Lediga jobb i Hällefors

Sök totalt 24 lediga jobb i Hällefors

Kyrkogårdsförman

Hällefors-Hjulsjö församling söker en kyrkogårdsförman eftersom den nuvarande kommer att gå i pension våren 2025. Kyrkogårdsförmannen skall leda och fördela samt utveckla arbetet på våra kyrkogårdar. Delegerat arbetsmiljöansvar ingår, och att delta i det löpande arbetet. Vår nya medarbetare ska arbeta parallellt en tid med nuvarande tjänsteinnehavare. Tjänsten innebär viss drift och underhåll av fastigheter samt drift och underhåll av den maskinpark som används i verksamheten. Kyrkogårdarna är en kulturell och historisk miljö som kräver kunskap och gott omdöme vad gäller skötsel och omhändertagande. Dokumenterad kunskap/utbildning i grönyte- och trädgårdsskötsel är önskvärd. Administration i form av kontakt med olika myndigheter, schemaläggning, upphandling och sedvanligt budget- och redovisningsansvar ingår i tjänsten. Tjänstens innehavare skall bereda och föredra ärenden i församlingens kyrkoråd. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Provanställning under en tid av sex månader kan tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Eftersom tjänstens uppdrag är anknutet till Svenska kyrkan är medlemskap önskvärt. Arbetet ställer krav på goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och att vara serviceinriktad. Svenska kyrkan i Hällefors-Hjulsjö församling ansvarar för begravningsverksamheten inom församlingen och har fyra kyrkogårdar, två kyrkor, två kapell och tre servicebyggnader. Antal medarbetare är fem och till detta kommer säsongsanställda. Hällefors-Hjulsjö församling kan erbjuda sökande en stimulerande och omväxlande tjänst i en organisation där det finns goda möjligheter att påverka och utveckla verksamheten i samråd med andra anställda och med stöd från församlingens kansli och förtroendevalda i olika frågeställningar. Från 1 januari 2026 har begravningsverksamheten en ny huvudman i Noraskogs pastorat vilket kommer innebära förändringar i organisationen. Välkommen med ansökningshandlingar, personligt brev, CV, löneanspråk samt referenser senast 2024-07-01 till: [email protected]

16 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Vikariat Socialsekreterare Barn och familj

Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro ligger inom en timmes bilresa. Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv. Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper. Om arbetsplatsen Som socialsekreterare i barn- och ungdomsgruppen arbetar du med utredningar, bedömningar och beslut kring barn, unga och deras familjer, samt verkställighet av insatser. Bland gruppens arbetsuppgifter inryms även bland annat förebyggande och familjerättsarbete. Vi söker en stabil och flexibel myndighetsutövare med förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv och anpassa sig till förändrade omständigheter. Är du uthållig och har lätt för att navigera i dagliga arbetsutmaningar?. Då kan du vara den vi söker Arbetsuppgifter - Utreda och genomföra kvalificerade utredningar med barnet i centrum. - Hantera ansökningar/anmälningar och följa upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om vård av unga. - Självständigt ansvar för hela processen i dina ärenden. - Samarbeta med externa samarbetspartner inom hälso- och sjukvård samt med anhöriga och närstående. - Samverka med interna samarbetspartner inom kommunal förvaltning och övrig socialtjänst. - Utöva en god kommunikativ förmåga och ett professionellt arbetssätt för att bibehålla ett gott fokus på barnet och upprätthålla samarbetet med olika aktörer.  Kvalifikationer - Socionomexamen eller likvärdig utbildning. - Djup förståelse för handläggningskrav och relevant lagstiftning. - Utmärkt kommunikativ förmåga och professionellt förhållningssätt. - Erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete inom socialtjänsten är meriterande. - God förståelse kring socialtjänstlagen, LVU och myndighetsutövning. - God förmåga till reflektion och analys samt kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. - Datavana och B-körkort krävs för resor inom och utanför kommunen. - Erfarenhet av att dokumentera utredningsarbetet enligt BBIC och Viva IFO. Vi erbjuder våra nya medarbetare - Ett introduktionsprogram för nya socialsekreterare. - Nära ledarskap och stöd i det dagliga arbetet. - Möjlighet att växla semesterersättning mot lediga dagar. - friskvårdsbidrag och extern handledning i grupp. Vänta inte med din ansökan - bli en del av vårt team och gör skillnad på riktigt! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser fram emot att välkomna dig till vårt engagerade och professionella arbetslag. I Hällefors kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Vissa avtalsområden har även möjlighet att växla semesterdagstillägget till fler semesterdagar.  https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. För mer information om kommunen, besök http://www.hellefors.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.

