Kontorschef, offentlig förvaltning

Sök bland 5 lediga jobb som Kontorschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bygglovschef

Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare. Svalövs kommun - mitt i den expansiva Öresundsregionen, är en kommun med stark framtidstro som erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en erfaren bygglovschef för att leda, utveckla och planera verksamheten på ett professionellt sätt. Förmågan att kommunicera både internt och externt är av största betydelse. Du ansvarar för föredragning och verksamhetsplanering inför nämnd, budgetansvar och löpande verksamhet. Du coachar medarbetare att lyckas i uppdraget. Som bygglovschef förväntas du även att handlägga ärenden. Som enhetschef är du arbetsgivarföreträdare med formellt ansvar för verksamhet, personal, ekonomi och förväntas driva utvecklingen av verksamheten framåt tillsammans med medarbetarna. Det finns en övergripande målsättning om att stärka tillgängligheten och service för medborgare såväl som näringslivet och besökare i kommunen där du kommer att vara en aktiv part och representera sektorn. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom arbetsområdet eller motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har ingenjörsexamen gärna inom byggbranschen samt chefs- och ledarskapsutbildning. Det förväntas att du har mycket goda ledaregenskaper, känsla för bra service, är orädd och med framåtanda. Det är av stor vikt att du är informativ och lyhörd. Du är en erfaren, kommunikativ ledare som med god samarbetsförmåga kan skapa engagemang och delaktighet. Du kan på ett strukturerat sätt planera och organisera verksamhetens arbete. Arbetet innebär mycket personliga kontakter och samarbete med kollegor inom kommunen med även med allmänheten, exploatörer och myndigheter. Därför vill vi att du har en god social förmåga och ett prestigelöst förhållningssätt. Din kunskap, erfarenhet och ditt bemötande gör att du utvecklar goda relationer både vid interna och externa kontakter Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda myndighetsutövande verksamhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med plan- och bygglagen och särskilt bygglovsfrågor samt erfarenhet från kommunal verksamhet. Vidare är erfarenhet av utvecklingsarbete kring digitalisering, bemötande och service meriterande. Du har mycket god svenska i tal och skrift och det är meriterande med god engelska i tal och skrift. Vidare är du väl förtrogen med vardagliga digitala redskap som ByggR, Nova, Word, Excel och Powerpoint eller liknande. B- körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kunskaper inom plan-och bygglagen, miljöbalken, Boverkets byggregler m.m. förutsätts av den sökande. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval och du kan komma att bli kontaktad innan det att annonstiden har gått ut. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida www.svalov.se. Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Kontorsområdeschef Statens servicecenter, placering Boden

Vill du bli en av våra kontorsområdeschefer? Jag heter Jörgen och har förmånen att vara chef över 5 kontorsområden i norra Sverige. Hos oss är det en förutsättning att du som kontorschef vill, kan och vågar ta ansvar för vårt viktiga uppdrag. Det gör du tillsammans med dina medarbetare, dina kontorschefskollegor och mig som regionchef. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du kommer att bidra till att göra skillnad för medborgare. Vi erbjuder dig en bra introduktion, erfarna chefskollegor och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla verksamheten! Hos oss har vi uppdraget i fokus och värdesätter både teamkänsla, uppdrag och inte minst arbetsglädje! Låter det som ett sammanhang du skulle trivas i? Då ser jag fram emot att läsa din ansökan! //Jörgen Leding, Regionchef Nord Kontorsområdet Kontorsområdet består idag av servicekontoren i Luleå, Boden, Piteå, Arvidsjaur samt Skellefteå. Viktigt att förtydliga är att vi just nu arbetar med att göra om våra kontorsområden, vilket innebär att sammansättningen av kontor kommer att se annorlunda ut efter årsskiftet 2024/2025. Placeringsorten för dig som chef kommer att vara Boden. I uppdraget kommer du att ha personalansvar för de