Supply chain manager/SCM manager

Sök bland 4 lediga jobb som Supply chain manager/SCM manager och börja ditt nya yrkesliv idag!

HVDC Global Supply Chain Specialist

The HVDC business of Hitachi Energy is growing rapidly to meet society’s need of electrification and green transition. A key enabler is to have an efficient Supply Chain organization, reducing cost while maintaining high quality and on-time delivery in the context of unprecedented growth. In the role as Global Supply Chain Specialist, you will be part in shaping the strategy for HVDC Supply Chain, supporting implementation of global initiatives and identifying ways of making our operations more efficient. The role reports directly to the Global Head of Supply Chain Management in HVDC and is part of the HVDC SCM management team, meaning that you will have a significant impact on the organization and its operation. You will work with all teams across the Supply Chain Management function, supporting them in how to become more effective and efficient as well as driving communication with stakeholders across our business. Your responsibilities Support development and implementation of global strategies within HVDC Supply Chain Management function Contribute to development and implementation of global tools and processes within the function Drive digitalization within the function – supporting initiatives such as supplier capacity demand planning and application of AI to improve efficiency and accuracy in our operations. Drive excellence within the function, identifying the best solutions to challenges and driving best practice implementation Identify training needs across the function to support our strategy implementation and drive the related training program Support the function in change management, fostering a culture where change is encouraged and well managed – includes supporting improvement initiatives Establish clear and transparent communication within the function as well as cross-functionally – create and maintain the function’s communication strategy Drive the business continuity work within the function Your background Master’s degree in Supply Chain Management or other relevant area 8+ years of experience in Supply Chain Management roles Strong understanding of Supply Chain Management processes and methods Excellent written and verbal communication skills Proven formal or informal leader with solid influencing skills Experience with development of digital tools and knowledge of existing tools on the market Additional information Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply by 2024-06-02! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements. For specific questions about the position, please contact Recruiting Manager, Andreas Hansson, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12 All other questions can be directed to Lead Recruiter Gustaf Hedström, [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Supply Chain Manager

Som Supply Chain Manager har du ansvar för att verksamheten inom Supply Chain för de svenska produktionsenheterna fungerar och leds mot budget och uppsatta mål. Rollen innebär samordnande ansvar i Sverige för produktionsplanering, kalkylering och orderhantering, lager och inventering, inköp och leverantörsavtal, logistik, och kundservice – alltid med miljö och hållbarhet som ledstjärnor. Du kommer att få en ypperlig möjlighet att använda och utveckla din strategiska förmåga, med stort utrymme för att arbeta med utveckling och förbättring av våra processer och system, och vara med och driva Supply Chain framåt genom såväl projekt som påverkansarbete. Du ser till att vi når våra mål och optimerar våra OTD- och S&OP-processer, så att vi även framgent levererar i världsklass på alla nivåer till våra kunder. I denna roll blir du en nyckelperson i arbetet med att kvalitetssäkra kompetens både hos dina medarbetare och leverantörer, du bygger interna samarbeten och arbetar ständigt för en mer strömlinjeformad verksamhet. Du har många kontaktytor både internt och externt, och bör trivas med att vara den som har översikten och kunskapen att förstå möjligheter till optimering och agera på potetiella förbättringsinitiativ. Du sitter i vår svenska ledningsgrupp och rapporterar till Managing Director Sweden, med placering i Värnamo och regelbundna resor till Mariestad att förvänta. Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning samt gedigen erfarenhet inom Supply Chain - logistik, planering, och produktion – gärna i en snabbrörlig bransch liknande vår egen. För att lyckas i rollen behöver du också ha ledarskap i bagaget, där du framgångrikt har lett medarbetare genom förändring och mot gemensamma mål. Du har förmåga att motivera och engagera människor i din omgivning, och arbetar strukturerat med fokus på ständiga förbättringar och utveckling av såväl medarbetare som processer. Som person är du också kommunikativ, flexibel och iniativtagande, och du tar dig an utmaningar med lösningsfokus och glädje. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Vilka är vi på DS Smith? DS Smith är en multinationell förpackningskoncern med verksamhet i 34 länder med ca. 30 000 medarbetare. Vårt erbjudande består av att ta fram förpackningslösningar i wellpapp, både kundunika och av standardmått. Utöver detta tillhandahåller vi ett sortiment av kompletterande emballage, ex. utfyllnadsmaterial, stötskydd och förslutning, för att kunna ge kundanpassade och klimatsmarta lösningar efter behov. DS Smith Sverige har ca 640 anställda och omsätter ca 2 miljarder SEK. Det svenska huvudkontoret ligger i Värnamo. Företaget har även verksamhet i Mariestad, Stockholm, Norrköping, Göteborg och Malmö. Läs mer på https://www.dssmith.com/sv/packaging Din framtida arbetsplats Hållbarhet utgör hjärtat i vår affärsmodell och vi är stolta över vår hållbarhetsstrategi For Now and For Next, som fokuserar på dagens utmaningar såväl som på de som kommer att påverka framtida generationer. Vi har en väletablerad organisation som jobbar nära marknaden med starkt kundanpassade koncept. DS Smith fokuserar också på att förverkliga potentialen hos våra anställda varje dag, och du kommer att få nästintill oändliga möjligheter för oberoende prioritering av ditt dagliga arbete i en god arbetsmiljö med kollegor av alla åldrar och nationaliteter. Vi ser våra kollegor som individer och skulle vilja göra deras liv hälsosammare och lyckligare, och erbjuder därför: Sjukförsäkring Friskvårdbidrag Regelbundna hälsoundersökningar Tandvårdsklubb Subventionerad lunch Förmånscykel Aktiesparande Gruppaktivitetsbudget … och såklart flyttlådor! Rättvis rekrytering i DS Smith På DS Smith har vi åtagit oss att rekrytera från ett brett urval av kandidater. Vi eftersträvar att vara en arbetsplats med mångfald där alla kan förverkliga sin potential. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och vi hoppas att du söker tjänsten även om du inte nödvändigtvis uppfyller alla krav. Ansökan och ytterligare information Tjänsten är en tillvidareanställning med placering i Värnamo, med resor mellan våra anläggningar. Du planerar själv din tid och dina resor utifrån verksamhetens behov. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna Thorbjörn Sagerström, Managing Director Sweden, på [email protected] Vill du veta mer om rekryteringsprocessen eller har problem med din ansökan, hör du av dig till [email protected]. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost. Vi använder digitala screeningfrågor och arbetspsykologiska tester som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 20 maj. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut, så vänta inte med din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Supply chain manager

