Lediga jobb i Luleå

Utforska vårt urval av lediga jobb i Luleå inom olika branscher. Sök nu för en spännande karriär i norra Sveriges blomstrande stad. Hitta ditt drömjobb i Luleå idag!

Projektingenjör väg

Som projektingenjör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Projektingenjör väg Arbetsuppgifter Hos oss får du en unik möjlighet med stort eget ansvar att kunna jobba med såväl mindre investeringsprojekt som med miljardbyggen. Genom våra affärer och i samverkan med andra kan vi, som en ledande beställare, också påverka branschen och utvecklingen. Det gör vi genom att beställa hållbara, innovativa lösningar och smart infrastruktur. Som projektingenjör fungerar du som stöd till projektledare och specialister. Du deltar i olika investeringsprojekt där du ansvarar för bl.a. administration, handläggning och uppföljning i projektets alla skeden. I din roll ingår att vara delaktig i upphandlingar, projekt- och byggmöten samt vara insatt i kontraktsinnehåll för konsultuppdrag och entreprenader. Som projektingenjör arbetar du även med omvärldsbevakning och bedömning av risker och möjligheter i projekten. Du är också en viktig del i att säkerställa att projekten genomförs enligt gällande lagstiftning och bestämmelser. När du har blivit varm i kläderna i rollen som projektingenjör kan du få möjlighet att leda mindre projekt med stöd av en projektledare. Vi delar hela tiden erfarenheter, förbättrar våra arbetssätt och tänker nytt. Allt med ambitionen att utveckla såväl dig som vår verksamhet. Trafikverket är stolt över att nyligen ha blivit utsedda till en av Sveriges tio mest attraktiva arbetsgivare och nominerade till årets employer branding företag 2023. Med andra ord - hos oss trivs man! Vi månar om worklife balance och erbjuder i denna tjänst möjlighet till distansavtal som innebär att du kan arbeta upp till 40% av din arbetstid på distans. Övrig tid är du placerad på vårt kontor i Luleå. Övrig information De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vänligen hänvisa inte enbart till ditt CV. I denna rekryteringsprocess används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i slutet av vecka 24. Intervjuer hålls via Skype och är planerade till vecka 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! För att undvika att information gällande din ansökan klassas som SPAM kan du med fördel lägga till vår e-postadress: [email protected] i dina e-postkontakter. Kvalifikationer Vem är du? Du är analytisk och motiveras av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är bekväm i en administrativ roll där det ställs krav på egenskaper så som struktur och effektivitet. Då du kommer ingå i många olika samarbeten behöver du vara samarbetsorienterad och kommunikativ i ditt förhållningssätt. Vi söker dig som har: universitets eller högskoleexamen med inriktning mot teknik eller ekonomi, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt inom bygg och anläggningsbranschen har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av arbete med riskanalyser relevant erfarenhet av arbete med prognos- och ekonomihantering samt tidsplanering relevant erfarenhet av att ha arbetat med klimat och hållbarhetsanalyser Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Projektledare väg

