Lediga jobb i Gislaved

Sök totalt 118 lediga jobb i Gislaved

Vi söker dig som är sjuksköterska och vill arbeta under sommaren!

Går du i tankarna att testa något nytt? Vill du planera din sommar i god tid? Vi söker just nu sjuksköterskor inom hemsjukvård, SÄBO, öppenvård & primärvård som kan arbeta under sommaren. Du ska kunna arbeta självständigt och flexibelt samt vara trygg i din yrkesroll. Vi hjälper dig så att du kan hjälpa andra! Period 1 juni - 31 augusti Schema Rotation Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med yrkeserfarenhet och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativ intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Tveka inte på att söka, uppdragen går åt snabbt! Känner du möjligtvis även en sjuksköterska som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag. #jobbjustnu

16 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Hyveloperatör för omgående uppdrag i Lidhult

HYVELOPERATÖR TILL MINDRE KUNDFÖRETAG Är du en maskinvan person som dessutom är tekniskt bevandrad och har erfarenhet från träindustri, snickeri eller hyvleri, då kanske vi har ett spännande uppdrag till dig! ARBETSUPPGIFTER Till ett av våra kundföretag i Lidhult söker vi dig som kan ta dig an ett uppdrag som hyveloperatör med omgående uppstart. Inledningsvis har vår kund ett behov fram till semestern, de stänger vecka 28 och 29 men för rätt person kan uppdraget kommer att förlängas efter semestern. Som Hyveloperatör ansvarar du för:   Att öppna virkespaket Inmatning, kapning och hyvling av material Avsyning och kontroller Maskinjustering Packning och emballering Vi söker en nyfiken och teknisk person med högt säkerhetstänk, noggrannhet och ansvarskänsla! PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Du som söker denna utmaning har troligen någon form av praktisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom trä- eller verkstadsindustrin. Har du jobbat som maskinoperatör, maskintekniker eller hyveloperatör är det meriterande. Vidare är du praktiskt lagd, har positiv inställning och är en god lagspelare som gärna hjälper andra. Du har känsla för ordning och reda, är fokuserad och disciplinerad samt mån om att leverera med hög kvalitet. Vi uppskattar att du ställer frågor, hellre en fråga för mycket än en för lite.   Som person är du öppen och framåt som gillar att jobba med manuella arbetsuppgifter och ständigt är nyfiken på att lära dig nya saker. Har du truckkort är det ett plus! Körkort och tillgång till bil är bra. OM TJÄNSTEN Tjänsten som hyveloperatör är ett konsultuppdrag via Eterni med start vecka 21 eller 22 och som förväntas pågå till vecka 27. Arbetstiderna är måndag till torsdag 16-22, första veckan sker introduktionen på dagtid. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

16 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Butikssäljare till Bernts Anderstorp

Om Ditt Café Varumärket Ditt Café ägs och förvaltas av de tre bolagen Stigs Café och Bageri AB, Bernts Konditori AB och Bernards Konditori AB. Under varumärket samlas 10 caféer samt en produktionsanläggning. Detta gör oss till Sveriges största privatägda bageri- och konditorikoncern. Vi bedriver verksamhet på fem orter inom Jönköpings län och sysselsätter ett hundratal medarbetare. Vår affärsidé är att vara ledande på den lokala marknaden, erbjuda närproducerade bageri, konditori- och restaurangvaror i en attraktiv miljö med hög kvalitet, personligt bemötande och med kunden i fokus. Vi arbetar efter våra kärnvärden glädje, kvalitet och engagemang och vi är övertygade om att den största framgången nås genom ett välfungerande lagarbete. Om dig Vi ser att du är en serviceinriktad person som är driven och jobbar för att kundens upplevelse ska bli det bästa. Vi ser att du arbetar på ett effektivt och flexibelt sätt i och utanför ditt arbete. Om tjänsten I denna tjänsten så innefattar det att du ska kunna ta ett stort ansvar inom beställningar internt & externt, kundkontakt & samarbete. Tjänsten innefattar 59% och varannan lördag med chans till mer i våra övriga butiker inom Bernts Konditori. Övrig information Vi ser att du kan börja hos oss v.32 med start av två veckors upplärning. Intervjuer hålls löpande. Vi ser framemot din ansökan!

