Företagarombudsmannen söker medlemsvärvare

Är du en duktig kommunikatör med intresse för samhällsfrågor? Vill du ha möjligheten att arbeta hemifrån när det passar dig? Just nu söker Företagarombudsmannen nya medlemsvärvare både på hel- och deltid. Företagarombudsmannen är en del av tankesmedjan Den Nya Välfärden som arbetat med långsiktig opinionsbildning för ett bättre företagarklimat och ett bättre Sverige sedan 1988. Företagarombudsmannen är en partipolitiskt oberoende företagarorganisation. Våra förslag har blivit verklighet under såväl borgerliga som socialdemokratiska regeringar. Genom att värva fler stödföretagare kan vi göra ännu mer för att förbättra villkoren för Sveriges företagare. Vi kontaktar företagare genom telefon och tillåter hemarbete för alla våra medarbetare. Om du vill arbeta deltid kan du själv styra dina arbetstider. Arbetar du heltid är våra arbetstider mån-tors 8-16 och fre 8-12. Som medlemsvärvare hos oss kommer du ha goda förtjänstmöjligheter. Vi tror att du har ett starkt självförtroende och en vilja att lyckas. Du är en positiv person som har lätt att få kontakt med människor oavsett bakgrund och bransch. Tidigare säljerfarenhet är inget krav. Din personlighet är viktigare än din bakgrund. Eftersom arbetet kräver kundkontakt behöver du kunna tala och skriva svenska felfritt. Vi coachar och utbildar vår personal kontinuerligt. Du kommer ingå i ett sammansvetsat gäng som arbetat många år tillsammans. För oss är trivseln viktig och vi har därför många gemensamma aktiviteter. Vårt kontor ligger i centrala Arboga och har gratis parkering. Vill du söka tjänsten eller veta mer, hör av dig till oss.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Team Lead, Software Development - Infobric Equipment & Assets

Vi är ett av Sveriges största SaaS-bolag somgenom innovativ teknik digitaliserar byggbranschen för att göra den säkrare, mer produktiv och mer hållbar. Hos oss blirdu en del av ett kreativtteam där du får utvecklas, ta dig an spännande utmaningar och samtidigt ha kul på vägen! Vi söker nu fler kollegorsom vill vara med på resan att digitalisera en av världens största branscheroch bidra till ett hållbart samhälle. Är du en senior utvecklare med erfarenhet av att leda andra? Brinner du för att leverera kundnytta tillsammans med ditt team? Vi söker nu en Team Lead, Software Developmenttill vårt team på Infobric Equipment & Assets. Det här kommer du att göra: Som Team Lead, Software Development kommer du att ansvara för ditt utvecklingsteams välmående, framdrift och leverans samt vid behov själv bidra operativt med systemutveckling. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: Ansvara för att driva teamets arbete med systemutveckling mot planerade deadlines och releaser Arbeta i nära dialog och samarbete med Product Managers, Software Architects och UX Designers Förmåga att förstå kravbilder för att ta fram smarta lösningar som kan brytas ned och planeras in i sprintar Arbeta med att coacha, utveckla och kravställa mot ditt team Ta tekniskt ansvar för delsystem och funktioner Arbeta operativt i teamet med systemutvecklingsaktiviteter såsom design, programmering och kodgranskning Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Arboga med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vad söker vi hos dig:På Infobric är vi övertygande om att vi når störst framgång tillsammans. För att lyckas i rollen behöver du dela vår uppfattning och se vår gemensamma framgång som ditt främsta fokus. Älskar teknik såväl som människor och har erfarenhet av att leda och driva team Förmåga att trivas i en internationell och mångkulturell arbetsplats Kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska, vi har kollegor i flertalet länder med olika modersmål Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett SaaS-bolag Mångårig erfarenhet som utvecklare, gärna med tekniker i vår tech stack. Vår nuvarande tech stack: C# .NET SQL Server React ExtJs (Legacy) Gitlab AWS Vad vierbjuder : Vara med och skapa förändring i en av världens största industrier Möjlighet att växa och utvecklas i ett snabbväxande techbolag som påbörjat sin internationella expansion Stöttande kollegor och en dynamisk och innovativ arbetsmiljö Flexibel arbetsmodell - du utgår från något avvåra härliga kontordär du spenderar den mesta tiden, men behöver du jobba hemma finns det möjlighet till det Företagsevent, after work, pingisturneringar och såklart mycket fika.Vi gillar att haroligt tillsammans! Bra förmånspaket – vi tar hand om dig! Teamet du blir en del av:Inom affärsområdet Equipment & Assets digitaliserar och förenklar vi resurshanteringen av utrustning, maskiner, fordon och projekt för byggbranschen. Du blir en del av Techavdelningen, och områdetFleet . Medarbetarnas engagemang och välmående är viktigt för oss och du kommer ha chefer och kollegor som stöttar och hjälper dig framåt. Vi är ett tillväxtbolag som ständigt utvecklas vilket gör att utvecklingsmöjligheterna för dig som kliver in i rollen är stora. Så här söker du tjänsten Sök enkelt med din LinkedInprofil eller bifoga CV.Vi gör löpande urval ochtjänsten kan komma atttillsättas snabbtså vänta inte med att skicka in din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Utvecklare till Saab i Arboga!

