Teamledare

Sök bland 54 lediga jobb som Teamledare och börja ditt nya yrkesliv idag!

DSV Söker Team lead till vårt lager i Jönköping!

DSV – Global transport and logistics DSV is one of the very best performing companies in the transport and logistics industry. 60,000 employees in more than 90 countries work passionately to deliver great customer experiences and high-quality services – as part of the operation or in a variety of supporting roles. If you have drive and talent and enjoy responsibility, we’ll give you the support you need to explore your potential and forward your career. Read more at www.dsv.com Din roll som Team Leader innebär att du arbetar operativt och ser till att arbetsuppgifter utförs i enlighet med uppsatta rutiner och mål. Personalansvar ingår inte i rollen. Dina huvusakliga arbetsuppgifter:  * Planera och leda arbetet inom sitt ansvarsområde  * Säkerställa att teamet når uppsatta mål  * Introducera och utbilda Teamet i nya arbetsuppgifter  * Delta i förbättringsarbete samt utvärdering av arbetsprocesser  * Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet  * Hantera administrativa uppgifter enligt rutin För att lyckas i rollen som Team Leader ska du ha erfarenhet inom lager/logistik. Vara driven och kommunikativ. En förmåga att utveckla, engagera och motivera dina medarbetare. Ha en god organisations och prioriterings förmåga. Tidigare erfarenhet ifrån ledande befattning är meriterande.  Du ska ha:  * Truckkort  * Goda kunskaper i Officepaketet  * God förmåga att uttrycka dig i skrift och tal på svenska och engelska

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Kiruna förädling: Gruppchef Ingenjörer

Job Posting End Date / last application date: 2024-06-09 Om verksamheten  Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt dammar och deponier. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Förädlingen för område Kiruna genomgår en organisationsförändring för att kunna driva omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Vi behöver utveckla vårt underhåll för att fortsatt vara en pålitlig producent av järnmalm. I den framtida organisationen behöver vi chefer och ledare som vill vara med och påverka och utveckla vårt företag LKAB genom större fokus på vår kärnverksamhet, där du som chef jobbar för ett inkluderande och relationsinriktat ledarskap som bygger på tillit. Detta är en unik möjlighet att få vara med och bygga upp den nya organisationen och tillsammans utveckla förädlingsprocessen.    Din roll  Som Gruppchef Ingenjörer är ditt huvudsakliga ansvar att leda och styra ett team av ingenjörer som arbetar övergripande på förädlingen för att uppnå företagets mål. Du kommer att tillhöra den nya underhållsorganisationen som leds av Sektionschef underhåll. Ditt ansvar:  Personal- och arbetsmiljöansvar för din grupp.  Ansvarar för att bygga och leda ett effektivt ingenjörsteam. Det innebär att rekrytera, anställa och utveckla ingenjörer, samt att tillhandahålla vägledning, coaching och prestationsevalueringar. Du främjar också samarbete, motivation och en positiv arbetsmiljö inom teamet.  Upprättar och hanterar budget inom ditt område samt följer upp den och säkerställer en effektiv användning av resurser.  Som chef för ingenjörer är du involverad i att utveckla och implementera den tekniska strategin för organisationen.  Som chef för ingenjörerna är du länken mellan tekniska team och andra avdelningar eller intressenter. Du säkerställer att det finns effektiv kommunikation och samarbete för att främja samordning och framgångsrika projekt.  Säkerställer att underhållsarbete utförs enligt fastställda kvalitetsstandarder och följer gällande säkerhetsföreskrifter.  Det här har du med dig  Vi söker en engagerad och driven ledare som är en bra förebild. Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du coachar dem till att uppnå båda sina egna och även verksamhetens mål. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll. Önskvärt att du har automationsbakgrund.  Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt   Omfattning: Heltid med dagtid   Varmt välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om den eller organisationsförändringen:  Kontakta Sektionschef Mikael Sandström 0703541353 mikael.sandströ[email protected]  HR Business partner Viktoria Stenberg 0725332859 [email protected]   Fackliga kontakter:  Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Kiruna förädling: Gruppchef Operativt underhåll

