheten för resiliensinsatser ansvarar du för att utveckla projektidéer, skriva projektförslag vilket inkluderar förändringsteori och resultatramverk, aktivitetsplaner, budget med mera. Utöver detta ansvarar du för att hantera och administrera pågående insatser inklusive planering, budget och uppföljning. Du håller samman MSB:s interna funktioner som bidrar i genomförandet av insatserna och är kontaktperson för insatspersonal och partnerorganisationer i projektrelaterade frågor.  Som projektledare kommer du att hantera komplexa politiska kontexter och dialoger med partnerorganisationer såväl som med nationella, regionala och internationella organisationer. Detta för att främja synergier, effektiva samarbeten och säkerställa relevant kapacitetsutveckling. Du kvalitetssäkrar planering och innehåll i insatsaktiviteter och säkerställer att hänsyn tas till effektivitet och resultatuppfyllelse. Du bidrar aktivt till lärande som kontinuerligt utvecklar och förbättrar projektet och verksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram relevanta projektuppslag i samverkan med partners och finansiärer, samt att skriva projektansökningar för långsiktiga kapacitetsutvecklande insatser. Det innebär beredning, budgethantering, genomförande, uppföljning och avslutning av resiliensinsatser samt integrering av jämställdhet och miljö i planering och genomförande av projektet. I arbetsuppgifterna ingår även övergripande hantering av insatspersonal i pågående insatser samt säkerställande av deras säkerhet, god samverkan med övriga interna projektfunktioner (såsom t ex HR, ekonom och säkerhetsrådgivare) för genomförande av insatser, men även utveckling och hantering av nära samarbeten och kontaktnät med andra enheter på MSB, andra svenska myndigheter samt andra länders myndigheter för katastrofriskhantering, multilaterala organisationer och enskilda organisationer. Kommunikation av verksamhetens och insatsers mål och resultat, både i interna och externa sammanhang, kan också ingå i arbetsuppgifterna. I anställningen ingår resor till insatsområden. Som projektledare är samverkan en viktig del av din vardag, såväl med ett stort antal interna funktioner vid MSB som med finansiärer som t ex Sida, andra myndigheter samt relevanta EU-organ. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - relevant akademisk utbildning. - kunskap i att planera, genomföra, administrera och följa upp verksamhet i form av mål, resultat, effekter och ekonomi. - erfarenhet av att projektleda och utveckla projektverksamhet inom internationellt utvecklingssamarbete. - erfarenhet av partnerskapsutveckling och partnerskapsdialog i en nationell eller internationell utvecklingskontext. - mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.  - fälterfarenhet i en utvecklingskontext. - erfarenhet av kapacitetsutveckling inom områdena katastrofbistånd, katastrofriskreducering eller samhällsskydd och beredskap. - kunskap om integrering av tvärgående frågor såsom jämställdhet- och rättighetsperspektiv samt miljö/klimat. - kunskap och erfarenhet av resultatstyrning och metoder för resultatbaserat lärande. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Du har även ett strukturerat arbetssätt och förhållningssätt samt en förmåga att bibehålla lugn och stabilitet också i pressade situationer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Om anställningen Vi erbjuder dig en tidsbegränsad anställning till den 31 december 2024, med möjlighet till förlängning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss MSB har fyra insatsenheter och i genomsnitt hanterar MSB genom sin insatsverksamhet cirka 60 pågående insatser i runt 20 länder. På enheten för resiliensinsatser är vi cirka 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten arbetar med planering, hantering och uppföljning av insatser som syftar till att vidareutveckla kapaciteten hos myndighetens partners att förebygga katastrofsituationer, stärka beredskapen för katastrofhantering, samt säkerställa återuppbyggnad och återhämtning efter katastrofsituationer. Insatserna är ofta fleråriga, och består ofta av betydande utbildnings- och organisationsutvecklingskomponenter i linje med insatsernas kapacitetsutvecklande mål. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Miriam Malmqvist. Fackliga företrädare är Carin Hammarbo (Saco-S), Peter Nytting (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 5 juni 2024

16 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Lärare åk 7-9 i Hem- och konsumentkunskap

Beskrivning Vi är en stor arbetsplats som omfattar drygt 500 elever och 60 vuxna. Grundidén är att lärarna har så mycket undervisning som möjligt inom arbetslagen. Vi strävar efter att varje elev ska känna sig trygg och nå en hög måluppfyllelse. Tidigare års höga måluppfyllelse ser vi som ett bevis på engagerade elever och lärare i gott samarbete med vårdnadshavare. Rudsskolan erbjuder dig en arbetsplats med höga ambitioner och en gemenskap där vi alla brinner för eleverna. Vi drivs av utveckling, har höga förväntningar, ser kraften i varje individ och är övertygade om att vi når längre tillsammans. Du kommer till ett tryggt, professionellt, prestigelöst och roligt kollegium med fokus på hög kvalitet, bra relationer och där eleverna alltid sätts i centrum! Arbetsuppgifter Som lärare i hem- och konsumentkunskap ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av undervisning som sker i halvklass. Tillsammans med en lärarkollega kommer du att vara mentor för en av våra klasser. Du ingår i ett arbetslag där det gemensamma ansvaret för elevernas bästa sätts i fokus och det kollegiala lärandet är en förutsättning. Du förväntas ta en aktiv roll i  förebyggande och främjande arbete kring värdegrund och lärmiljö; såväl social som fysisk och pedagogisk. Kvalifikationer Du är legitimerad lärare i Hem- och konsumentkunskap för åk 6-9. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och engagerar dig i att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare.  Intervjuer kan förekomma innan ansökningstidens slut.    Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024