Kulturmiljöhandläggare med inriktning mot fornlämningar och arkeologi

Vill du vara med och bevara, utveckla och tillgängliggöra länets kulturmiljöer? I denna roll får du i nära samarbete med kollegor möjlighet att bidra i det statliga kulturmiljöarbetet i länet. Att vara kulturmiljöhandläggare hos oss innebär kvalificerad handläggning med självständiga bedömningar. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer.   Arbetsuppgifter Du kommer bland annat att handlägga ärenden med inriktning på fornlämningar. Det innebär: - samråd och information - bedömning, upprättande av förfrågningsunderlag och beslut inför arkeologiska undersökningar - prövning av skogsbruksåtgärder, tillstånd för att använda metallsökare - vård och skötsel av fornlämningar Det interna samarbetet mellan olika sakområden inom Länsstyrelsen är omfattande. Vi på kulturmiljö deltar i ärenden från andra sakområden, till exempel samhällsbyggande som vägar och bostäder, restaurering av vattendrag och ledningsdragning. Arbetet innebär möten där kulturmiljövärden på ett pedagogiskt sätt ska förklaras och avvägas mot andra sakområden. Arbetet kan också innefatta planering och upphandling av [EÅ1] markvårdsåtgärder inom kulturreservatet Bråfors bergsmansby. Om arbetsplatsen Vår enhet arbetar bland annat med Länsstyrelsens uppdrag att med utgångspunkt i de nationella kulturmiljömålen utveckla det statliga kulturmiljöarbetet i länet. Arbetet ska bidra till ökad delaktighet för länets invånare och en ökad tillgänglighet till vårt gemensamma kulturarv. Vår enhet kännetecknas av ett stort engagemang kombinerat med ett strukturerat och effektivt arbetssätt som ger utrymme för utvecklingsarbete. Vi ställer upp för varandra, hjälps åt och skrattar tillsammans. Länsstyrelsens lokaler finns centralt placerade, nära tågstationen, i Västerås.   Vill du veta mer? Kontakta oss gärna så berättar vi mer. Eller vill du komma och besöka oss för att få en inblick i vårt arbete? Kontakta oss så ordnar vi det! Kvalifikationer - Akademisk examen inom kulturmiljöområdet med inriktning mot arkeologi. - Flerårig erfarenhet av arbete med uppdragsarkeologins samtliga moment som samråd, projektledning, upprättande av undersökningsplaner med kostnadsberäkningar och undersökningar. - B-körkort. Det är meriterande om du har: - utbildning och/eller erfarenhet av medeltids- och stadsarkeologi och kulturgeografi - erfarenhet av handläggning av ärenden enligt 2 kap kulturmiljölagen på länsstyrelse - erfarenhet av arbete som rör miljöbalken - erfarenhet av olika typer av upphandling - aktuell erfarenhet av Platina, ASK, Fornreg och GIS-verktyg - BE/B96-körkort.   Personliga egenskaper Du har förmågan att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är strukturerad, kan ta egna initiativ, har god förmåga att prioritera och analysera och kan ta dig an frågor ur ett helhetsperspektiv. Eftersom arbetet innebär många kontakter, såväl interna som externa, behöver du vara relationsskapande, trivas med att samarbeta med andra människor och kunna kommunicera på ett lättförståeligt sätt i både tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.   Om Länsstyrelsen i Västmanland Länsstyrelsen i Västmanlands län är en spännande, kompetent och trivsam arbetsplats. Få arbetsplatser har en så stor bredd i sin verksamhet. Vi är runt 200 medarbetare som tillsammans utvecklar och jobbar med frågor som är avgörande för samhället. Vi har en samordnande roll i länet och är därför en viktig länk till regering, riksdag och andra myndigheter. Vår vision är ett hållbart Västmanland för nuvarande och kommande generationer. https://www.lansstyrelsen.se/vastmanland/om-oss/jobba-hos-oss.html   Övrigt För att arbeta hos oss måste du dela Länsstyrelsens värdering om alla människors lika värde. Hos oss på Länsstyrelsen är vissa befattningar placerade i säkerhetsklass. Det kan innebära att en säkerhetsprövning och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan anställning. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Vid tillsvidareanställning blir du automatiskt krigsplacerad hos oss. https://www.lansstyrelsen.se/4.1e9f682716e44cbf6f52214e.html https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Ung tjej i Västerås söker personliga assistenter! 50-100%