Responsibility: 1. Investigate the clothing design, manufacturing and market conditions in Southern China and Southeast Asia, investigate the Chinese tea and herb market in Southern China, and make reports to the company manager on time. 2. Based on the the analysis of the company's sales and inventory and market conditions, formulate a monthly purchasing plan for clothing and tea herb, submit it to the company manager and responsible for the execution of the plan after its approval. 3. Responsible for the execution of the entire logistics process of clothing and tea and herb procurement, ensuring the supply of the planned materials on time and to the requirements of quality and quantity. 4. Responsible for the daily inventory management of clothing and tea and herb including monthly stock checking and bookkeeping and supplying materials to the requirements of the company's stores. Requirements: 1. Familiar with the clothing industry in Southern China and Southeast Asia and the Chinese tea and herbs market in Southern China, with more than 5 years of relevant procurement and logistics management experience. 2. Proficient in operating computers and preparing relevant reports and charts. 3. Proficient in reading and writing English and Chinese and fluent in oral communication in English, Mandarin and Southern China dialects. 4. Be committed and reliable, willing in teamwork, strong execution skills, and stick to schedules.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Junior konsult till Supply Chain Management

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vi söker dig som är en genuin lagspelare och brinner för Supply Chain Management och vill utvecklas med oss och våra kunder! AFRYs Business Unit Supply Chain Management består av engagerade konsulter inom logistik, produktion och inköp. Nu vill vi expandera vår verksamhet med ytterligare en junior konsult till Stockholmsområdet. Med vår samlade erfarenhet och kompetens hjälper vi våra kunder med uppdrag och projekt inom Supply Chain Management. Uppdragens karaktär varierar beroende av kundens utmaning och frågeställning, det ena uppdraget är inte det andra likt. Våra engagemang täcker bland annat djupare analyser, framtagning av kravspecifikationer och upphandlingar till rådgivning vid implementering och verksamhetsförändringar. Som junior konsult kan dina arbetsuppgifter bland annat bestå av följande: Operativ och strategisk produktionsplanering Projektlogistik (strategi, implementering och genomförande) Layout- och materialflödeanalys Operativt och strategiskt inköp Kravställning, inköp och implementering av affärssystem (ex. ERP/WMS) En stor nyfikenhet och förmåga av att dela med sig av sina kunskaper till kunder och kollegor är viktiga delar av kulturen i vårt team. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete där även affärsutveckling blir en naturlig del i ditt arbete. Du kommer också tillsammans med våra engagerade och kompetenta medarbetare, att arbeta för att fortsätta utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större helhetsåtaganden inom Supply Chain Management! Kravspecifikation Vi söker nytänkande individer, gärna med en civilingenjörsutbildning eller motsvarande i grunden, som tar examen under våren 2024 eller har jobbat inom området i 0-3 år. Du har med fördel en förmåga att snabbt förstå kundens utmaning för att tillsammans utveckla hållbara, innovativa lösningar med hög kvalitet. Du trivs med att jobba med människor och har drivit delar eller hela projekt. Det är viktigt att du är intresserad av att bygga och utveckla relationer både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ. Vi förutsätter att du har körkort B, då resor i perioder kan vara en naturlig del av din roll och att du behärskar både svenska och engelska bra i såväl tal som skrift. Vi på Supply Chain Management har en stark kultur som präglas av samarbete och glädje till att prestera det lilla extra. Vi tycker om att jobba med människor och delar gärna med oss av kunskap och erfarenhet. Vi hoppas att du värdesätter detta lika mycket som vi och vill bidra med din energi, erfarenhet och personlighet till vårt team! Ytterligare information Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension och tillgång till personalföreningen Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiveter såsom skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! Kontaktuppgifter vid frågor: Carl-Magnus Theorell – Gruppchef Supply Chain Management Stockholm carl-magnus@[email protected] Erik Fahlén – Sektionschef Supply Chain Mangament Stockholm [email protected] Observera att startdatum är i september 2024. Vi ser att din ansökan inkommer senast den 31 maj. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

23 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024