Lediga deltidsjobb i Kalix

Det finns totalt 27 lediga deltidsjobb att söka i Kalix

Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33.Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det. Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande, har du det inte så får du lära dig det under introduktion. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Svensk & Finsktalande Kundservicemedarbetare

Svensk och finsktalande serviceinriktad medarbetare sökes! Älskar du att hjälpa människor och kan du tala både svenska och finska flytande? Då kan du vara den vi söker! Gå in på Responda Group för att upptäcka mer om oss och vår företagskultur. Vårt erbjudande till dig Hos Responda Group kommer du bli en del av ett härligt team som sätter kunden i första hand. Vi är stolta över vår företagskultur som uppmuntrar glädje och utveckling. Bli en del av vårt team och bidra till att leverera godkundservice på både svenska och finska.Vi erbjuder: En inspirerande arbetsmiljö med trevliga kollegor och luftiga lokaler Kontinuerlig utbildning och personlig utveckling En stöttande chef som värderar ditt arbete och utveckling Teamaktiviteter och möjligheten att vara en del av en stark gemenskap Om tjänsten Du blir en del av vårt kundserviceteam och utgår från vårt fina kontor i Haparanda. Tjänsten erbjuder möjligheten att använda dina språkkunskaper genom att hjälpa svenska och finsktalande kunder att lösa olika problem. Arbetstiderna är varierande måndag - söndag både dagtid, kväll och helg. Vi ser fram emot din start hos oss i maj 2024. Dina arbetsuppgifter: Du kommer hantera inkommande samtal och förfrågningar på både svenska och finska, erbjuda stöd och lösningar till våra kunder samt representera företaget med professionalism och engagemang. Att arbeta mot uppsatta mål samt med effektivitet bemöta kunder blir en del av din vardag. Din profilFör att passa i rollen ser vi att du: Har passion för kundservice och att lösa problem Är en lagspelare med stark samarbetsförmåga Är punktlig, pålitlig och kan hantera ditt arbete effektivt Är noggrann i ditt arbete med fokus på kvalitet Talar och skriver flytande på både svenska och finska Har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning Har en gymnasieexamen Vi erbjuder en flexibel anställningsform med ambitionen om en långsiktig utveckling hos oss. Skicka in din ansökan snarast via vår karriärsida. Vi ser fram emot att välkomna dig till Responda Group – där vi tillsammans strävar efter att erbjuda bästa möjliga service. Om Responda GroupResponda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33.Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det. Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande, har du det inte så får du lära dig det under introduktion. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Produktambassadör

Vi söker dig som gillar att träffa folk och vill ha ett fritt arbete. Som produktambassadör står du i en livsmedelsbutik och bjuder på smakprover. Ofta får du jobba torsdagar och/eller fredagar, och vi kan erbjuda löpande varje vecka. Du är timanställd och kan välja ifall du vill ta uppdraget eller inte. Vi betalar fast timlön, semesterersättning och milersättning när du använder din bil. Du får tydliga instruktioner och trevligt stöd från en regionsansvarig hos oss. Skriv ett par rader om dig och skicka dina kontakter till oss, så kontaktar vi dig inom kort :) Hoppas vi hörs! //Brand Impact Teamet

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Väktare sökes till myndighetsuppdrag - Kalix

Vill du arbeta tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan för att bidra till en rättssäker hantering av frihetsberövande personer och bevaka misstänkta brottsplatser? Securus är ett bolag som arbetar tillsammans med myndigheter för att hantera bemanningen av arrester och temporära polisiära bevakningar. Om du är intresserad av att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor och växa i din roll som väktare i en myndighetsmiljö kan Securus vara rätt för dig.   Just nu söker vi dig som vill arbeta som väktare vid brottsplatsbevakningar i Kalix. I maj 2023 kommer vi ta över ansvaret för arresterna och brottsplatsbevakning på flertalet orter i Sverige. Vi söker dig som är van att samarbeta med kollegor för att säkra kvaliteten i arbetet samt har förmåga att tempoväxla när situationen kräver det. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom kriminalvården, psykiatrin eller i annat liknande yrke där du har varit i kontakt med människor i utsatta situationer. Tjänsten innebär att du arbetar som arrestantvakt och tillsammans med dina kollegor sköter driften av arresten samt vid behov bevakar temporära objekt som uppkommer vid misstanke om brott. Tjänsten avser en tillsvidaretjänstgöring med inledande 6 månaders provanställning. Vi har behov av personal som kan jobba på behovsbasis. Se våra andra annonser om du söker heltids- eller deltidsanställning och kan jobba på annan ort. Anställningen kan inledas med en grundutbildning som gör att du får rätt verktyg och kunskaper för att utföra arbetet när så krävs. Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som väktare eller arrestantvakt. Eftersom Securus är ett säkerhetsklassat företag som till stor del arbetar mot offentliga myndigheter genomförs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen.  För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift. Tjänsten innebär emellanåt att ta del av och förmedla nödvändig information vid myndighetens hanterande av frihetsberövade personer. Du behöver även kunna tala och förstå engelska. Vi vill att du som väktare har god fysik till den grad att du klarar av de krävande situationer som emellanåt uppstår i tjänsten. Övrig information Arbetsgivare: Securus Säkerhet i Sverige AB Start: Enligt överenskommelse efter godkänd säkerhetsprövning Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Lön: Enligt kollektivavtal mellan Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet   Till din ansökan vill vi att du bifogar utbildningsbevis på VU1 och VU2. Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss via epost till [email protected]. Urval och intervjuer kommer ske löpande, vi ser fram emot din ansökan! Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utan endast via annonsen. Klicka på ”ansök här”. Securus har med mer än 20 år i branschen och nästan 300 medarbetare blivit ett av Sveriges mest spännande säkerhetsbolag. Vi arbetar främst tillsammans med svenska myndigheter inom rättskedjan. På Securus arbetar vi med visionen att bidra till ett tryggare samhällsklimat. De kommande åren planerar vi att utveckla och växa Securus till en av de mest betydande aktörerna inom säkerhet och trygghet. Vill du vara mer än bara ett anställningsnummer? Ansök då redan idag! Vi bygger samarbeten för ett tryggare samhälle.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Matinspiratör

