Amendo Bemanning & Rekrytering AB jobb

Lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB. Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. Start för tjänsten är 2:a september 2024. Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du: • Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi • Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat • Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt • Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov • Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor • Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete • Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande Välkommen med din ansökan! Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #kundservice

31 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Öppen ansökan för SwedSec-licensierade rådgivare

Har du erfarenhet av kundmöten, eller kanske bolån? I många roller efterfrågas Swedsec-licenser, antingen för bolån, rådgivning eller specialist.Detta är en öppen ansökan för dig som har licens och som är intresserad av kommande roller. Berätta, vilken eller vilka licenser har du, och vad för typ av roller intresserar dig framöver? Har du erfarenhet av rollen, eller vad är det som gör att den intresserar dig? Vi söker dig som vill bli en del av vårt nätverk! Våra kunder efterfrågar både konsultuppdrag, långa eller korta, och rekrytering.Vad lockar dig mest? Sök till oss redan nu, så att vi kan kontakta dig när det kommer inuppdrag eller rekrytering som passar dig. Vad för arbetsuppgifter kan du vänta dig?- Kredithandläggning, bl. a. genom kreditbedömning, kreditbevakning av kunder, kundupplägg, bedöma säkerheter och dess risknivåer, bedöma affärsidéer och dess lönsamhet samt andra uppgifter inom kreditområdet- Möta privatkunder fysiskt elleröver telefon och digital kommunikation, och ta fram långsiktiga helheltslösningar för bankens kunder- Följa upp att kundinformation är korrekt- Merförsäljning med kunden i fokus Kvalifikationer och egenskaperDu behöver vara en driven och framåt person. Vi söker dig som är bra på att ta människor och att kommunicera både med bankens kunder och dina kollegor i teamet. Lika viktigt är att du är skicklig på administration eftersom både bolåneaffären och kundrådgivningenkräver både dokumentation, handläggning och uppföljning. Du bör också vara bekväm i att fatta egna beslut och ha stor affärsmässighet och professionalism i allt du gör. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

30 maj 2024
Sista ansökan:
16 november 2024
Skandia söker Privatrådgivare

Arbetsbeskrivning Som rådgivare på enheten Rådgivning Online kommer du att jobba inriktat med investering- och pensionsrådgivning. Då Skandia värdesätter kvalitativ rådgivning med syfte att generera de nöjdaste kunderna på marknaden behöver du ha en god förmåga att lyssna in kundernas behov samt att du har genuint intresse för ekonomi och pension. Det man kommer önska av dig i tjänsten är bland annat att: Ge rådgivning till kunderna i sparande, pension och försäkring. Vägleda kunderna till att definiera sina framtidsmål för pension och sparande. Göra heltäckande nuläges- och behovsanalyser av kundernas situation kopplat till pension och sparande. Analysera Skandias breda och kvalitativa produktutbud och rekommendera lösningar utifrån kundens behov. Dokumentera dina rekommendationer och din föreslagna handlingsplan med kvalitet i fokus. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är ödmjuk, värdesätter hög kvalité och som är lösningsorienterad. Du har ett genuint intresse av människor, ekonomi och försäljning samt är ansvarstagande och har en förmåga att arbeta strukturerat mot utmanande mål. Prestigelös är ditt förnamn, teamspelare ditt mellannamn och personligt engagemang ditt efternamn. Hamnar du vid ett vägskäl tar du alltid, helt naturligt fram det bästa alternativet som gagnar kunderna. Du är även expert på att uttrycka dig på ett pedagogiskt och enkelt sätt så att alla Skandias kunder får en bra kundupplevelse. Det är meriterande om du redan har en Swedsec-licens eller InsureSec och har några års erfarenhet av bank eller liknande inom försäljning och service. Om företaget Du kommer vara en del i ett team som består av rådgivare med härlig gemenskap. Skandia sitter i renoverade lokaler på Skandias Göteborgskontor vid Heden. Som medarbetare på Skandia erbjuds du fina förmåner - som bland annat friskvårdsbidrag, personalrabatt bolån och lunchtillägg. För att ge dig bästa förutsättningar kommer du få en gedigen försäkringsutbildning på Skandiaskolan under dina första månader i företaget. Eftersom vi tycker att det är viktigt att utgå från kundperspektivet och kundresan tror Skandia även på ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte över organisationsgränserna. Arbetstiderna är mestadels dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Skandia med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Emelie Nordbladpå [email protected]. Då vi träffar kandidater löpandeoch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Junior AML/KYC analytiker till storbank