Hur skulle du i rollen som projektledare bidra till att leverera bra väginfrastruktur med hög kvalité, till rätt pris, i rätt tid? Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Hos oss lönar sig alltid goda prestationer, men vi är samtidigt noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Exempelvis erbjuds du som anställd hos oss möjligheten att arbeta 40 % av arbetsveckan på distans. Vi är även stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Projektledare väg Arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att driva, leda, samordna och följa upp projekt från kust till fjäll, i stad och på landsbygd inom hela det geografiska området som distriktet omfattar. Du ansvarar för projekten från planering till färdig anläggning. Att det genomförs utifrån beslutad omfattning samt inom bestämda tids- och kostnadsramar. Tillsammans med projektingenjör och i vissa fall även med delprojektledare och specialister formar ni projektets arbetssätt avseende strategi, tidsstyrning, ekonomi och administration. Det är ett varierande arbete med frihet under ansvar och många möjligheter att bredda sin kunskap. Ditt uppdrag innebär att du: . Säkerställer en gemensam målbild av effekt -och projektmål för berörda parter. . Sätter ramar för projektet med tydliga samarbetsformer och har ett affärsmässigt agerande i förhållande till leverantörer. . Arbetar proaktivt avseende risker, säkerhet och arbetsmiljö i projekten. . Skapar utrymme för utveckling och innovation vid upphandling samt säkerställer korrekt affärs- och ersättningsformer. . Säkrar en god styrning och effektiv uppföljning av kontrakten avseende tid, kostnad och innehåll. . Samverkar och samråder både internt och externt. . Svarar för omvärldskontakter med allmänheten, kommuner och andra intressenter. Projektledare i arbetsgruppen berättar: "I rollen som projektledare på Trafikverket har du möjligheten att påverka Sveriges infrastruktur på riktigt. Vi har stor frihet under ansvar både i det lilla som i det stora och även om det tillhör rollen att fatta självständiga beslut, finns alltid en chef eller ett ombud som har ens rygg. Du har stöd i tydliga regelverk, kompetenta kollegor och en specialistorganisation med stor teknisk kompetens. Jobbet är sällan enformigt och det finns alltid något nytt att lära. Vår arbetsgrupp är en härlig blandning av människor med olika ålder, bakgrund och färdigheter. Gemensamt har vi ett brinnande intresse för allt vad väganläggning innebär och en vilja att skapa mer infrastruktur i norr. Välkommen till oss!" Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Tester är planerade att skickas ut via mail i vecka 24. Intervjuer är planerade att hållas digitalt över skype i vecka 25 och 26. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en prestigelös person med god analytisk förmåga som utifrån ett helhetsperspektiv tar dig an komplexa frågeställningar genom god samverkan med andra. Du planerar och strukturerar arbetet på ett målmedvetet sätt och är en ledare som skapar tillit, bygger förtroende, levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt tillsammans med teamet. Du har en välutvecklad kommunikationsförmåga, vilket innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt, är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Vi söker dig som har: universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 hp (120p) med teknisk inriktning, eller annan utbildningsbakgrund i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig flerårig relevant och aktuell erfarenhet som projektledare, platschef eller likvärdig ledande funktion som entreprenör, konsult eller beställare inom bygg och anläggning goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift körkort för personbil Det är meriterande om du har: erfarenhet av projekteringsledning och/eller uppdragsledning för projektering aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av vägentreprenader erfarenhet av att ansvara för budget, prognoser och ekonomisk uppföljning erfarenhet av att tillämpa AMA och entreprenadjuridik god och relevant kontrakts- och förhandlingsvana Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Dental hygienist

Are you passionate about dental health and making a real difference in patients' lives? Do you thrive in a dynamic and supportive team environment? If so, we have an exciting opportunity for you to join our team at Norrdental in the vibrant city of Luleå. Luleå Airport is the fifth largest in the country and it takes just 10 minutes to reach by car from the city centre. The Port of Luleå is Sweden's northernmost and one of the largest in the country. Luleå University of Technology, with 16,000 students and 1,700 employees, provides world-class research and education. Luleå is a city of dynamic enterprise, with everything from the steel and tech industries to a broad service industry, a growing trade and tourism industry, as well as new, creative industries such as film production and digital design. Facebook chose Luleå as the location for their data center, because of our beneficial climate and abundant supply of clean energy. Luleå is a sports city with clubs active in most sports. We have top-tier men's and women's teams in the basketball and ice hockey leagues Luleå offers great communications to both Arlanda Airport as well as to Stockholm . If you want to read more about Luleå please follow this link: Välkommen till Luleå (visitlulea.se) Norrdental ,the practice Located in the heart of Luleå, Norrdental is a newly built state pf the art fully digitilise 5 surgery practice offering complex implant treatments, endodontics and prosthodontic and restorative dentistry. We are one of few private practices with CBCT-3D OPG and microscope. The Opportunity We are currently seeking experienced qualified dental staff to join our passionate team You will work closely in teams with your colleagues at the clinic, therefore good teamwork skills is required. There are possibilities to influence the focus of your own work depending on interest, experience and competence. Requirements and skills: - Qualified nurse within EU/EEA *EU/EEA citizenship - Qualified Hygieniest within EU/EEA *EU/EEA citizenship - English language proficiency at CEFR level B2 Ability to work in a team with colleagues of all professions Great focus on qualitative work Good communication skills An eager to constantly develop your professional skills A minimum of 3 years' experience in a dental practice (Dental Nursing experience preferred) Our offer - Over base starting salary. Salaries are negotiable depending on experience/competence. - Support with moving costs - Support for partners/spouses to find work opportunities in the region - A minimum of 25 days of paid vacation per year - A modern working environment -A high standard of clinical equipment at the clinics - Courses/auscultations In this recruitment we cooperate with Arbetsförmedlingen EURES . How to apply Email full CV and Personal letter with current Picture to [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Dental nurse