servicehandläggare som är placerade på dina kontor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som kontorsområdeschef ansvarar du för servicekontoren i området och för den service som ges i dels det fysiska mötet, och digitala kundmöten. Vi arbetar på uppdrag av Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten, Skatteverket, Migrationsverket och Arbetsförmedlingen. Du har ansvar för personal, budget och resultat samt säkerställer att verksamheten bedrivs med hög kvalitet och effektivitet. I arbetet kommer du även att ha kontakter och samverka på olika sätt med de kommuner som finns i ditt område. Du rapporterar till regionchef och ingår i regionens ledningsgrupp, som idag består av 5 kontorschefer, en verksamhetssamordnare, en verksamhetsutvecklare och regionchef. Som chef verkar du för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att du som kontorsområdeschef säkerställer rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling. Genom att skapa motivation och engagemang har du som kontorsområdeschef en viktig uppgift i att bidra till att skapa en utvecklande arbetsplats. I rollen som kontorsområdeschef har du kollegor på distans, dock är du ensam ansvarig för ditt område vilket fordrar en förmåga att arbeta självständigt. Tjänsten innebär resor i stor utsträckning samt ett nära samarbete med kommunerna i området. Gå gärna in på vår hemsida rollen som servicehandläggare och titta på filmen "Detta gör ett servicekontor". Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens • Minst tre års erfarenhet av att vara chef i en operativ kundverksamhet • B-körkort • Erfarenhet av att leda medarbetare på distans Vidare ska du ha följande förmågor: • Att skapa engagemang för verksamhetens mål och arbetsuppgifter • Att skapa en miljö där feedback är ett viktigt och uppskattat inslag • Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat • Att skapa struktur för sitt eget och andras arbete • Att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning • Att lyssna, kommunicera och lösa konflikter • Är lugn, stabil och har kontroll över dig själv i utmanande situationer • Leder genom ett nära ledarskap som kännetecknas av tillit och dialog Dessutom är det meriterande om du har: • Erfarenhet av förändringsledning • Erfarenhet av att samverka med externa aktörer i ditt arbete Övrigt Anställningen är tillsvidare och heltid. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Anställningen är placerad i Boden. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 26 maj 2024. Vi planerar att hålla intervjuer vecka 24. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Statens servicecenter Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter. Statens servicecenter har i uppdrag att göra staten mer tillgänglig och effektiv. Det gör vi genom att leverera administrativa tjänster inom lön, redovisning och e-handel till andra myndigheter. På våra servicekontor ger vi privatpersoner och företag stöd och vägledning i ärenden gällande ett flertal myndigheter. Som medarbetare hos oss har du bland annat möjlighet till kompetensutveckling, karriärutveckling, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme varje vecka. Vår verksamhet bedrivs med en tillitsbaserad kultur där alla medarbetare förväntas använda sin potential på bästa sätt, ta ansvar för sitt bidrag till helheten samt bidra positivt till verksamhetens utveckling. Som statlig myndighet delar vi tillsammans med hela statsförvaltningen en gemensam värdegrund, den statliga värdegrunden. Det innebär att vi följer sex principer för att leva upp till god förvaltning som är demokratisk, rättssäker, fri från korruption och effektiv. Läs gärna mer om oss här. Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontoret finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare. Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet. Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Lokalvårdschef till nyinrättad lokalvårdsenhet