16 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
HR-specialist inom arbetsmiljö

Hällefors kommun har ett fantastiskt läge i det natursköna Bergslagen, mellan storstad och landsbygd. Stockholm, Göteborg och Oslo når du på omkring tre timmar. Länshuvudstaden Örebro ligger inom en timmes bilresa. Medarbetar- och ledaruppdraget i Hällefors kommun utgår från medborgar- och brukarperspektiv. I Hällefors kommun har vi ett förhållningssätt som utgår från delaktighet, förtroende, öppenhet och respekt för varandra och varandras uppgifter, funktioner och perspektiv. Hällefors kommun är ett finskt förvaltningsområde. Här värdesätts finska språkkunskaper. Beskrivning Vi söker en HR-specialist inom området arbetsrätt, arbetsmiljö och rehabilitering. Tjänsten som HR-specialist är ett tidsbegränsat uppdrag framförallt med fokus på arbetsgivarfrågor gällande arbetsrätt, arbetsmiljö, arbetsanpassning och rehabilitering. På kommunens HR-och löneenhet jobbar vi både med HR-frågor och löneadministration, tillsammans är vi sex personer. HR-och löneenheten är en del av kommunförvaltningen och en av kommunens stödfunktioner.  Vi är en enhet med mycket kompetens; några har jobbat länge och har lång erfarenhet av HR och lön medan några är lite nyare inom området. Inom enheten har vi olika specialistområden, tillsammans blir vi starka och kan stötta och komplettera varandra. Arbetsuppgifter Arbetet som HR-specialist innebär att du jobbar inom hela HR-området men med störst fokus på arbetsrättsliga ärenden, disciplinärenden och det systematiska arbetsmiljöarbetets alla delar. Ett stort område är rehabilitering med råd och stöd till cheferna. Inom området attraktiv arbetsgivare är god arbetsmiljö en viktig del, ökat fokus kommer därför att vara friskfaktorsarbetet. Inom ramen för rollen har du möjlighet att genomföra egna utbildningar och driva processer. Du har nära kontakt med kommunens verksamheter och deras chefer och jobbar både självständigt och i team beroende på arbetsuppgift. Som HR-specialist ger du stöd och råd till kommunens cirka 35 chefer och deltar ibland vid samtal mellan chef och medarbetare. Enhetens uppdrag är att samordna och styra utifrån Hällefors kommuns gemensamma personalpolitik. Det överordnade målet med vårt arbete är att Hällefors ska vara en attraktiv arbetsgivare.  I din roll är det viktigt att vara utåtriktad och att kunna bidra med ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du behöver känna dig trygg i att vara arbetsgivarens företrädare och kunna skilja på roll och person. Det är många olika kontaktytor med chefer, medarbetare, fackliga företrädare, politiker, företagshälsovård och andra externa samarbetspartners. Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från personalvetarprogrammet eller motsvarande med exempelvis beteendevetenskaplig inriktning från universitet/högskola eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från arbetsområdet, gärna från offentlig sektor. Intresse och kunskaper inom IT-system som verktyg är meriterande. Du har förmåga att på ett kommunikativt sätt och med hög integritet guida chefer i allt från arbetsrättsliga frågeställningar till förändringsarbeten och arbetsmiljöfrågor. För att göra det behöver du vara lyhörd, analytisk och handlingskraftig. Du behöver ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet. Villkor Anställningsvillkoren följer de centrala kollektivavtalen för kommuner. Vi erbjuder ett roligt, omväxlande och utvecklande jobb, flexibel arbetstid samt viss möjlighet till hemarbete. Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet. Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har löpt ut. I Hällefors kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, friskvårdsbidrag och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Vissa avtalsområden har även möjlighet att växla semesterdagstillägget till fler semesterdagar.  https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. För mer information om kommunen, besök http://www.hellefors.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag.

