Finance Manager

Företagspresentation Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vi är stolta över att vi tre år i rad har blivit utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare i Nyckeltalsinstitutets mätning. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskattade och respekterade, oavsett om man arbetar vid våra produktionsanläggningar, kontoret eller hemma. Det är så vi utvecklas som företag och skapar en framtid tillsammans. Vi kallar det för Uniper Way, vår företagskultur. Vi tror att vägen till en hållbar framtid går genom att steg för steg utveckla och förändra, genom att sätta upp mätbara mål som vi uppnår tillsammans. Tror du också på en fossilfri framtid? Följ med oss på vår resa. Energy evolution starts with U! OKG – ett unikt energicentrum för samhällets välfärdOKG är ett kärnkraftsbolag inom Uniper. Företagets fossilfria elproduktion bidrar till elförsörjningen, motverkar den globala uppvärmningen och möjliggör energiomställningen i Sverige. Vi är övertygade om att kärnkraft är en oumbärlig teknik för att nå de övergripande klimatmålen och hantera klimatutmaningen. Därför stöttar vi utveckling inom området och arbetar också med effektiv och säker nedmontering av anläggningar som inte längre är i drift, som en naturlig del i vårt ansvarstagande. Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi ser gärna att du medverkar till att bredda vår mångfald. Vi anser att olikheter skapar möjligheter. Ta chansen att bli en av oss och vår spännande verksamhet! Arbetsuppgifter och ansvarsområden Till kärnkraftverk i Oskarshamn söker vi nu en Finance Manager som vill vara med på resan mot att utveckla framtidens energicentrum Vi söker nu en Finance Manager som ska leda den finansiella verksamheten vid kärnkraftverket i Oskarshamn (OKG). I denna roll ansvarar du för att leda arbetet på finansavdelningen och stötta VD samt hela ledningsgruppen i den fortsatta utvecklingen av verksamheten på kärnkraftverket. Hela finansavdelningen består idag av cirka 20 medarbetare som huvudsakligen är fördelade mellan Controlling och Inköp. Vi arbetar tätt ihop och tillsammans täcker vi in alla finansiella aspekter av OKG affär. Som Finance Manager sitter du i OKGs ledningsgrupp och rapporterar till VD. Du är en även del av Uniper Sveriges Finance organisation och din funktionella chef är Uniper Sveriges Finance Director. Du kommer att leda företagets alla finansiella processer och säkerställa compliance i bokslut, styrelserapportering samt rapportering till myndigheter. Dessutom kommer du att leda den årliga budget- och forecastprocessen, inklusive styrning mot uppsatta mål. I rollen hanterar du komplexa projekt och genomför förbättringsprojekt i en högsäkerhetsmiljö. Du kan förvänta dig en dynamisk miljö med stor variation i uppgifter och ett högt tempo. Utöver detta innefattar tjänsten ansvarsområden som: - Support till VD i alla finansiella frågeställningar. - Bidra med det strategiska finansiella perspektivet för lång- och kortsiktigt finansiella styrning av verksamheten. - Aktivt bidra till företagsledningens arbete med ständiga förbättringar för att utveckla verksamheten i sin helhet. - Säkerställa en god arbetsmijö för medarbetarna i teamet där vi säkerställer att de utvecklas och växer. - Leda inköpsavdelningen och hantering av strategiska inköpsfrågor och kostnadsoptimering. - Samarbete med revisorer och andra externa parter. - Strategisk planering och genomförande av stora förändringsprojekt. Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och vår verksamhet omfattas bl.a. av regler kring säkerhetsskydd, exportkontroll och nukleär icke-spridning. Vi kommer därför att genomföra säkerhetsprövning av alla våra tjänster och komplettera med registerkontroll för säkerhetsklassade befattningar, i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Uniper är en del av samhällskritisk verksamhet i Sverige varför den här befattningen kan omfattas av krigsplacering. Eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest kan också vara aktuellt innan anställning. Din profil Vi söker dig som har förmåga att ta initiativ och driva förändring. Du bör vara flexibel och kunna hantera olika uppgifter och utmaningar samtidigt som du är strukturerad och effektiv i din arbetsmetodik. För att lyckas i rollen krävs det att du har: - En relevant högskoleexamen med ekonomisk inriktning. - Minst tio års erfarenhet av arbete inom ekonomiområde. - Minst fem års ledarskapserfarenhet, inklusive personalansvar. - Erfarenhet av förändringsarbete. - Erfarenhet av att presentera ekonomi inför ledningsgrupp och personal. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Erfarenhet av att arbeta i matrisorganisationer och i tvärfunktionella grupper. - Erfarenhet av att leda egna projekt. Vi ser det meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete inom inköp. - Kunskap om energibranschen. - Bakgrund som revisor. - Erfarenhet från koncernledningsgrupp eller ledningsgrupp. - Erfarenhet av förbättringsarbete. - Erfarenhet av att leda tvärfunktionella grupper. - Kunskap i SAP. En positiv attityd är avgörande, och vi söker dig som är möjlighetsorienterad och har förmågan att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer med kollegor, externa partners och andra intressenter. Du har ett affärsfokus och prioriterar ekonomiska beslut för att maximera lönsamhet. Vi ser även att du har en utpräglad förmåga att samarbeta effektivt i team och tvärfunktionellt inom organisationen. Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV. Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; - Jessica Sjösteen nås på 0735-78 15 07 eller på [email protected] - Johanna Hermansson nås på 0767-24 88 34 eller på [email protected] Väl mött!

