Kategorichef/Kategoriansvarig

Sök bland 4 lediga jobb som Kategorichef/Kategoriansvarig och börja ditt nya yrkesliv idag!

Reservdelschef till Berners Sundsvall

Är du en erfaren ledare som gillar att utveckla det affärsmässiga och samarbeta mellan gränserna?Som reservdelschef får du möjligheten att leda ett team med enorm kunskapoch tillsammans med dem jobba för att utveckla vår reservdelsavdelning. Om jobbet som reservdelschef Som chef på reservdelar arbetar du brett med att leda och utvecklaavdelningen. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Skapa engagemang, motivation och förutsättningar för medarbetarna att nå avdelningens uppsatta mål Budgetansvar samt uppföljning ochanalys av reservdelsekonomin Utveckla verksamheten och skapa nya affärsmöjligheter Personalansvar inkluderande lönesättning och arbetsmiljöansvar Om teamet på reservdelar Sundsvall Som reservdelschef har du ansvar förett team med 6 medarbetare som jobbar som reservdelsmän. Det finns en stor kompetens inom teamet och där det vardagliga arbetet fungerar väldigt väl! Detta gör att möjligheterna att jobba med utveckling av teamet och avdelningen är stor där vi hoppas att din erfarenhet och kunskap ska göra oss på Berners ännu mer slagkraftiga! Vi söker dig som vill vara en ledare! Vi söker dig som är van att leda genom dina medarbetare och har en närvarande ledarstil. Du ska kunna se utvecklingsmöjligheter och drivas av attarbeta medaffärsmöjligheterna inom ett företag. Då vi har många olika avdelningar som berör varandra så behöver du ha ett helikopterperspektiv och inte rädas att hitta samarbete mellan reservdelsavdelningen och andra avdelningar.Personlighet och ledarskapsförmåga kommer att vara viktigast för oss, men för att lyckas i rollen är det även viktigt att du: harflera års erfarenhet som ledare medpersonalansvar inom en serviceorganisation har erfarenhet av budgetarbetet och förståelse för vad som skapar ekonomiskt resultat drivs av att arbeta med affärsutveckling och förbättringar Då det förekommer viss resande inom tjänsten äräven körkort B ett krav. Vi på Berners erbjuder Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Volkswagen group så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor. Vi erbjuder en arbetsplats med en stark kultur som kännetecknas av vår värdegrund: Glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang. Förmåner Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar Friskvårdsbidrag och tillgång tillFeelgood plus Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp Möjlighet att leasa förmånscykel via Epassi BIKE Rabatter på boende i Skistars anläggningar Ansökan:Ansökan är öppen till 28 maj,vi jobbar löpande med urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Personlighetstester är en del av rekryteringsprocessen.Vi genomför bakgrundskontroll på slutkandidaterna. Vi ser fram emot din ansökan!

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
CoDi Manager till Schenker AB i Umeå

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! DB Schenker distrikt Norr söker en Collection & Distibution Manager. Du kommer att vara placerad på Umeås huvudkontor tillsammans med övriga ledningsgruppen men jobba mot Umeå, Skellefteå och Luleå som utgör distrikt Norr. Detta är utmaningen för dig som drivs av att skapa bästa möjliga kvalitet på flöden till och från terminal. * Säkerställa tillämpningen av beslutade aktiviteter, rutiner och processer i enlighet med Schenker Land för att uppnå marknadens bästa hämtnings- och distributionskvalitet * Genomför du kvalitetsmätningar och rapporterar kvaliteten på utförandet av Schenker Lands tjänster * Samarbete och täta kontakter med åkerier och transportörer är en förutsättning för att lyckas och du åker till exempel med chaufförer för att se och diskutera vilka förändringar som kan göras för att säkra kvaliteten i hela kedjan * Planering av distributions- och inhämtningskapacitet kommer också att ligga i funktionen. * Du ingår i distriktets ledningsgrupp och rapporterar till Branch Manager * Tjänsten innebär i nuläget inget direkt personalansvar men det kan bli aktuellt i framtiden, dock leder du andra verksamheter genom din målstyrning * Du arbetar med framåtriktad planering för att säkerställa distributions- och inhämtningskapacitet och du koordinerar eventuell förlastning inom verksamhetsområdet tillsammans med åkerier och terminal * Eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper inom ekonomi och MS Office * Erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete, gärna LEAN * Krav på erfarenhet från transport-, åkeri och logistikbranschen * Ledarskapserfarenhet är meriterande * Som person är du positiv, ser möjligheter och bidrar till ett gott samarbetsklimat * Du har lätt för att knyta kontakter och bygga affärsrelationer såväl med kunder och åkerier som internt inom organisationen * Du uttrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt, samt behärskar engelska, vårt koncernspråk, i tal och skrift Information och ansökan Arbetsort är Umeå och tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning med start enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2024-05-23. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För ytterligare information vänligen kontakta Branch Manager Lars Konradsson [email protected]. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater. Välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Category Manager, HVDC

