Lediga jobb i Arboga

Sök totalt 127 lediga jobb i Arboga

Sektionschef till FMLOG Förråd produktionsstöd

Är du intresserad av ledarskap och logistik? Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga? Då ska du söka rollen som Sektionschef – Produktionsstöd, tillsammans skapar vi en hållbar logistik i fred, kris och krig för Försvarsmakten. Om enheten Du kommer arbeta på FMLOG Försörjning som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Avdelningen Förråd tillhör FMLOG Försörjning och är spridd över hela landet. Avdelningen består av flera sektioner med ett produktionsstöd som till största del sitter i Arboga. Förråd produktionsstöd är ett naturligt stöd för sektionerna ute i landet. Sektionschef produktionsstöd ingår i avdelningens ledningsgrupp. Tjänsteresor är vanligt förekommande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som chef ansvarar och leder du sektionen produktionsstöd. Sektionens mål är att aktivt stödja avdelningens uppdrag och ha en stor förståelse för processerna inom avdelningen. Du ansvarar för planering och uppföljning av verksamheten samt identifierar nödvändiga prioriteringar på ett strukturerat sätt. Du utvärderar produktionen och är ansvarig för rapportering av lägesbild löpande till avdelningschef. Du ser till att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet enligt uppsatta mål och i enighet med fastställda processer. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med avdelningschef och övriga sektionschefer för att nå avdelningens övergripande mål. Som sektionschef har du personal- och arbetsmiljöansvar för sektionen. Kvalifikationer • Gymnasieutbildning eller motsvarande. • Dokumenterad ledarerfarenhet om minst 5 år. • Erfarenhet att leda i produktionsfrågor. • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet. • B-körkort för manuell växellåda. • Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Meriterande • Erfarenhet av förändringsledning. • Erfarenhet av statlig verksamhet. • Erfarenhet av Försvarsmakts logistik. • Erfarenhet av Försvarsmaktens IT-system, t.ex. Prio, VIDAR. • Erfarenhet att leda på distans. • Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Du uppnår resultat genom engagerat ledarskap, med förmågan att motivera ditt team att arbeta mot uppsatta mål med hjälp av ett tydligt ledarskap. Du är ekonomiskt medveten, ansvarsfull och initiativtagande. Du främjar en stabil och förtroendeskapande arbetsmiljö och har en vilja och kapacitet att leda i förändring i en växande organisation. Vidare har du förmågan att strukturera, planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samtidigt som du har god samarbetsförmåga samt kan motivera dina medarbetare. Vi ser att du är trygg i dig själv och relaterar till andra på ett lyhört sätt.  Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning för dig som inte är anställd inom Försvarsmakten. Arbetsort: Arboga, eller enligt överenskommelse Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Detta är en civil befattning. Befattningen innefattar resor i tjänsten.    Upplysningar Avdelningschef Mikael Andersson, 0708311826 Stf Avdelningschef Charlie Andersson, 0703364479 Fackliga företrädare: Ola Andersson, SEKO Pernilla Kjellgren, SACO Håkan Antonsson, OFR/S Samtliga nås via växeln  0589-40400 Ansökan Välkommen Skicka in din ansökan senast 2024-06-03 Din ansökan ska bestå av ditt CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Är du vår nya toppsäljare? Ansök idag!

