Personlig assistent-Sommarjobbet där du gör skillnad på riktigt!

Vill du ha världens bästa sommarjobb där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.   Vi söker personliga assistenter som kan arbeta i sommar hos någon eller båda av våra kvinnliga kunder i Linneryd och Väckelsång. Som personlig assistent hjälper du kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och matsituation men även träning, aktiviteter och städning. Det är viktigt att du både vill och kan jobba i sommar och för den som gör ett bra jobb kan det finnas goda möjligheter att stanna kvar inom Humana hos samma eller hos andra kunder.  Vem vet, du kanske får en fast tjänst och kan bli en mer permanent del av denna fantastiska verksamhet där du faktiskt gör skillnad på riktigt varje dag! Som personlig assistent är det viktigt att du är lyhörd inför kundens önskemål och kan följa de arbetsbeskrivningar och rutiner som finns på arbetsplatsen. För att fungera optimalt i rollen är dina personliga egenskaper av stor vikt. Tidigare erfarenhet är meriterande men personlig lämplighet och personkemi mellan dig och kund kommer att vara avgörande. Vi söker dig som har glimten i ögat och som vill jobba som personlig assistent åt en kvinna i 60 års åldern med MS i Linneryd. Kvinnan sitter i rullstol men är aktiv och gör så mycket hon kan själv men behöver din hjälp med handräckning vid de flesta situationer både i och utanför hemmet.  Kvinnan har ett intresse för matlagning, trädgårdsarbete samt djur och natur, men gillar även shopping och promenader. Kvinnan är ibland impulsiv med både aktiviteter och annat och därför behöver du vara flexibel och tycka om förändringar. Assistansens tider mån-sön 09.00-22.00, 09.00-17.00 eller 17.00-22.00. Tiderna kan variera något men du jobbar aldrig natt.  Vi söker även dig som vill jobba som personlig assistent som vill jobba åt en kvinna i 60 års åldern i Väckelsång. Kvinnan har en ryggmärgsskada och sitter i rullstol, och du kommer att hjälpa kvinnan med allt som hör vardagen till. Hennes intressen är matlagning, bakning, blommor och trädgård, shopping och olika tillställningar. Kvinnan gillar även djur och då särskilt hundar som ibland kan förekomma i hemmet. Det är därför viktigt att du ej är hundrädd eller allergisk. Assistansens tider mån-fre 08.00-15.30 samt lör och sön 08.30-13.00. Även här kan tiderna variera något.   Om tjänsten: Som sommarvikarie arbetar du hos en eller flera av våra kunder under perioden vecka 24-34. (Det finns möjlighet att börja som timvikarie redan nu för att lära känna kunden/kunderna) Det finnas självklart en möjlighet att bli en del av Humana även efter sommarperioden om du vill vara med i vår vikariepool. Vi söker dig som: - Har erfarenhet från en liknande roll. - Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. - Mycket meriterande om du har B-körkort. -Brinner för att jobba med människor -Kan och vill jobba under sommarperioden 2024   Arbetstid/Varaktighet: Varierande dag, kväll, och helger Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal Tillträde: Enligt överenskommelse. Personbevis - Bifoga i ansökningen en kopia av ditt pass eller personbevis från skatteverkets hemsida under fliken folkbokföring-personbevis då detta är nödvändigt för anställning.   Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR  Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. Bifoga gärna personbevis eller eventuella dokument som styrker din rätt att arbeta i Sverige direkt i din ansökan. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

25 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Administratör med inriktning lön och ekonomi till Lessebo ÅC