Är du en utvecklare med några års erfarenhet inom utveckling, kanske inom C#/.NET? I denna roll erbjuds du chansen att utveckla avancerade tekniska stödsystem för flygoperationer, bidra till försvarsinnovation och växa som programmerare inom säkerhetskritiska miljöer. Sök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: Vi söker en engagerad och teknikintresserad Utvecklare med kompetens inom C# och objektorienterad programmering. Hos SAAB får du chansen att vara en del av ett dynamiska team som arbetar med att utveckla tekniska stödsystem för Jas Gripen. Ditt arbete kommer att vara avgörande för planeringen både före och efter uppdrag samt utvecklingen av stödverktyg som optimerar deras processer. Ansvarsområden: Du kommer att ha ansvaret för planeringen av vapensystem, sensorer och liknande viktiga delar av våra tekniska stödsystem. Ditt intresse för teknik och din förmåga att arbeta i säkerhetsklassade miljöer kommer vara till stor nytta i ditt arbete.  VI SÖKER DIG SOM: Har en högskoleutbildning inom Data/IT/Systemutveckling eller motsvarande Har ett par års erfarenhet inom utveckling Har kunskaper inom .NET, C# (eller liknande objektorienterat språk) Du som har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Du är intresserad av flyg och/eller militär Du är van vid att arbeta i flera olika programmeringsspråk/ramverk och lär dig snabbt Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. De säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av deras produkter. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 12 månader blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

24 april 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024
Robotoperatör till produktion i Arboga

Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Vi på Jobwisetror på att motiverad personal skapar de bästa resultaten. Vår uppgift är därför enkel, vi ska förvalta och väcka motivation genom engagerade och inspirerande ledare Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Om rollen Vi söker dig som ärfokuseradoch som vill fortsätta utvecklas i din roll som robotoperatör. Tillsammans ser vi till att du får bästa möjligaupplärning, blir mer kunnig inom ditt område.Du kommer att haen trygg anställning hos oss påJobwise och få en fin gemenskap med kollegorna på arbetsplatsen som är hos ett av våra kundföretag.Det förekommer ibland av olika skäl att vi eller vårtkundföretag själv väljer att inte gå ut med företagsnamnet. Självklart får du veta vilket företag det är om du kommer längre i processen Din roll är av storbetydelse för Jobwise eftersom du är med ochavgör hur vi uppfattas som företag.Därför är det väldigtviktigt för oss att du som personär hjälpsam, vänligt inställd och tycker om att ge din omgivning service. Det är viktigt att du som person är nyfiken och jobbar med högt kvalitetstänk. Ditt arbetsområde kommer även att inkludera andra verkstadsuppgifter som till exempel arbete med truck och travers. Arbetstiderna är förlagda på 2-skift till en början. Du kommer att ha arbetsuppgifter som innefattar att hantera äldre typer av ABB robotar. Så det är kraftigt meriterande att du tidigare jobbat med liknande maskiner men inget krav.Att inneha giltiga truck- och traverskort är kraftigt meriterande. Självklart ser vi till att dufår braupplärning på plats för att få så bra förutsättningar som möjligt att göra ett bra jobb. Rollen är på heltid och startar enligt överenskommelse Vi söker dig som Vill utveckla dig själv och din omgivning Tänker med hög kvalitet Är nyfiken och vill prova nya saker Tycker om att hjälpa din omgivning Har möjlighet att pendla till Arboga Våra kompetenskrav Behärskar det svenska språket i tal och skrift Detta är även meriterande Truckkort och vana Traverskort och vana Industrivana Körkort och tillgång till egen bil Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal Om Jobwise Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.Vi tror på att bra ledare attraherar och bibehåller bra personal. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen.