16 maj 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Nya teamspelare!

Högtryck på Junic! Junic AB är ett bemannings- och rekryteringsföretag med lokal närvaro. Vi hyr ut och rekryterar till både stora och små företag. Vår verksamhet genomsyras av ett brinnande engagemang att förverkliga din dröm om nytt arbete. Vi erbjuder ett stort urval av jobbmöjligheter, oavsett i vilken fas i livet du befinner dig. Våra kontor finns i Tranemo och Gislaved. Du kommer att börja din anställning hos oss på Junic och vara uthyrd till någon av våra kunder som behöver förstärkning på exempelvis lager eller inom produktion. Flera av våra kunder vill börja med att hyra in och sedan ta över anställningen förutsett att allt fungerar bra. Din profilFör att trivas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är ansvarsfull, engagerad och trivs med att samarbeta med andra.Du är mån om att göra ett gott jobb som du kan vara stolt över. Du är en person som gärna tar egna initiativ och vet du inte vad som förväntas eller vad du ska göra så frågar du.Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där driv och intresse väger tungt. Att hjälpa till där det behövs och inte vara rädd för att hugga i är självklarheter för dig. Våra kunder söker medarbetare till alla tider, dagtid, två-skift och natt.Det är viktigt att du har körkort och tillgång till bil då våra uppdrag finns på olika orter hos våra kundföretag. ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter skulle kunna vara;lagerarbete dvs orderplock, truckkörning, rapportering i olika system etcSom maskinoperatör ska du hålla igång maskiner, kan vara metall, plast, gummi eller trä. Det kan innebära montering, plocka, packa och/eller avsyna detaljer. Du behöver kunna läsa och förstå instruktioner och arbetsordrar.För att klara arbetet både talar och skriver du svenska obehindrat. AnsökanVi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Carolina Håkansson på 0371-830 53. Vänta inte med din ansökan utan sök nu på www.junic.se

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Grundskollärare 7-9 i ämnena matematik och NO

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Ölmestadskolan är en F-9 enhet. Relationellt lärande och fokus på god kontakt mellan kollegor, elever samt vårdnadshavare präglar vår verksamhet.   Arbetsuppgifter Du ansvarar för undervisning i NO ämnen och matte.  Klassföreståndarskap ingår i tjänsten. Vi är beroende av att organisera oss på ett flexibelt vis och detta kan komma att påverka innehållet i tjänsten. Tjänsten genererar inte 100% undervisning i NO/ma vilket innebär att man kan komma att behöva finnas i vår "fokusverksamhet" som möter elever i behov av stöd och stöttning i ämnen och även socialt ibland. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske tidigare än sista ansökningsdatum utifrån inkomna ansökningar. Kvalifikationer Vi söker dig som är behörig ma/NO-lärare för åk 7-9. Att arbeta utvecklande och relationellt med eleven och elevens lärande i fokus är avgörande för att lyckas i arbetet. Du är kommunikativ och har ett relationellt förhållningssätt där eleven och dess kunskapsinhämtning står i centrum. Du har lätt för att möta människor och du arbetar väl i team.  Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Kvalitetekniker