Färgelanda kommun Färgelanda kommun är en kommun i sydvästra Dalsland med en stor arbetsmarknad inpå knuten. Kommunen erbjuder en rik mångfald av möjligheter, en vacker natur med glittrande sjöar och orörd vildmark, där du kan utöva ett aktivt friluftsliv. Kommunen som organisation består av ca 500 medarbetare fördelat på tre sektorer; Omsorg, Barn & Utbildning, Samhällsutveckling samt en gemensam stab. Tillsammans arbetar vi för att uppnå vår vision om en trygg kommun med tillväxt och livskraft. Detta arbete utför vi med engagemang - företagsamhet - och ett gott bemötande, som är vår värdegrund! Vi ligger nu i startgroparna för en helt ny lokalvårdsenhet och söker därför en lokalvårdschef som har ett genuint intresse och erfarenhet inom området och som ser vikten av att skapa goda relationer och utveckla verksamheten tillsammans med sina medarbetare. Lokalvårdsenheten, som tidigare varit en del av tekniska enheten, kommer från och med 1 september 2024 vara en egen enhet inom sektor samhällsutveckling där plan & byggenheten, måltidenheten, tekniska enheten, arbetsmarknadsenheten samt näringsliv ingår. Som lokalvårdschef kommer du vara direktrapporterande gentemot samhällsbyggnadschefen och ingå i sektor samhällsutvecklings ledningsgrupp.   Lokalvårdsenheten är en viktig del av fastighetsunderhållet och ansvarar för städning, golvvård och fönsterputs i kommunens egna lokaler så som skolor, förskolor, äldreboende, kontor och personalutrymmen.  Enheten har i dag tretton tillsvidareanställda lokalvårdare samt intermittent anställda som arbetar vid behov under sommaren och vid övrig frånvaro.  Din roll Vi erbjuder ett spännande och ansvarsfullt arbete, där du får möjlighet att bidra med nya idéer och tillsammans med dina engagerade medarbetare påverka utvecklingen framåt. Som lokalvårdschef är du arbetsgivarens företrädare och har det övergripande verksamhetsansvaret för Lokalvårdsenheten. Du är ytterst ansvarig för att planera och leda enhetens uppdrag i kommunens samtliga byggnader. Som chef för Lokalvårdsenheten kommer du utöver personalledning även vikarieanskaffning/rekrytering arbeta med schemaläggning, medarbetarsamtal, löneöversyn och arbetsmiljö/personalvård. I tjänsten ingår att omvärldsbevaka sakområdet, ansvara för medarbetarnas kompetensutveckling samt att delta i möten, arbetsgrupper och pedagogisk verksamhet som är kopplad till lokalvårdsområdet. Eftersom lokalvården är en central verksamhet för hela kommunen ingår samordning och planering med övriga enheter som en viktig del i arbetet. I tjänsten ingår planering, budget och uppföljning med stor vikt på kvalitet, ekonomi och effektivitet.  Uppdraget innebär även kontinuerlig kundkontakt och samverkan med kommunens verksamhetsansvariga som vi tillsammans med utvecklar lokalvårdsuppdraget.  Din profil Vi söker dig som har chefserfarenhet från lokalvårdsverksamhet. Du har haft ansvar för personal, schemaläggning, budget, upphandling, inköp, och verksamhetsplanering/uppföljning. Du har stort intresse för lokalvård som sakområde och är uppdaterad inom branschen. Det är meriterande om du har erfarenhet av lokalvård i olika miljöer. Likaså bör du ha några års egen erfarenhet av praktisk lokalvård. Du har kunskap om hållbara, miljöcertifierade städmetoder- och material eftersom kommunen arbetar med hållbarhetsfrågor. Du kan kommunicera muntligt och skriftligt på svenska. Du är en van datoranvändare. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i schemaläggning, ekonomisystem och lönesystem. Som person behöver du vara både flexibel och välorganiserad med god förmåga att tydligt kommunicera med såväl medarbetare, leverantörer, kunder och övriga kollegor. Arbetet kräver hög social kompetens. Du bör ha någon utbildning i ledarskap meriterande om du har utbildning i personlig utveckling och konflikthantering. Du behöver kunna hantera flera saker parallellt och ha mycket god samarbetsförmåga eftersom samplanering och samordning mellan olika verksamheter för ett effektivt arbetssätt.  Lokalvården utförs måndag - fredag på dagtid. Villkor  Tjänsten är en tillsvidareanställning med en omfattning om 100%. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas för denna tjänst. Tillträdesdatum - 1 september 2024 Övrigt

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Försvarsmakten söker Supply chain director

