Miljöinspektör/miljöhandläggare

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Samhällsbyggnadsförvaltningen ska med framåtanda tillgängliggöra, underhålla, förvalta och utveckla kommunens fysiska miljö, infrastruktur och transporter. Förvaltningen arbete genomsyras av samarbete, helhetssyn och effektivt resursutnyttjande. Genom god planering bidrar förvaltningen till en attraktiv livsmiljö som är långsiktigt hållbar ur såväl ekologiskt som social och ekonomisk synpunkt. Samhällsbyggnadsförvaltningens består av följande verksamhetsområden; Fysisk planering, Vatten, avlopp och avfall, Gator, park och skog och Fastigheter, Miljö och bygg. Enheten för Projekt och investering driver och samordnar förvaltningens ny- och reinvesteringar. ARBETSUPPGIFTER Som miljöinspektör/miljöhandläggare hos oss arbetar du med tillsyn enligt miljöbalken. Arbetet omfattar av bl.a. tillsyn av miljöfarliga verksamheter, handläggning av ansökningar, anmälningar och remisser samt rådgivning och hanteraring av synpunkter som kommer in från allmänheten. Uppgifterna kommer att utformas med utgångspunkt utifrån miljö- och byggenhetens behov där den individuella kompetensen och det egna intresset vägs in. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad miljöinspektör alternativt har högskoleutbildning inom inriktning mot miljö eller naturvetenskap. Du har kunskaper om miljölagstiftningen, erfarenhet från myndighetsutövning, arbete med förorenade områden och miljöfarliga verksamheter ex. avfallsverksamheter är meriterande. Centralt i vårt arbete är att möta allmänheten, privatpersoner och företag i olika situationer. I din roll som miljöhandläggare/miljöinspektör kommer du att behöva ställa krav men även ge råd och upplysningar. Det är viktigt för oss att du kan vara tydlig, samtidigt ha en ödmjuk framtoning för att på bästa sätt i olika situationer förmedla rätt budskap. Social kompetens värderas högt och kommer att underlätta arbetet. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med stort ansvar vilket förutsätter att du är organiserad, driftig och har hög initiativförmåga. Vi fäster mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du har en positiv inställning och kan bidrar till det fantastiska arbetsklimat som vi har på avdelningen. För tjänsten behöver du ha körkort. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

30 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Commissioning Lead

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Commissioning Lead As the Commissioning Lead, you will serve as the deputy commissioning manager andprovide day-to-day support for commissioning activities in collaboration with the Commissioning Manager. You will define, implement, and improve H2GS' commissioning strategy, tools, and processes. You will provide guidance to EPCMs, OEMs, and Contractors' Commissioning Departments and monitor their performance. You will support the scheduling of commissioning activities in coordination with the various H2GS' Project departments and Operations teams. Additionally, you will assist the Commissioning Manager in the full definition and implementation of the Project Commissioning Plan. The role is based in Boden, Sweden, with trips to various project contractor and fabrication sites as required. Responsibilities: Always adhere to and promote the project's safety policies. Ensure all works comply with applicable regulations. Lead commissioning activities in the absence of the Commissioning Manager or in specific project sub-areas as required. Provide direction to the Commissioning service provider, EPCMs, OEMs, and Contractors on all commissioning-related topics. Collaborate with engineering, procurement, quality, construction, and operations departments to define, implement, and improve commissioning processes, including: HSE in Mechanical Completion, Cold and Hot Commissioning, Permit to Work, Risk Assessment, SIMOPS. Systemization criteria for markup of drawings (P&IDs, Single Line Diagrams, equipment layout), and sub-system and system lists. Commissioning logic and activity sequencing, integrated scheduling, and resource planning. Certification management and Walk Down Management. Training, spares, consumables, specialized tools, and equipment. Assurance processes for successful Plant Start-Up and compliance with Swedish regulations. Support implementation of the completion management tool and commissioning systemization. Interface with operation teams during Start-Up and Early Operation phases. Participate in workshops, reviews, audits, inspections, and tests as required. Qualifications: Bachelor’s degree in Engineering or a related field, or equivalent. Extensive experience in commissioning large industrial projects, and demonstrating significant managerial and leadership skills. Proven owners commissioning team experience. Deep understanding of heavy industry and process plants, withexperience in managing projects with numerous complex interfaces. Proficient in the use of modern commissioning tools and techniques. Excellent written and verbal communication, analytical, and problem-solving skills. Strong leadership ability and effective at influencing others to achieve goals. Capable of providing direction in ambiguous and complex situations and adaptable to fast-paced environments and changing priorities. Highly proactive. Proficient with MS Office suite and quality control software. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Quality Engineer

