Arbetsförmedlare

Sök bland 5 lediga jobb som Arbetsförmedlare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Handledare Rusta och matcha

AHLAN utbildning och konsult AB är ett företag som bedriver verksamheten Rusta och matcha . Vi söker just nu handledare för Rusta och matcha i Gävle . Dina uppgifter Du kommer att arbeta med att stödja och vägleda en bred målgrupp att komma ut i arbete eller utbildning. Detta innebär att du tillsammans med våra deltagare kommer att planlägga aktiviteter, dokumentera men även utvärdera och motivera för att hjälpa dem att nå sina mål. Vidare innebär arbetet även samarbete med olika företag och organisationer. Tjänsten är planerad att omfatta 50 %. Du kräves Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden. · Arbetsledning med personalansvar · Rekrytering · Omställningsarbete för arbetssökande · Studie- och yrkesvägledning · Handläggning i personalfrågor . · Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor · Arbete med social- och gruppsykologi · Karriärvägledning Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden. Det är en merit om du har en avslutad akademisk utbildning inom följande områden personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har förmågan att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift och det är en merit om du är flerspråkig. Vidare har du mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Arbetsförmedlare till Skara (Personligt distansmöte)

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vårt uppdrag Avdelningen Personligt distansmöte erbjuder service och stöd på distans till arbetssökande och arbetsgivare. Genom behovsanpassade kundmöten bidrar vi till att skapa en tillgänglig myndighet i hela Sverige.   Vår arbetsplats   Vi sitter tillsammans där samarbete och stöd är centrala för att skapa en levande atmosfär. På vårt kontor i Skara arbetar det 60 stycken medarbetare. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och kan alltid räkna med varandras stöd i vårt dagliga arbete. Vårt ledarskap innebär att vi leder med ett nära och coachande förhållningssätt som uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande.   Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där balans mellan arbete och fritid är av högsta prioritet. Hos oss som medarbetare har du möjligheten att arbeta hemifrån upp till 49 % av din arbetstid.    Beskrivning av rollen   Vi har kunden i fokus och i din roll kommer du vara ett viktigt stöd för arbetssökande och arbetsgivare över hela landet och göra skillnad varje dag. I arbetet krävs en nyfikenhet med förmåga att göra det svåra enkelt. En central del i rollen är vägledning till våra arbetssökande och arbetsgivare.   För att lyckas i rollen ser vi att du trivs med att:  - Arbeta med människor främst via telefon  - Arbeta med schemalagda uppdrag  - Tolka och tillämpa lagar och regelverk  - Erbjuda service och på ett bra sätt lösa de uppgifter du ställs inför - Navigera och arbeta i flera system samtidigt - Arbeta mot uppsatta mål      Din anställning inleds med en introduktion där du kommer bli väl rustad med de nödvändiga färdigheterna för att hantera dina kommande arbetsuppgifter som statstjänsteman. Se filmen om hur det är att jobba på Arbetsförmedlingen Personligt distansmöte: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=fRdyF0D_CBE&feature=youtu.be Om du är redo att göra skillnad i detta viktiga samhällsuppdrag till en utvecklande och stödjande verksamhet, då är Arbetsförmedlingen Personligt Distansmöte platsen för dig.     Grundläggande krav för tjänsten - Universitets-/högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system) (Studieintyg ska bifogas till din ansökan) Alternativt  - Har arbetat på Arbetsförmedlingen som arbetsförmedlare, beslutshandläggare, kundresurs, handläggare eller servicehandläggare (Arbetsgivarintyg ska bifogas till din ansökan)  Samt - Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50 procent under sammanlagt två år (Arbetsgivarintyg ska bifogas till din ansökan)  - Mycket goda kunskaper i svenska, det vill säga god förmåga att kommunicera i tal och skrift, samt hög läsförståelse   Övriga meriter för tjänsten - Arbetat minst 1 år med stöd och service till kunder via telefon  - Arbetat minst 1 år inom statlig verksamhet - Arbetat minst 1 år med vägledning mot arbete och/eller studier    Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap.   Medarbetare på Arbetsförmedlingen:  - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten  - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser  - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring    Vårt erbjudande  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Skara.   Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid när verksamheten tillåter, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. I medarbetarundersökningar framkommer det att arbeta hos oss ger en känsla av att bidra till ett viktigt samhällsuppdrag, att på ett bra sätt kunna ha balans mellan arbete och sin fritid samt vara en del utav en gemenskap.  Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss   Ansökan  Välkommen med din ansökan senast 2024-05-28  Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du kort beskriver varför du söker jobbet, vad du kan bidra med samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.  För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.   Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.  Intervjuer för tjänsten är planerade att hållas den 13:e, 14:e och 20:e juni. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

15 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Arbetsmarknadssekreterare till Krami

