Lagerkontorist

Sök bland 4 lediga jobb som Lagerkontorist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kontors- och lagermedarbetare till Alucrom!

Är du en anpassningsbar person som trivs i rörliga miljöer samt van vid att rycka in där det behövs? Se hit! Nu söker vi på Maxkompetens en dedikerad kontors- och lagermedarbetare som kommer att vara spindeln i nätet med fokus på att skapa ordning och effektivitet. I denna roll kommer du initialt arbeta som konsult hos oss på Maxkompetens och därefter finns goda chanser att bli direktanställd på Alucrom. Dina arbetsuppgifter I rollen som kontors- och lagermedarbetare kommer du vara behjälplig både gällande det administrativa på kontoret samt gällande lagerverksamheten ute i produktion. Du kommer arbeta nära dina kollegor för att säkerställa smidig logistik/produktion och möta företagets krav. I rollen ingår arbetsuppgifter som: Administration och lättare inköp. Organisera och förbereda färgförråd dagligen inför kommande målningar. Hjälpa till med logistik: exempelvis boka frakter, organisera och visa chaufförer rätt, stötta vid lastning/lossning. Packning av gods. Maskering innan målning. Truckkörning (vid truckkort). Din profil I denna rekrytering lägger vi stor vikt på din personlighet. Vi ser gärna att du är en engagerad, driven och initiativtagande person med stor vilja att lära nytt. Vi söker dig som är noggrann, ansvarsfull och flexibel. Du trivs bra med att arbeta i en varierad, självständig roll och är inte rädd för att hugga i där det behövs. För att vara aktuell för denna tjänst har du även: B-körkort då resor förekommer i rollen. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Meriterande: Tidigare erfarenhet av lagerarbete och/eller administrativt arbete. Truckkort. Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Jordbro. Arbetstid: Vardagar 8-17, med möjlighet till flex. Omfattning: Initialt inhyrning på 6 månader med goda möjligheter till förlängning samt övertag. Lön: Individuell lönesättning. Start: Omgående. Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Alucrom har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Du kommer till en början arbeta som konsult via Maxkompetens på plats hos Alucrom med goda möjligheter till fast anställning direkt hos Alucrom efter en tids inhyrning. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm, på telefon 0735 40 59 50. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Returspecialist till Haglöfs

Vi söker dig som vill arbeta som Returspecialist till ett nyetablerat lager i Eskilstuna. Om tjänsten Ditt ansvarsområde är att hantera returer som kommer till lagret och du kommer stödja Warehouse Operation med hänsyn till inbound and outbound logistiken. Vidare kommer du att arbeta mot företagets, avledningarnas och individuellt uppsatta mål. I rollen kommer du få hantera gods, plock och pack, sortering och andra warehouse-relaterade uppgifter. Det kan bland annat handla om manuell hantering av returer, exempelvis att skriva returhandlingar/blanketter. En viktig del i arbetat är att du håller dig uppdaterad av aktuella policy’s, rutiner och händelser på arbetsplatsen och företaget. Arbetsuppgifter - Hantera och ta beslut inom returhantering - Kommunicera internt och externt med kunder/konsumenter - Administration av returer i OMS, ERP and WMS - Hantera retur-issues inom reclaims-modulen (ERP) - Ansvar över att hålla/följa arbetsinstruktioner uppdaterade inom hela returområdet - Hålla dig uppdaterad I affärssystem och Office package - Ta del av fortlöpande produktträning/kunskap i grupper och individuellt beroende på behov och förändringsbehov Om dig som söker Personen vi söker ska med stort engagemang och noggrannhet säkerhetsställa verksamhetens processer och flöden. Vi tror att du som söker har tidigare erfarenhet av lagerhantering, returhantering och logistik. Som person är du är en lagspelare, driven och ansvarsfull samt arbetar proaktivt för att driva dina projekt framåt mot goda resultat. Vi ser gärna att du som person är serviceinriktad och bra på att bemöta kontakter, såväl internt som externt. Meriterande - Erfarenhet av lagerhantering, returhantering och logistik. - Grundläggande kunskaper inom Office package och inkluderande program. - Grundläggande kunskaper I företagets WMS, ERP- och OMS-system med hänsyn till kompetensmatris. - Goda språkkunskaper i engelska, både skriftlig och verbal. Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemannings styrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårds bidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkor Omfattning: Heltid. Lön: Enligt gällande kollektivavtal. Start: Omgående, men hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om Tranpenad Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega. Sedan 2022 är matchnings bolaget Eyes4work (https://www.eyes4work.se/) en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig. Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 000 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Logistics & Warehouse Supervisor

H2GS AB will establish a new plant in Boden, Sweden for the production of green steel ("H2GS Project"). Gemkom Engineering and Machinery Filial is a leading contractor and shall carry out certain civil and installation works in the H2GS Project. In this respect, we are looking for a Logistics & Warehouse Supervisor to join our team in Boden, Sweden. The qualifications for the position and your job description are described below: QUALIFICATIONS · Minimum 2 years of post-secondary education, · Good command of written and verbal English, · Minimum 3 years of raw material warehouse management experience, · Good knowledge about MS Office (Excel, Word, PowerPoint) Programs, · Excellent analytical and communicational skills, and being detail oriented, · Strong conceptual and analytical thinking competencies, · Good team player and encourages collaboration, · Customer oriented, · Determined to comply with deadlines, · No military obligation for male candidates. JOB DESCRIPTION · Ensuring the supply, incoming, stocking, distribution of all kinds of raw materials, inputs and other consumables and auxiliary materials used in construction site. · Ensure all documentation to be recorded and kept completely, tidy and right way in the area of responsibility, · Monitoring and managing warehouse KPIs, reducing costs, improving warehouse processes by informing, · Planning and executing incoming logistics activities by managing supplier shipping organizations. · Review and prepare workflow, manning and space requirements, equipment layout, and action plans while ensuring productivity, quality and budget standards are met, · Develop warehouse operations systems by determining product handling and storage requirements, equipment utilization, inventory management, gate processes, · Knowledgeable about delivery methods, international shipping, and customs regulations, · Experienced at Blue Collar management. Our headquarters are in Stockholm and the workplace is in Boden, Luleå. Applications must be submitted to the specified e-mail address.

21 februari 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Kundmottagare till bilverkstad

Vi på Submit söker nu efter en kundmottagare till vår kund i Stockholm. Om oss: Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Om kunden: Vi letar efter en engagerad och driven kundmottagare till bilverkstad i Kungsholmen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att boka in kunder för service och reparationer, planera mekanikernas arbete, hantera kundbetalningar. Det är viktigt att du har god kunskap om bilar och är bekväm med att kommunicera på svenska, både i tal och skrift. Ett starkt fokus ligger på att erbjuda enastående service och uppnå hög kundnöjdhet. Vi söker någon som verkligen brinner för att arbeta med människor och service. Du bör vara öppen och ha lätt för att skapa nya kontakter samt trivas i en dynamisk arbetsmiljö. Dessutom bör du ha en utmärkt känsla för service. Arbetsuppgifter: - Sälja däck - Hantera fakturor - Administration - Kundrelationer - Rekommendationer av däck Profil: - Brinner för att arbeta med människor - Utmärkt känsla för service - Ha ett brinnande intresse för bilar Krav: - Utbildning inom fordonsteknik eller erfarenhet inom fordonbranschen - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. - Erfarenhet av att använda datorer - B-körkort Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024