Are you passionate about dental health and making a real difference in patients' lives? Do you thrive in a dynamic and supportive team environment? If so, we have an exciting opportunity for you to join our team at Norrdental in the vibrant city of Luleå. Luleå Airport is the fifth largest in the country and it takes just 10 minutes to reach by car from the city centre. The Port of Luleå is Sweden's northernmost and one of the largest in the country. Luleå University of Technology, with 16,000 students and 1,700 employees, provides world-class research and education. Luleå is a city of dynamic enterprise, with everything from the steel and tech industries to a broad service industry, a growing trade and tourism industry, as well as new, creative industries such as film production and digital design. Facebook chose Luleå as the location for their data center, because of our beneficial climate and abundant supply of clean energy. Luleå is a sports city with clubs active in most sports. We have top-tier men's and women's teams in the basketball and ice hockey leagues Luleå offers great communications to both Arlanda Airport as well as to Stockholm . If you want to read more about Luleå please follow this link: Välkommen till Luleå (visitlulea.se) Norrdental ,the practice Located in the heart of Luleå, Norrdental is a newly built state pf the art fully digitilise 5 surgery practice offering complex implant treatments, endodontics and prosthodontic and restorative dentistry. We are one of few private practices with CBCT-3D OPG and microscope. The Opportunity We are currently seeking experienced qualified dental staff to join our passionate team You will work closely in teams with your colleagues at the clinic, therefore good teamwork skills is required. There are possibilities to influence the focus of your own work depending on interest, experience and competence. Requirements and skills: - Qualified nurse within EU/EEA *EU/EEA citizenship - Qualified Hygieniest within EU/EEA *EU/EEA citizenship - English language proficiency at CEFR level B2 Ability to work in a team with colleagues of all professions Great focus on qualitative work Good communication skills An eager to constantly develop your professional skills A minimum of 3 years' experience in a dental practice (Dental Nursing experience preferred) Our offer - Over base starting salary. Salaries are negotiable depending on experience/competence. - Support with moving costs - Support for partners/spouses to find work opportunities in the region - A minimum of 25 days of paid vacation per year - A modern working environment -A high standard of clinical equipment at the clinics - Courses/auscultations In this recruitment we cooperate with Arbetsförmedlingen EURES . How to apply Email full CV and Personal letter with current Picture to [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Vill du utbilda i matematik och ellära?

Vill du vara med och bidra till Sveriges framtid och tillväxt? Vill du vara med och utveckla vuxna i utbildning? Vill du dela med dig av den kunskap du samlat på dig under ditt yrkesliv? Tycker du om att föreläsa? Om du har svarat ja på alla frågor är det självklart att du ska utbilda med oss på Ackebrink! Ackebrink AB är ett kunskapsföretag som hjälper yrkeshögskoleanordnare med att hitta duktiga yrkeskompetenta och branscherfarna utbildare till sina kurser och utbildningar. Läs mer om oss på ackebrink.se. Vi erbjuder dig möjligheten att utbilda morgondagens kollegor inom just din bransch. Utbildningsuppdrag via oss innebär att du jobbar ute hos Yrkeshögskoleanordnare . Det är en fantastisk dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Du jobbar direkt med vuxna motiverade studerande som läser olika yrkeshögskoleutbildningar på olika orter runt om i Sverige. Vi tror du är egen företagare som vid sidan av dina övriga uppdrag vill utbilda blivande yrkeskollegor eller att du har en lucka i ditt yrkesliv och därför äntligen kan ta chansen att få utbilda andra. Vi söker dig som brinner för att kunskapsöverföra till andra och som trivs i en utbildande roll. Du är prestigelös som person men vågar sätta ner foten där det behövs. Du gillar att befinna dig i sociala sammanhang och handleda både grupper och individer och locka fram det bästa hos båda. Du behöver inte ha utbildat förut men älska att förmedla kunskap och brinna för att utbilda blivande branschkollegor! Vi söker någon som vill utbilda morgondagens kyl- och värmepumpstekniker i matematik och ellära i början av höstterminen. Undervisningen är på plats i Luleå. Man undervisar cirka 2,5 dagar i veckan. Det är deras första kurs. Kursen innehåller X matematiska problemställningar kopplade mot yrkesområdet X Ellära - Beräkna ström, spänning, effekt och resistans kopplat mot kyla och värme X Redogöra för el-komponenter i en krets Vill du veta mer om faktiskt kursinnehåll ta kontakt med oss. Vi tar endast emot ansökan via mail! Utbildarintroduktion Alla våra utbildare genomgår innan kursstart en lärarintroduktion, där vi går igenom vad som förväntas av dig som utbildare. Vi hjälper dig även med att planera din första kurs och ditt kursmaterial. Vi ger dig även tips, råd och stöd på vägen. Ackebrink har funnits i mer än 15 år och år 2013 och 2014 blev vi utnämnda till ett Gasellföretag. Idag levererar vi upp mot 250 kurser per år och våra kunder finns idag från Luleå i norr till Malmö i söder. Vi levererar utbildningskonsulter inom allt från projektledning och ekonomi till sprängteknik, VA-teknik och matematik med mycket mera. Om du nu inte har just den här kompetensen men är grym på något annat, skicka gärna in en ansökan till oss eller registrera dig via vår hemsida så kontaktar vi dig - ackebrink.se/kontakta-mig