Just nu söker vi efter fler stjärnor som vill jobba med våra fantastiska säljare! Ingen tidigare erfarenhet inom försäljning krävs. Vi utbildar samtliga nyanställda inom en säljstruktur som gynnar säljaren hos oss likväl som i framtiden inom andra yrken eller områden. Har du kanske framtidsplaner på att starta eget? Bli entreprenör? Lär dig allt inom försäljning från grunden hos oss! Om tjänsten Här erbjuds en heltidstjänst där du besöker kunderna i olika städer inom Sveriges gränser. Under besöken säljer du olika typer av tjänster från välkända varumärken från en av våra uppdragsgivare. Vi står för samtliga resor samt boendekostnader till alla våra säljare! Kontraktstyp Heltid. Arbetstider mån-fre kl 13:00-21:00 & fre 14:00-20:00. Provanställning 6 mån, därefter tillsvidare. Vi söker dig som: Motiveras av personlig utveckling och resultat. Målmedveten och tävlingsinriktad. Utåtriktad med en positiv inställning. Lärovillig och engagerad. Vi erbjuder: Generös provision (utan tak). Utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbväxande företag. Teoretisk samt praktisk utbildning inom sälj. Varierande arbetsuppgifter med givande och starka varumärken. Löpande coachning och utbildning. Säljtävlingar, resor och festligheter! Meriterande B-körkort (inget krav). Är det dig vi söker? Skicka din ansökan idag! https://jobb.valuesales.se/ Om oss Value Sales är ett ungt och snabbväxande företag som arbetar inom fält- och eventförsäljning samt telemarketing. Vi samarbetar med väletablerade affärspartners och hjälper organisationer att utveckla sitt viktigaste element - vi säljer! Vårt huvudkontor ligger beläget i Kista, Stockholm. Hemsida: www.valuesales.se Följ vår resa på sociala medier: Instagram: @valuesalesab / TikTok: @valuesales

16 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Arboga kommun söker Socialchef/förvaltningschef

