Företagsjurist

Sök bland 15 lediga jobb som Företagsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Avtalsjurist till LF Uppsala

Vi söker nu en avtalsjurist med klagomålsansvar till LF Uppsala. Har du tidigare erfarenhet av försäkringsrätt, är van vid att granska och upprätta juridiska avtal samt är intresserad av att hantera kundklagomål? Är du dessutom trygg i dig själv samt besitter en god analytisk förmåga? Då är detta möjlighet för dig! Arbetsbeskrivning: Tjänsten är en delad roll där du kommer att arbeta som både avtalsjurist samt klagomålsansvarig på LF Uppsala i Uppsala. Det är en kombinerad roll där du som jurist får möjlighet att utvecklas och bidra till verksamheten inom båda dessa områden. Som avtalsjurist är du ansvarig för att granska och upprätta juridiska avtal och kontrakt för organisationen. Du säkerställer att avtalen är tydliga, rättssäkra och följer gällande lagar och regler. Som klagomålsansvarig är du den primära kontaktpersonen för kunder som har klagomål eller problem med företagets produkter och/eller tjänster. Vi är ett kundägt bolag och därför är det extra viktigt att vi lyssnar in och bemöter kunder som inte är nöjda med våra beslut. Ditt ansvar är att vara navet i att hantera kundklagomål genom att registrera, utreda, följa upp samt utvärdera dem. Dina arbetsuppgifter innefattar: • Granskning samt upprättande av avtal och kontrakt såsom kundavtal, leverantörsavtal och samarbetsavtal. • Rådgivning och vägledning till verksamheten i juridiska frågor och risker i samband med avtal. • Lagstiftnings- och regeluppdateringar. • Ta emot, registrera samt utreda kundklagomål: Innefattar kommunikation med kunder såsom att besvara frågor, ge råd, förklara företagets ståndpunkt samt erbjuda information etc. Ditt mål är att hantera kundklagomål på ett tillfredsställande sätt för både kunden och företaget. Du samarbetar tvärfunktionellt för att hitta lämpliga lösningar samt arbetar för att identifiera mönster eller problemområden som kan kräva förbättringar i företagets processer, produkter och/eller tjänster. Om dig: För att lyckas i rollen som avtalsjurist med klagomålsansvar hos LF Uppsala ser vi att du som söker har en juristexamen samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från försäkringsrätt samt juridisk rådgivning. Du är van vid att granska samt upprätta juridiska avtal samt har med fördel tidigare erfarenhet av att hantera och analysera kundklagomål. Som person har du en väl utvecklad analytisk förmåga samt är empatisk och trygg i dig själv och i din kompetens. Vidare har du en stark kommunikativ och pedagogisk förmåga samt har lätt för att etablera relationer och vinna förtroende. Du sätter stort värde på gott kundbemötande, har lätt för att samarbeta samt driver självständigt ditt arbete framåt. Du erbjuds: I denna roll erbjuds du en tillsvidareanställning på heltid hos LF Uppsala, med tillträde enligt överenskommelse. I den här rekryteringen samarbetar LF Uppsala med Jurek Recruitment & Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på [email protected]. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se Om LF Uppsala Att jobba i ett företag med 150 000 ägare är annorlunda. Det påverkar nästan allt vi gör. Vi måste till exempel vara extra bra på att förstå de verkliga behoven hos människor och företag som lever och verkar här. Men vi kan också tänka mer långsiktigt för att bidra till hållbarheten i vårt län, på riktigt. Därför återinvesterar vi i initiativ och projekt som bidrar till ökad trygghet och välmående. Vi investerar också i lokala, hållbara, start up-bolag som gör att näringslivet i vårt närområde blomstrar. På så vis skapar vi fler meningsfulla sammanhang och mer gemenskap för alla dem som bor och verkar här. När du jobbar hos oss är du med och bidrar till allt detta. Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar! Läs mer: https://www.lansforsakringar.se/uppsala/privat/ (lansforsakringar.se)

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
AB Svensk Exportkredit söker affärsjurist