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför alltpå To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!

3 maj 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Butikssäljare till OKQ8 Kalix, deltid

Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut släpvagn, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 OKQ8 Kalix. Urval sker löpande och du har goda chanser till förlängning. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OK Norrbotten erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling av oss själva. Det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du skift. Denna tjänst är ett vikariat på 32,31 timmar per vecka fram till den 22/6 2025. Med goda möjligheter till förlängning. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 00:00 och helger mellan klockan 07:00 - 00:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! OK Norrbotten är en ekonomisk förening som ägs av ca 119 000 medlemmar. Föreningen ingår i OKQ8-kedjan med 18 bemannade bensinstationer, en återförsäljare och 15 automatstationer. OK Norrbotten har en stark lokal närvaro och finns i länets alla kommuner. Vi har 215 bilkunniga medarbetare som brinner för att göra livet enklare för våra medlemmar och kunder. OK Norrbottens överskott stannar i Norrbotten. Det som inte återinvesteras i föreningens anläggningar delas ut till medlemmarna i form av återbäring. OK Norrbotten arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Här kan du ta del av vad vi erbjuder som arbetsgivare, både för att attrahera och behålla medarbetare. - Varierande arbete som gör skillnad - Varje dag på din station bjuder på omväxlande arbetsuppgifter och erfarenheter. Du är inte bara proffs på service och en problemlösare, du förbereder och serverar mat och hjälper till med enklare bilvård vilket ger dig en bredd av kompetenser. Under arbetsdagarna varvas högt tempo med lugnare stunder. - Spännande möten med människor - Stationsmedarbetare är ett socialt yrke där du träffar nya människor varje dag. Och genom vänlig service och professionell attityd gör du stor skillnad för våra kunders upplevelse av OK Norrbotten och OKQ8. - Team som skapar framgång - Tillsammans med dina kollegor är du en del av det kompetenta team som möter våra kunder varje dag. Med hög arbetsmoral som innebär att vara proaktiv, hugga i där det behövs och göra det lilla extra skapar ni gemensamt stationens framgång – och har roligt under tiden. Hos oss är det inte ovanligt att medarbetare blir vänner för livet. - Utveckling och karriär - När vi anställer medarbetare investerar vi även i dig som person. Din bakgrund är inte det viktigaste – däremot din inställning och vilja att göra ett bra arbete. För dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären erbjuder vi fina möjligheter, de flesta av våra stationschefer började som stationsmedarbetare. Genom arbetets alla utmaningar utvecklas du inte bara i ditt arbete – utan även som människa.

2 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren och engagerad personlig assistent sökes till härlig kille i Kalix!

Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.  Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju. Vi söker nu personliga assistenter både till en fast rad. Som assistent har du tillsammans med oss inom Kompis tillfälle att ge den bästa assistansen och erbjuda guldkant på tillvaron. Vi ser gärna att du är noggrann, ansvarstagande och har ett stort hjärta och en stor portion av humor. Som min assistent hjälper du mig med alla moment i vardagen, allt från hygien, träning och matlagning till att hänga med på aktiviteter. Det är en fördel om du har jobbat som personlig assistent, elevassistent eller annat vårdyrke. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande arbete - Är tillitsfull och social - Har ambitioner med ditt yrkesval - Har engagemang för ditt arbete som kan arbeta självständigt - Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning för att klara arbetet Krav - Är simkunnig - Har körkort och tillgång till bil Man behöver vara lugn som person och ha tålamod. Men du ska också tycka om att hitta på saker och gärna komma med egna initiativ och vara delaktig i planeringen på saker vi kan hitta på under min fritid men även strukturen i min vardag. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden med några års arbetslivserfarenhet Låter detta som ett jobb som skulle passa dig tveka inte utan sök tjänsten! Anställningsvillkor: Tjänst på 80-100% Arbetstider: Mån-fre (enstaka helger kan förekomma) Tillträde: Snarast enligt överenskommelse, dock senast 1 september Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet

29 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Vill du arbeta som personlig assistent i Kalix under sommaren?

Söker du världens roligaste sommarjobb? Vi på Humana söker just nu flera nya personliga assistenter i Kalix som vill jobba under sommaren 2024!  Om tjänsten  I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetet kan till exempel vara hjälp vid förflyttning, personlig hygien, träning och kommunikation samt vardagssysslor och aktiviteter utanför hemmet.  För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden. Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut. Under rekryteringsprocessen kommer vi därför ta reda på mer om dig och vem du är för att ha möjlighet att hitta en ömsesidig matchning mellan dig och kund. Du kommer under rekryteringsprocessen bli informerad hos vilken/vilka kunder du kommer arbeta hos och hur arbetsrutinerna ser ut där.   Alla våra assistenter får introduktion i yrket och hos den kunden de ska jobba hos.   Vem är du?  Vi söker dig som är bra på att skapa goda relationer, har ett stort engagemang, som är van vid att ta ett stort ansvar och anpassar dig efter nya situationer. Det är inget krav på tidigare erfarenhet som personlig assistent, men har du erfarenhet inom vård eller assistans är det meriterande.    Arbetstid och tjänstgöringsgrad  Som sommarvikarie kommer du arbeta på schema hos någon eller några av våra kunder. Arbetstiderna varierar efter varje kunds behov, men det är ofta varierande dag, kväll, natt, vardag och helg. Vi matchar din tillgänglighet med kundens behov och sätter där efter upp ett schema. Beskriv gärna eventuella önskemål om arbetstider i din ansökan. Anställningsformen timanställning tillämpas.  Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.  Vad händer nu?  Under rekryteringsprocessen informeras du om vilken/vilka kunder du är aktuell hos och hur arbetsrutinerna ser ut mer specifikt. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Din ansökan kommer läsas av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.  Vikariepool  Är du intresserad av ett extrajobb redan nu så finns det stora möjligheter att vara anställd i vår vikariepool.  Att vara en del av vår vikariepool innebär att du är anställd som vikarie hos oss och kommer få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid bemanningar, till exempel när ordinarie personal är sjuk eller ledig. Vi har alltid behov av bra vikarier så vill du även efter sommaren ha extrajobb så är vikariepoolen en bra möjlighet.    Att tänka på inför din ansökan  För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.  För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.   Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år så måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid varierar. Du beställer enkelt med Bank-id via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning//  Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Personlig assistent, Inre Kraft

Vi på Inre Kraft söker personliga assistenter till två stycken av våra kunder i Kalix. Info ang kund 1: Den ena kunden är en kvinna boendes i Börjelsbyn. Till henne behöver vi en personlig assistent som kan jobba heltid under veckorna 26-33.Samt 2 st timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen, här har du chans att få jobba mycket om du vill det. Har du erfarenhet av Peg så är detta meriterande, har du det inte så får du lära dig det under introduktion. Körkort och bil är ett måste för att enkelt kunna ta sig till kunden. Önskvärt är att du kan påbörja introduktion så snart som möjligt. Hos denna kunden kommer endast kvinnliga sökanden att kallas till intervju. Info ang kund 2: Vår andra kund vi söker personliga assistenter till är en man boendes i centrala Kalix, där söker vi timvikarier som kan jobba vid frånvaro hos den ordinarie personalen. Hos denna kunden välkomnar vi både kvinnliga och manliga sökanden. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv som vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bl a vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.Du bör vara empatisk, handlingskraftig, strukturerad och lyhörd inför kundens behov. Att du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron. Meriterande: Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent. Körkort & tillgång till bil. Krav: Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå. Arbetstid/varaktighet: Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider, dessa kan vara förlagda under dagtid/kvällstid/natt beroende på kundens behov. Både vardagar samt helger. Tillträde: introduktion påbörjas enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Lön: Fast timlön enlig överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökan: För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha Bank-ID och godkänna att använda ditt Bank-ID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis eller eventuella dokument som styrker rätten till arbete iSverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret.Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera.Du beställer enkelt med Bank-ID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av dessa jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Obs! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

24 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024