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Quality Engineer As a Quality Engineer you will be supporting the definition, implementation and improvement of the quality processes and activities in all phases and areas of the Boden project.This is a unique opportunity to join in a role to initiate and/or develop a career in quality engineering by acquiring hands-on experience in a live mega project. You will support and perform meetings, workshops, audits, reviews and inspections at site and across the supply chain of the project as required. In addition, you will be involved in supporting the development and improvement of H2GS' own processes.You will also collaborate with various departments such as procurement, engineering, construction and commissioning to define, implement and improve the quality processes. The role is based in Boden, Sweden with trips to various project contractor and fabrication sites as required. Responsibilities: Always adhere to and promote the safety policies of the project. Ensure that all works are executed in accordance with the applicable local, state, and federal regulations. Facilitate and monitor the implementation of the contractors Quality processes. Support and/or perform Quality related meetings, workshops, audits, root cause analysis, reviews and inspections at site and across the supply chain as required. Support reporting on Quality activities by collecting and analyzing data. Work closely with construction team, contractors, engineers, planners and other departments to ensure the development, implementation and improvement of the Quality System. Liaise with the contractor's representatives for quality activities coordination and planning. Coordinate with third-party inspection agencies, if required. Participate in reviews and site visits. Qualifications: Master’s degree in Engineering or related field. Demonstrable experience in quality engineering is preferred but not a must. Ability to follow and participate in technical discussions on a first principles basis. Excellent written and verbal communication skills. Strong analytical and problem-solving skills with a high level of proactivity. Ability to work in a fast-paced environment and adapt to changing priorities. Proficient with MS Office suite and a general ability to use digital tools. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Sommarpersonal till Inre Kraft Hemtjänst 2024

Vill du bli en del av vårt glada och engagerade hemtjänstgäng? Vi söker nu vikarier till hemtjänsten för sommaren 2024 som kan jobba på en schemarad över hela, eller delar av, semesterperioden som sträcker sig från vecka 25-32.Arbetstiderna kan variera och innebära pass både vardagar, kvällar och helger. Vi önskar anställa dig med stort engagemang, ansvarskännande, flexibilitet och framåtanda.Du bör vara en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande.Vi vill att du är kommunikativ och har goda kunskaper i det svenska språket då en stor del utav arbetet består i att våra kunder ska bli förstådda och därigenom få sina behov tillgodosedda. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska eller har erfarenhet från vården sedan tidigare. I din ansökan bör det framgå om du har körkort, vilken erfarenhet du har av omsorgsarbete samt i vilken omfattning du har möjlighet att arbeta hos oss under sommaren. Vi startar arbetspasset i hemtjänstlokalen i centrala Boden och arbetar sedan inom hela hemtjänstverksamheten. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon eller mail. Rekryteringen sker löpande så vi mottar gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
15 november 2024
Commercial Support Manager till SMS group