”I Arboga har vi nära till beslut, där du kan vara med och påverka såväl i det dagliga arbetet som i strategiska frågor. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbete. Du har ett helhetstänk och ser betydelsen av att bygga relationer, som bidrar till en öppenhet och ett långsiktigt förtroende och stolthet hos medarbetare och kommunens invånare. Min förhoppning är att tillsammans med dig, övriga chefer i ledningsgruppen och medarbetare arbeta för att hela kommunen når sin fulla potential. Välkommen till Arboga kommun!” - Anders Neuman, kommundirektör. Socialförvaltningen Nu söker Arboga kommun en ny socialchef tillika förvaltningschef då den nuvarande socialchefen, Ingela Iversen, planerar att gå i pension under hösten 2024. Ingela har under sina år i kommunen upplevt en stimulerande och rolig arbetsmiljö med en engagerad och kunnig personalstyrka i spetsen. Nu strävar hon efter en smidig övergång till sin efterträdare. Socialförvaltningen har idag 430 anställda. Den dagliga verksamheten leds av socialchefen tillsammans med ledningsgruppen, som består av fyra verksamhetschefer och en administrativ chef, med stöd av ekonomiavdelningen och HR. Förvaltningen består av verksamheterna: Individ- och familjeomsorg Vård och omsorg Verksamheten för funktionsstöd Arbete- och vuxenutbildning Central administration Socialförvaltningens vision är – Vi skapar en bättre tillvaro. Tillsammans strävar förvaltningen aktivt mot att möta denna vision och har genom åren skapat en arbetsmiljö där medarbetare känner både stolthet och trivsel. Samarbeten mellan KAK- kommunerna (Kungsör, Arboga, Köping) rör missbruksvård, arbetsmarknad och öppenvården Barn och familj, familjerätt samt familjehemsarbete. Ditt framtida uppdrag Socialchefens uppdrag är ett helhetsansvar för socialförvaltningens uppdrag och ett ansvar för att aktivt bidra till utvecklingen i hela kommunen. Arbetet ska genomföras enligt det uppdrag som förvaltningen har och enligt den lagstiftning som verksamheten lyder under. Socialchefen har det yttersta ansvaret att: Förvaltningen drivs mot en ekonomi i balans. Inspirera till ett gott utförande av socialförvaltningens tjänster till medborgarna. Ansvara för att nämndens beslut verkställs. Utveckla verksamheten, för att på så vis möta framtida krav och förväntningar på kommunen. Säkerställa att förvaltningen uppnår de resultat som kommunfullmäktige och socialnämnden fattar beslut om. Utveckla samarbeten på ”tvärs” i kommunen för att lösa angelägna och komplexa frågor såsom integrationsfrågor, kompetensförsörjning och en välmående arbetsplats. Socialchefen rapporterar till nämnden och till kommundirektören. Socialchefen ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Vem söker vi? Vi ser att du som söker har följande kunskaper och erfarenheter: Relevant högskole-/universitetsutbildning. Erfarenhet av att leda en komplex organisation med flera beslutsnivåer. Kunskap om de lagar som påverkar socialförvaltningen, bland annat socialtjänstlagen, juridik kring upphandling och avtal, arbetsmiljölagen, hälso- och sjukvårdslagen och lagen om stöd och service för funktionshindrade. Flera års erfarenhet av att framgångsrikt leda andra chefer samt driva en verksamhet inom någon av socialförvaltningens områden. Erfarenhet av samverkan inom kommun eller region för att lösa gemensamma övergripande frågor. Erfarenhet av att skapa resultat som är förankrade i de politiska besluten. Ett starkt intresse för samhällsfrågor och konkret erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete i en politiskt styrd organisation. För att lyckas i rollen som socialchef är du en engagerad och handlingskraftig ledare med förmågan att hantera föränderliga miljöer. Din erfarenhet och kunskap inom förvaltningens område gör dig trygg och beslutsam, med förståelse för ekonomiska konsekvenser och utmaningar i en kommun av Arbogas storlek. Vidare är du ansvarstagande och skapar trygghet och struktur i arbetet samt är uthållig och effektiv i potentiella motgångar. I rollen som ledare är du även öppen för andras kunskaper och du bygger långsiktiga relationer för att främja öppenhet och samarbete. Utöver detta har du en god förmåga att hantera komplexa frågor, vilket skapar ett förtroendefullt arbetsklimat. Som ledare värdesätter du kommunens värdegrund och bidrar till en öppen och respektfull kommunikation internt och externt. Vad kan Arboga kommun erbjuda dig? Arboga är en kommun där det är nära till beslut och där du kan vara med och påverka i såväl det dagliga arbetet som i strategiska frågor. Du kommer till en kommun som är i ett spännande skede där du verkar i en miljö som präglas av närhet och handling. Tillsammans med kunniga och engagerade kollegor och medarbetare möts du av sammanhang där man vill skapa en god omsorg som präglas av trygghet, vänlighet och delaktighet. Du blir också en del av en skicklig och kompetent grupp, vilket tjänar som inspiration och bollplank. Inte minst kommer du bli en nyckelperson i kommunens utveckling och framtid för att Arboga ska förbli en kommun med en inspirerande livsmiljö för alla. Välkommen att anmäla intresse för tjänsten Blir du nyfiken och vill veta mer? Läs hela rollbeskrivningen här. Känner du att du är rätt person för uppdraget? Då ser vi gärna att du skickar in din intresseanmälan till oss senast 2 juni 2024. All administration i denna rekryteringsprocess kommer att hanteras av AxÖ Consulting. För mer information kontakta: Mia Haglund: [email protected] 072-396 05 82 Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande bakgrundskontroll, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll kommer, i enlighet med säkerhetsskyddslagen, att genomföras innan anställning. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

16 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Elektronikkonstruktör

PrimeComp är ett teknikkonsultbolagmed uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Genom vår kombinerade erfarenhet och unika utbud av teknikområden erbjuder vi tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Vi söker en elektronikkonstruktörför att delta i spännande projekt med elektrotekniska system. Som en del av vårt team kommer du att vara involverad i alla skeden av produktutvecklingen, från koncept till produktion. Vi söker en engagerad och mångsidig individ som uppskattar en dynamisk arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Arbetsuppgifter: Konstruktion och design av elektrotekniska system Programmering och testning av system Verifiering av hårdvara och mjukvara Deltagande i olika faser av produkternas livscykel Krav: Högskole- eller civilingenjör inom Elektronik eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av elektronikkonstruktion och analog/digital mätteknik Kunskap inom programmering, särskilt C++ God förståelse för PCB-design och hårdvarunära programmering Kommunikativ med god samarbetsförmåga Meriterande: Erfarenhet av Altium Designer, Autodesk-program (Inventor, Vault, AutoCAD) Kunskap inom mekanik och hårdvarunära programmering Om du är en driven och erfaren ingenjör som är redo att ta nästa steg i din karriär, ansök nu och bli en del av vårt team på Primecomp AB! Observera att detta uppdrag kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär krav på svenskt medborgarskap och godkännande av säkerhetsprövning utförd av myndighet. Ansökningar tas emot löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Tjäna 32 000 SEK/M