Job Posting End Date / last application date: 2024-06-09 Om verksamheten  Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt dammar och deponier. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Förädlingen för område Kiruna genomgår en organisationsförändring för att kunna driva omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Vi behöver utveckla vårt underhåll för att fortsatt vara en pålitlig producent av järnmalm. I den framtida organisationen behöver vi medarbetare och ledare som vill vara med och påverka och utveckla vårt företag LKAB genom större fokus på vår kärnverksamhet. Detta är en unik möjlighet att få vara med och bygga upp den nya organisationen och tillsammans utveckla förädlingsprocessen.    Din roll  Som Gruppchef Operativt underhåll är ditt huvudsakliga ansvar att leda och organisera arbetet för den operativa styrkan som arbetar över hela förädlingen. Du kommer att tillhöra den nya underhållsorganisationen som leds av Sektionschef underhåll. Du har personalansvar över PC K5 Skiftunderhåll, PC tribologi, PC inspektion, PC underhåll kvalitetsservice. Ditt ansvar:  Personal- och arbetsmiljöansvar för din grupp.  Upprättar och hanterar budget inom ditt område samt följer upp den och säkerställer en effektiv användning av resurser.  Ansvarar för att leda genomförandet av beslutade FU program och lösningar baserat på resultat från felupptäckt och dataanalys. Det kan inkludera att samordna med andra avdelningar och leverantörer för att genomföra ändringar och reparationer som förebygger framtida fel.  Samarbetar och har nätverk med pålitliga entreprenörer tillsammans med central organisation inom LKAB.  Du kommunicerar regelbundet med överordnade chefer, samordnar arbete med andra sektioner/grupper/team, och säkerställer ett smidigt informationsflöde och samarbete för att uppnå gemensamma mål.  Det här har du med dig  Vi söker en engagerad och driven ledare som är en bra förebild. Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du coachar dem till att uppnå båda sina egna och även verksamhetens mål. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll.  Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt   Omfattning: Heltid med dagtid   Varmt välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.  Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om den eller organisationsförändringen:  Kontakta Sektionschef Mikael Sandström 0703541353 mikael.sandströ[email protected]  HR Business partner Viktoria Stenberg 0725332859 [email protected]   Fackliga kontakter:  Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Kiruna förädling: Gruppchef verksunderhåll

Job Posting End Date / last application date: 2024-06-09 Om verksamheten  Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt dammar och deponier. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Förädlingen för område Kiruna genomgår en organisationsförändring för att kunna driva omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Vi behöver utveckla vårt underhåll för att fortsatt vara en pålitlig producent av järnmalm. I den framtida organisationen behöver vi medarbetare och ledare som vill vara med och påverka och utveckla vårt företag LKAB genom större fokus på vår kärnverksamhet. Detta är en unik möjlighet att få vara med och bygga upp den nya organisationen och tillsammans utveckla förädlingsprocessen.    Din roll  Som Gruppchef verksunderhåll ansvarar du för underhållsverksamheten i ditt verk. Du kommer att tillhöra den nya underhållsorganisationen som leds av Sektionschef underhåll men vara placerad i det verk du ansvarar för. Ditt ansvar:  Personal- och arbetsmiljöansvar för PC Mekaniker, PC Automationstekniker, Beredare, Underhållsingenjörer (mek och el/automation) inom sitt verksområde.  Deltar i att upprätta och hantera underhållsbudget inom ditt verksområde samt att följa upp den och säkerställer en effektiv användning av resurser.  Ansvarar för att långsiktiga underhållsplaner upprättas och följs (Intervallsunderhåll och Reinvesteringsbehov) samt att underhållsaktiviteter inom verksområdet planeras och organiseras.   Ansvar för att verksunderhållets kompetensbehov utvecklas samt leder och coachar din underhållsgrupp inom verksområdet.  Säkerställer att underhållsarbete utförs enligt fastställda kvalitetsstandarder och följer gällande säkerhetsföreskrifter.  Säkerställer tillsammans med maskinägaren att maskinutrustning är ren och organiserad enligt 5S.  Bidrar till den övergripande strategiska planeringen för underhållsverksamheten.  Samarbetar och har nätverk med pålitliga entreprenörer tillsammans med central organisation inom LKAB.  Du kommunicerar regelbundet med överordnade chefer, samordnar arbete med andra sektioner/grupper/team, och säkerställer ett smidigt informationsflöde och samarbete för att uppnå gemensamma mål.  Det här har du med dig  Vi söker en engagerad och driven ledare som är en bra förebild. Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du coachar dem till att uppnå båda sina egna och även verksamhetens mål. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll.  Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt   Omfattning: Heltid med dagtid   Varmt välkommen med din ansökan! Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.  Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om den eller organisationsförändringen:  Kontakta Sektionschef Mikael Sandström 0703541353 mikael.sandströ[email protected]  HR Business partner Viktoria Stenberg 0725332859 [email protected]   Fackliga kontakter:  Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08  Ingegerd Kyrö, Ledarna, 0980-710 50  Peter Johansson, Akademikerföreningen, 0980-718 79  About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