31 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Vi söker Pizzabagare 2 st

Vi söker Pizzabagare Sedvänliga Pizzabagare arbetsuppgifter såsom baka och grädda pizza, göra pizzadeg samt förbereda av råvarorna som ska användas till pizzan och hålla rent mm. Du ska vara noggrann och ansvarstagande. Heltid /deltid. Lön och arbetsvillkor enligt kollektivavtalet.

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Almia söker allmänspecialist till hälsocentral Oskarshamn

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Allmänspecialist med erfarenhet från Hälsocentral. Finner du tjänsten som Allmänspecialist till Oskarshamn intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Vikariat ca 58% hos manlig kund i centrala Oskarshamn

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistent hos vår manliga kund i Oskarshamn. Vad innebär den här tjänsten? På kunds önskemål söker vi en kvinna i åldern 20-50 år. Arbetet innebär att du hjälper vår kund i vardagen med förflyttningar, hygien och vardagliga sysslor i hemmet. Arbetstiderna är förlagda mellan 07.00-15.00 eller 08.30-15.00 (dubbelassistans dagtid) samt 17.00-21.00. Assistans alla dagar i veckan. Vi ser gärna att du som söker behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Vikariat ca 58% Tillträde: 240812-250531 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-07-01 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Linda Eliasson 010-1303006 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
16 november 2024
Administratör i Figeholm - Perfekt för dig som student!

Är du en student som söker sommarjobb och vill få värdefull erfarenhet inom administration? Vi letar efter tre entusiastiska administratörer för ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Figeholm. Uppdraget är på heltid från 22 juli till 30 augusti 2024. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på Poolia men kommer att arbeta ute hos kunden i Figeholm. Kunden är ett stort internationellt bolag, verksamt inom industrisektorn. Om tjänsten Som administratör hos vår kund kommer du att tillhandahålla allmänna administrativa tjänster och sekreterarhjälp på lokal företagsnivå. Du kommer att utföra olika administrativa aktiviteter och ta ansvar för att leverera ett specifikt projekt. Detta är en utmärkt möjlighet att utveckla dina administrativa färdigheter och få inblick i arbetslivet. Vem är du? Vi söker dig som: • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. • Har arbetslivserfarenhet från liknande arbete. • Har goda kunskaper i Officepaketet. • Är ansvarsfull, noggrann och har en god organisatorisk förmåga. • Kan arbeta på plats i Figeholm (distansarbete är inte möjligt). Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att spendera sommaren hos vår kund i Figeholm, samtidigt som du bygger på ditt CV och får nya erfarenheter! Vi ser fram emot att höra från dig!

30 maj 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Servicetekniker lantbruksmaskiner Axima Björnhult