ArbetsbeskrivningJust nu söker vi dig som vill arbeta som AML analytiker hos Swedbank då de behöver stärka upp med ett par konsulteri ett av deras befintliga team med tilltänkt start iaugusti månad.I rollen som KYC/AML analytiker är du en viktig länk i arbetet mot penningtvätt eller andra former av finansiell kriminalitet. Genom operativt arbete med AML/KYC (know your costumer) säkerställer du att banken har god kännedom om sina kunder genom bearbetning av information och data från såväl hög-, medium- och lågriskkunder.Rollen innebär att du arbetar både självständigt och inom ett stort team som tillsammans strävar efter att förhindra att banken/företaget utnyttjas för penningtvätt och annan finansiell kriminalitet. Kvalifikationer och egenskaper- För att lyckas i den här rollen behöver du vara en nyfiken person som är självgående och snabblärd med god analytisk förmåga samt har en grundnivå av kunskap sedan tidigare gällande kundkännedomsarbete. - För det här arbetet krävs det att man kan kombinera effektivitet för att nå uppsatta mål med bibehållen kvalité vilket i sin tur skapar höga krav på att hålla en hög grad av egen struktur i arbetet. - Vidare är du en person som är bekväm med att fatta beslut och lämna rekommendationer utifrån din bedömning. - Att ha en god datorvana och mycket hög skriftlig färdighet är betydelsefullt - I den här rollen ställs höga krav på att du kan arbeta självständigt med en hög flexibilitet vilket innebär att stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper - Flytande svenska i tal och skrift är ett krav Det här är ett uppdrag som kommer påbörjas i augusti 2024 och pågå fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.Man kommer tillhöra ett befintligt team bestående av totalt 10 konsulter och fastanställda AML-analytiker samt 2 AML-specialister. Intervjuer med kunden/uppdragsgivarensker i början/mitten av juli. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent AcquisitionManager Jenny NenneSlättenhäll, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB. Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. Start för tjänsten är 2:a september 2024. Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du: • Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi • Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat • Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt • Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov • Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor • Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete • Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande Välkommen med din ansökan! Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #kundservice

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Suomenkielinen markkinointikonsultti

Mastercard Data & Services erbjuder innovativa dataanalyser och tjänster till Fortune 500-företag, banker, regeringar och ideella organisationer för att fatta affärsbeslut värda miljontals dollar i syfte att expanderasina verksamheter. Vårt Advisors Client Services-team kombinerar traditionell managementkonsultation med Mastercards omfattande dataresurser, proprietära plattformar och teknologier för att ge dess kunder kraftfulla strategiska insikter och rekommendationer. Vi samarbetar med en mångsidig global kundbas över olika branscher, från bank och betalningar till detaljhandel och restauranger.Arbetsbeskrivning Vi söker nu en marknadsföringskonsult för ett tidsbegränsat uppdrag hos en av Mastercards kunder, en stor bank i centrala Stockholm. Du kommer att bli en värdefull medlem av bankens marknadsteam för Sverige och Finland, med fokus på marknadsföring av kort och betalningar. Du rapporterar till bankens Marknadschef för Sverige och Finland.Ansvarsområden: Bygga upp marknadsföringsstrategin för kort och betalningar på banken. Utveckla och genomföra marknadsföringsprogram för kundförvärv, korsförsäljning och kundlojalitet. Detta inkluderar copywriting för både intern- och extern kommunikation på både svenska och finska. Planera och genomföra lanseringar och releaser av betalningsrelaterade produkter, med fokus både på intern utbildning och kundkommunikation. Rapportera resultat för kort- och betalningsrelaterade projekt, inklusive lärdomar och rekommendationer för framtida projekt. Budgethantering för kort- och betalningsrelaterade projekt. Kvalifikationer och egenskaper 5-10 års erfarenhet av integrerad marknadsföring med intresse för både strategiska och operativa uppgifter. Stark förmåga att hantera intressenter med erfarenhet från komplexa eller matrisorganisationer. Förmåga att kommunicera effektivt på engelska, svenska och finska, inklusive att skriva kundkommunikation på både svenska och finska. En nyfiken och drivande initiativtagare. Detta är ett tidsbegränsat konsultuppdrag med start efter sommaren fram till december 2025 med möjlig förlängning. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]å vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt.Ansökningar skickas på svenska eller engelska.Vi ser fram emot din ansökan!