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juli 2024
SSAB - Onsite IT Support Specialist

Dive into the heart of technology at SSAB, where innovation meets diversity. As an Onsite IT Support Specialist, you'll be at the forefront of solving complex hardware and software issues, managing operating systems, and providing exceptional service to end-users. With a strong foundation in the ITIL framework and a proficiency in both Swedish and English, you'll contribute to our dynamic team by offering high-quality IT support and navigating through challenges with a problem-solving mindset. Location Luleå. Becoming part of the SSAB family means joining a journey. A journey that we believe is essential for the sustainability of this planet. Steel has been one of the most important materials for developing our society and it will continue to be so. In the roofs over our heads, in the bridges connecting our cities and in the cars of tomorrow. At SSAB we are proud of our history and leadership in high-strength steel. But we are also aware that the production of steel is one of the largest emitters of greenhouse gases in the world. That has to change. That is why we have developed the world’s first fossil free steel production and has committed to becoming largely fossil-free by around 2030. As part of SSAB you will be instrumental in realizing this goal and push for the green transformation of the whole steel industry. About the position We are seeking an Onsite Support Specialist to play a pivotal role in elevating our business and production support through cross-functional collaboration. Reporting to the Onsite Manager, this role encompasses enhancing our ServiceDesk onsite support and actively supporting our business operations. It offers the chance to tackle diverse challenges, facilitating broad experience across various IT areas, with some domestic travel involved. Your core mission involves delivering superior onsite IT support, contributing to our ongoing efforts to improve business processes. This position is an opportunity to showcase your skills, gain invaluable experience, and make a significant impact within a supportive and dynamic environment. This position will be based at our mill or HQ in Sweden, and you will be appointed to one of these locations, providing a unique vantage point to contribute to our operations. Main responsibilities Provide onsite IT support for hardware and software issues. Manage and troubleshoot operating systems like Windows and Linux. Engage with end-users to understand and solve their IT-related problems. Address basic networking challenges, including setting up and maintaining LANs, WLANs, and understanding of IP protocols. Oversee server management, including configuring, maintaining, and troubleshooting both physical and virtual servers About You Demonstrable experience in a ServiceDesk role, with a strong track record of problem-solving and providing high-quality IT support. Fluency in Swedish and English is essential. Experience with ITSM tools, such as ServiceNow, demonstrating the ability to manage tickets and workflows efficiently. Ability to work effectively in a fast-paced environment, adapting to various situations and managing multiple priorities with a proactive attitude. A Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field is preferred. Our offer At SSAB we strive for a diverse and inclusive environment. We use our values – driven, true and ahead – in making everyday decisions, keeping the customer at the heart of what we do. This makes us all team players, each with the drive to improve. When joining SSAB you will become part of an organization of passionate problem solvers working together on important challenges. We will support your growth by providing a safe and friendly workplace that contributes to work-life balance. If you set out to achieve it, at SSAB you will have the possibility of broadening your skills and grow within your field or beyond. We offer a wide range of appreciated benefits to our employees. Some examples of these are listed here: Profit sharing Life balance through reduction of working hours Wellness grants Recruitment process 1. Apply (in english) 2. Interview 3. Come and meet us 4. Health Examination 5. Sign Got questions about this position? Please contact Salar Khezri, IT Manager, mail [email protected] or Gustaf Sundström, Onsite Support Manager, mail gustaf.sundströ[email protected] We decline contacts from recruitment agencies and ad sellers regarding this advertisement. Trade union information is provided by Akademikerföreningen, Unionen and Ledarna, which can be reached via our switchboard on phone +46 243 700 00 - Borlänge, +46 920 920 00 - Luleå, +46 155 254 000 - Oxelösund. Words from your future manager "Hi, My name is Gustaf Sundström and I will be your manager at the ServiceDesk department. At SSAB, we're more than just a team; we're a family dedicated to innovation, excellence, and supporting each other's growth. We value collaboration, dedication, and the willingness to embrace new challenges. Here, you'll have the opportunity to work on diverse projects, gain invaluable experience across different IT areas, and make a real difference in our day-to-day operations. Whether at our mill or HQ , you'll be an essential part of our team, supporting the future of our business." SSAB is a Nordic and US-based steel company that builds a stronger, lighter and more sustainable world through value added steel products and services. Working with our partners, SSAB has developed SSAB Fossil-free™ steel and plans to reinvent the value chain from the mine to the end customer, largely eliminating carbon dioxide emissions from our own operations. SSAB Zero™, a largely carbon emission-free steel based on recycled steel, further strengthens SSAB’s leadership position and our comprehensive, sustainable offering independent of the raw material. SSAB has employees in over 50 countries and production facilities in Sweden, Finland and the US. SSAB is listed on Nasdaq Stockholm and has a secondary listing on Nasdaq Helsinki. Join us on our journey! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X and YouTube.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Undersköterskor till kirurgavdelning 53, Sunderby sjukhus

