Lediga jobb i Norrköping

804 Lediga jobb i Norrköping. Vår jobbsida är din främsta källa för aktuella jobbmöjligheter i Norrköping. Här hittar du lediga jobb som matchar din kompetens och karriärmål i denna blomstrande stad.

Sommarvikarie som Jourhavande arbetsledare

Är du intresserad av att jobba i en arbetsledande funktion under jourtid i vår kommunala vård- och omsorgsorganisation? Då kan du bli vår kollega under sommaren Vilka är vi? Med våra ca 4000 medarbetare utgör Vård- och omsorgskontoret kommunens näst största kontor. Vårt huvuduppdrag består av att tillgodose behov av stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. Vi ansvarar även för att tillhandahålla mat till förskola, skola och vård- och omsorgskontorets verksamheter. Vi arbetar med ett brukarorienterat förhållningssätt där arbetet styrs och utgår från brukarens behov. Tillsammans ansvarar vi för att leda verksamheten mot våra uppsatta mål och skapa en meningsfull och trygg vardag för alla som är i behov av vår hjälp. Hos oss får du möjlighet att ta ansvar och utvecklas- både som medarbetare och som människa. Läs mer om vård- och omsorgskontoret och vårt erbjudande: Vård och omsorg - Norrköpings kommun (norrkoping.se) Dina arbetsuppgifter Som jourhavande arbetsledare finns främst till för vård- och omsorgskontorets utförarverksamheter under jourtid. Du ansvar för att leda och fördela arbetet vid oförutsedda händelser och har en arbetsledande funktion mot andra avtalade verksamheter jourtid. Dina främsta arbetsuppgifter är att vid behov vägleda och stödja medarbetare i sitt arbete och tillsammans med berörda medarbetare riskbedöma situationer som uppstår vid oförutsedda händelser. Vid behov ansvarar du för att leda och omfördela arbetet utifrån åtgärdsförslag och riskbedömningar som tagits fram, samt samordna kontakt med andra vårdgivare och/eller samhällsfunktioner. Du ansvarar också för att delge ordinarie chef på berörd enhet information kring händelser, riskbedömningar och åtgärder som uppkommit under arbetspasset. Vid allvarligare händelser av medialt intresse ansvarar du för att informera kontorets samtliga chefsled. Du ingår i en grupp om sex personer som arbetar växelvis med att bemanna verksamheten kvällar, helger och nätter. Du utgår från kontoret som ligger centralt i Norrköping. Vem är du? Vi söker dig har en pågående relevant högskoleutbildning och som trivs med att arbeta självständigt, med förmågan att handleda och fatta grundade beslut när oförutsedda situationer händer i våra verksamheter. Som person är du lugn och tålmodig. Du har god kommunikativ förmåga och är skicklig på att bemöta människor.  Du har god förmåga att i uppkomna situationer ställa de rätta frågorna så att du får en bra bild av det inträffade utan att vara på plats. Du har ett intresse av en arbetsledande roll då funktionen är central under jourtid för våra verksamheter. Har du erfarenhet av vårdarbete ser vi det som meriterande. Välkommen med din ansökan!   Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 3 Anställningsform: vikariet Längd på anställning: juni, juli augusti Tillträdesdatum:  15 juni Alternativt Enligt överenskommelse Arbetstid: kväll/natt/helg Möjlighet till distansarbete: nej Sista ansökningsdatum: 15 juni Kontakt: Anna-Pia Viklund 011-155189, [email protected] KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Erfaren Lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping.

Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är grym på löner! Helt enkelt en lönespecialist, gärna med tidigare erfarenhet från myndighet. Omfattning: Heltid 100% Start: 2024 06 03 Längd: 3 månader med möjlighet till förlängning upp mot 9 månader. Första månaden behöver du vara på plats 100%, därefter kan distansarbete 1-2 dagar/ vecka vara möjligt. Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjlighet att fakturera från eget bolag. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Vi söker en erfaren, senior lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen. I uppdraget ansvarar du för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i kundens lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Nedan uppgifter kan även förekomma: • bearbeta och kontrollera löneunderlag • ta fram lönelistor • ta fram rapporter och statistik • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter • sammanställa tid- och frånvarorapporter • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) • göra beräkningar och rättningar Vem är du? För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier: - Utbildad lönespecialist - Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist (skall framgå av CV) - Erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering - Goda kunskaper i MS Office - Goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P) - Goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal - Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Vidare ser vi att du har ett coachande förhållningssätt, är pedagogisk, tydlig och stabil. Har förmåga att hantera en komplex verksamhet med många olika kollektivavtal är meriterande då Sjöfartsverkets anställda går mot många olika kollektivavtal. Att ha erfarenhet av jobb på statlig myndighet är meriterande. Om verksamheten Låter detta som ett uppdrag för dig? Då söker du via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

