Lediga jobb i Lekeberg

Sök totalt 59 lediga jobb i Lekeberg

Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Personlig assistent sökes till kvinna i Vretstorp (50%)

Gillar du nya utmaningar? Då kanske världens viktigaste jobb är något för dig! Jag är en kvinna i 50-års åldern som bor tillsammans med min man i ett hus på landet i Hallsbergs kommun. Till familjen hör också våran hund. Jag är en glad, positiv person som tycker mycket om min familj och mitt hem. Jag är förlamad efter en bilolycka och är i stort sett ständigt beroende av personlig assistans. Jag är beroende av någon vid min sida för att hjälpa mig i det mesta jag gör, förutom att tänka själv, för det kan jag. Det kan vara att gå på toaletten, duscha, klä på mig, förflytta mig, fixa håret (för fåfängan hänger kvar), shoppa och laga mat. Ett helt vanlig liv alltså, men med lite andra förutsättningar och det är där du kommer in! Jag söker just nu en ny personlig assistent, du kommer vara motorn i mitt liv, den som hjälper mig att leva mitt liv till fullo. För livsglädje finns det mycket av!   KÄNNER DU IGEN DIG? Är du strukturerad, social, glad och positiv? Då kan du vara min nya assistent.   Du är fokuserad, lyhörd och noggrann och ger inte upp i första taget. Du kommer att veta hur jag vill ha det runt omkring mig och du kommer höra på mitt tonfall när jag är stressad, glad, irriterad på min man, trött eller bara vill vara för mig själv.   Du har förståelse för din egen betydelse för att jag ska kunna bevara mina sociala roller -vara mamma, fru, kompis, syster och dotter.   Du behöver inte ha erfarenhet från andra arbeten inom vården. Jag behöver ingen medicinsk vård, däremot är arbetet i vissa moment fysiskt krävande.   Du har körkort, det ger en frihet då jag tycker om att vara spontan.   Rökfri är ett plus.     ARBETSTIDER OCH TJÄNSTGÖRINGSGRADER Du kommer att vara anställd av Vivida Assistans som är mitt assistansbolag, men själva jobbet utför du där jag befinner mig. Tjänsten är en dagtidstjänst på 50%.     NÄR KAN DU BÖRJA JOBBA HOS MIG? Jag behöver ha en ny assistent omgående.     ATT VARA ANSTÄLLD PÅ VIVIDA Vivida står för kvalitet. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra och känna stolthet i din yrkesroll. Som personlig assistent har du ett givande arbete där du är mycket viktig för en annan människa. Du får stöd av oss som arbetsgivare och möjlighet till personlig utveckling genom dina arbetsuppgifter och utbildning. Att vara anställd på Vivida innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd, schyssta semestervillkor och friskvårdsbidrag. Vi arbetar för att du som anställd ska må bra – våra medarbetare är det viktigaste vi har!     DIN LÖN På Vivida får du som assistent en fast grundlön per timme + semesterersättning samt eventuell OB-ersättning. Kollektivavtal finns.     VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan!     UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET På Vivida har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret för alla personer som arbetar hos våra minderåriga kunder och hos vissa vuxna kunder. Därför vill vi gärna att du som blir kallad på intervju tar med ett aktuellt belastningsregisterutdrag som inte är mer än ett år gammalt. Ansökan om registerutdrag får du via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om Vivida Vivida Assistans är en assistansanordnare som funnits sedan 2004. Med gedigen erfarenhet och trygg arbetsledning erbjuder vi en komplett helhetslösning för våra kunders assistans. Vi finns i hela landet och är en arbetsgivare som värnar om våra medarbetare på riktigt. Våra kunder har även tillgång till kvalificerad juridisk kompetens. Vår verksamhet bygger på en stark värdegrund, för vilken vi tilldelats den högsta R-licensen i etiskt företagande. Vi har kollektivavtal och är medlem i Vårdföretagarna.  Läs mer om oss: http://www.vivida.se https://www.youtube.com/channel/UC-iIgCvlt8r5VH5UcKmLD8w https://www.instagram.com/vivida.se/ https://www.facebook.com/vividaassistans/ https://www.linkedin.com/company/vivida-assistans-ab?original_referer=https%3A%2F%2Fvivida.se%2F https://www.tiktok.com/@vividaassistans

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Är du vår nya förskollärare på Äppelgården?