Arbeta för en hållbar värld genom ökad svensk export! SEK står för Svensk Exportkredit och i 60 år har lån från oss gjort det möjligt för generationer av svenska företag att växa. Med ökad export skapar vi tillväxt i Sverige och bidrar till nytänkande lösningar för en hållbar utveckling i världen. Med staten som ägare är vi en syftesdriven, stabil partner som bygger långsiktiga relationer. Vi gör affärer på hållbara grunder och stort fokus läggs på antikorruption, hållbarhet och mänskliga rättigheter.   Vi söker nu en affärsdriven jurist som är i början av sin karriär och som har intresse för hållbar finansiering och som vill utvecklas inom finansbranschen. Arbetsbeskrivning I rollen som affärsjurist kommer du att arbeta kundnära med SEK:s affärer innefattande både upp- och utlåning med viss tonvikt på upplåning. Produkterna som SEK erbjuder sina kunder varierar och innefattar både enklare och mer komplexa lösningar som ställer höga krav på din förmåga. För både upp- och utlåning arbetar du i team med kollegor från andra funktioner. Som affärsjurist är du en viktig del i förhandlingarna och i arbetet med dokumentation. Du tar också ett stort ansvar för upplägg och villkor i affären. I rollen kommer du även att ha direktkontakt med många kunder, såväl stora som mindre aktörer. Det ställer därför krav på att du lyhörd inför kundens behov och anpassar din kommunikation därefter. Du kommer att tillhöra funktionen affärsjuridik tillsammans med sex andra jurister och du rapporterar till chefen för Affärsjuridik. SEK sitter i moderna lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm. Vem är du? Vi söker dig som efter avslutad svensk juristexamen har cirka 1-2 års arbetslivserfarenhet från bank, affärsjuridisk advokatbyrå, finansiell myndighet eller bolag med finansiell anknytning. Du har troligen arbetat i en bank- och finansgrupp på advokatbyrå, ut- eller upplåning på bank eller på en finansavdelning på ett bolag. Har du arbetat med upplåning är det meriterande. Du har vana av att sätta juridiken i sitt affärsmässiga sammanhang och du kan förhandla med både interna och externa parter. Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. För att du ska trivas i rollen behöver du vara en sann lagspelare med en positiv, pragmatisk och nyfiken inställning. Du har en inre grundtrygghet som stödjer dig i att agera prestigelöst och modigt kunna ta ställning i juridiska frågeställningar. Som affärsjurist behöver du också vara tydlig och pedagogisk för att kunna förmedla ditt budskap samt att ha integritet. Vidare behöver du vara prestigelös och intresserad av att lära dig finansiering på djupet med stöd av erfarna kollegor. Du erbjuds Vi erbjuder dig en spännande och viktig tjänst på ett bolag med en ledande roll i utvecklingen av export- och hållbar finansiering. Vi är en välkomnande och stabil organisation som har en positiv och betydelsefull samhällsfunktion genom att vi främjar svensk exportnäring. Du arbetar i en stimulerande miljö med korta beslutsvägar tillsammans med trevliga, kompetenta och drivna kollegor. Med affärsmannaskap, starkt kundfokus och en vilja att nå resultat, blir du en viktig lagspelare i Team SEK. Det finns en närhet och enkelhet här som underlättar samarbete och gör beslutsvägar korta. Vi tar vara på engagemang och gör det möjligt för alla att ta ansvar och vara med och påverka. I vårt ekosystem av förstklassig kompetens kan du verkligen växa. Var med och forma vår historia, som går över gränser och generationer. Ytterligare information om oss hittar du på www.sek.se/karriar/. Om SEK SEK är ett statligt bolag med uppdrag att på kommersiella och hållbara grunder finansiera svenska exportföretag, deras underleverantörer och utländska kunder. SEK finansierar även omställning i Sverige och utomlands. De finansieringsprodukter SEK erbjuder är allt från stora exportfinansieringar och projektfinansieringar till omställningskrediter, rörelsefinansieringar och leverantörs- och slutkundsfinansieringar samt garantier. SEK lånar upp pengar på den internationella marknaden genom att ge ut obligationer och målet är att erbjuda investerare lösningar, i flera valutor och i olika strukturer. Ansökan I denna rekryteringsprocess samarbetar SEK med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på telefonnummer 076 002 69 19 alternativt [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jurist sökes med inriktning skola och dataskydd till JENSEN education