Försvarsmakten (FM) är en av Sveriges största myndigheter med mer än 50 000 medarbetare och frivilliga. FM är ständigt beredd att hävda Sveriges territorium, genomföra internationella insatser, samt att stödja samhället vid större kriser. Ytterst är FM uppgift att försvara landet mot väpnat angrepp, upprätthålla territoriell integritet och värna nationell suveränitet. Hos oss kan du göra skillnad. FM eftersträvar mångfald eftersom det berikar vår verksamhet. Myndighetsledningen utgörs av överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD). I den strategiska ledningen av FM stöds ÖB och GD av Försvarsstaben (FST). Försvarsstaben stödjer ÖB med att handlägga och bereda ärenden på militärstrategisk nivå, samt säkerställer att beslut som fattas av myndighetens ledning genomförs, följs upp och återredovisas. FST ansvarar även för att omsätta regeringens styrning av FM till strategiska planer och för att inrikta försvarsgrens- och stridskraftschefer. Vidare har FST ett övergripande ansvar för att samordna infrastruktur- och materielförsörjning. HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER • Ta fram och implementera strategier för FM försörjningskedjor som möter FM behov av tillgänglighet, tillväxt samt försörjningstrygghet i både fred, kris och krig. • Skapa effektivitet i FM försörjningsflöden genom alla processer. • Samarbeta med Försvarets materielverk, Försvarsgrenar och Stridskrafter för att identifiera sårbarheter och eliminera operationella luckor. • Genomföra grundorsaksanalyser och föreslå korrigerande och eliminerande åtgärder. Kvalifikationer • Relevant akademisk utbildning • Minst 10-års erfarenhet inom inköp, produktion eller logistik • Erfarenhet från Supply Chain Management (SCM) på företags- eller koncernnivå • Erfarenhet av ERP-system • Goda kunskaper inom verksamhets- process- och organisationsutveckling • Erfarenhet av större förbättrings- och förändringsledning • Goda kunskaper i engelska MERITERANDE • Erfarenhet av SAP • Erfarenhet från FM eller annan myndighet inom försvarssektorn • Erfarenhet från försvarsindustrin • Erfarenhet av internationellt arbete Personliga egenskaper Som person har du helhetssyn och strategisk förmåga, är initiativrik med förmåga att driva ditt ansvarsområde. Du har hög integritet, en väl utvecklad kommunikationsförmåga samt är utåtriktad och trygg i din roll.  Arbetet ställer höga krav på leverans, vilket förutsätter att du är driven och ansvarstagande och har en god förmåga att självständigt prioritera och organisera ditt arbete. Tjänsten innebär många kontakter både inom och utom myndigheten. Du bör därför ha god samarbetsförmåga, vara pragmatisk och lösningsorienterad samt vara van vid att arbeta proaktivt. Som person bör du trivas i en krävande och dynamisk miljö där tempot, åtminstone tidvis, är högt. Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet mot FM ledarkriterier. Slutkandidaterna kommer att få genomföra kompletterande urvalsaktiviteter. Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövningen med registerkontroll kommer att genomföras före anställningen enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer nationell och internationell arbetsskyldighet samt skyldighet att utbildas och tjänstgöra i krigsbefattning. Tillträdesdatum: Snarast eller enligt särskild överenskommelse. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Rekryterande chef Per Öster och frågor om processen chefsutvecklare Elisabeth Engström Hägerö 08-788 75 00 Fackliga kontakter: Lars-Johan Nordlund, OFR/O, 08-440 83 37 Toni Dufvenberg, Saco-S FM, 08-788 75 00 Kjell Tetzlaff, Försvarsförbundet OFR/S, 08-788 90 73 Jörgen Stehn, SEKO, 08-788 75 00 Välkommen med din ansökan senast 2024-06-09. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Ange löneanspråk i ansökan. Din ansökan gör du på www.forsvarsmakten.se/Jobba/Lediga-jobb/.           Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Försvarsmakten söker Teknisk direktör