Är du en driven person som har erfarenhet av löpande lönehantering och ekonomiarbete? Nu har du chansen att vara en del av Lessebo ÅC:s fortsatta framgångssaga. Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Företaget expanderar och söker nu en engagerad och noggrann administratör med erfarenhet inom områdena lön, ekonomi och HR. Hos Lessebo ÅC får du inte bara ett jobb, du blir en del av en familjär arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos Lessebo ÅC. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Lessebo ÅC kommer du att vara spindeln i nätet för företagets administrativa processer. Du kommer ha en bred och varierad roll där du arbetar nära olika funktioner inom företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden såsom lönekörning, reseräkningar och traktamenten. Stödja i ekonomiska processer som exempelvis löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt supportera i andra delar av ekonomiarbetet såsom bokslut och årsredovisning. Stötta upp i rekryteringsprocesser, hantera anställningsavtal och planera onboarding av nyanställda. Hantera utbildningsadministration och tillbudsrapportering. Övriga förekommande administrativa uppgifter. Din profil Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete inom områdena lön, ekonomi och HR. För att lyckas i rollen som administratör hos Lessebo ÅC är det viktigt att du är noggrann, driven och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett strukturerat tillvägagångssätt med förmågan att se till helheten samtidigt som du uppmärksamma detaljerna. Som person är du nyfiken, ansvarsfull och trivs med att arbeta i en självständig roll där du tar egna initiativ. Vidare trivs du i att arbeta i en mindre arbetsgrupp där ni tillsammans når framgångsrika mål och har roligt på vägen. För att vara aktuell för tjänsten har du som söker: Eftergymnasial utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.? Goda kunskaper i Office 365, främst inom Word och Excel. Erfarenheter som vi ser som meriterande för tjänsten är: Kunskaper inom arbetsrätt. Erfarenhet från att arbeta i lönesystemet Kontek. Tidigare erfarenhet från transportbranschen och dess kollektivavtal. Övrig information Placeringsort: Lessebo Start: Enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Heltid, dagtid Lön: Individuell lönesättning tillämpas Lessebo ÅC har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Elin Tornhed på telefon 0730-56 55 54. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Lessebo ÅC är ett anrikt transportsäljande företag med sitt säte i Lessebo sedan 1942. Vi är ett brett företag indelade i flera olika verksamhetsgrenar för att kunna stå våra kunder till tjänst. I organisationen sysselsätter vi idag cirka 90 personer, har 60 egna fordon av olika slag som varje år kör motsvarande 100 varv runt jordklotet. Vi är starkt präglade av mottot nöjda kunder är ett villkor för vår existens. Lessebo ÅC skall med hög kvalitet, service, kompetens och miljöhänsyn erbjuda och utveckla för kunden attraktiva lösningar avseende transporttjänster. Alla som blir berörda av vår verksamhet skall vara fast övertygande om att varje tjänst skall vara en rekommendation för kommande affärer.

24 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Släpvagnsmekaniker till vår verkstad i Tingsryd

OM OSS Trailerpartner Tingsryd AB är en av de större och snabbast växande släpvagnshandlarna i södra Sverige. Vi representerar flera av marknadens största varumärken och är en fullservicehandlare med försäljning av nya och begagnade släpvagnar, hästtransporter, båttrailer, tillbehör och reservdelar. I vår verkstad servar, reparerar och restaurerar vi släpvagnar och hästtransporter, upp till 3500 kg totalvikt, av alla fabrikat. Vi har också en fullt utrustad däckavdelning och hanterar försäkringsskador. VI SÖKER Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans med andra människor men också är självgående och trivs med självständiga projekt. Ibland kan jobbet som släpvagnsmekaniker vara tungt så du som söker får inte vara rädd för att ta i när det behövs. I din roll som släpvagnsmekaniker hos Trailerpartner blir du ansiktet utåt mot våra verkstadskunder. Hos oss sköter alla tillsammans driften och försäljningen i vår verkstad och samtliga anställda hjälps åt med planering och kundbemötande. Eftersom vi är ett litet företag har vi korta beslutsvägar och en platt, välkomnande organisation. I rollen ingår, förutom att reparera släp och hästtransporter, också träjobb såsom flakbyten, golvbyten och väggbyten. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av däck och hantering av däckmaskiner. Även svetskunskaper kan komma väl till pass så kunskap inom svetsning är också meriterande. Eftersom vår verkstad tar emot ankommande gods så är truckkort ett stort plus. Tjänsten är i första hand en heltidstjänst men kan gå att anpassa till deltid för rätt sökande. 6 månaders provanställning tillämpas. Arbetet är förlagt till vår verkstad i Tingsryd. Arbetstiden är mån-fredag 7-16 alt 8-17. För att du ska vara rätt person för tjänsten ser vi att du har någon form av tidigare verkstadserfarenhet och gärna gymnasial utbildning som mekaniker. Eftersom vi jobbar med släpvagnar krävs minst körkortsbehörighet B96 eller BE. KRAV Körkortsbehörighet B96 alt BE Relevant mekanisk bakgrund God dator- och telefonvana VI ERBJUDER Ett varierande jobb på ett växande företag Fast månadslön Tjänstetelefon Regelbundna utbildningar både internt och extern Friskvårdsbidrag och förmånliga personalerbjudanden Hos oss kommer du jobba i ett företag som bryr sig om sina anställda och tar möjligheten att växa tillsammans på allvar. Vi är en tight personalgrupp med högt i tak som jobbar mot gemensamma mål. Goda utvecklingsmöjligheter för rätt person VILL DU JOBBA HOS OSS? Skicka ett mejl med några rader om dig själv och varför du söker tjänsten hos oss. Bifoga gärna ditt CV. Mejla till [email protected] och märk ämnesraden med Släpvagnsmekaniker. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