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Nu behöver vi bli fler personliga assistenter hos en ung tjej inom Västerås. Vi söker nya medarbetare, personliga assistenter till hennes team som är ute efter ett bra, seriöst jobb. Vi söker dig som vill stödja och hjälpa henne med det mesta i vardagen. Du som person behöver vara tålmodig, peppande, gilla människor, kunna jobba självständigt, vara engagerad och ansvarstagande samt vara helt rökfri. Hon är en tjej som brukar promenera, cykla, leka, pussla, lyssna på musik, bada och gunga mm, varför det är viktigt att du själv gillar att röra på dig. Du bör trivas med att både vara ute och inne samt hantera svenska språket väl (både i tal och skrift). Arbetet utförs där brukaren befinner sig, dvs. oftast hem- och närmiljö, men även en del aktiviteter, utflykter och kortare resor till stugor eller utomlands kan förekomma (när man lärt känna henne väl) Hon bor i villa med sin familj i egen del av huset och med bra, lugna omgivningar omkring sig inom Västerås. Arbetet är på deltid 50–80% enligt överenskommelse, med möjlighet till mer tid (heltid) ibland. Arbetstiderna varierar mellan dagtid, eftermiddagar, kvällar och helger samt eventuellt vissa nätter ibland. Det finns även möjlighet att ta ”extrapass” vid annan personals frånvaro och semestrar etc. Du får gärna ha erfarenhet av barn eller av personlig assistans, men inget krav. Körkort och tillgång till bil är meriterande, dock inget krav. Man får en ordentlig introduktion och inskolning innan man lämnas själv med henne. Här får du möjlighet att växa, utvecklas som person och människa samtidigt som du gör en viktig insats/skillnad för hela tjejens livssituation och för hennes anhöriga. Lön, semesterersättning och OB enligt kollektivavtal. Om du vill veta mer om oss på Kompis Assistans, se gärna www.kompisassistans.se Anställningsvillkor: Deltid 50-80% med möjlighet till heltid (100%) Arbetstider: Arbetstiderna varierar mellan dagtid, eftermiddagar, kvällar och helger samt eventuellt vissa nätter ibland Tillträde: Tillträde så snart som möjligt, intervjuer kommer ske fortlöpande. Skaffa därför utdrag från polisens belastningsregister snarast. Stor vikt vid läggs på personlig lämplighet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan! För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
SE hit! Ett Bra jobb som personlig assistent 80-100%

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vi söker en personlig assistent till en gående, härlig ung tjej som bor i Västerås. Hon har fler timmar att fördela och behöver ännu en personlig assistent till sitt team runt sig. Vi söker en ny medarbetare, personlig assistent som är ansvarstagande, trygg i sig själv, klarar självständigt arbete och som är rökfri. Som personlig assistent till henne så behöver man kunna svenska språket flytande, bra (både i tal och skrift), kunna vara lyhörd och tycka om att arbeta med människor. Man får gärna ha tidigare erfarenhet av att ha jobbat som personlig assistent, dock inget krav (man får ändå en ordentlig introduktion). Vi ser helst att du som söker jobbet som personlig assistent hos henne ser detta som långsiktigt och kan jobba både, dag, em, kväll (även vissa enstaka nätter kan komma att bli aktuellt ibland). Som personlig assistent hos henne hjälps man åt i assistentgruppen och då har man även möjlighet att få fler extra pass vid andra assistenters frånvaro, ledighet etc. Som personlig assistent hos tjejen så behöver man kunna hjälpa henne med kläder, personlig hygien, matsituationen, lek, stimulans och lämplig träning samt promenader. Som personlig assistent arbetar man där hon befinner sig för dagen, vilket ofta är i hemmiljön och omkringliggande område, men även andra aktiviteter, utflykter och resor med övernattning kan förekomma. Som personlig assistent hos denna tjej i Västerås får man en bra introduktion innan man förväntas arbeta med henne själv, man får löpande handledning och en anställning hos en bra arbetsgivare utan vinstintresse med kollektivavtal. Hoppas vi har väckt ditt intresse att söka jobbet som personlig assistent hos denna tjej som behöver stöd i sin vardag. Som personlig assistent har du ett meningsfullt jobb där man gör man en viktig insats och skillnad i någons liv. Som personlig assistent behöver man skicka efter ett polisutdrag ur belastningsregistret, beställ det gärna redan nu så det finns inför en intervju eller en eventuell anställning. Arbetet är på deltid 80-100% enligt överenskommelse, med möjlighet till mer tid (heltid) ibland. Arbetstiderna varierar mellan dagtid, eftermiddagar, kvällar och helger samt eventuellt vissa nätter ibland. Det finns även möjlighet att ta ”extrapass” vid annan personals frånvaro och semestrar etc. Du får gärna ha erfarenhet av barn eller av personlig assistans, men inget krav. Körkort och tillgång till bil är meriterande, dock inget krav. Man får en ordentlig introduktion och inskolning innan man lämnas själv med henne. Här får du möjlighet att växa, utvecklas som person och människa samtidigt som du gör en viktig insats/skillnad för hela tjejens livssituation och för hennes anhöriga. Lön, semesterersättning och OB enligt kollektivavtal. Om du vill veta mer om oss på Kompis Assistans, se gärna www.kompisassistans.se Anställningsvillkor: Deltid 80-100% med möjlighet till heltid (100%) Arbetstider: Arbetstiderna varierar mellan dagtid, eftermiddagar, kvällar och helger samt eventuellt vissa nätter ibland Tillträde: Tillträde så snart som möjligt, intervjuer kommer ske fortlöpande. Skaffa därför utdrag från polisens belastningsregister snarast. Stor vikt vid läggs på personlig lämplighet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan! För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Produktionsmedarbetare