Våra verksamheter växer vilket gör att vi behöver utöka vårt team med en jurist med inriktning på skol- och dataskyddsfrågor. Som jurist fyller du en central roll i vårt kvalitetsarbete och arbetar både styrande och stödjande med att vår verksamhet till fullo uppfyller rådande krav från lagstiftning. Om tjänsten I arbetet kommer du att vara med och ta fram riktlinjer, rutiner och mallar för hur arbetet ska bedrivas för att säkerställa att vi lever upp till relevant lagstiftning. Du fungerar som ett stöd för våra skolledare i juridiska frågor. Du tar fram och genomför interna utbildningar inom området. Du följer upp vårt arbete i interna revisioner och vid enhetsbesök. Som medlem i vår dataskyddsgrupp är du med och ser till att vårt dataskyddsarbete överensstämmer med gällande lagstiftning. För huvudmannens räkning handlägger och utreder du ärenden gentemot Skolinspektionen, Integritetsskyddsmyndigheten, kommuner och andra myndigheter. Du kommer att tillhöra företagets kvalitetsstab och rapportera till kvalitetschefen. Mycket av ditt arbete kommer att ske i nära samarbete med skolchefer och rektorer. Det finns stora möjligheter att utvecklas i yrkesrollen och ta ett stort ansvar för att utveckla vårt arbete. För rätt person erbjuder vi: • Goda utvecklingsmöjligheter och förutsättningar att växa både i yrkesrollen och som person. • En arbetsplats på företagets huvudkontor präglad av stark företagskultur, teamkänsla och med stort eget ansvar. • Möjligheten att tillhöra ett vinnande lag i ett branschledande företag. Kompetens och bakgrund Vi söker dig som har: • En svensk juristexamen eller en juridisk högskoleexamen • Några års erfarenhet av juridiskt arbete • Stort intresse för skol- och dataskyddsjuridiska frågor • Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Kunskap om och erfarenhet inom andra juridiska områden, såsom upphandlingar, avtalsrätt och arbetsrätt är meriterande. För att lyckas i arbetet krävs att du är noggrann och har en hög analytisk förmåga. Du tycker om att arbeta tillsammans med andra i team men är även självgående och kan ta egna initiativ utifrån de ramar som givits. Du trivs med att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med breda och varierade arbetsuppgifter. Anställningsform Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort Vi sitter i ljusa, trevliga och moderna lokaler centralt i Gamla stan, Stockholm. På huvudkontoret arbetar ca 30 medarbetare. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-06-12 (urval sker löpande). Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Kontaktuppgifter Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Leif Glavå, kvalitetschef, på 070-815 66 89 eller på [email protected] Läs mer på jenseneducation.se och om att jobba med oss! Du kan också följa oss på LinkedIn för att få de senaste uppdateringarna om JENSEN education.  Om JENSEN JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.

14 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Jurist med fokus på informationssäkerhet och dataskydd