Ref: 20241007 Arbetsuppgifter Vi söker nu en arbetsmarknadssekreterare till Krami vars verksamhet bedrivs i samverkan mellan Arbetsförmedlingen, Kriminalvården och Malmö Stad. Vi arbetar i team utifrån ett gemensamt konsekvenspedagogiskt förhållningssätt och hos oss kommer du att arbeta med rehabiliteringsprocessens fortskridande, vägledning, samverkan med andra myndigheter och uppföljning av praktikplatser samt psykosocialt råd och stöd via relationsskapande aktiviteter. I arbetet förväntas du också att vara en god förebild och vägledare för målgruppen - personer från 18 år vars sociala utanförskap är en konsekvens av deras anknytning till kriminalitet och/eller missbruk. I ditt arbete förväntas du etablera nya arbetsgivarkontakter och bygga upp relationer och nätverk i syfte att skapa förutsättningar våra deltagare att uppnå ett av Kramis huvudmål: att hjälpa våra deltagare att finna, få och framförallt behålla ett arbete. Att arbeta på Krami innebär att man arbetar i team med representanter från Kriminalvården och Arbetsförmedlingen med socialt lärande utifrån ett konsekvenspedagogiskt förhållningssätt. I verksamheten ingår planering och aktivt deltagande i fysiska aktiviteter, lägerverksamhet och andra aktiviteter som kan vara förlagda på helger och kvällstid. Distansarbete förekommer inte. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleexamen med beteendevetenskaplig inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten (minst 180 hp). Du ska även ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av praktiskt socialpedagogiskt arbete med målgrupper som ger uttryck för sociala problem. Du har erfarenhet av inter-organisatoriskt samverkansarbete med andra myndigheter/verksamheter/institutioner och är väl bekant med så väl framgångsfaktorer som fallgropar med denna samverkansform. Tjänsten kräver att du ingår i team där ni arbetar utifrån en gemensam konsekvenspedagogisk hållning för att tillsammans nå bästa resultat för deltagaren. Körkort är ett krav för tjänsten. Följande ser vi som meriterande för tjänsten: • Utbildning i konsekvenspedagogik • Utbildning i pedagogiskt förändringsarbete • Erfarenhet av arbete med den aktuella målgruppen • Erfarenhet av arbete med arbetsmarknadspolitiska åtgärder • Erfarenhet av studie- och yrkesvägledning • Erfarenhet av gruppvägledning • Erfarenhet av arbete med människor som står inför livsstilsförändringar • Kunskap/erfarenhet av ProCapita Vi söker en medarbetare som vill arbeta i samverkan, har mycket god samarbetsförmåga (såväl internt som externt), är drivande, engagerad, kommunikativ och flexibel. Det är viktigt att du har ett intresse av omvärldsorientering gällande målgruppens mångfacetterade problematik. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift och det är positivt om du har kunskaper i andra språk som bedöms vara relevanta för verksamheten.  Om arbetsplatsen Arbetsmarknadsavdelningen är en viktig aktör på Malmös arbetsmarknad. Vi medverkar till att stärka arbetssökande malmöbors möjligheter till arbete och bidrar till att de av egen kraft, eller med hjälp av annan aktör, kan bli självförsörjande. Inom Arbetsmarknadsavdelningen erbjuds olika arbetsmarknadsinsatser som till exempel kommunala arbetsmarknadsanställningar, arbetsträning, utbildning och praktik och verksamheten består av 6 enheter: Arbete och studier 1, Arbete och studier 2, arbete och studier unga, arbetsträning och arbetsmarknadsanställning, praktik och arbetsgivarsamverkan, stöd och administration. Krami ingår i enheten för Arbete och Studier 2 men samarbetar med samtliga enheter. Krami bygger på en samverkan mellan Malmö Stad, Kriminalvården och Arbetsförmedlingen. Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tidsbegränsad anställning (2024-08-12 - 2025-08-31) Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: 2024-08-12 eller enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.  Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Innan anställning erbjuds behöver du visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning och id-handling: pass eller nationellt id-kort.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Erfaren jobbcoach sökes till Sollentuna samt Vällingby under sommaren

