Chef, Corporate Finance

Sök bland 3 lediga jobb som Chef, Corporate Finance och börja ditt nya yrkesliv idag!

CFO Skansen

Skansen söker en CFO som kommer spela en nyckelroll i utvecklingsresan framåt med fokus på frågor som vad Skansen ska vara i framtiden, hur man varsamt vidareutvecklar den unika verksamheten samt hur man skapar en stabil tillväxt och finansiering framåt.   Skansen är en unik plats som varje år välkomnar nära 1,5 miljon gäster från hela världen. Ett friluftsmuseum, en djurpark och en plats för upplevelser och traditioner. Skansen förmedlar Sveriges kultur- och naturhistoria med fokus på samspelet mellan människor, djur och natur. Här anordnas också evenemang av högsta klass och nationellt intresse. Skansens medarbetare har bred och djup kunskap inom många olika ämnesområden, och vi har siktet inställt på att bidra till ett hållbart samhälle. Läs mer på: Skansen.se  Skansen har sedan januari i år en ny VD, Maria Groop Russel, och är således inne i en spännande utvecklingsfas med fokus på att fortsätta utveckla en ännu mer attraktiv plats för gäster att besöka. I dagsläget omsätter Skansen strax över 300 MSEK och planen för de kommande åren är att hitta nya finansieringsmöjligheter, öka verksamhetens omsättning och ta ett ännu större grepp om förvaltningen av parken och dess byggnader.   I rollen som CFO på Skansen ansvarar du för ekonomi- och IT-avdelningen, ingår i Skansens ledningsgrupp och rapporterar till VD.  Uppdrag  Som CFO på Skansen har du en bred och omväxlande roll som både innefattar operativt fokus på att leda, driva och utveckla verksamheten och säkerställa god kontroll samt att vara drivande affärsmässigt och strategiskt och ett bollplank till VD och övrig ledning. Skansen har ett brett uppdrag och behöver parallellt med utveckling och affärsmässiga initiativ även utforska nya finansieringsmöjligheter. Som CFO förväntas du vara en synlig, kommunikativ och pedagogisk ledare som engagerar andra, både inom den egna avdelningen och utanför.    Arbetsuppgifter  Tillsammans med VD, övriga ledning och styrelse arbetar du med långsiktig verksamhetsutveckling samt framtagning och genomförande av strategiplanen. Du säkerställer att Skansen har en solid grundkontroll och välutvecklade ekonomiprocesser för att kunna redovisa, rapportera och löpande följa upp verksamhetens status. Du jobbar även med områden som investeringar, bygg- och fastighetsprojekt, finansieringsfrågor samt större utvecklingsprojekt.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har relevant tidigare erfarenhet för rollen (företrädesvis som CFO/Ekonomichef/Head of Business Control) med gedigen kompetens inom ekonomisk- och finansiell analys, ekonomistyrning och redovisning. Du har en god förmåga att agera sparringpartner till VD och vidareutveckla en verksamhetsnära finans- och IT-funktion samt vana att arbeta och bidra i en ledningsgrupp, rapportera till styrelse samt leda team.  Du har relevant akademisk examen som civilekonom eller motsvarande och kommunicerar muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Erfarenhet från liknande positioner inom besöksnäring, nöjes- eller evenemangsindustrin alternativt andra typer av publikintensiva verksamheter är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta med fastighets- och IT-frågor. Erfarenhet av styrning och rapportering för en mångsidig finansiering, såsom statliga medel och gåvor, är meriterande.  Som person behöver du vara prestigelös och lyhörd samt strukturerad och skicklig på att prioritera. Du är målinriktad och handlingskraftig med en entreprenöriell drivkraft och god analytisk förmåga. Rollen kräver också att du är en stark kommunikatör med hög grad av nyfikenhet och god pedagogisk förmåga.  Du är en trygg och tydlig ledare som har lätt för att leda, driva och utveckla verksamheten dialog med en rad olika intressenter och professioner.  Anställningens omfattning  Tillsvidareanställning 100% med 6 månaders provanställning  Tillträdesdatum - efter överenskommelse  Ansökan  I denna rekrytering samarbetar vi med Pelago (www.pelago.se).   För mer information kontakta Erika Holmqvist: [email protected].   Välkommen att skicka in din ansökan med ett CV till [email protected] senast 28:e maj 2024. Urval och intervjuer sker löpande.  Fackliga representanter: Saco-S: Boel Recén, [email protected], Seko: Mikko Svensson, 070-991 30 18.  Urvalsprocessen  Skansen är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt, utan fördomar eller förutfattade meningar baserade på till exempel kön, ålder eller härkomst. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Head of Risk - Second Line