Vill du vara med och skapa förändring, tänka i nya banor och jobba nära några av Sveriges mest spännande organisationer och företag samt de personer som driver dessa? Om detta är din drivkraft, då tror vi att du passar som konsult hos oss och vi ser fram emot din ansökan. Xeeda är ett oberoende managementkonsultföretag som erbjuder tjänster inom ledning, styrning och utveckling av kunders verksamhet. Vi behöver nu förstärka Xeeda med ytterligare en jurist som vill arbeta såväl strategiskt som operativt med dataskyddsfrågor och informationssäkerhet hos våra kunder. Arbetsbeskrivning I din roll som jurist kommer du vara sakkunnig i våra uppdrag hos kund och stödja våra kunder med frågor inom informationssäkerhet och dataskydd. Du kommer också att arbeta med verksamhetsutveckling och stöd till våra kunder i deras utvecklings- och förändringsarbete. Arbetsuppgifterna kommer variera beroende av uppdrag innebär till exempel: • tillämpning och regelefterlevnad t ex GDPR och NIS • genomföra utredningar och granskningar • ta fram styrande dokument som policies och riktlinjer • arbete med projektkontor/projektadministration i större projekt • process- och verksamhetsutveckling samt förändringsledning På Xeeda får du arbeta med några av marknadens mest erfarna och skickligaste konsulter samt vara med och driva utveckling och förändring nära ledningen i stora organisationer. Vem är du Vi är intresserad av dig som har relevant akademisk examen och några års relevant arbetslivserfarenhet. Du är nu intresserad att bredda och fördjupa dig samt arbeta praktiskt med varierande frågor och professionella kollegor. Det är viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • arbeta enligt ISO 27000-serien • GDPR eller annan dataskyddslagstiftning • att skriva beslutsunderlag till ledning och styrgrupp • att arbeta inom både offentlig och privat sektor Som person är du prestigelös, ödmjuk, noggrann och ansvarsfull. Du arbetar gärna självständigt men är även en lagspelare som trivs med att jobba tillsammans i grupp. Du är stresstålig och lugn även under intensiva perioder. Du utstrålar energi, är driven, positiv, målinriktad och har ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du erbjuds Du kommer att erbjudas en spännande roll på ett konsultföretag och få vara med och utveckla vår affär. Vi ser medarbetarna som vår främsta tillgång och för oss är det grundläggande att alla medarbetare utvecklas och mår bra. Att hitta en balans mellan privatliv och arbetsliv är en mycket viktig del i det. Vi satsar årligen på kompetensutveckling av våra anställda och erbjuder dig därför goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi har vårt kontor i Södra Kungstornet i Stockholm och kunderna finns i allmänhet i storstockholm. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, på Jurek Law, Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Du söker tjänsten via vår hemsida, www.jurek.se Bifoga gärna ditt cv och personliga brev samt examensbevis och betyg. Ansök gärna tjänsten omgående då vi intervjuar löpande. Om verksamheten Xeeda etablerades 2004 och har sedan dess arbetat med större företag och organisationer, inom både den offentliga och privata sektorn. Xeedas värdegrund bygger på samverkan, precision och resultat. Det betyder att vi jobbar i nära samspel med kunden för att kunna ge precisa rekommendationer och fokusera på resultat. Vi arbetar långsiktigt för hållbara och bestående resultat för våra kunder. Våra uppdrag finns i huvudsak i Stockholm hos verksamheter som arbetar med samhällsviktig verksamhet där vi arbetar med olika frågor inom verksamhetsutveckling, leverantörsstyrning och informationssäkerhet. Uppdragen innefattar ofta rapportering och formulering av beslutsunderlag för ledningen hos våra kunder, vilket ställer krav på integritet, sekretess och noggrannhet samt förmåga att kunna formulera sig i text hos våra medarbetare.

14 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Trade Compliance Officer

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Trade Compliance Officer Vill du arbeta i ett företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där du får använda din pedagogiska förmåga och din kompetens inom trade compliance? Nu utökar vi med en Trade Compliance Officer! I rollen som Trade Compliance Officer får du möjligheten att göra skillnad genom att utveckla arbetet inom trade compliance. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen I rollen som Trade Compliance Officer ansvarar du för att driva och koordinera arbetet med regelefterlevnad för export – och importkontroll samt de särskilda kundkrav som hör till området. Rollen har en central funktion när det kommer till att höja kompetensen inom Trade Compliance i Nammo Sweden och kommer stötta kollegor inom ekonomi, inköp, logistik och kontrakt med rådgivning inom området. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler och mer komplexa. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med den nyinrättade rollen som Trade Compliance Officer. Rollen ingår i kontraktskontoret som idag består av elva kollegor. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat att: · Utveckla, utbilda och säkerställer efterlevnad av rutiner för regelefterlevnad för export och importkontroll · Fungera som sammanhållande kontakt för Nammo Sweden inom Nammo Group. · Hålla sig uppdaterad om relevant lagstiftning inom ansvarsområdet och aktuella kontrakt hos Nammo Sweden · Utveckla verksamheten kontinuerligt genom strukturerat förbättringsarbete inom ansvarsområdet Placering för rollen är på siten i Karlskoga eller i Karlsborg. Du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har en väl utvecklad pedagogisk sida. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. Vidare ser vi att du har: - Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller teknik. Alternativt motsvarande erfarenhet. - Minst tre års erfarenhet inom trade compliance - Erfarenhet av projektledning - Erfarenhet av rådgivning och i utbildande roller - Förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som med lätthet samarbetar med andra och har en god kommunikativ förmåga. Din inställning är engagerad och du finner antagligen motivation i att ta ansvar och driva ditt ansvarsområde framåt. Dessutom är du en analytisk person som förstår regler och följer dem. Du är initiativtagande och har förmåga att arbeta självständigt. Vidare ser vi att du har en god bedömningsförmåga och arbetar med tydlighet i krav och förväntan, både inom den egna organisationen och mot andra funktioner. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Trade Compliance Officer