Försvarsmakten söker Teknisk direktör Befattningen erbjuder Vi söker dig som vill arbeta med att inrikta och leda FM tekniska designverksamhet på strategisk nivå. FM är i en period av kraftig tillväxt och du kommer utmanas av en komplex miljö där ett förändrat omvärldsläge ställer nya krav på verksamheten. Teknisk direktör är placerad vid FST och ansvarar för regelverk och strategier för FM tekniska designverksamhet. I ansvaret ingår även att företräda FM gentemot andra myndigheter, organisationer och enskilda i frågor rörande teknisk designverksamhet. Om Försvarsmaktens tekniska designverksamhet FST stödjer överbefälhavaren med att handlägga och bereda ärenden på militärstrategisk nivå, samt säkerställer att beslut som fattas av myndighetens ledning genomförs, följs upp och återredovisas. FST ansvarar även för att omsätta regeringens styrning av FM till strategiska planer och för att inrikta försvarsgrens- och stridskraftschefer. Vidare har FST ett övergripande ansvar för att samordna infrastruktur- och materielförsörjning. FM tekniska direktör leder, tillsammans med de centrala tekniska cheferna placerade på försvarsgrenar och stridskrafter, den tekniska designverksamheten samt tar det tekniska designansvaret. Att ta det tekniska designansvaret innebär att säkerställa att FM tekniska system är säkra, tillgängliga, användbara och uppfyller de operativa behoven över hela sin livscykel. Huvudsakliga arbetsuppgifter Teknisk direktör ansvarar, tillsammans med de centrala tekniska cheferna,för att lämna stöd avseende utformning av tekniska system, säkerställa teknisk samfunktion samt uppnå produktsamordning via teknisk standardisering. Som Teknisk direktör har du inget personalansvar. Du rapporterar till chefen för FST stödenhet och ingår i enhetens chefsgrupp och ledningsgrupp. Du kommer löpande samverka med stora delar av FM och andra relevanta myndigheter men i förekommande fall även med internationella aktörer. Kvalifikationer • Du ska ha relevant akademisk examen inom området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt • Du har flerårig erfarenhet som ansvarig för teknisk verksamhet vid annan myndighet inom statsförvaltningen eller inom företag inom försvarsindustrin • Du har flerårig erfarenhet som ansvarig för att anskaffa och driftsätta tekniska system inom statsförvaltningen • Du har erfarenhet av att på högre chefsnivå samarbeta med andra myndigheter, organisationer och företag • Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande kvalifikationer • Du har erfarenhet av tekniskt designansvar på strategisk/och eller operativ nivå inom försvarsmyndigheterna eller inom försvarsindustrin • Du har god kunskap om livscykelhantering av komplexa tekniska system • Du har god kunskap samt erfarenhet inom Systems Engineering och dess metoder • Du har erfarenhet av samverkan och samarbeten inom området på både den nationella och internationella arenan Personliga egenskaper: Du har förmåga att bygga goda relationer såväl internt som externt samt att kunna skapa och upprätthålla förtroende i organisationen. Som person har du förmåga att omsätta strategier och visioner i praktisk handling och konkreta resultat. Du är målinriktad och öppen för förändringar. Du har förmåga att kunna tänka nytt och se lösningar och är flexibel i arbetet med att anpassa och utveckla verksamheten mot FM verksamhetsmål. Befattningen kräver att du kan coacha och entusiasmera människor i din verksamhet, har god förmåga att kommunicera och har hög integritet. Du är tydlig och förtroendeingivande i ditt ledarskap och behöver tydligt och uppriktigt dela FM värdegrund. Vid urval kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet mot FM ledarkriterier. Slutkandidaterna kommer att få genomföra kompletterande urvalsaktiviteter. Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövningen med registerkontroll kommer att genomföras före anställningen enligt 19§ i säkerhetsskyddslagen. Med anställningen följer nationell och internationell arbetsskyldighet samt skyldighet att utbildas och tjänstgöra i krigsbefattning. Tillträdesdatum: snarast eller enligt särskild överenskommelse. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Rekryterande chef Per Öster och frågor om processen chefsutvecklare Elisabeth Engström Hägerö 08-788 75 00 Fackliga kontakter: Lars-Johan Nordlund, OFR/O, 08-440 83 37 Toni Dufvenberg, Saco, 08-788 75 00 Kjell Tetzlaff, Försvarsförbundet OFR/S, 08-788 90 73 Jörgen Stehn, SEKO, 08-788 75 00 Välkommen med din ansökan senast 2024-06-09. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.  Ange löneanspråk i ansökan. Din ansökan gör du på www.forsvarsmakten.se/Jobba/Lediga-jobb/.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 april 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024