Vill du vara med i nystarten av en kirurgavdelning på Sunderby sjukhus? Vi söker dig som är intresserad av utvecklingsarbete och förändringsarbete, som vill vara med från start och bygga upp en ny avdelning. På avdelning 53 kommer du möta både akutkirurgiska patienter samt även planerade kirurgiska patienter. Vi arbetar med personcentrerad vård, tvärprofessionella samarbeten och evidensbaserad vård. Vi söker Vi söker dig som är utbildad undersköterska. Du bör ha gått kursen akutsjukvård (200 poäng) eller enligt ny kursplan hälso- och sjukvård 1 och 2.  Har du erfarenhet från kirurgisk omvårdnad eller akutsjukvård är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, kontrollerad i stressade situationer. Du är ansvarstagande, engagerad och kan ta initiativ samt har en god samarbetsförmåga som kommer fram genom att tillsammans med dina arbetskollegor skapa ett positivt arbetsklimat med patienten i fokus.  Det här får du arbeta med Hos oss får du vara med från start och tillsammans med dina kollegor bygga upp en ny kirurgavdelning. Tillsammans ska vi arbeta med våra rutiner och riktlinjer för vår verksamhet. Som undersköterska på avdelningen har du ett omväxlande och utvecklande arbete där du arbetar både självständigt och i team. Du kommer ha hand om både akuta patienter samt även inplanerade kirurgiska besök. Arbetsuppgifterna omfattat förutom den allmänna patientomvårdnaden kvalificerade uppgifter som dränhantering, sårvård men även provtagningar, patientundervisning, riskbedömningar och dokumentation i journalsystemet. Vi har kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning för medarbetare. Vi lägger stor vikt på arbetsmiljöarbetet och som en del i detta har vi beslutat att införa schemalagd kompetensutveckling med ett program för varje schemaperiod. Låter detta intressant? Vi behöver dig och din kompetens Det här erbjuder vi dig - Schemalagd tid för kompetensutveckling - Introduktion anpassad efter erfarenhet och behov för att skapa trygghet för dig i din nya arbetsgrupp - Kontinuerlig utbildning inom klinikens områden - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid dag, kväll och helgtjänstgöring. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Sjuksköterskor/natt till kirurgavdelning 53, Sunderby sjukhus