16 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Teamledare

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? Vill du leda ett team och bidra till att utveckla framtidens arbetsplats på en av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Teamledare! Om rollen I rollen som Teamledare bidrar du till att skapa bästa möjliga arbetsplatsupplevelse, Tillsammans med ditt team säkerställer ni upplevelsen som medarbetare och besökare har på arbetsplatsen under en arbetsdag. Tjänsten innebär att leda och arbeta med personalen schemaläggning samt administrera alla inkommande felanmälningar. Du är en brygga mellan ISS dag- och helg personal där du spelar en viktig roll i att säkerställa att arbetsplatsen är i gott skick inför vår kunds nästkommande arbetsdag. Vidare innefattar rollen: • dagliga avstämningar med medarbetare • Minst 50% arbete ute i driften • rondering och tillsyn av allmänna ytor som en del av planering och schemaläggning för kvällspersonalen • kvalitetskontroll av operativa områden • personaladministration Tjänsten är på heltid vikariat fram till 2024-12-31 med eventuell förlängning. Arbetstiderna är 06:00-15:00 måndag – fredag, Kväll och helg kan förekomma. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Som person är du serviceinriktad, drivande och engemangsskapande. Du är flexibel, arbetar lösningsfokuserat och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är öppen och lyhörd. För att lyckas i rollen ser vi även att du har: • gymnasieutbildning och minst tre års relevant yrkeserfarenhet • erfarenhet av personalansvar • erfarenhet och kunskap av ärendehanteringssystem • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • erfarenhet i Office 365 Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Varmt välkommen att skicka in din ansökan. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi tar ej emot ansökningar på mail. Men vid frågor kontakta rekryterande chef, [email protected]

15 maj 2024
Sista ansökan:
10 juni 2024
Vill du göra skillnad? Röda Korset Gotland söker vikarie!

Röda Korset Gotland (RKG): Är en ideell förening inom ramen för Svenska Röda Korset. Vi är också en del av den globala rödakors– och rödahalvmånerörelsen. Vårt medmänskliga arbete inom den sociala sektorn utgör kärnan i vår verksamhet. Utifrån olika hållbarhetsperspektiv bedriver vi även Mötesplats- och Secondhandverksamhet. Vi samverkar med myndigheter, organisationer samt många andra aktörer i vårt arbete. Överskottet av verksamheten återinvesteras, i första hand i lokalt social arbete men går också till nationella och globala behov. Ditt uppdrag: Hos oss får du arbeta tillsammans med ett gäng som känner ett mycket stort engagemang och mening med sitt arbete. Uppdraget är att vara verksamhetssamordnare i två, Hemse & Klintehamn, av våra sju mötesplatser (med secondhandbutiker och caféer) runt om på ön. Du blir spindeln i nätet, med ansvar för att leda volontärerna och planera för att se till att verksamheterna är öppna och rullar på. I uppdraget, förutom att leda andra, ingår även ekonomi, rekrytering och att nå uppsatta mål. Vem är du? För uppdraget behöver du vara lyhörd & flexibel och kunna arbetsleda våra ideella superhjältar. Hos oss är dina personliga egenskaper och värderingar viktiga att de följer Röda Korsets värdegrund. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetsleda och planera samt är driven och engagerad. Du är en strategisk person med förmåga att se helheter och flöden. Det är viktigt att du har lätt för att samverka och bygga goda relationer. Vår verksamhet kan snabbt förändras då vi är en kris och beredskapsorganisation så du behöver även ha förmåga att kunna sätta dig in i nya frågeställningar, sammanhang och uppdrag. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med människor, gärna också butik, café och/eller föreningsliv. Körkort och tillgång till bil är ett krav. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Vi förutsätter att du som söker delar Röda Korsets värderingar i både ord och handling. Tillträde: September 2024 Ansökan: Vi arbetar fortlöpande med denna rekrytering. Sista ansökningsdag är den 5 juni. Ansök genom att skicka in din CV, personliga brev samt ditt löneanspråk via mejl till [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Teamledare för LKAB:s besöksverksamhet

