Clockwork Bemanning & Rekrytering AB jobb

Lediga jobb hos Clockwork Bemanning & Rekrytering AB

Maskinuthyrare till kund i Borlänge

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Kunden är en etablerad maskinuthyrningsfirma som erbjuder högkvalitativa maskiner och utrustning för olika ändamål. De är dedikerade till att tillhandahålla pålitliga lösningar och enastående service till sina kunder. Dina arbetsuppgifter Nu söker vi till vår kund i Borlänge två pålitliga och engagerade personer för tjänst som maskinuthyrare under sommarsäsongen. Som maskinuthyrare kommer du att vara ansvarig för att assistera kund med lämplig utrustning beroende på behov, hantera uthyrningsprocessen och se till att maskinerna är i gott skick. Tjänsten är på heltid under sommaren. Din profil För att passa i tjänsten är du pålitlig, ansvarsfull och besitter en bra kommunikativ förmåga samt har en serviceinriktad inställning. Du får gärna ha grundläggande kunskaper om maskiner och utrustning men det är inte ett krav. Du har förmåga att arbeta i ett snabbt tempo och hantera flera uppgifter samtidigt. Ansökan Är det dig vi söker? Vi tar vi gärna emot din ansökan på www.clockworkpeople.com så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. För vidare frågor om tjänsten kontakta Jasmin Muminovic på mail [email protected]. Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
VD

Om oss Vi står på tröskeln till ett nytt kapitel i skidhistorien. Falun, Dalarna och Sverige har återigen äran att vara värd för skid-VM i längdskidåkning, backhoppning och nordisk kombination. FIS Nordic World Ski Championships i Falun kommer att vara det största sportevenemanget i Sverige 2027. Vårt uppdrag är att arrangera ett sportevenemang i världsklass, folkfest och kringarrangemang. Vi vill skapa ett VM som inte bara hyllar det förflutna utan också blickar framåt med nytänkande och hållbarhet. Vi vill att skid-VM i Falun 2027 ska vara en plats där minnen skapas och framtid formas. Skid-VM i Falun 2027 AB ägs av Falu Kommun, Svenska Skidförbundet och Föreningen Svenska Skidspelen. Dina arbetsuppgifter Skid-VM i Falun 2027 AB söker en trygg och resultatinriktad ledare som vill utveckla och leda vår organisation med mål att genomföra skidtävlingar i världsklass i Falun 2027. Som VD kommer du att ha det övergripande ansvaret för att bygga upp en flerdimensionell organisation för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa och hållbara evenemang och upplevelser som består. I rollen bygger och bibehåller du starka relationer med lokala föreningar, samarbetspartners, näringsliv och lokala myndigheter. Du driver arbetet utifrån bolagets vision och vägleder vår organisation genom ett strategiskt och operativt målinriktat arbete. I uppgifterna ingår även uppföljning, rapportering och budgetansvar mot styrelsen. Du arbetar fokuserat med initiativ för att förbättra upplevelsen och öka intresset för alla våra evenemang. Din profil Vi söker dig med mångårig erfarenhet av komplexa större organisationer i en roll som VD eller motsvarande. Erfarenhet från besöksnäring/idrott/evenemang med fokus på hållbarhet är meriterande. Vi värdesätter dessutom akademisk utbildning samt erfarenheter från marknad/sälj där du skaffat dig goda kunskaper inom affärsutveckling och förhandling. Som ledare är du passionerad, trygg och förtroendeingivande med en god förmåga att entusiasmera din omgivning. Som person är du inkluderande, värderingsstyrd, prestigelös och ödmjuk med god kommunikativ förmåga som trivs i en synlig roll inom och utanför vår organisation. För oss är det viktigt att du är professionell, kommersiell och ideell på samma gång. Ansökan Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan på www.clockworkpeople.se senast 2024-06-09. Har du frågor eller funderingar kontakta gärna Rekryteringskonsult Anders Hultgren på 0733-512 701. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Maskinoperatör/Lagerarbetare

