Lediga deltidsjobb i Piteå

Det finns totalt 64 lediga deltidsjobb att söka i Piteå

Te Crea Care söker sjuksköterskor

Information om uppdraget Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. För oss är det viktigt att du som konsult har ett heltäckande skydd och därför har vi kollektivavtal och är ett auktoriserat bemanningsföretag. Arbetsuppgifter Sedvanligt förekommande arbetsuppgifter för sjuksköterskor- inom vård och omsorg. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Personliga egenskaper Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi erbjuder dig -Bra lön -En dedikerad konsultchef -Tjänstepension ITP1 vilket gör att du får 4,5 % av månadslönen upp till 47 625 kronor och 30 % av den delen av månadslönen som är mellan 47 625 kronor och inkomsttaket 190 500 kronor -Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. -Arbetsskadeförsäkring. -Löneväxling -Redovisningshjälp för dig med eget bolag -Friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus -HLR-utbildning -Mingelträffar Ansökan I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Nina Firouzi på 0733060130 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Vill du ha ett meningsfullt jobb i sommar? Vi söker personliga assistenter!

Vi på Inre Kraft i Piteåsöker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Kvinnlig kund söker kvinnliga assistenter!

Vår kund är en kvinna på 31 år med epilepsi, hon bor med sin familj i Öjebyn. Hennes funktionsnedsättning gör att hon behöver ständigt tillsyn dygnet runt. Därför behöver du vara tålmodig, lugn och igenkännande. Med det menas att du ändå ska kunna vara flexibel och intresserad av att dra ut på aktiviteter när hon känner sig pigg. Det gäller att kunna läsa av och anpassa dagen efter dagsformen. Ibland behöver du hjälpa henne att ta beslut i hennes ställe i enklare vardagliga valsituationer. Vi vill gärna att du tjej/kvinna som söker är kreativ och har barnasinnet kvar, som tycker det är både roligt och givande att att från en dag baka, laga mat, vara ute i naturen, spela spel, lägga pussel, teckna- till nästa dag, ta det lugnt, vila se på en film hemma i soffan. Tjänsten är på ca 60% där du jobbar en helg i månaden (dygnspass), övrig tid 08.00-16.00 Krav: Du är rökfri. Endast kvinnliga sökande. Du talar och förstår det svenska språket på en mycket bra nivå. Du har körkort. Du har ett belastningsutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Personlig lämplighet och kundens val är det absolut viktigaste vid rekrytering. Fördel om du har erfarenhet av epilepsi. Lägg extra tid på att skriva ett personligt brev där du berättar om dig själv och förklarar varför du tycker detta uppdrag låter intressant. Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökan För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har igen möjlighet att hantera ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Kvinnlig personlig assistent dagtid under sommaren

Vi finns till för de medborgare som är under 65 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan!   Arbetsuppgifter   Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation.   Kvalifikationer   Vi ser gärna att du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil.   Mer om tjänsterna  Brukaren är en ung kvinna boende i centrala stan.  Tjänsten är förlagd till dagtid, ca 80 %. Tillträde 10/6 eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2024-05-31 För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)   Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31 Om arbetsplatsen   Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.   Läs mer:   Socialtjänsten Socialtjänsten - Våra verksamheter (pitea.se)   Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)   Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)    Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå   Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.   Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

16 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du ha ett meningsfullt jobb i sommar? Vi söker personliga assistenter!

Vi på Inre Kraft i Piteåsöker ständigt nya medarbetare. Både de som vill jobba på fast rad och vikarier. Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad.Nu är även snart sommaren här och vi öppnar därför upp möjligheten för dig som vill arbeta i sommar att söka redan nu! Vi behandlar alla ansökningar löpande. Som personlig assistent hjälper du människor att kunna leva det liv dom vill, genom att hjälpa och stötta dem i vardagen med allt vad det innebär. Dina arbetsuppgifter innefattar bla vardagssysslor, matlagning, personlig hygien, träning och aktivering, stötta kunden i kommunikation osv. Dina arbetsuppgifter styrs av kundens hjälpbehov. Vi söker:- Engagerad personal där personkemin med kunden är det allra viktigaste.- Du bör vara empatisk, handlingskraftig och lyhörd inför kundens behov.- Du vill göra det där lilla extra för att ge kunden guldkant i tillvaron.Meriterande:- Tidigare vårderfarenhet eller arbete som personlig assistent.- Körkort och tillgång till bil.Krav:- Du talar och förstår det svenska språket på en bra nivå.- Du kan uppvisa brottsregisterutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Arbetstid/varaktighet:Arbetet innebär att du arbetar där kunden befinner sig under varierande arbetstider förlagda under dagtid, kvällstid och natt beroende på behov. Vardagar/helger. Tillträde: Behovet av nyrekrytering varierar från månad till månad, söker du arbete som behovsvikarie så har du möjlighet till att få börja arbete omgående. Söker du sommarvikariat är det önskvärt om du är tillgänglig för arbete juni-augusti, introduktion påbörjas omkring Maj eller enligt överenskommelse. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, vi har kollektivavtal Bransch G. Att tänka på inför din ansökanFör anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har inga möjligheter att hantera ansökningar via mail eller telefon. Ansök via extern länk(se annonsen) med ditt CV och personliga brev. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Kvinnlig kund söker kvinnliga assistenter!