Kvalitetstekniker sökes till Formteknik i Gislaved AB! Nu söker vi en driven och engagerad kvalitetstekniker för en spännande tjänst hos vår kund! Företagsinformation Formtekniks affärsidé är från idé till färdig produkt. Vi har gedigen kompetens inom utveckling, konstruktion, verktygsframtagning och plastproduktion vilket gör Formteknik till en helhetsleverantör av formverktyg och formsprutade plastdetaljer. Vi har en modern produktion som ständigt anpassas till marknadens krav. Formteknik i Gislaved ingår sedan 2020 i koncernen Söderbergsföretagen. Vi växer och under 2022 utökade vi genom tillbyggnad och investeringar i nya maskiner, utrustning och lagersystem för att bli starkare och effektivare. Vi arbetar långsiktigt och resultatinriktat. Bolaget omsätter ca 100 miljoner och har 45 anställda. Ser gärna mer på www.fteknik.se. Om tjänsten Nu behöver vi förstärka vårt team på kvalitetsavdelningen med en kvalitetstekniker. Idag är vi två medarbetare på heltid, en kvalitetschef och en kvalitetskontrollansvarig och tillsammans arbetar vi löpande med kvalitetssäkring och förbättringar, i nära samarbete med övriga funktioner i organisationen. Vi ser kvalitetsarbetet som en mycket viktig del i vår verksamhet, är certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 och ISO 13485 och har ett väl implementerat ledningssystem. Som vår kollega kommer du att arbeta med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och utveckla våra arbetsmetoder. Du kommer att arbeta nära produktionen och vara delaktig i hela kvalitetskedjan från inledande och löpande produktion till kund. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: - Planera, genomföra och följa upp kvalitetskontroller, såsom daglig mätning och uppmätning av utfallsprover. - Analysera och rapportera kvalitetsavvikelser såväl internt som mot kund. - Delta i förbättringsprojekt. - Upprätta instruktioner för kvalitetskontroll, förpackning, montering mm. - Upprätta tillverkningscertifikat. - Delta i och ibland även leda interna revisioner. - Vara delaktig i provkörningsprojekt. - PPAP-arbete. - Kalibrering av mätinstrument. Din profil och dina kunskaper Som person ser vi att du har lätt för att samarbeta, har lätt för att lära, är driven och flexibel. Vi ser gärna att du är strukturerad, följer implementerade rutiner och är noggrann. Du har god datorvana och Officepaketet är ett krav, liksom svenska och engelska i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik. Meriterande om du har erfarenhet av följande: - Produktion och kvalitet - Rektron - Renrumsarbete och renrumsstandard ISO 13485 - Internrevisioner - Utföra mätningar i mätmaskin Wenzel XO 87 Har du passionen och drivet men saknar kanske en del av den erfarenhet som krävs? Oroa dig inte! Vi letar efter personer som är redo att ta sig an utmaningar och växa tillsammans med oss! Ansökan I denna rekrytering samarbetar Formteknik i Gislaved AB och Junic AB. Du ansöker tjänsten genom att registrera ditt CV och ditt personliga brev på www.junic.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Outi Mäkinen Fränberg på telefon 072-200 31 07. Välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Eterni söker duktiga maskinoperatörer

Är du erfaren maskinoperatör som är på jakt efter nytt jobb? Nu söker vi duktiga maskinoperatör till kund.  ARBETSUPPGIFTER I din roll som maskinoperatör kommer du att ha ansvaret för drift av maskin. Du kommer att ansvara för driften av en modern maskin vilket kräver erfarenhet sedan tidigare. I arbetet ingår även mätning av detaljer med skjutmått.  Drift av maskiner Övervakning Mätning Truckkörning Arbetstiden är varierande beroende på vilken kund du är hos.  PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet av arbete som maskinoperatör. Som person är du flexibel, driven och engagerad. Då du kommer jobba ihop med andra kollegor ser du dig själv som en lagspelare och vill vara med och utvecklas tillsammans med resten av gruppen. Du ska inte vara rädd för att ta egna initiativ när det behövs.   OM TJÄNSTEN Tjänsten som maskinoperatör är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Det finns goda möjligheter till anställning direkt hos vår kund. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

15 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Ekonomiassistent och Kundservice till Gislaved Energi

