Modersmålslärare/studiehandledare i karen/burmesiska

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Modersmålsenheten i Hallsbergs kommun söker nu modersmålslärare/studiehandledare i karen/burmesiska för anställning under läsåret 24/25. Du har din anställning vid modersmålsenheten men kommer att tjänstgöra vid en eller flera skolenheter i kommunen. Du kommer att arbeta med modersmålsundervisning och/eller studiehandledning för elever i grundskolan. Som modersmålslärare ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera modersmålsundervisning. Som studiehandledare hjälper och stöttar du elever med annat modersmål än svenska i deras dagliga skolarbete. Du samarbetar tätt med elevernas ämneslärare som är ansvariga för elevens undervisning, planering och uppföljning. Kvalifikationer: Vi söker dig som har lärarutbildning eller motsvarande utbildning och/eller erfarenhet för att undervisa i karen/burmesiska. Vi ser positivt på om du har studiehandledarutbildning. Därtill är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som modersmålslärare och/eller studiehandledare. Det är att krav att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt grundläggande datorkunskaper. Du kan komma att arbeta på flera av kommunens skolor och därför är även körkort och tillgång till bil ett måste. Som person trivs du med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft, hög servicenivå och social kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt: Tjänsten är ett vikariat på 50% under läsåret 24/25. Utifrån erfarenhet och kunskap i efterfrågade språk kan tjänsten komma att gälla flera språk.  Sista ansökningsdag är 2024-06-06. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse.  Varmt välkommen att söka tjänsten! I den här rekryteringen kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras. Utdraget beställs från www.polisen.se och ska gälla för arbete inom förskola och skola. Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons. Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000

22 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Lärare till vård- och omsorgsutbildningen, Allévux

Kom och arbeta hos oss med framtidens nya kompetens på Sveriges arbetsmarknad! Sydnärkes utbildningsförbund bedriver gymnasieutbildning vid Alléskolan och vuxenutbildning vid Allévux i Hallsberg. Sydnärkes utbildningsförbund har som målsättning att alla utbildningar hos oss ska vara det självklara valet för regionens ungdomar, vuxna och arbetsgivare. Vi jobbar för att vi ska vara prio ett i utbildningsfrågor för vår framtid! Förbundet arbetar aktivt med att erbjuda en bra studie- och arbetsmiljö till våra elever och medarbetare och vi är stolta att vi fortsätter att utvecklas i en uppåtgående trend! Så vad kan Sydnärkes utbildningsförbund erbjuda dig? Jo, ett arbetsklimat där vi värderar öppen kommunikation mellan medarbetare och ledning. Vi har snabba beslutsvägar där dina möjligheter att vara delaktig och påverka beslut inom organisationen är stora. Du får många trevliga kollegor, ca 300 st, som du kan bolla tankar och idéer med samt möjligheter till ständig utveckling så som utbildningar och fortbildning. Hos oss får du både friskvårdsbidrag och friskvårdstimme samt möjlighet att träna i våra egna lokaler. Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och bidra till att vi ska bli Örebro läns mest attraktiva arbetsplats? Kom då in med en ansökan till oss, vi väntar på just dig! ARBETSUPPGIFTER Arbetar du idag inom vården och känner att du vill gå vidare i din yrkeskarriär? Eller är du behörig yrkeslärare inom vård och omsorg och är sugen på nya utmaningar? Vill du vara med och utveckla utbildningen i en framgångsrik verksamhet? Nu har du chansen att bli vår nya kollega! Vi söker nu dig som vill komplettera vårt team på Vård- och omsorgsutbildningen på Allévux, med just dina kunskaper och din kompetens, i strävan efter att ge eleverna den bästa utbildningen! Du kommer att ingå i vård- och omsorgsutbildningens arbetslag och undervisa vuxna i kurser som omvårdnad och social omsorg men även andra ämnen och kurser som ingår i vård-och omsorgsutbildningen, kombinationsutbildning samt uppdragsutbildningar. Du kommer att ingå i ett arbetslag där fokus är att erbjuda utbildning utifrån de villkor som våra studerande har att studera på. Du tillsammans med ditt arbetslag har en stor frihet i att planera arbetet med elever utifrån denna förutsättning. Blir du vår nya kollega kommer du få en arbetsplats som drivs av en positiv elevsyn och yrkesstolthet, vilket skapar framgång i vårt arbete! Allévux har ett flexibelt arbetstidsavtal med möjligheter till viss del styra arbetstider individuellt efter verksamhetens möjligheter och behov. Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! KVALIFIKATIONER Kvalifikationer: Du har yrkeslärarexamen inom vård- och omsorg Alternativt, lång och bred yrkeserfarenhet från arbete inom vård- och omsorg som sjuksköterska eller som arbetsterapeut. Meriterande: Du har tidigare erfarenhet av att ha undervisat vuxna. Du är sjuksköterska i grunden. Personliga egenskaper: * du kan arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra * du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att anpassa undervisningen och dina pedagogiska metoder utifrån individ- och gruppbehov. * du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt * du är flexibel, lösningsfokuserad, självgående samt har en god samarbetsförmåga Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi vill att du bifogar intyg som styrker din yrkeserfarenhet samt yrkeslärarexamen/lärarlegitimation om du innehar en sådan. ÖVRIGT Medarbetare med olika kön, bakgrund och erfarenheter tillför nya värdeskapande perspektiv, vilket utvecklar verksamheten. Vi välkomnar därför en mångfald av sökande till vår arbetsplats. Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas vid eventuell anställning. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan via offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Urvalet för de vi kallar till intervju kommer att grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Ekonomiassistent

