Lediga jobb i Södertälje

Hitta ditt drömjobb i Södertälje. Utforska spännande lediga tjänster i Södertälje idag. Maximera din karriär med våra lokala jobbmöjligheter. Sök nu!

Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Med Försäkringar

Sök jobbet som säljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar GX Consulting dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Vi söker C-Chaufförer inom distribution till sommarjobb i Moraberg

Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Moraberg. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren mellan V.23-V.33 med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Tjänsten är en heltidstjänst med arbete dagtid. Du kommer att arbeta med distribution och leverera gods till butiker och återförsäljare. Vi söker dig som är redo att jobba heltid som C-Chaufför åt ett transportföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Du ska leverera med ett leende på läpparna och hålla ditt tidschema. Du kommer att ha chansen att utvecklas och arbeta för ett företag som är ett utav de största i sin bransch. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Ansvara för godset i bilen Leverera med ett leende på läpparna Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du uppskattar ett högt arbetstempo, kan ta dig an olika uppgifter inom yrket och ha god kunskap inom logistik och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kvalifikationer: Positiv och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom distribution och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Erfaren Motviktstruckförare Sökes! 🚚🔍

Är du en erfaren motviktstruckförare som är ansvarsfull, noggrann och flexibel? Då kan du vara precis den vi söker! I rollen som truckförare kommer du att hantera olika typer av truckar, främst motviktstruckar. Dina arbetsuppgifter inkluderar lastning, lossning, flyttning av pallar och hantering av gods i ett högt tempo. Vi värdesätter lång erfarenhet av att köra motviktstruck. För att passa för tjänsten bör du uppfylla följande krav: Gedigen erfarenhet av att köra motviktstruck. Truckkort för kategorierna A1-A4 och B1-B4. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Körkort B och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till och från arbetsplatsen. Vi erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Ett trevligt och engagerat team. En konkurrenskraftig lön. Friskvårdsbidrag och andra förmåner. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

16 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Function Developer - Embedded Systems

Scania is a world-leading provider of transport solutions. The company employs about 50,000 employees and operates in more than 100 countries. With our partners and customers we are on an important journey towards a sustainable transport system. The team We are a diverse group of team players responsible for the development and maintenance of the truck’s exterior lighting system and the functional interface used by the truck’s bodywork equipment. We deliver end-to-end solutions, starting from customer feedback or market research input up to delivering software to production and testing on the road. We love to explore the latest technological challenges and deliver high quality embedded software with a strong focus on creating customer value. The role and responsibilities · You will be responsible for the software implementation of our functionalities · You are an active part in the development of smart solutions and collaborating intensively with your colleagues · You will test your software on a test bench or in a vehicle and be part of the release process · You will be an active part in the risk assessment, safety and security process · You will drive end-to-end-solutions for our functionalities Your profile · M.Sc. in Physics, Mechatronics, Electrical Engineering, Computer Science or similar · Strong interest in software development and the automotive industry · Experience with development in C, Embedded C or C++ · Team player, driven, curious and solution-oriented · Open-minded personality, open for discussions and feedback · No fear to ask your peers for help and opinions At Scania, we are dedicated to building a diverse, inclusive, and authentic workplace, so if you’re excited about this role but your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate for this or other roles! We hire for attitude and train for skills. What we offer We are living a culture that is characterized by openness, diversity and respect for the individual. Our employees are our most important asset and we will help you grow. We can offer you a dynamic workplace with diverse and challenging tasks in a hybrid work setup, meaning you can work from home a few days a week if the job allows. We can also provide you with an individual development plan that you create together with your manager, so you can reach your goals and receive the right support along the way. In addition to career and development opportunities, as an employee at Scania, we can offer you other benefits such as free training at Scania's health center Gröndal or wellness allowance, performance bonuses, occupational pension, flexible working hours, lunch at a reduced price, the opportunity for a staff car and much more. Scania also organizes several events throughout the year where family and friends are always welcome, which is usually highly appreciated by everyone. If you live in Stockholm, we also offer a direct bus service between Stockholm and Södertälje with Scania Jobexpress. Application Your application should include a CV, personal letter, and grade copies. Please apply as soon as possible but no later than 2024-05-30. Ongoing selection and interviews will take place during the application period, the position may be filled before the end of the application period. We may use logic and personality tests in our selection process and a background check may be conducted for this position. Contact for further questions: Ben Huber, Head of Visibility and Bodywork Systems, +46 (0)8-553 81328, [email protected] Welcome to apply! #LI-Hybrid

