Lediga deltidsjobb i Ängelholm

Det finns totalt 44 lediga deltidsjobb att söka i Ängelholm

FRUKOSTKOCK/KALLSKÄNKA

ÄR DU VÅR NYE MEDARBETARE? Best Western Valhall Park Hotell är ett familjeägt fullservicehotell i Ängelholm med 70 rum, restaurang, konferens och spa. Det ska vara roligt att gå till jobbet och vi har en familjär stämning, omtanke om varandra, mycket humor, bra samarbete, är engagerade, prestigelösa och har stort gästfokus. Vi söker en vikarierande frukostkock Vi söker en frukostkock på 50% med erfarenhet av frukostbuffé och konferensfika till vårt härliga team. Vi söker en glad, engagerad och professionell kollega med förmåga att jobba i högt tempo. Du sätter gästen i fokus, är stresstålig och bra på att samarbeta. Tjänsten innebär arbete mestadels dagtid och även helger. Anställningen är en provanställning på 50% i sex månader. Lön enligt överenskommelse. Tillträde snarast. Språk – svenska i tal och skrift är ett krav Körkort - är ett krav Rekrytering kommer att ske löpande, sista ansökningsdatum är 9 juni. Välkommen med din ansökan! Har du frågor kan du kontakta Linda Devantier på 0431-25520. Skicka CV, personligt brev och löneanspråk till [email protected] Valhall Park Hotell, Stjernsvärds allé 66, 26274 ÄNGELHOLM

16 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Personlig assistent sökes till tjugoårig man i Ängelholm

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi är en familj som söker en personlig assistent till vår tjugoåriga son med diagnoserna autism och intellektuell funktionsnedsättning. Hantycker bland annat om Lego, kartor, att titta på filmklipp på YouTube, cykla på Side-by-side-cykel och att snickra.Tjänsten innebär bland annat atthjälpa till med grundläggande behov och kommunikation, träna kommunikation och samspel i vardag och lek, delta i hans intressen, skapa utveckling utifrån förmåga och behov, åka påcykelrundor samt attskapa en god och trygg tillvaro.Vår son behöver trygghet och förutsägbarhet.Vi arbetar utifrån KASAM (det vill säga att skapa begriplighet, hanterbarhet och meningsfullhet), stressavläsning, kravanpassning och lågaffektivt bemötande. Tjänsten är på ca. 50% och fördelade på dag- och kvällstid, både på vardagar och under helger.Omfattning:Deltid.Antal tjänster:1.Tillträde: Enligt överenskommelse.Urvalet sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Om dig - Du som sökande bör varalugn, lyhörd, stresstålig ochha enstor empatisk förmåga. Det finns ett behov av att du är mycket ansvarsfull, problemlösningsinriktad, flexibel och positiv. Vi ser gärna att du besitterförmågan att vara närvarande i stunden. Du behöver ha godkondition och kunna bådecykla och springa. Du är även prestigelös och intresserad av personlig utveckling.Det är mycketviktigtatt det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. I denna roll kommer du att ha ett tätt samarbete med föräldrarna. God förmåga att samarbeta och kommunicera är av denna anledningen förutsättning. Det är meriterande om du: Har kunskaper i TAKK och lågaffektivt bemötande Har genomgått en utbildning i autism. Det är krav på att du: Har erfarenhet av att ha arbetat med personer med och harkunskap omautism Innehar B-körkort Är rökfri Inte är pälsdjursallergiker Kan cykla och har god kondition Har flytande kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från polisen vid en eventuell anställning. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuellanställningFöranställning hos oss på Nordström Assistansbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta hos denna kundmåste du uppvisa ett giltigtutdrag ur brottsregistret vid en eventuell anställning. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
24 oktober 2024
Sjuksköterska, timanställning, till Bemanningsenheten i Ängelholm