HVDC Supply Chain is looking for a Category Manager to develop, plan and implement Global Sourcing and Procurement strategies and initiatives, under collaboration with different stakeholders. Category Managers are expected to drive Transformation in supply chain activities with agility and full ownership; build the strategy in Tendering phase, to be properly executed during Project Execution. This is not an entry level position. You are welcome into a growing Supply Chain team, where you have a great opportunity to develop your own role in the company. Everyone has different skills and competencies, we support #diversity and multicultural environment. Do not hesitate to apply and let us learn more about you and with what you can contribute. We are hiring in Sweden, Västerås or Ludvika. Your responsibilities Leverage the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implement effective sourcing strategies based on business (Tender/Project) requirements and in line with business strategy. Negotiate agreements with main suppliers, and periodically renegotiate price lists, terms and conditions. Make negotiations during Tender and Project Execution phase. Focus on quality, delivery, TCO and sustainability requirements. Run proper spend analysis, gather internal demands, access and monitor supplier market availability and capacity. Ensure identification, investigation, and selection of appropriate suppliers and that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. Manage (and care) strategic relationships with suppliers. Drive and manage Strategic Supplier Agreements and Contracts. Run Supplier Performance Evaluation. Foster collaboration as ONE Hitachi Energy team. Work together with global SCM team of category managers, transactional buyers, logistic planners, and supplier quality engineers and to ensure that the goods and material are procured, produced, and delivered on budget, on time and with quality to our project sites worldwide. Your background Organization is under transformation and growth. We need curious person, with strong sense of ownership and maturity to challenge self and the organization for continuous improvement and changes. A team player with strong communicative and collaborative skills who likes to interact with other people, used to a multicultural and challenging global business environment. Professional experience in a supply chain functions, category management, strategic sourcing, project management or procurement, is required. Strong analytical and problem-solving skills, able to handle several tasks in parallel. Described as energetic, motivated, and self-confident person who can handle both ups and downs and manage problem that may occur. Additional Information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply no later than 19/5! Our selection process is continuous, and the position may be closed before the advertisement expires. So, if you are interested – don’t delay, apply today! Recruiting Manager Per-Erik Nerby, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85.. All other questions can be directed to Talent Partner Ingrid Schjelderup, [email protected].

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Category Manager

Are you ready to be the hero of Sweden's grocery retail revolution? If you're a pro at managing categories and selling groceries, and you're pumped up about this opportunity, then this is for you! We're looking for a category expert to join our team and help us make waves in Sweden's coolest digital food chain. At foodora market, we're not just setting records, we're changing the game for the whole grocery industry. Join us and be a part of something amazing! WHAT YOU WILL (BUT NOT ONLY) DO Analyze market trends, consumer behavior, and competitor activities to develop strategies that drive sales and profitability within your assigned categories. Negotiate, plan and execute promotional campaigns to increase visibility, drive sales and customer penetration Determine the optimal mix of products to offer within your category, considering factors such as customer preferences, market demand, store capacity & profitability. This involves selecting and managing suppliers, negotiating campaigns, and monitoring performance. Set pricing strategies, taking into account factors such as cost, competition, and customer perception Regularly analyze sales data, market trends, and customer feedback to evaluate the performance of your category. Based on these insights, you will identify opportunities for improvement, make data-driven decisions, and implement corrective actions if necessary. We are looking for a true foodorian who enjoys working in a fast paced environment where we dare to go further as a team. To thrive in this role we believe that you have a commercial mindset and have great knowledge of what success looks like within grocery retail. You are a skilled negotiator who has proven records of sealing a win-win deal while representing a big brand like foodora market. If your analytic skills are as sharp as a pizza slicer and have a solution oriented approach to any obstacles that can occur - you can go far in this role! REQUIRED QUALIFICATIONS At least two years of experience as a category manager, assistant category manager (or similar) within groceries Relevant university degree or similar. Fluent in Swedish and very comfortable in English. Comfortable using Office 365 & Google Workspace on a daily basis If you’re experienced within groceries in an e-commerce environment that is a big plus! BENEFITS Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives at foodora Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts! Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance. Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more! Awesome AW’s and (pink) parties! Our selection process is continuous and the ad may close before the recruitment process is completed, if we’ve moved forward to the screening or interview phase. Our recruitment process will include the following: 💡 Psychometric tests via Alva Labs - We use science-based methodology. 💻 Digital HR interview - Let’s get to know each other a bit better! 💼 Case interview - Do your magic and meet us face to face. 💌 Reference- & background check - Almost there!

3 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024