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Hotellstädare till hotell utanför Södertälje

Vill du jobba på Sveriges största bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang?Då kan det vara dig som vi söker! Om jobbet: Nu söker RestaurangAssistans duktig och erfaren personal inom hotellstäd till ett hotell utanför Södertälje. Det finns även möjlighet att få arbeta på flerolika hotell runt om i Stockholm vilket ger dig goda möjligheter till att utvecklas och få nya erfarenheter. Arbetet är förlagt dagtid, varierat vardagar och helger. Vi erbjuder lön enligt kollektivavtal.Vem är du? du har minst ett års tidigare erfarenhet av hotellstäd i Sverige du är positiv, driftig, lojal och inte rädd för hårt jobb du kan kommunicera på svenska eller engelska du har körkort och tillgång till egen bil (ett krav eftersom det inte går att ta sig till hotellet med hjälp av kollektivtrafiken) Varför ska du jobba på RestaurangAssistans?Att jobba hos oss är framföralltväldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olikaarbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter!Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning- Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider. Mer om oss RestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar personal till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
People and culture business partner Scania

People and culture business partner Scania Logistics Sweden Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats? Vi söker nu en engagerad People and Culture Partner som brinner för att skapa en inkluderande, välkomnande och dynamisk arbetsmiljö. Hos oss får du chansen att göra skillnad för våra medarbetare och bidra till en arbetsplats där alla trivs och presterar på topp. Är du redo att ta nästa steg i din HR-karriär? Då är det här möjligheten för dig! Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Scania Logistik Sverige arbetar med planering och kontroll av vårt globala produktionssystem, hantering av flödet av delar och komponenter från leverantörer till produktionsenheter samt leverans av Scanias produkter och komponenter till kunder. Det här kommer du att jobba med: I rollen som P&C Business Partner kommer du att vara en viktig del av arbetet med att stötta våra chefer inom logistik med alla HR-relaterade frågor. Vår målbild är att ha en hög effektivitet och vi jobbar enligt SPS-filosofin (Scanias produktionssystem). Flera arbetsuppgifterna pågår parallellt, och utgörs främst av rekrytering, arbetsrätt, arbetsmiljö, lönesättning, rehabilitering, kompetensutveckling och coachning. Du tar ansvar och driver frågorna framåt, följer upp att policys och metoder implementeras och säkerställer att de utförs och efterlevs på ett effektivt sätt inom de avdelningar du stöttar. Du kommer även att vara involverad i det strategiska arbetet inom vår organisation genom att delta i, driva och implementera olika uppdragsdirektiv. Vi vill att du ska söka till oss! För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du har hög integritet, är lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du analytisk, självständig och prestigelös, med en förmåga att kommunicera och bygga goda, professionella relationer på olika nivåer. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs i en konsultativ roll. På Scania har vi ett närvarande ledarskap och många kontaktytor, så vi tror att du är en social person som självklart vill ha roligt på jobbet Vilka kommer bli dina kollegor? Vi som arbetar inom HR-teamet är ett dynamiskt team av fyra personer med olika erfarenheter och bakgrunder. Vår starka sammanhållning gör att vi alltid stöttar varandra, både i med- och motgångar. Trots att våra olika ansvarsområden ibland innebär att vi arbetar från olika platser, är vårt samarbete och vår prioritering av arbetsuppgifter alltid på topp. Vi värdesätter att spendera tid tillsammans på kontoret, samtidigt som vi njuter av flexibiliteten att kunna arbeta hemifrån någon dag i veckan. Vårt mål är att skapa en hållbar och balanserad arbetssituation där vi alla trivs och utvecklas. Kravprofilen för denna tjänst innebär att du ska ha: · En akademisk examen inom HR eller annan relevant examen, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet · Minimum tre års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete, såväl operativ som strategiskt · Analytisk förmåga samt erfarenhet av att arbeta med aktuella HR-system. Meriterande är om du har en vana av arbete med SAP. Bli en del av vår kultur! Du blir en viktig del av Scania - Scanias framgångar bygger till stor del på våra kärnvärden och sätt att arbeta, särskilt åtagandet om ständig förbättring och våra ledningssystem. Tillsammans utgör dessa tillgångar ”The Scania Way” och grunden för Scanias företagskultur. Detta ger Scania en stark ledarposition i en värld som alltmer kräver säkra, hållbara och effektiva transportsystem. Om du inte träffar in på allt – Sök ändå! Det viktigaste är inte att du kan allt utan att du vill lära dig! Ytterligare information Vid frågor kontakta People and Culture Manager Anna Prans, [email protected] Ansökan Tycker du att ovanstående låter som något för dig så sänd in din ansökan med ditt CV och personliga brev senast 2024-05-29. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Resultatenhetschef till hemtjänsten och boendestöd äldre