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs mer på www.clockworkpersonal.se Dina arbetsuppgifter Vi söker en engagerad maskinoperatör/lagerarbetare för att stärka vårt team. Som maskinoperatör kommer du att vara ansvarig för att övervaka och hantera våra produktionsmaskiner för att säkerställa en effektiv och smidig produktionsprocess. Samtidigt kommer du att delta i lagerarbete såsom plockning, packning och hantering av material. Din profil Är du en praktiskt lagd person som trivs med ett arbete där du får vara aktiv? Oavsett om du är ny inom arbetslivet och nyfiken på vad industrin har att erbjuda eller har tidigare erfarenhet söker vi dig som vill ta nästa steg i yrkeslivet. På Clockwork tror vi att det du kan inte sitter i dina tidigare yrkestitlar, utan i vad du vill och vad du har för ambitioner, därför letar vi efter personer som har förmågan att göra det lilla extra och få andra att känna förtroende. Som maskinoperatör är det viktigt att du har en god förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp. Vi ser gärna att du är en driven och positiv person med ett intresse för det tekniska och praktiska. Ansökan Ansökan redan idag då urval sker löpande under ansökningstiden och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du varmt välkommen att kontakta konsultchef på [email protected]

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Montör till ELE Forsa AB i Umeå

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i 22 städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Läs mer på www.clockworkpeople.se Om företaget ELE är en svensk familjeägd träkoncern som verkar på en internationell marknad. Företaget har en djup förankring i Hälsingland och Norrland, där ELE förvaltar egen skog, sågar tall och gran och tillverkar pallar, emballage och komponenter av trä. Verksamheten innefattar hela kedjan från stående skogsråvara till färdiga produkter inom flera verksamhetsområden och geografisk spridning. ELE förädlar och utvecklar både råvara och kund långsiktigt då deras specialanpassade produkter är utvecklade i nära samarbete med kunden. ELE odlar nära relationer med deras kunder för att tillsammans utveckla både kundens affär och deras egen lönsamhet både hållbart och långsiktigt. Dina arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och skicklig montör till ELE Forsa AB, i denna roll som montör kommer du främst att arbeta med ELEs produkter som träemballage och pallar etc. Arbetsuppgifterna innefattar montering och produktion av träemballage, där snickeriet är av avgörande betydelse. En stor del av arbetet är manuellt och du behöver uppskatta repetitivt arbete för att trivas i rollen. Utöver produktion och montering av träemballage kan det på sikt, för rätt kandidat, även ingå uppgifter såsom körning av leveranser med lastbil men även lastning och lossning med traktor. Tjänsten är en heltidstjänst där arbetet är förlagt på vardagar mellan 7-16. Din profil För att lyckas i rollen som montör hos ELE ser vi att du har en stark arbetsmoral, där engagemang och pålitlighet är av yttersta vikt. Eftersom vi är ett litet team är social förmåga viktigt för att trivas och samarbeta väl. Vi värdesätter en positiv inställning och söker någon som är glad och lätt att ha att göra med. Erfarenhet av att vara snabb och effektiv i arbetsuppgifterna är också meriterande. Om du känner att detta låter som en roll som passar dig, ser vi fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team hos ELE! Vi söker en kandidat med praktisk bakgrund. Säkerhetsmedvetenhet är avgörande då arbetsplatsen omringas av större kapar och maskiner. En central del av arbetet är fysiskt krävande, så vi söker dig som är fysiskt stark och har förmågan att hantera de fysiska utmaningarna som jobbet innebär. Truckkort, C-körkort och YKB är meriterande. Ansökan Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt stora chanser att påverka såväl arbetssituation som din personliga utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Vid frågor är du välkommen att kontakta Oliver Chicaiza på 0708-21 53 05 Vi jobbar med intervjuer löpande och tjänsten är tänkt att börja omgående, ansök därför redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Drifttekniker till Morastrand