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Gislaved Energi strävar och fortsätter utvecklingen mot en hållbar och klimatvänlig framtid och nu utökar vi vår marknads- och ekonomiavdelning med en medarbetare inom Kundtjänst och ekonomi. Vi söker en engagerad individ som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta utveckling. I denna roll kommer du att vara en viktig länk i vårt kundserviceteam och samtidigt arbeta med ekonomiuppgifter för våra olika bolag. Ledorden Närmare, Enklare, Snabbare präglar vår verksamhet, och här får du möjlighet att ta stort ansvar och tillhöra ett team med en stark gemenskap och stolthet över att jobba tillsammans i en spännande bransch med goda utvecklingsmöjligheter. Om oss Gislaved Energi Koncern AB är ett helägt dotterbolag av Gislaved kommun via moderbolaget Gislaveds Kommunhus AB. Gislaved Energi Koncern AB består i sin tur av tre dotterbolag, Gislaved Energi Service AB, Gislaved Energi AB och Gislaved Energi Elnät AB. Vi har totalt 23 anställda och omsätter ca 250 miljoner kronor. Vi levererar 160 GWh el och 56 GWh värme. Vi arbetar med eldistribution, elhandel, fjärrvärme, elproduktion, gatubelysning och laddstationer. Vi är det lokala energibolaget. Med enkelhet, närhet och service vill vi vara det naturliga valet för el, nät, ljus och värme i Gislaveds kommun. Om tjänsten Vi på Gislaved Energi söker en mångsidig individ för en unik möjlighet - en kombinerad roll som omfattar både Ekonomiassistent- och kundservice. Denna tjänst är uppdelad i två viktiga delar där du kommer att vara en nyckelspelare i vårt team och samtidigt få chansen att utveckla både dina kundrelationer och dina ekonomikunskaper. Ekonomiassistent: Som Ekonomiassistent kommer du att hantera en rad ekonomiuppgifter för våra olika bolag inom koncernen. Du ansvarar för löpande redovisning, avstämningar, leverantörsreskontra och kundinbetalningar. Vidare navigerar du i ett flertal olika system och din noggrannhet och förmåga att arbeta i olika ekonomisystem är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv hantering av ekonomiska processer. Kundservice: I rollen som Kundtjänst är du ansiktet utåt för Gislaved Energi. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för våra kunder och ansvara för att ge en förstklassig service via telefon, mejl och personliga möten på vårt kontor i Gislaved. Din uppgift är att vårda och stärka våra kundrelationer genom att hantera avtals- och fakturafrågor samt lösa eventuella utmaningar som våra kunder står inför. Vi letar efter en kommunikativ och serviceinriktad person som trivs i en dynamisk miljö och brinner för att hjälpa våra kunder. Om dig Vi välkomnar både erfarna och nyutbildade kandidater till denna nya och spännande roll. Viktigast är att du är engagerad, ambitiös och villig att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där ingen dag är den andra lik. Dessutom är du lösningsorienterad, självgående och besitter en naturlig talang för att kommunicera och hjälpa människor. Din förmåga att strukturera ditt arbete, din nyfikenhet för att utforska nya möjligheter och din noggrannhet i detaljer är avgörande för att lyckas i denna nya roll. Vi erbjuder Vi erbjuder en rad förmåner för att säkerställa din trivsel och framgång i rollen. Som en del av vårt team får du tillgång till en stimulerande arbetsmiljö där vi värdesätter varje medarbetares bidrag. Vi erbjuder också omfattande introduktion och kontinuerlig utbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna att blomstra i din nya roll. Utöver detta får du möjlighet att vara en del av en stor gemenskap av kollegor som delar din passion för att göra skillnad. Vi är ett team där samarbete och stöd är nyckeln till vår framgång, och vi ser fram emot att välkomna dig till vår företagskultur där varje medarbetares prestigelöshet lyser starkt. Rekryteringsinformation Varmt välkommen med din ansökan till denna spännande roll hos oss på Gislaved Energi! Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med dig och fortsätta vår resa mot en hållbar framtid. I denna rekrytering samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, och vår rekryteringskonsult, Anela Drndo, står till ditt förfogande. För mer information eller för att diskutera rollen och vårt företag personligen, är du varmt välkommen att kontakta henne via telefon på 0737–019453 eller via e-post på [email protected].