Trivs du med att leda, engagera och skapa delaktighet? Vill du bidra till att vi uppnår en organisation inom ordinärt boende som har tydliga strukturer, en hög kvalitet och ett fantastiskt bemötande? Då kan rollen som vikarieande enhetschef hos oss vara rätt för dig, välkommen med din ansökan! Södertälje ska vara en trygg kommun att åldras i. Allt fler lever längre och antalet äldre blir fler, vilket ställer krav på en fungerande välfärd. Oavsett ålder ska det finnas en framtid att längta till. En av våra viktigaste uppgifter framöver är att fortsätta utveckla äldreomsorgen genom att leda, utveckla och säkerställa god kvalitet av innovativ omsorg och vård. Vi ska också stärka det förebyggande arbetet kring äldre i syfte att minska ofrivillig ensamhet. Ledarskap i Södertälje Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer. I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap utgår från vår värdegrund samt de krav och förväntningar vi ställer på dig som chef och ledare i Södertälje kommun. Uppdraget Som enhetschef har du delegerat ansvar för verksamhet, personal- och arbetsmiljöfrågor samt budget inom ditt kostnadsställe. Du kommer att ingå i en av kontorets ledningsgrupper, där bidrar du till en väl fungerande helhet tillsammans med andra enhetschefer. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla kvaliteten genom att samverka, dela goda exempel och kollegialt stödja varandra. Målet är en äldreomsorg med jämn och hög kvalitet i alla våra verksamheter. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med goda möjligheter att skapa en bra livskvalitet för äldre samt en bra arbetsmiljö för dina medarbetare. Vi erbjuder dig att jobba i en organisation med en stabil värdegrund och en tydlighet om vilka krav och förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun. Vem är du? Nu söker vi dig, en tillitsfull ledare som skapar motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare! Du arbetar systematiskt med kvalitetsarbetet och involverar medarbetarna i resultat, analys och förbättringar av metoder och arbetssätt. Din roll innebär möjligheten att påverka framtidens äldreomsorg genom att vara innovativ, inspirera och motivera till förändring. Du förstår behovet av ett nära samarbete med både dina medarbetare och medlemmarna i ledningsgruppen och andra aktörer inom kommunen. Du ser helheter och sammanhang och förstår vikten av att leda och planera verksamhet utifrån rådande ekonomiska förutsättningar. Ditt ledarskap bottnar i förståelse för vad som får medarbetarna att växa och känna engagemang i sitt uppdrag. Krav: -    Erfarenhet av chefsrollen ur ett arbetsgivar- och ledarskapsperspektiv samt erfarenhet av att ha budgetansvar. -    Högskoleutbildning med inriktning mot vård- och omsorg eller hälso- och sjukvård alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Meriterande: -    Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. -    Erfatenhet att leda förändringsarbete. -    Erfarenhet av att arbeta i miljö där flera kulturer och förhållningssätt möts. -    Ledarskapsutbildningar som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag, flexibilitet vad gäller arbetstid och arbetsformer samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Vi har även ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som ledare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Som chef hos oss får du ta del av våra utvecklingsinsatser för chefer. Du kommer att utmanas i ditt ledarskap för att växa som ledare, stärka dina förmågor att engagera dina medarbetare, se utmaningar ur nya perspektiv och reflektera över ledarskapsfrågor kopplat till Södertälje kommuns värdegrund. Möjlighet till att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Årsarbetstid, vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra din egen arbetstid. Generöst friskvårdsbidrag på upp till 3 000 kronor per år.  Vi satsar på våra chefer och erbjuder kompetensutveckling bl.a. genom vårt mentorsprogram samt möjlighet till kollegial handledning som sker kommunövergripande. Din arbetsplats finns på hemtjänstens lokaler i Järna, enhet Hölö/Vårdinge 50% samt 50% på boendestöd äldre som har sin lokal i centrala Södertälje. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Behandlingsassistent Arthur Stödboende Vikariat

