Lediga jobb i Trelleborg

Sök totalt 166 lediga jobb i Trelleborg

Tjäna 33 000 SEK/M

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations i Malmö för att tjäna 33 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 33 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 33 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Almia söker specialist inom kardiologi till mottagning Trelleborg

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom kardiologi med erfarenhet från Barn- och ungdomsmottagning. Finner du tjänsten som Specialist inom kardiologi till Trelleborg intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Skolsköterska, Rektorsområde Tätort Väster

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg. Här börjar Sverige! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Rektorsområde Tätort Väster består av Sjöviksskolan F-9, Kattebäckskolan F-6, Sjöviksskolans grundsärskola, Flaningens förskola, Klämman förskola samt resursskola Värnet. Området leds av en rektor tillsammans med 5 biträdande rektorer och en administrativ chef. Här finns ett rektorsområde med engagerad personal och glada barn som behöver en skolsköterska.  Du välkomnas till ett härligt och drivet gäng där vi hjälps åt för att hitta lösningar. Vi erbjuder en god arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och ersättning för friskvård. Arbetsuppgifter Tjänsten är huvudsakligen förlagd på Sjövik 7-9. Vi söker dig som är beredd att ta en aktiv roll i vårt förebyggande och hälsofrämjande elevhälsoarbete. Arbetet som skolsköterska innebär att du har ett nära samarbete med övriga skolsköterskor på Rektorsområde Tätort Väster, samverkar med kollegor i elevhälsoteamet samt pedagogisk personal i arbetsmiljöfrågor samt i det övergripande hälsofrämjande och förbyggande arbetet. Du kommer även att vara delaktig i uppgiften att identifiera och åtgärda samt förebygga problem i elevens lärande, utveckling och hälsa. Du ska tillföra medicinsk kompetens och omvårdnadskompetens som ett stöd i det pedagogiska arbetet och i den övergripande planeringen av elevhälsans arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är förebyggande hälsoarbete, medicinska bedömningar och enklare sjukvård för eleverna på våra skolenheter. Varje skolsköterska ingår i lokala elevhälsoteam och samarbetar med elevhälsans övriga professioner. Du ingår även i rektorsområdets övergripande elevhälsoteam samt kommunens skolsköterskenätverk som träffas regelbundet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning med inriktning barnsjuksköterska, distriktssköterska eller skolsköterska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn och unga, gärna inom skolans verksamhet. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, handlingskraft, service och kommunikativ förmåga. För att passa för rollen är det också viktigt att du är självgående, initiativtagande, flexibel och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta samt har förmåga att hantera komplexa situationer. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter dina kvalifikationer såväl som personliga egenskaper. Egen bil och körkort är ett krav. Arbetstid/varaktighet Vikariat 40 % till december 2024, där möjlighet finns att tjänsten övergår till en tillsvidare anställning.  Tillträde Enligt överenskommelse Kontaktperson Andrea Jensen Roos, rektor 0410-73 48 09 http://www.trelleborg.se/facket  Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-06-14 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
NY Hemstädare / Home cleaners - Hemfrid Trelleborg

We are looking for new home cleaners to join our team in Trelleborg.Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 7 – 17. Have a valid B driving license -Highly advantageous if you have access to a car. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Trelleborg.Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 7 – 17. Ha ett giltigt B-körkort - Meriterande om du har tillgång till egen bil. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska eller motsvarande. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Receptionist

Om tjänsten Vi söker nu receptionister för arbete vid behov för kunds räkning i Trelleborg. Är du en engagerad och serviceinriktad person som brinner för att skapa en välkomnande miljö? Då har du hittat rätt! Vi söker dig som är intresserad av att vara företagets ansikte utåt och ansvara för att skapa en positiv och professionell atmosfär. Du kommer att välkomna besökare, hantera telefonsamtal, e-post och posthantering såsom in- och utgående post, paketleverenser och bud mm. Tjänsten som Receptionist är ett konsultuppdrag med start i slutet av augusti. Arbetstiderna är kontorstid mellan kl. 8-17 med placering i Trelleborg. Om dig Vi söker dig som tidigare har arbetat som receptionist eller har någon form av erfarenhet av service eller kundkontakt. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter, är professionell, artig och välorganiserad samt har organisatoriska färdigheter och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt.  Du bör ha erfarenhet av administrativt arbete och vara bekväm med att använda tekniska verktyg och program för att underlätta ditt arbete. Viktigt för tjänsten är: • Du är studerande på minst 50%, är pensionär eller har en annan huvudsaklig sysselsättning • Du kan arbeta vid behov Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringen vänligen kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Receptionist, service, administration, Adecco, Malmö, Trelleborg