14 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Servicetekniker Hällefors

Är du en riktigt duktig mekare och har grundförståelse för el? Välkommen till Konecranes som servicetekniker! Vårt team i Hällefors söker nu dig som är duktig på att skruva och även kan förstå lite el. Här får man mycket frihet under ansvar, där du arbetar ute hos våra kunder med att serva traverser, kranar och lyftutrustning. En vanlig arbetsvecka kan innehålla: Förebyggande underhåll Felsökningar Reparationer Montage och installering av nya produkter. Vem är du? Hos oss är samarbete viktigt. Eftersom arbetsmiljön ibland kan vara krävande, behöver du kunna kommunicera och förstå grundläggande svenska och engelska. Du behöver också ha giltigt B-körkort för att kunna resa runt till våra kunder. Självklart är du också väldigt trevlig och har ett service-orienterat mindset. Att ge kunder förslag på förbättringar uppskattas alltid om det hjälper dem att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vad får du? Hos oss får du en marknadsmässig lön och ett individuellt bonusprogram för just servicetekniker. Du får en riktigt bra introduktion tillsammans med andra nyanställda tekniker. Vi utbildar dig därefter löpande för att se till att du utvecklas och alltid har en hög kunskapsnivå inom området. På Konecranes värderar vi dig som medarbetare högt! Vi vill ha en miljö där du trivs med ditt arbete, känner dig respekterad och får utmanande och intressanta ansvarsområden. Övrigt Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef, Ola Rising, på [email protected] eller 070-293 84 41. Vi gör urval löpande och därför är det viktigt att du ansöker så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Skicka in en presentation av dig och dina tidigare erfarenheter direkt!

14 maj 2024
Sista ansökan:
11 juni 2024
Lokalvårdare - extra personal till Hällefors

Beskrivning Just nu söker vi efter extra städpersonalen med erfarenhet av kontorsstädning. Tjänsten är vid behov. Som medarbetare inom lokalvård så kommer du att ingå i en arbetsgrupp som underhåller en offentlig lokal. Du kommer att arbeta med den dagliga underhållsstädningen. Arbetet inleds med introduktion samt arbetsbeskrivning vad som skall göras i varje område. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär städning av kontor i Hällefors. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett brinnande intresse och engagemang för service och vet hur olika typer av människor skall bemötas. Som person är du social, utåtriktad, flexibel och du utför ditt jobb med god kvalité. Att forma ditt eget och gruppens arbete ser du som en självklarhet. Du strävar efter att göra ett noggrant arbete med ett bra bemötande där nöjd kund är i fokus. Erfarenhet från andra serviceyrken eller det som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är meriterande.  Du har lätt att uttrycka dig i både svenskt tal och skrift. Körkort meriterande.  Villkor Anställning med timlön enligt vårt Kollektivavtal

13 maj 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
🎉Jobba som Festival Salesman!🎉 Tjäna 38 000kr/mån utan erfarenhetskrav!

Lingon är ett bransch ledande företag inom Festival Sales. Vi finns där mycket folk finns. På sommaren innebär det att vi åker runt på olika Festivaler / Marknader och events runtom i Sverige och möter våra kunder i dom stunder där humöret är som bäst och köp glädjen är på topp. När du jobbar som Festival Salesman hos oss så går ditt jobb ut på att tillsammans med ett team på 3 till 10 person åka runt veckovis till olika städer och events runtom i Sverige och marknadsföra Lingons abonnemang till konsumenter. Företaget står för alla dina utgifter när du borta på jobb , som till exempel transport och boende i form av hotell. Det enda du behöver ta med dig är packning för 5 dagar i taget och ett stort leende på läpparna. Gruppen du kommer jobba med består utav att ett gäng unga personer i 18-30 års åldern som alla är bra kompisar /kollegor där det är lätt att komma in i gänget. Vi söker dig som är positiv , har en energisk personlighet och är en äventyrs person som tycker det är kul att resa runt och se nya platser. Vad vi erbjuder: Lönen landar på cirka 38 000kr/mån i snitt för första års Festival Salesman. Med stora möjligheter till att påverka sin lön i form av provisioner. Arbetstider Måndagar 12 -21 , Tisdag - Torsdag 10-19 och Fredag 08 - 16.00 Företaget står för dina resekostnader samt hotell när du är borta i jobbet. Arbetsplatsen är Festivaler / Marknader / Mässor / Events runtom i Sverige under sommaren Våra Krav : Du har en hel och ren klädsel Du Pratar flytande svenska utan hinder Är positiv och taggad Klarar av att jobba under press Vill resa och se Sverige Hur man söker: Vi har 1 ledig plats i vårt team nu och det är högt tryckt på ansökningarna, så om du känner dig träffad av annonsen så passa på att sök till ett utav Sveriges roligaste jobb. Ansök via mail våran mail [email protected] , vi vill att du skickar in CV + PB som bilagor. Men även en "Kort pitch" om varför du är unik och varför du tror att du är rätt person för den här typen av jobb.