Gör skillnad. Varje dag. Vill du kombinera timanställning som sjuksköterska med en annan karriär alternativt studier? Du kanske är pensionär och vill förlänga arbetslivet? Om det passar dig att vara timanställd, är du varmt välkommen till oss! Bemanningsenheten på Ängelholms sjukhus tillhör Verksamhetsområde rehabilitering och står för idén att vi skapar möjligheter för människor att utvecklas. Vår vision är att vi är en självklar aktör med närvaro och engagemang i vården. Här på Bemanningsenheten arbetar bemanningsassistenter, Vak-linje och Resursteamet Englarna tillsammans med timanställda undersköterskor och sjuksköterskor. Resursteamet samordnas ut i verksamheterna som består av slutenvårdsavdelningar med olika inriktningar, akutmottagning, mottagningsverksamheter samt vår rehabiliterings- och strokeenhet. Vårt främsta uppdrag är att bemanna avdelningarna vid korta vakanser bland personalen. Bemanningsenhetens arbete syftar till att bibehålla en hög patientsäkerhet och ett professionellt omhändertagande även när ordinarie personal inte är på plats. Ängelholms sjukhus har ett välkomnade klimat där alla blir sedda. Vi präglas av det mindre sjukhusets fördelar med korta beslutsvägar och närvarande aktivt ledarskap. På Ängelholms sjukhus hjälper vi människor att leva friskt och självständigt genom att förebygga, behandla och lindra sjukdom och dess långvariga effekter. Tillsammans blir vi bäst på planerad vård, sammanhållna vårdkedjor och rehabilitering. Vi leder utvecklingen mot framtiden, med hjälp av innovativa lösningar, nya metoder och arbetssätt. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i arbetet med att utveckla framtidens hälsosystem - vi vill och vågar testa nytt. Här leder vi med hjärta, mod, respekt och nyfikenhet. Du kan följa våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER I rollen som sjuksköterska hos oss får du en unik möjlighet att vårda patienter inom flera olika vårdnivåer och medicinska specialiteter, framför allt på slutenvårdsavdelningar men även på andra enheter på sjukhuset. Som ny medarbetare hos oss erbjuds du introduktion till verksamheterna och kontinuerlig kompetensutveckling. Du ges också möjlighet att arbeta flexibelt efter dina förutsättningar och önskemål. Vi vill att du ska fortsätta växa i din roll som sjuksköterska. Du väljer själv om du endast är intresserad av en enhet, eller flera. Du introduceras inom de enheter du kommer att bemanna och sedan väntar ett omväxlande arbete med många kollegor och samarbeten över gränserna för patientens bästa. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vad gäller erfarenhet välkomnar vi både dig med nyförvärvad kompetens och dig med lång erfarenhet. Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och energi där förmågan att snabbt ställa om mellan tempo och vårdnivå är en central del. I din yrkesroll är du redan idag en förebild för andra kollegor och har lätt att samarbeta för patientens bästa vård. Har du dessutom en positiv grundinställning och nyfikenhet till eget lärande är du rätt person för oss. Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Datainsamlare Ängelholm

International data analytics company is looking for a person to visit several places in the city. The job consists of collecting simple outside data within certain time frame and upload them to our system using mobile application. The position is open for a month time with possible continuation in the future. The job should be done every day, from Monday to Friday , any time between 13:00 and 16:00. The job itself won't take more than 20-30 min of your time. Requirements: smartphone driving license access to a car The nature of the job makes it great for a student or someone already working part-time and looking for an additional source of income. Self-employed are welcomed. Please mention it when applying.