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Eventsäljare till SommarRock i Svedala

Gillar du event-miljöer, träffa folk och samtidigt tjäna pengar? Är du duktig på att sälja bra produkter? Då är EVENTSÄLJARE på KILLNOISE det perfekta extrajobbet för dig! Som en del av vårt team jobbar du med försäljning av öronproppar på stora konserter och festivaler! Vi söker dig som är en glad och energisk person! Du har mycket lätt för att ta kontakt med människor, du är inte det minsta blyg inte och du tycker det är kul att sälja! Tidigare erfarenheter inom sälj, sport och lagarbete är mycket meriterande, men inget krav. Din attityd och personlighet är allra viktigast! KILLNOISE är ett svenskt företag som tillverkar funktionella och stilrena öronproppar. Vi jobbar på festivaler, konserter och events. Kolla in oss på www.killnoise.com eller www.facebook.com/killnoise

16 maj 2024
Sista ansökan:
8 juli 2024
Specialpedagog F-9, Rektorsområde Tätort Väster

Vi bygger om och bygger nytt! Vill du vara med på vår fortsatta utvecklingsresa, ska du läsa vidare. Tillsammans arbetar vi för att Trelleborgs kommun ska vara en attraktiv arbetsplats som präglas av öppenhet, respekt och ansvar, vilka är våra gemensamma värderingar. Vi ser fram emot att just Du blir en av våra nya kollegor. Välkommen till oss och Trelleborg. Här börjar Sverige! TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen Rektorsområde Tätort Väster består av Sjöviksskolan F-9, Kattebäckskolan F-6, Sjöviksskolans grundsärskola, Flaningens förskola, Klämman förskola och resursskola Värnet. Området leds av en rektor tillsammans med 5 biträdande rektorer och en administrativ chef. Här finns ett rektorsområde med engagerad personal och glada barn som behöver en specialpedagog till Sjöviksskolan F-9. Du välkomnas till ett härligt och drivet gäng där vi hjälps åt för att hitta lösningar. Vi erbjuder en god arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och ersättning för friskvård. Arbetsuppgifter Som specialpedagog i Tätort Väster arbetar du såväl operativt som konsultativt och handledande gentemot både medarbetare och ledning. Du ska kunna analysera lärmiljöer och stimulera till utveckling av arbetsformer och arbetssätt inom ramen för ett inkluderande synsätt. I ditt uppdrag ryms både ett utredande och utvecklande arbete med tyngdpunkt på förebyggande och hälsofrämjande insatser. Genom din roll medverkar du till att våra elever som är i behov av särskilt stöd får ett individanpassat och inkluderande bemötande och insatser som leder till ökad måluppfyllelse. Du genomför också riktade, individuella insatser för de elever som är i behov av det. I det utredande arbetet ska du, inom din spetskompetens, bland annat genomföra utredningar om särskilt stöd, vara ett stöd i implementeringen av insatser utifrån gjord utredning samt vara ett stöd i uppföljnings- och utvärderingsarbetet utifrån gjord utredning. I det utvecklande arbetet ska du, inom din spetskompetens, bland annat genomföra utbildningsinsatser utifrån skolans identifierade behov ge handledning till skolans pedagoger och arbetslag, vara ett stöd i analysarbetet på individ-, grupp- och organisationsnivå, bidra till att skapa goda lärmiljöer för alla elever, med fokus på grupp- och organisationsnivå. Som specialpedagog hos oss blir du en viktig del av elevhälsoteamet och i utvecklingen av vårt elevhälsoarbete. Du ingår i skolans elevhälsoteam tillsammans med speciallärare, kurator, skolsköterska, skolpsykolog, och biträdande rektor. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som specialpedagog i åk F-9. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi utgår ifrån att du är behörig specialpedagog. Du skapar en god samverkan med vårdnadshavare och deltar aktivt i utvecklingsarbetet på skolan. Din förmåga att intressera, entusiasmera och engagera värderar vi högt, likaså din flexibilitet. Vill du precis som vi vara med och göra skillnad, så är du den vi letar efter! Arbetstid/varaktighet Tillsvidareanställning Semestertjänst 40/40 100% Tillträde Enligt överenskommelse  Kontaktperson Andrea Roos, rektor 0410-73 48 09 http://www.trelleborg.se/facket Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Sista ansökningsdag 2024-06-14 via vårt rekryteringssystem, ej via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval så vi ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Bli Armar och Ben för en Person med ALS i Anderslöv: Personlig Assistans