Vill du vara med i nystarten av en kirurgavdelning på Sunderby sjukhus? Vi söker dig som är intresserad av utvecklingsarbete och förändringsarbete, som vill vara med från start och bygga upp en ny avdelning. På avdelning 53 kommer du möta både akutkirurgiska patienter samt även planerade kirurgiska patienter. Vi arbetar med personcentrerad vård, tvärprofessionella samarbeten och evidensbaserad vård. Vi söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet från kirurgisk omvårdnad eller akutsjukvård är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, kontrollerad i stressade situationer. Du är ansvarstagande, engagerad och kan ta initiativ samt har en god samarbetsförmåga som kommer fram genom att tillsammans med dina arbetskollegor skapa ett positivt arbetsklimat med patienten i fokus. Det här får du arbeta med Hos oss får du vara med från start och tillsammans med dina kollegor bygga upp en ny kirurgavdelning. Tillsammans ska vi arbeta med våra rutiner och riktlinjer för vår verksamhet. Som sjuksköterska på avdelningen har du ett omväxlande och utvecklande arbete där du arbetar både självständigt och i team. Du kommer ha hand om både akuta patienter samt även inplanerade kirurgiska besök. Ingen dag är den andra lik då vi övervakar, förbereder och behandlar patienter både före och efter operationer och undersökningar. Ett omväxlande arbete då vi tar emot patienter dygnet runt från hela Norrbotten. Vi lägger stor vikt på arbetsmiljöarbetet och som en del i detta har vi beslutat att införa schemalagd kompetensutveckling med ett program för varje schemaperiod. Det här erbjuder vi dig - Schemalagd tid för kompetensutveckling - Introduktion anpassad efter erfarenhet och behov för att skapa trygghet för dig i din nya arbetsgrupp - Kontinuerlig utbildning inom klinikens områden - Möjlighet att läsa vidareutbildning till specialist inom kirurgisk omvårdnad (specialistsjuksköterska i kirurgisk vård) - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/  -Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/  - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid natt och helgtjänstgöring. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Sjuksköterskor till kirurgavdelning 53, Sunderby sjukhus

Vill du vara med i nystarten av en kirurgavdelning på Sunderby sjukhus? Vi söker dig som är intresserad av utvecklingsarbete och förändringsarbete, som vill vara med från start och bygga upp en ny avdelning. På avdelning 53 kommer du möta både akutkirurgiska patienter samt även planerade kirurgiska patienter. Vi arbetar med personcentrerad vård, tvärprofessionella samarbeten och evidensbaserad vård. Vi söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du erfarenhet från kirurgisk omvårdnad eller akutsjukvård är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående, kontrollerad i stressade situationer. Du är ansvarstagande, engagerad och kan ta initiativ samt har en god samarbetsförmåga som kommer fram genom att tillsammans med dina arbetskollegor skapa ett positivt arbetsklimat med patienten i fokus. Det här får du arbeta med Hos oss får du vara med från start och tillsammans med dina kollegor bygga upp en ny kirurgavdelning. Tillsammans ska vi arbeta med våra rutiner och riktlinjer för vår verksamhet. Som sjuksköterska på avdelningen har du ett omväxlande och utvecklande arbete där du arbetar både självständigt och i team. Du kommer ha hand om både akuta patienter samt även inplanerade kirurgiska besök.Ingen dag är den andra lik då vi övervakar, förbereder och behandlar patienter både före och efter operationer och undersökningar. Ett omväxlande arbete då vi tar emot patienter dygnet runt från hela Norrbotten. Vi lägger stor vikt på arbetsmiljöarbetet och som en del i detta har vi beslutat att införa schemalagd kompetensutveckling med ett program för varje schemaperiod. Det här erbjuder vi dig - Schemalagd tid för kompetensutveckling - Introduktion anpassad efter erfarenhet och behov för att skapa trygghet för dig i din nya arbetsgrupp - Kontinuerlig utbildning inom klinikens områden - Möjlighet att läsa vidareutbildning till specialist inom kirurgisk omvårdnad (specialistsjuksköterska i kirurgisk vård) - Kliniskt basår för dig som ny sjuksköterska för att arbetet ska bli stimulerande, utvecklande och tryggt, läs mer här https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/  -Den här verksamheten omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor, https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/​​​​​​​  - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstid dag, kväll och helgtjänstgöring. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
SSAB - Executive Assistant - Transformation Office