14 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Personlig Tränare till Nordic Wellness Ängelholm

Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 300 gym och ett antal Padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar och har närmare 450 000 medlemmar. Vi fortsätter vår expansion och vårt mål är 350 klubbar fram till 2025. Nu letar vi efter fler ihärdiga, viljestarka och inspirerande entreprenörer, som hjälper oss med spridningen av träningsglädje i rollen som Personlig Tränare till vår klubb i Ängelholm. Vill du anta utmaningen? Låt oss berätta mer! Att vara Personlig Tränare på Nordic Wellness Något av det bästa du vet är att sprida känslan vidare av ett bra träningspass. Vad är ett bra träningspass? Ingen kan förklara det bättre än du! För du vet att vissa uppmuntras bäst av ett tydligt mål, att bara riktigt hårt arbete är vägen till ett nytt personbästa. Och du vet att andra försöker hitta träningsglädjen för första gången och behöver en lugnare väg för att hitta sin plats på gymmet. När du börjar jobba på Nordic Wellness är vår förhoppning att det finns medlemmar som är där och tränar, om inte bara, så till stor del för att just DU är deras personliga tränare. Ibland kanske det till och med är dina marknadsföringsknep som gör att de hittar vår klubb från första början. Dina egenskaper att knyta kontakter och skapa relationer till kunder och medarbetare är uppskattade här. Och din förmåga att själv administrerar och på egen hand sälja dina tjänster är vad som kommer få dig att trivas extra bra hos oss. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som har gått en personlig tränarutbildning hos ett godkänt utbildningsföretag och kan stolt visa ditt väl förvärvade certifikat. Ditt egna ansvar kommer sättas på prov. Du brinner för försäljning och drivs av att sätta mål – extra mycket av att slå dom. Du får givetvis hjälp genom att synas på vår hemsida och i säljande material på klubben, men det är din drivkraft och engagemang som kommer vinna dina kunders hjärtan. Du ser det som en självklarhet att hjälpa dina kollegor med att hålla klubben fräsch, du höjer servicegraden hos oss och gör det lilla extra för att lyfta träningsupplevelsen för våra medlemmar. Din känsla för ordning märks också i ditt sätt att föra journaler och rapporter. Du gör det förstås för att du vet att dina kundrelationer kräver omsorg, att kunderna litar på att du leder dem mot resultat de inte hade klarat nå utan din hjälp. Tjänsten är en timanställning, har du möjlighet att jobba allt från några timmar i veckan till heltid är det av intresse. Du kommer att arbeta både dagar, kvällar och helger. Kan du dessutom visa oss dokumenterad kunskap inom kost och hälsa utöver din PT-utbildning är vi än mer övertygande om att du kommer göra ett fantastiskt jobb hos oss! Att jobba på Nordic Wellness Träningsbranschen växer fortfarande och du kommer snabbt att förstå att Nordic Wellness inte är något undantag. Att fler och fler vill ha hjälp med att nå sin träningspotential är lika självklart som att fysisk aktivitet är bra för människan. Här erbjuds du en stimulerande arbetsplats med flera års erfarenhet av yrket. Du får en introduktion för att komma igång och stöttning i försäljning längst vägen. Bered dig på ett utmanande, energirikt och ständigt utvecklande företag. Bifogat i din ansökan vill vi få med din licens eller certifikat. Vänta inte med din ansökan, vi vill få in vår nya stjärna så snart vi hittar dig!

14 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Butiksmedarbetare Byggmax Ängelholm, 50