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid. Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter. ABB Electrification Sweden AB, LV Systems förser energiföretag, industrier och kommersiella kunder med säker, smart och hållbar teknik för distribution av elektricitet. Med digitala lösningar som möjliggörs av ABB Ability som kärna omfattar vårt stora sortiment automationsprodukter för distribution, brytare, begränsare, mät- och givarenheter, ställverk och tillhörande tjänster. Som montör hos oss kommer du att få ett omväxlande och fritt arbete med många praktiska inslag. Vi jobbar med en kundorderstyrd produktion uppdelat i mindre montagegrupper efter produkt. Vi söker nu nya medarbetare som vill vara med och tillsammans med oss skapa kundvärde och driva vår verksamhet framåt mot en produktion i världsklass. Är du en teknikintresserad person som älskar att bygga relationer och som dessutom är redo för nästa steg i din utveckling? Vill du ha ett omväxlande arbete där du både får arbeta självständigt och i team? Då kan din nya plats vara hos oss på ABB i Västerås där vi nu söker nya medarbetare. Rollen rapporterar till Produktionsledaren för det aktuella avsnittet. Dina ansvarsområden De viktigaste arbetsuppgifterna för tjänsten är mekanisk- och elektrisk montering med kontrollutrustningar och ställverk. I produktion jobbar du med montage av olika typer av skåp och enheter. Vi ser gärna att du lär dig så mycket som möjligt av våra interna förädlingskedjor då det skapar bättre helhetsförståelse och ökar kvalitetsmedvetenheten. Hos oss är det viktigt att man är en lagspelare som är beredd att hoppa in där man för tillfället behövs för att vi ska kunna uppfylla våra löften till kund. Vi arbetar med verksamhetsutveckling och alla förväntas ta en aktiv roll för att förbättra våra processer och bidra till ökad kundnöjdhet. Din bakgrund I grunden har du gymnasial utbildning kombinerad med god erfarenhet från tidigare monteringsarbete, teknikintresse och gärna goda kunskaper i elsäkerhet. Innehav av truck- och traverskort är meriterande. Som person behöver du vara engagerad, flexibel, anpassningsbar och ha hög samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du är kvalitetsmedveten och noggrann. Mer om oss För frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Niclas Karlsson, +46 706 20 70 41. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges ingenjörer: Senad Huijc, +46 730 88 30 06; Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66; IF Metall: Tove Lönn, +46 730 87 62 97. Övriga frågot ställs till Talent Partner Ulrika Karnland, +46 724 61 21 62. Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Notera att anställningsprocessen på ABB Sverige inkluderar en referenskontroll, ett drogtest och vid vissa rekryteringar även en utökad bakgrundskontroll. Vi ser fram emot din ansökan senast den 29 maj 2024. Vi uppskattar om både den och de filer du bifogar är i PDF-format. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

16 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Shift Manager "Small and Medium Robots" ABB Robotics

