Almia söker specialist inom barn- och ungdomsmedicin till mottagning

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom barn- och ungdomsmedicin med erfarenhet från Barn- och ungdomsmottagning. Finner du tjänsten som Specialist inom barn- och ungdomsmedicin till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Almia söker specialist inom barn- och ungdomsmedicin till mottagning

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom barn- och ungdomsmedicin med erfarenhet från Barn- och ungdomsmottagning. Finner du tjänsten som Specialist inom barn- och ungdomsmedicin till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Almia söker specialist inom psykiatri till avdelning

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom psykiatri med erfarenhet från Avdelning. Finner du tjänsten som Specialist inom psykiatri till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Almia söker specialist inom psykiatri till avdelning

Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult ansöker har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter som Specialist inom psykiatri med erfarenhet från Avdelning. Finner du tjänsten som Specialist inom psykiatri till Ale intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt  till Julia Augustsson eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]

30 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Lärare i fritidshem åk F-3

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? I så fall kan du vara den nya kollegan vi söker! Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag. Vi söker nu en lärare i fritidshem till Madenhuset, F-3 Kronaskolan. Madenhuset ligger i Älvängen med närhet till både natur och goda kommunikationer från Göteborg och Trollhättan. På skolan har vi 260 elever och närmare 220 elever är inskrivna på fritidshemmet. Arbetsuppgifter Vi söker dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att ständigt öka kvaliteten i undervisningen. Genom tydligt ansvar och nyfikenhet för att lära nytt ökar vi elevernas kunskap och ger eleverna tillgång till ett fritidshem av hög kvalitet. Uppdraget i fritidshemmet förenar omsorg med pedagogik och du inspirerar eleverna att utforska, lära, och erövra nya intressen tillsammans med andra i fritidshemmets verksamhet. Som lärare i fritidshem erbjuds du ett varierat arbete där du kommer att ha ansvar för planering, genomförande och utvärdering av undervisningen i fritidshemmet. Under skoltid kommer du arbeta i klass och beroende på din behörighet planera och genomföra egna lektioner. Tillsammans med dina kollegor utformar ni en lustfylld och varierad skoldag med elevernas bästa i fokus där skola och fritidshem har ett nära samarbete. På Madenhuset värdesätter vi förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi tror att du vill utvecklas i din roll som lärare och arbetar systematiskt med att förbättra undervisningskvalitén och bidra till skolans fortsatta utveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Har du behörighet att undervisa i bild eller musik är det meriterande. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet från fritidshem och skola, men vi är också nyfikna på dig som är nyexaminerad.  Du har god kännedom om fritidshemmets nationella styrdokument och skapar trygga relationer till elever, kollegor och vårdnadshavare. Med ett positivt förhållningssätt utgår du från elevens förmåga att utvecklas socialt och kunskapsmässigt och har ett nära samarbete med andra pedagoger på skolan. Du har en tydlig kommunikation, förstår vikten av att vara en lagspelare samt bidrar med en positiv anda. Du är flexibel, initiativrik och en har ett lösningsorienterat verksamhetsfokus med elevens utveckling och bästa i fokus. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Intervjuer kommer ske löpande under annonsperioden.  Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av redan anställd personal i kommunen.  Varmt välkommen med din ansökan!  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

30 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Lärare i bild åk 6-9 till Bohusskolan

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Bohusskolan är en F-9-skola som ligger mitt i samhället Bohus. Skolan ligger på fem minuters promenad från Bohus centrum, och nås enkelt och snabbt med kollektivtrafiken. På skolan går för närvarande 620 elever. Väljer du att arbeta på Bohusskolan, möter du dagligen engagerad och hängiven personal som tar sig an sina elever och sitt arbete med stort intresse och ansvar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av undervisning i bild i årskurs 6-9 och i tjänsten ingår mentorskap på högstadiet. Du kommer att ingå i skolans praktiskestetiska ämneslag. Vi förväntar oss att du är väl förtrogen med skolans styrdokument, och att du har fokus på mål, resultat och kvalitet. Du agerar självständigt och via din undervisning utmanar du eleverna på ett positivt sätt till lust att lära och möjlighet att lyckas. Du har höga och positiva förväntningar på alla elever. Ditt förhållningssätt är motiverande och du arbetar med stort elevinflytande för att ge eleverna olika möjligheter att utvecklas. Du trivs med att möta ungdomar med olika bakgrund och förutsättningar. Det visar du genom att din undervisning planeras, genomförs och utvärderas utifrån elevernas behov. På Bohusskolan arbetar vi i arbetslag utifrån varje skolår samtidigt som vi också ger möjlighet till planering och utveckling inom ämneslaget. Vi arbetar mål- och resultatinriktat med tydligt fokus på uppdraget. Förutom undervisning i ditt ämne i årskurs 6-9 bidrar du därmed till arbetet i laget och till att utveckla ämnesövergripande arbetssätt. Kvalifikationer - Du har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i bild. - Du är kommunikativ och kan skapa förtroendefulla relationer och samverka med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du ska tillföra energi och lust i arbetet och ha en vilja att se möjligheter. - Du strävar efter att utveckla varje elevs förmågor kunskapsmässigt och socialt så långt det går inom ramen för hela grundskolans verksamhet. - Vidare är du en flexibel person som finns till för alla elever på skolan och kan smidigt anamma skolans gemensamma förhållningssätt. - Du tar ett helhetsansvar för elevernas skoldag och medverkar till trivsel och samhörighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. - Tidigare arbete som lärare i ämnet bild är meriterande.  Övrigt Vid anställning behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