BESKRIVNING Ditt arbete kommer huvudsakligen bestå av att diagnostisera och reparera traktorer och  lantbruksmaskiner. Vi tror att du jobbat med diagnos och service av lätta eller tunga fordon i ett antal år och vet vad som krävs för att klara dagens krav på bra och snabb service. Du kommer få vidareutbildning internt och hos våra leverantörer. Du ska kunna hantera högt tempo, vara självgående, noggrann, ordningsam, en lagspelare, flexibel och ha stort kundfokus. Meriterande är goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, felsökning/reparation av mekanik, el och hydraulik. Dator är ett verktyg som du kommer att använda dagligen till bl.a. felsökning. Baskunskaper i att hantera en dator är därför nödvändigt. B-körkort är ett krav. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar på en arbetsplats med platt organisation och nära till beslut. Vi har ett nära samarbete på arbetsplatsen där vi värdesätter varandra som kollegor. Vill du vara med i ett marknadsledande TEAM är Axima rätt plats för dig, sök jobbet redan idag! Villkor Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning   UPPLYSNINGAR Axel de Groot, 0722-47 28 54 Vi tror på våra ledord som är Engagemang – Tillgänglighet – Trygghet Välkommen till www.axima.se ANSÖKAN Ansök genom att fylla i formuläret, urval sker löpande! OM AXIMAKONCERNEN Aximakoncernen är ett maskinhandelsföretag verksamt på 21 platser i följande län; Västra Götaland, Värmland, norra Halland, Jönköping, Östergötland, Södermanland, Örebro och Kalmar län. Aximas affärsidé är att förse lantbrukare och entreprenörer med rationella maskinlösningar samt tillhandahålla professionell service. Genom engagemang, kunskap och service skapar vi konkurrenskraftiga mervärden för våra kunder. Vi är ca 275 medarbetare och omsätter ca 1400 Mkr. Vi representerar i huvudsak världsledande varumärken som Case IH, New Holland, JCB, Pöttinger, Toro, Bergmann, Husqvarna, Polaris, Suzuki, Isuzu pickup, Fiat transportbilar med flera.

30 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Budbilsförare för omgående anställning

Är du en flexibel och ansvarstagande person som tycker om ordning och reda? Tycker du om att köra bil och erbjuda den bästa servicen? Vill du arbeta självständigt och ta eget ansvar? Då har vi jobbet för dig! Vilka är Måltidsfabriken? Måltidsfabriken AB bedriver idag måltidsservice gentemot offentlig sektor och privata företag. Bolaget är under en mycket expansiv fas och är etablerad i 18 orter i Sverige. Bolaget arbetar till stor del med måltidstransporter åt kommuner där man har ganska regelbundna transporter. Vi söker dig som: Är ansvarstagande och plikttrogen Gillar att ha många bollar i luften och som drivs av att lösa utmaningar. Gillar högt tempo och blir rastlös ifall tempot är för lågt. Gillar att arbeta enligt processer och rutiner Flexibilitet för förändringar Har god fysik då tynga lyft kan förekomma Har giltigt B-körkort för manuell växellåda Tidigare erfarenhet av liknande arbete, dvs måltidsdistribution eller annan distribution är meriterat. Detta är dock inget skallkrav, för rätt person med rätt drivkrafter och engagemang. Är du den vi behöver? Skicka din ansökan redan idag! Vid eventuella frågor kontakta [email protected]

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Personlig Assistent deltid tillsvidare

På kunds begäran säker vi en pigg och social person i lämplig ålder. Vår kund är en herre på 69 år boende i Figeholm strax norr om Oskarshamn. Har diagnosen MS, aktiv och social och behöver stöd och hjälp i vardagen med förflyttningar och aktiviteter. Även hushålls sysslor och stöd med hygien ingår också. Hund finns i bostaden. Körkort är ett måste, dels för bussar går dåligt samt att man kör kunds bil i tjänsten. Tillsättning enligt överenskommelse, tjänst är på i starten ca 50-60% för att senare utökas. Märk ansökan med Figeholm

29 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Kontaktfamilj i Oskarshamn

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Socialtjänsten i Region Gotland söker efter en kontaktfamilj i Oskarshamn med omnejd. Dina arbetsuppgifter Barnet är en pojke i mellanstadieåldern och har ett begränsat socialt nätverk. Han är därför i behov av extra personer som han kan göra roliga saker tillsammans med. Söker er som vill och kan öppna ert hem för ett annat barn, ni behöver bara vara en helt vanlig familj och finnas där för barnet i omfattningen cirka fyra dygn per månad. Barnet gillar att läsa, spela pingis och spela Nintendo. Anställningsvillkor: Att vara kontaktfamilj är ingen anställning utan ett uppdrag. Som kontaktfamilj får ni ett arvode som ersättning för uppdraget och en omkostnadsdel som skall täcka utgifter exempelvis fika och aktiviteter. Arvodet och omkostnadsersättningen följer Sveriges kommuner och regionens riktlinjer. Varmt välkommen med din intresseanmälan till oss! Vi ser fram emot att höra från just dig så kan vi berätta mer! Om socialförvaltningen Som en del av Region Gotland arbetar vi på socialförvaltningen med sociala insatser som rådgivning, stöd och behandling. Våra verksamhetsområden är socialtjänst, hemsjukvård, äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning på hela Gotland. Dygnet runt möter vi människor i alla åldrar och med olika behov; barn, familjer, vuxna och äldre. Tillsammans möjliggör vi goda förutsättningar till vård, stöd och service genom hela livet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

29 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024