Lediga jobb i Piteå

Sök totalt 245 lediga jobb i Piteå

Vi söker bemanningssjuksköterskor till ett flertal kommuner i Norrbotten

Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom hemsjukvård och/eller särskilt boende. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Vi söker dig som kan arbeta dag, kväll och natt (helgtjänstgöring kan förekomma). Även om en specifik kommun kan vara angiven i annonsen, kan andra kommuner vara aktuella för uppdrag. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc. Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har några frågor, eller direkt skicka in din ansökan till [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Te Crea Care söker sjuksköterskor

Information om uppdraget Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. För oss är det viktigt att du som konsult har ett heltäckande skydd och därför har vi kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag. Arbetsuppgifter Sedvanligt förekommande arbetsuppgifter för sjuksköterskor- inom vård och omsorg. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Personliga egenskaper Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi erbjuder dig -Bra lön -En dedikerad konsultchef -Tjänstepension ITP1 vilket gör att du får 4,5 % av månadslönen upp till 47 625 kronor och 30 % av den delen av månadslönen som är mellan 47 625 kronor och inkomsttaket 190 500 kronor -Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. -Arbetsskadeförsäkring. -Löneväxling -Redovisningshjälp för dig med eget bolag -Friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus -HLR-utbildning -Mingelträffar Ansökan I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina Firouzi på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Personlig assistent med humor sökes!

Gillar du sport och natur? Tycker du att humor och roliga historier ska vara en del av jobbet! Då kanske just du skulle passa hos vår manliga kund i Piteå! Kunden är en man på 59 år, med MS liknade symtom, han är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta fysiskt. Tunga lyft förekommer, hjälpmedel som lyft m m finns att tillgå. Du är självgående, positiv och kommer gärna med nya idéer och tar egna initiativ, du har en ålder mellan 35 och 70. Tjänsten är på 80%. Arbetstiderna är 7:30- 18:00 och 18:00- 7:30 med jourtid. Vi söker även behovsvikarier.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.-Du har körkort dåkunden har egen bil som du kör när ni ska görautflykter, handla, besöka vårdinrättningar eller annat.-Du är icke rökare. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Vill du ha ett meningsfullt jobb i sommar? Vi söker personliga assistenter!

Vi på Inre Kraft i Piteåsöker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Vill du ha ett roligt sommarjobb? Vi söker personliga assistenter i Roknäs

Vi på Inre Kraft söker nu personliga assistenter som vill arbeta på sommarvikariat hos vår kund i Roknäs. Samt även dig som vill arbeta extra vid behov. Vår kund är en trevlig kille som tycker om när det händer saker, han gillar bl a musik, fotboll, friluftsliv, djur. Han är i 50-års åldern och har en multifunktionsvariant sedan barn. Du som söker behöver kunna lära dig sondmatning, lyft, elrullstol och "hantera läkemedel". Man ska kunna leka och busa med kunden men ändå vara ordningsam och strukturerad för att hålla fokus på kundens behov. Då han enbart kommunicerar via enstaka ljud och kroppsspråk är det viktigt att du som assistent är lyhörd och på ett positiv sätt uppmuntrar honom att vara delaktig i sin vardag. Han har epileptiska anfall och sondmatas vilket gör att du behöver medicindelegering och den tar du under introduktionsdagarna. Vi söker alltså dig som är glad, påhittig, lyhörd och uppmärksam! Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent, men absolut inget krav. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil om du bor tex i Piteå (Busstiderna stämmer inte alltid med arbetstiderna). Väljer du att ta buss till arbetsplatsen så är Sjulnässkola närmsta busshållplatsen (ca 1,2 km att gå). Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig och arbetstiderna kan vara förlagda både dag och natt. Passen är förlagda kl 08.00-20.00, samt 20.00-08.00. Tillträde: Söker du arbete som timvikarie så har du möjlighet till att få börja arbeta omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Kvinnlig kund söker kvinnliga assistenter!