Vill du vara med och bygga upp vår verksamhet i Boden och bidra till utvecklingen av en hållbar industri? SMS group är en global koncern som står för framtidsorienterad teknik och service inom anläggningskonstruktion och maskinteknik. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. I samband med vårt partnerskap med H2 Green Steel etablerar vi nu vår organisation i Boden och letar efter drivna medarbetare som delar våra värderingar och lockas av att vara med och forma vår verksamhet. Tillsammans bygger vi upp ett starkt team och vi erbjuder stora utvecklings- och karriärmöjligheter för dig som har ambition och vilja. Om rollen Rollen erbjuder en unik möjlighet att vara en del av en spännande etableringsfas för SMS group i Boden. Det är ett utmanande och spännande arbete i en dynamisk och mångkulturell miljö. Du kommer få ett varierat arbete och vara delaktig i stort som smått. Uppdraget kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation med initialt fokus på att bygga upp organisation och lokala arbetssätt för verksamheten i Boden. Rollen som Commercial Support Manager innebär att du arbetar operativt och stödjande kopplat till verksamhetens affärsområde, främst inom avtal, ekonomi, uppföljning och administration. Du har en nyckelroll i vår uppbyggnad av organisationen i Boden och är ett stöd till organisationens chefer och ledning. Du samarbetar även med kommersiella avdelningen på SMS group. Arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är att: · Förhandla långsiktiga avtal för olika varor och tjänster · Följa upp och administrera ändringar i avtal · Kontrollera budget under uppstartsfas, identifiera avvikelser · Kontroll och analys av underhållsbudget · Förbereda kassaflödesrapporter och planering · Förbereda kostnadsprognoser och rapporter · Förbereda resultaträkningsrapporter och planering Din profil Som grund har du en relevant akademisk examen, exempelvis inom ekonomi eller finans, gärna kombinerat med några års arbetslivserfarenhet inom kommersiell verksamhet. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och kan arbeta självständigt där du själv driver och tar ansvar för ditt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och håller deadlines. För trivas i rollen under vår uppbyggnadsfas ser vi det som viktigt att du kan du anpassa dig i en flexibel och föränderlig miljö samt har ett lösningsfokuserat- och målmedvetet arbetssätt. För att lyckas i rollen ser vi även att du har goda IT- och datakunskaper samt mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift, kan du tyska är det meriterande. OM SMS group Vi använder vår 150-åriga erfarenhet och digitala expertis för att kontinuerligt förse industrin med innovativa produkter och processer. Vårt mål är att bana väg för en koldioxidneutral och hållbar metallindustri. SMS group är en ledande partner för utmanande industriprojekt och vi stöttar våra kunder under hela livscykeln för deras anläggningar. Hos oss får du internationella karriärmöjligheter. Som ett globalt företag sysselsätter vi mer än 14 400 personer på över 100 platser. Våra värderingar ACT, SHARE, CARE, INNOVATE och SUCCEED har alltid varit en integrerad del av vårt arbete och är även vad vi lovar våra kunder och medarbetare idag och i framtiden. Ansökan Låter det här som en intressant möjlighet? Urval och intervjuer kommer att ske löpande, tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av SMS group och vår etablering i Boden men funderar på om din profil inte helt överensstämmer med jobbannonsen rekommenderar vi dig starkt att ändå skicka in din ansökan. Vi kanske tycker att din profil är helt rätt för denna tjänst eller för någon av kommande roller i vår växande verksamhet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR Business Partner Kim Marielle Bieler, [email protected] Vi ser fram mot din ansökan!

29 maj 2024
Sista ansökan:
1 oktober 2024
Ambulanssjuksköterska till Boden v.24-33 (Främst helg)

Vill uppleva den magiska norrländska naturen, se norrsken eller midnattssol och finna lugnet samt tar en paus från storstadspulsen? Vill du utvecklas och utmanas tillsammans med kollegor från hela landet? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Centric Care i Norrbotten! Vi kan erbjuda dig en spännande karriär och några av marknadens bästa villkor. BLI EN DEL AV CENTRIC CARE Hos oss är du i trygga händer av en lyhörd och dedikerad personlig kontaktperson som ger dig stödet och servicen du behöver före, under och efter ditt bemanningsuppdrag. Vi tror på långsiktigt samarbete med dig. Därför kommer du att vara med i hela processen och vi hjälper dig att hitta uppdraget som passar dig och dina önskemål. Tillsammans gör vi vården bättre, med oss är du trygg.  OM UPPDRAGET Just nu söker vi en Specialistsjuksköterska inom ambulanssjukvård till ett spännande uppdrag i BODEN! Perioden gäller: 15 jun (v24)–14 aug (v33) Arbetstiden gäller: dag/kväll/natt Sista ansökningsdatum: 31 maj DIN PROFIL Specialistsjuksköterska med minst 2 års erfarenhet inom ambulanssjukvård.  Tidigare arbetat inom relevanta avdelningar - Ambulans Akutsjukvård Giltig Specialistbevis för ambulanssjukvård Genomgått HLR utbildning Meriterande med kunskap inom VAS Kontinuitet för hela perioden och flexibilitet för arbetet. Personliga kvalifikationer: Självgående i ditt arbete och trygg i din profession, mån om både kvalitet och patientsäkerhet. Du har god samarbetsförmåga då arbetet sker i team runt patienten samt  kan anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation.  Du kan arbeta flexibelt samt är stresstålig, som sjuksköterska är du driven och mycket trygg i din roll. Du gillar att ta dig an nya utmaningar och kan självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter.  Rekrytering sker mycket snabbt! Tveka inte att ta kontakt med oss redan idag! HOS OSS FÅR DU Centric Care har kollektivavtal för alla våra anställda. Det betyder att vi erbjuder trygga arbetsvillkor utöver vad lagstiftningen kräver. Nedan kan du läsa om ett urval av de förmåner som ingår i kollektivavtalet samt förmåner som är unika för Centric Care. Kollektivavtalade försäkringar: ålderspension, sjukpension, familjeskydd. Arbetsskadeförsäkring.   Tjänstepension enligt ITP  Extra hög semesterersättning Förmånligt friskvårdsbidrag och rabatterade friskvårdstjänster Årlig HLR-utbildning Självfakturering för dig med eget företag   OM CENTRIC CARE  Centric Care har bemannat hälso- och sjukvård sedan år 2000. Vi kan branschen och många som jobbar internt hos oss har en sjukvårdsutbildning i botten. Centric Care är ett auktoriserat bemanningsbolag och är medlem i Almega Kompetensföretagen. Auktorisationen betyder att Centric Care lever upp till svensk lagstiftning och de etiska branschkrav som Almega ställer. Auktorisationen är en kvalitetsstämpel både för våra medarbetare, underleverantörer och kunder.  Nyfiken på att veta mer? Sökt tjänsten eller gör en intresseanmälan så tar jag kontakt med dig.  Katza Elenius  0725-98 22 05 [email protected]