9 maj 2024
Sista ansökan:
8 juni 2024
Vi söker 1:e man till Mek Valsat i Hällefors.

Vår medarbetarresa  På Ovako tror vi att arbetet är mer än bara ett jobb - det är en möjlighet att vara en del av något meningsfullt. Vi främjar en öppen och vänlig atmosfär där varje individ är värdefull och där det finns möjligheter till personlig och professionell utveckling. Många av oss finner tillfredsställelse i vetskapen om att vårt arbete bidrar till att göra världen till en bättre plats. Som en nordisk global ledare inom hållbart stål är Ovako inte bara en arbetsplats, det är en gemenskap som formar en bättre framtid. Medan vissa kanske kallar oss blygsamma, är sanningen den att vi inser att verklig förändring börjar med oss själva. Följ med oss på denna förändringsresa, där naturens skönhet bara är runt hörnet. Var en katalysator för positiv förändring på Ovako. Är du den vi söker? Vi söker nu en 1:man till en av våra två avdelningar för mekaniskt underhåll. Avdelningen består av 23 medarbetare och servar produktionsavsnitten för Black Bar i Hällefors. Rollbeskrivning I ditt arbete kommer du främst planera förebyggande underhåll och akuta reparationer på vår maskinpark, våra krantraverser samt vår hanteringsutrustning.  Arbetet kan komma att utföras både enskilt och i team, beroende på arbetsuppgiftens karaktär. Arbetet är varierande och du kommer att röra dig på de olika produktionsavsnitten inom Black Bar. Du kommer bland annat arbeta med; -Planera FU samt akuta jobb -Samordna interna och externa resurser vid längre stopp samt leda rivning/installation av maskinutrustning -Maskinteknisk problemlösning och felsökning. -Hydraulik -Akuta reparationer. Montering av produktionsutrustning. -Svetsning, smörjning och pneumatik. Din profil Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund från teknisk utbildning eller yrkesskola med inriktning industri eller verkstad. Önskvärt är även tidigare erfarenhet av mekaniskt underhåll från processindustrin eller motsvarande och datorvana. Meriterande är att du har hydraulikkunskaper (ritningsläsning/schemaläsning) Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket samt god läsförståelse i det engelska språket, detta då de allra flesta manualer och instruktioner är skrivna på engelska. Du behöver ha B-körkort för tjänsten. Som person är du självgående och tycker om att ta tag i och lösa problem. Du är strukturerad i och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt samt fatta de beslut som krävs för att lösa ditt dagliga arbete. Du är en teamplayer och det faller dig naturligt att samarbeta med andra, kommunicera med andra och hjälpa kollegor när du ser att behov finns.  Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, varmt välkommen med din ansökan! Information/Villkor Du som anställs rapporterar till sektionschefen för Mekaniskt underhåll, Black Bar i Hällefors. Tjänsten är på heltid och skiftformen är dagtid men skiftarbete kan förekomma. Rollen är inom IF Metalls avtalsområde. Urval och intervjuer kommer att hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Om Ovako På Ovako specialiserar vi oss på rent, högkvalitativt specialstål, skräddarsydda efter behoven hos våra kunder inom lager, transport och tillverkningssektorer. Vårt högkvalitativa stål säkerställer lätta och tåliga produkter samt möjliggör mer hållbara och miljövänliga lösningar. Med ett starkt engagemang för hållbarhet, uppnådde vi i januari 2022 koldioxidneutral produktion baserad på återvunnet stål och fossilfri elektricitet. Med 2900 dedikerade medarbetare och en global närvaro som sträcker sig över 30 länder samt cirka 1,1 miljarder euro i omsättning står Ovako, ett dotterbolag till Sanyo Special Steel och en stolt medlem av Nippon Steel Corporation, i framkant av stålindustrin. Vårt syfte är tydligt: Tillsammans skapar vi stål för ett hållbart samhälle. Upptäck mer om våra innovativa lösningar på  http://www.ovako.com/, http://www.sanyo-steel.co.jp/ och http://www.nipponsteel.com/. Se gärna vår företagsfilm – https://www.youtube.com/watch?v=YnuPRPCUgLQ