24 maj 2024
Sista ansökan:
30 juli 2024
Söker du jobb som Truckförare? Titta hit!

Vi på TopWork söker nu en erfaren truckförare för framtida behov hos vår kund!   Vi söker dig som vill jobba med materialförsörjning som huvudsaklig arbetsuppgift på ett spännande företag söder om Växjö som just nu befinner sig i en expansiv fas! Vi tror att du har god erfarenhet av truckkörning och trivs med att jobba både självständigt och i grupp. Vidare är du en pigg och engagerad person som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. För att passa in hos vår kund tror vi att du:   - Är ansvarstagande och ordningsam  - Trivs med att jobba med kroppen - Jobbar i ett bra tempo - Är säkerhetsmedveten - Behärskar svenska i både tal och skrift.  Krav för dig som söker är truckkort A och B   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du får gärna ha arbetat inom industrin men viktigast av allt är att du är pigg, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och pålitlig. Du ska vara en lagspelare och tycka om att flexibelt arbeta med andra och att du alltid vill bidra till ett bra resultat. Kort och gott, du ska vara en person som kavlar upp ärmarna och vill göra rätt för sig!  Hör gärna av dig till mig om du har frågor kring tjänsten, vi ser fram emot din ansökan!  Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

24 maj 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024
Butikssäljare, kläder

Lockas du av att jobba i kundmötet och gillar du dessutom mode? Tilltalas du dessutom av möjligheten att tillhöra en klädavdelning som inte är kedjestyrd? Ja, då är det kanske dig vi letar efter när vi nu söker nästa kollega till vår klädavdelning! Kläder och skor till hela familjen! 1100 kvm kläder till Börjes alltid låga priser. Dessutom på en fräsch avdelning som genomgått ett lyft vad gäller såväl sortiment som den fysiska butiksmiljön. Vi som driver Börjes satsar stort på vårt varuhus i Tingsryd. Klädavdelningen är inget undantag: Ett redan väl fungerande koncept har förädlats vidare. Just på klädavdelningen är det kanske ändå personlig service och bemötandet som väger extra tungt. Och det är där som du kan tänkas komma du in i bilden. I rollen behöver du förstås trivas och även ha en naturlig känsla för att bjuda kunderna på det personliga mötet. Du har ett öga för kundens behov och att hitta plaggen som passar just hen. Du har arbetaat i butik tidigare och har ett positivt och omhändertagande sätt. Vi söker dig som är: • Ansvarstagande • En bra lagspelare • Prestigelös • Har ett öga för detaljer och ser vad som behöver göras • Talar svenska och engelska obehindrat • Har kassavana.   Tjänsten är en tillsvidaretjänst, med inledande provanställning. Arbetstider enligt rullande schema. Heltid eller enligt ök, helgarbete förekommer. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal. Placeringsort Tingsryd Tillträde enligt överenskommelse. Registrera gärna din asnökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. Sista dag för ansökan: 11 juni 2024. Börjes Tingsryd är ett familjeägt varuhus i södra Småland, mellan Växjö och Ronneby. 1944 startade försäljningen av textilvaror i en lokal på 20 kvm. Företaget har successivt växt och disponerar senare i år kommer varuhuset omfatta 9000 kvm. Läs gärna mer om oss på www.borjes-tingsryd.se

