Sjuksköterska sökes till vårdcentral Distans

UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag till vårdcentral. Möjlighet till distans arabete. Vecka 26 jobba på distans dagtid för att hjälpa oss med telefon, chatt, 1177 etc. Vecka 27 jobba på distans dagtid för att hjälpa oss med telefon, chatt, 1177 etc. Vecka 30jobba på distans dagtid för att hjälpa oss med telefon, chatt, 1177 etc. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. Krav och kvalifikationer: Kvalifikationer: Färdigutbildad och legitimerad sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet. HLR-intyg (uppdaterad senaste 12 mån). Tidigare erfarenhet av slutenvård. Erfarenhet av journalsystemet PMO. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vi söker dig som är verktygsmakare!

Vi letar just nu efter dig som är en erfaren verktygsmakare och vill arbeta för vår kund i Ystad! Som verktygsmakare kommer du tillverka formverktyg både med handverktyg, i manuellt styrda verktygsmaskiner och i CNC-styrda maskiner. Du kommer att arbeta både självständigt och dela uppgifter med teamet.  Vi söker en driven och erfaren verktygsmakare som har ett stort intresse för maskiner och tekniska lösningar. Din profil Minst ett par års erfarenhet som verktygsmakare God förmåga att läsa och förstå tekniska ritningar Erfarenhet av att jobba med komplexa verktyg och maskiner God förmåga att ta eget ansvar och driva processen framåt Förmåga att arbeta självständigt och i team   Låter tjänsten intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag!   Tjänsten kan vara aktuell både som direktrekrytering eller inhyrning som då inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

31 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomsmottagning i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Är du på jakt efter din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi söker nu en medicinsk sekreterare till vår öppenvårdsmottagning inom verksamhetsområdet Barn i Ystad. På Barn- och ungdomsmottagning i Ystad arbetar idag fyra medicinska sekreterare i ett nära samarbete med andra professioner. Nu söker vi dig som vill bli en del i vår gemenskap ! Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att höra av dig! ARBETSUPPGIFTER I rollen som medicinsk sekreterare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att organisera och strukturera det administrativa arbetet. I detta ingår journalskrivning, bokning av patienter, telefonservice, hantering av 1177-ärenden, post och remisshantering med mera. Som medicinsk sekreterare på en barnmedicinsk mottagning arbetar du mycket över gränserna mellan de olika yrkeskategorierna vilket möjliggör ett otroligt kompetensutbyte och ger en bra grund för utveckling och fortsatt lärande. Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom medicinsk terminologi. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och erfarenhet av att hantera något av våra journalsystem Melior, web-Pasis och 1177. Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss. Du ser värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kontakta och intervjua sökande redan innan annonsens sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

31 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne Är du en innovativ affärsstrateg som är vass på utveckling och försäljning? Är du redo att axla ansvaret för ett nytt Affärsområde på ett anrikt skånskt varumärke? Då ska du fortsätta läsa! Du kommer ansvara för och bygga upp exportmarknaden för några av företagets större produktsegment. Här ges du en unik möjlighet att ta dig an en tung och spännande roll på ett framgångsrikt skånskt livsmedelsföretag. Du blir dessutom en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Arbetsuppgifter: Som Affärsområdeschef kommer du bygga upp och utveckla ett nytt Affärsområde fokuserat kring exportmarknaden för några större produktkategorier. Du kommer bygga upp organisation, strategier och rutiner samt ansvara för att utveckla marknad och lönsamhet inom Affärsområdet. Resor inom Europa förekommer. Du kommer ha personalansvar samt driva försäljning och kundbearbetning inom ditt affärsområde. Din bakgrund: Du har relevant utbildning och gedigen erfarenhet med minst 5 års erfarenhet av eget ansvarsområde inom producerande företag med komplexa modeller inom B2B. Du har flerårig erfarenhet av FMCG och försäljning/kundbearbetning. Du har även tidigare arbetat med Export och Industri (med råvara/ingrediens som insatsvara till andra produkter). Du besitter god ledarskapsförmåga med minst 5 års erfarenhet av personalansvar samt dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Du är drivande med ett starkt affärssinne. Du är kreativ och orädd och duktig på att skapa relationer. Du har en helhetssyn och god förståelse för hela kedjan. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Med start efter överenskommelse. Då du till viss utsträckning är på resande fot kommer du delvis kunna utgå hemifrån. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne

Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad kvalitetsleverantör med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö. Affärsområdeschef till välkänd skånsk livsmedelskoncern – Skåne Är du en innovativ affärsstrateg som är vass på utveckling och försäljning? Är du redo att axla ansvaret för ett nytt Affärsområde på ett anrikt skånskt varumärke? Då ska du fortsätta läsa! Du kommer ansvara för och bygga upp exportmarknaden för några av företagets större produktsegment. Här ges du en unik möjlighet att ta dig an en tung och spännande roll på ett framgångsrikt skånskt livsmedelsföretag. Du blir dessutom en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Arbetsuppgifter: Som Affärsområdeschef kommer du bygga upp och utveckla ett nytt Affärsområde fokuserat kring exportmarknaden för några större produktkategorier. Du kommer bygga upp organisation, strategier och rutiner samt ansvara för att utveckla marknad och lönsamhet inom Affärsområdet. Resor inom Europa förekommer. Du kommer ha personalansvar samt driva försäljning och kundbearbetning inom ditt affärsområde. Din bakgrund: Du har relevant utbildning och gedigen erfarenhet med minst 5 års erfarenhet av eget ansvarsområde inom producerande företag med komplexa modeller inom B2B. Du har flerårig erfarenhet av FMCG och försäljning/kundbearbetning. Du har även tidigare arbetat med Export och Industri (med råvara/ingrediens som insatsvara till andra produkter). Du besitter god ledarskapsförmåga med minst 5 års erfarenhet av personalansvar samt dokumenterad erfarenhet av förändringsledning. Du är drivande med ett starkt affärssinne. Du är kreativ och orädd och duktig på att skapa relationer. Du har en helhetssyn och god förståelse för hela kedjan. Om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Med start efter överenskommelse. Då du till viss utsträckning är på resande fot kommer du delvis kunna utgå hemifrån. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

31 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Speciallärare till anpassad grundskola

Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Anpassad grundskola år 1-9 är integrerade på Edvinshemsskolan (år 1-6) och Västerportskolan (år 7-9) som båda ligger i västra delarna av Ystad. På anpassad grundskolan har vi ca 65 elever och 45 personal. På anpassad grundskola finns en stabil och engagerad personalgrupp som brinner för att skapa den bästa verksamheten för eleverna. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som speciallärare med våra äldre elever på Västerportskolan som läser med inriktning ämnesområde. Du kommer att ansvara för att planera och genomföra undervisningen för våra elever och tillsammans med övriga lärare i teamet samplanera och sambedöma. I uppdraget ingår även ett nära samarbete med elevresurserna där ni tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för eleverna. Ditt uppdrag är att, tillsammans med dina kollegor, skapa bäst möjliga förutsättningar för varje individ att lära och utvecklas. Urval kan komma att ske löpande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en speciallärarexamen med specialisering mot intellektuell funktionsnedsättning och behörighet att undervisa inom ämnesområde. Alternativt söker vi dig med förskollärar-/lärarexamen som just nu utbildar dig till speciallärare eller planerar att läsa vidare inom kort. Som person ska du vara nyfiken, lyhörd, flexibel och ha förmåga att tänka utanför boxen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Du ska ha erfarenhet av arbete som pedagog men inget krav på tidigare erfarenheter från anpassad grundskola. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

31 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Bilmekaniker | Ingmars Bil Autoexperten