Vill du hjälpa människor förverkliga sina drömmar? Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att på så vis ge människor råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra på vår resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel! Alla medarbetare utför samtliga arbetsuppgifter på våra anläggningar, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan bland annat innehålla kundservice, prismärkning, inventering, samt mottagande och uppackning av varor. Du kommer arbeta i en snabbrörlig och föränderlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur! På Byggmax jobbar vi med friskvård och för att ha en god balans i livet. Vi hittar på roliga teamaktiviteter ihop för att stärka gruppen och hos oss finns det alltid möjlighet för utveckling. Som butikssäljare är dina viktigaste uppgifter att: - Arbeta aktivt med kundbemötandet – vi vill ge alla kunder en förstklassig service. - Sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris. - Hålla ordning och reda i lokalerna och se till att hyllorna alltid är välfyllda. - Plocka virke, inventera, hantera inleveranser och prismärka varor för att säkerställa att kundens upplevelse blir positiv - Hjälpa till att mäta och räkna kundernas varor Kvalifikationer: - Ha ett intresse av renovering och bygg, detaljhandel och kundbemötande - Drivs av försäljning och att överträffa kundens förväntningar - B-Körkort - Kunna räkna och mäta kundernas varor obehindrat - Har goda kunskaper i svenska och kan göra sig förstådd på engelska - Tillgänglig att arbeta under anläggningens öppettider - Kan stå för och arbeta efter våra värderingar Önskvärda personliga egenskaper: - Serviceinriktad – har en vilja att arbeta med service och brinner för att arbeta med försäljning - Snabb, effektiv, lyhörd, flexibel – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse - Ansvarstagande - för egen utveckling och för anläggningens framgång – inställningen laget före jaget - Har driv och engagemang för anläggningen - Kan arbeta självständigt och är självgående - Är van att ta egna initiativ och ser vad som behöver göras - Nyfiken på att lära sig nya saker Övrigt: - Erfarenhet av bygg, detaljhandel och kundbemötande är meriterande - Truckvana är meriterande - Truckutbildning och körtillstånd ges internt på anläggningen Arbetstider: - Enligt anläggningens öppettider, inklusive tidig morgon, kvällar och helger. - Tjänsten är semestervikariat med start från 2024-05-13 Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser gärna att du är snabb, effektiv och lyhörd på samma gång – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse. Det du inte redan har kunskap kring, har vi utbildningar för. Vi har en väldigt stark företagskultur med mycket glädje och starkt samarbete i grunden och vi söker dig som vill vara en del av detta. För att matcha oss är du redo att ta ansvar för både din utveckling och för anläggningens framgång, med inställningen laget före jaget. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss en objektivitet. Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Tveka inte att ansöka om tjänsten! Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Alla hemmasnickare ska kunna förverkliga sina byggdrömmar, det tycker i alla fall vi på Byggmax. Oavsett om det handlar om inomhus-, utomhus- eller trädgårdsprojekt. Därför jobbar alla Byggmaxare mot samma mål: att ge dessa hemmasnickare både råd och möjlighet till det! Byggmax har totalt över 190 butiker fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Utöver de fysiska butikerna finns även en ständigt växande e-handel. Sedan starten 1993 har Byggmax haft som affärsidé att vara det bästa och billigaste alternativet för hobbysnickare och proffs som vill köpa byggmaterial av bra kvalitet. Vi har gått från att vara en ettrig uppstickare till att bli en av Sveriges största byggmaterialkedjor. Med hjälp av ständiga förbättringar, löpande effektiviseringar och en förändringsbenägen företagskultur har bolaget blivit ett av branschens lönsammaste. I koncernen Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, Buildor, Right Price Tiles och Næstved Lavpristræ. Varmt välkommen till Byggmax, både som kund och som potentiell medarbetare!

9 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Studie- och yrkesvägledare till Ängelholms gymnasieskola