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. We are now looking for our new Shift Manager for us at ABB Robotics and our department for "small and medium-sized robots"! You will lead and develop 27 employees where you are the salary-setting manager and responsible for the staff's development, well-being and rehabilitation. The group's overall performance and well-being are also a large part of your responsibility. At the moment, we work during the day, but depending on the workload, we commute between daytime and two-shifts. This also provides close collaboration with selected staffing companies to quickly adjust our manufacturing capacity, which is very customer-order-driven. We are currently also preparing for a move of our entire production in 2026 into our new Robotics Campus of 65,000 m2. We are currently working fully on streamlining our factory ahead of the move and look forward to landing in our new modern premises together with the whole of Robotics Sweden. With this, we cement Västerås as ABB's robotics center in Europe. If you want to be involved as a manager and leader in our production towards the future in all different ways, apply now! Your responsibilities To deliver our products on time to the customer through close cooperation with internal support functions. To conduct systematic work environment management, which means that you must ensure a good work environment, both physical and psychosocial, in collaboration with the safety representative for the department. That the products meet the requirements set by the quality departments. The internal cooperation with quality engineers is particularly important in order to constantly improve our quality. That the staff are happy and through that perform well. That our personnel issues are handled in accordance with current HR processes and in line with ABB's core values. Suggest and implement improvements and actively drive the improvement work together with your team with the help of your cross-functional group consisting of production technology, line technicians, quality technicians and maintenance. Your background You have at least 3-5 years of experience from production, preferably assembly manufacturing or customer-order-driven manufacturing. LEAN, six sigma and other change leadership and improvement work are meritorious. It is an advantage if you have leadership experience as a manager, shift leader or in a supervisory position. Your interest in your employees and team spirit in delivering robots for ABB is central. Being able to work with personnel issues and get satisfaction in engaging and developing people should be what you are passionate about. You have an ability to find sustainable overall solutions, are positive to change and see deviations and problems as a valuable opportunity to improve the business. You have good collaboration skills and are goal- and result-oriented. Working in an outgoing, independent and responsible way is obvious to you. You master Swedish and English without hindrance. More about us ABB Robotics is looking for our new Shift Manager! Recruitment Manager Faruk Hodzic +46 724 61 24 51, answers your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Nicolin Ahlqvist, +46 720 77 41 90; Leaders: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson, +46 730 30 30 36. Other questions can be directed to Talent Partner Robert Norén, +46 724 61 20 95. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Does this sound like the next step in your career? Apply today! The deadline for applications is 2 June. Interviews will be held during the advertising period, the position may be filled during the advertising period. Please note that, to be eligible for employment at ABB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We look forward to receiving your application (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Säljsupport

Åt vår kund söker vi en säljsupport. Du kommer att; Ansvara för att ta fram reservdelsofferter till vår kunds lokala säljbolag runtom i världen. Ansvara för hela offertprocessen från förfrågan, till färdig offert samt överlämning till orderavdelning efter mottagen order. Kommunicera med leverantörer och samarbeta med andra avdelningar för att få fram den information som behövs för att offerera. Säkerställa tillsammans med övriga i gruppen att vår kunds kunder får förstklassig support och service. Då kunden levererar alltifrån mindre komponenter till större och mer tekniskt avancerade produkter söker de efter en person som vill bygga upp en god produktkännedom. Därför är det bra om det finns ett teknikintresse hos personen. Kravspecifikation: Eftergymnasial utbildning (högskola/universitet/YH). Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av sälj eller säljsupportroll är meriterande. Erfarenhet av Salesforce och Office 365 är meriterande. Personlig egenskaper: Vi söker efter en positiv, flexibel, driven och kundfokuserad person till denna roll med förmåga att ta ansvar och ägarskap för sina uppgifter. Rollen innebär en hel del kundkontakt men även internt inom verksamheten. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

16 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Bilsäljare Hedin Bil Ford Västerås