15 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Ekonomiassistent och Kundservice till Gislaved Energi

Gislaved Energi strävar och fortsätter utvecklingen mot en hållbar och klimatvänlig framtid och nu utökar vi vår marknads- och ekonomiavdelning med en medarbetare inom Kundtjänst och ekonomi. Vi söker en engagerad individ som vill vara en del av vårt team och bidra till vår fortsatta utveckling. I denna roll kommer du att vara en viktig länk i vårt kundserviceteam och samtidigt arbeta med ekonomiuppgifter för våra olika bolag. Ledorden Närmare, Enklare, Snabbare präglar vår verksamhet, och här får du möjlighet att ta stort ansvar och tillhöra ett team med en stark gemenskap och stolthet över att jobba tillsammans i en spännande bransch med goda utvecklingsmöjligheter. Om oss Gislaved Energi Koncern AB är ett helägt dotterbolag av Gislaved kommun via moderbolaget Gislaveds Kommunhus AB. Gislaved Energi Koncern AB består i sin tur av tre dotterbolag, Gislaved Energi Service AB, Gislaved Energi AB och Gislaved Energi Elnät AB. Vi har totalt 23 anställda och omsätter ca 250 miljoner kronor. Vi levererar 160 GWh el och 56 GWh värme. Vi arbetar med eldistribution, elhandel, fjärrvärme, elproduktion, gatubelysning och laddstationer. Vi är det lokala energibolaget. Med enkelhet, närhet och service vill vi vara det naturliga valet för el, nät, ljus och värme i Gislaveds kommun. Om tjänsten Vi på Gislaved Energi söker en mångsidig individ för en unik möjlighet - en kombinerad roll som omfattar både Ekonomiassistent- och kundservice. Denna tjänst är uppdelad i två viktiga delar där du kommer att vara en nyckelspelare i vårt team och samtidigt få chansen att utveckla både dina kundrelationer och dina ekonomikunskaper. Ekonomiassistent: Som Ekonomiassistent kommer du att hantera en rad ekonomiuppgifter för våra olika bolag inom koncernen. Du ansvarar för löpande redovisning, avstämningar, leverantörsreskontra och kundinbetalningar. Vidare navigerar du i ett flertal olika system och din noggrannhet och förmåga att arbeta i olika ekonomisystem är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv hantering av ekonomiska processer. Kundservice: I rollen som Kundtjänst är du ansiktet utåt för Gislaved Energi. Du kommer att vara den första kontaktpunkten för våra kunder och ansvara för att ge en förstklassig service via telefon, mejl och personliga möten på vårt kontor i Gislaved. Din uppgift är att vårda och stärka våra kundrelationer genom att hantera avtals- och fakturafrågor samt lösa eventuella utmaningar som våra kunder står inför. Vi letar efter en kommunikativ och serviceinriktad person som trivs i en dynamisk miljö och brinner för att hjälpa våra kunder. Om dig Vi välkomnar både erfarna och nyutbildade kandidater till denna nya och spännande roll. Viktigast är att du är engagerad, ambitiös och villig att lära dig nya saker. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö där ingen dag är den andra lik. Dessutom är du lösningsorienterad, självgående och besitter en naturlig talang för att kommunicera och hjälpa människor. Din förmåga att strukturera ditt arbete, din nyfikenhet för att utforska nya möjligheter och din noggrannhet i detaljer är avgörande för att lyckas i denna nya roll. Vi erbjuderVi erbjuder en rad förmåner för att säkerställa din trivsel och framgång i rollen. Som en del av vårt team får du tillgång till en stimulerande arbetsmiljö där vi värdesätter varje medarbetares bidrag. Vi erbjuder också omfattande introduktion och kontinuerlig utbildning för att ge dig de bästa förutsättningarna att blomstra i din nya roll. Utöver detta får du möjlighet att vara en del av en stor gemenskap av kollegor som delar din passion för att göra skillnad. Vi är ett team där samarbete och stöd är nyckeln till vår framgång, och vi ser fram emot att välkomna dig till vår företagskultur där varje medarbetares prestigelöshet lyser starkt. RekryteringsinformationVarmt välkommen med din ansökan till denna spännande roll hos oss på Gislaved Energi! Vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med dig och fortsätta vår resa mot en hållbar framtid. I denna rekrytering samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, och vår rekryteringskonsult, Anela Drndo, står till ditt förfogande. För mer information eller för att diskutera rollen och vårt företag personligen, är du varmt välkommen att kontakta henne via telefon på 0737–019453 eller via e-post på [email protected].