28 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Systemingenjör GIS/GIT

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Tjänsten är placerad på Stöd- och utvecklingsstaben där många olika funktioner ingår. Inom enheten arbetar idag 18 personer. Gruppen karaktäriseras av en fin gemenskap och vilja att stödja varandra. Geodatagruppen består av en systemingenjör GIS/GIT, två GIS-ingenjörer och tre mätningsingenjörer. Tillsammans med verksamheten ansvarar och driver vi utvecklingen av kommunens GIS-plattform framåt. Ett mål är att öka användningen av geografisk information som hjälpmedel i de olika verksamheterna. Arbetsuppgifter Vi uppdaterar och kvalitetssäkrar kommunens geografiska databaser samt tillhandahåller geodata på förfrågan. Insamling, lagring, bearbetning samt analys och presentation av geografiska data är vanligt förekommande arbetsuppgifter. En viktig del av arbetsuppgifterna är att utgöra stöd åt övriga enheter inom GIS men också att utbilda. De verktyg som vi använder är bland annat ArcGIS, GEOSECMA for ArcGIS, QGIS och FME. Ales externa webbkarta använder den öppna källkodsbaserade kartan HAJK (Hajk, Geoserver, QGIS-server och PostgreSQL). Under våren har vi påbörjat en uppdatering av vår GIS-plattform till ArcGIS Enterprise och ser gärna att du blir en viktig del i denna utveckling. Som systemingenjör GIS/GIT är arbetsuppgifterna omväxlande med stort eget ansvar. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för driften av våra GIS-servrar och databaser. Det innebär bland annat att du kommer installera, underhålla och övervaka systemen för att säkerställa ett smidigt användande av våra karttjänster. En del av arbetet handlar om att automatisera hämtning och bearbetning av geodata samt ta hand om leveranser av stora datamängder. Vi ser gärna att du har ett intresse av att vidareutveckla vårt användande av FME och automatisering. Tillsammans med GIS-ingenjörerna kommer du att delta i utvecklingen av våra karttjänster och webbkartor. För att trivas i rollen tror vi att du tycker om att arbeta i team. Vi är en liten grupp som har nära kontakt, vi lär oss av varandra och hjälps åt för att generera nytta för våra användare. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst 3 års eftergymnasial utbildning inom GIS eller systemvetenskap, alternativt flera års erfarenhet av arbete som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du ska ha lätt för att kommunicera samt uttrycka dig väl i tal och skrift. Har du erfarenhet av att installera och underhålla servrar till exempel ArcGIS server, Geoserver eller QGIS server ser vi det som meriterande. Kunskap om och förståelse för systemlösningar inom GIS,webbprogrammering (html och Javascript), API:er, GIS-analyser, hantering av stora datamängder med till exempel ortofoto eller laserscanning är också meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av att arbeta i ArcGIS, GEOSECMA for ArcGIS och FME. Övrigt Som person är du analytisk och metodisk i ditt arbetssätt med fokus på problemlösning. Du är van att arbeta självständigt och samarbetar gärna med andra människor för att nå gemensam framgång. Vidare har du har en mycket god förmåga att strukturera ditt arbete. Eftersom Geodatafunktionerna till stor del utgör stöd till övrig verksamhet behöver du vara serviceinriktad samt flexibel. Vi ser också att du är en kommunikativ person med en god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Stor vikt läggs även på personlig lämplighet. Intervjuerna kommer att genomföras under vecka 26 och 27. Vänligen uppge i ansökan om du inte har möjlighet att delta under de veckorna. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

28 maj 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Fältsekreterare, vikariat

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Ale kommun söker nu efter en person som vill vara en del av vår fältgrupp under ett år då en av oss går på föräldraledighet. Gruppen består idag av fem fältsekreterare som skall bli sex. Enheten är organiserad under kommunledningsförvaltningen på avdelningen Invånarservice. Arbetet bedrivs i hela kommunen och din grundplacering kommer att vara Nödinge. Vi bedriver ett uppsökande, relationsskapande och förebyggande arbete dag, kväll samt helg där delar av arbetet består av att ge råd och stöd både individuellt och i grupp till ungdomar för att skapa förutsättningar för att få ett gott liv. Vi arbetar med att stärka ungdomars friskfaktorer och förebygga sociala problem, målet med arbetet är att skapa långsiktigt bärande relationer för att möjliggöra rätt stöd för ungdomen i fråga. Arbetsuppgifter Tjänsten är utformad så att du kommer att arbeta med många olika arbetsuppgifter och du kommer att samverka med flera olika verksamheter inom och utanför kommunen. Du arbetar trygghetsskapande samt uppsökande i miljöer där ungdomar befinner sig, dels socialt främjande och förebyggande på både individ- och gruppnivå. Du arbetar också förebyggande i miljöer som våra skolor, mötesplatser och föreningar. Du kommer att arbeta i en miljö där det kommer att vara aktiviteter med skolungdomar, kommuninvånare samt föreningsmänniskor. Du brinner för socialt arbete där mötet med individen och samverkan med andra aktörer är en del av tjänsten. Du har kunskap om värdegrundsarbete, förbereda samt utföra lektioner i högstadiet och/eller mellanstadiet. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning kopplat till socialt arbete, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Erfarenhet med socialt arbete riktat mot ungdomar i tonåren. Erfarenhet av arbete inom kommunal regi. Meriterande: Erfarenhet av socialt arbete i skola. Arbete i och gentemot föreningslivet. Erfarenhet av kommunal samverkan. Hög social kompetens samt en förmåga att arbeta självständigt likväl som i olika gruppsammansättningar. Övrig Ansökningar kan komma att hanteras innan ansökningstiden har gått ut. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