8 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Grythyttan Stålmöbler söker produktionsansvarig

"Grythyttan Stålmöbler är historien om en svensk möbelklassiker, djupt rotat i Bergslagen och kanske mest känd för den klassiska, funkisinspirerade A2-fåtöljen. Nu är vi redo att ta denna nationalklenod ut i världen!" VD, Jonas Wetterlöf. Brinner du för tidlös möbeldesign som kan stå sig i generationer? Vill du bli en del av en stolt tradition som sträcker sig över 130 år? Då kan vi ha den perfekta utmaningen för dig! Nu söker Grythyttan Stålmöbler en produktionsansvarig till siten i Grythyttan. Arbetsbeskrivning Som produktionsansvarig säkerställer du effektivitet, kvalitet och säkerhet i hela produktionsprocessen. Här får du en central roll i att planera produktionsverksamheten och säkerställa en effektiv användning av företagets produktionskapacitet. I rollen ingår också att: - Säkerställa att leveranstider motsvarar kundernas förväntningar. - Utföra operativt inköp. - Samarbeta med försäljning- och kundtjänstavdelning om leveranstider och priser på specialtillverkning. - Ansvara för registervård och datainsamling gällande inköp, produktion, miljö och lagervärdering. - Genomföra förbättringsarbete i interna processer samt med nya eller befintliga leverantörer. - Arbeta med arbetsmiljöfrågor och certifieringar. - Driva och delta i olika projekt. - Stötta övrig verksamhet vid behov. Kvalifikationer Vi ser att du som söker har: - Erfarenhet från möbelbranschen eller relaterade branscher såsom trä- och metallbearbetning, lackering och förzinkning. - Stort tekniskt intresse. - Goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel. - Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. - Har B-körkort Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Som produktionsansvarig på Grythyttan Stålmöbler är du mer än bara en del av vårt inköps- och produktionsteam, du arbetar aktivt med alla delar av vår organisation. Din förmåga att ta initiativ och engagera dig där det behövs präglar ditt arbete, samtidigt som din starka arbetsmoral och framåtanda driver dig framåt. I denna roll förväntas du inte bara organisera produktionsverksamheten utan också aktivt delta i att identifiera och implementera förbättringar. Genom din öppna, sociala och kommunikativa stil skapar du en atmosfär av samarbete och engagemang som främjar produktivitet genom hela produktionsprocessen. Den här tjänsten passar även dig som är i början av karriären. Hos Grythyttan Stålmöbler kommer du att få tillgång till de resurser och den vägledning som krävs för att trivas och utvecklas i rollen och ta ett större strategiskt ansvar över tid. Information och ansökan I denna rekrytering har Grythyttan Stålmöbler valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Mia Haglund: - [email protected] - 072-396 05 82 Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Urval sker löpande. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. Varmt välkommen med din ansökan! Grythyttan Stålmöbler Grythyttan Stålmöbler är en svensk industrihistoria som lever och utvecklas med tiden. För 130 år sedan tillverkades hästskor, idag produceras utemöbler i en näringskedja där företaget hela tiden strävar efter att minska sitt miljöavtryck. I fabriken i Bergslagen tillverkas stolar, bord och soffor som är byggda för att hålla i generationer. Idag arbetar 13 anställda i Grythyttan med att tillverka och leverera möbler till en global försäljningsorganisation med slutkunder i Nordamerika, Europa och Asien. Företagets gamla slogan från 30-talet håller än idag: ”Då ni köper Grythyttans sommarmöbel är Eder möbelfråga löst för många år framåt.”           2022 blev Grythyttan Stålmöbler en del av Network of Design, NOD-gruppen. Det kombinerade NOD-nätverket av varumärken ger möjligheter till samarbeten mellan bolagen för att säkerställa tillväxt i Sverige och på exportmarknaderna de kommande åren.  AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