Vår kund är en kvinna på 31 år med epilepsi, hon bor med sin familj i Öjebyn. Hennes funktionsnedsättning gör att hon behöver ständigt tillsyn dygnet runt. Därför behöver du vara tålmodig, lugn och igenkännande. Med det menas att du ändå ska kunna vara flexibel och intresserad av att dra ut på aktiviteter när hon känner sig pigg. Det gäller att kunna läsa av och anpassa dagen efter dagsformen. Ibland behöver du hjälpa henne att ta beslut i hennes ställe i enklare vardagliga valsituationer. Vi vill gärna att du tjej/kvinna som söker är kreativ och har barnasinnet kvar, som tycker det är både roligt och givande att att från en dag baka, laga mat, vara ute i naturen, spela spel, lägga pussel, teckna- till nästa dag, ta det lugnt, vila se på en film hemma i soffan. Tjänsten är på ca 60% där du jobbar en helg i månaden (dygnspass), övrig tid 08.00-16.00 Krav: Du är rökfri. Endast kvinnliga sökande. Du talar och förstår det svenska språket på en mycket bra nivå. Du har körkort. Du har ett belastningsutdrag från polisen. (Detta beställer du enkelt hem via polisens hemsida) Personlig lämplighet och kundens val är det absolut viktigaste vid rekrytering. Fördel om du har erfarenhet av epilepsi. Lägg extra tid på att skriva ett personligt brev där du berättar om dig själv och förklarar varför du tycker detta uppdrag låter intressant. Vi har kollektivavtal (Bransch G). Att tänka på inför din ansökan För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Känner du att beskrivningen av detta jobb är någonting som passar dig? Ansök snarast, vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. OBS! Vi har igen möjlighet att hantera ansökningar via telefon eller mail, ansök via extern länk med ditt CV och personliga brev.

15 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Piteå

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i maj/juni. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är att rekommendera. Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 30 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm) Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är en fast lön för ditt distrikt och resekostnader. Alla ansökningar hanteras via hemsidan. Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Sommarjobba som distributör i Piteå

Vill du jobba som paket - tidningsdistributör i sommar, vara med och främja demokratin och sprida det fria ordet? Är du en person som föredrar att arbeta självständigt och som får energi av egentid? Ser du dig själv som en nattuggla som fungerar allra bäst när andra sover? Då kan det här vara jobbet för dig. Vi på Svensk Hemleverans söker nu sommarvikarie till vår verksamhet i Piteå. Arbetspasset börjar kl. 01.30 och avslutas när allt är utdelat ca: 06.00. Som distributör har du ett av våra viktigaste jobb och det är du som tar oss över mållinjen, som tar våra produkter hela vägen hem, varje dag. I rollen ansvarar du för att leverera tidningar, brev och paket hem till slutkunden, så att våra prenumeranter varje morgon kan läsa och ta del av nyheterna, till dagens första kopp kaffe. Du kör en av våra högerstyrda distributionsbilar med automatlåda . Vi erbjuder dig ljusa sommarnätter, vackra soluppgångar, konditionsträning på arbetstid, tid för reflektion samt samhörighet och gemenskap med kollegorna. Arbetet ställer inte några krav på förkunskaper. Vi värdesätter i stället din inställning och förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du behöver vara noggrann och ha en hög servicekänsla, vara minst 18 år och kunna kommunicera på svenska eller engelska. B-körkort är ett krav. Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Svensk Hemleverans erbjuder snabba och prisvärda hemleveranser i en effektiv och hållbar logistikkedja med huvuduppdraget att dela ut morgontidningen. För att göra mest nytta i varje leverans tar vi även med oss brev och paket. Våra utdelningsområden är Östergötland, norra Småland, Uppland, Gotland, Sörmland, Norrbotten och norra Västerbotten. Vi är en del av NTM som är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken. Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet. Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

14 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Matinspiratör

Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför alltpå To-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning Vi ser fram emot din ansökan!

13 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Mässvärdar för uppdrag i augusti

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Nu söker vi för vår kunds räkning kassapersonal/entrévärdar till mässa i Piteå i augusti. Har du erfarenhet av service, gillar när tempot är högt och tycker om att träffa människor? Då kan detta vara ett toppentillfälle för dig! Du bör vara tillgänglig och kunna jobba heltid mellan 6/8-11/8. Dina arbetsuppgifter Som mässvärd/kassapersonal kommer du hantera entrékassor samt finnas tillgänglig för diverse kundserviceärenden se till att det hålls rent och snyggt på mässområdet samt hjälper till där det behövs. Att arbeta i kassan innebär att du har ansvar för kort- och kontanthantering, inlösen av kuponger samt att välkomna besökare och se till att alla kunder och besökare får en så bra upplevelse som möjligt. Din profil Vi tror att du idag arbetar deltid eller studerar. Vidare ser vi gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna med inslag av kassaarbete och kundservice. Har du tidigare arbetat på mässa är det meriterande. Som person är det viktigt att du brinner för att ge service och har en positiv och alert personlighet. Du är flexibel och tycker om när det är mycket att göra. Arbetet kräver att du är stresstålig då det stundtals kan vara ett mycket högt tempo. Samtidigt som du är självständig är det också viktigt att du är duktig på att samarbeta. Ansökan För mer information är du varmt välkommen att kontakta Frida Lundberg tfn; 0733-51 27 38. Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande, ansök därför så snart som möjligt via www.clockworkpersonal.se.

13 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024