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Barn- och utbildningsförvaltningen omfattar förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasium samt vuxenutbildning. I vår förvaltning arbetar för närvarande ca 250 medarbetare. Vi lägger grunden för det livslånga lärandet genom att erbjuda trygg omsorg och stimulerande lärmiljöer. Vi arbetar aktivt med vägledande samspel och utgår från barnens och elevernas förutsättningar och deras personliga förmågor. Vi arbetar för en hög måluppfyllelse och för att varje elev ska få bästa möjliga förutsättningar för en trygg och lyckad skolgång. Vi erbjuder våra barn och ungdomar en meningsfull fritid genom våra fritidsverksamheter. Förskolan Äppelgården är en förskola med 5-åringar. Här samlas förskolebarn, från de olika förskolorna i området, sitt sista år tillsammans innan förskoleklass. Vår förskola ligger bredvid Hidinge skola dit barnen går och äter sin lunch. Vår utemiljö har precis fått vissa renoveringar och arbetet med undervisning utomhus fortsätter utvecklas. På Äppelgården kommer vi arbeta i två hemvister med gemensamt projekt över huset. Utifrån dessa två hemvister kommer barnen delas upp i mindre projektgrupper över delar av dagen. Att arbeta med färre antal barn över dagar och i olika undervisningssituationer är en av framgångsfaktorerna i vårt arbete med utveckling och lärande i förskolan. En annan framgångsfaktor är nyfikna pedagoger som är lyhörda och förberedda med en planering som utgår från de didaktiska frågorna. Vi jobbar för att utveckla det kollegiala lärandet på förskolan genom att få till fler tillfällen att mötas i pedagogiska diskussioner, med utgångspunkt från vår läroplan och genom detta få en samsyn kring vårt uppdrag i förskolan. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu två förskollärare till Äppelgården som tillsammans med övriga medarbetare i arbetslaget vill vara med och utveckla barnens utbildning. Som förskollärare ansvarar du, tillsammans med övriga pedagoger, för att skapa en meningsfull, trygg och utvecklande lärmiljö för barnen. I uppdraget ingår att ge varje barn rätt förutsättningar för att kunna utvecklas samt att arbeta med ständig kvalitetsutveckling av utbildningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är: • legitimerad förskollärare eller har examen och väntar på legitimation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som förskollärare och/eller erfarenhet av ledning/samordning. Du är kreativ och engagerad och har en förmåga att tillsammans med kollegor erbjuda barnen en god omsorg och stimulerande lärmiljö. Vidare ser vi att du är lyhörd, lösningsfokuserad och är flexibel i samarbetet med andra. Vi förutsätter att du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du har förmågan att se utvecklingspotential och möjligheter istället för hinder. Vi utgår från att du arbetar för kollegialt lärande och gärna delar med dig av kunskap och erfarenheter så att vi kan utvecklas tillsammans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi kräver ett utdrag ur belastningsregistret. Varmt välkommen att söka! ÖVRIGT Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Är du VA-ingenjör och vill arbeta med långsiktig hållbarhet? Välkommen!