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Ängelholms Gymnasieskola är en inspirerande mötesplats för kunskap och utveckling. Det är en stor arbetsplats; varje dag tar vi emot ca 1500 elever! För att erbjuda en bra verksamhet är vi ca 200 medarbetare. Ängelholms Gymnasieskola har motiverade elever och kunnig personal. Våra gymnasieprogram är lokaliserade till tre olika skolenheter, Rönnegymnasiet, Valhall College och Victoriaskolan. Vi har goda resultat och anstränger oss för att utveckla verksamheten i takt med omvärlden. Ängelholms Gymnasieskola får medial uppmärksamhet för både goda initiativ från lärare och framgångsrika resultat hos elever. Sökandetillströmningen till våra program är god. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad studie-och yrkesvägledare som vill arbeta tillsammans med oss på Ängelholms Gymnasieskola för att entusiasmera eleverna och skapa en skola där både elever och medarbetare känner stor delaktighet. Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgift är att vägleda elever inför fortsatt utbildning och kommande arbetsliv genom individuella samtal, gruppvägledning samt klassrums- och aulainformationer. Utöver detta ingår även övriga vanliga arbetsuppgifter inom ramen för rollen; så som arbete med studieplaner och annan administration, intern och extern kommunikation med exempelvis Arbetsförmedlingen, samt olika typer av informationsinsatser. I viss mån kan det även bli aktuellt att upprätta praktikplatser och följa upp placeringar. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor och ha ett nära samarbete med skolledning, elevhälsoteam, administration samt studie-och yrkesvägledare i och utanför kommunen. Tillsammans verkar ni för att utveckla studie-och yrkesvägledningen på skolan. Tjänsten är riktad mot IM och placerad på Valhall College i Ängelholm. Tjänstens omfattning är 75-80 %. Vilka program tjänsten riktas mot samt tjänstens omfattning kan komma att justeras framöver. KVALIFIKATIONER Du är utbildad studie-och yrkesvägledare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i skola. Utöver dina ämnesspecifika kunskaper har du även andra viktiga kvaliteter som bidrar till att skapa en god arbetsmiljö för både elever och medarbetare. Du är utåtriktad, initiativrik och gillar att utveckla nya arbetssätt. För eleverna är du en källa till inspiration och du engagerar dem utifrån deras olika förutsättningar. I din kommunikation med såväl elever som medarbetare är du lyhörd, flexibel och har ett lugnt och vänligt bemötande. Vidare har du lätt att skapa förtroende i dina olika relationer. Du har en välutvecklad kommunikativ förmåga och samtalet är ditt främsta verktyg. Du har ett intresse för hur vi tillsammans, oavsett våra olika roller, kan arbeta med elevhälsa. Eleverna är din främsta prioritet och du samarbetar med elever och personal på ett opretentiöst sätt för att verksamheten ska blomstra. God samarbetsförmåga, erfarenhet av arbete i arbetslag samt intresse av att driva utvecklingsarbete är därför viktiga egenskaper. Samtidigt måste du kunna arbeta självständigt och hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Det är bra om du trivs med stundtals hög arbetsbelastning. Det är en självklarhet att du har god digital kompetens och att du är van att arbeta med ordbehandling och presentationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Inledande digitala intervjuer med utvalda kandidater kommer att genomföras fredagen den 24/5. Efter ett andra urval kommer vi att bjuda in kandidater till fysiska intervjuer den 28/5. För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Säsongspersonal till Dormy Golf i Ängelholm

Gillar du golf, möten med människor och service? I så fall kanske du är vår nästa stjärna när vi nu bemannar upp inför kommande högsäsong på Dormy Golf. Många av våra kunder vet precis vad de är ute efter, medan andra bara kommer till oss för att klämma och känna. En del spenderar hela veckopengen och somliga bestämmer sig för en näve peggar. Vissa frågar om professionell hjälp samtidigt som några vill sköta sig på egen hand. Vår omtyckta butikspersonal finns alltid till hands för alla typer av kunder. Oavsett om det handlar om att guida till köp eller bara snacka golf i allmänhet så lägger vi ner själ och hjärta i allt vi gör eftersom vår passion för spelet är oändlig. Därför gissar vi att du känner samma sak. Men vi tycker också om människor och möten och brinner för att ge fantastisk service och varma leenden varje dag i veckan, alla dagar om året. Vi på Dormy har som ledstjärna att alla våra kunder ska uppleva en bättre golfupplevelse och vi jobbar hårt varje dag för att uppnå den visionen. Du blir en central del i helheten med uppgiften att ge våra kunder i varuhuset ett entusiastiskt bemötande och guida dem rätt i jakten på köpet som kan göra deras favorithobby ännu lite roligare. Du kommer även att vara behjälplig med varupåfyllnad och logistik. Varje dag strävar vi efter att tillsammans leverera ett bättre resultat än föregående dag. Vi vet att engagerade medarbetare som trivs med arbetet har stor betydelse för hur kunden upplever oss. Med gemensamma värderingar, tydligt ledarskap, individuellt ansvarstagande och stimulerande arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett utvecklande arbete i högt tempo. Vem vi söker Vi tror att du är en van golfare. Det är meriterande om du har erfarenhet inom kassa, konfektion eller försäljning av golfprodukter. Du trivs i mötet med kunden och försäljning. Vi sätter högt värde på personliga egenskaper som en smittande entusiasm och hur du uppträder i möten med människor. Hos Dormy är tempot ibland högt och många kunder söker personalens uppmärksamhet. Därför värdesätter vi att du har förmågan att vara glad och trevlig och ge förstklassig service också under intensiva perioder. Vi söker dig som kan jobba på ett schema som är på ca 34/h i veckan under vår högsäsong juni- september, med möjlighet till förlängning. Tjänsten innefattar timlön. Din anställning kommer att inledas med en introduktions- och utbildningsperiod för att ge dig och oss de bästa förutsättningarna för att lyckas tillsammans! Låter det intressant? I så fall passa på att skicka in din ansökan redan i dag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Specialpedagog till förskoleområde Öster