Vår kund är en kvinna på 31 år med epilepsi, hon bor med sin familj i Öjebyn. Hennes funktionsnedsättning gör att hon behöver ständigt tillsyn dygnet runt. Därför behöver du vara tålmodig, lugn och igenkännande. Med det menas att du ändå ska kunna vara flexibel och intresserad av att dra ut på aktiviteter när hon känner sig pigg. Det gäller att kunna läsa av och anpassa dagen efter dagsformen. Ibland behöver du hjälpa henne att ta beslut i hennes ställe i enklare vardagliga valsituationer. Vi vill gärna att du tjej/kvinna som söker är kreativ och har barnasinnet kvar, som tycker det är både roligt och givande att att från en dag baka, laga mat, vara ute i naturen, spela spel, lägga pussel, teckna- till nästa dag, ta det lugnt, vila se på en film hemma i soffan. Tjänsten är på ca 60% där du jobbar en helg i månaden (dygnspass), övrig tid 08.00-16.00 Krav: Du är rökfri. Endast kvinnliga sökande. Du talar och förstår det svenska språket på en mycket bra nivå. Du har körkort. Du har ett belastningsutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Personlig lämplighet och kundens val är det absolut viktigaste vid rekrytering. Fördel om du har erfarenhet av epilepsi. Lägg extra tid på att skriva ett personligt brev där du berättar om dig själv och förklarar varför du tycker detta uppdrag låter intressant. Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökan För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har igen möjlighet att hantera ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Kock till Restaurang Tage

Restaurang Tage är en gastronomisk och prisbelönad restaurang och vår vision är att fortsätta vara etablerade som en av de bästa restaurangerna i Norrland. Hjärtat av restaurangen är vår flammande grill där köttet har en given plats. Vi arbetar i stor utsträckning med lokala råvaror och det bästa som Norrbotten har att erbjuda. Vi tror på att skapa en familjär atmosfär där varje medlem i teamet känner sig uppskattad och respekterad. Vårt gemensamma mål är att leverera smaker som berör och skapar minnen. Restaurang Tage ansvarar för all mat och dryck i hela byggnaden, det vill säga att det är Tages personal som sköter både restaurang, frukostvåning och lobby. Hos oss kan du exempelvis arbeta som kock, servitris, frukostvärdinna eller i lobbybaren på KUST Hotell. Oavsett om du är nyutexaminerad, kommer direkt från annat yrke eller erfaren inom branschen, erbjuder vi utbildning, utmaningar och möjligheter till personlig & professionell tillväxt. Utforska våra lediga tjänster och ansök idag för att vara med och skriva nästa kapitel av din karriär! Kock Vi söker en kock som vill förstärka vårt härliga gäng! Du är utbildad kock och har erfarenhet av liknande arbete inom branschen. Som kock på Tage är du med och säkerställer att vi håller en hög kvalitet på mat och service. Vi är ett team och därför är god samarbetsförmåga lika viktigt som att kunna jobba självständigt. Du har breda kunskaper inom mat och god råvarukännedom. Hjärtat av restaurangen är vår flammande grill där köttet har en given plats. Vi arbetar i stor utsträckning med lokala råvaror och det bästa som Norrbotten har att erbjuda. Vill du bli en del av vårat team? Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan redan i dag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Larmtekniker