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, styra, följa upp och ge ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter och här ingår övergripande stödfunktioner inom ekonomi, personal och administration. Inom kommunstyrelseförvaltningen ingår också teknik- och serviceavdelningen, avdelningen för näringsliv och utveckling samt vår kultur- och fritidsavdelning. Vi har för närvarande ca 100 medarbetare i kommunstyrelseförvaltningen och kommunen i stort har ca 650 tillsvidareanställda. VA-verksamheten i Lekeberg är placerad inom Teknik och serviceavdelningen och tillhör Kommunstyrelseförvaltningen. Inom Teknik- och service har vi en liten men ambitiös organisation med korta beslutsvägar och samarbeten över enhetsgränser mot gemensamma mål. I det dagliga uppdraget samarbetar vi mycket genom avtal med Örebro kommun och Laxå kommun samt lokala entreprenörer. Teknik- och serviceavdelningen består av enheterna Måltid, Intern service, Gata park som alla leds av varsin enhetschef, samt Teknisk planering. Avdelningen har ca 70 medarbetare sammanlagt. ARBETSUPPGIFTER Inom Teknisk planering finns idag en projektledare, två tekniska handläggare samt en VA-ingenjör och en VA-tekniker som samtliga rapporterar direkt till teknisk chef. Denna roll som VA-ingenjör är en ny tjänst och här har du chansen att vara med från början att forma uppdraget och bidra till Lekebergs fortsatta utveckling. Vi sitter centralt i Fjugesta i fräscha lokaler med aktivitetsbaserade kontor, med möjlighet att också arbeta delvis på distans. Lekebergs kommun har de senaste åren varit en av de snabbast växande kommunerna i landet. Här finns nya moderna bostadsområden blandat med äldre bebyggelse i natursköna omgivningar. Behovet av en modern VA-verksamhet och strukturerad utbyggnad har ökat och därför satsar vi nu på att utöka vår personalstyrka. Som VA-ingenjör arbetar du strategiskt med VA-frågor och planer, kollektivets långsiktiga hållbarhet och utveckling men får även delta i att utreda och åtgärda kortsiktiga behov tillsammans med dina kollegor. Rollen innebär till stor del att fungera som strategisk kompetens, utredare, beställare och i vissa fall projektledare. Du är med i hela processen från översiktsplan och styrdokument, genomförande samt driftsättning av utbyggda anläggningar. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: • Bidra med kompetens om bl a hållbarhet för vatten- och avloppsfrågor i översiktsplan • Framtagande av kommunens Vattenplan • Utreda och planera nya verksamhetsområden • Ta fram en ny dagvattenstrategi • Delta i arbetet med ny VA-taxa • Delta som beställare och/eller sakkunnig i större åtgärder som ombyggnad av reningsverk, kapacitetsutredningar, åtgärder för klimat- och väderanpassningar • Arbeta tillsammans med andra med VASS, miljörapporter och Revaq • Upprätta och granska underlag och utredningar till översiktsplan, detaljplaner och större investerings- och underhållsplaner • Medverka i arbetet med VA-planering inkl. digitalisering samt annan teknisk handläggning som förekommer på avdelningen KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • är högskoleutbildad högskoleingenjör eller civilingenjör alternativt fyraårigt tekniskt gymnasium med dokumenterad erfarenhet och kunskap • har arbetat med VA-planering • har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet • har drivit större projekt • kan uttryck dig väl i tal och skrift på svenska • är van användare av digitala verktyg i ditt arbete • har B-körkort Vi ser det också som meriterande om du har kunskap och/eller erfarenhet av: • VA-taxa och abonnentfrågor • VA-planer, VA-strategier, • miljö- och hållbarhetsfrågor • kunskap om lagstiftningen inom VA-området • VA-banken, EDP, VA-projektering För att ha de bästa förutsättningarna för att klara rollen har du en mycket god förmåga att arbeta självständigt och samarbeta med alla de intressenter som kan finnas i övergripande och komplexa frågor. Ditt sätt att arbeta präglas av struktur men med en flexibilitet att prioritera om vid behov. Du har också förmågan att till att se helheten och det strategiska målet samt en förmåga att kommunicera detta på ett pedagogiskt sätt. Som person ser vi att du skapar och behåller goda relationer och uppskattar att samarbeta med andra samt driver dina processer framåt genom motivation och engagemang. Din roll kräver ett visst mått av kreativitet, att se lösningar som inte alltid är självklara och du har alltid fokus på kvalitet i dina lösningsförslag. Som VA-ingenjör kommer du ibland att föredra ärenden till politiken så du behöver känna dig bekväm med muntlig framställan inför små och större grupper. Rollen kräver också att du är lyhörd och håller dig uppdaterad i det som är relevant för ditt område. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

15 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Vill du vikariera som planerare/administratör inom Hemtjänsten?

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en vikarierande planerare/administratör till vårt team inom hemtjänsten. Denna tjänst passar dig som önskar ett roligt och varierat arbete där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: • schemaadministratör • planering av insatser • kontakt med hälso- och sjukvårdspersonal • kontakt med anhöriga • redovisning av fakturaunderlag • kontering och attestering av fakturor. I denna roll ingår dessutom att vara ett administrativt stöd till enhetscheferna för hemtjänsten. Du kommer att vara behjälplig i alla förekommande arbetsuppgifter som ingår i en roll som planerare/administratör. I tjänsten ingår även att vara administratör för vårt larmsystem. Du kommer dessutom att vara delobjektsspecialist för vårt schema- och bemanningssystem Multiaccess. Detta innebär att dagligen arbeta med att hålla systemet uppdaterat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som • har gymnasieutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten • kan uttrycka dig väl i tal och skrift • har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i planerings- och schemaverktyg och/eller inom hemtjänst. Vi ser gärna att du har kunskap om larmsystem samt erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare. För tjänsten behöver du ha förmåga att kunna planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det krävs att du är strukturerad, kommunikativ och flexibel. Vi förväntar oss att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande gentemot dem du kommer i kontakt med. Vi ser också att du är social och har en god samarbetsförmåga. Du är engagerad, nyfiken på nya lösningar och uppskattar utmaningar. Du uppskattar att arbeta tillsammans med andra i ett team men har samtidigt inga svårigheter att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat. Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan. Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024