PR-man

Sök bland 2 lediga jobb som PR-man och börja ditt nya yrkesliv idag!

Technical Key Account Manager

Job description Your contribution Surveillance Systems in Sweden is growing rapidly and is now re-shaping the organization to accommodate more customer programs and internal activities to maintain and develop our strong position with customers.  The Technical KAM role is broad and crucial and you will manage customer relationship, expectations and executions of external deliveries. One of your key roles is acting as the clients representative internally. Sounds like a good step for you? Have a look! Responsibilities This is what you will do; Long-term strategic customer relationships at times spanning during many years - establish and develop extensive complex technical projects with several stakeholders Lead delivery programs towards customers as a KAM while executing the programs, ensure that programs keep budgets, time schedule and quality according to agreed contract/plan Interacting with Project Managers within each product group as well as the Production and Services organization Support and contribute to developing and maintain processes and methods for bringing a positive customer experience and to the point execution of the program with regards to milestones and    deliveries Be responsible for ensuring the quality level and financial commitments as set-out from contract start  Qualifications To be ready to take on this role we would love if you have: Working experience from the field of programs, projects and customer relationships; within manufacturing technical solutions and products; ex Project management; Project Leader, Technical KAM or technical support for large customers Strategic customer relationship for an extended number of years Academic degree within the field of engineering (for example; electronics, mechatronic or optronic)  Fluency in English, both verbally and in written Swedish Citizenship  About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

10 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
customer success manager

Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en relationsskapande, serviceinriktad och kommunikativ medarbetare till rollen som Customer success manager! I din roll som Customer Success Manager hos ECOKRAFT spelar du en avgörande roll för att se till att våra kunder uppnår maximal nytta med våra produkter och tjänster. Ditt arbete innebär att arbeta nära våra kunder för att förstå deras mål, vägleda dem genom onboardingprocessen och hälsa nya kunder välkomna. Det är också din uppgift att säkerställa att kunderna känner fullt stöd och är uppskattade från allra första stund. För att lyckas i denna roll ser vi att du har en passion för kundservice, god kommunikationsförmåga och en genuin vilja att skapa positiva och långvariga kundrelationer. Det är ett konsultuppdrag på heltid via Randstad på 6 månader med goda möjligheter till förlängning.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som Customer Success Manager har du en viktig nyckelroll i att vårda befintliga och potentiella kundrelationer. Dina ansvarsområden kommer bland annat vara följande: ● Aktiv kundkontakt: Proaktivt ringa upp nya kunder för att välkomna dem till ECOKRAFT, introducera dem till våra tjänster och börja bygga en stark relation. ● Kundonboarding: Se till att nya kunder effektivt onboardas och förstår hur man får ut mesta möjliga av vår produkt eller tjänst. ● Kundhälsa och -framgång: Regelbunden uppföljning av kundens tillfredsställelse och interaktion med produkten för att aktivt upptäcka och åtgärda potentiella svårigheter eller identifiera möjligheter till mervärde. ● Utbildning och support: Erbjuda personlig utbildning och support under onboardingprocessen, inklusive att svara på frågor, lösa eventuella problem och se till att kunderna kan utnyttja vår produkt/tjänst fullt ut. ● Feedbackloop: Aktivt samla in och rapportera feedback från kunderna till produkt- och marknadsteam för att bidra till kontinuerliga förbättringar av produkten och kundupplevelsen. ● Förnyelse och expansion: Arbeta för att säkerställa kundens förnyelse och identifiera möjligheter för uppgraderingar och tilläggstjänster som matchar kundens behov. ● Återengagera tidigare prospekter: Jobba strategiskt med att återuppliva relationer med tidigare prospekter genom att erbjuda skräddarsydda avtal och tjänster Kvalifikationer För att vara aktuell för denna roll har du följande: ● Stark bakgrund inom kundservice, customer success, försäljning eller en liknande roll där direkt kundkontakt har varit en central del av arbetet. ● Starka kommunikationsfärdigheter, både muntligt och skriftligt, med förmågan att presentera idéer klart och övertygande. ● Bevisad förmåga att bygga och underhålla starka kundrelationer. ● Förmågan att arbeta självständigt och som en del av ett team. ● En problemlösande inställning, med förmågan att identifiera och adressera kundbehov och utmaningar effektivt. ● Bekväm med teknologi och förmågan att snabbt lära sig nya verktyg och programvara. Om företaget EcoKraft Holding AB ECOKRAFT grundades 2008 och är ett snabbt växande företag och ledande aktör på marknaden för solcellssystem, batterilagringslösningar, laddinfrastruktur och smart styrning. ECOKRAFT har en unik kvalitetsdriven kultur som rotar sig djupt och genomsyrar hela organisationen. Vi har sedan starten 2008 jobbat med tyska högkvalitetsprodukter och har installerat över 10 000 anläggningar i Sverige. Vi levererar en helhetsupplevelse med kunden i fokus vilket gör oss till Sveriges tryggaste solcellsleverantör och det självklara valet för framtidens energianvändning. Ecokrafts mission är att driva omställningen till ett långsiktigt hållbart liv och att vara Sveriges tryggaste solcellsleverantör. Vi vill att våra kunder ska vara stolta över deras investering, i väldigt många år framöver.

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024