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Förskoleområde Östers förskolor består av åtta förskolor, Lunnagårdens- Munkalyckans-, Möllebackens-, Munkabyns-, Tallbitens förskola-, Hjärnarps-, och Morkullans förskola. Vi söker specialpedagog till Munka-Ljungbys förskolor. På Östers förskolor arbetar personalen för en tillgänglig och inkluderande undervisning. Vi lägger stor vikt i de pedagogiska relationerna, den grundläggande utgångspunkten för pedagogiska relationer är att alla barn (och vuxna) utvecklas och lär i relationella processer som innehåller två ömsesidigt beroende riktningar – att förstå och göra sig förstådd Utbildningen formas för att möta alla barn utifrån deras förutsättningar och behov. Hos oss är barns delaktighet och engagemang i förskolans utbildning en förutsättning för deras lärande och utveckling. Förskolorna arbetar utifrån Reggio Emilia filosofin där demokratiuppdraget är i fokus tillsammans med projekterande arbetssätt och estetiska lärprocesser. Hos oss är barnen är viktiga samhällsmedborgare med rättighet att bli sedda, hörda och berörda. Förskolornas kompetensutveckling har riktat sig till all personal och har under två år utgått från skolverkets moduler specialpedagogik för lärande. Syftet är att skapa en likvärdig förskola där varje barn får möjlighet att utvecklas efter sina förutsättningar och behov. Vi främjar det kollegiala lärandet där du kommer få förutsättningar att utvecklas tillsammans med andra. Hos oss är alla viktiga, med arbetsglädje på jobbet tar vi ansvar för att vi är varandras arbetsmiljö. När vi trivs på jobbet kan vi ha roligt och då löser vi problem enklare och är mer kreativa. Vi har mod att tänka nytt och våga pröva. Tillsamman gör vi det omöjliga möjligt. Genom en hållbar värld där miljön, materialet och relationen till varandra lägger grunden för att bygga hopp, glädje och inspiration samt engagemang att gemensamt ta ansvar för framtiden. Förskolorna har nära till naturen och här samlar vi kraft och material. Förskolan är en plats där vi tillsammans barn, pedagoger och familjer tar ansvar för en gemensam hållbar framtid. ARBETSUPPGIFTER Arbetet kommer att innebära handledning och konsultation till personalen i pedagogiska frågor. Arbetet sker på organisation-, grupp- och individnivå med utgångspunkt i ett relationellt och salutogent förhållningssätt där tillgänglighetsmodell är ett viktigt verktyg i vårt barnhälsoarbete. Du kommer att samverka i interna och externa mötesforum där du bidrar med dina ståndpunkter utifrån ditt specialpedagogiska perspektiv. Du utgår ifrån både forskning och beprövad erfarenhet och håller dig uppdaterad genom att omvärldsbevaka forskning som bedrivs för vidare utveckling av arbetet. Vi söker dig som vill ge stöd och bidra med dina kunskaper för att synliggöra personalens egna kompetenser och resurser för att på bästa sätt öka möjligheterna för alla barn att må bra, utvecklas och lära i våra verksamheter. Du kommer ansvara för dokumentation, uppföljning samt utvärdera insatser i kommunens dokumentationssystem Prorenata. Uppdraget består av att arbeta i nära samarbete med rektorer och specialpedagog samt är en länk mellan arbetslag och rektor. Som specialpedagog inom Förskoleområde Öster är det viktigt att alltid vara den som tar barns perspektiv, att vara en garant för att allt barnhälsoarbete tar sin början på organisation och gruppnivå. Du kommer att vara involverad i det systematiska kvalitetsarbete som pågår och är en viktig person när det gäller att stödja pedagogerna i arbetet med att skapa tillgängliga lärmiljöer som möter alla barns behov och förutsättningar. Du kommer att ha en stor roll i det förebyggande och främjande arbetet med att undanröja hinder och svårigheter i olika lärmiljöer, i strävan mot en likvärdig förskola men även med insatser för enskilda individer i olika former av svårigheter. KVALIFIKATIONER Vi söker en utbildad specialpedagog med förskolebakgrund som har en positiv vilja och förmåga att utveckla verksamheten. Att kunna se möjligheter och ta egna initiativ är viktiga egenskaper i uppdraget. Kunskap och erfarenhet kring att arbeta med neuropsykiatriska svårigheter samt kunskap tillgänglighetsmodellen och språkstimulerande insatser efterfrågas. Du ska ha kunskap om och vara väl förankrad i förskolans uppdrag där ett relationellt och salutogent perspektiv har ett tydligt fäste. Att vara flexibel samt ha en god förmåga att samarbeta med olika professioner, såväl inom den egna organisationen som med externa aktörer är en förutsättning. Meriterande är att ha arbetat som specialpedagog i förskolan. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Är du den vi söker? Har du mod att tänka nytt, sätter du barnet i centrumser du olikheter som en tillgång, och vill vara med på vår resa att utveckla våra förskolor är du välkommen med din ansökan. Omfattning på tjänsten är 80-100%. Intervjuer kommer preliminärt att ske 21 och 28 maj. ÖVRIGT För att bli aktuell för tjänsten måste du uppvisa utdrag ur belastningsregistret. Har du erhållit företrädesrätt i Ängelholms Kommun, ska du ange detta i din ansökan. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ängelholms kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