Job Posting End Date / last application date: 2024-05-22 Vill du vara med på LKAB:s resa mot framtiden? Är du bra på att skapa goda relationer och gillar att organisera? Då kan jobbet som Teamledare för vår besöksverksamhet vara något för dig!   Framtidens viktigaste jobb   Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Om rollen   Som teamledare hos oss har du en central roll i planeringen av LKAB:s gästbesök. Du är företagets ansikte utåt gentemot både externa och interna besökare. Utöver att planera våra VIP-besök är du även ansvarig för coachning och stöd till våra guider i Kiruna och Malmberget. Din roll innebär att du kontinuerligt följer upp verksamheten, driver fram nya arbetssätt och rutiner samt är en nyckelperson i utvecklingen av besöksverksamheten på båda orterna. Tjänsten innefattar även vissa operativa uppgifter och andra arbetsuppgifter som naturligt anknyter till avdelningens ansvarsområden. Det här har du med dig   Vi söker dig som har åtminstone gymnasieutbildning, gärna kombinerat med erfarenhet av gästmottagande. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom besöksverksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig med goda ledaregenskaper, redo att ta ett stort personligt ansvar och med hög social kompetens. Rollen kräver också mycket god administrations- och planeringsförmåga. Eftersom tempot kan vara högt behöver du vara flexibel och van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Vi söker dig som har en genuin passion för att interagera med människor och erbjuda service på en hög nivå med kunden i fokus. Eftersom många av våra besök är internationella är det viktigt att du kan kommunicera väl både muntligt och skriftligt, på både engelska och svenska. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet. B-körkort är krav för alla tjänster på LKAB. Vi värdesätter ett inkluderande klimat i vår arbetsgrupp och ser därför fram emot att välkomna nya tankar, idéer och perspektiv som du kan bidra med. Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90% av din ordinarie lön i upp till sex månader. (Efter anställning i ett år) Hjälp med stöd vid sjukdom eller frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions-försäkringsprogram med förmånliga priser   Övrig information Placeringsort är Kiruna eller Malmberget, frekventa resor mellan orterna förekommer. Välkommen in med CV och personligt brev senast den 22 maj 2024. På LKAB värderar och eftersträvar vi mångfald och en jämn könsfördelning inom avdelningarna. Du ansöker genom att klicka på länken högst upp på sidan. Bifoga ett personligt brev och ditt CV. Intervjuer och urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Eva Selin, +46 70-352 48 05 alt. [email protected].   Fackliga kontaktpersoner:   Kiruna/Svappavaara Sakari Alanko, Unionen, 0980-725 08 Malmberget/Luleå Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98 SACO-klubben Södra - Annika Taavoniku, 0970-79532 Ledarna Södra – Annica Kaati 0970-76765 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

15 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Säljare med teamansvar till Västerås!

Sector Alarm Sverige expanderar och nu söker vi dig som vill kombinera försäljning med ledarskap i Västerås! Vi söker en ny säljledare som vill ta sig an utmaningen att bygga ett eget team, coacha och föregå som gott exempel i kvalitativ försäljning av produkter som räddar liv. Om rollen Vi vänder oss till privatpersoner och jobbar med uppsökande fältförsäljning. Vi säljer en heltäckande säkerhetslösning och är idag ett av Europas största säkerhetsbolag. Vill du anta utmaningen och vara delaktig i att trygga upp människors vardag i Västerås? I denna roll förväntas du styra den dagliga driften på kontoret och den kan se ut som följer: · Rekrytering · Uppstartmöten och målplanering · Hålla i säljträning/utbildning varje dag · Tävlingar och aktiviteter för att säkerställa en positiv och driven kultur · Operativt arbete ute på fält för att säkerställa kvalitet och budgetmål Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi att du är driven, prestigelös och förstår skillnaden mellan att vara ledare och chef. Du har goda resultat, erfarenheter i ryggen kopplat till uppsökande försäljning och förstår utmaningarna och möjligheterna som ligger bakom den typen av verksamhet. Du kanske har jobbat som telefonsäljare, fältförsäljare D2D eller eventförsäljare? Det är också meriterande om du har coachat och haft ansvar för personal sen tidigare. - Vi jobbar inom säkerhetsbranschen, du behöver vara prickfri i polisens belastningsregister - Arbetstider är eftermiddag/kväll måndag-fredag - Du behöver kunna prata och förstå svenska helt flytande - Du behöver ha B-körkort Vad kan vi erbjuda? · En förmånlig lön, med fast och rörlig del · Möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget · Utbildning i Sector Sales Management Program · Ansvar för ett lokalt säljkontor · Förmånsbil Vi håller intervjuer löpande och vill anställa rätt person inom en snar framtid. Tveka inte att ansöka redan idag! We´ve got you!

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Säljare med teamansvar till Stockholm!