Om jobbet Vi på Vilos Group AB, agenturägare för flertalet släpvagnsmärken i Sverige söker vår nästa kollega! Om oss Vilos Group AB är ett etablerat bolag som varit aktivt sedan 1992. Vi är agenturägare av flertalet släpvagnsmärken på den svenska marknaden och jobbar främst B2B. Vi har idag ca etthundra etablerade kunder över hela Sverige, från Norr till Söder. Vår drivkraft är rätt släpvagnsprodukt för varje behov och vi försöker alltid vara det enkla och tillgängliga alternativet för varje kund. Bolaget har 9 anställda. Vi söker dig med intresse för ekonomi och redovisning. Du är lyhörd, social och noggrann. Vad du erbjuds Du erbjuds en stimulerande och nytänkande arbetsplats som alltid strävar efter bättre processer. Tillsammans med ekonomiansvarig hanterar ni företagets löpande redovisning och rapportering. Du blir en del av en växande verksamhet med framtidsutsikter. Företaget har under 2023 etablerat nytt centrallager med kontor på 1400kvm där din arbetsdag utgår ifrån, med alla bekvämligheter som nya lokaler erbjuder samt gym och bastu. Du kommer omringas av goda kollegor med gott om humor och positiv inställning till arbetets gång, med mångåriga erfarenheter av företaget. Din arbetsdag kommer inkludera ansvarsområde inom löpande redovisning i leverantör och kundreskontra, lönehantering och rapportering. Vad du kommer att jobba med Som anställd som ekonomiassistent jobbar du huvudsakligen med: Löpande arbete i kund samt leverantörsreskontra – kontering av leverantörsfakturor, hantera in samt utbetalningar, attest, påminnelse och inkassohantering Hantera kundtjänst berörande fakturafrågor Lönehantering och rapportering Avstämningar och skapa rapportunderlag Ha en övergripande servicefunktion gentemot organisationen, kunder och leverantörer. Vem vi söker Din personlighet (Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper) Ärlig, seriös och trovärdig Social och serviceminded Strukturerad och självgående Goda kommunikations- och initiativegenskaper Lösningsorienterad och en färdigställare Noggrann Har en vilja för att lära och redo att ta initiativ för att utvecklas inom tjänsten. Goda datakunskaper Din bakgrund och erfarenhet Gymnasial utbildning Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete och/eller löpande redovisning Du har en vana av att hantera ERP, projektsystem, mejl, excel. Du pratar flytande svenska. Övrigt om tjänsten Placeringsort: Hallsberg Örebro Län Tjänsten erbjuds som en tillsvidareanställning med en omfattning om 50% med 6 månaders provanställning. Din arbetstid är flexibel men arbetstiden ska i första hand förläggas dagtid mellan kl 07.00 – 16.00. Även distansarbete kan förekomma. Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid Du ansöker genom att ta personlig kontakt med CEO, Sara Oliv via mejl [email protected]. Vi tillsätter tjänsten främst efter dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024