22 maj 2024
Sista ansökan:
8 november 2024
Försäkringsadministratör inom liv och pension

ArbetsbeskrivningNu söker vi flera försäkringsadministratörer för ett långt uppdrag till en av våra kunder som är en stor aktör inom försäkringsbranschen. I rollen som försäkringsadministratör kommer du att jobba med administration av utbetalningar av försäkringar inom liv och pension. Bolaget står i en transformation att successivt byta system till Lumera och du blir en del av ett tvärfunktionellt team som ansvarar för att försäkringsinformation migreras på ett korrekt sätt till systemet Lumera. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig sombrinner för att arbeta ner balanser och har en naturlig talang för att hoppa mellan olika uppgifter. Du är en person som lätt identifierar var insatser behövs, lär dig snabbt och älskar att bocka av uppgifter.Noggrannhet och kvalitet är av yttersta vikt, så vi letar efter någon som kan balansera effektivitet med precision.Det är meriterande om du tidigare arbetat iLumera och har praktiskt erfarenhet av att hantera försäkringsinformation i systemet. Du har erfarenhet inom liv och pension och ett sinne för att kunna navigera i system. Du är duktig på att föra noteringar och dokumentation och du tycker det är kul att hjälpa andra.Du kan arbeta självständigt och tar ägarskap för dina arbetsuppgifter. Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Acquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected]å vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!#BOFF#LI-JO1

21 maj 2024
Sista ansökan:
7 november 2024
Kundcentermedarbetare Pension & Försäkring, SEB Sundsvall

ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB. Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter. Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité. Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag. Start för tjänsten är 2:a september 2024. Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du: • Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi • Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat • Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt • Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov • Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor • Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete • Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande Välkommen med din ansökan! Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-GT1 #kundservice

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
HR-talanger till kommande uppdrag

ArbetsbeskrivningVi söker dig som jobbar inom HR och vill ta nästa steg i karriären. Vi sökerefter kompetens för roller som både HR-generalist, HR-specialist, HRBP, HR-administratör, osv. Exempel på arbetsuppgifter kan avse: Chefsstöd i HR-frågor Onboarding Kompetensförsörjning Lönefrågor Rekrytering Den här annonsen är en intresseanmälan för att som kandidat vara aktuell inför kommande tjänster inom HR, och kan avse både konsult- och rekryteringstjänster där vi eventuellt tar kontakt för en förutsättningslös intervju. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaperVi söker dig som har en relevant utbildning inom området och som brinner för HR-arbete. Så som i alla HR-roller är det viktigt att du är serviceinriktad och en god kommunikatör, i både svenska och engelska. Du är professionell och har förmågan att prioritera bland arbetsuppgifter och ärenden. Vi ser också gärna att du arbetarstrukturerat och proaktivt. Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden.Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontaktaAmendos Talent Consultant Emelie Nordblad, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Skandia söker Privatrådgivare

Arbetsbeskrivning Som rådgivare på enheten Rådgivning Online kommer du att jobba inriktat med investering- och pensionsrådgivning. Då Skandia värdesätter kvalitativ rådgivning med syfte att generera de nöjdaste kunderna på marknaden behöver du ha en god förmåga att lyssna in kundernas behov samt att du har genuint intresse för ekonomi och pension. Det man kommer önska av dig i tjänsten är bland annat att: Ge rådgivning till kunderna i sparande, pension och försäkring. Vägleda kunderna till att definiera sina framtidsmål för pension och sparande. Göra heltäckande nuläges- och behovsanalyser av kundernas situation kopplat till pension och sparande. Analysera Skandias breda och kvalitativa produktutbud och rekommendera lösningar utifrån kundens behov. Dokumentera dina rekommendationer och din föreslagna handlingsplan med kvalitet i fokus. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är ödmjuk, värdesätter hög kvalité och som är lösningsorienterad. Du har ett genuint intresse av människor, ekonomi och försäljning samt är ansvarstagande och har en förmåga att arbeta strukturerat mot utmanande mål. Prestigelös är ditt förnamn, teamspelare ditt mellannamn och personligt engagemang ditt efternamn. Hamnar du vid ett vägskäl tar du alltid, helt naturligt fram det bästa alternativet som gagnar kunderna. Du är även expert på att uttrycka dig på ett pedagogiskt och enkelt sätt så att alla Skandias kunder får en bra kundupplevelse. Det är meriterande om du redan har en Swedsec-licens eller InsureSec och har några års erfarenhet av bank eller liknande inom försäljning och service. Om företaget Du kommer vara en del i ett team som består av rådgivare med härlig gemenskap. Skandia sitter i renoverade lokaler på Skandias Göteborgskontor vid Heden. Som medarbetare på Skandia erbjuds du fina förmåner - som bland annat friskvårdsbidrag, personalrabatt bolån och lunchtillägg. För att ge dig bästa förutsättningar kommer du få en gedigen försäkringsutbildning på Skandiaskolan under dina första månader i företaget. Eftersom vi tycker att det är viktigt att utgå från kundperspektivet och kundresan tror Skandia även på ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte över organisationsgränserna. Arbetstiderna är mestadels dagtid, viss kvällstjänstgöring kan förekomma. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontaktI denna rekrytering samarbetar Skandia med Amendo. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Recruitment Manager Emelie Nordbladpå [email protected]. Då vi träffar kandidater löpandeoch tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024