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Botkyrka, Västervik, Loftahammar, Karlstad och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Gör Skillnad i En Annans Liv! Vi söker nu flera engagerade och empatiska personliga assistenter till en man, 41 år, bosatt i Anderslöv. Som personlig assistent kommer du att vara en central del i hans vardag, vilket ger dig möjligheten att verkligen påverka och förbättra livskvaliteten för en annan person. Om Uppdragsgivaren: Vår uppdragsgivare är rullstolsburen och kämpar mot ALS, Amyotrofisk Lateralskleros, en neurodegenerativ sjukdom som gradvis förlamar musklerna. ALS är en mycket utmanande sjukdom som kan påverka många aspekter av en persons liv, inklusive rörelseförmåga, tal och andning. Uppdragsgivarens nedsatta fysiska förmåga påverkar INTE hans kognitiva förmåga! Och har en stark vilja att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetsuppgifterna inkluderar allt från personlig omvårdnad och medicinering till att ge känslomässigt stöd och skapa en positiv och stöttande atmosfär. Krav och Önskemål för Assistenter: Lyhördhet och rutinuppföljning Tålamod och kommunikationsförmåga Ödmjukhet och empati Inga djurallergier eller pollenallergi Rökfrihet Körkort och bil Flytande svenska Meriterande erfarenhet inom vård Anställningsvillkor: Vi söker både heltids- och deltidsassistenter för att täcka upp för dubbelassistans dygnet runt. Arbetspassen är 12 timmar och följer följande scheman: Dagpass: 07.15 - 19.15, 07.30 - 19.30 Nattpass: 19.15 - 07.15, 19.30 - 07.30 Ansökan: Om du är redo att ta dig an en meningsfull och utmanande roll där du gör verklig skillnad i någon annans liv, så är detta din chans att göra det. Skicka din ansökan redan idag och bli en del av vårt dedikerade team! OBS!!!! Vänligen skriv följande i ämnesraden i din ansökan: PA Anderslöv.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Bli Armar och Ben för en Person med ALS i Anderslöv: Personlig Assistans

Vill Du arbeta i företaget med det stora hjärtat? Sätter Du människan och kvaliteten i centrum? Då är Du välkommen till oss på SAAND Service & Omsorg AB! SAAND Service & Omsorg är verksamma inom hemtjänst, personlig assistans, ledsagning samt hushållsnära tjänster. Vi har idag kontor i Linköping, Botkyrka, Västervik, Loftahammar, Karlstad och Örebro med huvudkontoret i Linköping. ********************** Gör Skillnad i En Annans Liv! Vi söker nu flera engagerade och empatiska personliga assistenter till en man, 41 år, bosatt i Anderslöv. Som personlig assistent kommer du att vara en central del i hans vardag, vilket ger dig möjligheten att verkligen påverka och förbättra livskvaliteten för en annan person. Om Uppdragsgivaren: Vår uppdragsgivare är rullstolsburen och kämpar mot ALS, Amyotrofisk Lateralskleros, en neurodegenerativ sjukdom som gradvis förlamar musklerna. ALS är en mycket utmanande sjukdom som kan påverka många aspekter av en persons liv, inklusive rörelseförmåga, tal och andning. Uppdragsgivarens nedsatta fysiska förmåga påverkar INTE hans kognitiva förmåga! Och har en stark vilja att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetsuppgifterna inkluderar allt från personlig omvårdnad och medicinering till att ge känslomässigt stöd och skapa en positiv och stöttande atmosfär. Krav och Önskemål för Assistenter: Lyhördhet och rutinuppföljning Tålamod och kommunikationsförmåga Ödmjukhet och empati Inga djurallergier eller pollenallergi Rökfrihet Körkort och bil Flytande svenska Meriterande erfarenhet inom vård Anställningsvillkor: Vi söker både heltids- och deltidsassistenter för att täcka upp för dubbelassistans dygnet runt. Arbetspassen är 12 timmar och följer följande scheman: Dagpass: 07.15 - 19.15, 07.30 - 19.30 Nattpass: 19.15 - 07.15, 19.30 - 07.30 Ansökan: Om du är redo att ta dig an en meningsfull och utmanande roll där du gör verklig skillnad i någon annans liv, så är detta din chans att göra det. Skicka din ansökan redan idag och bli en del av vårt dedikerade team! OBS!!!! Vänligen skriv följande i ämnesraden i din ansökan: PA Anderslöv.

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024