29 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Ledningssystemofficer till Norra militärregionen (MR N)

Vill du bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Värdesätter du ömsesidigt förtroende och önskar både ett eget ansvar såväl som goda möjligheter till kompetensutveckling? Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Om enheten Norra militärregionen är inne i en spännande och utvecklande fas och vi söker nu en Ledningssystemofficer som vill vara med på den resan. Vårt arbete präglas av en god laganda, hjälpsamhet, högt i tak och med fokus på tillväxt och förbättringsarbete. Befattningen som Ledningssystemofficer är placerad vid MR N stab i Boden, vid avdelningen J6. På avdelningen arbetar C J6, tillika IT chef samt två handläggare Ledningssystemavdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som Ledningssystemofficer ansvar du för del av de sambandssystem som finns inom MR N. MR N har modernt utrustad sambandsledningscentral, vars huvuduppgift är att säkerställa Försvarsmaktens samband med civila myndigheter och militära enheter, både de så kallade fast anslutna och de som enbart kan nås via radio. Du ansvarar för att både planera och delta i försvarsplanering samt bereda sambandsfrågor med hög detaljupplösning ur ett regionalt perspektiv med både militära och civila operatörer. Du kommer också att tjänstgöra som vakthavande befäl för Militärregion Nord. Du kommer även ansvara för att utbilda personal inom eget ansvarsområde. Normalt arbetar du ett sammanhängande arbetspass som är förlagda på dagen. Vid övningar och andra förhållanden förändras schemat för att passa in i rådande verksamhet. Växeltjänstgöring mellan motsvarande funktioner i Försvarsmakten kan bli aktuell under kortare perioder, liksom tjänsteresor till andra orter. KRAV Kvalifikationer • Specialistofficer OR 7 • Aktuell och relevant kunskap inom området ledningssystem • Aktuell och relevant erfarenhet av att leda, koordinera och planera • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Tjänsten som Ledningssystemofficer ställer höga krav på social kompetens och samarbetsförmåga, förmåga att kunna växla mellan låg och hög arbetsbelastning samt god initiativförmåga och hög stresstålighet. Du har också en god analytisk förmåga.  Du följer försvarsmaktens värdegrund som slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • God förmåga att hantera Försvarsmaktens sambandssystem • Goda kunskaper om Försvarsmaktens struktur och uppgifter inom insatsledning och produktionsledning • Aktuell och relevant erfarenhet av sambandsplanering och systemkunskap på Försvarets sambandssystem Övrigt Befattningen är militär tillsvidareanställning (100%) med placering i säkerhetsklass och krigsplacering. Vid eventuell återanställning av officer inleds anställningen med sex månaders provanställning. Arbetsort: Boden. Befattningen innebär tjänsteresor. Arbetet är till del förlagt kvällar och helger. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid. Tillträde enligt överenskommelse. Tre timmars friskvårdstid per vecka samt flextids- och semesteravtal följer med anställningen. Upplysningar Vill du veta mer om befattningen /rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jan Pasma som nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 80 00. Fackliga företrädare Fackliga representanter, vilka nås via Försvarsmaktens växel 0921-34 8000 OFR/O: Håkan Jansson Ordf Seko/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage SACO klubb: Carina Gabrielsson Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-06-24. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

29 maj 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Bilbolaget hyrbilar Boden söker driven personal till transportbilssatsning!

Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 9 000 bilar per år. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 490 medarbetare och finns på 15 orter i Norra Sverige. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som kännetecknas av omtanke, tillgänglighet och kompetens. Varmt välkommen att söka för att bli en del av vår familj! Bilbolaget söker biluthyrare till vår Hertz-station i Boden! Är du en driven och engagerad person med stor affärs- och servicetänk som vill vara med på vår resa? Triggas du av mål och är beredd att ge det lilla extra för att komma dit du vill? Då är det dig vi söker! Till följd av de stora etableringarna i Norrbotten så utökar vi vår uthyrningsverksamhet i Boden. Nu söker vi medarbetare som ska fokusera på vår transportbilsaffär med hela Norrland som affärsområde. Vi jobbar med ett högt tempo, hög servicenivå och vi söker dig som gillar när det är tvära kast och ingen dag är den andra lik. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en stimulerande miljö tillsammans med duktiga och trevliga kollegor. Som biluthyrare på Hertz Bilbolaget arbetar du dagligen med kundkontakt och där fokus alltid ligger på kunden. Vi medarbetare hjälper varandra med bland annat följande uppgifter: - Leveranser och upphämtningar av bilar - Kontakt med kunder via telefon, mejl och vid uthyrningdisk - Sälja in hyror och sköta bokningar i vårt bokningssystem - Tvätta, städa och skadekolla bilar - Hantera de eventuella problem som kan uppstå för våra kunder under hyresperioden - Besöka potentiella nya kunder Vi arbetar med varierande schematider vardag, kväll och helg. Huvudarbetsställe är vår anläggning i Boden, men arbete på annan ort kan förekomma. Rollen kräver att du är: - Serviceinriktad - Kundorienterad - Strukturerad - Samarbetsvillig - Affärsmässig - Teknikintresserad Goda kunskaper i Svenska och Engelska, B- körkort och god datavana ser vi även det är en självklarhet att våra sökanden har. Bilbolaget strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund. Vad vi erbjuder: Mångfald och Trivsel - Vi välkomnar mångfald och strävar efter en jämn könsfördelning. På Bilbolaget är medarbetarnas engagemang; nyckeln till vår framgång. Här har du möjlighet att påverka och trivas. En stabil arbetsgivare - Vi är inte bara Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnade bilar. Bilbolaget ingår också i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932. Bli en av oss du också! Riktigt bra personalförmåner – Hos oss får vi alla ta del av goda resultat i koncernens genom vinstandelsstiftelsen Årsringen samt möjlighet att hyra lägenhet i Åre och stuga i Hemavan. Givetvis har vi också tjänstepension, personalvårdsförmåner och rabatter hos våra bolag. Ansökan Ansökan sker löpande med urval och intervjuer. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Eventuella frågor hänvisas till rekryteringsansvarig Jim Sjölund på 0920203249 och [email protected] Välkommen med din ansökan Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

29 maj 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sommarvik, natt till Garnis korttidsboende och äldreboende

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden Till våra äldreboenden ochGarnis korttidsboende söker vi ett antal vikarier, natt till sommaren 2024. Till Garnis korttidsboende kommer brukare som av olika anledningar inte kan vistas hemma, det kan exempelvis vara i anslutning till utskrivning från sjukhus för rehabilitering, avlastning/växelvård, palliativ vård mm. ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorg av personer i behov av stöd och hjälp med exempelvis personlig hygien, av- och påklädning, aktivering och social dokumentation. Medicinska arbetsuppgifter kan förekomma och ges på delegation av medicinskt ansvarig personal efter genomgången internutbildning. Tjänsterna är natt och omfattning ca 83% KVALIFIKATIONER Du har läst Omvårdnadsprogrammet eller liknande. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg. Du är en person som tycker om att möta människor i olika situationer, trivs med att jobba i team, du är kreativ som person och bra på att ta ansvar. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och ha läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vid alla nyanställningar måste ett utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister lämnas. Observera att kuvertet inte får vara öppnat när vi tar emot det. För att underlätta hanteringen av din ansökan kan du själv i förväg begära ett utdrag, se länk via hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

29 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Leg. Optiker till Synsam Boden 50-100%

Är du en dedikerad Leg Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? I rollen som Leg Optiker förstår du vikten av att lyssna in och förstå alla kundens behov för att se till att våra kunder får bästa tänkbara service inom ögonhälsa. Huvuduppgiften i din roll som Leg Optiker är att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Hos Synsam är Leg Optikern i centrum och en nyckelfaktor för vår framgång. Du jobbar i team tillsammans med vår Store Manager, Style and Customer Advisors och inspirerar våra kunder till nöjda inköp. Vi söker dig Som värdesätter det personliga kundmötet för att skapa långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Har förmågan att på ett pedagogiskt sätt förklara för kunden så att den förstår. Är ansvarsfull, lösningsorienterad och jobbar på problem tills att de är lösta. Har optikerlegitimation med eller utan DO/magisterexamen. Du erbjuds att jobba i ett kompetent team bestående av Store Manager och Style and Customer Advisors i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra Leg Optiker i både klassrum och online. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka rollen som Leg. Optiker redan idag. Välkommen med din ansökan!

28 maj 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024