28 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Lärare i matematik till Ale gymnasium, gärna i kombination med idrott

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Ale gymnasium är en skola belägen i natursköna omgivningar i Älvängen och Nol. Skolan har 120 elever och 24 medarbetare i väl fungerande arbetslag. Idag har vi IMA, IMS och IMY på vår skola. Vi arbetar i små undervisningsgrupper som är anpassade efter elevernas förutsättningar och kunskapsnivåer. Förutom ett väl fungerande elevhälsoteam har vi även två elevkoordinatorer på plats i skolan. Vi söker dig som brinner för att göra skillnad för skolans elever. Vi tror att du gillar att undervisa och möta eleverna där de befinner sig. Samtidigt tror vi att du delar vår uppfattning om att allt startar i klassrummet och att ett tydligt ledarskap är en förutsättning för elevers lärande. Arbetsuppgifter Arbetet består av att tillsammans med arbetslaget planera, genomföra, utvärdera och utveckla undervisningen utifrån verksamhetens mål. Du ska tydligt arbeta med kunskapsmål och kunskapskrav för att eleverna ska motiveras och nå goda resultat i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt. Du använder varierade arbetssätt och utgår från varje elevs tänkande och kunnande. Du har också god kännedom om digitala verktyg och läromedel. Vi har ett väl utvecklat kvalitetsarbete som genomsyrar hela vår verksamhet som leds och samordnas av vår förstelärare. Som medarbetare förväntas du aktivt delta i detta arbete och bidra till vår gemensamma resa mot en ännu bättre skola. I tjänsten ingår mentorskap samt sedvanliga arbetsuppgifter som lärare. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i matematik på gymnasiet. Vi vill att du är självgående och flexibel. Vi ser gärna att du kan arbeta självständigt. Vi vill att du har lätt för att skapa relationer. Vi vill att du är tydlig i ditt pedagogiska ledarskap. Behörighet för gymnasieskolan i idrott är meriterande. Även erfarenhet av undervisning på IM är meriterande.  Även undervisning på gymnasiets yrkesprogram är meriterande. Övrigt Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

28 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Nämndsekreterare till kommunledningsförvaltningen

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Välkommen till kommunledningsförvaltningen i Ale kommun som från och med 1 juli består av fyra avdelningar; Ekonomi, HR, Demokrati och Invånarservice. Avdelningen Kansli och säkerhet byter då namn till Demokrati. Inom avdelningen Demokrati finns  kommun- och nämndsekreterare, registratorer, jurister, arkivansvarig, kommunikatörer samt utvecklingsledare. Vi ansvarar för att erbjuda stöd åt förtroendevalda och organisation, säkerställa kvalitet i nämndadministrativa processer samt främja kompetensutveckling inom nämndprocessens specifika områden. Vi samarbetar med övriga avdelningar och förvaltningar. Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare har du en viktig roll då du bidrar till demokratin i Ale kommun. Målet är transparens och tillgänglighet avseende dokumentationens form och begriplighet. I din tjänst som nämndsekreterare ansvarar du tillsammans med förvaltningens andra tre nämndsekreterare för arbetet med ärendeberedning inför möten med nämnd och utskott, samt är sekreterare på sammanträdena. I ditt uppdrag ingår administrativa arbetsuppgifter kopplade till att ta fram underlag och handlingar, kallelser, dagordningar och protokoll. Du är också stöd åt förvaltningsledning och direktör när det gäller att skriva fram och bedöma tjänsteutlåtanden, samt att utveckla och säkerställa rutiner relaterade till nämnd- och utskottsprocess. I tjänsten ingår även sidouppdrag kopplade till utbildningar, utredningsarbete och samordningsansvar för förvaltningsövergripande frågor. Kvalifikationer Vi söker dig med en universitets/högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, juridik eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Utbildning i offentlig rätt och inom kommunen förekommande speciallagstiftning är meriterande. Du har arbetslivserfarenhet av rollen som kommunsekreterare eller nämndsekreterare. Vidare besitter du goda kunskaper avseende att uttrycka dig i skrift samt de språkkrav lagen ställer. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

28 maj 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024