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Trade Compliance Officer Vill du arbeta i ett företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där du får använda din pedagogiska förmåga och din kompetens inom trade compliance? Nu utökar vi med en Trade Compliance Officer! I rollen som Trade Compliance Officer får du möjligheten att göra skillnad genom att utveckla arbetet inom trade compliance. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen I rollen som Trade Compliance Officer ansvarar du för att driva och koordinera arbetet med regelefterlevnad för export – och importkontroll samt de särskilda kundkrav som hör till området. Rollen har en central funktion när det kommer till att höja kompetensen inom Trade Compliance i Nammo Sweden och kommer stötta kollegor inom ekonomi, inköp, logistik och kontrakt med rådgivning inom området. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler och mer komplexa. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med den nyinrättade rollen som Trade Compliance Officer. Rollen ingår i kontraktskontoret som idag består av elva kollegor. Ansvar och arbetsuppgifter innefattar bland annat att: · Utveckla, utbilda och säkerställer efterlevnad av rutiner för regelefterlevnad för export och importkontroll · Fungera som sammanhållande kontakt för Nammo Sweden inom Nammo Group. · Hålla sig uppdaterad om relevant lagstiftning inom ansvarsområdet och aktuella kontrakt hos Nammo Sweden · Utveckla verksamheten kontinuerligt genom strukturerat förbättringsarbete inom ansvarsområdet Placering för rollen är på siten i Karlskoga eller i Karlsborg. Du rapporterar till Managers Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har en väl utvecklad pedagogisk sida. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska. Vidare ser vi att du har: - Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller teknik. Alternativt motsvarande erfarenhet. - Minst tre års erfarenhet inom trade compliance - Erfarenhet av projektledning - Erfarenhet av rådgivning och i utbildande roller - Förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som med lätthet samarbetar med andra och har en god kommunikativ förmåga. Din inställning är engagerad och du finner antagligen motivation i att ta ansvar och driva ditt ansvarsområde framåt. Dessutom är du en analytisk person som förstår regler och följer dem. Du är initiativtagande och har förmåga att arbeta självständigt. Vidare ser vi att du har en god bedömningsförmåga och arbetar med tydlighet i krav och förväntan, både inom den egna organisationen och mot andra funktioner. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29/5-2024 Varmt välkommen!

8 maj 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Upphandlare till Svenska Institutet

Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.se   SI arbetar i ett internationellt sammanhang med kontor i Stockholm, Paris och verksamhet som spänner över hela världen. Nu söker vi en upphandlare med stor lust att bedriva verksamhetsutveckling. Du kommer att arbeta med strategisk inköpsplanering, ramavtalsfrågor och juridiska frågeställningar inom inköp och upphandling. Det är en mycket spännande roll för dig som har ett intresse för att verka i en svårslagen internationell verksamhet omgiven av expertkollegor. Tjänsten är placerad på Enheten för ekonomistyrning. Enheten ansvarar för att myndigheten har en väl fungerande och sammanhållen verksamhetsstyrning, ekonomiförvaltning och inköpsorganisation. Vi utvecklar, driver och ger metodstöd inom verksamhetsplanering, inköp, juridik, finansiell uppföljning, redovisning, rapportering och intern kontroll. Enheten har nio medarbetare, leds av en enhetschef och är en av fyra enheter på Avdelningen för kommunikation och verksamhetsstyrning. Bland dina närmaste kollegor har vi en erfaren upphandlare och en myndighetsjurist. Arbetsbeskrivning Vi söker dig med breda kunskaper inom upphandlingsområdet. Tjänsten innefattar arbetsuppgifter inom inköp, viss upphandlingsjuridik och avtal, inköpsplanering, stöd och vägledning i val av upphandlingsform, genomförande av så väl mindre som större direktupphandlingar och ramavtalsupphandlingar inom varierande tjänsteområden. I rollen ingår också att ge stöd till upphandlingskollegor, styra externa upphandlingskonsulter och ge stöd till SI:s beställare inom varierade upphandlingsuppdrag. Det prioriterade utvecklingsområdet är att förbättra samordningen inom inköp, att behoven är planerade och samordnade med övrig styrning och myndighetens digitala prioriteringar. Några exempel är att utreda ett eventuellt införande av kategoristyrning, utveckla användningen av Dynamiska inköpssystem (DIS), förbättrad avtalsuppföljning och inköpsanalys med mål att minska antalet leverantörer och fakturor. Vem är du Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som upphandlare i offentlig sektor. Du har erfarenhet av: • arbete med upphandlings- och avtalsfrågor • att leda och genomföra olika typer av upphandlingar • att hantera avtalsfrågor i enlighet med LOU • verksamhetsutveckling inom inköpsområdet Du har mycket goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningen, dess tillämpning, gällande rättspraxis och vana av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg. Har du en formell högskoleexamen inom juridik är det meriterande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är positiv, kommunikativ och prestigelös i dina kontakter med andra. Du är självgående, van att vägleda kollegor i upphandlingsprocesser och är trygg när du hanterar juridiska frågor kopplade till upphandlingar och avtal. Du har en god förmåga att bygga relationer och trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete. Vidare är du ansvarstagande, har hög integritet och ett konsultativt förhållningssätt. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter där du deltar i flera parallella processer samtidigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Du erbjuds: Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag. Därtill erbjuder vi moderna lokaler, flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Förhandlare/arbetsrättsjurist till region väst