23 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Sommarjobba som Truckförare till kund i Tingsryd

Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö och Kristianstad. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 350 miljoner 2023 med fler än 1000 anställda. Om tjänsten Vi söker nu truckförare till vår kund i Tingsryd med start till sommaren. Urval kommer ske löpande. Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas i din roll som truckförare och i ditt arbete inom logistik och lagerhantering. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att köra truck och där rollen som truckförare kräver lyhördhet, noggrannhet och en god samarbetsförmåga tillsammans med övriga kollegor. Tjänsten är ett sommarjobb mellan juni till augusti. Arbetstiderna kommer innebära skift. Profil & bakgrund Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att köra truck samt trivs bra i att arbeta i både utomhusmiljö och inomhus. Det krävs att du har truckkort samt erfarenhet sedan tidigare. - B körkort och tillgång till bil är ett krav - Truckkort samt erfarenheter av att köra truck tidigare - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

23 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Verksamhetsutvecklare socialtjänst

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Vi söker nu dig som vill samordna omställningen till en mer förebyggande, tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst! Du har ett genuint intresse för sociala frågor, och ett stort driv för att utveckla verksamheten. Tillsammans med oss bidrar du till vår fortsatta utveckling utifrån förändringar i lagstiftning, omvärlden och de uppdrag som verksamheterna får. Implementeringen av den nya socialtjänstlagen är fokus för uppdraget, och i det kommer du att arbeta med all verksamhet som den nya socialtjänstlagen omfattar. Samtidigt kommer du att arbeta brett med förändringsledning och kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du behöver ha engagemang och vilja att lära för att på sikt ta dig an fler delar inom välfärdsområdet. ARBETSUPPGIFTER I fokus för uppdraget är omställningen till den nya socialtjänstlagen: - Delta i kommunikation och aktiviteter på regional/ nationell nivå och förmedla vidare aktuell information - Skapa en sammanhållen kommunikation och arbetsprocess kring omställning inom hela socialtjänstens område - På egen hand och som stöd till verksamheterna arbeta med kartläggningar, läges- och behovsanalyser, som initieras nationellt, regionalt eller lokalt, inför och under omställningsprocessen - Planera och genomföra informationsinsatser, utbildningar och workshop för dialog och kunskapsspridning om ny socialtjänstlag för politiska forum, chefer och medarbetare i verksamheterna - Sprida information i samverkan med befintliga organisationer, ex i politiska forum och till anhörig- och intresseföreningar - Planera och utveckla omställningsinsatser över tid utifrån nationella, regionala och lokala inspel och behov Du kommer också arbeta med kvalitets- och utvecklingsarbete för avdelningen arbete- och lärande: - Arbeta med systematiskt kvalitetsarbete, ex uppföljningar och analyser - Arbeta med omvärldsbevakning, utredningar, remisser och yttranden, statsbidragsansökningar och annat som är aktuellt Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt jobb med möjlighet att göra skillnad, såväl idag som på lång sikt! Likaså erbjuds du en flexibel arbetsplats med möjlighet till att delvis arbeta på distans. KVALIFIKATIONER Du har relevant högskoleutbildning, flerårig erfarenhet inom socialtjänstens verksamhetsområde och är väl insatt i nuvarande socialtjänstlag. Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsprocesser, antingen som delaktig i eller som förändringsledare. Du har lätt för att samverka internt såväl som externt och är bekväm med att presentera och hålla informationsträffar och workshops för större grupper. Du har förståelse för vad det innebär att arbeta på övergripande nivå, har god förmåga att samarbeta och motivera och vägleda i en förändringsprocess. Du håller dig ajour med omvärlden, har en väl utvecklad analytisk förmåga, är kreativ och finner nya lösningar på gamla problem. Du kan se helheten men kan också växla mellan övergripande perspektiv och konkreta verksamhetsfrågor. Du har en vilja att leda och driva utvecklingsarbete, och räds inte att ta dig an och fördjupa dig i nya verksamhetsområden. Vi ser att du är engagerad, positiv, kan arbeta självständigt och strukturerat. Du är kommunikativ och skapar engagemang i utvecklings- och förändringsarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du kommer vara anställd på avdelningen arbete och lärande, och ingå i avdelningens ledningsgrupp. B-körkort krävs. Intervjutider är preliminärt inbokade 14 och 18 juni.