16 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Psykiatrisjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. psykiatrisjuksköterskaiSödra Sverige I rollen som sjuksköterska inom psykiatriarbetar du med omvårdnad inom psykiatrisk sluten- och öppenvård. Du hjälper patienter att hantera psykisk ohälsa eller psykisk sjukdom, att hantera känslor av meningslöshet och att stärka personens känsla av att ha kontroll över sitt liv. Det är viktigt att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv och att se både patient och närstående i deras livssituationer. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. VUB inom psykiatri. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:240617 - 240818 Arbetstider:antingen dag- och kvällsturer eller nattjänstgöring. Journalsystem:CosmicSista ansökningsdag:2024-05-20 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Sjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. sjuksköterska iSödra Sverige Som sjuksköterska på infektionsavdelning arbetar du med omhändertagande av patienter med akuta sjukdomstillstånd. I arbetsuppgifterna ingår det att ha ett övergripande omvårdnadsansvar, provtagningar, läkemedelsadministrering, tillsyn och skötsel av in- och utfarter såsom PVK, CVK eller subcutan venport. Det ingår även skötsel av KAD, olika typer av dränage, beredning av antibiotika i slutet system och användning av medicinsk utrustning som exempelvis Optiflow och övervakningsapparatur. Du kommerarbeta i team med undersköterskor, läkare, kurator, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet från infektion eller medicin. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:1 juni - 31 augusti 2024 Arbetstider:6.45-15.15, 13.30-21.45 och 20.45- 07.00. Journalsystem: MeliorSista ansökningsdag:2024-05-21 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Serviceintriktad plastreparatör till Werksta Norrköping

Vi söker en erfaren och serviceinriktad plastreparatör som tycker om att jobba i högt tempo. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat och målinriktat team som alltid tillgodoser kundens behov. Du kommer att arbeta med: Ett team av flera duktiga billackerare som återställer bilarna till sitt ursprungsskick. Som plastreparatör på Werksta samverkar du också med skadeberäknare, bilplåtslagare och verkstadschef för att skapa goda resultat och uppfylla fastställda mål. Det är viktigt att du är flexibel och ambitiös då vi jobbar under högt tempo. Du ska kunna utföra flera steg i lackprocessen såsom maskering, slipning, grundning och plastreparation inkl plastsvets, värmning mm Din profil: Utbildad plastreparatör med erfarenhet av samtliga moment i processen Kvalitetsmedveten och effektiv Det är viktigt att du tycker om att utvecklas då våra modellprogram ständigt utvecklas. Werksta som arbetsgivare Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Läs mer om vi som arbetsgivare kan erbjuda dig som anställd på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten, kontakta Platschef Rasmus Sporrong, 0767697147. Om koncernen Werksta Werksta Norrköpingär en del avSveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 31 verkstäder med ca 600 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 45 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 13 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping

Sjöfartsverket erbjuder effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling. Myndigheten verkar för en konkurrenskraftig sjöfart genom deras kärnverksamhet. Sjöfartsverket tillhandahåller och utvecklar säkra, miljövänliga och effektiva sjövägar med service dygnet runt. Dessutom erbjuder de tjänster som gör skillnad för näringslivet, privatpersoner och samhället i stort. Sjöfarten är deras största kund. För att säkerställa effektiv sjötrafik till och från Sveriges drygt 50 hamnar erbjuder myndigheten tjänster som motsvarar tidens krav på effektivitet, säkerhet och miljöhänsyn. Sverige har en lång, varierande kust. Att bidra till ett tryggt fritidsbåtliv för många människor är en del av Sjöfartsverkets uppdrag. Säkra farleder, bra navigationshjälpmedel samt sjö- och flygräddningen är deras viktigaste verktyg. Sjöfartsverket har ca 1200 anställda och bedriver verksamhet runt hela Sverige med huvudsäte i Norrköping. Den regionala organisationen är koncentrerad till den svenska kusten och de stora insjöarna. Arbetsgivare: Novare Bemanning Är du en erfaren lönespecialist? Trivs du i en roll där du får ta ansvar och leda andra? Toppen! Då kan det vara dig vi letar efter. Just nu söker vi efter en inköpare/controller till Sjöfartsverket i Norrköping.  För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! Om uppdraget Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi en lönespecialist till Sjöfartsverket i Norrköping. Myndigheten är just nu i behov av stöttning i form av en lönespecialist. De söker en erfaren lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen. I uppdraget kommer du att ansvara för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i vårt lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). Exempel på övergripande arbetsuppgifter bearbeta och kontrollera löneunderlag ta fram lönelistor ta fram rapporter och statistik redovisa skatter och arbetsgivaravgifter sammanställa tid- och frånvarorapporter svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) göra beräkningar och rättningar daglig styrning och arbetsledning av verksamheten Krav för tjänsten utbildad lönespecialist minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering goda kunskaper i MS Office goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P) goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Uppdragsperiod och omfattning  Uppdraget är på heltid med planerad start 3 juni och pågår initialt i 3 månader, med möjlighet till 6 månaders förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Norrköping, möjlighet till distansarbete finns. Ansökan   Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-05-27. Du är varmt välkommen!   Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på [email protected] Hoppas vi ses!  Som konsult hos oss  Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.  Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Arkivarie till kriminalvårdens huvudkontor