Comdate Piteå expanderar och behöver därför bli fler. Har du kompetens inom säkerhetsbranschen och är ute efter ett givande och trevligt jobb? Då har du hittat rätt! Vi är ett expansivt och modernt larm- och säkerhetsföretag som alltid strävar efter att uppfylla våra kunders önskemål genom att tillmötesgå deras behov tillsammans med den senaste teknologin. Tack vare att vi har landat ett antal stora jobb är vi nu på jakt efter dig som vill bli en del av vårt fantastiska team som larmtekniker på vårt kontor i Piteå. VEM SÖKER VI? Som larmtekniker kommer du att arbeta med installation, driftsättning och service av våra säkerhetssystem. Vi är stolta över vårt kompetenta team av experter inom larm och säkerhet, och som en del av ComDaTe kommer du att vara en viktig pusselbit i vår framgång. Vi tror på att ständigt utvecklas och förbättras, och därför kommer vi att komplettera dina befintliga kunskaper med den rätta utbildningen, så att du kan leverera effektiva och innovativa lösningar till våra kunder. Vi är inte nöjda med att bara erbjuda bra helhetslösningar - vi strävar alltid efter att leverera det allra bästa! Därför söker vi dig som är noggrann, effektiv och har förmågan att leverera kvalitet både för våra kunder och för oss som arbetsgivare. Oavsett om du är självgående och redan har erfarenhet inom larmteknik, eller om du är en nyutbildad talang med en stark vilja att lära och utvecklas, så är du välkommen att skicka in din ansökan. Vi tror på att ge våra anställda möjligheten att växa och utveckla sin karriär hos oss, och vi ser fram emot att stötta dig i att lära dig nya färdigheter och ta på dig högre ansvarsområden. VAD FÅR DU? Som anställd på ComDaTe ingår du i ett team där vi är mån om dig som anställd. Du kommer till ett roligt och kreativt gäng, som trivs bra ihop och känner en stolthet över jobben vi efterlämnar. Du får arbeta med roliga och högprofilerade projekt och avancerade tekniska lösningar. Du har ett fritt arbete och styr din dag själv, vilket vi hoppas motiverar dig till att ta fram ditt yttersta. Förutom en stimulerande arbetsplats erbjuds du förmånliga personalerbjudanden, trevliga personalevenemang, traditionell fredagsfika, månatliga våffelonsdagar, generösa träningsmöjligheter, regelbundna hälsoundersökningar och mycket annat. KRAV: Relevant utbildning inom svagström eller nätverksteknik, exempelvis gymnasieexamen inom el-och energiprogrammet Goda datakunskaper B-körkort manuell Straffri (utdrag ur brottsregistret krävs vid anställning) OM FÖRETAGET: Comdate är ett familjeägt teknikbolag som alltid ligger i teknikens framkant och med god service skapar effektiva lösningar inom larm, tele och datakommunikation. Företaget har funnits sedan 1991 och ingår i NELAB-koncernen med anor från 1940-talet. Comdate är idag ett självklart val för kunder som söker innovativa och kostnadsmedvetna lösningar för sina kommunikationsbehov.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Kvinnlig personlig assistent dagtid under sommaren

Vi finns till för de medborgare som är under 65 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan!   Arbetsuppgifter   Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation.   Kvalifikationer   Vi ser gärna att du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil.   Mer om tjänsterna  Brukaren är en ung kvinna boende i centrala stan.  Tjänsten är förlagd till dagtid, ca 80 %. Tillträde 10/6 eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-05-31 För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31 Om arbetsplatsen   Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.   Läs mer:   Socialtjänsten Socialtjänsten - Våra verksamheter (pitea.se)   Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)   Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)    Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå   Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.   Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rektor till Piteå C östra förskole område

Som rektor kommer du att ansvara för förskolans verksamhet inom Piteå Centrala Östra. I uppdraget ingår att utveckla verksamheten utifrån nationella och kommunala mål samt vara ansvarig för ekonomi, personal och lokaler. Som rektor i Piteå Centrala Östra arbetar du i nära samarbete med två rektorer i området. Arbetsuppgifter Som rektor ska du arbeta för en god arbetsmiljö med bra samverkan och goda förutsättningar för utveckling samt värna om goda relationer med barn, föräldrar och personal. Du kommer även att arbeta med utvecklingsområden såsom språk och kunskapsutvecklande arbetssätt, processinriktat systematiskt kvalitetsarbete, kompetensutveckling, IT-utveckling, en förskola på vetenskaplig grund, visionsarbete samt handledning av arbetslag avseende struktur och organisation. Kvalifikationer Vi söker dig som har en god pedagogisk insikt samt en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Du ska vara förtrogen med gällande styrdokument och det är en fördel om du har genomfört det statliga rektorsprogrammet. Uppdraget kräver att du är tydlig och kommunikativ i ditt ledarskap samt har en god förmåga avseende dokumentation. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rektorsuppdrag eller tidigare ledaruppdrag. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Körkort och tillgång till egen bil erfordras. Anställning Du erbjuds en tillsvidareanställning på heltid inom utbildningsförvaltningen i kombination med ett tidsbegränsat förordnande som rektor. Saknar du rektorsutbildning ska du i din anställning genomföra rektorsprogrammet som ska vara genomförd inom fyra år. Din anställning är semesteranställning Tillträde efter överenskommelse För anställning inom förskolan krävs uppvisat utdrag ur belastningsregister.  Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 2024-05-26   Om arbetsplatsen  Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Utbildningsförvaltningen Utbildningsförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024