Vill du vara med på en spännandetillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom bilsäljare ansvarar du för att genomföra bilaffärer på en hög nivå med försäljning av både nya och begagnade bilar både till konsument och företag. I arbetet ingår att guida kunder genom våra produkter, provkörningar ochge information kring tillbehör och finansieringslösningar. Rollen innefattar också att bemöta våra kunder, skapa affärskontakter och ge högsta möjliga kundnöjdhet.Det huvudsakliga målet är att, med en positiv och professionell inställning bygga långsiktiga kundrelationer. Du kommer att rapportera till Platschefen/Försäljningschefen på anläggningen. Nyckelkompetenser/förmågor: Ett par års erfarenhet inom försäljning Erfarenhet av bilbranschen är meriterande men inget kvar B-körkort Goda kunskaperi Svenska och Engelska, i tal och skrift Förmåga att bearbeta och vårda kundrelationer Mål- och resultatinriktad Förmågan att självständigt organisera ditt dagliga arbete och du trivs i en roll med högt tempo och varierande arbetsuppgifter Du är prestigelös samt tycker om att verka i team Förtroendeingivande, disciplinerad och social Brinnande intresse för att skapa affärer Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
DSV Söker Trafikledare till Västerås!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Vad ska du göra? * planera transporter på ett effektivt och lönsamt sätt  * bokning och registrering av sändningar  * kontakt med kunder och åkare  * samordna information till kunder angående lastning och lossning  * bevaka, följa upp och rapportera eventuella avvikelser av transporter till kunden  * ekonomisk uppföljning av fordon/linjer  * Förbereda gods för förtullning   Du har med dig   * Utbildning och/eller erfarenhet inom transport, logistik och/eller spedition   * Erfarenheter av arbete med tull  * God serviceförmåga   * Ett planerat och strukturerat arbetssätt, även i ett högre tempo   * Talar och skriver flytande svenska och engelska   God datorvana

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Säljande säkerhetsexpert i Västerås

Är du vår nästa säljande säkerhetsexpert i Västerås? Som säljande säkerhetsexpert hos oss blir du en del av ett motiverat team där vi tillsammans bidrar till att familjer och människor får en säkrare vardag. Vi arbetar med branschens mest innovativa lösningar och du får från start ett gediget introduktionsprogram där du får alla verktyg för att lyckas. Du kommer att jobba hos oss på Lindmarks Larmteknik AB, som är marknadsledande leverantör och franchisetagare till Verisure Sverige AB av larm till villa och lägenhet. Vi erbjuder dig: · Attraktiv lönemodell med garantilön och provision · Tjänstebil · Gedigna sälj- och serviceutbildningar · En stabil arbetsplats med lång branscherfarenhet · Marknadens mest innovativa tjänster och produkter Om tjänsten: Som säljande säkerhetsexpert hos oss på Verisure så möter du våra kunder i deras hem och levererar en förstklassig kundupplevelse. Rollen innebär säkerhetsrådgivning och försäljning samt trygga installationer och service. Här får du en arbetsplats med hög energinivå, teamkänsla och motiverade kollegor som tillsammans strävar efter att vara bättre än igår. Eftersom vi har ett introduktionsprogram i världsklass så har vi inget krav på tidigare erfarenhet. Om du har drivet och viljan att lära dig, så har vi verktygen! Vi söker dig som: · Har B-körkort · Behärskar svenska i tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande · Är fri från anmärkningar i belastningsregistret · Har stort kundfokus och hög integritet · Drivs av att arbeta mot uppsatta mål Urval sker löpande så ta chansen och skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Under rekryteringsprocessen tar vi utdrag ur belastningsregistret och gör en kreditupplysning. Läs gärna mer om oss på vår Karriärsida eller följ oss på vår Instagram . Har du frågor? Kontakta rekryteringsteamet på [email protected]. Märk ämnesraden med den ort du är intresserad av att jobba i Vi ser fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Personlig assistent till centrala delarna av Västerås sökes

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Som personlig assistent hos vår kund bör du vara lyhörd, open-minded och kunna ta dig an arbetsuppgifter på ett självständigt sätt. Du är utåtriktad, social och har inga problem med att vistas bland nya människor.  Arbetet är mycket variationsrikt och omfattar allt från personlig omvårdnad och matlagning till att följa med på en mängd aktiviteter. Ingen dag är den andra lik och man får räkna med att det alltid är många järn i elden. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Sommarvikarie under perioderna: v.26-29 samt v.31-33, arbetstiderna föreligger dag, kväll och helg mellan 9:30-20:30 samt 9:30-00 Lön: Timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: v.26, innan dess ser vi gärna att du genomgått intervju samt introduktion hos kund Vem är du? Du bör behärska det svenska språket i både tal och skrift Körkort B är ett krav, då du kommer att köra bil dagligen i ditt arbete Vi ser gärna att du som söker är kvinna och rökfri Meriterande om du arbetat inom personlig assistans sedan tidigare  En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.    Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024