Vill du ha en spännande och omväxlande roll i en produktionsmiljö där det kommer erbjudas stor omväxling och variation i din arbetsdag? I rollen som Executive Assistant kommer din roll ha en avgörande betydelse för ledningen och hela teamets koordinering och administration. Placeringsort Luleå. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och omkring 2030 kommer vi att vara i stort sett fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Som Executive Assistant är du centrum för kommunikation, strategi, schemaläggning och planering för VP, Head of TO och TO MT för Transformation Office men du är även ett stöd till övriga chefer i ledningsgruppen som du har ett nära samarbete med. Du kommer att vara högst delaktig i ovan nämnda personers vardag och det är naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar både verksamheten och dessa personer. I rollen sitter du organisatoriskt med alla som ingår i SSABs omställningsprojekt på Transformation Office. Dina huvudsakliga ansvarsområden Organisera och planera prioriterade besök kopplat SSABs omställning i Luleå. Ansvara för administration kopplat till on- & offboarding av våra nyanställda och konsulter, inklusive hantering av olika behörigheter och åtkomsträttigheter i IT-system och personalsystem. Hantera inköpsaktiviteter, inklusive inköpsorder och fakturahantering. Underlätta det dagliga arbetet för VP Head of TO chef samt övriga TO teammedlemmar kring administrativa och praktiska arbetsuppgifter så att deras vardag flyter på så smidigt, effektivt och bra som möjligt. Organisera besök och evenemang samt assistera med kalenderbokningar, resebokningar och visumhantering. Förbereda rapporter för ledningsteam, föra protokoll, följa upp på åtgärdsplaner och delta i olika ledningsforum. Kalenderhantering och proaktivt stöd inför kommande bokningar. Göra presentationer i Powerpoint, ibland med tillhörande förslag på talarmanus. Behjälplig vid större event på GROUP, ex Top Management Meeting för ca 100 deltagare. Om dig Erfarenhet från Executive Assistant-roll i globalt börsnoterat företag, start-up och/eller tillväxtbolag. För att axla rollen bör du vara självgående och van att fånga upp och leverera på arbetsuppgifter av olika karaktär. Du har affärs-och organisationskunskap och är administrativt skicklig med digital kompetens. Du kommer vara en nyckelperson i många av våra viktiga processer. Huvudsakligen inom området personaladministration. Du rapporterar till chefen för VP för TO. Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du är prestigelös, tydlig och sympatisk. Du är van vid självledarskap och du gillar att ta ägarskap för olika projekt. Det är även viktigt att du har en hög kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du är förtroendeingivande med en förmåga att skapa och bibehålla goda relationer. Eftergymnasiala studier inom ekonomi, HR, administration och eller språk. Kommunikationsfärdigheter: God Svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med finska. Förmåga och professionalitet att hantera konfidentiell information. Systemvana: Microsoft Office 365 Meriterande EIS, SAP och TimeKey. Tjänsten är i första hand på plats i Luleå med möjlighet till distansarbete i viss utsträckning! Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Kom och träffa oss 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna Carl Orrling, VP, Head of Transformation Office Mail - [email protected] LinkedIn - https://www.linkedin.com/in/carl-orrling-a6878540/ Kontakta Petra Fekete, Interim Talent Acquisition Partner Mail - [email protected] LinkedIn - https://www.linkedin.com/in/petra-fekete-50038726/ Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "Jag som blir din chef heter Carl Orrling. Välkommen till vårt projektkontor där effektivitet och noggrannhet är nyckeln till framgång! Vi söker nu en dynamisk och erfaren exekutiv assistent som är redo att ta sig an en central roll i vårt team. Att få vara med om att ställa om en hel industri är en fantastisk möjlighet och utmaning. Vi söker medarbetare som är engagerade och delar SSABs vision om en starkare och mer hållbar värld. Som en del av vårt projektkontor behöver man kunna kombinera flexibilitet med struktur med en hög servicegrad."

16 maj 2024
Sista ansökan:
18 juni 2024