Om företaget Morastrand AB är ett allmännyttigt bolag som ägs av Mora kommun. Med ett varierande utbud av bostäder i olika storlekar och prisklasser är bolaget också den största hyresvärden i kommunen. Totalt äger och förvaltar bolaget 2 300 bostäder. Förutom bostäder hyr Morastrand ut lokaler, garage och p-platser. Ändamålet med bolagets verksamhet är att tillhandahålla bostäder och lokaler. Idag jobbar ca 30 medarbetare på Morastrand. Morastrands vision är ”Tillsammans bygger vi framtidens Mora”. Vi välkomnar dig till regionstaden Mora vid Siljans norra strand. Här finns en unik kombination av stark tradition och innovativt nytänkande. Det genomsyrar hela kommunen, i allt från idrott och friluftsliv, industri till shopping och kultur. Starka internationella varumärken och evenemang har i alla tider satt Mora på kartan och skapat attraktionskraft och tillväxt. Här finns upplevelser inpå knuten vilket uppskattas av såväl ortsbor som besökare. Nu söker vi en ny kollega till vår förvaltningsavdelning! Är du den vi söker? Dina arbetsuppgifter Som driftekniker hos oss på Morastrand är du en viktig funktion i vår organisation. Du ansvarar för teknik och drift av våra fastigheter samt dess tekniska system och säkerställer att systemen fungerar enligt fastighetsägarens krav, hyresgästens förväntningar på ett hållbart och miljömässigt sätt. Du planerar och strukturerar arbetet och ansvarar för driftoptimering av värme, ventilation och kylanläggningar i våra fastigheter med hjälp av datoriserade styr, regler och övervakningssystem. Här får du vara delaktig och driva förbättrings-och åtgärdsförslag som syftar till en bättre miljö, komfort och ekonomi i våra fastigheter och medverka till att vi når våra miljömål. I rollen ingår även energiuppföljning. Din profil Vi söker dig som har en relevant utbildning inom området eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har bred teknisk kompetens inom Ventilation, VVS, el, styr och regler. B-körkort, datavana och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift krävs för rollen. Vi tror att du är en händig, teknisk och praktisk person som gillar problemlösning och som har förståelse för hur en fastighet fungerar. För att trivas i rollen så behöver du vara driven, serviceinriktad och ha lätt för att kommunicera. Du har en förmåga att skapa goda relationer med både hyresgäster och kollegor. Du är van att jobba självständigt men du är även en god lagspelare som gärna samarbetar med andra och tar hjälp där det behövs. Vidare är du duktig på att planera och strukturera och tar stort ansvar för ditt arbete. Du är flexibel, prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du tycker om att komma med idéer och hitta lösningar på problem som uppstår. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. Skicka in din ansökan så snart som möjligt via www.clockworkpeople.se dock senast 2024-06-06. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Södergren, på 0733-512769 eller Erica Sundin 0733-512760. Vill du läsa mer om Morastrand AB så är du välkommen att besöka vår hemsida: morastrand.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Site & Service Manager till Metso i Smedjebacken

Om företaget Metsos viktigaste kundsegment är ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling. Vi erbjuder tekniker och tjänster som minskar förbrukningen av energi och vatten genom att öka processeffektvitet, återvinningen och nybearbetningen av anrikningssand och avfall. Vårt omfattande erbjudande för hela anläggningen, från utrustning till ett stort utbud av tjänster, hjälper våra kunder att förbättra sin vinst och minska sina driftskostnader och risker. Vår FoU och innovationskraft är stabil, och vi letar kontinuerligt efter nya sätt att introducera innovationer till kundernas fördel. Besök gärna www.metso.com för att läsa mer om verksamheten. Dina arbetsuppgifter Som Site & Service Manager hos Metso kommer du att vara en nyckelperson för att leda siten och servicearbetet i Södra Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar att implementera och utveckla verksamheten, säkerställa att allt arbete utförs enligt de säkerhets- och miljöpolicys som finns samt aktivt deltagande i att bygga och bibehålla goda relationer med kunder, såväl nya som befintliga. Du har även en central roll i att verksamheten uppfyller högsta standard samt att kontinuerligt identifiera potentiella utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du kommer även arbeta med affärsplan, budget, prognos samt andra administrativa arbetsuppgifter för att strategiskt leda verksamheten framåt. Du utgår från Smedjebacken men resor är vanligt förekommande i tjänsten. Din profil Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med flera års erfarenhet från industrin, gärna inom gruv- eller annan processindustri. Metso har en vision om att växa, alltid ha nöjda kunder och medarbetare därför är det viktigt att du har lätt för att kommunicera, bygga relationer och samarbeta med andra. Det kräver även att du arbetar på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Du behöver kunna uttrycka dig flytande i både svenska och engelska i tal och skrift samt inneha körkort B. God datorvana är också ett krav för tjänsten. På Metso kommer det alltid att finnas en chans för dig att lära dig och prova något nytt. Som en del av ett öppet, inkluderande och stödjande nätverk kommer du att samarbeta med drivna och duktiga kollegor från hela världen. Du kommer att tillhöra ett förstklassigt företag där människor brinner för att göra en positiv förändring i världen genom hållbara innovationer. Och naturligtvis erbjuder vi dig alla fördelar och möjligheter som ett stort, globalt företag har. Metso värdesätter ett öppet och prestigelöst arbetsklimat därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsglädje är viktigt därför ligger stort fokus på utveckling, engagemang och affärsmässighet. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du är rätt person för denna spännande möjlighet, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Metso Sweden AB med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67. Ansök via www.clockworkpeople.se senast den 9 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Site & Service Manager till Metso i Smedjebacken