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att tjäna 32 000 SEK/M! Pratar du flytande svenska & vill tjäna 32 000 SEK/M? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & tjäna 32 000 SEK/M. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Jobba Som Innesäljare

Sök jobbet som säljare på Aldovo för att jobba som innesäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som innesäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som innesäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Garantilön & provision ∙ Tjäna mycket pengar utan lönetak ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Driven & resultatorienterad

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Change Manager till Driftenheten Arboga

Är du intresserad av att leda och driva arbetet med hur man arbetar med IT-förändringar inom en driftorganisation? Är du van att ta egna initiativ och är tydlig i din kommunikation med andra? Då kan du vara den vi söker! Vi söker nu en Change Manager till vår Produktionsavdelning i Arboga. Produktionsavdelningen ingår i Driftenheten och ansvarar för att produktionsplanera och följa upp det IT/Tele-stöd som levereras både centralt och lokalt inom Försvarsmakten. Produktionsavdelningen ansvarar också för att ta fram, beskriva och följa upp våra IT- och Tele-processer, planera införanden av större förändringar samt sammanhåller införande av förändringar i våra IT-system. Vi kan erbjuda utvecklande och intressanta arbetsuppgifter och kompetensutveckling både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och erbjuder flexibel arbetstid och möjlighet att träna på arbetstid tre timmar i veckan.   Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Change Manager ansvar du för vår Changeprocess vilken syftar till att godkänna, bereda, planera och leda produktionssättning av mjuk- och hårdvara för att minimera störningar i IT- infrastrukturen. Du ansvarar för mottagning, beredning och uppföljning av förändringsärenden och planerade avbrott i IT-driftmiljön. Uppgiften innebär ett nära samarbete med våra utförarorganisationer samt med uppdragsgivare. Samverkan är nyckeln till en fungerande process. Du ingår i ett team som tillsammans med vår Releasefunktion sammanhåller införandet av förändringar i våra IT-driftmiljöer. Som Change Manager ansvarar du även för produktionsplanering, produktionsledning samt uppföljning inom egen process och arbetar tillsammans med övriga managers inom avdelningen för att kontinuerligt utveckla processer, arbetssätt och stödsystem.   Önskvärda kvalifikationer: • Högskoleutbildning inom inriktning IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. • Erfarenhet av IT-relaterade arbetsuppgifter, gärna inom en större driftorganisation • God erfarenhet av administrativt arbete och förmåga att organisera och strukturera eget arbetet • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • B körkort Meriterande • Erfarenhet av processorienterat arbetssätt • Erfarenhet av arbete med IT-förändringar inom Change-/Releaseprocess • Erfarenhet av projektledning eller projektarbete • Utbilning/certifiering inom ITIL Personliga egenskaper Du tycker om att ge service och att finna lösningar på problem, du är driven och van att ta egna initiativ. Att bemöta människor på ett bra sätt är en självklarhet för dig, du arbetar strukturerat och har god vana att upprätthålla dokumentation. Du är utåtriktad, positiv och har en god samarbetsförmåga. Du har även en mycket god förmåga att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Tillsvidareanställning heltid, inleds med 6 månaders provanställning Tillträde enligt överenskommelse Arbetsorten är Arboga Välkommen med din ansökan senast 2024-06-19. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta: Sektionschef Jesper Flodman Tel: 0589-40400 (vxl). Fackliga företrädare OFR/O Johan Nestvall Boo SACO Agnetha Landquist OFR/S Martin Sparr SEKO Matz Felix Samtliga nås via växeln på 019-39 35 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om. Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har över 1 800 medarbetare på mer än 30 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

15 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024