Would you like to join Resursbank, a fast-paced Nordic organisation, as our Head of Risk management? Getting an idea of the role Join our Risk department as our Head of Risk. You will become a key player in the Bank's risks and risk management practices. You will lead a small team of 2-3 Risk officers and be at the forefront of identifying emerging risks, executing audits outlined by the board, and diligently monitoring risk levels. Head of Risk leads the function and is subordinated to the CEO. The Function is independent and organisationally distinct from the business operations (first line) as well as the functions and areas that it monitors and controls. Some of your responsibilities: Develop and oversee comprehensive risk management strategies, ensuring all potential and material risks are identified, assessed, and mitigated effectively. Monitor and enforce compliance with the bank's risk policies and procedures and recommend enhancements to align with evolving business needs. Evaluate risks associated with new or significantly changed products, services, and regulatory environments, determining their impact on the bank’s overall risk profile. Evaluate internal controls and processes. Perform audits, controls, validations, and testing according to the annual plan. Perform and present quarterly risk reports. On a personal level You are self-driven with a can-do attitude, collaborative and possess both excellent communication and leadership skills. Risks are something you see as a challenge and possibility not a limitation. We believe you have: A bachelor's degree in economics, law, finance or equivalent. At least 10 years of relevant experience within Risk Management in the financial sector, preferably as a CRO or Head of Risk. English and Swedish skills at a business proficient level. Sound knowledge of regulatory requirements relating to risk management. Important information On final candidates, we carry out a detailed background check via an external company More than a job Resurs is a leading bank in the Nordics with a simple philosophy: we want to create balance in people’s personal finances. On that foundation, we develop offers and services within loans, savings and payments for retail and e-commerce that are based on people’s everyday lives, and that will create long-term value for our customers. And for society. Today, we have a customer base of slightly more than 6 million customers and around 650 employees in the Nordic region. Apply today! Don’t wait to send in your application - selection, and interviews take place on an ongoing basis and the position may be filled before the last advertising date. We look forward to hearing from you! *In this recruitment process, the supplier is solely responsible for the personal data they collect and process. Resurs is solely responsible for the personal data processed by us in the recruitment process.#LI-LN1

3 maj 2024
Sista ansökan:
20 oktober 2024
Head of MGA and Portfolio Solutions, Zurich Nordic

Zurich is one of the most specialized insurance companies within non-life insurance for local and international business in the Nordic market. We are now looking for a strong leader with a great portfolio management skillset to take on the position as Head of MGA and Portfolio Solutions. The Head of MGA and Portfolio Solutions will be responsible for MGAs across the Nordics including profitability and growth, governance and reporting. The position will also include a responsibility over portfolio solutions including governance, reporting and business development. The Head of MGA and Portfolio Solutions will report direct to Nordic CEO and matrix to Nordic CUO, being a member of the Nordic Underwriting Management. Job description The Head of MGA and Portfolio Solutions leads the Nordic strategy on MGAs with particular emphasis on growth and profitability. The Head of MGA and Portfolio Solutions ensures and maintains appropriate engagement with the CI MGA team to enable the needs of Nordic to be fully understood and met. The Head of MGA and Portfolio Solutions leads the implementation of policies, procedures, controls, delegation and monitoring for all MGA and Portfolio business written in Nordic to ensure profitability and governance targets and obligations are achieved. The Head of MGA and Portfolio Solutions handles and leads performance reviews within the Nordic branches. The Head of MGA and Portfolio Solutions ensures that the pricing of all MGA and Portfolio Solutions in the Nordic aligns with underwriting strategy and regional and local priorities. The Head of MGA and Portfolio Solutions establishes event identification, risk assessment, risk response, control activities & monitoring of the underwriting operations to provide assurance that the function is adhering to underwriting governance/compliance principles. Key Accountabilities Technical and operational performance of the function Delivery of the Country Underwriting result within MGA and Portfolio Solutions with a robust underwriting performance management framework. Effective engagement with other functions to ensure their insights and contributions are understood and actioned is expected. Ensures the implementation, use and oversight of The Zurich Way of Underwriting Provides guidance to the Nordic CEO and CUO on matters to steer and safeguard the business. Ensures that the underwriting governance and oversight framework and processes are robust, used and effective Engage, leverage and utilize Zurich out of Country resources, knowledge, empowerment and assets to aid the delivery of the plan and where required providing resources. Provides guidance to and takes guidance from colleagues at Region, Group and the Commercial insurance business. Engages with customers, brokers, regulators, rating agencies and other external parties as necessary Drives product management and development within the function. Qualifications and experience: Experienced underwriter/ financial analyst or actuary managing a portfolio of General Insurance business Leadership experience from managing a team Regulatory alignment experience preferred Extensive knowledge of the insurance industry and underwriting markets, and experience from the Nordics with an established trust with key brokers and clients is an advantage Demonstrable expertise of underlying insurance concepts Financial Services country regulations, compliance and governance knowledge Corporate strategy and advanced business planning techniques Operational change and transformation leadership experience English language spoken and written at a high level Skills and competencies Strategic and operational leadership Strong understanding of processes and governance Strong portfolio management capabilities High level of relationship building skills Excellent communication, influencing and negotiation skills As a person, you are curious and have an open mindset of doing things in new and different ways. You like to seek new solutions and you include the Diversity and Inclusion perspective into your leadership behaviors as well as the everyday work. You ensure your own actions and behaviors are well aligned with the Zurich’s Strategy, Purpose & Values. You have a personal drive and resilience, and ability to energize self. What we can offer you: A diverse and inclusive workplace Global Career development Wellbeing initiatives Hybrid working Competitive compensation package Occupational pension Comprehensive insurance package Great location in the central part of the city Please refer your questions to Nordic CEO, Mattias Fritz, direct: +46 7 93323431 You are welcome to submit your application online on May 19th at the latest.

2 maj 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024