22 april 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Verksamhetsutvecklare till Saab Arboga!

Vi letar efter dig som brinner för att utveckla och effektivisera verksamheter. Du kommer att delta i och leda större och mindre utvecklingsprojekt/uppdrag för att optimera Saabs verksamhet, deras metoder, processer och IT-verktygsstöd. Sök redan idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: I dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du att ansvara för och säkerställa att: Produkt- och informationsflöden fungerar och hanteras optimalt och effektivt genom Saabs verkstäder Minska specialanpassade och produktanpassade flöden och arbetssätt i samverkan med berörda funktioner Aktivt förbättra och effektivisera avdelningens verksamhet och arbetssätt för ökad lönsamhet och effektivitet Processer, Metoder & Verktyg kontinuerligt utvecklas för att stödja effektiva flöden I samverkan med berörda funktioner inom hela affärsområdet bidra till verksamhetsstödjande IT-Verktygsutveckling samt implementering i verksamheten Som uppdragsledare styra och leda mindre och större projekt inom avdelningen enligt given metodik och mot uppsatta mål Aktivt hålla dig uppdaterad om vad som är på gång och samverka med nödvändiga verksamheter/organisationer för att säkerställa att områdets intressen tillvaratas VI SÖKER DIG SOM: Har akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom produktion, underhållsverksamhet, supply chain eller planering Har dokumenterad erfarenhet av att jobba med förbättringsarbete och verksamhetsutveckling Om du har några av dessa färdigheter är detta en fördel: God förmåga att omsätta teorier i metoder och instruktioner till praktik Erfarenhet av att leda team och arbetsgrupper. Gillar och trivs med att sprida information samt att hålla i utbildningar Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. OM KUNDFÖRETAGET: Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. De säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av deras produkter. Avdelning Maintenance, Modification and Supply ansvarar för eftermarknad och In Service Support dvs underhåll av flygplan, apparater och kringsystem för Gripen, T7 och andra plattformar. De är inne i ett mycket expansivt skede där nya och spännande utmaningar ständigt avlöser varandra. Du kommer att tillhöra Project Management & Operational Exellence inom område Sourcing & Supply Chain som ansvarar för att tillhandahålla verksamhetsutveckling och projektledning för hela avdelningens behov. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6 månader blir direktanställd hos kunden. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

10 april 2024
Sista ansökan:
10 juli 2024
Handledare/jobbcoach till Rusta och Matcha 2

Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då är Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld! Vi söker samarbetspartners för att stödja oss i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna vår webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/ Som samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bland annat administration och ekonomi. I rollen kommer du att ansvara för att leda och driva verksamheten på ditt/dina kontor med stort självständigt handlingsutrymme. Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet. Tillsammans strävar vi efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. Vi är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration! Personliga egenskaper • Målinriktad • Strukturerad • Kommunikativ • Driven Bakgrund Vi ser gärna att du har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Det är också positivt om du har erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser. Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2: Alternativ 1: Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten. Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2: Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Annika Anderstedt på Ability som hanterar denna rekrytering. [email protected] 073-787 98 22

8 april 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Restaurangbiträde Arboga