Autoexperten – Ingmars Bil i Ystad Ingmars Bil i Ystad är en del av Autoexperten som är en rikstäckande bilverkstadskedja i Sverige. Alla Autoexperten Bilverkstäder ägs och drivs som egna företag. Att välja en Autoexperten Bilverkstad gör att du som kund kan känna dig trygg och säker. Oavsett vilken verkstad du väljer. Alla våra verkstäder är certifierade enligt kvalitetsstandarden Godkänd Bilverkstad. Arbetsuppgifter & personliga egenskaper Till vår familjära verkstad söker vi nu en allround bilmekaniker som tycker att mekaniken är den roligaste delen av arbetsuppgifterna. Du känner dig bekväm i att självständigt kunna utföra t ex en komplett service med vanligt förekommande moment såsom reparation av bromsar, fjädrar, fram- och bakvagnsdetaljer samt kamremsbyten. Då vi är en märkesoberoende verkstad kommer du få möjlighet att arbeta med alla typer av bilmärken, såväl person- som transportbilar. Då vi sköter förvaring och skiften av våra kunders däck kommer även arbetsuppgifter relaterade till detta ingå i tjänsten. Tillsammans skapar vi rätt förutsättningar för att våra kunder ska tycka om oss och jobbet de anlitar oss för att göra. Arbetstid 7-16 Körkort B är ett krav Svenska i tal och skrift Personliga egenskaper Som person är du trygg i dina kunskaper som bilmekaniker. Du har en grundläggande utbildning inom fordonsmekanik och gärna minst ett par års erfarenhet som bilmekaniker. Du tycker om när du får lov att göra ett väl utfört arbete, samtidigt som dina kunskaper och erfarenhet som bilmekaniker gör att du är effektiv. Då utvecklingen blir allt mer digitaliserad ser vi gärna att din datorvana är tillräckligt god för att behärska dina arbetsuppgifter i din vardag. Du har god fysik för att klara moment som ibland kan vara något ansträngande. Hos oss på Ingmars Bil erbjuder vi en arbetsmiljö som präglas av såväl samarbete som självständigt arbete. Tillsammans hjälps vi åt att lösa problem och utmaningar, men alltid med kunden i centrum. Mer information kring denna rekryteringsprocess I denna rekrytering samarbetar Ingmars Bil med HIREQ. För ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Tjäna 33 000 SEK/M

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations för att tjäna 33 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 33 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 33 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja & har jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Jobba Som Fältsäljare

Sök jobbet som fältsäljare på Impressive Relations för att jobba som fältsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som fältsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som fältsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Har körkort & jobbat med försäljning ∙ Driven & resultatorienterad

30 maj 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Pedagogisk resurs till Källan

Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Våra förskolor och grundskolor har ledstjärnan Tillsammans lyfter vi, och innebörden är att vi alltid kan göra ytterligare insatser för att våra barn och elever ska lyckas och att vi blir bättre tillsammans. Källan är en nybyggd förskola och skola med verksamhet från förskola till årskurs 6. Källan ligger centralt placerad i den östra delen av Ystads stadskärna, bara ett stenkast från Ystads Arena och badhuset. När Källan skulle byggas var tanken att Källan skulle skapa tillgängliga och inspirerande miljöer. Idag när Källan står på plats kan vi se att vi har lyckats. På skolan finns plats för 350 elever och på förskolan ca 130 barn. Idag går ca 300 fantastiska elever på skolan med varierad kulturell och social bakgrund, en fantastisk mångfald som berikar vår vardag. ARBETSUPPGIFTER Inför höstterminen 2024 söker Källan skola pedagogiska resurser. Två tjänster avser heltid och två tjänster avser halvtid. En av heltidstjänsterna avser rollen som husvikarie. Som pedagogisk resurs hjälper du våra lärare i undervisningen genom att jobba med eleverna enskilt eller i grupp och stöttar dem i deras utbildning. Som husvikarie kan du komma att arbeta inom olika områden på Källan skola och fritidshem från förskoleklass till årskurs 6. Det kan till exempel uppstå behov av vikarie som pedagogisk resurs, fritidspedagog eller som lärare. Arbetsuppgifterna kan skilja sig åt från dag till dag inom arbetstiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som förstår att varje individ har olika förutsättningar för att lära, men att alla kan nå sina mål om rätt förutsättningar ges. Det är viktigt att du är ärlig, ansvarstagande och har en god social förmåga både när du arbetar självständigt och när du jobbar i grupp, då stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med elever med NPF samt av lågaffektivt bemötande. För att trivas i rollen hos oss tror vi att du är kreativ och utvecklingsinriktad, ser varje enskild elevs behov samt har nära till glädje och skratt. Du är lugn och trygg i dig själv och trivs med att skapa ett gott samarbetsklimat med elever, medarbetare och föräldrar. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer hålls löpande och tillsättning kan därmed ske innan sista ansökningsdag. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

30 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024