29 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Behandlingsfamilj

OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan  Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:  Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?   Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget?  Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.  Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Behandlingsfamilj

OBS! Läs hela annonsen innan ansökan. Ansökningar som inte är fullständiga besvaras inte. Trygga Barn familjehemsverksamhet är en innovativ familjehemsverksamhet som tar emot barn från hela Sverige som har upplevt någon form av våld under uppväxten och som är i behov av att placeras utanför hemmet. Vi är i en expanderingsfas och vi söker nu personer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj och förstärkt jour- och familjehem. Den senaste forskningen har visat på att barn med psykosocial problematik får bättre förutsättningar om de placeras i behandlingsfamiljer än på HVB och SiS. Där av vill vi utöka med fler familjer som vill ta emot uppdrag som behandlingsfamilj! I uppdraget som behandlingsfamilj söker vi dig som har följande: Du som är utbildad socionom/behandlingspedagog eller har liknande utbildning av socialt arbete. Du har erfarenhet av någon form av behandlingsmetod. exempelvis ACT, MI, RBP, miljöterapi, TMO, KBT eller DBT. Du har möjlighet att ta tjänstledigt under en längre period och vara hemmavarande på heltid Vi söker dig som är ensamstående, är ett par, har djur, har inga djur, har hemmavarande barn och har inte hemmavarande barn. Vi tar emot ansökningar från alla familjekonstellationer Vi söker dig som kan ta emot barn och unga med någon av följande problematik: beroendeproblematik och begynnande beroende samt användning av narkotika/alkohol, ungdomar i kriminalitet och gängkriminalitet, ungdomar med psykisk ohälsa och självskadebeteende, ätstörningar eller traumadiagnoser eller barn och unga som omfattas av LSS. Vi matchar målgruppen utifrån det uppdragsområde som du vill ta dig an! Uppdraget är under cirka ett års tid. Oftast kan du återgå till arbetet när uppdraget har stabiliserats Du kan erbjuda barnet ett eget rum. I uppdrag som behandlingsfamilj erbjuds du följande: Kontinuerlig handledning av utbildade konsulenter Familjebehandling med fokus på relationsskapande mellan det placerade barnet och familjehemmet Barnombud till barnet och avlastning i uppdraget Relevanta utbildningar för familjehemsuppdraget En projektanställning under tiden du är hemmavarande på heltid som kompenserar ditt inkomstbortfall. I lönen ingår betald semester, pension och du omfattas av våra kollektivavtal Arvode för uppdraget som familjehem som ersätts utöver din lön Omkostnadsersättning för kostnader som rör barnet Vi utreder alla våra familjehem enligt Socialstyrelsens riktlinjer. Du kommer även lämna in registerutdrag från Kronofogden, socialregistret, Polismyndigheten, Skatteverket, Försäkringskassan och LOB från Transportstyrelsen. Utredningsperioden tar cirka 1-2 månader och därefter kan en placering ske. Vi kommer även inhämta referenspersoner samt utföra ett hembesök. Ansökan  Vid ansökan ska du skicka ett CV och skriva ett personligt brev och svara på följande frågor:  Berätta lite kort om din nuvarande livssituation? Vad är din anledning till att du vill ta uppdrag som behandlingsfamilj? Har du egna erfarenheter av en traumatisk uppväxt? Om ja, har du bearbetat detta? Vilka tidigare erfarenheter har du av socialt arbete samt behandlingsarbete? Har du tidigare varit jour- och familjehem? Då ser vi gärna att du kontaktar den kommun som har utrett dig och begär ut tidigare utredning samt nämndgodkännande. Berätta gärna lite kort om vilken målgrupp du tidigare har tagit emot! Har du förmåga till självmedvetenhet och kan erhålla feedback?   Vad tror du skulle vara den största utmaningen för familjehemsuppdraget?  Har du tidigare blivit dömd eller polisanmäld för något brott som regleras i Brottsbalken kapitel 3, 4 eller 6? Kan du erbjuda barnet ett eget rum? Ditt personliga brev samt CV ska sedan skickas till ansvarig verksamhetschef.  Vid ofullständig ansökan kommer vi inte återkoppla. Rekrytering sker löpande. Vi undanber alla olika typer av rekryteringsbolag i rekryteringsprocessen.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024