Sector Alarm Sverige expanderar och nu söker vi dig som vill kombinera försäljning med ledarskap! Vi söker nu en ny säljledare som vill ta sig an utmaningen att bygga ett eget team i Stockholm, coacha och föregå som gott exempel i kvalitativ försäljning av produkter som räddar liv. Om rollen Vi vänder oss till privatpersoner och jobbar med uppsökande fältförsäljning. Vi säljer en heltäckande säkerhetslösning och är idag ett av Europas största säkerhetsbolag. Vill du anta utmaningen och vara delaktig i att trygga upp människors vardag i Stockholm? I denna roll förväntas du styra den dagliga driften på kontoret och den kan se ut som följer: · Rekrytering · Uppstartmöten och målplanering · Hålla i säljträning/utbildning varje dag · Tävlingar och aktiviteter för att säkerställa en positiv och driven kultur · Operativt arbete ute på fält för att säkerställa kvalitet och budgetmål Vem är du? För att lyckas i denna roll ser vi att du är driven, prestigelös och förstår skillnaden mellan att vara ledare och chef. Du har goda resultat, erfarenheter i ryggen kopplat till uppsökande försäljning B2C och förstår utmaningarna och möjligheterna som ligger bakom den typen av verksamhet. Känner du dig klar med den egna försäljningen är detta inte rätt roll för dig, här visar DU vägen! Du kanske har jobbat som telefonsäljare, fältförsäljare D2D eller eventförsäljare? Det är också meriterande om du har coachat och haft ansvar för personal sen tidigare. - Vi jobbar inom säkerhetsbranschen, du behöver vara prickfri i polisens belastningsregister - Arbetstider är eftermiddag/kväll måndag-fredag - Du behöver kunna prata och förstå svenska helt flytande - Du behöver ha B-körkort Vad kan vi erbjuda? · En förmånlig lön, med fast och rörlig del · Möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget · Utbildning i Sector Sales Management Program · Ansvar för ett lokalt säljkontor · Förmånsbil Vi håller intervjuer löpande och vill anställa rätt person till start i augusti. Tveka inte att ansöka redan idag! We´ve got you!

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Team Manager

What if you could inspire to make everyday life just a little bit better? The answer is simple: You can. This is what motivates us at IKEA. We’re constantly searching to find new ways to be better. We use insights from real life at home all over the world, learning about the needs and dreams of people. We use our home furnishing knowledge to help inspire people with ideas and solutions that will help them live the life they want. Behind every sofa, pillow, and bookshelf there’s tech. Today, technology and digitalization are pushing IKEA forward. They are enabling us to speed up our ambition to create a better everyday life at home for the many people. A cozier, simpler, smarter, more enjoyable, and more sustainable everyday life. And who knows, maybe you’re one of the stars that soon will be designing the future of living together with us. We are now looking for a Team Manager within Data and Technology Range. Do you want to join us? Responsibilities: Manage a team of embedded software engineers, providing leadership and guidance in project execution, task delegation, and professional development. Lead the development and maintenance of existing Zigbee-based IoT devices while spearheading the transition to the Matter protocol for new and upcoming products. Drive the creation of requirements specifications for next-generation Matter-based IoT devices. Oversee the design and implementation of prototypes for new device types and customized IoT solutions. Lead the design and implementation of connectivity components for existing and future IoT hubs/gateways within the IKEA ecosystem, ensuring seamless integration and functionality across all devices. Build and disseminate knowledge about the Matter protocol across the department, educating team members outside the embedded team on its principles and applications. Qualifications Master’s degree in Electrical Engineering, Computer Science, or a related technical field. Proven experience in embedded software development, preferably in IoT or similar domains. Strong proficiency in C/C++ programming for embedded systems. Deep understanding of wireless connectivity protocols such as Zigbee, Bluetooth Low Energy (BLE), or Wi-Fi. Experience with IoT standards and protocols, particularly familiarity with the Matter (CHIP) standard is highly desirable. Prior leadership or management experience, including team mentoring, project planning, and cross-functional collaboration. Excellent communication skills with the ability to interface with internal stakeholders, external partners, and suppliers effectively. Of course, you are not in this alone. Working and creating together is deeply rooted in IKEAs culture, so it is important that you value and easily build trustful relationships. The team you will be part of, at Data & Technology, is in the middle of changing the entire product information model. By transforming our data model into new shapes and digital tools, you help us deliver better products for the many people. If you are passionate about technology and are eager to learn and grow, we want to hear from you. Does this sound like your next challenge? We look forward to receiving your application. Please upload your CV and include your responses to the following two questions – in English, no later than 28th May 2024. Be sure to keep your answers short and concise: What do you think you would bring to this role and makes you an ideal candidate? Could you please give an example of when you have developed a software for an IoT device? Additional information Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. This is a full-time position located in Malmö.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024