Om företaget Metsos viktigaste kundsegment är ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling. Vi erbjuder tekniker och tjänster som minskar förbrukningen av energi och vatten genom att öka processeffektvitet, återvinningen och nybearbetningen av anrikningssand och avfall. Vårt omfattande erbjudande för hela anläggningen, från utrustning till ett stort utbud av tjänster, hjälper våra kunder att förbättra sin vinst och minska sina driftskostnader och risker. Vår FoU och innovationskraft är stabil, och vi letar kontinuerligt efter nya sätt att introducera innovationer till kundernas fördel. Besök gärna www.metso.com för att läsa mer om verksamheten. Dina arbetsuppgifter Som Site & Service Manager hos Metso kommer du att vara en nyckelperson för att leda siten och servicearbetet i Södra Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar att implementera och utveckla verksamheten, säkerställa att allt arbete utförs enligt de säkerhets- och miljöpolicys som finns samt aktivt deltagande i att bygga och bibehålla goda relationer med kunder, såväl nya som befintliga. Du har även en central roll i att verksamheten uppfyller högsta standard samt att kontinuerligt identifiera potentiella utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Du kommer även arbeta med affärsplan, budget, prognos samt andra administrativa arbetsuppgifter för att strategiskt leda verksamheten framåt. Du utgår från Smedjebacken men resor är vanligt förekommande i tjänsten. Din profil Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare med flera års erfarenhet från industrin, gärna inom gruv- eller annan processindustri. Metso har en vision om att växa, alltid ha nöjda kunder och medarbetare därför är det viktigt att du har lätt för att kommunicera, bygga relationer och samarbeta med andra. Det kräver även att du arbetar på ett strukturerat och målmedvetet sätt. Du behöver kunna uttrycka dig flytande i både svenska och engelska i tal och skrift samt inneha körkort B. God datorvana är också ett krav för tjänsten. På Metso kommer det alltid att finnas en chans för dig att lära dig och prova något nytt. Som en del av ett öppet, inkluderande och stödjande nätverk kommer du att samarbeta med drivna och duktiga kollegor från hela världen. Du kommer att tillhöra ett förstklassigt företag där människor brinner för att göra en positiv förändring i världen genom hållbara innovationer. Och naturligtvis erbjuder vi dig alla fördelar och möjligheter som ett stort, globalt företag har. Metso värdesätter ett öppet och prestigelöst arbetsklimat därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsglädje är viktigt därför ligger stort fokus på utveckling, engagemang och affärsmässighet. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och tror att du är rätt person för denna spännande möjlighet, ser vi fram emot att ta emot din ansökan. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Metso Sweden AB med Clockwork Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Veronica Rönngren på telefon: 0733-51 27 67. Ansök via www.clockworkpeople.se senast den 9 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Affärschef till Transdev i Dalarna