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
undersköterska sökes för sommar uppdrag i MARKARYD !

SOMMARUPPDRAG USKOR ☀ 🌻 Vi söker undersköterskor till sommaruppdrag i Markaryd! Lexicare söker omgående USKOR (undersköterska) till Markaryds kommun vecka 25 - 33 ! Tre (3) st undersköterskor till hemtjänsten Arbetsuppgifter: Hemtjänsten är en utförarverksamhet som utgår från beviljade biståndsbedömda insatser. Arbetet består i huvudsak av vård- och omsorgsarbete, men även serviceuppgifter i form av städ, tvätt och inköp. Matdistribution och larmåtgärdande ingår. Du ska kunna arbeta självständigt då arbete i hemtjänst innebär mycket ensamarbete. Men du måste också kunna samverka med de andra i verksamheten samt med andra professioner såsom sjuksköterskor och rehab personal. Arbetstid: Heltid 100%, både dag-, kvälls- och helgarbete, varierande arbetstider. Fyra (3) st undersköterskor till SÄBO Arbetstid: Heltid 100%, både dag-, kvälls- och helgarbete, varierande arbetstider mellan kl 7-22. Krav: Skyddad yrkestitel eller motsvarande diplom/bevis på utbildning. Minst två (2) års yrkeserfarenhet. Goda kunskaper i Svenska i tal och skrift. God datorvana. B-körkort. Du bör också ha god erfarenhet av kommunal omvårdnad och/eller har tidigare erfarenhet inom hemtjänsten eller SÄBO. För att ansöka om ett eller båda uppdrag behöver du ha en komplett profil. Skicka in: Uppdaterat CV Bevis om skyddad Yrkestitel eller diplom på utbildning 2 referenser (1 chef och 1 kollega) Förmåner: Lexicare står självklart för boende och resor för dig som inte är bosatt uppdragskommunen, under hela uppdragsperioden. Du är försäkrad under hela uppdragsperioden (även till/från arbetsplatsen), innehar semesterersättning och pension. Skicka in ditt CV Är du intresserad av att bli presenterad? Skicka din ansökan till: [email protected] Har du frågor? Du når oss på telefon: 010 204 44 94 Varmt välkommen med din ansökan redan nu! Vill du veta mer om oss samt hur det är att vara konsult hos oss? Gå gärna in på: www.lexicare.se TILLSAMMANS BYGGER VI EN TRYGGARE OCH SÄKRARE VÅRD Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar med omtanke och matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som fysioterapeut får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är OM OSS: TILLSAMMANS GÖR VI DEN SVENSKA VÅRDEN TRYGGARE OCH SÄKRARE. Vi på Lexicare bemannar med omtanke hos regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vår vision är att tillsammans skapa en tryggare och säkrare vård. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet, omtanke och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra vårdgivare. Vi jobbar tillsammans mot att den svenska vårdpersonalen slutar i förtid på grund av faktorer som hög arbetsbelastning och minskad patienttid. Vi på Lexicare finns där som ett tryggt och säkert komplement i den svenska vården samt arbetar tillsammans mot att skapa en mer jämlik vård med ökad patientsäkerhet inom våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata vårdgivare. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Holtab söker montör av prefabricerade modulhus