Vill du jobba med och för den växande techbranschen och stötta it-, telekom- och techföretag i deras roll som arbetsgivare? Vill du vara en del av ett starkt team som har fullt fokus på att erbjuda god och tillgänglig arbetsgivarservice och skapa bästa möjliga villkor för techbranschen. Då har vi på TechSverige flera mycket intressanta tjänster för dig.   TechSverige är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom techbranschen. Bland våra cirka 1 400 medlemsföretag – som sammantaget har närmare 100 000 medarbetare i Sverige – återfinns allt ifrån startup-bolag till stora, multinationella företag med tusentals anställda runtom i världen.    I vårt uppdrag stärker vi våra medlemmar i rollen som attraktiva arbetsgivare, tecknar kollektivavtal för it-, tech- och telekombolag och ger medlemmarna arbetsgivarservice i form av rådgivning, förhandlingsstöd, utbildning och rättsskydd vid arbetsrättstvister för att stödja medlemsföretagen som arbetsgivare. TechSverige är idag en del av Almega men kommer att från och med den 1 januari 2025 att bli ett helt fristående förbund med en egen arbetsgivarverksamhet skräddarsydd efter våra medlemmars unika behov.   Vi söker därför flera nya förhandlare och arbetsrättsjurister som vill vara en del av ett starkt team som levererar den bästa arbetsgivarservicen för techbranschen.   Vi söker nu en förhandlare/arbetsrättsjurist med särskilt ansvar för region väst. Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och erfaren förhandlare/arbetsrättsjurist som vill vara med på TechSveriges utvecklingsresa och brinner för att ge den bästa arbetsgivarservicen till våra medlemsföretag. I rollen kommer du att ha ett brett ansvarsområde, men ed ett särskilt ansvar för arbetsgivarservicen för region väst. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Bistå medlemmar kring löpande arbetsgivarservice, tvisteförhandlingar och kollektivavtalsförhandlingar. • Ansvara för ett särskilt rättsområde såsom arbetsmiljö, pensioner/försäkringar eller HR-frågor. • Genomföra rättsutredningar och hålla webinarier/utbildningar för medlemmarna. • Bistå vid värvning/rekrytering av nya medlemmar. • Utveckla och implementera strategier för att säkerställa överenskommelser som gynnar både arbetsgivare och anställda. Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års rådgivnings-och förhandlingserfarenhet, från arbetsgivarorganisation, arbetstagarorganisation, advokatbyrå eller liknande. Du har en juristexamen eller annan relevant högskoleutbildning. Det är meriterande med erfarenhet av HR-arbete på ett privat företag, särskilt inom tech. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor och arbetstillstånd är också särskilt meriterande. För att passa i rollen behöver du ha intresse för och god kännedom om näringslivets förutsättningar och utmaningar i västra Sverige. Du har lätt för att omsätta juridiken till praktisk rådgivning och är lösningsorienterad. Som person är du serviceinriktad, flexibel och förtroendeingivande. Du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt. Du har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Självklart är du intresserad av digitalisering och den snabba teknikutvecklingen för egen del som stöd i ditt arbete och generellt. Du erbjuds En mycket intressant tjänst för dig som vill jobba nära tillsammans med de spännande företagen inom it, telekom och vara med och skapa de bästa förutsättningarna för techföretagen i sin roll som arbetsgivare. En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Du får även kontinuerlig utveckling och möjligheter till karriärtillväxt. Självklart får du kollektivavtalade pensioner och försäkringar, friskvårdsbidrag och trevliga kollegor i ett team med andra skickliga experter och förhandlare. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Förhandlare/arbetsrättsjurist till region syd