15 maj 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Produktionschef till Enoc System

Enoc Systems nuvarande Produktionschef tar en ny roll inom verksamheten, därför söker de nu en ny Produktionschef till deras team. Trivs och utmanas du av att arbeta med en variation av utvecklande ansvars- och arbetsuppgifter med medarbetare och produktion i fokus? Då kan det vara precis dig vi söker!    Enoc System är en av Skandinaviens främsta tillverkare av kapslingar och tillbehör för nätverks- och datainstallationer. Huvudkontoret ligger i Anderstorp med verksamhet i flera länder i norra Europa. Våra produkter karaktäriseras av hög kvalitet, flexibilitet och genomtänkt design. Vi kan det här med serverskåp som ska skydda och förvara känslig utrustning i ditt nätverk eller datacenter. Från enstaka rack till hela systemlösningar.   Uppgifter och ansvarsområden: Som Produktionschef får du arbeta i en varierad roll med mycket ansvar. Du kommer lägga ett fokus på ständiga förbättringar och utveckling av verksamheten, så väl vad gäller produktionsmetoder och flöden även vidareutveckla teamet i produktionen som består av ca 12 st medarbetare. Rollen innebär även att du kommer att sitta med i produktionsledningsgruppen.    Exempel på dina ansvarsområden:  Säkerställa att produktionen kontinuerligt förbättras på måltal inom säkerhet, kvalitet, produktivitet och kostnad genom applicering av lean Ombesörja den dagliga driften och säkerställa att företaget levererar vad som krävs till kund på resurssnålaste och säkraste sätt Löpande utvecklingssamtal  och lönesamtal för produktionspersonalen tillsammans med HR Vara delaktig i arbetsmiljöarbetet  för hela produktionen tillsammans med HR och skyddsombud Aktivt deltaga i produktionsledningsgruppens möten och uppföljningar   Din profil: För att lyckas bra i rollen ser vi gärna att du har en god förmåga att leda, utveckla, engagera och motivera medarbetare för att skapa en teamkänsla och delaktighet. Som person är du jordnära, strukturerad samt gillar att ständigt utveckla. Du vågar, och vill, ta tag i både roliga som tuffa frågor och du är inte rädd för att ta beslut och ta ansvar för ditt arbete. Vidare arbetar du proaktivt och har en förmåga att arbeta flexibelt vilket innebär att du kan förutse uppkomna situationer och löpande kunna omprioritera.    Erfarenhetsmässigt ser vi att du har några års erfarenhet från tillverkningsindustrin samt erfarenhet av att framgångsrikt leda produktionspersonal där du har haft personalansvar. Alternativt har du en utbildning inom relevant område samt innehar en teknisk förståelse. Vi ser gärna att du har god kunskap om verktyg, processer och metoder inom produktion och kvalitet.  Du hanterar svenska och engelska flytande i både tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet samt vana från att arbeta i affärssystem. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet från Monitor eller  Microsoft Dynamics BC men det är inget krav. Det är även ett plus ifall du har kunskaper och erfarenheter av förändringsarbete och Lean/5S.   Att jobba tillsammans med oss: Enoc är ett bolag och en bransch som ligger rätt i tiden. Vi ser personalen som vår främsta resurs och satsar därför mycket för att vår personal ska trivas och ha det så bra som möjligt! Du kommer arbeta i en miljö präglad av laganda, där vi har ödmjukhet inför varandras kompetens. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas på en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss som vår nya kollega!   Visst låter det spännande?  I denna rekrytering samarbetar Enoc System med OnePartnerGroup. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att visa intresse för tjänsten redan idag. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Search/Kandidatansvarig Stina Runesson på [email protected] alt 0371-394101.

15 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024