En dag på jobbet Nu söker vi en grym kollega att välkomna till vår medarbetargrupp. Vår målgrupp är vuxna personer med beroendeproblematik, klienterna befinner sig i allt från aktivt missbruk till stabil nykterhet/drogfrihet. På Arthur ingår du i ett team som består av 9 kollegor som jobbar enligt schema där journätter ingår samt en gruppledare som leder det operativa arbetet. Du arbetar utifrån ett samordnarskap där du tillsammans med klienten planerar och följer upp dennes individuella genomförandeplan enligt uppdrag från placerande myndighet. Dina arbetsuppgifter Vi arbetar med skademinimering och ett hälsofrämjande arbetssätt vilket i sammanhanget innebär att du stödjer klienten att hitta strategier att hantera och lindra negativa konsekvenser av skadligt bruk och/eller beroende. Klienten ska med stöd av dig och resursteamet hitta verktyg att klara av ett självständigt liv där vi genom olika metoder kartlägger och arbetar med grundläggande ADL.   ​Vi arbetar med evidensbaserade metoder som MI, ESL, Återfallsprevention, CRA och ASI som en del i vårt arbete för att stödja klienten att nå kortsiktiga samt långsiktiga mål.  Motiverande samtal, social träning genom aktiviteter tillsammans med klienter, urinscreening/utandningsprov, praktiskt arbete, städning, matinköp etc. ingår i dina arbetsuppgifter. Bilkörning förekommer ofta i tjänsten då många möten och aktiviteter sker både i Södertälje och i Stockholms län. Även längre resor kan förekomma vid transport eller besök vid exempelvis behandlingshem. Du dokumenterar regelbundet våra insatser och arbetet i vårt verksamhetssystem Combine. Du deltar även på nätverksmöten och har såväl interna som externa samverkanspartners.   Vem är du? Krav:   - Socialpedagog/ behandlingsassistentsutbildning eller likvärdigt men minst två års heltidsstudier.  - Du måste ha beroendekunskap samt erfarenhet av att arbeta med klienter i påverkat tillstånd.      - B-körkort Meriterande: - Erfarenhet av personer med komplexa vårdbehov och samsjuklighet är meriterande.  - Utbildning i behandlingsmetoder för beroendevård; MI, Återfallsprevention, CRA, ESL med flera. - Erfarenhet av att arbeta med utifrån modellen smarta mål                                                                 - Praktisk och teoretisk kunskap i metoden lågaffektivt bemötande och skademinimering. Personliga egenskaper: Vi söker engagerande medarbetare som med ett nyfiket, kreativt och modigt sätt tar sig an och bidrar i de utmaningar och möjligheter som vi ställs inför.  Du har förmåga att ge omfattande stöd utan att ge avkall på personens rätt till självbestämmande eller ta ansvaret för personens liv. Du tror på att förändring är möjlig, och kan förmedla lugn och en positiv känsla till personer även under svåra omständigheter Vi arbetar med klienten i fokus så alliansskapandet i relationen med klienten är en grundsten i arbetet. Med ett individuellt förhållningssätt så behöver du också vara flexibel, modig och prestigelös där arbetsgruppens olikheter är en styrka.   Då vi samverkar med interna och externa samarbetspartners behöver du ha en god kommunikativ förmåga, vara ansvarsfull och strukturell i ditt arbetssätt. Intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden.   Vi erbjuder dig - Gemensam utvecklingstid tillsammans med dina kollegor varje vecka - Friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år    - En rökfri arbetsplats   - Möjlighet till utbildningar för individuell utveckling   - En arbetsplats där du har möjlighet att göra skillnad!   Enheten Vista tillhör vuxen missbruk vuxenenheten. Enheten består utav en resultatenhetschef, en gruppledare samt 9 behandlingsassistenter.  Arthurs stödboende är beläget centralt i Södertälje. Vuxen missbruk består även utav andra utförarenheter med stödboenden samt en öppenvårdsenhet som erbjuder anpassad vård och behandling. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024