Vill du jobba med och för den växande techbranschen och stötta it-, telekom- och techföretag i deras roll som arbetsgivare? Vill du vara en del av ett starkt team som har fullt fokus på att erbjuda god och tillgänglig arbetsgivarservice och skapa bästa möjliga villkor för techbranschen. Då har vi på TechSverige flera mycketintressanta tjänster för dig.   TechSverige är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag inom techbranschen. Bland våra cirka 1 400 medlemsföretag – som sammantaget har närmare 100 000 medarbetare i Sverige – återfinns allt ifrån startup-bolag till stora, multinationella företag med tusentals anställda runtom i världen.   I vårt uppdrag stärker vi våra medlemmar i rollen som attraktiva arbetsgivare, tecknar kollektivavtal för it-, tech- och telekombolag och ger medlemmarna arbetsgivarservice i form av rådgivning, förhandlingsstöd, utbildning och rättskydd vid arbetsrättstvister för att stödja medlemsföretagen som arbetsgivare. TechSverige är idag en del av Almega men kommer att från och med den 1 januari 2025 att bli ett helt fristående förbund med en egen arbetsgivarverksamhet skräddarsydd efter våra medlemmars unika behov.     Vi söker därför flera nya förhandlare och arbetsrättsjurister som vill vara en del av ett starkt team som levererar den bästa arbetsgivarservicen för techbranschen. Vi söker nu en förhandlare/arbetsrättsjurist med särskilt ansvar för region syd. Arbetsbeskrivning Vi söker en driven och erfaren förhandlare/arbetsrättsjurist som vill vara med på TechSveriges utvecklingsresa och brinner för att ge den bästa arbetsgivarservicen till våra medlemsföretag. I rollen kommer du att ha ett brett ansvarsområde, men ed ett särskilt ansvar för arbetsgivarservicen för region syd. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Bistå medlemmar kring löpande arbetsgivarservice, tvisteförhandlingar och kollektivavtalsförhandlingar. • Ansvara för ett särskilt rättsområde såsom arbetsmiljö, pensioner/försäkringar eller HR-frågor. • Genomföra rättsutredningar och hålla webinarier/utbildningar för medlemmarna. • Bistå vid värvning/rekrytering av nya medlemmar. • Utveckla och implementera strategier för att säkerställa överenskommelser som gynnar både arbetsgivare och anställda.  Vem är du? Vi söker dig som har minst fem års rådgivnings-och förhandlingserfarenhet, från arbetsgivarorganisation, arbetstagarorganisation, advokatbyrå eller liknande. Du har en juristexamen eller annan relevant högskoleutbildning. Det är meriterande med erfarenhet av HR-arbete på ett privat företag, särskilt inom tech. Kompetens inom arbetsmiljöfrågor och arbetstillstånd är också särskilt meriterande. För att passa i rollen behöver du ha intresse för och god kännedom om näringslivets förutsättningar och utmaningar i södra Sverige. Du har lätt för att omsätta juridiken till praktisk rådgivning och är lösningsorienterad. Som person är du serviceinriktad, flexibel och förtroendeingivande. Du trivs med att ha många kontaktytor både internt och externt Du har mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Självklart är du intresserad av digitalisering och den snabba teknikutvecklingen för egen del som stöd i ditt arbete och generellt. Du erbjuds En mycket intressant tjänst för dig som vill jobba nära tillsammans med de spännande företagen inom it, telekom och vara med och skapa de bästa förutsättningarna för techföretagen i sin roll som arbetsgivare. En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Du får även kontinuerlig utveckling och möjligheter till karriärtillväxt. Självklart får du kollektivavtalade pensioner och försäkringar, friskvårdsbidrag och trevliga kollegor i ett team med andra skickliga experter och förhandlare. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Interim Manager till Jurek!