Plats Den här tjänsten som jobbcoach innebär att du arbetar de första veckor på kundens kontor i Sollentuna samt de resterande veckorna på kontoret i Vällingby. Om tjänsten För kunds räkning söker vi jobbcoach till kontoret i Sollentuna samt Vällingby. Dina arbetsuppgifter Rollen som jobbcoach innebär att du kommer arbeta med att inspirera och motivera arbetssökanden till att hitta sina drömjobb via jobbsökande eller via studier. Du kommer ha dagliga kontakter med deltagarna både genom fysiska samt digitala träffar. Utöver fysiska träffar kommer du ha workshops i mindre grupper om 6-15st deltagare samt även föra dokumentation efter möten med deltagarna efter uppsatta rutiner. Omfattning och start Tjänsten är på 60% under veckorna 29 – 30, måndag, onsdag, torsdag samt fredag. Arbetstiderna är mellan kl.08:00- 15:00, förutom tisdagar då kontoret är stängt. Under v.31-33 arbetar du heltid måndag - fredag på kontoret i Vällingby, med undantag tisdagar. Under vecka 27 och 28 sker introduktion några daga på plats på respektive kontor. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att coacha andra människor. Du behöver ha en högskoleutbildning om minst 180 poäng eller annan yrkesinriktad KY utbildning. Utöver detta behöver du ha några års arbetslivserfarenhet. Kanske har du redan ett arbete och vill nu testa på ett nytt arbete för några veckor. Som person tycker du om att arbeta och träffa nya människor. Du ser förmågan hos varje individ och tycker om att inspirera och coacha andra till att följa sina drömmar. Viktiga egenskaper för den här rollen är att du är pedagogisk, nyfiken, lyhörd och är en empatisk person som tycker om att integrera människor i ett sammanhang. Viss dokumentation krävs, varför det är ett krav att kunna arbeta med dator. För den här tjänsten krävs att man behärskar svenska i tal och skrift obehindrat samt kan kommunicera på engelska. Vi sätter stor vikt på personlig lämplighet. Vill du fortsätta arbeta som pensionär? Det blir allt vanligare att människor ser fördelarna med att fortsätta arbeta även efter pensionen. Förutom att det kan ge en extra inkomst är det främsta skälet att fortsätta vara en del av ett sammanhang, uppleva gemenskap och fortsätta bidra med sin kompetens och yrkeserfarenhet. När du blir en del av Veterankraft-familjen kommer du att bli anställd av oss och ha full frihet att bestämma hur mycket och när du vill arbeta. Vi erbjuder en mycket flexibel arbetsmodell som uppskattas av våra erfarna veteraner. Som anställd hos oss omfattas du av kollektivavtal och ansvarsförsäkring, och du har möjlighet att välja bland alla uppdrag vi får från både privatpersoner och företag. Om Veterankraft Veterankraft är ett av Sveriges ledande auktoriserade bemanningsföretag och den främsta leverantören av hushållsnära och företagstjänster. Vi fokuserar på trygghet, kvalitet och personlighet för att underlätta vardagen för tusentals hushåll och företag varje år. Vi är en jobbplattform för personer från 55 år och uppåt och är representerade på över 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Veterankraft har stolt utsetts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad, mellan 2014 och 2020. Ansökan Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

6 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Erfaren Jobbcoach sökes till Skärholmen under sommaren

Omfattning och start För kunds räkning söker vi jobbcoach till kontoret i Skärholmen. Tjänsten är på 60% under veckorna 27 – 31, måndag, onsdag, torsdag samt fredag. Arbetstiderna är mellan kl.09:00- 16:00, förutom fredag som är mellan 08:15-15:00. Under vecka 26 sker introduktion på plats alla dagar förutom på tisdagen. Rollen som jobbcoach innebär att du kommer arbeta med att inspirera och motivera arbetssökanden till att hitta sina drömjobb via jobbsökande eller via studier. Du kommer ha dagliga kontakter med deltagarna både genom fysiska samt digitala träffar. Utöver fysiska träffar kommer du ha workshops i mindre grupper om 6-15st deltagare samt även föra dokumentation efter möten med deltagarna efter uppsatta rutiner. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av att coacha andra människor. Du behöver ha en högskoleutbildning om minst 180 poäng eller annan yrkesinriktad KY utbildning. Utöver detta behöver du ha några års arbetslivserfarenhet. Kanske har du redan ett arbete och vill nu testa på ett nytt arbete för några veckor. Som person tycker du om att arbeta och träffa nya människor. Du ser förmågan hos varje individ och tycker om att inspirera och coacha andra till att följa sina drömmar. Viktiga egenskaper för den här rollen är att du är pedagogisk, nyfiken, lyhörd och är en empatisk person som tycker om att integrera människor i ett sammanhang. Viss dokumentation krävs, varför det är ett krav att kunna arbeta med dator. För den här tjänsten krävs att man behärskar svenska i tal och skrift obehindrat samt kan kommunicera på engelska. Vi sätter stor vikt på personlig lämplighet. Vill du fortsätta arbeta som pensionär? Det blir allt vanligare att människor ser fördelarna med att fortsätta arbeta även efter pensionen. Förutom att det kan ge en extra inkomst är det främsta skälet att fortsätta vara en del av ett sammanhang, uppleva gemenskap och fortsätta bidra med sin kompetens och yrkeserfarenhet. När du blir en del av Veterankraft-familjen kommer du att bli anställd av oss och ha full frihet att bestämma hur mycket och när du vill arbeta. Vi erbjuder en mycket flexibel arbetsmodell som uppskattas av våra erfarna veteraner. Som anställd hos oss omfattas du av kollektivavtal och ansvarsförsäkring, och du har möjlighet att välja bland alla uppdrag vi får från både privatpersoner och företag. Om Veterankraft Veterankraft är ett av Sveriges ledande auktoriserade bemanningsföretag och den främsta leverantören av hushållsnära och företagstjänster. Vi fokuserar på trygghet, kvalitet och personlighet för att underlätta vardagen för tusentals hushåll och företag varje år. Vi är en jobbplattform för personer från 55 år och uppåt och är representerade på över 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder. Veterankraft har stolt utsetts till Gasell och Mästargasell av Dagens Industri sju år i rad, mellan 2014 och 2020. Ansökan Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan till oss via vårt rekryteringssystem. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

1 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024