8 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Extra personal till fritidsgård

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se. Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. I Ängelholm bedriver vi ett aktivt och långsiktigt arbete för att ge våra ungdomar en positiv, stimulerande och aktiv fritid där ungdomsinflytande och delaktighet prioriteras högt. Vår verksamhet grundar sig i barnkonventionen. Fritidsgårdarna i Ängelholms kommun är HBTQI certifierade. Vi ingår även i KEKS nätverket. ARBETSUPPGIFTER Vi söker extrapersonal med placering på fritidsgårdarna Mk-Huset, den centrala fritidsgården i centrum och i Strövelstorp. Vår huvudsakliga målgrupp är ungdomar på högstadiet och gymnasiet. I tjänsten ingår att arbeta både på och utanför fritidsgården. Det som är centralt är att verksamheten ska bygga på ungdomarnas egna idéer och aktiva medverkande på fritidsgården. Har du erfarenhet av att arbeta med ungdomar är detta självklart starkt meriterande. KVALIFIKATIONER Vi söker efter följande profil: Du är driven och har ett normkritiskt förhållningssätt i arbetet. Du har god kunskap eller egen livserfarenhet kring HBTQI. Du är en trygg vuxen, strukturerad och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har förmågan att bygga goda relationer till ungdomar, men även att hålla tydliga gränser för att skapa trygghet. Du gillar att arbeta tillsammans med andra och nå gemensamma mål, men även jobba enskilt samt att du är flexibel och tar initiativ. B körkort är positivt men ej ett krav. Vi värdesätter om du har egna intressen/kompetenser som skapar mervärde i verksamheten. Tjänsten består av kvälls och helgtjänstgöring. ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

7 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024