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Sektionen för informationsförvaltning ansvarar för Kriminalvårdens strategiska informationsförvaltning. I sektionen finns Kriminalvårdens registratur och arkivhantering på nationell nivå samt myndighetens klientjournalarkiv. Kriminalvården har en stor mängd oförtecknade arkiv, både eget material men också från arkivbildare som föregick Kriminalvården. ARBETSUPPGIFTER Som arkivarie inom Kriminalvården så deltar du i framtagandet av styrande dokument för arkiv- och informationshanteringen samt tar fram och genomför utbildningar inom området. Arbetet består också av att ordna och förteckna arkiv, leverera arkiv och administrera inkommande och utgående arkivleveranser. Du kommer hantera såväl fysiskt som digitalt arkivmaterial. Du svarar på frågor och stöttar verksamheten i deras hantering av verksamhetsinformation. KVALIFIKATIONER Du tar ansvar för din uppgift förblir motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser. Du arbetar bra med andra människor är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning i arkiv- och informationskunskap om lägst 60 hp (40p) • Aktuell erfarenhet av arbete som arkivarie i statlig myndighet • Erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete • God administrativ förmåga samt vana av att använda administrativa IT-system. • Kunskap om lagar och regelverk inom arkivområdet för statliga myndigheter • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Det meriterar om du har: • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården • Erfarenhet av förteckningsarbete enligt allmänna arkivschemat • Erfarenhet av att genomföra utbildningar • Erfarenhet av att ta fram styrande dokument inom arkivområdet ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Provanställning kan komma att tillämpas. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

16 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Projektledare inom IT till Norrköping

Drömmer du om att leda framtidens teknikteam? Vi på Sogeti gillar människor. Och teknik. Med teknikens hjälp gör vi vardagen bättre för människor och företag och bygger lösningar som effektiviserar och håller, länge. Gillar du också människor och teknik och vad vi kan åstadkomma tillsammans? Trivs du med att arbeta i en ledande roll, nära kunder och medarbetare? Är du lösningsorienterad, kommunikativ och bra på att se helheten? Då kanske du är en av oss. Vi söker dig som är en fena på att stötta kunder på deras digitala resa och ta dem närmare deras mål. Du har ett inbyggt driv och förstår hur teknik kan hjälpa till att effektivisera en verksamhet. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift. Det är toppen om du är orädd, gillar ansvar och har lätt för att skapa relationer. Vi tror att du har vana av att jobba agilt och trivs i en miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras. Dina nya kollegor blir fantastiska systemutvecklare, projektledare, förvaltningsledare, UX-designers, testledare och testare. Bland våra kunder finns regionens myndigheter och företag men du kan också dra fördel av vår storlek som ger möjlighet till spännande uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss är du både en del av Sogeti och det företag du hamnar på uppdrag hos. Du kan antingen vara en del i ett leveransteam inhouse eller sitta på uppdrag ute hos kund. Hos oss får du bland annat jobba med: - Projektledning, baserat på agila principer - Verksamhetsutveckling - Utredningar, verksamhetsanalyser - Förstudier - Workshopar Läs mer om några av de många anledningarna som finns för att jobba hos oss: - Våra förmåner - Här hittar du en översikt av de förmåner vi erbjuder på Sogeti. - Din utveckling - Vårt mål är att den som är anställd hos oss ska vara på en ständig utvecklingsresa och bli den bästa versionen av sig själv. - Topp 3 Sverige Bästa Arbetsgivare - Sogeti korrades som topp 3 Sveriges Bästa Arbetsgivare 2022 i Universums ranking. En utmärkelse vi är extra stolta över då det är en intern mätning från de som känner oss allra bäst - våra fantastiska sogetiare! Vi ser gärna att du har: - Flerårig erfarenhet från projektledning, gärna inom IT. - Arbetat med agila metoder. - Kommunikativ och strukturerad. - God förmåga till att planera och följa upp. Vårt ledarskap: Som kollega och din närmsta chef/ledare så är vårt mål och främsta uppgift att vara din sponsor till det du behöver för att lyckas. Vi tycker om och anammar det coachande ledarskapet och kommunicerar gärna på ett öppet och ärligt sätt. Vårt fokus är på våra medarbetare. Att underlätta för individen och teamet med fokus på att leverera hållbara värdeskapande resultat för oss alla är några av våra mål. Vi prioriterar dig och din utveckling. Till hjälp har ni vår gigantiska utbildningsplattform, Next där du har möjlighet att ta certifieringar och gå kurser. Vi har även interna nätverk med spetskompetens och experter både nationellt och internationellt. Dessutom har vi vårt externa nätverk för kvinnor inom IT, #addher Varmt välkommen med din ansökan idag, urval sker löpande! Hoppas vi ses! Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

16 maj 2024
Sista ansökan:
11 november 2024