Är du sugen på nya utmaningar, en karriär inom restaurangbranschen och ett företag där det går snabbt att växa? Eller vill du bara ha ett extra jobb vid sidan? Vilka är Brödernas?Brödernas bedriver med framgång sin verksamhet i hela Sverige från Umeå i norr till Malmö i söder. Brödernas expanderar i en rasande takt med visionen att bli känt även utanför Sveriges gränser. Vår ambition är att Brödernas ska associeras med god kvalité och fantastisk service. Det viktiga för oss är att oavsett vilket mål du har för framtiden så har vi garanterat en plats för dig. Hos oss är det dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vad innebär jobbet som Reastaurangbiträdehos oss?Tjänsten innebär att dujobbar både i köket samt servisenoch roterar mellan stationerna. Du ser till att det är rent i köket, att matsäkerheten följs genom att se till attegenkontroller följs. Du jobbar för att varje gäst ska känna sig sedd och få sina behov uppfyllda vid deras besök. Gästupplevelsen är av största vikt och vi ser därför att du besitter stor förmåga och kunskap om gästbemötande och service.Vem är du?Vi söker dig som gillar ett högt arbetstempo, är serviceinriktad och älskar att jobba med människor. Du tycker om att jobba med andra och vill ha en karriär i restaurangbranschen. RekryteringsprocessenNär du har sökt tjänsten så kommer du att få tillgång till en länk för en digital intervju med roboten Hubert som tar ca 20 - 30 minuter. Syftet med att Hubert-intervjun är vi vill ge alla kandidater möjligheten att berätta mer om sig själva samt för oss att säkerställa att alla kandidater blir bedömda på samma sätt, oavsett kön, ålder och etnicitet. Vi ser gärna att du svarar på denna inom 48 - 72 timmar för att snabbt komma vidare i processen.Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Du kommer därefter bli kontaktad av en av våra rekryterare om du blir aktuell för en andra intervju. Vi ser fram emot att höra från dig! Intervjuer sker löpande så tveka inte! Sök! Are you eager for new challenges, a career in the restaurant industry and a company where you can grow fast? Or do you just want an extra job alongside your studies? Then you have come to the right place! Who are the Brödernas? Brödernas successfully conducts its operations throughout Sweden from Umeå in the north to Malmö in the south. Brödernas are expanding at a rapid pace with the vision of becoming known even outside Sweden's borders. Our ambition is for Brödernas to be associated with good quality and fantastic service. We currently have over 80 opened units in Sweden and we open new units every month. The important thing for us is that no matter what goal you have for the future, we have guaranteed a place for you. With us, it is your own ambitions and results that determine how far you can go. What does the job as a Kitchen staff with us mean? The service means that you work in the kitchen and rotate between stations such as frying tables, frying and salad. You make sure that the kitchen is clean and that self-checks are followed. As a kitchen staff at Brödernas, you work in teams and it is therefore important that you are a team player and understand the importance of communication and group collaboration. Who are you? We are looking for you who like a high work pace, are service-oriented and love working with people. You enjoy working with others and want a career in the restaurant industry. What do we offer? We offer a fast-paced workplace that is in the middle of a major expansion, which means very good opportunities to develop with the company. The recruitment process Once you have applied for the job, you will have access to a link for a digital interview with the robot Hubert, which takes about 20-30 minutes. The purpose of the Hubert interview is to give all candidates the opportunity to tell more about themselves and for us to ensure that all candidates are judged in the same way, regardless of gender, age and ethnicity. We are happy to see that you respond to this within 48 - 72 hours to quickly move forward in the process. You will then be contacted by one of our recruiters if you become relevant for a second interview. We look forward to hearing from you! Interviews are ongoing, so do not hesitate! Apply!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 september 2024
Underhållsingenjör Gripen till Saab i Arboga