Om företaget Transdev Sverige med ca 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group, som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 17 länder. Varje dag möjliggör våra 100 000 medarbetare miljontals effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Vill du arbeta på ett av de marknadsledande bolagen inom persontransporter? Vill du vara en viktig funktion för våra affärsavtal i Dalarna och bidra till ökat resande inom kollektivtrafiken och samtidigt bidra till hållbar utveckling i en samhällsviktig funktion? Vi söker nu en trygg och engagerad ledare som vill vara med och utveckla affären i Dalarna! Dina arbetsuppgifter Som Affärschef i Dalarna tillhör du affärsområde Nord och du ansvarar för våra affärer i Dalarna som innefattar Mora, Rättvik, Leksand och Ludvika. Vi erbjuder dig en spännande tjänst där du utvecklar och säkerställer trafikleverans i enlighet med våra befintliga avtal. Du rapporterar till Affärsområdeschef och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Som Affärschef är du resultat- och verksamhetsansvarig för din affär, vilket innebär att du driver och utvecklar verksamheten i enlighet med affärsområdets uppsatta mål och enligt Transdevs övergripande strategi, Long Term Plan (LTP) samt vår värdegrund. Du säkerställer att affären och dina medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter. Ditt fokus är lönsamhet och tillväxt inom affären där du genomför marknadsanalys och affärsanalys för att optimera, utveckla och följa upp affären på kort och lång sikt. I rollen ingår även upprättande av budget, prognos och rapportering. Här får du arbeta operativt med driftnära frågor men även strategiskt med stort fokus på att öka antalet resenärer. En god relation med vår trafikhuvudman, Dalatrafik är central och i rollen som Affärschef är det viktigt att bibehålla och utveckla denna relation på såväl taktiskt som strategisk nivå. Din profil Vi söker dig med erfarenhet av företags/verksamhetsledning. Vi ser gärna att du har en akademisk examen eller annan utbildning inom relevant område alternativt dokumenterad arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som ledare vilket innebär att du behöver ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla personal. Du har goda kunskaper av ekonomistyrning, resultatuppföljning och erfarenhet av budgetarbete. Vidare är du en god förhandlare och har kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser att du har god erfarenhet att driva en egen affär med ett produktionstänk. Har du branscherfarenhet är det en fördel men inget krav. Eftersom kommunikation och rapportering sker på nationell men även internationell nivå så behöver du behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Vi söker en driven, engagerad och trygg ledare med förmåga att bygga lag och som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du är lyhörd och prestigelös och har en förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt oavsett vem målgruppen är. Du har lätt för att samarbeta både med kunder, kollegor och medarbetare och du delar gärna med dig av erfarenhet och kunskap. Förändring och utveckling är något du brinner för och du är en framåtlutad och kommunikativ person som värnar om goda relationer. Du är lyhörd för bolagets behov och har hög genomförandeförmåga. Du kan arbeta både på en strategisk, taktisk och operativ nivå. Du har ett strukturerat och tydligt arbetssätt med förmåga att initiera, besluta, driva, följa upp och slutföra processer och du kommunicerar komplicerade underlag på ett enkelt och överskådligt sätt. Ansökan Transdev samarbetar med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Södergren, 0733-512769. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 9 juni 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa mer om Transdev besök vår hemsida: transdev.se För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Vi söker en engagerad Driftledare till AM Berglund!

Om företaget Sedan starten 2012 har AM Berglund AB legat i framkant vad gäller professionell städning och fönsterputs. Idag är vi cirka 80 medarbetare och har kontor i Mora, Rättvik och Leksand. Inget jobb är för litet eller för stort och vi strävar efter att hålla absolut högsta kvalitet på de arbeten vi utför. Vi har många nöjda kunder, både privata och företag - något som speglats i att vi vunnit både Dalarnas Gasellpris och Veckans Affärer Superföretag under 2016! Vi växer och vill framåt därför söker vi dig som vill vara med på vår spännande utvecklingsresa och axla rollen som driftledare! Dina arbetsuppgifter Som driftledare hos oss är du en viktig kugge i vår verksamhet och du kommer att ansvara för området Rättvik, Leksand, Falun och Borlänge. I teamet ingår 15 medarbetare och du rapporterar till vår driftschef. I rollen ingår mycket kundkontakt med både nya och befintliga kunder. Du ansvarar för att den dagliga driften fungerar hos våra kunder och säkerställer leverans, service och kvalitet. Du planerar, fördelar och följer upp våra uppdrag på ett strukturerat och affärsmässigt sätt. Som driftledare leder och motiverar du dina medarbetare och du säkerställer och optimerar våra resurser. Du ansvarar för planering, attestering, schemaläggning, medarbetarsamtal, personalfordon och du säkerställer att arbetsplatsträffar och skyddsronder utförs. Du har ett nära samarbete med övriga driftledare och andra kollegor i företaget och det är korta beslutsvägar. Din profil Om du har rätt inställning och driv så tror vi att du kan lyckas i den här rollen! Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet av ledarskap och är van att jobba med försäljning och relationer. Har du utbildning eller arbetslivserfarenhet från vår bransch så är det meriterande men det är inget krav. Vi jobbar digitalt så för rollen krävs datavana och goda IT-kunskaper och du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Vi ser gärna att du även kan kommunicera på engelska och det är meriterande om du även kan teckenspråk. För tjänsten krävs B-körkort. Vi söker dig som vill vara med på vår utvecklingsresa och som vill bidra med dina erfarenheter och kunskaper. Vi tror att du är en självständig och resultatorienterad person som tar ansvar för ditt arbete och har en tydlig do-er attityd. Du tycker om att förbättra och kommer gärna med nya idéer för att optimera verksamheten. Du brinner för att vara med att skapa och har en förmåga att lyfta blicken, se helhetslösningar och tänka långsiktigt. Vidare tror vi att du är en stabil och trygg person och ledare som på ett tydligt sätt kan kommunicera med såväl medarbetare som kunder och vinna förtroende. Du är strukturerad och är duktig på att planera och skapa välfungerande rutiner. Samarbetsförmåga, tillgänglighet och prestigelöshet ser vi som avgörande faktorer för att lyckas i rollen. I urvalet kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper. Ansökan I denna rekrytering samarbetar AM Berglund med Clockwork Rekrytering. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Maria Södergren, 0733-51 27 69 eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 2024-06-09. Vill du läsa mer om AM Berglund så är du välkommen att besöka vår hemsida https://www.am-berglund.se/ För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer vi hjälper våra kunder med. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt.