Holtab växer, och söker nu en montör. Välkommen att söka tjänsten! Rollen som montör Som montör kommer ditt arbete att bestå av att bygga modulhus från grunden, utifrån befintliga ritningar. Grunden till husen består antingen av ett stålramverk eller prefabricerade betongfundament, där du sedan lägger golv och reser väggar och tak. I ditt dagliga arbete ingår förberedande arbete, montering och en viss bearbetning. Byggelementen består till stor del av prefabricerade sandwichpaneler. Vem vi söker Vi söker dig som har en teknisk eller praktisk gymnasieutbildning och erfarenhet av snickeri eller byggnation t ex som byggnadssmed, stålbyggare eller likvärdigt. Som person är du praktiskt lagd och van att hantera handmaskiner. Du kan läsa ritningar och har en fysik som möjliggör varierade arbetsställningar. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, såsom noggrannhet och lösningsfokus samt att du är effektiv i ditt arbete. Det här kan vi erbjuda dig Tjänsten ger möjlighet till tillsvidare på heltid, med placering i Tingsryd. Du kommer att arbeta i ljusa och trivsamma lokaler med väl anpassade arbetsverktyg för bästa förutsättningar. Vi tillämpar flextid i vår produktion, vilket innebär att du exempelvis kan välja att börja eller sluta tidigare. När du börjar hos oss kommer du att få en grundlig introduktion för att på bästa möjliga sätt komma in i dina arbetsuppgifter och företaget. Vi erbjuder dig stora möjligheter att utvecklas, både som människa och i din yrkesroll. Vi är stolta över att ha blivit utsedda till Karriärföretag 2023 och 2024 Motiveringen som följde med utmärkelsen känns fin i både hjärta och mage: Holtab utmärker sig som en arbetsgivare genom att skapa en arbetsplats där medarbetarna känner sig betydelsefulla och värderade. De erbjuder inte bara en plattform för en meningsfull karriär, utan också ett engagerande arbetsklimat där samarbete och trivsel står i centrum. Om du söker en arbetsplats där ditt arbete är uppskattat och din professionella utveckling prioriterad, då är Holtab ett utmärkt val för ditt nästa karriärsteg. Vill du veta mer Kontakta gärna rekryterande chef, Michaela Pulkkinen på 073-421 11 31. Om du har frågor om företaget eller rekryteringsprocessen kontaktar du Martina Karlsson, HR, på 073-140 11 84. Ansök Tycker du att detta låter intressant? Vi ser fram emot din ansökan. Vi tillämpar ett löpande urval vilket innebär att vi kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Ansök därför så snart som möjligt men senast den 16 juni. Plats för utveckling Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring. Hos oss möts du av en intressant vardag, med målet att utveckla smartare lösningar för morgondagen. Våra korta beslutsvägar och vårt höga medarbetarengagemang är något vi verkligen värnar om. Tillsammans har vi kraft att förändra.

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Söker du jobb som Truckförare? Titta hit!

Vi på TopWork söker nu en erfaren truckförare för framtida behov hos vår kund!   Vi söker dig som vill jobba med materialförsörjning som huvudsaklig arbetsuppgift på ett spännande företag söder om Växjö som just nu befinner sig i en expansiv fas! Vi tror att du har god erfarenhet av truckkörning och trivs med att jobba både självständigt och i grupp. Vidare är du en pigg och engagerad person som bidrar till en god stämning på arbetsplatsen. För att passa in hos vår kund tror vi att du:   - Är ansvarstagande och ordningsam  - Trivs med att jobba med kroppen - Jobbar i ett bra tempo - Är säkerhetsmedveten - Behärskar svenska i både tal och skrift.  Krav för dig som söker är truckkort A och B   Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du får gärna ha arbetat inom industrin men viktigast av allt är att du är pigg, kvalitetsmedveten, ansvarstagande och pålitlig. Du ska vara en lagspelare och tycka om att flexibelt arbeta med andra och att du alltid vill bidra till ett bra resultat. Kort och gott, du ska vara en person som kavlar upp ärmarna och vill göra rätt för sig!  Hör gärna av dig till mig om du har frågor kring tjänsten, vi ser fram emot din ansökan!  Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

20 maj 2024
Sista ansökan:
19 juli 2024