I rollen som Underhållsingenjör kommer du arbeta med underhåll av elektronikapparater i framförallt Gripen. Rollen passar dig som har ett stort intresse för teknik och vill utvecklas i din roll. Sök idag då urval sker löpande! OM TJÄNSTEN: I rollen som Underhållsingenjör kommer du tillhöra en sektion som ansvarar för underhållsresurser för Avionik i framförallt Gripen men även andra plattformar. Underhåll sker på de flesta elektronikapparaterna i flygplanet och på olika nivåer, allt från att de använder underleverantörer till att de felsöker och byter enskilda komponenter på kretskort. Detta innebär att underhållsresurserna har olika komplexitet. Arbetet spänner över flera olika teknikområden som analog-, digital-, mjukvara, mikrovågsteknik och mätteknik. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är: Utveckling och support av underhållsresurser för avionikapparater (både hårdvara och mjukvara) Teknisk support till kunder, slutanvändare och andra Saab-enheter Support till Saabs avionikverkstäder med felsökning, komplexa fel och förbättringsarbete VI SÖKER DIG SOM HAR:  Har positiv attityd och vill utvecklas En ingenjörsexamen inom relevant område God kunskap inom elektronik Det är meriterande men inget krav om du har: Erfarenhet av underhåll av flygplanselektronik Kunskap inom programmering Kunskap inom mätteknik och hantering av mätinstrument Erfarenhet av projektarbete och projektledning För att lyckas i denna roll så behöver du vara nyfiken, positiv och ha ett brinnande teknikintresse. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det krävs också att du är strukturerad och kan dokumentera utfört arbete, både för spårbarheten som är kopplad till regelverket för flyg men även för att kunna göra ett avslut på arbetsuppgifter så att de kan återupptas senare. OM KUNDFÖRETAGET:  Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 18 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld.  Affärsområdet Surveillance erbjuder världsledande sensorteknik inom övervakning och beslutsstöd för att skydda mot hot. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radarer, elektronisk krigföring, stridsledning, flygsystem och cybersäkerhet. Verksamheten bedrivs i Sverige, USA, UK, Australien, Tyskland, Sydafrika, Förenade Arabemiraten, Danmark och Finland. ANSTÄLLNINGEN:  Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget. Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Enligt överenskommelse Placering: Arboga Kontaktuppgifter: Johanna Nilsson Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

3 april 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024
Elektronikkonstruktör till Saab i Arboga!

På Saab blickar de framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Företaget samarbetar med kollegor runt om i världen och söker nu en Elektronikkonstruktör som vill vara en del av utmaningen att göra världen till en säkrare plats. Sök idag då urval sker löpande! Om tjänsten  I rollen som Elektronikkonstruktör kommer du bli en del av ett team med breda tekniska kompetenser. Du kommer arbeta med utveckling och support av testlösningar för underhåll av avionik. Vi söker dig som är en mångsidig ingenjör som uppskattar variation i vardagen då vi erbjuder en bred roll med möjlighet att delta i flera olika delar under produktens livscykel. Rollen kräver att du har en bred teknikkunskap, där vi utgår från din tidigare erfarenhet som vi bygger vidare genom individuella utvecklingsplaner på plats hos oss. Det finns alltså stora möjligheter att få nya kunskaper och utvecklas i din roll. Arbetsuppgifter  Utveckling av testutrustning för avancerad elektronik Vara en del av alla delar av produktionens livscykel Vi söker dig som  Är utbildad högskoleingenjör inom relevant område Har ett par års relevant arbetslivserfarenhet Har kunskap inom Elektronik, Mätteknik eller Mekanik Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom test och testprogrammering. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper. Som person ser vi att du är initiativtagande, kommunikativ och självgående. För att trivas i rollen tror vi att du är en nyfiken problemlösare med en god samarbetsförmåga. Om anställningen: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 12 månader blir direktanställd hos kunden. Övrig info:  Omfattning: Heltid Start: Omgående Rekryteringsansvarig: Nora Sundberg Lön: Marknadsmässig Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om Friday:  Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

26 mars 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Farmaceut till Apotek Hjärtat i Arboga

Beskrivning av jobb Är du legitimerad apotekare eller receptarie och vill jobba i Arboga? Vi söker nu en Farmaceut till vårt sammansvetsade team på Apotek Hjärtat! Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Kristina berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat av Arboga. Här är vi är ett sammansvetsat arbetslag som längtar efter en till kollega! Som team har vi en stor och bred kompetens och en kultur som präglas av arbetsglädje, kundfokus och engagemang. Ett team som ställer upp för varandra, delar med sig av sin kunskap och framförallt har roligt tillsammans. Arboga är en aktiv stad med ett stort utbud av träningsanläggningar, föreningsliv, tillgängliga bostäder, och med elljusspår och skidbacke mitt i stan. Våra kunder är mestadels stammisar som återkommer till apoteket samt semesterfirande. Vi har ett brett kundunderlag med kunder i alla delar av livet. I den här rollen jobbar du främst i Arboga, men har också möjlighet att utvecklas genom att jobba och byta erfarenheter på närliggande apotek. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2024-06-30 Kontaktperson: Kristina Lagerman tfn: +46 104991321 mob: +46 737133463 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024