Vill du arbeta i ett företag med en stark entreprenörsanda? Trivs du i en företagskultur som kännetecknas av högt i tak, engagemang och affärsfokus? Är du jurist och har arbetat som jurist i några år, men känner att du vill prova på att göra något annat där din juristerfarenhet och kompetens fortfarande är relevant? Då kan denna roll som Interim Manager hos Jurek vara precis det du letar efter! Arbetsbeskrivning Till Jureks Stockholmskontor utökar vi nu vårt konsultchefsteam med en Interim Manager med fokus på vår Law-affär. Här kommer du ingå i ett team om konsultchefer och Interim Managers med specialistkompetens, där du är med och driver och utvecklar konsultverksamheten framför allt inom Law, men också inom Finance. Detta innebär ansvar för våra konsulter som löser våra kunders interimsbehov samt att fånga upp behov hos våra kunder och arbeta med att hitta rätt konsult till rätt uppdrag. Du arbetar relationsorienterat mot konsulterna som är allt ifrån juniora juristkonsulter till mycket erfarna bolagsjurister och mot kunderna som verkar i många olika branscher. Du fungerar som kontaktperson för de underkonsulter du anlitar. Som Interim Manager kommer du hantera flera konsultprocesser parallellt, ofta med krav på snabb leverans vilket betyder en förmåga att arbeta i högt tempo med bibehållen kvalitet. Du har daglig och fortlöpande kontakt med konsulter, kunder och kandidater. Dina konsultuppdrag kommer in genom våra kundansvariga med vilka du kommer att ha ett nära samarbete. Som Interim Manager kommer du tillsammans med respektive kundansvarig följa med på kundmöten där din roll blir en viktig del av arbetet. Du kommer även ha ett tätt samarbete med dina kollegor i teamet – där vi hjälper och stöttar varandra för att ta hand om våra kunder och konsulter på bästa möjliga sätt. Du har ett tydligt fokus på att bygga vidare på och utveckla vårt nätverk av konsulter. Du kommer agera som en naturlig samarbetspartner till konsulterna och vara den som hjälper dem till nästa uppdrag. I samarbete med Sales och Marketing är du aktiv i att öka kännedomen om Jureks tjänster inom dina områden samt att driva olika kund- och kandidatfrämjande aktiviteter som till exempel: - Kandidatutskick/kampanjer med tillgängliga konsulter - Öppet hus/seminarium riktat mot målgruppen - Deltagande i relevanta nätverk, mässor och dylikt. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad jurist och har arbetat som jurist under ett par år. Genom din arbetslivserfarenhet har du en god förståelse för kundernas olika behov och kan också vara en relevant samarbetspartner för juristkonsulten när det gäller att hjälpa dem till nästa uppdrag. Har du erfarenhet från rekryteringsbranschen ses detta som meriterande men är inget krav. Vi lägger stort vikt vid din personlighet och ser gärna att du en hög ambitionsnivå och ett starkt driv. Du trivs med att arbeta målfokuserat och har en positiv attityd och en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss. För att lyckas i rollen som Interim Manager tror vi att det är viktigt att du: - Har en hög social kompetens och drivs av att arbeta med människor - Har ett intresse för affärer - Tar ett stort ansvar för ditt arbete och är lösningsorienterad - Gillar utmaningar och har förmågan att arbete i en föränderlig miljö Du erbjuds Vi erbjuder ett utvecklande arbete i en expansiv miljö med positiva och engagerade kollegor. Jurek är en fartfylld organisation med stark entreprenörsanda där du kommer att ha ett tätt samarbete med kompetenta och drivna arbetskollegor på en av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom juridik, ekonomi, HR, marknad och Business Support. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler ett stenkast från Stureplan i centrala Stockholm. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Head of Business Unit My Andersson på [email protected] alternativt HR-Chef Niklas Westberg på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning AB utsågs 2019 till DI-gasell för sjätte året i rad. Sedan starten år 2006 har vi varje år expanderat och vår ambition är att behålla tillväxt även i framtiden. Vi erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster och rekryterar samt hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens inom våra affärsområden. Vi är idag ca 100 medarbetare internt och har ca 320 konsulter. Vill du vara med på vår framgångsrika resa? Sökord: Konsultchef, Rekryteringskonsult, Researcher, Talent Manager, Rekrytering, Bemanning, Interim Manager.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024