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior projektingenjör i Luleå

Om oss Vill du vara med och bidra till vår gröna omställning? Nu finns chansen att bli en del av vårt team och vara med och utveckla vår verksamhet i Luleå. Vi söker en Senior Projektingenjör, tak- och fasadprodukter till Ruukki . Om företaget Ruukki Construction är en leverantör av stålbaserade byggprodukter och tjänster för tak och väggar för hållbara byggnader. Våra kunder är byggentreprenörer, fastighetsutvecklare, byggherrar, arkitekter och konsulter. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för att hjälpa våra kunder - vare sig de bygger stort och komplicerat eller litet och enkelt. Ruukki Construction är ett internationellt bolag med ca 1 350 anställda och 11 specialiserade tillverkningsanläggningar. Med stark närvaro i 10 europeiska länder kan vi leverera våra huvudvarumärken Ruukki och Plannja till kunder lokalt. Företaget är ett dotterbolag till SSAB som är ett nordiskt och USA-baserat stålföretag med verksamhet i över 50 länder. Bolagets aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm och Helsinki. Läs mer om företaget på www.ruukki.com Dina arbetsuppgifter Som Projektingenjör på Ruukki arbetar du med konstruktion, utformning och teknisk support för tak- och fasadprodukter till Ruukkis kunder, som är etablerade företag inom bygg- och plåtbranschen. I nära samarbete med Ruukkis säljare är din huvuduppgift att göra tekniska beräkningar och utforma helhetslösningar både i samband med offertläggning och specifikation för produktion samt erbjuda teknisk support. Du jobbar som en del av ett team av Projektingenjörer (och i nära samarbete) tillsammans med våra säljare och kundservice, och har även löpande direktkontakt med Ruukkis kunder. Att erbjuda marknadsledande expertis inom konstruktion och utformning är en av Ruukkis grundstenar och våra Projektingenjörer spelar en central roll i detta arbete. Tjänsten är baserad på koncernens kontor i Luleå som delas med Ruukkis systerbolag Plannja och moderbolag SSAB. Din profil Vi tror att du är en positiv person, driven, hjälpsam och noggrann och trivs med ett arbete som innebär ett stort eget ansvar. Du bygger långsiktiga relationer och nätverk både internt och externt vilket förutsätter att du är utåtriktad och har lätt att samarbeta. Du trivs i att vara en del av ett team men har även god förmåga att styra och planera dina dagar självständigt. Utbildningsmässigt har du en byggnadsteknisk utbildning eller motsvarande i grunden samt att du har god erfarenhet att arbeta med 2D/3D- ritningar i CAD-miljö. Lika viktigt är att du har några års praktisk erfarenhet från byggbranschen, gärna från en liknande roll som Projektingenjör inom byggteknik. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Ansökan Ruukki Sverige AB samarbetar med Clockwork Rekrytering & Bemanning, har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen så kontakta rekryteringskonsult Daniel Kalén, 0708-21 53 00. Sista ansökningsdag är tisdag 4 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024